برگزیده های پرشین تولز

مهاجرت به نیوزیلند ، قدم به قدم

دریا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
سلام
من منتظرم تا صحبتهای شما رو بشنوم .
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
با سلام

دوستان عزیز ، مهاجرت به کظورهای مهاجر پذیر نظیر کانادا ، استرالیا ، نیوزیلند و افریقای جنوبی و ... انواع مختلفی دارد !
روند مهاجرت ، روندی زمان گیر و پیچیده میباشد و در طی این دوران نباید زندگی روزمره و عادی خود را از حالت نرمال خارج کرد ! دیده شده که افرادی به صرف رفتن ، کار خود را رها و منتظر نتیجه هستند !
من در این تاپیک در صدد هستم تا قدم به قدم شما رو در راه مهاجرت به نیوزیلند راهنمایی کنم و شما رو از شر وکلای که بعضا پول های کلانی هم میگیرند رها کنم ! و روند مهاجرت رو خودتان در دست بگیرید !
من در این تاپیک سعی میکنم از عکس هایی از نیوزیلند هم استفاده کنم تا خوندن این متن خسته کننده نباشه !
و خواهشمندم که تاپیک رو به دقت بخوندید ! همه نکات رو بخونید و حتی اگه جایی به نظرتون مهم اومد رو یادداشت کنید ! هر سوالی رو هم که داشتید در ادامه تاپیک بپرسید !

با تشکر

new-zealand-tours.jpg

 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
bird-kiwi.jpg


نیوزیلند یا زلاند نو کشوری است که زیبایی آن نتیجه زمین لرزه های متعدد است! کوهستانهای پر برف و یخ، رودخانه های خروشان، دریاچه های عمیق و شفاف، چشمه های آب گرم و گلهای جوشان از جمله مشخصه های بارز این کشور هستند.

در آنجا میتوان جنگلهای متعدد بومی، سواحل طولانی و متروک و طیف وسیعی از جانوران مختلف و کمیاب چون کیوی (kiwi نوعی مرغ سنگین و فاقد قدرت پرواز) که تنها در سواحل این کشور زندگی میکند نیز پیدا کرد.

هرنوع فعالیت پرتکاپوی هوای آزاد، از جمله پیاده رویهای طولانی، اسکی، کلک رانی (کلک قایق مسطح ساخته شده از الوار) و یکی از محبوبترین کارهای اهالی و جهانگردان، پرش از ارتفاع با طناب کشی که به آن bungy jumping میگویند، در انتظار ماجراجویان است.

در این کشور شما میتوانید با دلفینها شنا کنید، با بره های تازه راه افتاده به جست و خیز بپردازید، به تماشای نهنگها رفته و یا به صید قزل آلاهای فربه در رودخانه ها و نهرهای طبیعی بپردازید.

زمان مناسب برای سفر


آب و هوای نیوزیلند هرگز آنقدر بد نیست که دلیلی برای نرفتن باشد. در تمام طول سال کارهایی برای انجام دادن و مناظری برای دیدن وجود دارد. ماههای گرمتر (نوامبر تا آوریل، معادل آبان تا فروردین) به خصوص در زمان تعطیلات مدارس، شلوغترین زمان هستند.

طبیعتا شهرهایی که پاتوق اسکی بازها هستند در ماههای زمستان شلوغترند. بهترین زمان برای سفری دور از جنجال و با خیالی آسوده، قبل یا بعد از زمان اوج تعطیلات کریسمس و تعطیلات مدارس است.

تاریخ نیوزیلند، قبل از قرن بیستم

کشف نیوزیلند در حدود سالهای 800 میلادی، به یک افسر ناوبر پولینزیایی (Polynesian مجموعه جزایری در اقیانوس آرام) به نام کوپه (Kupe) نسبت داده میشود. بنابر حکایات موجود، همسر کوپه هینه - ته (Hine-te-aparangi)، این کشور تازه کشف شده را ائوتیاروا (Aotearoa)، سرزمین ابر بلند سپید، نامگذاری کرد. مسکن گزینی مردم در نیوزیلند به طور مستمر از سال 1200 میلادی آغاز شد که در پی اولین افراد، روند مداوم مهاجرت مردم از موطن کوپه که هاوایکی (Hawaiki) نام داشت آغاز شد که از مسیر ثبت شده توسط کوپه به این سرزمین رسیدند.

فرهنگ این مردم در اصل پولینزیایی است که در طی قرنها در اثر تماس محدود با کشورهی زادگاه هر گروه از مهاجران، رشد یافته است. سیستم اجتماعی این کشور سیستم طبقاتی بوده و مقام و مرتبه اجتماعی از طریق رابطه خونی منتقل میشده است.

در سال 1642، کاشفی هلندی به نام ابل تاسمن (Abel Tasman)، مشغول گشت و گذار مختصری در ساحل غربی نیوزیلند بود، هنگامی که او قصد داشت در ساحل پیاده شود، تعدادی از کارکنان کشتی کشته و خورده شدند و به این ترتیب او دیگر کوچکترین علاقه ای برای ماندن در این ناحیه نداشت.

آوکلند (Aukland) یکی از شهرهای بزرگ نیوزلند

auckland.jpg


در سال 1769، کاپیتان جیمز هوک (James Cook) دورتا دور دو جزیره اصلی را با کشتیخود به نام (Endeavour) گشت. رویارویی اولیه با اهالی مائوری (Maori) خشونت آمیز بود اما کوک که تحت تاثیر شجاعت و روحیه خاص مائوریها قرار گرفته و امکانات بالقوه این سرزمین تازه یافته شده را تشخیص داده بود، قبل از حرکت به سوی استرالیا، این سرزمین را برای سلطنت بریتانیا تصرف کرد.

هنگامی که بریتانیایی ها مستعمره سازی در سرزمینهای قطبی را آغاز کردند، نیوزیلند در ابتدا به عنوان یکی از انشعابات موسسه اقتصادی استرالیا (Australian Enterprise) در زمینه صید نهنگ و خوک دریایی به شمار می آمد.

در حقیقیت، از سال 1839 تا 1841 این کشور در قلمرو قدرت نیو ساوث ولز (New South Wales منطقه ای در جنوب شرقی استرالیا) بوده است. در هر صورت، افزایش زیستگاههای اروپایی نشین به زودی مشکل ساز شد و نیاز فوری به یک سیاست مناسب برای حل و فصل اختلافات ارضی میان پاکه ها (Pakeha لغتی نیوزیلندی به معنای اروپاییان) و مائوریها احساس میشد.

در سال 1840، معاهده وایتنگی (Waitangi) به امضا رسید که بر طبق آن مائوریها فرمانداری کشور خود را به بریتانیا تسلیم کردند تا در مقابل از حمایت آنها و تضمین حفظ زمینهایشان از طرف بریتانیا بهره مند شوند.

اما رابطه میان مائوریها و پاکه ها، هرچند در برخی نواحی هماهنگ بود، اما در بخشهایی نیز خصمانه به نظر میرسید. دلایل این مشکلات متنوع و پیچیده بود، اما مهمترین ویژگی این دشمنیها، اختلاف بر سر زمین به شمار میرفت.

