برگزیده های پرشین تولز

قیمت روز خودرو

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,676
لایک‌ها
138
سن
36
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
جای این تاپیک توی قسمت ه خودرو خالی بود. از این به بعد قیمت روز ماشین های داخلی / خارجی اینجا قرار داده میشه.
ممنون از همکاریتون.
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,676
لایک‌ها
138
سن
36
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
پراید دوگانه سوز هیدرولیك، 83000000 ریال ؛
پژو 206 تیپ 2 ، 148000000 ریال ؛
پژو 206 صندوق دار ، 155000000 ریال ؛
پژو 206 تیپ3 ، 160000000 ریال ؛
پژو 206 تیپ 6 ، 188000000 ریال ؛
پژو 405 ، 143500000 ریال ؛
پژو پارس ، 183000000 ریال ؛
پژو پارس ای ال اكس ، 230000000 ریال ؛
پژو پارس دوگانه سوز ، 186000000 ریال ؛
پژو روآ ،82500000 ریال ؛
پژو 405 دوگانه سوز 145000000 ریال ؛
پیكان وانت ، 74000000 ریال ؛
تندر 90 ، 110000000 ریال ؛
تندر 90 تیپ 1 ، 123000000 ریال ؛
تندر 90 تیپ 2 ، 132000000 ریال ؛
ریو ، 140000000 ریال ؛
زانتیا ، 300000000 ریال ؛
سمند ، 141000000 ریال ؛
سمند ال اكس ، 157000000 ریال ؛
سمند سورن ، 181000000 ریال ؛ :cool:
ماكسیما ، 400000000 ریال ؛
مگان 1600 ، 300000000 ریال ؛
مگان 2000 ، 370000000 ریال ؛
وانت نیسان ، 120000000 ریال ؛
ویتارا ، 425000000 ریال.
 
Last edited:

d_ali

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2008
نوشته‌ها
587
لایک‌ها
3
محل سکونت
Hell
از 31 تیپ 1 اش شروع میشه تا 35 تیپ 3...
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
والا توی تابناک که قیمت تیپ 3 رو 32.2 زده بود.
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
والا توی تابناک که قیمت تیپ 3 رو 32.2 زده بود.

32 مال تقريباً 1 ماه و نيم قبل
جالبه که بدونيد مزدا 3 1شبه 3 ميليون تومان گرون شد
الان تيپ 3 فکر کنم بالای 35 باشه .


قيمت های پست دوم هم فکر کنم قديمي شده
چون سمند lx رو ميدونم 15.200 هستش ،همينطور 206 تيپ 2 الان زيره 14 هستش
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
دوشنبه 5 اسفند 1387
16-06.jpg

منبع :دنيای اقتصاد
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
پايان خواب زمستاني بازار خودرو
دوشنبه 5 اسفند 1387


دنياي اقتصاد- هرچند طي يكي دو روز گذشته بازار خودرو كمي از لاك ركود خارج و خريد و فروش در آن رونق گرفت، اما به گفته نمايشگاه‌داران خودروي پايتخت، قيمت‌ها در مقايسه با هفته گذشته تفاوت خاصي نكرده است، اما تحرك امسال در بازار خودرو بدون افزايش قيمت‌ها آغاز شده است. تازه‌ترين قيمت‌ها در اين بازار را در صفحه خودرو (16) بخوانيد.

پايان خواب زمستاني بازار خودرو
گروه خودرو- هرچند طي يكي دو روز گذشته بازار خودرو كمي از لاك ركود خارج و خريد و فروش در آن رونق گرفت اما به گفته نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت، قيمت‌ها در مقايسه با هفته گذشته تفاوت خاصي نكرده است. اين در حالي است كه معمولا با افزايش تقاضاي خودرو، قيمت‌ها نيز رو به صعود مي‌رود اما در هفته‌هاي پاياني امسال به دليل ركود شديدي كه تا قبل از فرارسيدن اسفندماه گريبان بازار را گرفته بود فعلا خبري از افزايش قيمت‌ها نيست و بايد منتظر واپسين روزهاي سال جاري ماند و ديد كه چه سرنوشتي در انتظار نمودار قيمت‌ها در بازار خودرو كشور است.

