برگزیده های پرشین تولز

همه چیز در مورد ویندوز ۷

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
به نام خدا

همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده است!


سلام
animsmilysmile.gif



(توجه: ليست كامل و به روزشده راهنماهاي نوشته شده توسط IgImAx در اين آدرس قرار دارد)


همواره پست‌هاي اول تاپيك‌هاي من را كامل مطالعه نماييد. چون همواره آنها را به روز مي‌كنم.

106.gif
ممكنه براي مشاهده تصاوير موجود در پست‌هاي من نياز به اجراي يك هيتلر شكن داشته باشيد!!!
45.gif



قبل از مطرح كردن هر موردي حتمن:
114.gif
پست اول ، "نكات زير فهرست" و ادامه مطالب را براي اطلاعات بيشتر و لينك دنلود ويندوز 7 را دقيق و كامل مطالعه نماييد
و
114.gif
پست دوم ، را براي ديدن آخرين "اخبار و برنامه‌ها مفيد و نكات جديد" و بخش "لينك پست‌هاي سوال و جواب كاربران" را دقيق و كامل مطالعه نماييد.


headerw7eng.png




*******************************************
*******************************************
*فهرست همين پست:

مقدمه
تاريخچه Windows 7 ( نوزادي متولد سال 2000!!)
مراحل نصب Windows 7
توانايي‌هاي جديد و تغيير يافته نسبت به نسخه‌هاي پيشين در Windows 7
آخرين اخبار و دستكاري(Tweak) و نكاتي(Tips)
همواره بروز مي‌شود
به پست دوم منتقل شد
لينك پست‌هاي سوال و جواب مشكلات دوستان (FAQ)
همواره بروز مي‌شود
به پست دوم منتقل شد
سرعت Windows 7 نسبت به XP و Vista واجرا شدن در انواع سيستم‌ها
نتايج تست‌هاي عملي سرعت Windows 7
شناسايي سخت‌افزار‌ها و درايور‌ها در Windows 7
شبكه در Windows 7 راه اندازي ديال آپ و كانكشن‌هاي ADSL
روش اجراي برنامه‌هاي قديمي XP در درون ويندوز 7
فارسي نويسي در Windows 7 فارسي كردن صفحه كليد
لينك‌هاي دونلود ويندوز 7 * Windows 7 Download Links
لينك‌هاي مرجع (References)
exclamationmark02.gif
توجه:
(پس از نصب ويندوز براي اينكه ويندوز شما از حالت اكتيو يا همون جنيون خارج نشود بايد دوكار را كه در اينجا اين پست توضيح داده‌ام را انجام دهيد)
exclamationmark02.gif
توجه:
love_390.gif
(90/05/04) آخرين نسخه رسمي ويندوز 7 به شماره نسخه نهايي و اصل Windows 7 v6.1 Build 7601.17514 Service Pack 1 در 5/12/2011 منتشر شده است. اين شماره نسخه تا زماني كه Service Pack 2 به شكل رسمي منتشر نشود، آخرين نسخه رسمي ويندوز 7 خواهد بود. لينك دنلود ايميج DVD اصل آن در انتهاي همين پست قرار داده شده‌ام.

exclamationmark02.gif
توجه:
براي آنكه قبل يا بعد از نصب ويندوز 7 بدانيد چه نسخه‌اي از آن را داريد يا براي اينكه بدانيد ويندوز 7 را به درستي Licensed (اكتيو) نموده‌ايد يا نه؟! به اين پست مراجعه نماييد.




*******************************************
*******************************************
*مقدمه:
(به روز شده 90/03/28)
. لينك دنلود [فقط] فايل Windows 7 Service Pack 1 و همچنين لينك‌هاي دنلود ايميج‌هاي اصل Windows 7 Ultimate SP1 x86/x64 را در انتهاي همين پست قرار دادم.


(به روز شده 89/08/04)
. نسخه RC1 از Service Pack 1 ويندوز 32 بيتي 7 به اينترنت درز پيدا كرد! احتمالن در شبكه تورنت بتوانيد نمونه آن را بيابيد. براي اينكه نسخه اصلي را از غير اصل تشخيص دهيد در اين پست Hash Code فايل Windows 7 SP1 را قرار داده‌ام. احتمالن نسخه نهايي SP1 ويندوز 7 در اولين فصل سال 2011 ارائه بشود.


(به روز شده 88/09/30)

. نسخه نهايي ويندوز 7 به شماره Windows 7 v6.1 Build 7600.16385 در 22 اكتبر 2009 منتشر شد. اين نسخه دقيقن همان نسخه منتشر شده در 14 جولاي با نام RTM و براي كمپاني‌ها و كاربران MSDN مي‌باشد. مشخصات و Hash Code و لينك دنلود اين نسخه در بخش مربوطه در همين پست (انتهاي پست) آورده شده است.


(به روز شده 88/03/29)
. زمان رسمي اعلام شده براي ارائه نسخه نهايي ويندوز 7 22 OCT سال 2009 اعلام شد در حاي كه قبلن تاريخ 1 June سال 2010 اعلام شده بود. بعد از نسخه RC1 7100 -كه هنوز هم همين نسخه رسمن در سايت مايكروسافت براي دنلود قرار دارد- نسخه‌هاي متعددي براي كمپاني‌ها بيرون داده شده كه لينك دنلودشان به شبكه‌ تورنت و ... درز پيدا كرده است. اين نسخه‌ها به RTM مشهورند كه مخفف Release To Manufacturing هست. بر اساس تست‌هاي بعضي از نسخه‌هاي جديدتر از 7100 و به خصوص 7260 توسط دوست خوبمان shervin جان و نتايج حاصل از تست‌هاي ايشون (در اين پست) فعلن بهتر هست كه همين نسخه 7100 را دنلود نماييد كه نسبت به نسخه‌هاي بعدي خود بدون مشكل هست. تا زماني كه نسخه‌اي جديد، رسمن در سايت MS براي دنلود قرار داده نشه به معني احتمال وجود مشكلاتي در نسخه‌هاي فعلي خواهد بود. تفاوت اين نسخه‌ها با هم در اين موارد هست:

1) پشتيباني بهتر و بيشتر از درايور‌هاي قطعات سخت افزاري و همچنين شناسايي درست سخت‌افزار‌ها.
2) سازگاري و اجراي بدون مشكل و بهتر برنامه‌هاي مختلف در آن.
3) [و مطمئنن Fix Bugهاي گزارش شده...]

. بعد از نسخه رسمي 7100 نسخه‌هاي مختلفي آمده همانند 7120 و 7127 و 7201 و 7202 و 7229 و اين آواخر 7232 و آخرينش تا زمان نوشتن اين مطلب 7260 هست. تفاوت همه اين نسخه همان موارديست كه عرض كردم. ادامه مطلب.....


(به روز شده 88/02/07)
. نسخه RC1 ويندوز 7 آمد. اين نسخه با شماره Windows 7 RC1 7100.0.090421 مي‌باشد و به گفته خود MS تا تاريخ June 1, 2010 اين نسخه به شكل مجاني در دسترس هست. بر اساس تست‌هاي سايت‌هاي مختلف، اين نسخه جديد بسياري از مشكلات نسخه Beta را حل نموده و امكانات جديدي هم به آن اضافه شده كه در قسمت مربوطه در همين پست لينك ست توضيحاتش را قرار داده‌ام. در تست اوليه دوستان هم،(البته دوستاني كه نام بردم فعلن نسخه 7077 را دارند!) اين نسخه بسياري از مشكلات قبلي را حل نموه د اكنون اكثر برنامه‌ها بدوه مشكل روي آن اجرا مي‌شوند. مانند تست shervin تست اول وAs@di™o تست اول (لينك‌ها، لينك پست تست دوستان هست) همچنين يك منبع نامطمئن هم يافتم كه در مورد Roadmap ويندوز 7 اينچنين گفته بود. (اگر از سايت MS چيزي يافتيد لينك بدهيد، چون گشتم نديدم!):

RoadMap For Windows 7 From RC to Final release :

* RC (7100) May! 2009
* RC2 (7200) August 2009
* RTM (7300) September - October 2009
* Public Release January 2010​


(مطالب اوليه 87/10/22)
. بعد از مدتها مايكروسافت، نسخه Windows 7 Ultimate beta Build 7000 خود را رسمن در تاريخ جمعه 9 ژانويه 2008 براي دونلود عمومي و تست در دو نسخه 32bitي به حجم 2.43ْGB و نسخه 64bitي به حجم 3.15GB منتشر نمود. فايل دونلود شده به صورت يك DVD Image و به فرمت ISO هستن كه به راحتي مي‌توانيد آن را به كمك هر برنامه‌ راينري همانند Nero برروي يك DVD رايت نماييد. اين نسخه‌ها به دليل بتا بودن و جهت تست كاربران به شكل مجاني از سايت مايكروسافت و در يك نسخه Ultimate قابل دريافت شدن هستند. مايكروسافت در اين OS جديد نسبت به ويندوز Vista [و XP] (از لحاظ ظاهر، امكانات، مشكلات سخت‌افزاري و از همه مهم‌تر سرعت) تغييرات مثبتي داشته است. همانطور كه در ادامه و در بخش تاريخچه مطالعه خواهيد نمود، از سال 2000 و پس از ويندوز موفق XP قرار بود كه اين OS منتشر شود، اما به دلايل مختلف و مشكلات متعدد و همانند هميشه عجله بيلي جون! (همان Bill Gates مشهور و پولدار!) ويندوز Vista مشكلدار! را در سال 2006 منتشر نمود. اما به گفته مسولان مايكروسافت Windows 7 نسخه ارتقا يافته و بهينه شده Windows Vista هست كه مشكلات آن را ندارد.

. بر خلاف تبليغات زياد براي Vista و فشار‌هاي آشكار و پنهان مايكروسافت بر شركت‌هاي قطعه سازي و صنعت PC براي پشتيباني 100% از ويندوز ويستا در محصولات خود و ندادن درايور XP به همراه محصولات خود، سعي نمود كه كاربران را به سمت ويستا بكشد. اما مشكلات متعدد سخت‌افزاري و نرم‌افزاري از يك سو و اطش زياد ويستا براي مصرف بيهوده Resource كامپيوتر و كندي آن نسبت به XP در اكثر زمينه‌ها، سياست‌ها و تبليغات مايكروسافت را باطل نمود.

. مكينتاش در نسخه جديد سيستم عامل خود (يادم نيست قبل يا بعد از ويستا توليد شد) با كلي امكانات گرافيكي و توانايي‌هاي جالب بسيار سريعتر و پايدارتر از ويندوز ويستا بود. همچنين در همين دوران بعضي از نسخه‌هاي جديد لينوكس هم پيشرفت‌هاي قابل توجهي نمودند و كاربران ناراضي ويندوز ويستا و حتي بعضي از كامپيوترسازان را به سمت خود جلب كردند.(مانند لينوكس Ubuntu) مخصوصن كه نسخه آخري مكينتاش قابل نصب روي PC هم بود و قرار است كه كاملترين نسخه سازگار با PC خود را در سال 2012 بيرون بدهد!

. به دلايل فوق و همچنين شكايت‌هاي مكرر كاربران از سرعت و مشكلات سازگاري ويندوز ويستا و رو آوردن مهم‌ترين متحدان سخت‌افزاري و كامپيوترسازي!!!! مايكروسافت مانند Dell به نصب Linux Ubuntu به جاي ويندوز Vista برروي لپتاپ‌هاي خود و حتي downgrade نموندن ويندوز ويستا به XP و خبرهاي موفقيت سيستم‌ عامل‌هاي شركت‌هاي ديگر، مايكروسافت را مجبور نمود كه Windows 7 را بالاخره توليد و روانه بازار نمايد.





*******************************************
*******************************************
*تاريخچه:
Windows 7 نوزادي متولد شده در سال 2000!!