نبرد نورتلند (Northland War) که در طی سالهای 1844-46 ادامه یافت، با جنگهای دیگری در استحکامات دیگر مائوریها، از جمله تاراناکی (Taranaki در سالهای 61-1860 و 69-1865) ، وایکاتو (Waikato 1863-64) و ساحل شرقی (East Coast 1868-72) ادامه یافت.

بالاخره جنگ به پایان رسید و هر چند نتیجه قطعی هیچ یک از آنها مشخص نبود، اما پاکه ها ادعای پیروزی داشتند.

hot-water.jpg


سواحل آب گرم : کارگران در حال آماده کردن چاله های گل برای استفاده جهانگردان هستند.

تاریخ معاصر

در اواخر قرن نوزدهم، همه چیز به طور موقت در آرامش قرار گرفت. کشف طلا در منطقه موجب شکوفایی و رونق بیشتر شد. از طرفی پرورش گوسفند در مقیاس گسترده نیز به معنای تبدیل شدن نیوزیلند به کشوری با بهره وری بالا و خودکفا بود. تغییرات اجتماعی فراگیر- حق رای برای زنان، تامین اجتماعی، حمایت از اتحادیه های صنفی و معرفی خدمات کودک یاری - اعتبار نیوزیلند را به عنوان کشوری علاقمند به اصلاحات تساوی گرانه، محکمتر کرد.

نیوزیلند در سال 1907 به مقام مملکت عضو جامعه ممالک مشترک المنافع بریتانیا رسید و در سال 1931 اعلام استقلال نمود. البته این استقلال تا سال 1947 به طور رسمی اعلام نشد. وضعیت اقتصادی تا زمان رکود اقتصادی جهانی در دهه 80 و افزایش بیکاری، همچنان پر رونق بود. در حال حاضر اقتصاد نیوزیلند در وضعیتی تثبیت شده به سر میبرد که تا حد زیادی مدیون صادرات بوده است.

در میانه دهه 80، نیوزیلند به خاطر موضعگیری ضد تسلیحات اتمی و مخالفت با آزمایشات اتمی فرانسه در اقیانوس آرام، مورد تشویق واقع شد، هرچند که این موضع گیری میتوانست به معنای رویارویی با آمریکا باشد.

وضعیت فعلی

جمعیت مائوری در حال حاضر به طور فزاینده ای از جمعیت اروپایی نیوزیلند بیشتر شده است و یک تجدید حیات در فرهنگ مائوری موجب تاثیری اساسی و پایدار در جامعه نیوزیلند شده است. یکی از جنبه های بسیار دلگرم کننده این جنبش، پیدایش حرکتهای مشترک برای رسیدن به یکپارچگی فرهنگی میان مائوریها و پاکه ها است.

خلاصه ای از رویدادهای سالیانه

تعدادی از رویدادهای فرهنگی قابل توجه نیوزیلند از این قرارند، برنامه تابستان که شامل مجموعه ای از جشنواره ها در اطراف شهر است. یک ماه تمام به جشنهایی برای تبادلات فرهنگی بومی و بین المللی اختصاص دارد، مسابقه پشم چینی قیچی طلایی، نمایشگاه کشاورزی، سوارکاری و سرگرمیهای بومی در کانتربوری (Canterbury Show).

مشخصات نیوزیلند به طور اجمالی


پایتخت : ولینگتن
وسعت: 268،680 کیلومتر مربع
جمعیت : 4،000،000
زبان رسمی :ا نگلیسی و مائوری
مذهب : بیشتر مسیحی (75%)
پول رایج : دلار نیوزیلند معادل 0.6364 دلار آمریکا


نیوزیلند چگونه کشوری است؟

map%20of%20New%20Zealand.gif


زلاند نو (نیوزیلند) کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام. پایتخت آن ولینگتون است.

نیوزیلند، هفتاد و چهارمین کشور بزرگ دنیا، در کنار استرالیا و در جنوب اقیانوس آرام جا خوش کرده است. این جزیره بزرگ در سال 800 قبل از میلاد مسیح کشف شد. ساکنان اولیه این کشور را افرادی تشکیل می دهند که اکنون به مائوری‌های مشهورند. این کشور از لحاظ نژادی به دو بخش عمده و بزرگ تقسیم شده است.

اروپایی‌ها و سفید پوستان که نزدیک به 70 درصد از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده‌اند و مائوری‌ها که با 15 درصد، بزرگ‌ترین اقلیت نیوزیلند به شمار می آیند. جمعیت نیوزیلند 4.1 ملیون نفر است که از نظر جمعیت یکصد و بیست و سومین کشور جهان میباشد. ولینگتون پایتخت این کشور،جنوبی‌ترین پایتخت جهان محسوب می‌شود و اوکلند بزرگ‌ترین شهر نیوزیلند لقب گرفته است. انگلیسی و مائوری زبان‌های اصلی در نیوزیلند است و مسیحیت هم بزرگ‌ترین دین می باشد.

البته قابل ذکر است که تقریبا 40 درصد از مردم این کشور به هیچ دینی وابستگی ندارند(بی دین هستند). نیوزیلندی‌ها مردمانی پیر هستند زیرا میانگین سنی آن‌ها 40 سال است که عمر نسبتا بالایی است.

البته گفتنی است کهآنان تا 79 سالگی عمر می‌کنند. همین عمر بالا باعث شده تا دولت نیوزیلند دروازه‌های خود را به روی مهاجران بگشاید و به کشوری " مهربان نسبت به مهاجران" تبدیل گردد. حاکمان این کشور تعهد کرده‌اند که هر ساله باید یک درصد به جمعیت این کشور افزوده شود، یعنی سالی 40 هزار نفر. براساس آماری که از سوی اداره مهاجرت نیوزیلند منتشر شده است تا سال 2021، مهاجران 13 درصد از جمعیت این کشور را به خود اختصاص خواهند داد.

نیوزیلند همراه با همسایه پرقدرتش، استرالیا از جمله مستعمراتی هستند که تا امروز ملکه انگلیس ملکه آنان نیز به حساب می‌آید، البته لازم به ذکر است که این کشور در سال 1907 توانست تا استقلال خود را از انگلیس کسب نماید.

این کشور در قرن نوزده قراردادی به نام ویتنگی با ملکه انگلیس به امضاء رسانید که براساس آن نیوزیلند تا به امروز یکی از ضمایم انگلیس به شمار می‌رود(مانند اسکاتلند، ولز، ایرلند و...). اگرچه که این روزها نیوزیلند دارای سیاست مستقل تری نسبت به انگلیس شده است اما به گفته نخست وزیر این کشور در صد سال اول این قرار داد " هرجایی که ملکه انگلیس می رفت، ما می رفتیم و هر جایی که او می نشست ما می نشستیم". امروزه استرالیا، امریکا و جاپان جای انگلیس را در مناسبات اقتصادی گرفته است اما تا هنوز هم انگلیس مقصد بسیاری از جوانان نیوزیلندی است که قصد سفر به خارج را دارند.