افت قيمت پژو206

ايران خودرويي‌ها زماني كه پژو 206 تيپ 2 با اختلاف قيمتي فاحش نسبت به كارخانه در بازار به فروش مي‌رسيد از سودزا نبودن و حتي ضررده بودن توليد اين محصول سخن مي‌گفتند، اين در حالي است كه قيمت 206 تيپ 2 هم‌اكنون به زير نرخ كارخانه در بازار نيز رسيده و مشخص نيست مسوولان ايران‌خودرو چه راهكاري براي جلوگيري از سقوط بيش از پيش قيمت اين محصول در پيش بگيرند. به هر حال تيپ 2 پژو 206، جزو خودروهاي پرفروش اين شركت به حساب مي‌آيد و اگر روند نزولي قيمت بازار آن ادامه يابد هيچ بعيد نيست اين محصول به روآي دوم براي ايران‌خودرو تبديل شود.

هم‌اكنون 206 تيپ 2 با قيمتي برابر با 13ميليون و 450هزار تومان به فروش مي‌رسد اين در حالي است كه نرخ كارخانه‌اي اين محصول 350هزار تومان گران‌تر از اين مبلغ است.

در ميان ساير مدل‌هاي پژو 206 اعم از هاچ‌بك و صندوق‌دار نيز تغيير قيمت خاصي طي يكي دو روز اخير به وجود نيامد و در حال حاضر 206 تيپ 6، صندوق‌دار 8وV9،V و 20 V با همان قيمت‌هاي هفته پيش به فروش مي‌رسند كه در اين بين 20 V نيز مانند تيپ 2 كاهش قيمت شديدي را طي يكي دو ماه اخير و در مقايسه با تابستان تجربه كرد به نحوي كه نرخ آن از 15ميليون تومان به 13ميليون و 700هزار تومان رسيد.

پژو 405 و پارس بدون تغيير
نگاهي به قيمت ساير مدل‌هاي پژو در بازار كشور از ثبات آنها طي اوايل هفته جاري حكايت مي‌كند. به نحوي كه پژو 405 بنزين‌سوز با همان قيمت 13ميليون و 100هزار تومان به فروش مي‌رسد و پارس بنزين‌سوز معمولي نيز قيمتي برابر با 16ميليون و 700هزار تومان را دارا است. پارس ELX هم كه همچنان نرخي معادل 24ميليون تومان را دارد.

اين در شرايطي است كه پارس معمولي در زمينه كاهش قيمت طي يكي دو ماه اخير و در مقايسه با تابستان ركورددار خانواده پژو به حساب مي‌آيد چراكه در اين‌ بازه زماني حدود 2ميليون تومان از قيمت اين محصول كاسته شده است.
ثبات سمند

از خانواده سمند هم خبر مي‌رسد كه افزايش خريد و فروش در بازار خودرو، تاثير خاصي در قيمت اين خانواده وطني نگذاشته و نرخ اوايل هفته جاري مدل‌هاي سمند فرقي با هفته گذشته نكرده است.
به نحوي كه در حال حاضر سمند معمولي با قيمت 13ميليون و 200هزار تومان به فروش مي‌رسد و LX نيز قيمتي برابر با 15ميليون و 200هزار تومان را دارد. سورن هم كه در خانواده سمند ركورددار كاهش قيمت طي يكي و دو ماه گذشته بوده در حال حاضر با قيمت 16ميليون و 900هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.

ريو و زانتيا
ريو و زانتيا دو محصول مونتاژي سايپا كه گاهي خلاف جهت بازار شنا مي‌كنند طي يكي دو روز گذشته تغييري در نمودار قيمتي آنها حاصل نشد. به نحوي كه هم‌اكنون ريو با نرخ 13ميليون و 150هزار تومان به فروش مي‌رسد و زانتيا نيز همان نرخ 27ميليون و 200هزار تومان هفته گذشته خود را دارا است. اين در حالي است كه بازار زانتياي 32ميليوني و ريو 14ميليون و 600هزار توماني را نيز طي سال‌جاري به خود ديد.