.
مايكروسافت پس از موفقيتي كه در توليد 2 سيستم عامل بسيار موفق خود يعني Windows XP و Windows Server 2003 به دست آورد، تصميم گرفت كه پروژه جديد و بسيار متفاوتي را آغاز نمايد. اين پروژه جديد كه يك سيستم عامل جديد بود در سال 2000 ميلادي شروع شد و با Codenameي به نام Blackcomb چشم به دنياي مايكروسافت و محققان و برنامه نويسان آن گشود. پس از چند سال تحقيق و مطالعه مايكروسافت هدف خود را براي ساخت Blackcomb دقيقن مشخص نمود. اين نوزاد بايد داراي توانايي‌هاي جديدي ميبود كه يكي از پيشرفته ترين و مهم‌ترين آنها تكنولوژي‌ به نام WinFS بود.

. در اوايل سال 2003 مايكروسافت پس از ناخير كوتاهي كه در پروژه پيش آمد نسخه كوچكي از Blackcomb را با Codenameي به نام Longhorn توليد نمود. در اواسط سال 2003 مايكروسافت Longhorn بخشي از توانا‌يي‌هاي كه اساسن براي Blackcomb در نظر گرفته شده بود را به ارث برد. از جمله اين توانايي‌هاي به ارث برده مي‌توان به WinFS و Desktop Windows Manager و Component هاي جديد بر اساس Net Framwork. نام برد. (بعد ها بر اساس ويندوز Longhorn ويندوز Vista توليد نهايي شد)

. در تابستان 2003 كه براي مايكروسافت به "تابستان كرم‌ها" مشهور شد، مايكروسافت شاهد حمله گسترده كرم‌ها (نوعي ويروس هستند) به تمامي سيستم عامل‌هاي خود شد. مشهورترين اين ويروس‌ها Blaster و Sobig و Welchia بودند. به همين دليل مايكروسافت تغييري در اولويت‌هاي خود دارد و پروژه Longhorn را موقتن متوقف نمود و شروع به ساخت Service Pack براي ويندوز‌هاي XP و Server 2003 نمود.

. مايكروسافت در سپتامبر 2004 پروژه Longhorn را از پايه دوباره شروع به كار نمود. (reset نمود). تا اينكه در سال 2006 مهمترين featuresهاي ويندوز Vista (نام نهايي Longhorn) را كنار گذاشت و همچنين نام پروژه Blackcomb را به نام Vienna تغيير داد. با اينحال، مايكروسافت با توجه به تمامي اين مسائل Windows Vista را منتشر نمود ولي در همان سال‌ها و در تاريخ 20 Jun سال 2007 رسمن اعلام نمود كه "نام نسخه بعدي سيستم عامل، فعلن در درون كمپاني به Windows 7 خوانده مي‌شود" اين نام همانند هميشه چندين ماه قبل از اين اعلام رسمي به بيرون درز نموده بود.

. تا اينكه در تاريخ 13 اكتبر 2008 Mike Nash نايب رئيس مدير توليد مايكروسافت رسمن نام Windows 7 را نام رسمي و نهايي پروژه Vienna به اين شكل ناميد:

The decision to use the name Windows 7 is about simplicity. Simply put, this is the seventh release of Windows, so therefore Windows 7 just makes sense.

Coming up with an all-new 'aspirational' name does not do justice to what we are trying to achieve, which is to stay firmly rooted in our aspirations for Windows Vista, while evolving and refining the substantial investments in platform technology in Windows Vista into the next generation of Windows
.
o

. اما به دليل آنكه اين شماره 7 در نام Windws براي اكثر كاربران نامفهوم و كيچ كننده بود دوباره در 14 همان برج سخناني فراز نمودند در احوال تشريح نام نوزادي كه كم كم داشت توان رو پا ايستادن ميافتندي!:
o
oThe very first release of Windows was Windows 1.0, the second was Windows 2.0, the third Windows 3.0. Here's where things get a little more complicated. oFollowing Windows 3.0 was Windows NT which was code versioned as Windows 3.1. Then came Windows 95, which was code versioned as Windows 4.0. Then, Windows 98, 98 SE and Windows Millennium each shipped as 4.0.1998, 4.10.2222, and 4.90.3000, respectively. So we're counting all 9x versions as being 4.0.
oWindows 2000 code was 5.0 and then we shipped Windows XP as 5.1, even though it was a major release we didn't want to change code version numbers to maximize application compatibility. That brings us to Windows Vista, which is 6.0.
oSo we see Windows 7 as our next logical significant release and 7th in the family of Windows releases...There's been some fodder about whether using 6.1 in the code is an indicator of the relevance of Windows 7. It is not. Windows 7 is a significant and evolutionary advancement of the client operating system. It is in every way a major effort in design, engineering and innovation. The only thing to read into the code versioning is that we are absolutely committed to making sure application compatibility is optimized for our customers.
o

. بيلي جون (همان Bill Gates مشهور و پولدار!) در يك مصاحبه اعلام نمود كه " در اين سيستم عامل جديد كاربران در مركز هدف اين سيستم عامل قرار دارند!" [پس ما تا حالا كجاي سيبل مايكروسافت بوديم!؟!؟ (IgImAx)] هم چنين از نكات جالبي كه بعدن توست يكي از مهندسين ويندوز 7 اعلام شد اين بود كه " كمپاني براي مدت‌ها به كمك برنامه‌هاي Utility موجود در درون سيستم‌عامل‌هاي مختلف به رديابي و اندازه گيري بازدهي و سرعت بخش‌هاي مختلف يك سيستم عامل در انجام امور عمومي‌شان بپردازند تا به كمك اين اطلاعات اين داده‌ها چنين بخش‌هايي را كه نياز به بازنويسي و بهبود نياز دارند را در سيستم عامل جديد دوباره سازي نموده و به شكلي آنها را باز نويسي نمايند كه باعث كاهش بازدهي نشوند."

. همچنين در 16 اكتبر 2008 CEO مايكروسافت Steve Ballmer اعلام كرد كه: "ويندوز 7 مشكل سازگاري با سيستم عامل قبلي خود نخواهد داشت برعكس ويندوز Vista كه اينچنين بوده!" و همچنين به اين نكته اشاره كرد كه "به دليل رابطه‌اي كه بين ويندوز 7 و ويندوز ويستا هست [از لحاظ تاريخچه‌اي كه عرض شد] در واقع ويندوز 7 يك ويندوز ويستاي بهبود يافته و بيشرفته خواهد بود.

. در 27 دسامبر 2008 اولين نسخه بتاي ويندوز 7 به بيرون درز كرد و بر اساس تست سايت ZDNet اين ويندوز در بعضي از زمينه‌ها مهم از لحاظ سرعت از ويندوز XP و Vista بهتر بوده. اين زمينه‌ها همانند، زمان Boot شدن و Shotdown ويندوز و سرعت كار با فايل‌ها و همچنين باز نمودن برنامه‌ها بوده.





*******************************************
*******************************************
* مراحل نصب ويندوز 7:
. در ادامه مراحل نصب و مشخصات سيستم خودم را كه برروي آن ويندوز 7 را نصب نموده‌ام را فقط جهت نمونه و اطلاع شما نوشته‌ام:

مشخصات سيستم: پروسسور Intel 3GHz HT - 1MB Cache - FSB 800 - Socket 487 * حافظه 512MB*2 *كارت گرافيك NVidia Gforce 5600 - 256MB
حداقل حجم پارتيشن ‌قابل قبول براي نصب ويندوز 7ه: 8301MB
فضاي اشغال شده پس از نصب ويندوز 7هدر سيستم من : 6.85GB ** توجه: جاي اشغالي توسط W7 بستگي به جديد بودن و پيشرفته‌تر بودن قطعات سيستم شما و همچنين وسايل اضافي در آن دارد. (همانند TV Tunner و DVB و Capture Card و ...) دوستاني بوده‌اند كه در سيستم آنها W7 تا 15GB فضا اشغال كرده است.
مدت زمان نصب ويندوز: 20~ دقيقه (بدون در نظر گرفتن زمان ورود اطلاعات و انتخاب گزينه‌ها) نصب ويندوز XP در همين سيستم بيش از 30 دقيقه طول مي‌كشد!!

. ويندوز 7 را مي‌توانيد به دو روش در كنار ويندوز‌هاي ديگر خود نصب نماييد:

1) روش Multi Primary: (يعني ايجاد دو يا 3 درايو C و نصب هر سيستم عامل در يك درايو C جداگانه) آموزش مربوط به اين روش و برنامه‌هاي مورد نياز در آن و روش استفاده آنها كاملن در اين تاپيك " آموزش Multi Primary" توضيح داده شده است.

2) روش Dual Boot : (يعني نصب يكي در درايو C و ديگري در درايو‌ D يا ...) بايد توجه داشته باشند كه در اين روش، ويندوز نسخه قديمي هميشه اول بايد نصب شود و ويندوز جديدتر بعدن نصب شود. مثالي از اين كار در اين لينك How to Dual Boot Windows 7 with XP or Vista يا How-To: Install Windows 7 RC as a Dual Boot, Over Vista, or From Scratch موجود هست.

. من همواره به دليلي ايمني بالا و راحتتر بودن تغيير يا نصب مجدد سيستم‌عامل‌ها از روش Multi Primary استفاده مي‌نمايم. در تصوير زير مي‌توانيد دو پارتيشن Primary من را كه يكي حاوي ويندوز XP و ديگري ويندوز 7 است را به همراه 2 پارتيشن Logical هاردديسك من را مشاهده نماييد. در انتهاي هاردديسكم (سمت راست تصوير) دو پارتيشن لينوكس موجود است كه در آن Ubuntu نصب شده است.


كليك نماييد تا بزرگ شود!





*******************************************
*******************************************
*توانايي‌هاي جديد و تغيير يافته در Windows 7:
. توانايي‌هاي زير به ويندوز 7 اضافه شده يا توسعه يافته‌اند:

o
Windows 7 new added features:
*
Multi Touch
* Speech and Handwriting Recognition
* Support for virtual hard disks
* Improved performance on multi-core processors
* Improved boot performance
* Kernel improvements
* support for systems using multiple heterogeneous graphics cards from different vendors
* new version of Windows Media Center
* Gadgets being integrated into Windows Explorer
* Gadget for Windows Media Center
* The ability to visually pin and unpin items from the Start Menu and Taskbar
Improved media features
* The XPS Essentials Pack being integrated
* Windows PowerShell Integrated Scripting Environment (ISE)
* Redesigned Calculator with multiline capabilities including Programmer and Statistics modes along with unit conversion
* DirectAccess for network* AppLocker

Control Panel - new items added:
* ClearType Text Tuner
* Display Color Calibration Wizard
* Gadgets
* Recovery
* Troubleshooting
* Workspaces Center
* Location and Other Sensors
* Credential Manager
* Biometric Devices
* System Icons
* Action Center
* Display
* Windows Security Center has been renamed to Windows Action Center (Windows Health Center and Windows Solution Center in earlier builds) which encompasses both security and maintenance of the computer.o

Taskbar:
. توضيح كامل Taskbar جديد ويندوز در همين پست و در قسمت "محيط ويندوز 7 به روايت تصوير"

Taskbar visual and features changed to Superbar
Pin and Unpin Icons
Peeking

For Programmers:
API changed to Extended Linguistic Services API

. توانايي‌هاي كه در ويندوز ويستا موجود بوده‌اند و در ويندوز 7 حذف يا تغيير يافته‌اند:

Windows 7 Removed or Changed features:
* Several Start menu and taskbar features including:
.......> Floating Deskbands (was deprecated in Windows Vista, now deskband
.................can be only pinned to taskbar)
.......> Windows Media Player Toolbar (replaced with the new Jump list feature)
.......> Pinning default Internet Browser and E-mail client software programs on .................Start menu by default (programs can be manually pinned)
* Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, and Windows Mail (in favor of downloading the free respective Windows Live counterparts, which lack some features)
* Software Explorer feature of Windows Defender
* Removable Storage Manager (RSM) (applications dependent on it, such as NTBackup or the NTBackup Restore Tool, cannot run)
* Windows Meeting Space[citation needed]
* InkBall, a game
* The numeric keypad from On-Screen Keyboard
* Microsoft Agent 2.0 Technology
* Windows Sidebar (Gadgets remain, sitting freely on the Desktop)
* Windows Ultimate Extras
* Windows Calendar




*******************************************
*******************************************
*آخرين اخبار و برنامه‌ها و دستكاري‌(Tweak) و نكاتي (Tips) در مورد Windows 7:
. به پست دوم منتقل شد.





