برگزیده های پرشین تولز

پنج تبلت برتر جهان از نگاه سی نت (آگوست 2012)

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
469
حبوبیت تبلت ها در جهان روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک، فروش این محصولات از نوت بوک ها و پی سی ها پیشی گرفته و به جایگزینی برای آنها بدل شوند. به همین دلیل و با توجه به استفاده پیچیده تر از تبلت ها در مقایسه با اسمارت فون ها، لازم است خریداران با آگاهی بیشتری به انتخاب تبلت اقدام کنند. در خرید یک تبلت اولین و مهمترین قدم، انتخاب صحیح سیستم عامل است چرا که سیستم عامل پاسخگوی نیازهای کاربران بوده و به دلیل تفاوت های عمیق بین سیستم عامل های موجود، انتخاب نا مناسب می تواند کاربران را دچار مشکل سازد. البته سخت افزار مناسب نیز بسیار مهم بوده، اما تجربه کاربر از یک تبلت، بیشتر به سیستم عامل و نرم افزار های آن باز می گردد.
[h=3]انتخاب سیستم عامل[/h] در حال حاضر تنها دو سیستم عامل به صورت گسترده در تبلت ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما به زودی و با عرضه ویندوز 8 -- که در تاریخ 26 اکتبر سال جاری عرضه می شود -- این تعداد به سه افزایش می یابد. سیستم عامل اول که در اوایل سال 2010 و با معرفی iPad پا به عرصه بازار تبلت ها گذاشت، iOS نام دارد. این سیستم عامل در واقع نسخه بزرگ تر شده سیستم عامل iOS آیفون است که برای نمایشگر بزرگتر آی پد بهینه شده و چند قابلیت ویژه به آن افزوده شده است. iOS برای کسانی مناسب است که از تبلت خود استفاده های پیچیده ای نداشته و به دنبال نرم افزار ها و بازی های با کیفیت و متنوع هستند. فروشگاه نرم افزاری این سیستم عامل دارای بیشترین و با کیفیت ترین عناوین بوده و رابط کاربری نیز بسیار ساده طراحی شده است.
و اما سیستم عامل دوم، اندروید نام دارد که اکنون بر روی تعداد بسیاری از تبلت های شرکت های مختلف استفاده می شود. این سیستم عامل برای کاربرانی مناسب تر است که استفاده آنها به تماشای فیلم، وب گردی، خواندن کتاب و استفاده از نرم افزار محدود می شود. رابط کاربری دوست داشتنی و محدودیت های کمتر نسبت به iOS نیز از دیگر مزایای این سیستم عامل است.
و اما آخرین سیستم عاملی که به زودی وارد عرصه رقابت تبلت ها می شود، ویندوز 8 مایکروسافت است. ویندوز 8 در واقع همان سیستم عامل نصب شده روی لب تاپ ها و پی سی هاست که اکنون با داشتن رابط کاربری بسیار جذاب و حرفه ای Windows 8-style برای استفاده بر روی صفحات لمسی بهینه شده است. این سیستم عامل که بر روی تبلت ها به همراه نرم افزار Office عرضه می شود، برای کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای پیشنهاد می شود، هرچند کاربران غیر حرفه ای نیز از مزایای بسیار این سیستم عامل بی بهره نخواهند بود. در حال حاضر فروشگاه نرم افزاری این سیستم عامل برای تبلت های مبتنی بر پردازنده های ARM عناوین محدودی داشته اما پیش بینی می شود با عرضه گسترده این سیستم عامل، فروشگاه ویندوز 8 رشد سریعی داشته باشد.
با توجه به گفته های بالا در مورد هر سیستم عامل، کاربران می توانند انتخاب آگاهانه ای داشته باشند و تبلتی متناسب با نیاز های خود تهیه کنند. البته عناصر دیگر از جمله سخت افزار داخلی، اندازه نمایشگر، وجود کیبورد فیزیکی و غیره نیز باید به گونه ای صحیح انتخاب شود. به همین دلیل نیز در زیر فهرستی از بهترین تبلت های موجود در بازار که توسط وب سایت معتبر CNET تهیه شده، آورده شده تا خریداران بتوانند با بهترین تبلت های بازار آشنا شوند.
Best-Tablets_August-2012.jpg
تصویر بالا: پنج تبلت برتر جهان از نگاه CNET - نسبت ابعاد در تصویر بالا رعایت شده است
[h=3][/h] [h=3]فهرست بهترین تبلت ها از نگاه کارشناسان سایت CNET:[/h] CNET قطعاً یکی از معتبرترین وب سایت ها در زمینه نقد و بررسی محصولات دیجیتال است و به همین دلیل فهرست پیشنهادی این وب سایت، از دقت و اعتبار بالایی برخوردار است.
[h=3]1. The New iPad[/h]
Apple-new-ipad.jpg