احتمال گراني پرايد
پرايد جزو گزينه‌هايي به حساب مي‌آيد كه احتمال گران شدن آن طي هفته‌هاي پاياني سال دور از ذهن نيست، چراكه اين محصول پرتيراژ با توجه به قيمت زير 10ميليون تومان و مصرف سوخت پايين قطعا در سبد خريد مشتريان طي هفته‌هاي پيش رو قرار خواهد گرفت، اين درحالي است كه هم‌اكنون پرايد معمولي بنزيني با قيمت 7ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد و مدل 141 آن نيز قيمتي برابر با 7ميليون و 900هزار تومان را دارا است. همچنين سايپا 132 كه تنها ظاهر آن با پرايد معمولي تفاوت دارد هم‌اكنون با نرخ 8ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود. از سوي ديگر پژو روآ ديگر محصول زير 10ميليون تومان بازار خودرو داخل در حال حاضر قيمتي برابر 8ميليون و 200هزار تومان در مدل بنزين‌سوز خود دارد و نوع دوگانه‌سوز آن نيز با نرخ 8ميليون و 700هزار تومان به فروش مي‌رسد. روآ جزو معدود خودروهاي داخلي به حساب مي‌آيد كه قيمت بازار آن از نرخ كارخانه‌ پايين‌تر است.
ايران‌خودرويي‌ها بارها اعلام كرده‌اند كه بابت توليد پژو روآ ضرر مي‌دهند.
 
Last edited:

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
32 مال تقريباً 1 ماه و نيم قبل
جالبه که بدونيد مزدا 3 1شبه 3 ميليون تومان گرون شد
آره. اول قیمتش 32.5 بود. بعد به قول شما یک شبه 3 میلیون رفت روش و شد 35.6 - 36 . اما دوباره به قیمت 32.2 افت پیدا کرد.
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
آره. اول قیمتش 32.5 بود. بعد به قول شما یک شبه 3 میلیون رفت روش و شد 35.6 - 36 . اما دوباره به قیمت 32.2 افت پیدا کرد.

سلام
در مورد دوباره ارزون شدن فکر کنم اشتباه ميکنی،چون از اون وقتی که 3 مليون گرون شد،اونم برخلاف بازار جهانی خودرو،ديگه خبری از ارزونی نشده
الان هم تيپ 3 همون دورو و بر 35 هستش,اگه نيازمندی های همشهری هم ببينی متوجه اين موضوع ميشی

جالبه که چند ماه پيش فروش 3 مرحله اي داشتن،تحويل ارديبهشت،چون پرداخت مرحله 3 به قيمت روز بازار بستگی داشته ، خيلی ها از اين خريد انصراف دادن به علت اين گرونی

راستی هنوز ماشين نخريدی؟ :blush:
 
Last edited:

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,676
لایک‌ها
138
سن
36
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
Bmw 7401 = 1/430/000/000
Bmw 7401LI = 1/900/000/000
Bmw 7301I = 1/480/000/000
Bmw 7301LI = 1/560/000/000
Bmw 630 = 1/400/000/000 - سقف فلزی
Bmw 630 = 1/850/000/000 - سقف کروک
Bmw 330 = 1/000/000/000 - چهار درب
Bmw 330 = 1/300/000/000 - کروک
Bmw 330 = 1/200/000/000 - کوپه
Bmw 325 = 700/000/000 - بدون آپشن، چهار درب
Bmw 325 = 800/000/000 - با آپشن، چهار درب
Bmw 325 = 1/100/000/000 - کروک
Bmw 325 = 820/000/000 - کوپه
Bmw 320 = 700/000/000 - بدون آپشن چهار درب
Bmw 320 = 800/000/000 - با آپشن چهار درب
Bmw 320 = 1/000/000/00 - کروک
Bmw 320 = 770/000/000 - کوپه
 
Last edited:

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
يكشنبه 11 اسفند 1387
16-05.jpg

دنيای اقتصاد
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
سه شنبه 13 اسفند 1387
16-05.jpg

دنيای اقتصاد
 

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
سلام
در مورد دوباره ارزون شدن فکر کنم اشتباه ميکنی،چون از اون وقتی که 3 مليون گرون شد،اونم برخلاف بازار جهانی خودرو،ديگه خبری از ارزونی نشده
الان هم تيپ 3 همون دورو و بر 35 هستش,اگه نيازمندی های همشهری هم ببينی متوجه اين موضوع ميشی