*******************************************
*******************************************
* لينك پست‌هاي سوال و جواب‌هاي مشكلات دوستان (FAQ) ‌ :
مهم: به پست دوم منتقل شد. قبل از زدن هر پستي حتمن نگاهي به پست دوم بيندازيد شايد سوال شما قبلن پرسيده و پاسخ گرفته، باشد.​




*******************************************
*******************************************
* سرعت Windows 7نسبت به XP و Vista و اجرا شدن در انواع سيستم‌ها :
. سرعت ويندوز7 نسبت به ويندوز Vista بسيار بيشتر هست و از جهاتي همانند XP و در حالاتي هم مقدار خيلي كمي سريعتر هست. لطفن به تست سرعتي كه در كامپيوتر خود در XP و ويندز 7 انجام داده‌ام توجه نماييد. تقريبن مي‌توان ويندوز 7 را با تمام قدرت گرافيكيش هم سرعت XP و در حالاتي كه حافظه شما بيش از 1GB باشد كمي سريعتر از XP بدانيد.

. به همين دليل هم هست كه ويندوز 7 را مي‌توان برروي سيستم‌هاي ضعيف كه ويستا امكان نصب شدن برروي آنها را نداشته يا به سختي اجرا مي‌شده، به راحتي نصب نمود. براي مثال Netbookها كه فقط براي شبكه گردي و كار‌هاي سبك دفتري همانند Microsoft Office استفاده مي‌شوند به راحتي مي‌توانند windows 7 را اجرا نمايند. (اين NetBookها از پروسسور جديد اينتل به نام Atom بهره مي‌برند و اكثرن كار گرافيكشان Intelهست) خود ويندوز7 در سيستم‌هاي ضعيف تا حدود زيادي با حذف يكسري از توانايي‌هاي گرافيكي از پايين آمدن Performance كلي سيستم جلوگيري مي‌كند.(همنطور كه در بخش تاريخچه اشاره شد، مايكروسافت براي انجام چنين كار‌هايي از Utilityهايي در درون سيستم عامل جديد براي پايين يا بالا بردن تنظيمات جهت كنترل Performance استفاده مي‌كند) شما هر زمان كه خواستيد مي‌توانيد از طريق فشار كليد‌هاي Win+Pause از كيبورد پنجره System را باز نموده و از پنل سمت چپ با انتخاب Advanced System Setting ديالوگ باكس System Properties را باز كرده و از تب Advanced برروي كليد Setting از كادر Performance كليك نماييد:



. با حذف همه يا تعدادي از گزينه‌هاي فوق مي‌توانيد سرعت عملكرد سيستم عامل را بازهم بيشتر افزايش دهيد.

بدست آوردن امتياز سرعت و توانايي قطعات خود در Windows 7:
. در همان پنجره System گزينه‌اي وجود دارد به نام Rate اگر برروي لينك مقابل آن كليك نماييد به پنجره "Performance Information and Tools" وارد مي‌شويد. در اين پنجره به 4 قطعه شما + توانايي اجراي بازي‌ها و برنامه‌ها 3D امتياز داده مي‌شود، امتيازها از 1 تا 7.9 مي‌باشند و 7.9 يعني بهترين بازدهي و سرعت. در سمت راست اين جدول يك امتياز بزرگ هم قرار دارد كه به نام Base Score مي‌باشد. اين عدد ميانگين امتيازات نيست بلكه همواره پايين‌ترين امتياز مربوط به ضعيف‌ترين قطعه به عنوان Base Score درنظر گرفته مي‌شود!!!

. اگر درايور جديدي نصب نموديد يا قطعه جديدي را اضافه نموديدي، لازم هست كه يك بار سيستم امتياز دهي را Refresh نماييد. براي مثال امتياز قطعات من را مي‌توانيد در شكل زير مشاهده نماييد: (ليست قطعات من در ادامه آمده است)


براي نمايش تصوير بزرگتر كليك نماييد




*******************************************
*******************************************
* نتايج تست‌هاي عملي سرعت Windows 7:
. مشخصات و تست سرعت سيستم من بر اساس تست‌ها و برنامه‌هاي ذكر شده در پست 34 به اين شكل است: (لطفن شما هم براي اطلاع ديگران بر اساس همان پست از سيستم خود تست گرفته و نتيجه را در اينجا قرار دهيد.)

نكته: (من در تست سرعت بار نمودن برنامه‌ها از برنامه SuperCache استفاده نمودم. چون اين برنامه نسخه Vista و Windows 7 ندارد فعلن فقط در XP تست نمودم. ببينيد كه چه تاثير مثبتي برروي سرعت انجام برنامه‌ها مي‌گذارد و اگر نسخه W7 آن بيايد چقدر خوب مي‌شود!)


**************************


1) مشخصات سيستم:
Processor = ..................ه. Intel 3GHz HT - 1MB Cache - Socket 478 ه
Phy. Memory = ..............ه. 512MB * 2) 1024MB) ه
VGA = .........................ه. NVidia Gforce 5600 * 256MB ه


2) مدت زمان Boot شدن ويندوز‌ها:
ويندوز XP SP3: .........ه زمان 30.25
ويندوز W7: .............ه زمان 40.04 (با Disable نمودن شبكه شد 38.31 و خاموش نمودن Aero شد 37.63)



3) مدت زمان لود شدن Office Word 2003 و Adobe Photoshop CS2:ه
Office Word 2007ه@ XP SP3 : ........................ه زمان اولين اجرا 6.80 ......... دومين اجرا 1.86
Office Word 2007ه@ Super Cache + XP SP3 : .... زمان اولين اجرا 4.35 ......... دومين اجرا 1.92
Office Word 2007ه@ W7beta : .................... .ه زمان اولين اجرا 6.08 ......... دومين اجرا 1.09

Adobe Photoshop cs2ه@ XP SP3 : ......................ه زمان اولين اجرا 16.60 ......... دومين اجرا 6.39
Adobe Photoshop cs2ه@ Super Cache + XP SP3: ... زمان اولين اجرا 13.12 ......... دومين اجرا 5.99
Adobe Photoshop cs2ه@ W7beta : .....................ه زمان اولين اجرا 16.64 ......... دومين اجرا 10.43

4) فشرده نمودن فايل Text 108MB (نسخه برنامه WinRAR من v3.80 هست):
ويندوز XP SP3: ..........................ه زمان 1:07.07
ويندوز Super Cache + XP SP3: .....ه زمان 1:06.31
ويندوز W7: ..............................ه زمان 1:19.54

**************************

. آناليز تست‌هاي سرعت فوق اين را به ما مي‌گويد كه ويندوز 7 سرعتي معادل XP دارد و در جاهايي حتا سريع تر هم بوده . در جاهايي كه زمان تست ويندوز 7 بيشتر از XP شده احتمالن به دليل كم بودن حافظه سيستم من مي‌باشد. يعني اگر به جاي 1GB حافظه من 2ْGB داشتم برنامه Adobe سريعتر اجرا مي‌شد. در هر صورت اگر سرعت ويندوز 7 بالاتر از XP نباشد تقريبن برابر آن هست. ولي به دليل مديريت بهتر حافظه در ويندوز 7 و با اينكه اجراي اولي برنامه ‌Adobe كمي كندتر از XP بود، با اين حال در اجراي چند برنامه همزمان اصلن احساس كندي نمي‌كردم.

ميزان مصرف حافظه اصلي و مجازي در XP و W7:
. يه تست ديگه هم كرد تا ببينم تقريبن در شزايط مساوي XP و W7 چقدر از حافظه اصلي و مجازي (Swap فايل يا همان PageFile) استفاده مي‌كنند.

ويندوز XP SP3:
حافظه فيزيكال آزاد از 1GB بس از بالا آمدن ويندوز:.......... 610MB
حافظه مجازي مصرف شده از 1GB بس از بالا آمدن ويندوز: 303MB

ويندوز W7 Beta:
حافظه فيزيكال آزاد از 1GB بس از بالا آمدن ويندوز:.......... 513MB
حافظه مجازي مصرف شده از 1GB بس از بالا آمدن ويندوز: 641MB

. دو برابر بودن ميزان Swap فايل ويندوز 7 نشان از اين دارد كه ويندوز 7 احتياج به حافظه بيشتري داشته و مديريت حافظه آن براي آنكه حافظه فيزيكي آزاد بيشتري را براي برنامه‌هاي بعدي كنار بگذارد مجبور شده ظرفيت بيشتري از حافظه مجازي را به برنامه‌هاي فعلي فعال شده خود سيستم عامل و Startup اختصاص دهد..... توضيح كامل تست فوق را در اينجا مطالعه فرماييد.

لينك پست‌ نتايج تست‌هاي سرعت دوستان:
. كار زياد پيچيده‌اي قرار نيست انجام دهيد! لطفن شما هم در اين عمل خيرخواهانه! و انسان دوستانه شركت نماييد. ممنونم. توضيحات كامل در اين پست. لينك‌هاي زير به ترتيب زمان پست دوستان هست.

تست از آقاي mehrdad201 با سيستم intel Celeron 2.8 و 1.5GB حافظه و NVidia Geforce 8600 GT 512 MB و نتيجه تست...
تست از آقاي ManUtd1998 با سسيتم Intel 2.8GHZ 533 KB Cache و حافظه 1.5GB (1 GB + 512 MB ) Bus 800 و Nvidia Geforce 8600 GT 512 MB RAM

تست از آقاي Shervin با سيستم AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ 2 x 1MB Cache و حافظه 4 GB (2 x 2 GB) و NVidia GeFOrce Fx 9800 GT - 512mb




*******************************************
*******************************************
* شناسايي سخت‌افزار‌ها و درايور‌ها در Windows 7:
. (مطالب قديمي اين بخش به آرشيو درون اين پست منتقل شد) در زمان نصب ويندوز 7 معملن اكثر قطعات سيستم شما را شناسايي خواهد نمود و آنهايي را كه شناسايي نكند معمولن در قسمت Windows Update و در ليست Optionalها درايور‌هاي آنها را قرار خواهد داد. پس در كل، ويندوز 7 در زمان نصب يا در زمان اجراي Windows Update مي‌تواند اكثر قطعات شما راشناسايي نمايد. ولي اگر، براي قطع خود در سايت سازنده آن درايور ويندوز 7 موجود باشد، صحيحتر و بهتر است كه حتمن آن را دنلود و نصب نماييد. چون قطعاتي را كه خود ويندوز شناسايي و برايشان درايور نصب مي‌كند، درايور خود مايكروسافت است و شايد قطعه به ظاهر كار كند ولي نه با تمامي امكاناتش و سازگاري 100% در تمامي شرايط! پس اول هميشه درايور سازنده قطع را نصب كنيد و به هر دليلي (نبودن درايور سازنده، مشكل داشتن درايور سازنده يا ....)كه پيش آمد بعدن درايور ويندوز را نصب كنبد!


A) شبكه در Windows 7(ساختن كانكشن ديال‌آپ و ADSLيا همان Broadband connection):
. اين بخش هم نسبت به ويندوز ويستا پيشرفت قابل توجهي نموده و بر خلاف ويندوز XP كه براي هر كارت شبكه يك Icon مجزا داشت در ويندوز 7 فقط يك آيكن در System tray قرار دارد كه با Left Click برروي آن پنجره زير باز مي‌شود:



. اگر از قبل كانكشني ايجاد نموده باشيد، نام آن در اين قسمت هست و با كليك برروي آن مي‌توانيد Connect يا Disconnect نماييد.