نیوزیلند را می‌توان از پیشگامان احقاق حقوق زنان دانست. این کشور در سال 1893 اولین کشور جهان لقب گرفت که به زنان حقوقی برابر با مردان اعطا کرد. البته تا سال 1919 زنان این کشور حق عضویت در پارلمان نیوزیلند را نداشتند. این کشور بکر و دست نخورده از زیبایی‌های فراوانی برخوردار است و از کوه‌های یخیگرفته تا سواحل زیبا و گرم در این کشور پیدا می‌شود. این مناظر زیبا بسیاری از فلم سازان مشهور جهان را به این کشور کشانیده و آثاری با ارزش مثل" ارباب حلقه ها" و "کینگ کونگ" در این کشور ساخته شده است.
نیوزیلند دارای دو جزیره بزرگ جنوبی وشمالی می باشد که تقریبا تمام این کشور 16 منطقه را تشکیل می دهد. اقتصاد این کشور به شدت به بخش کشاورزی اش وابسته است. دولت نیوزیلند طی سال‌های گذشته اصلاحات بزرگ اقتصادی را روی دست گرفته است که نتیجه آن حرکت روبه رشد صنعت این کشور است. درآمد ناخالص این کشور به بیش از 97 ملیارد دالر در سال رسیده است که سهم هر نیوزیلندی از این درآمد 24200 دالر در سال است. براساس آماری که از سوی سازمان‌های معتبر جهانی منتشر شده است، استانداردهای زندگی در نیوزیلند در سطح بالاست و این کشور دهمین کشور مرفه دنیا محسوب می‌شود.

تاریخ
نخستین ساکنان نیوزیلند مائوری ها از اقوام پولینزی بودند که در حدود قرن ده میلادی به این جزیره رسیدند. قرن ها بعد ابل جانسون دریانورد هلندی اولین اروپایی بود که نیوزیلند را دید. در سال 1769 نیز جیمز کوک ناخدای شهیر انگلیسی درحین سفرهای دریایی خود در اقیانوس آرام به نیوزیلندرفت و نقشه ای از این جزیره کشید.
از قرن نوزدهم مهاجرت به نیوزیلند آغاز شد. اولین مهاجران عمدتا گروه های مذهبی از جمله انگلیکان ها، کاتولیک ها،پرسبیترن ها، متدیست ها و باپتیست ها بودند که از انگلستان و اسکاتلند می آمدند. در سال 1840 قرارداد میان دولت بریتانیا و مائوری ها این کشور را را تحت الحمایه بریتانیا ساخت. در 1856 اولین دولت خودمختار در این کشور پاگرفت و در 1876 دولت مرکزی سراسر خاک جزیره را تحت تسلط خود درآورد.
هم اکنون اکثریت جمعیت کشور تبار بریتانیایی دارند و بزرگترین اقلیت های اروپایی از یوگسلاوی، هلند، اتریش و سوئیس آمده اند. بومیان مائوری حدود 10 درصد جمعیت کشور هستند از دو جزیره در جنوب اقیانوس آرام، تشکیل شده است. مساحت جنوبی، عمدتا کوهستانی است، و فقط یک جلگه باریک درشرق، و یک خط ساحلی کم عرض در غرب دارد. جزیره شمالی ارتفاعات کمتری داشته، و هموارتر است. زلاندنو آب وهوای ملایمی داشته، و20 درصد مساحت آن را جنگل، و50 درصد آن راعلفزار می پوشاند.
دامپروری در سطح وسیع، این کشور را به یکی ازبزرگترین صادرکنندگان لبنیات – گوشت و پشم تبدیل نموده است. خاک رس – آهن -سنگ آهک وزغال سنگ، از ذخایر طبیعی کشور است، که عمدتا در صنایع داخلی به مصرف می رسند. صنایع کوچک و توریسم، از منابع درآمد کشور است. این کشور، هم اکنون درحال گسترش روابط تجاری خود، با کشورهای حوزه اقیانوس آرام، می باشد.

اطلاعاتی کاربردی برای افرادی که به تازگی وارد نیوزیلند شده اند


شماره تلفن برای تماس در مواقع اضطراری در نیوزیلند111 میباشد.

تماس با شماره 111 از تلفنهای عمومی و موبایل مجانی است.

وقتیکه با 111 تماس میگیرید از شما خواهند پرسید که کدام سرویس اضطراری را می خواهید: پلیس, آتش نشانی یا آمبولانس.

برای پلیس موقعیت اضطراری یعنی هر چیزی که در حال اتفاق افتادن است و یا اینکه همان لحظه اتفاق افتاده جائیکه:
* مردم در خطر هستند
* دارائی در معرض آسیب و یا از دست دادن میباشد
* خلاف در حال انجام شدن است و یا اینکه مدت زمان کوتاهی از وقوع آن میگذرد, شخص یا اشخاص خاطی در همان نزدیکیها هستند.

در مواقع غیر اضطراری, مانند گم کردن گذرنامه یا گزارش دادن یک جرم مثل دزدی که مدت زمانی از وقوع آن گذشته و جائیکه خطر فوری کسی را تهدید نمیکند, شما باید یا تلفنی به نزدیکترین مرکز پلیس اطلاع داده و یا شخصا به مرکز پلیس محل مراجعه نمائید.

گزارش دادن به مرکز پلیس- در مواقع غیر اضطراری

در مواقع غیر اضطراری, مانند گم کردن گذرنامه یا گزارش دادن یک جرم مثل دزدی که مدت زمانی از وقوع آن گذشته, شما میتوانید یا به نزدیکترین مرکز پلیس خودتان زنگ بزنید و یا در بیشتر مواقع لازم هست که شما شخصآ به مرکز پلیس مراجعه کنید تا گزارش رسمی تهیه شود.

زمانیکه شما برای گزارش یک جرم و یا شکایت به مرکز پلیس مراجعه میکنید, به شما باید فرم گواهی شکایت داده شود. این فرم شامل شماره پرونده و اسم مآموری که شکایت شما را بررسی میکند میباشد.

وقتیکه شما گزارش خود را به پلیس ارائه دادید پلیس باید در مدت زمانی معقولی به شما پاسخ بدهد. اگر سوالی در مورد گزارشتان دارید, باید دوباره شخصآ به آن مرکز پلیس مراجعه کنید و یا اینکه تماس بگیریدو شماره پرونده اتان را به آنها بگوئید.
passports-116x100.jpg


گذرنامه گم شده- زمانیکه گم شدن یک گذرنامه را گزارش میدهید, شما باید شماره گذرنامه راهم به پلیس بدهید.

مشکلات زبان / بر قراری ارتباط


اگر شما بخاطر زبان مشکل مکالمه و صحبت کردن با پلیس را دارید, راه حلهای قابل دسترسی راهنمای زیر برای آن وجود دارد:

* دوست یا یکی از اعضای خانواده شما میتوانید از دوستتان و یا یکی از اعضای خانواده اتان به عنوان مترجم استفاده کنید.
* خط زبان
پلیس میتواند ترتیب تهیه یک مترجم تلفنی را بدهد. این یک سرویس رایگان هست که خط زبان نام دارد. زمانیکه به مرکز پلیس مراجعه میکنید و یا تماس میگیرید درخواست خط زبان کرده و زبانی را هم که با آن صحبت میکنید متذکر شوید.خط زبان فقط بین ساعتهای 9 صبح تا 6 بعد از ظهر روزهای دوشنبه تا جمعه در دسترس میباشد


جلو گیری از جرم ، امنیت شخصی

برنامه ریزیهای قبلی
یک لیست از اسم اشخاصی که در موارد اضطراری میتوانید با انها تماس بگیرید را تهیه کنید. تلفن را نزدیک تختخوابتان بگذارید.
از همسایه بخواهید که مراقب باشد. به عنوان مثال ,وقتیکه به مسافرت میروید از یکی از همسا یه ها یتان بخواهید که نامه های شما را از صندوق پست شما بردارد.
در فکر یک آژیر خطر که بتوانید در مواقع اضطراری آنرا بکار بیاندازید باشید.
نصب یک آژیر خطر را با کنترل رادر مد نظر داشته باشید.