جالبه که چند ماه پيش فروش 3 مرحله اي داشتن،تحويل ارديبهشت،چون پرداخت مرحله 3 به قيمت روز بازار بستگی داشته ، خيلی ها از اين خريد انصراف دادن به علت اين گرونی

راستی هنوز ماشين نخريدی؟ :blush:
شاید حق با شما باشه! چون خبر ارزونیشم توی تابناک خوندم تعجب کردم! گفتم چطوریه 3 میلیون گرون میشه باز 2 هفته بعد ارزون میشه.

ماشین هم 2 ماهی میشه خریدم.
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
پنجشنبه 15 اسفند 1387
16-05.jpg

دنيای اقتصاد
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
يكشنبه 18 اسفند 1387

تردد خودروهاي روز دنيا از سال 83 و با آزادسازي واردات خودرو به كشور، اوج گرفت به طوري كه فاصله عرضه خودروهاي جديد از كشورهاي توليد‌كننده به ايران هم‌اكنون به كمتر از يك ماه رسيده، اين در حالي است كه خيابان‌هاي كشور محل جولان خودروهاي وارداتي شده و هر روز نيز بر آمار اين خودروها در كشور افزوده مي‌شود.

اما قيمت خودروهاي وارداتي در ايران بيش از چندين برابر ساير كشورها و حتي كشورهاي همسايه است و معلوم نيست كه از اين افزايش قيمت دولت سود بيشتري مي‌برد يا واردكننده خودرو. اما آنچه مسلم است مهم‌ترين علت افزايش قيمت، خودرو به تعرفه بالاي در نظر گرفته شده از سوي دولت برمي‌گردد. عامل مذكور موجب شده كه خودروهاي وارداتي با نرخي معادل چندين برابر قيمت خريداري شده از سوي واردكننده در كشور عرضه شود، به همين دليل با قيمت واقعي به دست مصرف‌كننده نمي‌رسد.

در اولين سال آزادسازي واردات خودرو به كشور يعني سال 83، مسوولين تعرفه 120درصدي را براي واردات خودرو در نظر گرفتند و مقرر شد كه سالانه تعرفه واردات خودرو 20درصد كاهش يابد تا بازار داخلي براي ورود به سازمان تجارت جهاني آماده شود؛ اما كاهش 20درصدي تعرفه تنها در سال 84 اعمال شد و پس از آن در فاصله سال‌هاي 84 تا 87 تعرفه واردات تنها 10درصد كاهش يافت؛ چراكه به اعتقاد مسوولين كاهش تعرفه به زيان صنعت خودروسازي كشور است.

اما با وجود آن كه تعرفه واردات طي سه سال گذشته تغيير نكرد سال 87 را مي‌توان بهترين سال براي واردكنندگان خودرو ناميد؛ چراكه طي اين مدت بيش از 48هزار دستگاه خودرو وارد كشور شده كه اين رقم طي چند سال گذشته بي‌سابقه بوده، اما با افزايش حجم واردات خودرو طي شش ماه ابتداي سال جاري دولت به منظور حمايت از صنعت داخلي اخذ عوارض جانبي از خودروهاي وارداتي را در نظر گرفت كه اين امر تعرفه واردات را هم‌اكنون به 110درصد رسانده است.

بر اساس ضوابط جديد شماره‌گذاري خودروهاي وارداتي كه در ابتداي مهر سال جاري از سوي ستاد مديريت حمل‌و‌نقل ابلاغ و اجراي آن از شهريور ماه اجباري شد مقرر گرديد واردكنندگان علاوه بر پرداخت عوارض 90درصدي خودرو هزينه خروج يك تا سه خودروي فرسوده را بر اساس ميزان مصرف سوخت به دولت پرداخت كنند.
بر اساس اين مصوبه براي خودروهاي با مصرف كمتر از شش ليتر خروج يك خودروي فرسوده، خودروهاي با مصرف بيش از 6 ليتر و كمتر از 10 ليتر اسقاط دو خودروي فرسوده و براي خودروهاي با مصرف بيش از 6 ليتر اسقاط سه خودروي فرسوده ضروري شد كه اين امر افزايش يك‌ميليون و 500هزار تا چهارميليون و 500هزار توماني خودروهاي فرسوده را در برداشت.