. براي ايجاد كانكشن جديد بايد:
1) برروي لينك پايين پنجره "Open Network and Sharing Center"كليك نماييد.
2) با كليك برروي آن پنجره Network and Sharing Center باز مي‌شود.
3) در اين پنجره با كليك برروي "Set up a new connection or network" شروع به ساخت كانكشن مورد نظر خود نماييد. (از dialup و ADSL گرفته تا ***)

. سه قدم ساده فوق براي ساخت انواع كانكشن مي‌باشد ولي اگر نياز به راهنمايي تصويري بيشتري داريد، راهنماي موجود در اين لينك "How to setup a Broadband connection in Windows 7" راهنماي تصويري ساده‌اي هست كه براي كاربران مبتدي خيلي مفيد خواهد بود. (با تشكر از ali_oop از لينك فوق در اين پست)




*******************************************
*******************************************
* روش اجراي برنامه‌هاي XP درون ويندوز 7 :
. (مطالب قديمي اين بخش كه به نام "برنامه‌هاي تست شده در Windows 7" به آرشيو درون اين پست منتقل شد) تقريبن امروزه تمامي كمپاني‌ها برنامه‌هاي خود را براي ويندوز 7 هم دوباره بازنويسي نموده‌اند. در اين بين دو گروه باقي مانده‌اند، كمپاني‌هايي كه ديگه برنامه‌خود را به روز نمي‌كنند و شركت‌ةاي برنامه نويسي ايراني كه همواره اكثرشون از قافله دنيا عقب هستند مانند برنامه هاي حسابداري! و ....

. به كمك دو روش زير برنامه‌هايي قديمي XP در ويندوز 7 قابل اجرا مي‌باشند:
روش اول:
1) قبل از نصب برنامه، برروي فايل Setup.exe كليك راست نماييد و از منو گزينه Run as Administrator را انتخاب نماييد.
2) پس از نصب برنامه، كليك راست برروي فايل اجرايي يا Shortcut برنامه و انتخاب گزينه Run as Administrator. ه
3) پس از نصب برنامه، كليك راست برروي فايل اجرايي يا Shortcut برنامه و انتخاب Properties و رفتن به تب Compatibility و انتخاب يك يا تركيبي از گزينه‌هاي پنجره زير.



. براي مثال برنامه 3D Max 9 با انتخاب دو گزينه Run as Administrator و Disable Desktop Composition از پنجره فوق قابل اجرا مي‌شود.


روش دوم:
. بايد برنامه XP Mode را در ويندوز 7 نصب نماييد و درون آن برنامه قديمي XP خود را نصب كرده و اجرا كنيد. روش كار بسيار ساده است. قبلن لينك‌هاي آموزش نصب XP Mode در Microsoft VirtualPC و Sun Virtual Box در همين پست و در بخش "آخرين اخبار و برنامه‌ها و ..." قرار داده‌ام. يك نكته براي كساني كه برنامه حسابداري ايراني به همراه قفل USB دارند. در اكثر موارد نصب XP Mode در VirtualPC يا VMWare ممكنه مشكل شما را حل كند. اما Virtual Box كمي با شناسايي USB مشكل دارد.




*******************************************
*******************************************
* فارسي نويسي در Windows 7 :
. براي نوشتن فارسي در ويندوز 7 كافيست كه به:
Control Panel\Change Keyboard or ...\Keyboard and Language\Change Keyboards...o

. رفته و برروي كليد Add كليك كرده و به قسمت Pesian\Keyboard رفته و تيك Persian را روشن نماييد. پس از اين مي‌توانيد فارسي تاپي نماييد. اما بعضي از حروف كيبورد جابه‌جا مي‌باشند. مثلن كليد پ به جاي ژ رفته و جاي آن را اين علامت ÷ گرفته. همچنين نيم فاصله ديگر برروي Shift+Z نيست و ...... براي رفع اين مشكل خوشبختانه برنامه Keyboard Layout Manager نسخه 2.92 در ويندوز 7 كار مي‌كند. توضيح و روش استفاده از اين برنامه را در اين تاپيك قرار داده‌ام.




*******************************************
*******************************************
* محيط Windows 7 به روايت تصوير:
(مطالب قديمي اين بخش به آرشيو درون اين پست منتقل شد)




*******************************************
*******************************************
* دونلود نسخه نهايي و اصلي Windows 7 v6.1 Build 7601.17514 SP1 :
(به روز شده 90/03/28)
. نسخه نهايي و اصل Windows 7 v6.1 Build 7601.17514 Service Pack 1 را مي‌توانيد از يكي از لينك‌هاي زير دريافت نماييد:

فقط فايل Service Pack 1 براي Windows 7:

. كساني كه نمي‌خواهند دوباره ويندوز 7 با SP1 را نصب نمايند و در حال حاضر ويندوز 7 x86 يا x64 نصب شده دارند، مي‌توانند از لينك زير فايل SP1 را دنلود و سپس در درون ويندوز خود نصب نمايند:


. روش ادغام فايل SP1 به ايميج يا DVD ويندوز 7 در پست 1300 توضيح داده شده است.



دنلود ايميج كامل ويندوز 7 SP1:
. در زير لينك‌هاي مختلفي از ويرايش Ultimate ويندوز 7 براي نسخه‌هاي 32 و 64 بيتي از دو شبكه تورنت و فايل‌هاست‌ها قرار داده‌ام. همگي آنها داراي Hash Code بوده و اصل بودن آنها پس از دنلود هم با مقايسه Hash Codeشان قابل تست و تشخيص مي‌باشد.

کد:
[B][COLOR=Sienna]
[/COLOR][/B][B][COLOR=Sienna]
[/COLOR][COLOR=#008000][SIZE=4]File Host Links:‎[/SIZE][/COLOR][COLOR=Sienna]
[/COLOR][/B]
[U][B][URL="http://www.downocean.com/applications/103798-microsoft-windows-7-ultimate-sp1-build-677460.html"]Microsoft Windows 7 Ultimate SP1 Build 677460 Untouched - X86 / ISO / DVD[/URL][/B][/U]

[U][B][URL="http://www.downocean.com/applications/103801-microsoft-windows-7-ultimate-sp1-build-677332.html"]Microsoft Windows 7 Ultimate SP1 Build 677332 Untouched - X64 / ISO / DVD[/URL][/B][/U]

[U][B][URL="http://alivelinks.blogspot.jp/2011/05/microsoft-windows-7-ultimate-with-sp-1.html"]Microsoft Windows 7 Ultimate with SP 1 - MSDN Untouched - x86 & x64[/URL][/B][/U]



[B][COLOR=#008000][SIZE=4]
Torrent Network:‎[/SIZE][/COLOR][COLOR=Sienna]
Windows 7 Ultimate with Service Pack 1 ([COLOR=Red]x86[/COLOR]) - DVD (English)[/COLOR][/B] --- 5/12/2011
[B][COLOR=DimGray][COLOR=Navy]File Name:[/COLOR] [/COLOR][/B]en_windows_7_ultimate_with_sp1_x86_dvd_u_677460.iso
[COLOR=Navy][B]Date Published (UTC)[/B][/COLOR]: 5/12/2011 2:45:59 PM     
[COLOR=Navy][B]Last Updated (UTC)[/B][/COLOR]: 5/12/2011 2:45:59 PM
[B][COLOR=DarkRed]SHA1[/COLOR][/B]: 65FCE0F445D9BF7E78E43F17E441E08C63722657
[COLOR=DarkRed][B]ISO/CRC[/B][/COLOR]: 35511F11
[B][COLOR=Red]Torrent Download Link:[/COLOR][/B]
[U][B][URL="https://torrentz.eu/d9932ac4d4fefebff16366e3ff6ea223ca6cec93"]en_windows_7_ultimate_with_sp1_x86_dvd_u_677460.iso Torrent Download[/URL][/B][/U]

[B][COLOR=Sienna]
Windows 7 Ultimate with Service Pack 1 ([COLOR=Red]x64[/COLOR]) - DVD (English)[/COLOR][/B] --- 5/12/2011
[B][COLOR=Navy]File Name:[/COLOR][/B] en_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_u_677332.iso
[COLOR=Navy][B]Date Published (UTC):[/B][/COLOR] 5/12/2011 2:46:21 PM     
[COLOR=Navy][B]Last Updated (UTC):[/B][/COLOR] 5/12/2011 2:46:21 PM
[B][COLOR=DarkRed]SHA1:[/COLOR][/B] 36AE90DEFBAD9D9539E649B193AE573B77A71C83    
[B][COLOR=DarkRed]ISO/CRC:[/COLOR][/B] 992B8FCD
[B][COLOR=Red]Torrent Download Link:[/COLOR][/B]
[B][U][URL="https://torrentz.eu/3745914e391062a36e58eb7973c7c7c3e20f6d8f"]en_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_u_677332.iso Torrent Download[/URL][/U][/B]

[B][COLOR=Sienna]
All Version of Windows 7 SP1 x86/x64 (From Home edition to Ultimate):[/COLOR][/B]
[U][B][URL="https://torrentz.eu/1bbdf4f463d5269d8aebcb01fdcb76db0276c7d2"]Windows 7 SP1 EN (MSDN-TechNet) [12.05.2011 New ISO files] Torrent Download[/URL][/B][/U]

. طبق معمول Hash Code ايميج‌هاي اصل و دستكاري نشده Windows 7 Ultimate SP1 x86/x64 را از سايت MSDN مايكروسافت و از اين لينك مي‌توان دريافت نمود. بعد از رفتن به لينك فوق از منوي راست گزينه Operation System و سپس Windows 7 را انتخاب نماييد.

* دونلود نسخه نهايي Windows 7 v6.1 Build 7600.16385 :
(به روز شده 89/11/08)
(لينك‌ها و نوشته‌هاي درون اين قسمت فقط جهت آرشيو و ثبت در تاريخ بشريت!!! نگاه داري شده است و ديگر استفاده‌اي ندارد!!)
(مطالب قديمي اين بخش به آرشيو درون اين پست منتقل شد)


* دونلود مجاني نسخه بتا و RC1 از Windows 7 :
(لينك‌ها و نوشته‌هاي درون اين قسمت فقط جهت آرشيو و ثبت در تاريخ بشريت!!! نگاه داري شده است و ديگر استفاده‌اي ندارد!!)
(مطالب قديمي اين بخش به آرشيو درون اين پست منتقل شد)




*******************************************
*******************************************
*References (آدرس سايت‌هايي كه از مطالبشان در بخشي از نوشته‌هاي فوق استفاده شده است):

. لينكي از فروم Tomshardware و مطالب و تست‌هاي كاربران از اين نسخه:

. لينك‌هايي از خود سايت مايكروسافت:


. لطفن تجربيات، نكات آموزشي، اخار مرتبط با ويندوز 7، Tweakهاي مفيد و برنامه‌هاي مخصوص اين ويندوز را جهت اطلاع و استفاده دوستان در اين تاپيك قرار دهيد. لطفن ذكر لينك مرجع و منابع مطالب خود را هرگز فراموش نكنيد و در ابتدا يا انتهاي پست خود آنها را قرار دهيد.