در موارد زیر فریب نخورید
o اگر غریبه ای به در منزل شما آمد و خواست که از تلفن شما استفاده کند, بگوئید که شما شماره را برایشان میگیرید. نیازی نیست که آنها داخل منزل شما شوندو شما هم لازم نیست که در را برایشان باز کنید.
o با اشخاص غریبه ای که به در منزل شما میایند یا تلفنی تماس میگیرند معامله و مبادله نکنید.
o با غریبه ها در مورد موقعیت مالی خود صحبت نکنید یا اینکه مشخصات حساب بانکی یا کارتهای اعتباریهای خود را با تلفن به آنها ندهید.
o قبل از اینکه کسی رابرای انجام امورتان بکار بگمارید از چند جا مظنه بگیرید یا اینکه نظر دوستی رادر این مورد جویا شوید.
o اگر فکر میکنید که کسی سعی بر فریب دادن شما را دارد با پلیس تماس بگیرید.

نکته های ایمنی عمومی

o پول نقد / جواهرزیاد را در منزل نگه ندارید.
o هیچ وقت ادعا نکنید که در خا نه تنها هستید.
o یک روزنه با زاویه دید گسترده روی در منزل خود نصب کنید.
o زنجیر ایمنی در قسمت داخلی درب خروجی نصب کنید.
o اگر تلفنی به شما شد که شماره اشتباه بود, هرگز اسم و آدرس خودتان را ندهید.
o لیست هشدارهای ایمنی را از Neighbourhood Support contact (سازمان پشتیبانی همسایگان) بگیرید.


رانندگی در نیوزیلند

هر کسی که در نیوزیلند در جاده و خیابان رانندگی میکند باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشد در نیوزیلند مردم در طرف چپ جاده رانندگی میکنند.

In New Zealand people drive on the left hand side of the road.

50K road sign حد مجازسرعت در جاده های شهر/شهری 50 کیلو متر در ساعت و 100 کیلو متر درساعت در بیشتر جاده های د یگر میباشد.علائم نصب شده در کنار جاده ها مشخص میکند که چه زما نی حد مجاز تغییر میکند.
50k-sign-100x100.gif


اگر از حد مجاز سرعت تخطی کنید جریمه میشوید یا اینکه گواهینامه اتان از شما گرفته میشود .
اگر شما گواهینامه معتبر خارج ازکشور یا جواز رانندگی بین الملی دارید, میتوانید تا یک سال بعد از اولین ورودتان به نیوزیلند با آن گواهینامه رانندگی بکنید.
اگر شما گواهینامه خارجی یا جواز رانندگی بین الملی ندارید نمیتوانید رانندگی کنید . شما باید (تقاضای گواهینامه نیوزیلند بکنید) Apply for a New Zealand driver licence.
اگر پلیس شما را در حین رانندگی بدون گواهینامه معتبرگرفت, شما جریمه خواهید شد ودیگر حق رانندگی نخواهید داشت تا زمانیکه گواهینامه معتبر داشته باشید.
پلیس گواهینامه صادر نمیکند. برای تقاضا کردن گواهینامه رانندگی در نیوزیلند, میتوانید با Land Transport New Zealand شماره 0800822422 تماس بگیرید یا به نزدیکترین (آژانس گواهینامه رانندگی) driver licence agent مراجعه نما ئید.
همچنین بروشورهائی که مربوط به اطلاعات رانندگی را که برای توریستها و ساکنان جدید از طرف اداره حمل و نقل نیوزیلندتهیه شده است ملاحظه نمائید Land Transport New Zealand
Driving information for visitors and new resident.

اگر شما قربانی یک جرم یا تصادف جاده ای هستید

o پلیس نیوزیلند مسئول بررسی جرم وتصادفات جاده ای و ایجاد ایمنی برای مردم هستند.
o اگر شما شاهد یک جرم یا تصادف جاده ای, یا قربانی یک جرم هستید, پس لطفآ با پلیس تماس گرفته و تقا ضای کمک کنید. این مهم هست که هر چه سریعتر به پلیس اطلاع دهید.
o در موقعیت اضطراری برای تماس با پلیس شماره 111 را بگیرید.
o در بسیاری از موارد پلیس خواهد خواست که محل وقوع جرم را ببیند (صحنه جرم).
o در موارد غیر اضطراری, امکان دارد که پلیس از شما بخواهد که برای تهیه گزارش رسمی به مرکز پلیس بروید.
o امکان دارد که پلیس بخواهد با شما درباره جرمی صحبت کند و اطلاعا ت و شواهدی بگیرد تا کمکی برای جلب یا احیانآ دستگیری مجرمین باشد.
o پلیس نیوزیلند در جلب مجرمین و حل جرم بسیار متبحر هستند.
o اگر شما شخصی را در حال ارتکاب به جرم یا مسبب یک تصادف دید ید, میتوانید با دادن مشخصات ظاهری آن شخص به پلیس. کمک کنید. به این میگویند یک توصیف خوب A good description.
o Victim Support سازمان پشتیبانی از قربانیان حوادث یک سازمان دیگری است که برای کمک کردن و حمایت از شما بعد ازوقوع یک تصادف یا جرم که با پلیس همکاری نزدیک دارد.
o اگرشما سئوال یا نگرانی در مورد قربانی یا شاهد جرم بودن دارید میتوانیداز Victim Support کمک بگیرید.
o اگر شخصی که مسبب یک جرم یا تصادف شده, دستگیرشود امکان دارد که به دادگاه برود.
o از شما به عنوان شاهد ممکن است خواسته شود که برای دادن شهادت و توضیح اینکه آن شخص با شما چه کرده به دادگاه بروید. شما میتوانید از Court Victim Advisers (مشااورت برای امور دادگاه) در مورد مراحل دادگاه اطلاعات مربوطه را بگیرید.
o در نیوزیلند همه قربانیان ذیحق هستند, این حق شامل رفتار کردن با آنها با ادب و تواضع و شفقت میباشد.
Victims’ Rights Act 2002 (حقوق قربانیان 2002) حق و حقوق شما به عنوان قربانی را تنظیم نموده است.