علاوه بر اين عوارض واردكنندگان ملزم به پرداخت سهم پنج‌درصدي واردات، سهم پنج‌درصدي مصرف‌كننده و هزينه بيمه، شماره‌گذاري، حمل‌و‌نقل و ثبت سفارش هستند.
به عوارض مذكور بايد سود 10درصدي وارد كننده را نيز افزود كه اين عوارض موجب مي‌شود واردكننده 100درصد قيمت خودروي خريداري شده را به دولت پرداخت كند كه اين امر در نهايت افزايش دو برابري خودروهاي وارداتي به كشور را در پي داشته است
.

از سوي ديگر همه‌ساله دولت به هنگام ارائه بودجه به مجلس درآمد دولت از واردات خودرو را نيز اعلام مي‌كند كه در سال گذشته درآمد پيش‌بيني شده از سوي دولت 500ميليارد تومان بود كه با توجه به افزايش حجم واردات درآمد مذكور محقق شد كه به همين منظور دولت براي سال آينده درآمد هزار ميلياردي را در نظر گرفته است.
دولت تاثيرگذار است


به گفته فريدزاوه، كارشناس صنعت خودرو واردكننده تاثير چنداني بر قيمت خودروهاي وارداتي ندارد، بلكه اين دولت است كه با حقوق گمركي بالا و عوارض جانبي موجب شده تا قيمت خودروهاي وارداتي دو برابر قيمت واقعي شود.
به گفته زاوه با توجه به آنكه دولت هيچ ممنوعيتي براي واردات در نظر نگرفته و واردات خودرو در فضاي رقابتي صورت مي‌گيرد، وارد كننده تنها مي‌تواند 10 الي 15درصد سود براي خود در نظر بگيرد و در صورتي كه بخواهد بيش از اين سود را اعمال كند بازار را از دست خواهد داد.

وي در ادامه اظهار داشت، عدم در نظر گرفتن سود محدود از سوي واردكنندگان رسمي (نمايندگي‌هاي مجاز خودروهاي خارجي در كشور)، موجب شد در تابستان سال جاري واردات به دست واردكنندگان غيررسمي (شناسنامه‌اي) بيافتد، به همين دليل سهم واردكنندگان حقيقي در اين مدت كمتر از 50درصد شد.

قيمت واقعي خودروها
براساس نرخ‌هاي اعلام‌شده از سوي سايت يكي از شركت‌هاي واردكننده رسمي خودرو به كشور قيمت خودروهاي عرضه‌شده در بازار دو برابر قيمت خريداري شده از سوي واردكننده در حوزه خليج فارس است كه اين امر با توجه به پرداخت هزينه ترخيص خودرو از گمرك هزينه شماره‌گذاري، هزينه خروج يك تا سه خودروي فرسوده صورت مي‌گيرد، براساس نرخ‌هاي اعلام‌شده از سوي اين سايت عوارض پرداخت شده براي برخي خودروهاي وارداتي به بيش از 100ميليون تومان مي‌رسد كه اين عوارض بيشتر شامل خودروهاي متعلق به شركت‌هاي بنز و بي‌ام‌و مي‌شود، به طور مثال خودروي بنز CLS-class در خليج فارس با قيمت 125ميليون تومان خريداري مي‌شود؛ اما پس از اخذ عوارض از سوي دولت و قيمت آن به 285 ميليون تومان مي‌رسد كه اين امر موجب شده قيمت اين خودروها بيش از نرخ اصلي آن باشد در جدول زير نرخ برخي خودروها در خليج فارس و بازار داخلي مقايسه مي‌شود.


16-02.jpg
 
Last edited:

StarSoheil

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
2,170
لایک‌ها
42
محل سکونت
Malaysia
منبع این خبر خنده دار کجاست؟ فکر کنم قیمت هاش مال عصر حجر باشه!
 
بالا