. از همه دوستاني كه من را به هر نحوي در اين تاپيك ياري نموده‌اند يا مي‌نمايند يا خواهند نمود! تشكر و قدرداني مي‌نمايم....
53.gif


*** Copyright ***
در صورت كپي نمودن اين مقاله در سايت خود، لطفن: 1) حتمن به نويسنده اطلاع داده شود. ايميل 2) متن كامل مقاله را كپي نماييد. 3) در انتهاي مقاله: نام نويسنده(IgImAx) و لينكي به اين تاپيك و آدرس ساير مقالات نويسنده به اين آدرس ذكر شود.
>>> با تشكر از همكاري شما <<<


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/22
26.gif
103.gif
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
فهرست پست‌ها
پست‌هاي اخبار/برنامه‌هاي مفيد جانبي و دستكاري وبندوز
همچنين
سوال و جواب كاربران
اين پست همواره به روز مي‌شود


106.gif
ممكنه براي مشاهده تصاوير موجود در پست‌هاي من نياز به اجراي يك هيتلر شكن داشته باشيد!!!
45.gif


*******************************************
*******************************************

* لينك پست‌هاي سوال و جواب‌هاي مشكلات دوستان (FAQ) ‌ :
مهم: قبل طرح سوال يا مشكل خود، ممكنه كه موردي مشابه آنچه مي‌خواهيد مطرح نماييد در بين مواردي زير موجود باشد. پس ابتدا به شكل كامل و با دقت موارد زير را مرور نماييد.

مشكلات مربوط به پارتيشنبندي/بكاپ گيري/تغيير يا تعمير Boot/ازكار افتادن ويندوز

سوال​
پاسخ​
زماني كه داشتم پارتيشنبندي مي‌كردم به دليل اشتباهي ديگه ويندوز 7 با نمايش اين پيام خطا: "BOOTMGR is missing. press ctrl+alt+del to restart!!!" ديگه بالا نيامد. چيكار كنم؟
من يك برنامه جديد نصب نموده‌ام و باعث شده ديگه ويندوز بوت نشه و پيام "BOOTMGR is missing. press ctrl+alt+del to restart!!!" را در ابتداي كار ويندوز ببينم. چيكار كنم؟!
پ1 و پ2
آيا امكانش هست كه از پارتيشن ويندوز 7 از روي يك سيستم بكاپ گرفته و برروي سيستم ديگري بازيافت نمايم؟پ 1
من دو يا چند ويندوز به شكل Dual/Multi Boot كنار هم در پارتيشن‌هاي مختلف نصب كردم، حالا: مي‌خواهم تغييري در منوي بوت دهم/ مي‌خواهم يكي ديگه از ويندوز‌ها را در منوي بوت به عنوان پيشفرض انتخاب نمايم/مي‌خواهم نام يكي از ويندوز‌ها را از منوي بوت حذف يا تغيير نام دهم/ يا ....پ 1
من ويندوز به شكل Dual Boot نصب كرده بودم الان يكيش را پاك كردم، ولي هنوز منوي Dual boot مياد! چطوري باكش كنم؟!پ 1
من يك لپتاپ خريدم كه فروشنده DVDهاي بكاپش را هم به من داده، آيا باز هم لازمه كه با برنامه ديگري هم براي اطمينان بكاپ بگيرم!؟ الان يكسري از اون پارتيشن‌ها مزاحم نصب ويندوز جديدي هستند، چكار كنم!؟پ 1 و
پ 2
Instal يا Uninstal كردن ويندوز/ مشكلات اكتيو كردن/ Windows Updates/ ويرايش‌ها و نسخه‌هاي 7
سوال​
پاسخ​
من ويندوز 7 را دونلود كرده‌ام ولي هر بار كه نصب مي‌كنم، ميگه يه فايلي خرابه! حتا روي چند تا DVD هم رايت كرده‌ام، جريان چيه؟پ 1
آيا لازم هست كه Service Pack 1 ويندوز 7 را نصب نمايم؟پ 1
تفاوت بين ويرايش‌هاي مختلف ويندوز 7 به نام‌هاي Starter و Homeها و .... تا Ultimate در چيست؟ و كدام را نصب كنم كاملتر يا بهتر است؟پ 1
روي ويندوز 7 اوريجينال لپتاپم ويندوز 7 Ultimate نصب نمودم حالا مشكلاتي پيش آمده و مي‌خواهم به همان نسخه قبلي بازگردم. چطور چنين چيزي امكان پذير است؟پ 1
ويندوز 7 را اكتيو نموده‌ام ولي باز نمي‌توانم Background براي دسكتاپ انتخاب نمايم؟پ 1
از يك برنامه اكتيو كننده ويندوز 7 به درستي استفاده نكرده‌ام و الان گزينه جنيون را نمي‌بينم! چيكار كنم؟پ 1
آيا بعد از نصب Service Pack 1 يا همون SP1 در ويندوز 7 جنيون آن مي‌پره؟ آيا پچ KB971033 در آن موجود است؟پ 1
در چه موقع نصب ويندوز به شكل Upgrade مفيده و چه موقع نصب به شكل Clean Install (= يا همون Custom advanced)؟ لينك سوال و شكلپ 1
در زمان نصب ويندوز 7 در همان پنجره‌هاي ابتدايي يك عبارت/لينك به نام Repair your computer قرار دارد كه با كليك برروي آن يك پنجره ديگري باز مي‌شود. اين براي چي خوبه!؟پ 1
آيا ويندوز 7 خودم را اكتيو كنم ولي هرگز به اينترنت دسترسي نداشته باشم، باز هم احتمال تشخيص دزدي بودن ويندوزم و از كار افتادن اكتيو آن هست!؟پ 1
چرا پس از اينكه من ويندوز نصب مي‌كنم ميبينم پچ KB971033 نصبه!؟!؟!؟!پ 1
من دوتا ويندوز در دو درايو مختلف به شكل Dual Boot نصب كردم و حالا مي‌خواهم سعي كنم يكي از اون ويندوز‌ها را پاك كنم ولي جون روي همون پارتيشن خيلي فايل دارم نميشه فرمتش كنم، حالا كه مي‌خواهم Delete كنم فولدر‌هاش بهم پيغام Access Denied را مي‌دهد. چيكار كنم!؟پ 1 و
پ 2

مشكلات مربوط به شبكه(LAN/Wireless)/ارتباط با اينترنت

سوال​
پاسخ​
من وايرلس(Wireless) سيستمم را روشن كردم، چطور مي‌توانم به دنبال دستگاهاي وايرلس جانبي بگردم؟!پ 1
مشكل با ابزار درون خود ويندوز/ محصولات ديگر مايكروسافت/تغيير شكل ويندوز
سوال​
پاسخ​
چرا من تو Notepad ویرایش میکنم save نمیکنه و save as میاره و اور رایت هم میخوام بکنم Access is denied میده؟پ 1
وقتي مي‌خواهم برنامه Windows Essential در ويندوز 7 نصب كنم اين پيام "you already have different build flavor of windows live"را به من مي‌دهد؟پ 1
چطور می‌شود در ویندوز 7 تولبار بالای پنجرهای ویندوز را [همانند XP] داشت و گزینه del (همان علامت ضربدر) را و غيره را به آن اضافه کرد؟پ1 و
پ2
اندازه و فاصله آيكن‌ها به همريخته (در دسكتاپ) چكار كنم؟ (قسمت How To Resize Desktop Icon In Windows 7 or Vista را بخوانيد)پ1
چطور Quick Launch را در ويندوز 7 برگردانم؟پ1
وقتي روي فولدر‌ها يا درايو‌ها درون Windows Explorer كليك مي‌كنم، براي هر كدام پنجره جديدي باز مي‌شود! مي‌خواهم در همان پنجره اولي باز شوند. چيكار كنم؟پ1
چطور مي‌توان در پنجره‌هاي Windows Explore،ه Itemهاي جديدي را به سطر Itemهاي موجود يعني Name/Date/Type اضافه و ليست فايل‌ها را بر اساس آن مرتب (Sort) كنم؟! چطور مي‌شه همچين كاري را براي همه پنجرا‌ه ها همزمان انجام دهم؟پ1
من كيبورد فارسي (Persian Keyboard Layout) را به ويندوز 7 اضافه نموده‌ام اما باز نمي‌توانم فارسي بنويسم!؟!پ1و2
و پ3
من كليد‌هاي فارسي كيبورد ويندوزم را به كمك برنامه Keyboard Layout Manager تنظيم نمودم، اكنون چگونه كليد Space را براي Shift+Space="نيم فاصله" تنظيم نمايم؟پ 1
به این عکس نگاه کنید چند وقته گجت ها به این شکل در امده حتی بعضی هاشون دوباره دانلود کردم اما بازم همینجوری بود.پ1
از كجا نسخه‌هاي كامل ‎.NET Framework را دنلود و نصب كنم؟پ 1
در نمايشگر Laptop لپتاپم وقتي رزولوشن (Resolution) را پايين مي‌آورم مثلن 800x600 مي‌كنم، به جاي اينكه تصوير كل صفحه را بگيرد در وسط صفحه كوچك ظاهر شده و دور آن يك كادر سياه مي‌افتد؟پ 1 و پ 2
حل مشكل Sleep/Hibernate من هر وقت ويندوز را وارد يكي از اين مد‌ها مي‌كنم يا اصلن وارد نميشه يا تا سيستم خاموش ميشه بعدش باز روشن ميشه!!پ 1
آيا ميشه در ويندوز 7 در پنجره‌هاي Windows Exploerer گزينه همه Itemiا را روي size all columns to fit تنظيم نمود!؟پ 1
برنامه Outlook Express كه يك eMail Client دروني و محاني خود ويندوز هست خيلي ابتدايي وساده هست، به غير از برنامه پولي و سنگين و بزرگ Office Outlook آيا برنامه ديگري كه مجاني و سبك باشه هست؟!پ 1 و
پ 2 و
پ 3 و
پ 4
من Office 2010 را نصب كردم و خيلي خيلي كند داره مياد بالا مشكل آفيس هست يا ويندوز 7؟پ 1 و
پ 2
نتيجه

مشكل با اجراي برنامه‌هاي جانبي (third Party Programs)

سوال​
پاسخ​
برنامه حسابداري داشتم كه قبلن در XP بدون مشكل اجرا مي‌شد ولي در 7 باهاش مشكلاتي دارم! چيكار كنم؟پ1
زماني كه مي‌خواهم فيلم‌هاي دنلودي خود را در پليرم پخش كنم با يك پيغام خطا همانند اين مواجه مي‌شوم: "Error=80040218 "no combination of filters could be found to render the stream" چيكار كنم؟!پ1
آيا برنامه‌هاي 32 بيتي برروي ويندوز 64 بيتي نصب مي‌شوند؟ سرعت اجراشون چطوره؟ (پاسخ به softcenterرا بخوانيد)پ 1
در برنامه IDM وقتي آن را روي منو‌هاي فارسي مي‌گذارم فونتش به هم مي‌خوره!؟ چيكار كنم؟!پ 1

مشكلات مربوط به سرعت/اجرا شدن ويندوز

سوال​
پاسخ​
روي لپتاپ من ويندوز 7 اوريجينال 64 بيتي نصب هست، اما از سرعتش راضي نيستم و ... براي افزايش سرعت چيكار كنم؟پ1 و پ2
زمان بالا آمدن ويندوز من كند شده!؟پ 1 و
پ 2