خشونت خانوادگی/خانگی
o در نیوزیلند خشونتهای خانگی ( خشونت خانوادگی نیز گفته میشود) جرم محسوب میشود. پلیس با این قضیه بطورخیلی جدی برخورد میکند.
o این از لحاظ قانون جرم هست که شخصی شخص دیگر را از لحاظ جسمی, جنسی, یا روانی مورد آزار و سوء استفاده قرار بدهد.
o نمونه های خشونتهای خانگی شامل مشت زدن یا لگد زدن به یکی از افراد خانواده, خسارت به دارائی به منظور صدمه زدن به کسی, سعی در کنترل کردن زندگی افراد با تحقیر کردن مداوم آنان, قلدری کردن, سوءرفتارهای جنسی, تحت کنترل گرفتن پول, وقت, ماشین کسی, یا تماس با دوستان به منظورتحت سلطه خود در آوردن آنان میباشد.
o بیشترین نوع معمول خشونتهای خانگی گزارش شده به پلیس خشونت بر علیه زنان و کودکان میباشد. در حدود 85% از قربانیانی که به پلیس مراجعه میکنند زنان هستند.
o پلیس آسیب جدی خشونت خانگی وارد بر کودکانی که شاهد این خشونت هستند یا آنرا میشنوند را تشخیص میدهند. پلیس همچنین منتهای سعی خود را میکنند که که کودکان را از آسیب در امان نگه دارند.
o اگر شما یا یکی از اعضای خانواده اتان در معرض خطر جدی و فوری بخاطر خشونت خانگی هستید, با شماره تلفن 111 با پلیس تماس بگیرید.
o اگر خشونت خانگی در خانه شما اتفاق می افتد, باید با شخصی که به او اعتماد دارید در اینمورد صحبت کنید.با یک دوست, عضو خانواده یا یکی از گروههای ذ یل تماس بگیرید.اگر نمیدانید که با چه کسی در اینمورد صحبت کنید, به پلیس زنگ بزنید
o اشخاصی که از خشونت خانگی رنج میبرند میتوانند تقاضای Protection order (تآ مین نا مه) بکنند.
o تآ مین نامه توسط دادگاه خانواده صادر میشود وبه شخصی تقاضا کننده و فرزندانش حمایت قانونی بر ضد خشونت خانگی میدهد.
o تامین نا مه اسم شخصی را که مرتکب عمل سوء شده ذکر کرده و بطور واضح توضیح داده که آنها چه کاری را میتوانند و چه کاری را نمیتوانند انجام دهند.به عنوان مثا ل ممکن هست که در تآمین نامه ذکر شده باشد که آن شخص حق وارد کردن خسارت یا تهدید به وارد کردن خسارت به اموال ندارد.
o در شرایط معمولی, تآ مین نامه یا در همان روز و یا چند روز بعد از تقاضا صادر میشود.
o تآ مین نامه همچنین میتواند از خانه و اموال شما حمایت نماید.
o اگر شخصی از تامین نامه سرپیچی بکند, پلیس میتواند او را د ستگیر کند. آن شخص به دادگاه قضائی برده خواهد شد و امکان دارد که جریمه نقد ی شود و یا به زندان برود.
o اطلاعات بیشتر را در اینمورد از اینجا بگیرید protection orders and the Domestic Violence Act (قوانین تآ مین نامه و خشونت خانگی).
o در نیوزیلند قانونهای محکمی در خصوص خشونت خانگی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قانون خواندن Domestic Violence Act 1995 (قوانین مربوط به خشونت خانگی)، را آغاز کنید. و یا به Family Court website وب سایت دادگاه خانواده.
o آزانسهای دیگری که میتوانند شما را کمک نمایند عبارتند از:
+ Women's Refuge سازمان پناهندگی زنان
+ Child, Youth and Family telephone 0508 326 459;
+ Stopping Violence Services سرویس متوقف کردن خشونت
+ وکیل شما
+ Victim Support telephone 0800 842 846
+ سازمان رسیدگی به تجاوزات Rape Crisis
+ Citizens Advice Bureaux telephone 0800 367 222
+ و تعداد زیادی ازسایر سازمانهای دولتی و ارگانهای اجتماعی. یک سرویس رایگان برای همگان در نیوزیلند از جمله دیدارکنندکان از نیوزیلند و دانشجوهای بین الملی;


مراقبت کردن از فرزندانتان در نیوزیلند

o قانون نیوزیلند اظهار می کند که تمامی کودکان و نوجوانان حق دارند که در امنیت باشند و از آنها مراقبت شود.
o این حائز اهمیت است که شما از فرزندانتان مراقبت کنید تا در امان باشند و قربانی جرم یا مرتکب آن نشوند.
o در نیوزیلند کودکان زیر 14 سال برای حفظ امنیتشان بایدهمواره تحت نظارت و سرپرستی باشند. هرگز کودک زیر 14 سال را در خانه یا ماشین تنها نگذارید.
o در ماشین, کودکان زیر 5 سال باید از Safety seat صندلی ایمنی مناسب با سن, اندازه و وزن خود استفاده کنند.
o اگر بیرون میروید از یکی از اعضای خانواده یا دوست- کسی که به او اعتماد دارید- بخواهید که از فرزندانتان مراقبت کند. اگر شما کسی را دارید که در نبود شما یا زمانیکه در سر کار هستید از فرزندانتان مراقبت کند, آن شخص حتمآ باید14 سال و یا بیشتر داشته باشد.
o اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان در غیبت شما از منزل قادر به تماسبا شما یا فرد مورد اطمینانتان در هر زمانی باشند. به عنوان مثا ل, اطمینان حاصل کنید که آنها شماره تلفن محل کار یا موبا یل (تلفن همراه) شما رابه همراه دارند.
o اگر فکر میکنید که فرزند شما قربا نی یک جرم هست یا اینکه مرتکب ان شده با ید با پلیس صحبت کنید.
o پلیسهای مخصوصی به نام "Youth Aid Officers" (افسران برای کمک به جوانان) هستند که کارشان رسیدگی به مسائل جوانانی است که مرتکب جرم شده اند. انها به شما کمک میکنند که بهترین تدابیر را برای امنیت کو د کانتان مد نظر داشته باشید.
o با معلمعین مدارس کار میکند تا به جوانان (Youth Education Service Officers) پلیس نیوزیلند همچنین با استفاده از افسران مخصوص خدمات آموزشی اموزش داده شود که چگونه در امان بااشند.
o شما میتوانید با مدرسه در مورد اموزشی که به بچه ها در مورد امنییت آنان داده میشود صحبت بکنید.
o در طی تعطیلات مدرسه, سعی کنید که فرزندانتان را با ورزش یا فعالیتهای دیگر سرگرم کنید. تعداد بسیاری از گروههای اجتما عی برنامه های تعطیلات برای سرگرمی و تفریح جوانان در طی تعطیلات مدرسه دارند.
o احتمال الوده شدن جوانانی که با ورزش یا سایر فعالیتهای مثبت د یگرمشغول هستند به امور خلاف و جنائی بسیار ضعیف است.