شرکت اپل با معرفی آی پد در سال 2010، انقلابی در صنعت تبلت ها ایجاد نمود و اکثر تبلت های مدرن امروزی نیز به نحوی ادامه راه همین تبلت می باشند. The New iPad، با داشتن نمایشگر با کیفیت و با رزولوشن بالا، پردازنده و واحد گرافیکی قدرتمند، سیستم عامل و رابط کاربری ساده و البته بهترین فروشگاه نرم افزاری، قطعاً انتخاب اول بسیاری از خریداران تبلت هاست. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، باتری قدرتمند، بدنه ساخته شده ازمواد مرغوب و دوربین بسیار عالی نیز در موفقیت این تبلت نقش بسزایی داشته اند.
[h=3]2. Asus Transformer Pad Infinity TF700[/h]
asus_transformer_pad_infinity%281%29.jpg
Asus Transformer Pad Infinity جزو بهترین تبلت های اندرویدی موجود در بازار است که با داشتن طراحی زیبا و بدنه باریک و مقاوم، خود را از رقبای پلاستیکی بازار متمایز ساخته است. این تبلت اندرویدی با داشتن پردازنده بسیار قدرتمند چهار هسته ای، صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالا، دوربین با کیفیت و نهایتاً رابط کاربری دوست داشتنی سیستم عامل اندروید، یکی از رقبای اصلی آی پد شرکت اپل است. البته فراموش نشود که در حال حاضر نرم افزار های محدودی از رزولوشن بالای این تبلت پشتیبانی می کنند که این در کنار باتری نه چندان قدرتمند، از مهمترین نقاط ضعف Asus Transformer Pad Infinity محسوب می شود.
[h=3]3. Google Nexus 7[/h]
google-nexus-7.jpg
Nexus 7 در میان عناوین این فهرست، یکی از جذاب ترین و وسوسه کننده ترین گزینه هاست. این تبلت که توسط شرکت گوگل و با همکاری Asus طراحی شده، تنها تبلتی است که نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید با نام جلی بین را اجرا کرده و در آینده نیز پشتیبانی نرم افزاری بسیار عالی گوگل را به همراه خواهد داشت. از دیگر ویژگی های این تبلت نیز می توان به قیمت 200 دلاری، نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن مناسب، پردازنده قدرتمند 4 هسته ای و البته رابط کاربری بهینه شده اندروید 4.1 اشاره کرد. البته نبود دوربین پشتی و عدم پشتیبانی از microSD از مهمترین نقاط ضعف این تبلت محسوب می شود.
[h=3]4. Asus Transformer Pad TF300[/h]
asus-transformer-pad-TF300.jpg
ین تبلت در واقع نسخه ارزان تر تبلت Asus Transformer Pad Infinity -- که در رتبه دوم این فهرست قرار دارد -- است. Asus Transformer Pad با داشتن همان پردازنده قدرتمند، دوربین با کیفیت و البته قیمت ارزان تر می تواند برای دوستداران سیستم عامل اندروید گزینه بسیار مناسبی باشد. البته نواقصی چون نمایشگر با رزولوشن و کیفیت متوسط و طراحی نه چندان خوب نیز نباید در هنگام خرید این تبلت فراموش شود.
[h=3]5. Amazon Kindle Fire[/h]
kindle-fire.jpg
تبلت Kindle Fire آمازون در زمان عرضه با داشتن قیمت 200 دلاری و سخت افزار مناسب، یکی از محبوب ترین گجت های بازار بوده اما اکنون و با نزدیک شدن به زمان عرضه نسخه دوم این تبلت، کمی از جذابیت های آن در مقابل رقبا و بخصوص Nexus 7 کاسته شده است. البته وجود سرویس های مخصوص شرکت آمازون، نمایشگر مناسب 7 اینچی و رابط کاربری متفاوت، باعث شده Kindle Fire همچنان جزو تبلت های خوب بازار دسته بندی شود. البته نبود دوربین پشتی، عدم پشتیبانی از microSD، 3G، GPS، و از همه مهمتر محدودیت فروشگاه نرم افزاری آمازون، باعث بی رغبتی خریداران نسبت به این تبلت شده است.
در آخر نیز توجه به این نکته ضروری است که فهرست درج شده در بالا، برای کاربران عادی تهیه شده و کاربرانی که قصد خرید تبلتی با قابلیت خاص، مانند شارژ دهی بالاتر از متوسط، کیبورد فیزیکی، قابلیت اتصال به شبکه 4G و غیره هستند، می بایستی به صورت تخصصی تر اقدام به انتخاب تبلت مورد نظر کنند.
کاربران عادی نیز برای اطمینان از صحیح بودن انتخاب خود، بهتر است از نقد های تخصصی نیز استفاده کرده تا در کنار بررسی دیگر عوامل چون بازه قیمت، پشتیبانی و ویژگی های سخت افزاری، به بهترین نتیجه دست یابند. این نکته نیز فراموش نشود که تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 در اواخر ماه اکتبر وارد بازار شده و ما به کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای اکیداً توصیه می‌ کنیم که تا آن زمان دست نگاه داشته و اقدام به خرید تبلت های کنونی نکنند. علاوه بر این احتمالاً شرکت اپل بازهم در ماه اکتبر، تبلت iPad mini خود را معرفی می کند که دارای نمایشگر کوچکتر و قیمت 249 دلاری است.
 