مشكل با درايور‌هاي سخت‌افزاري در ويندوز

سوال​
پاسخ​
smallstaranimtrans1.gif
روش حذف درايور خراب يا ناسازگار يك قطعه در ويندوز 7 و نصب مجدد درايور بدون مشكل
پ1
در ويندوز 7[يا هر OS ديگري!] قصد Update نمودن BIOS سيستم خود را دارم. بهترين روش چي هست؟پ1
در لپتاپم قبلن وقتي دكمه Volume را كم يا زياد مي‌كردم يه نوار سبزرنگ ميزان صداي فعلي را نشان مي‌داد. در ويندوز 7 جديدن نصب شده اين خواصيت نيست؟پ1
چطور و از كجا درايور جديد براي لپتاپ يا دسكتاپم و براي ويندوز 7 پيدا كنم؟ آيا نصب درايور‌ قطعات از ميان آپديت‌هاي ويندوز 7 پيشنهاد مي‌شود يا فقط درايور‌هاي خود سازنده قطعه؟!پ1
من درايور جديدي براي يكي از قطعاتم در ويندوز 7 نصب نموده‌ام و در زمان نصب اون قطعه با درايور جديد بدون مشكل كار مي‌كنه اما وقتي سيستم را ريستارت مي‌كنم، ميبينم كه باز ويندوز 7 همون درايور نسخه قبلي را نصب نموده؟!پ1
لپتاپ من Dell هست، مي‌خواهم ويندوز 7 روي آن را پاك كنم و ويندوز 7 ويرايش بالاتري را روي آن نصب نمايم. از سايت Dell از ليست درايور و برنامه‌هاي Utility كدام‌ها را بايد دنلود نمايم؟پ1
در نمايشگر Laptop لپتاپم وقتي رزولوشن (Resolution) را پايين مي‌آورم مثلن 800x600 مي‌كنم، به جاي اينكه تصوير كل صفحه را بگيرد در وسط صفحه كوچك ظاهر شده و دور آن يك كادر سياه مي‌افتد؟پ 1 و پ 2
آيا نصب درايور نسخه بتا براي قطعاتم مشكلي داره؟ مثلن من كارت گرافيكم NVidia هست، ايا نسخه بتا مشكلي ايجاد مي‌كنه!؟پ 1
من روي لپتاپم يك Webcam دارم و بعد از تغيير ويندوز 7 ديگه درست كار نمي‌كنه! چكار كنم!؟پ 1

موارد متفرقه

سوال
پاسخ​
چطوري W7 را از سايت مايكروسافت به كمك Download Manager خود دريافت نماييم!؟ ج: از طريق FireFox و به ...پ1
سيستم من 512MB حلفظه دارد، آيا ويندوز 7 را به خوبي XP مي‌تواند اجرا نمايد؟!پ1
در ويندوز 7 من Permission بعضي از فولدر‌ها يا پارتيشن‌هايم را دستكاري نموده‌ام!! اكنون زماني كه مي‌خواهم به آنها دسترسي يابم، پيغام Access Denied را مشاهده مي‌كنم! چگونه مشكل را حل كنم؟!پ1
درايو DVD من هر ديكس را درونش قرار مي‌دهم آن را به عنوان ديسك خام ميبينه!؟پ 1 و
پ 2
نتيجه
من گاهي ديسك در درايو رايتر DVD\CD در ميان رايت شدن داده برروي آن، ميسوزه يا درست كار نمي‌كنه و گاهي با ريستارت ويندوز درست ميشه!پ 1
نتيجه
گزينه Write Cache Policy براي درايو‌هاي خارجي به چه معني هست و چه فايده‌اي داره!؟ سوال به همراه شكلپ 1





*******************************************
*******************************************




*آخرين اخبار و برنامه‌ها و دستكاري‌(Tweak) و نكاتي (Tips) در مورد Windows 7:
. لينك‌هاي زير به ترتيب قديمي‌ترين پست در بالا به جديدترين پست در پايين مي‌باشد و پست‌ها تيترشان اينگليسي ولي توضيحات به زبان شيرين پارسي هست! (بعضياش هم با توضيح انگليسي و عكس فراوان هست!!)






Post Link
Poster
Name and Info

Link
IgImAxWindows 7 tips, tricks and tweaks
... General tips
....... Shake your desktop free of clutter
....... Kill the Send Feedback link
....... Get a power efficiency report
... Windows Explorer tips
....... Set a new Windows Explorer launch folder
....... Show all your drives in Windows Explorer
....... Protect the privacy of your Explorer searches
....... Build your own Internet Search Connector
... User Account Control tips
....... Modify UAC
....... Use gadgets without UAC
... Taskbar tips
....... Take control of the taskbar notification area
....... Get back the Quick Launch bar
....... Run multiple copies of applications from the taskbar
....... Run multiple copies of Windows Explorer from the taskbar
....... More nifty taskbar tips
Tip
Tricks
Tweaks
Link
IgImAxPut a Recycle Bin Shortcut on the Windows 7 Taskbar
Tricks
LinkIgImAxOverlooked Context Menu
Tweak
LinkIgImAxMulti-Touch Capability
Tips
LinkIgImAxWindows 7 Tells You Why You Can't Touch That File
Tips
LinkIgImAxNew Shortcut at W7
Tips
LinkIgImAxVirtual Hard Disk Supported at W7
Tips
LinkIgImAxWindows 7's WordPad Opens Word 2007 DOCX Files
Tips
LinkIgImAxWindows 7 Beta's Many Free and Legit Theme
Tips
LinkIgImAxWindows 7 Media Center's Music Player Is Hot Hot Hot
Tips
LinkIgImAxShift and Right-Click to Expand Windows 7's Send To Men
Tips
LinkIgImAxAdd Text to the Windows 7 Taskbar Buttons
Tips
LinkIgImAxReview: Windows 7 RC1 adds speed, UI improvements and
promises and more to come ...

*......Windows XP Mode
*
......Speeding things up
*
......Overall interface improvements
*
......Making the jump
*
......Windows Explorer and search tweaks
*
......A few desktop tweaks
*
......Other changes
News
LinkIgImAxWindows 7 gets virtual 'XP mode'i
News
LinkIgImAxWindows 7's virtual 'XP mode' could mean support nightmares
News
LinkIgImAxMicrosoft gives users Windows 7 free for 13 months
News
LinkIgImAxSet Up and Use XP Mode in Windows 7
App
LinkIgImAxSecureAble Tells You if Your Processor Will Support
Windows 7's XP Mode
Tips
LinkIgImAxYouTube - Whats New Windows 7 RC (Movie)i
News
LinkIgImAxMicrosoft Confirms Windows 7 Release Ready for
the Holidays 2009
News
LinkIgImAxWindows 7 RTM finalized at Build 7600 – Download
Leaked (updated x3)
i
News
LinkIgImAxWindows 7 SP1 Screenshots Leaked
News
LinkIgImAxWindows 7 Anti-Piracy Update Now Live
News
LinkIgImAxHow to Upgrade the Windows 7 RC to RTM (Final Release)i
Tips
LinkIgImAxHow To Run XP Mode in VirtualBox on Windows 7
App
LinkIgImAxچگونه از دنلود پچ جديدي ويندوز كه براي شناسايي ك*ر*ك ويندوز
هست، جلوگيري iنماييم.

Tricks
LinkIgImAxThe Complete Guide to Windows System Restore
(It's Better than You Remember)
i
Tips
LinkIgImAxHow to Create a Backup System Image in Windows 7
Tips
LinkIgImAxTry out Windows Phone 7 on your PC today
App
Linktactman۲۰ ترفند Win-Key در ویندوز ۷
Tips
LinkIgImAxParallels Windows 7 Upgrade Tool Makes Upgrading Easy
App
LinkIgImAxWindows 7 – How to Remove the Lock Icon from a Windows
Explorer Folder
Tips
LinkIgImAxOrganize Your Windows7 Desktop with Fences
App
LinkIgImAxTweakPrefetch Lets You Configure Prefetch And Superfetch
Tweak
LinkIgImAxHow to Restrict Employees’ Activity to the Internet
Tips
LinkIgImAxRemove Ubuntu or XP from the Windows 7 Boot Menu
Tips
LinkIgImAxCreate a Shortcut to Put Your Windows Computer into
Hibernation
Tips
LinkIgImAxWindows 7 SP1 Leaks To The Web

News
LinkIgImAxMicrosoft Sending Invites For Testers To Try
Windows 7 SP1 Beta
News
LinkIgImAxMicrosoft Office 2010 is Out and Available
News
LinkIgImAxi“Troubleshooting Windows 7 Inside Out” book

News
LinkIgImAxExplorer++: A Better Alternative for Windows Explorer
App
LinkIgImAxWindows Phone 7 launch Confirmed for October
News
LinkIgImAxWindows XP – No More OEM Pre-installs After October
News
LinkIgImAxWindows 7 USB/DVD Tool

App
LinkIgImAxConfigure Windows7 into a Wireless Server
Tips
LinkIgImAxThe Windows 7 Guide: From Newbies to Pros
News
LinkIgImAxAcer To Ship Dual Core Netbooks With Windows 7
and Android Dual-OS
News
LinkIgImAxDownload The Halo: Reach Theme For Windows 7
App
LinkIgImAxHow To Pin A Hard Drive To Your Taskbar
Tips
LinkIgImAxQTTabBar Adds Tabs View to Windows Explorer
App
LinkIgImAxWindows RG (Really Good Edition)i
News
LinkIgImAxHow To: Enable Or Disable Hibernate Option In Windows 7
Tips
LinkIgImAxHelp Troubleshoot the Blue Screen of Death by Preventing
Automatic Reboot
Tips
LinkIgImAxHelp Troubleshoot the Blue Screen of Death with
BlueScreenView

App
LinkIgImAxImagicon, Convert Images Into Windows Icons
App
LinkIgImAxVirus Scan Any Link With VirusTotal In Chrome With
VTchromizer
App
LinkIgImAxWindows Auto Login And Lock

App
LinkIgImAxEnable Quick Edit Mode To Copy Command Prompt
Items More Efficiently
Tips
LinkIgImAxUS Air Force Begins Move To Windows 7
News
LinkIgImAxHow To Enable “Stereo Mix” or "What you hear" in Windows 7 (to Record Audio or stream it to Chat room)i

Tips
LinkIgImAxWant a Windows XP style start menu and Explorer in
Windows 7? Try
Classic Shell

App
LinkIgImAxWindows 7: Restore Quick Launch Toolbar
Tips
LinkIgImAxWindows 7 ISO x86 and x64 Official Direct Download Links
(Ultimate, Professional and Home Premium)
i

Tips
LinkIgImAxHow To Resize Desktop Icon In Windows 7 or Vista
Tips
LinkIgImAxروش ادغام DVDهاي ويندوز 7 32 بيتي با 64 بيتي
و ايجاد يك DVD حاوي هر دو نسخه
Create Windows 7 AIO (All In One) DVD

App
LinkIgImAxروش ادغام فايل SP1 به ايميج يا DVD ويندوز 7 (Slipstream)

App
LinkIgImAxDownload Link for Windows XP SP3 original Image CD

News
LinkIgImAxStartMenuXP Restores Your Start Menu to XP Style
App
LinkIgImAxWindows Firewall Notifier

App
LinkIgImAxHow to add some omit features like Personalize/gpedit and
change display language at
Windows 7 Starter/Home

App
Linki >-->Oi1 + 6 ترفند برای ویندوز7
Tips
Linki >-->Oآموزش تصويري(فلش) فارسي نمودن صحيح ويندوز 7 و XP

اگر فقط قصد تايپ فارسي داريد، قبلن در پست اول توضيح داده‌شده است.
ولي براي اجراي صحيح بعضي برنامه‌هاي فارسي لازمه كارهاي اضافه‌تري
انجام شود كه در لينك فوق توضيح داده‌شده است.
Tips
LinkIgImAxGet All The Aero Features in Windows 7 Home Basic and
Starter Edition

App
LinkIgImAxHow to Control Specific Programs for Different Users in
Windows 7

Tips
LinkIgImAx Reset a forgotten Windows 7 Password without using any third party software, How to - Tutorial
Linkdanzelhaشش میانبر ویندوز که شاید استفاده از آن را فراموش کرده ایدTips
LinkIgImAxHow to Download Windows 8 Beta (Consumer Preview) ‎
News
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link
Link

Link

 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام بر همه دوستان عزيز
animsmilysmile.gif


. نسخه‌هاي جديد 32 و 64 ويندوز فوق را در تورنت يافتم و در پست اول قرار دادم. اگر در Rapdidshare يافتيد لطفن خبر نماييد.

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/25
26.gif
103.gif
 
Last edited:

ManUtd1998

کاربر فعال موبایل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
20
سن
36
محل سکونت
Shiraz
من نسخه ی موجود در لرد 2009 رو نصب کردم.