تجاوز به حریم دیگران
o تجاوز به حریم دیگران یعنی ورود به ملک خصوصی یا محل کار کسی بدون کسب اجازه.
o تجاوز به حریم دیگران جرم محسوب میشود.
o اگر کسی بدون اجازه وارد جائی شود, میتوان از انها خواست که انجا را ترک کنند و گر نه اخطاریه تجاوز به حریم دیگران trespass notice (اخطاریه تجاوز به حریم دیگران) میتواند به انها داده شود.
o به هر کس میتوان اخطاریه تجاوز به حریم داد از جمله کودکان. به عنوان مثال, اگر کسی از مغازهای چیزی بدزد د, صاحب مغازه میتواند به ان شخص اخطاریه تجاوز به حریم بدهد.
o اخطاریه تجاوز به حریم یک تقاضای رسمی برای بیرون رفتن از ان ملک میباشد.
o اگر شخصی اخطاریه تجاوز به حریم را نادیده بگیرد و سعی در داخل شدن به ان مکان را داشته باشد, میتوان پلیس را بعد از آن خبر کرد که ان شخص را بیرون کند.
o پلیس میتواند شخص را بخاطر تجاوز به حریم دستگیر نماید.
o شخص خاطی بخاطر تجاوز به حریم دیگران میتواند تا 1000 $ جریمه یا بمدت سه ماه زندانی شود.
o اخطاریه تجاوز به حریم میتواند شخص را از داخل شدن به مکا نی تا مد ت دو سال محروم نماید.

ادم ربائی و باج گیری/ اخاذی
آدم ربائی, اخاذی یا سعی به آدم ربائی و اخاذی پول جزو جرائم جدی در نیوزیلند محسوب میشوند.
آدم ربائی حبس کردن غیر قانونی شخصی بدون رضایت است. باج سبیل گرفتن یعنی تهدید کردن کسی به منظور اخذ دارائی (از جمله پول) یا وادار کردن قربانی برای انجام رفتارهای بخصوص.
اینها در نیوزیلند جرائم جدی هستند که تا 14 سال زندان دارد.
بیش از 70 در صد ادم ربا ئیها یا باج گیری/اخاذی گزارش شده به اداره پلیس در نیوزیلند منجر به تحت تعقیب قانونی قرار گرفتن مجرمین شده است.

جرم تنفر
پلیس نیوزیلند, و مردم نیوزیلند بطور عمومی, تحمل توهین به اشخاص بخاطر مسائل نژادی را ندارند. این اهانتها جرم "تنفر" نیز نامیده میشود. زمانیکه اینچنین جرمهائی به پلیس گزارش داده میشود پلیس آنرا بطور جدی مورد بررسی قرار میدهد.
پلیس همکاری تنکاتنگی با نماینده های مجامع نژادی و سازمانهائی مانند Human Right Commission (کمسیون حقوق بشر) برای حمایت از حقوق و ازادی تمامی انجمنها در نیوزیلند دارد.
اگر شما از هر گونه سوءرفتار یا انگیزه تبعیض نژادی و یا خشونت بر علیه اعضای خانواده اتان یا اجتماعتان اگا ه هستید با پلیس تماس بگیرید.
o با پلیس محلتان (تماس ) Contact بگیرید.
o کمیسیون حقوق بشر: Racial Harassment (آزارهای نژادی)
o کمیسیون حقوق بشر: Racial Disharmony ( عدم هماهنگی نژادی)


کلاهبرداری در امور مهاجرتی
این بسته به شخص شماست که از شخص دیگری به عنوان وکیل یا نماینده برای انجام کارهای مهاجرتی خود استفاده کنید ولی به هر حال خود شما مسئول تمامی مدارک ارائه شده به اداره مهاجرت توسط نما ینده یا وکیلتان هستید.
ارائه ویزاها, جوازها و سایر مدارک جعلی کلاهبرداری محسوب میشود و پلیس با این قضیه برخورد جدی مینماید.
اگر شما فکر میکنید که شخصی عمد ا به شما اطلاعات یا توصیه مهاجرتی اشتباه داده و شما برای خدمات آنها پولی پرداخته کرده اید باید این قضیه را به پلیس و New Zealand Immigration Service ( اداره مهاجرت نیوزیلند) خبر دهید.


کلاهبرداری مالی
برای اینکه وقتی پولی قرض میکنید یا سرما یه گذاری میکنید سرتان کلاه نرود یا گول نخورید, پلیس به شما توصیه میکند که اینکار را با موءسسه های مالی شناخته شده و معتبر انجام بدهید.
کارتهای اعتباری, کارتهای ماشین پول و شماره های شناسائی (اعداد رمزی) را در یک مکان امن بگذارید. این شماره های شناسائی (اعداد رمزی) را به هیچکس ندهید.
همیشه از کسی که میخواهد به شما در ازای خرید جنس یا خدمات انجام شده چک بدهد, کارت شناسائی بخواهید.
اگر فکر میکنید که شخصی یا یک کمپانی مالی سعی دارد که سر شما کلاه بگذارد, با پلیس تماس بگیرید.
برای اطلاعات بیشتر Credit Card Fraud (تقلب در کارتهای اعتباری) و
Cheque fraud ( تقلب چک) را بخوانید.


چه کار بکنیم اگر....

اگر قربانی یک دزدی هستید:

o اگر شما به خانه آمدید و متوجه شدید که در منزل شما سرقت اتفاق افتاده و فکر میکنید که سارق هنوز در منزل شماست, وارد خانه نشوید. بلافاصله با پلیس با شماره 111 از جای د یگری با پلیس تماس بگیرید.
How to Report a Crime (چگونه یک جرم را گزارش داد) را ببینید.
o اگر فکر میکنید که سارق منزل شما را ترک کرده, یا به پلیس زنگ بزنید یا به نزدیکترین مرکز پلیس آنرا گزارش دهید.
o زمانیکه به مرکز پلیس برای گزارش یک سرقت مراجعه میکنید به شما باید تا ئید کتبی گزارشتان داده شود. به این "فرم تائید شکا یت" میگویند. این فرم شامل شماره پرونده و اسم افسر پلیسی که پرونده شما را بررسی میکند می باشد.
o هیچ چیزی را که احتمالا سارق دست زده یا جابجا کرده را دست نزنید یا جابجا نکنید, چون ممکن هست که پلیس آنها را به عنوان مدرک لازم داشته باشد. به عنوان مثال, پلیس به دنبا ل هر اثر انگشتی که ا زسارق به جا مانده خواهدبود.
o اگر منزل شما و لوازم آن بیمه است باید به شرکت بیمه خود خبر بدهید که مورد سرقت واقع شده اید.
o زمانیکه بعد از سرقت از بیمه تقاضای جبران خسارت میکنید شماره پرونده پلیس تا ن را نیا ز خواهید داشت.
o ارتباطات زیراطلاعات خوبی را در مورد سرقت در نیوزیلند و راههای پیشگیری آن در اختیار شما قرار میدهد:
+ چه کسی یک خانه را سرقت میکند و چرا؟
+ کاهش فرصتهای دزدی
+ آژیرهای دزد گیری منازل


اگر درگیر یک تصادف ماشین هستید:


o اگر دچار یک تصادف ماشین شدید, این خیلی مهم هست که حدالامکان خونسرد باقی بمانید.
o باید بایستید وببینید که آیا کسی یا مالی صدمه دیده یا نه.
o اگر کسی آسیب دیده, با 111 تماس گرفته و پلیس و آمبولانس بخواهید. اگر شما نمیتوانید برای کمک تماس بگیرید, از شخص د یگری بخواهید که اینکار را برای شما بکند. پلیس پی خواهد برد که چه کسی مسبب تصا دف است.
o امکان دارد که پلیس شخصی را که با شکستن قانون رانندگی نیوزیلند موجب تصادف شده دستگیر کند.
o اگر تصادف زیاد جدی نیست و کسی هم زخمی نشده است پلیس احتمالا به صحنه تصادف نخواهد امد. ولی شما باید انرا بهر حال گزارش کنید.
o گر دستخوش یک تصادف ماشین شده اید, طبق قانون, باید در ظرف مدت 24 ساعت از تصادف پلیس را خبردار کنید.
o اگر بیمه ماشین دارید باید به شرکت بیمه خود بگوئید که تصادف کرده اید.
o زمانیکه بعد ازتصادف از بیمه تقاضای جبران خسارت میکنید شماره پرونده پلیس تا ن را نیازخواهید داشت.
o اسم وآدرس خود را به راننده هر ماشینی که صدمه دیده یا صاحب هر ملکی که خسارت دیده بدهید. اگر راننده های دیگری درگیر این تصادف هستند, سعی کنید آگاهی پیدا کنید که آیا آنها بیمه هستند یا نه و اگر هستند با کدام شرکت بیمه.
o اگر بعد از تصادف نمیتوانید با ماشین خود رانندگی کنید باید ماشین را از خسارتهای بیشتر محفوظ نگه دارید. به عنوان مثال, ماشین را به کنار جاده بکشید و قفلش کنید. لوازم شخصی را از ماشین برداشته و به همراه ببرید.

اگر رانندگی میکنید:


o پلیس نیوزیلند طبق مسئولیتش باید اطمینان حاصل کند که همه از قوانین رانندگی اطاعت میکنند.
o اگر اشخاصی از این قوانین رانندگی سرپیچی کنند, امکان دارد که گواهینامه یا ماشینشان ضبط شود. آنها حتی ممکن هست که به زندان هم بروند.
o شما برای رانندگی در نیوزیلند باید حداقل 15 سال سن داشته باشد و دارای گواهینامه رانندگی باشید.
o برای رانندگی با موتور سیکلت به Motorcycle licence (گواهینامه موتور سیکلت) مخصوص باید داشته باشید.
o در تمام مدت رانندگی باید Driver licence (گواهینامه رانندگی) خود را همراه داشته باشید.
o ماشین شما باید (Warrant if fitness (WoF (گواهی صلاحیت رانندگی) و
Registration (به ثبت رسیده) معتبر داشته باشد.
o شما باید Road Code (مقررات جاده) راکه مقررات رانندگی در نیوزیلند را توضیح داده مطالعه کنید.
o در ماشین کودکان زیر 5 سال باید از Safety seat (کمر بند ایمنی) تصویب شده مطا بق با سن, اندازه و وزن خود استفاده کنند.
o در نیوزیلند, شما نباید بعد از Drinking alcohol (خوردن مشروب) رانندگی کنید. شما نباید با سرعت زیاد رانندگی کنید و همیشه باید کمربند ایمنی خود را ببندید.
o هر کسی که در ماشین هست باید کمربند ایمنی را ببندد. این شامل کسا نیکه در صندلی عقب نشسته اند نیز میباشد.
o Driving in New Zealand (رانندگی در نیوزیلند) را ملاحظه کنید.


اگر شما برای پول یا اموال تهدید شده اید:

o اگر شخصی شما رابخاطر پول یا اموال تهدید کند یا بترساند یا شما را مجبور کند که رفتا ر خاصی را انجام دهید, با پلیس با شماره 111 تماس بگیرید.
o اگر کسی شما را تهدید کرد یا اقدام به ربودن شما کرد, با پلیس با شماره 111 تماس بگیرید.
o پلیس با یک هچنین مواردی برخورد بسیار شدیدی میکند و سابقه خوبی هم درمورد حل کردن چنین مواردی دارد.
o
پلیس در انجمنهای شما

افسرهای امور نژادی/آسیائی

پلیس ا?سرهای مخصوصی دارد که با انجمنهای نژادی سرتاسر کشور کار میکنند. آنها با انجمنها همکاری میکنند تا به آنها در توجیه و دسترسی پیدا کردن به خدمات پلیس, دادن اطلاعات به پلیس درباره نگرانیهای انجمن, بررسی و بازجوئی های پلیس و پیشگیری کردن از جرم در ارتباط با انجمن نژادی, کمک کنند.

آنها با روی گشاده به نگرانیهای شما گوش میدهند و با شما در گسترش امنیت برای انجمن های نژادی همکاری میکنند.

 
Last edited:

دریا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
مرسی از اطلاعاتتون
حالا یک مهاجر باید از کجا شروع کنه؟!
قدم اول چیه؟
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
نحوه مهاجرت به کشور نیوزلند:
در حال حاضر ویزاهای مختلفی جهت مهاجرت به نیوزلند موجود میباشد اما دو نوع از متداولترین ویزاها عبارتند از:

* ویزای مهارت
* ویزای کار بصورت موقت
-----
ویزای مهارت چیست ؟
ویزای مهرات ، ویزایی ایت که در آن افراد ماهر و دارای مهارت های بالای کاری و یا مدارک عالی تحصیلی میتوانند اقامت دائم نیوزیلند را بدست بیاورند ! بنا بر قانون مهاجرت نیوزیلند ، دولت نیوزیلند باید سالی 60 هزار مهاجر بگیرد که البته هنوز به این تعداد نرسیده است ! معمولا از سالی 45 هزار بیشتر مهاجر نگرفته است !

ویزای کار بصورت قانونی :
این ویزا 3 ساله میباشد و دارای امکان تمدید نیز میباشد ! این ویزا مربوط به کسانی است که دارای مهارت های خاصی میباشند و یا مدرک تحصیلی بالایی دارند و نیاز به تجربه زندگی در نیوزیلند برای تصمیم گرفتن در مورد مهاجرت هستند !
کسانی که با ویزای کار به نیوزیلند میروند ، قانونا در اولویت هستند برای اعطای اقامت دائم ! و در صورتی که خواسته باشند به سرعت میتوانند درخواست مهاجرت و اقامت دائم کنند !
 
Last edited:

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,128
لایک‌ها
285
با تشکر از شما به خاطر اشتراک اطلاعات خوبتان. منتظر خواندن ادامه مطالب هستیم!
 

دریا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
یواش یواش توضیح میدم ! عذر میخوام که یکم طول میکشه !


مرسی اتفاقا همینجوری خوبه

خوب حالا واسه ویزای سه ساله چه مهارتها یا میزان تحصیلاتی در اولویت هستن ؟
چطوری باید درخواست این ویزا را داد ؟
نیاز به دعوتنامه از طرف کارفرما هست؟
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
خوب حالا واسه ویزای سه ساله چه مهارتها یا میزان تحصیلاتی در اولویت هستن ؟
ببینید ، مهاجرت به نیوزیلند بر اساس امتیاز هست و هر چه مهارتها بیشتر و میزان تحصیلات بالاتر باشه ، شانس شما هم بیشتره اما کلا ویزای 3 ساله کار نیوزیلند برا شما زیاد سخت نیست گرفتنش !