توی تنظیمات Desktop مشکل دارم ... یعنی دقیقا همون Desktop ویندوز ویستا رو دارم.:f34r:
و همین طور Taskbar

نمی دونم باید چجوری اونا رو تغییر بدم.


براي دونلود نسخه بتاي ويندوز 7 مي‌توانيد به اين آدرس از سايت مايكروسافت رفته و يكي از نسخه‌هاي 32 يا 64 آن را براي دونلود انتخاب نماييد. البته به مجرد انتخاب نسخه 32 يا 64 صفحهظاي باز مي‌شود كه تقاضاي ورود به حساب Windows Live يا Hotmail يا MSN مي‌كند كه من وارد شدم و يك فرم مشخصات از من خواست آن را پر نمودم و در صفحه بعد يه ايميل برام فرستاد و با كليك روي Verify لينك آن به صفحه دونلود رسيدم كه سريال ويندوز هم در آن نوشته شده بود و لينك دونلود هم موجود بود!!!!! (اي بابا!!! ديوانه شدم!) تازه براي من لينك دونلود كه كار نكرد!!!

برای من لینک دانلود کار کرد !:blush:


http://************/files/m6yq73dh8xiymq01zi81_thumb.jpg


http://************/files/12m2hs8pwa5pjdhp3abl_thumb.jpg


اون Product Key که بهم داده برای این ویندوزی که نصب کردم کار نمی کنه.
ضمنا "پایین، سمت راست" توی ویندوزی که من نصب کردم نوشته Build6801
حدودا 15.1 مگابایت فایل برای Update داشت که اونو DL و Install کردم.

حالا نمی دونم لازمه نسخه ی 7000 رو نصب کنم یا فقط آپدیت همین کافیه !:f34r:

یه فایل کرک برای ویندوز توی مجموعه ی لرد بود ولی ظاهرا جواب نمیده.:eek:
 
Last edited:

Sayrex

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 می 2005
نوشته‌ها
2,145
لایک‌ها
147
من دارم استفاده میکنم با همین Product Key ای که خود مایکروسافت بهم داد . از خود سایت مایکروسافت هم ویندوز رو دانلود کردم .
 

ManUtd1998

کاربر فعال موبایل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
20
سن
36
محل سکونت
Shiraz
من دارم استفاده میکنم با همین Product Key ای که خود مایکروسافت بهم داد . از خود سایت مایکروسافت هم ویندوز رو دانلود کردم .

اون که درست ... وقتی همون ویندوز رو دانلود & نصب کنید اون Product Key جواب میده. ولی من یه ویندوز ِ دیگه نصب کردم و اون Product Key بهم جواب نمیده.:eek:
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام ManUtd1998 جان
animsmilysmile.gif


. ببخشید اگر دیر جواب دادم! پس از گذشت 8ماه مجبور شدم اساسن! ویندوزم را عوض کنم به همچنین پارتیشن های Multi Primary ام را که با Acronis ساخته بودم!( الان دیگه هیچ کس نمی تواند به من بگوید Acronis بهتر از Partition Magic هست!) و اکنون از SP2 به XP SP3 در حال نقل مکان هستم! یه 2 روز دیگه طول می کشه! کارام!
من نسخه ی موجود در لرد 2009 رو نصب کردم.
....
اون که درست ... وقتی همون ویندوز رو دانلود & نصب کنید اون Product Key جواب میده. ولی من یه ویندوز ِ دیگه نصب کردم و اون Product Key بهم جواب نمیده
. خوب این که طبیعی هست! اون نسخه موجود در لرد نسخه های کش رفته شده هستند! و از اعتبار ساقطند! (نسخه رسمی آماده برای دونلود همین 6 روز پیش تازه منتشر شد!) شما همین نسخه کنونی را دریافت نمایید که Update هم می شود و از اون نسخه های قدیمی کم مشکل تر هست! و اساسن این را باید برای تست دونلود نمایید و نه نسخه های قدیمی که بیشترین مشکل را دارند! (تازه همین هم بتاست!!!)

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/27
26.gif
103.gif
 
Last edited:

ali20052005

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2005
نوشته‌ها
73
لایک‌ها
1
محل سکونت
shiraz
سلام دوستان
اگه کسی اینو دانلود کرده بگه من یک نسخه از اونو خریدارم:)
من اگه خودم بخواهم دانلود کنم 13 ساعت طول میکشه دانلودش کنم ولی متاسفانه انترنت من حجمی هست و اگه نا محدود بود حتما دانلودش میکردم
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام بر همه دوستان جان
animsmilysmile.gif


. آي افشاگري! اولين باگ و اولين Patch ويندوز 7 يافته و منتشر شد! اين باگ باعث پاك شدن چند ثانيه اول فايل هاي MP3 توسط Windows Media Player مي‌شود!جالب هم اينجاست كه اين Patch را براي دونلود دستي گذاشته و نه اتوماتيك!!! Patch را از اينجا دريافت نماييد.

>>> منبع خبر <<<

. آقايان! مي‌دانيد چرا لينك دونلود مايكروسافت براي من در روز جمعه كار نمي‌كرد!! به اين دليل:

Microsoft ditches Windows 7 beta download limit
It will be available through Jan. 24; company apologizes for Friday foul-up

( دليل واقعي = دستپاچگي!)

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/28
26.gif
103.gif
 
Last edited:

ManUtd1998

کاربر فعال موبایل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
20
سن
36
محل سکونت
Shiraz
سلام بر همه دوستان جان
1538.gif


. آي افشاگري! اولين باگ و اولين Patch ويندوز 7 يافته و منتشر شد! اين باگ باعث پاك شدن چند ثانيه اول فايل هاي MP3 توسط Windows Media Player مي‌شود!جالب هم اينجاست كه اين Patch را براي دونلود دستي گذاشته و نه اتوماتيك!!! Patch را از اينجا دريافت نماييد.

مرسی جناب igimax بابت اطلاع رسانی

من کل زندگیم همین فایلا ( MP3 ) هستن !:blush:
Patch رو دانلود و نصب کردم.
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
38
محل سکونت
تهران
دوستان
من از علاقمندان شدید سیستم عامل های جدید هستم
خواستم دانلود کنم ویندوز 7 رو راستش ترسیدم واسه همین گفتم از دوستان سوالی بپرسم و مشورتی بکنم
1- من الان از ویستا استفاده میکنم و به خاطر پی سی قوی که دارم هیچ مشکلی ندارم و واقعا از کار با ویستا لذت میبرم
حالا میخواستم ببینم به نظر شما ارزش داره من بتای ویندوز 7 رو بریزم و بخوام به عنوان ویندوز اصلی ازش استفاده کنم؟ شما چه نظری دارید؟
2- سوال بعدی اینکه آیا ویندوز 7 بتا که هم اکنون ارائه شده از نظر گرافیکی پیشرفت کاملش را کرده؟ یعنی همان قیافه ای را دارد که نسخه فاینال دارد؟
3- بعدی اینکه چطور میتونم از سایت مایکروسافت ویندوز رو به وسیله دانلود منجر ها دانلود کنم؟ چون الان به وسیله دانلود منجر جاوای خودش دانلود میکنه
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
یه سوال

من ویندوز ایکس پی استفاده میکنم. یه بار ویستا نصب کردم منتها دستگاه شده بود اخر سکته

اصلا نمیکشید. به نظرتون ویندوز سون روش راه می افته یا نه؟

مشخصات
لپتاپ : توشیبا مدل m45-s359
رم: 2 گیگا بایت
سی پی یو: 2 گیگا هرتز سنترینو
گرافیک هم 128

فکر میکنید رو سیستم من کار کنه ؟!
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام shervin جان
animsmilysmile.gif

1- من الان از ویستا استفاده میکنم و به خاطر پی سی قوی که دارم هیچ مشکلی ندارم و واقعا از کار با ویستا لذت میبرم
حالا میخواستم ببینم به نظر شما ارزش داره من بتای ویندوز 7 رو بریزم و بخوام به عنوان ویندوز اصلی ازش استفاده کنم؟ شما چه نظری دارید؟
. مشخصن، خير! چون نسخه بتا هميشه پر از مشكلات ريز و درشت مي‌تواند باشد، همانند مشكل بزرگي! كه در پست 9 عرض كردم. (همه نوع باگي را ديده بودم اما اينكه يك فايل را آن هم چند ثانيه آن را خراب كند!!!!.....) ولي مي‌شود با احتياط آن را در يك پارتيشن ديگر (ترجيحن Multi Primary ) نصب كرد و از اكنون با آن و تغييراتش آشنا شد. (اگر سيستم خوبي با حافظه حداقل 2GB داريد آن را به شكل Virtual در برنامه VMWare نصب نماييد كه كاملن خيالتان را راحت نمايد.) من احتمالن آن را به شكل Virtual نصب مي‌كنم.
2- سوال بعدی اینکه آیا ویندوز 7 بتا که هم اکنون ارائه شده از نظر گرافیکی پیشرفت کاملش را کرده؟ یعنی همان قیافه ای را دارد که نسخه فاینال دارد؟
. با توجه به سابقه انتشار Vista (با اون همه اسامي ، از Long Horn به ...) احتمال تغيير شكل هست، به خصوص كه اگر سيستم عامل Mac زودتر بيرون بيايد! حتمن گروه بيلي جون! از بخش‌هاي جديد گرافيكي اون سيستم عامل جديد مك، چيزك‌هايي را به عاريه!!! خواهند گرفت! (شايد هم از Ubuntuهاي جديد!)
3- بعدی اینکه چطور میتونم از سایت مایکروسافت ویندوز رو به وسیله دانلود منجر ها دانلود کنم؟ چون الان به وسیله دانلود منجر جاوای خودش دانلود میکنه
. من دارم از تورنت مي‌گيرمش، اما Sayrex جان احتمالن اينكارو كردند و مي‌توانند راهنمايي نمايند.

. در انتها نامه مايكروسافت را گذلشته‌ام كه در آن توانايي‌هاي ويندوز 7 را معرفي نموده است.



ManUtd1998 عزيز:
. خواهش مي‌كنم، اگر باز هم از اين گاف هاي 7 رو ديدم زود مي‌گم كه نفرين نشم!


mehrdad201 عزيز:
. اينطور كه در يكي از لينك‌ها فوق يه نفر تست كرده بود سرعت آن را به خوبي XP و كمي سريعتر از Ubuntu دانسته بود!!!!! پس ممكنه كه رو سيستم شما هم جواب بده! من هم 1GB حافظه و يك پروسسور 3GHz HT دارم از خاندان سوكت 478.

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/28
26.gif
103.gif
 

فایل های ضمیمه

  • 1-18-2009 12-12-54 AM.zip
    107.4 KB · نمایش ها: 6
Last edited:

ManUtd1998

کاربر فعال موبایل
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2006
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
20
سن
36
محل سکونت
Shiraz
دوستان
من از علاقمندان شدید سیستم عامل های جدید هستم
خواستم دانلود کنم ویندوز 7 رو راستش ترسیدم واسه همین گفتم از دوستان سوالی بپرسم و مشورتی بکنم
1- من الان از ویستا استفاده میکنم و به خاطر پی سی قوی که دارم هیچ مشکلی ندارم و واقعا از کار با ویستا لذت میبرم
حالا میخواستم ببینم به نظر شما ارزش داره من بتای ویندوز 7 رو بریزم و بخوام به عنوان ویندوز اصلی ازش استفاده کنم؟ شما چه نظری دارید؟
2- سوال بعدی اینکه آیا ویندوز 7 بتا که هم اکنون ارائه شده از نظر گرافیکی پیشرفت کاملش را کرده؟ یعنی همان قیافه ای را دارد که نسخه فاینال دارد؟
3- بعدی اینکه چطور میتونم از سایت مایکروسافت ویندوز رو به وسیله دانلود منجر ها دانلود کنم؟ چون الان به وسیله دانلود منجر جاوای خودش دانلود میکنه

سلام شروین جان

جواب مورد 1 و 2 رو جناب igimax دادن.
مورد سوم، من هر راهی رفتم جوب نداد ... یعنی فکر کنم تنها راه استفاده کردن از همون دانلود منجر خودش باشه !