چطوری باید درخواست این ویزا را داد ؟
کامل توضیح میدم خدمتتون

نیاز به دعوتنامه از طرف کارفرما هست؟
اگه همچین دعوتنامه ای داشته باشید که شانستون چند برابر میشه ;) اما نیاز نیست !
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
  • سن از 20 تا 55 سال (جهت ویزای کار تا 53 سال)
  • سلامت عمومی
  • عدم سوء پیشینه

زبان انگلیسی با نمره آیلتس آکادمیک یا جنرال Overall حداقل 6.5 مهاجرت به نیوزیلند بر اساس سیستم امتیازی است و شرایط آن در ادامه تاپیک خواهد آمد !
حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند 100 میباشد تا در لیست Pool یا انتظار قرار بگیرید. اما اگر امتیاز شما 140 یا بالاتر باشد ظرف مدت کوتاهی خواهید توانست به نیوزلند مهاجرت کنید.

جدول امتیازات:

سن:


  • از 20 تا 29 سال 30 امتیاز
  • از 30 تا 39 سال 25 امتیاز
  • از 40 تا 44 سال 20 امتیاز
  • از 45 تا 49 سال 10 امتیاز
  • از 50 تا 55 سال 5 امتیاز

سابقه کار:


  • 2 سال 10 امتیاز
  • 4 سال 15 امتیاز
  • 6 سال 20 امتیاز
  • 8 سال 25 امتیاز
  • 10 سال یا بیشتر 30 امتیاز

مدرک تحصیلی تائید شده:


  • کارشناسی 50 امتیاز
  • کارشناسی ارشد 55 امتیاز

خویشاوند نزدیک در نیوزلند:


  • 10 امتیاز

امتیاز کار در نیوزلند یا پیشنهاد کار از نیوزلند:


  • در صورت داشتن پیشنهاد کار از نیوزلند 50 امتیاز به شما تعلق میگیرد.
  • در صورتیکه حداکثر 12 ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشید 50 امتیاز به شما تعلق میگیرد.
  • در صورتیکه حداقل 12 ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشید 60 امتیاز به شما تعلق میگیرد.
 
Last edited:

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,128
لایک‌ها
285
امتیاز من شد 85 !
بدون مدرک زبان که تا سال دیگه می گیرم
یعنی ما رو اونجا هم راه نمی دن!؟

برای سابقه کار چه مدرکی نیاز است؟
(حالا با سابقه کار هم اگه بخوام حساب کنم می شه 95، پنج تا دیگه اش رو از کجا بیارم!؟)
 
Last edited:

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
ببین ، الحق و الانصاف نیوزیلند از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی مهاجران هست !
اگه واقعا میخوای برری ، با ویزای کار برو و بعد که 50 امتیاز از اون گرفتی ، درخواست اقامت دائم کن !
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
مرسی اتفاقا همینجوری خوبه

خوب حالا واسه ویزای سه ساله چه مهارتها یا میزان تحصیلاتی در اولویت هستن ؟
چطوری باید درخواست این ویزا را داد ؟
نیاز به دعوتنامه از طرف کارفرما هست؟
دریا جان ، اگه مشکلی نیست بریم مرحله بعد ؟
 

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,128
لایک‌ها
285
ببین ، الحق و الانصاف نیوزیلند از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی مهاجران هست !
اگه واقعا میخوای برری ، با ویزای کار برو و بعد که 50 امتیاز از اون گرفتی ، درخواست اقامت دائم کن !

تشکر از راهنمایی شما
اشتباه از من بود! من داشتم دو تاچیز رو با هم قاطی می کردم. پس می شه رفت و بعد درخواست اقامت کرد.

پس با این حساب اگر یک سال اونجا کار کنم میشم 145 امتیاز و طبق گفته ی شما قطعا اقامت رو می گیرم.

در مورد سابقه کار نگفتید چه مدرکی مورد نیاز است؟
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
پس با این حساب اگر یک سال اونجا کار کنم میشم 145 امتیاز و طبق گفته ی شما قطعا اقامت رو می گیرم.
بله ، فکر میکنم همینطور باشه !

در مورد سابقه کار نگفتید چه مدرکی مورد نیاز است؟
باید یک نامه از محلی که کار میکردید ، تهیه کنید + سوابق بیمه در اون مدت
این سابقه کار برای رزومه و آینده کاری شما تو نیوزیلند خیلی مهمه !
 

دریا

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2008
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
دریا جان ، اگه مشکلی نیست بریم مرحله بعد ؟


سلام
ببخشید من مدتی اینترنتم مشکل داشت

اطلاعات و راهنمایی شما حرف نداره

تا اینجا که ما مشکلی نداشتیم ، باشه بریم مرحله بعدی...
 

متالیک

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
31 مارس 2007
نوشته‌ها
2,128
لایک‌ها
285
یک سوال خارج از بحث هم داشتم:
من از میان هند، مالزی، سنگاپور، نیوزیلند، استرالیا و کانادا، با توجه به داشته هام و مسائل دیگر نیوزیلند رو انتخاب کردم، به نظر شما مشکلی نیست؟
 

Partisan

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2008
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
6
سن
36
محل سکونت
South
سلام دوستان.
یه سئوال داشتم و ان اینکه رزومه چیست و چه عواملی در تقویت آن دخل دلرن؟
شرمنده جای بهتری رو واسه طرح سوالم پیدا نکردم.
 

davidmors

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
2,935
لایک‌ها
31
سن
39
محل سکونت
Tehran
ببینید ، تمام کشور هایی که گفتید رو یک بررسی اجمالی میکنم :

هند
سطح اقتصاد پایین - تفاوت طبقاتی بالا - زندگی ارزان - مردم آرام
زبان در هر ایالت متفاوت (تقریبا) - زیر ساخت های ظعیف ارتباطی - رابطه خوب با ایران - امنیت پایین ( نه خیلی پایین ، نسبت به بقیه انتخاب ها گفتم)
مالزی
در حال پیشرفت - سطح زندگی متوسط - امنیت متوسط - زیر ساخت ها در حال توسعه و قوی - اقتصاد متوسط - عدم اعطای اقامت دائم و ملیت - زندگی با هزینه های متوسط - کمبود اشتغال - رابطه با ایران خوب - زبان مالایی
سنگاپور
اقتصاد قوی - بازار های پویا - سرعت پیشرفت فوق العاده بالا - بازار اشتغال قوی - زبان انگلیسی- امنیت بالا - عدم اعطای اقامت دائم و ملیت - هزینه های زندگی بالا - رابطه با ایران بد !!
نیوزیلند، استرالیا و کانادا
پیشرفته و مدرن - تحت حمایت دولت انگلستان - ثبات اقتصادی فوق العاده - اقتصاد قوی - هزینه های زندگی نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر پایین - اعطای ملیت و اقامت - سفر به بسیاری از کشورها بدون ویزا - روابط حسنه با 99% کشورهای دنیا از جمله ایران(نیوزیلند) - امنیت بالا - زیر ساخت ها قوی (مشابه زیر ساخت های بریتانیا)

فقط تفاوت 3 کشور اخیر در :
1 ) زبان
در کانادا برای موفقیت باید زبان فرانسه رو هم فرا بگیرید
2 ) زمان
برای کانادا تا 5 سال و برای استرالیا تا 3 سال برای روند مهاجرت باید صبر کنید
برای نیوزیلند این مدت به 1 سال و کمتر تقلیل یافته است !
3 ) هزینه ها
هزینه های زندگی در استرالیا و کانادا با سطح مشابه زندگی بالاتر است !
 
بالا