در مورد خود ِ ویندوز باید بگم سرعتش نسبت به ویستا بنظرم بهتره، ضمنا نوار ابزار جالبی داره ... شما می تونید آیکون های قسمت Quick Launch رو بصورت بزرگتر داشته باشین و ...
Media Player جالبی هم داره ...
ولی یه سری ایرادات جزئی داره که بنظرم فعلا ارزش نصبو نداره.
اگه شما بتونید بصورت همزمان دوتا OS رو سیستمون داشته باشید، در اون صورت نصبش ضرر نداره !
icon10.gif
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
سلام shervin جان
1538.gif

. مشخصن، خير! چون نسخه بتا هميشه پر از مشكلات ريز و درشت مي‌تواند باشد، همانند مشكل بزرگي! كه در پست 9 عرض كردم. (همه نوع باگي را ديده بودم اما اينكه يك فايل را آن هم چند ثانيه آن را خراب كند!!!!.....) ولي مي‌شود با احتياط آن را در يك پارتيشن ديگر (ترجيحن Multi Primary ) نصب كرد و از اكنون با آن و تغييراتش آشنا شد. (اگر سيستم خوبي با حافظه حداقل 2GB داريد آن را به شكل Virtual در برنامه VMWare نصب نماييد كه كاملن خيالتان را راحت نمايد.) من احتمالن آن را به شكل Virtual نصب مي‌كنم.
. با توجه به سابقه انتشار Vista (با اون همه اسامي ، از Long Horn به ...) احتمال تغيير شكل هست، به خصوص كه اگر سيستم عامل Mac زودتر بيرون بيايد! حتمن گروه بيلي جون! از بخش‌هاي جديد گرافيكي اون سيستم عامل جديد مك، چيزك‌هايي را به عاريه!!! خواهند گرفت! (شايد هم از Ubuntuهاي جديد!)
4915.gif

. من دارم از تورنت مي‌گيرمش، اما Sayrex جان احتمالن اينكارو كردند و مي‌توانند راهنمايي نمايند.

. در انتها نامه مايكروسافت را گذلشته‌ام كه در آن توانايي‌هاي ويندوز 7 را معرفي نموده است.



ManUtd1998 عزيز:
. خواهش مي‌كنم، اگر باز هم از اين گاف هاي 7 رو ديدم زود مي‌گم كه نفرين نشم!
3989.gif



mehrdad201 عزيز:
. اينطور كه در يكي از لينك‌ها فوق يه نفر تست كرده بود سرعت آن را به خوبي XP و كمي سريعتر از Ubuntu دانسته بود!!!!! پس ممكنه كه رو سيستم شما هم جواب بده! من هم 1GB حافظه و يك پروسسور 3GHz HT دارم از خاندان سوكت 478.

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/28
209266.gif
26650.gif

ممنونم دوست عزیز

پس شما میفرمایید سیستمی که بتونه ویندوز ایکس پی رو براحتی اجرا کنه ، میتونه ویندوز سون رو هم اجرا کنه!؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام mehrdad201 عزيز
1538.gif


پس شما میفرمایید سیستمی که بتونه ویندوز ایکس پی رو براحتی اجرا کنه ، میتونه ویندوز سون رو هم اجرا کنه!؟
. والله من از روز اول هم Vista را نصب نكردم! كه اكنون با سرعت W7 روي سيستم خودم مقايسه‌اي داشته باشم.(همش تقصير اين TomsHardware جونم بود! از يكسال قبل از انتشار ويستا هي مقاله چاپ كرد و هي آبروي مايكروسافت را برد! بعدش 6ماه قبلش و بعدش 1ماه قبلش اونم با نسخه‌اي كه خود مايكروسافت رو يه لپتاپ خفن توشيبا براشون فرستاده بود!! كه در تمام تست‌ها از XP كم آورده بود و بعدش هم كه ...) همچنين هنوز W7 دونلودش هم تموم نشده كه رو سيستم خودم تستش كنم! اما دوسه تا خبر ديدم كه شاخ درآوردم! اين متن را بخوانيد:

Top netbook vendors Asus and Acer, which together account for the majority of the netbook market, run Linux on roughly 30 percent of their Eee PC and AspireOne netbooks respectively-a figure that dwarfs Linux's nearly 1 percent share of the higher-end PC market. Hewlett-Packard, Dell and Lenovo released netbook products in the fourth quarter of 2008, all in the US$400 price range and offering a choice of either Windows XP or some flavor of Linux.o


But Microsoft designed Windows 7, unlike notorious resource hog Vista, with netbooks in mind (Click here for a video demo of the Windows 7 pre-beta running on a netbook). According to Microsoft's Windows Consumer Product Managing Director Parri Munsell, "Windows 7 has been optimized and engineered to run on anything, from the smallest notebook to the most loaded laptop or desktop."o



>>> منبع <<<

. وقتي قرار NetBook هاي فكستني! روشون W7 اجرا بشه! اگه رو سيستم ما ها قرار باشه به سختي اجرا بشه كه ديگه الفاتح !!! آقا دل قوي داريد كه خوب چيزي ساختندي!

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/29
209266.gif
26650.gif
 
Last edited:

7aseman

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2009
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
0
سن
43
به جز سرعت چی اش بهتره از ویستاست بگید من شاید وسوسه شدم بنصبمش
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
سلام mehrdad201 عزيز
1538.gif


. والله من از روز اول هم Vista را نصب نكردم! كه اكنون با سرعت W7 روي سيستم خودم مقايسه‌اي داشته باشم.(همش تقصير اين TomsHardware جونم بود! از يكسال قبل از انتشار ويستا هي مقاله چاپ كرد و هي آبروي مايكروسافت را برد! بعدش 6ماه قبلش و بعدش 1ماه قبلش اونم با نسخه‌اي كه خود مايكروسافت رو يه لپتاپ خفن توشيبا براشون فرستاده بود!! كه در تمام تست‌ها از XP كم آورده بود و بعدش هم كه ...) همچنين هنوز W7 دونلودش هم تموم نشده كه رو سيستم خودم تستش كنم! اما دوسه تا خبر ديدم كه شاخ درآوردم! اين متن را بخوانيد:

Top netbook vendors Asus and Acer, which together account for the majority of the netbook market, run Linux on roughly 30 percent of their Eee PC and AspireOne netbooks respectively-a figure that dwarfs Linux's nearly 1 percent share of the higher-end PC market. Hewlett-Packard, Dell and Lenovo released netbook products in the fourth quarter of 2008, all in the US$400 price range and offering a choice of either Windows XP or some flavor of Linux.o


But Microsoft designed Windows 7, unlike notorious resource hog Vista, with netbooks in mind (Click here for a video demo of the Windows 7 pre-beta running on a netbook). According to Microsoft's Windows Consumer Product Managing Director Parri Munsell, "Windows 7 has been optimized and engineered to run on anything, from the smallest notebook to the most loaded laptop or desktop."o



>>> منبع <<<

. وقتي قرار NetBook هاي فكستني! روشون W7 اجرا بشه! اگه رو سيستم ما ها قرار باشه به سختي اجرا بشه كه ديگه الفاتح !!! آقا دل قوي داريد كه خوب چيزي ساختندي!

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/29
209266.gif
26650.gif

خدا از دهنتون بشنوه.

من ویستا رو یه بار نصب کردم 1 ساعت نشد پاکش کردم. سیستم اصلا نا نداشت. 10 مین طول کشید بالا اومد.

اما خیلی دوست دارم ویندوز سون رو سیستمم ران بشه.:rolleyes:
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
38
محل سکونت
تهران
سلام shervin جان
1538.gif

Quote:
1- من الان از ویستا استفاده میکنم و به خاطر پی سی قوی که دارم هیچ مشکلی ندارم و واقعا از کار با ویستا لذت میبرم
حالا میخواستم ببینم به نظر شما ارزش داره من بتای ویندوز 7 رو بریزم و بخوام به عنوان ویندوز اصلی ازش استفاده کنم؟ شما چه نظری دارید؟
. مشخصن، خير! چون نسخه بتا هميشه پر از مشكلات ريز و درشت مي‌تواند باشد، همانند مشكل بزرگي! كه در پست 9 عرض كردم. (همه نوع باگي را ديده بودم اما اينكه يك فايل را آن هم چند ثانيه آن را خراب كند!!!!.....) ولي مي‌شود با احتياط آن را در يك پارتيشن ديگر (ترجيحن Multi Primary ) نصب كرد و از اكنون با آن و تغييراتش آشنا شد. (اگر سيستم خوبي با حافظه حداقل 2GB داريد آن را به شكل Virtual در برنامه VMWare نصب نماييد كه كاملن خيالتان را راحت نمايد.) من احتمالن آن را به شكل Virtual نصب مي‌كنم.
Quote:
2- سوال بعدی اینکه آیا ویندوز 7 بتا که هم اکنون ارائه شده از نظر گرافیکی پیشرفت کاملش را کرده؟ یعنی همان قیافه ای را دارد که نسخه فاینال دارد؟
. با توجه به سابقه انتشار Vista (با اون همه اسامي ، از Long Horn به ...) احتمال تغيير شكل هست، به خصوص كه اگر سيستم عامل Mac زودتر بيرون بيايد! حتمن گروه بيلي جون! از بخش‌هاي جديد گرافيكي اون سيستم عامل جديد مك، چيزك‌هايي را به عاريه!!! خواهند گرفت! (شايد هم از Ubuntuهاي جديد!)
4915.gif

Quote:
3- بعدی اینکه چطور میتونم از سایت مایکروسافت ویندوز رو به وسیله دانلود منجر ها دانلود کنم؟ چون الان به وسیله دانلود منجر جاوای خودش دانلود میکنه
. من دارم از تورنت مي‌گيرمش، اما Sayrex جان احتمالن اينكارو كردند و مي‌توانند راهنمايي نمايند.

. در انتها نامه مايكروسافت را گذلشته‌ام كه در آن توانايي‌هاي ويندوز 7 را معرفي نموده است.



ManUtd1998 عزيز:
. خواهش مي‌كنم، اگر باز هم از اين گاف هاي 7 رو ديدم زود مي‌گم كه نفرين نشم!
3989.gif



mehrdad201 عزيز:
. اينطور كه در يكي از لينك‌ها فوق يه نفر تست كرده بود سرعت آن را به خوبي XP و كمي سريعتر از Ubuntu دانسته بود!!!!! پس ممكنه كه رو سيستم شما هم جواب بده! من هم 1GB حافظه و يك پروسسور 3GHz HT دارم از خاندان سوكت 478.

موفق باشيد.
67562.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/28
سلام
رمم 4 گیگه
vmware ایده خوبیه الان ایکس دارم رووش اینم میشه نصب کرد
ممنون از توضیحات کاملت
سلام شروین جان

جواب مورد 1 و 2 رو جناب igimax دادن.
مورد سوم، من هر راهی رفتم جوب نداد ... یعنی فکر کنم تنها راه استفاده کردن از همون دانلود منجر خودش باشه !

در مورد خود ِ ویندوز باید بگم سرعتش نسبت به ویستا بنظرم بهتره، ضمنا نوار ابزار جالبی داره ... شما می تونید آیکون های قسمت Quick Launch رو بصورت بزرگتر داشته باشین و ...
Media Player جالبی هم داره ...
ولی یه سری ایرادات جزئی داره که بنظرم فعلا ارزش نصبو نداره.
اگه شما بتونید بصورت همزمان دوتا OS رو سیستمون داشته باشید، در اون صورت نصبش ضرر نداره !
icon10.gif
ممنون ManUtd1998 جان
 
Last edited:
بالا