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
469
این هم نظریه.ممنون
 

saeed engine

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
300

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
469
دوستان عزیزم برترینها همیشه پایان ماه اعلام میشه پس بررسی سپتامبر هم آخر ماه تقدیمتون می کنم.بازهم ممنون بابت نظراتتون
 

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
469

jackmorfy

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2012
نوشته‌ها
1,054
لایک‌ها
154
خوشم میاد ASUS همیشه پیشتازه . همیشه
 

ESMIGHELE

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2012
نوشته‌ها
8,303
لایک‌ها
10,372
محل سکونت
مِشـــHaD
خوشم میاد ASUS همیشه پیشتازه . همیشه

دوست عزیز تاپیک مال دو ماهه پیش هست تقریبا
الان دگ جاهاشون عوض شده!!!!
باید ببینیم نظر سنجی ماه های دیگه چجوریه؟؟؟
 

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
469
تبلت های برتر اکتبر
============

[h=2]Apple iPad (March 2012, 16GB, Wi-Fi, black) [/h] Your first choice
With unmatched screen quality, incredibly optimized performance, an elegant design, the best and most apps available, 4G wireless options, and the strength of Apple's media ecosystem behind it, the iPad continues to be in a league of its own.
Price: $499.00 - $535.00 (check prices)
4 stars Excellent
Read full review

[h=2]Asus Transformer Pad Infinity TF700 (gray, 32GB) [/h] Best premium Android tablet
The 1.6GHz Tegra 3 and DDR3 RAM make this the fastest Android tablet available. Drop in an incredible camera, beautiful high-res screen, and the flexibility of a full Android environment, and you have my attention.
Price: $479.96 - $515.08 (check prices)
4 stars Excellent
Read full review

[h=2]Amazon Kindle Fire HD [/h] Best media consumption tablet
Amazon doesn't sleep on content. And here it provides it. Um, all of it. That's great in itself, but its the elegant and friendly way the Kindle Fire delivers said content that really brings it all home.
Price: $199.00 - $226.98 (check prices)
4 stars Excellent
Read full review

[h=2]Asus Transformer Pad TF300 (16GB) [/h] Best full-size bang for your buck
Perfect for those that can't go all out on price, but want a full-size and flexible tablet experience. With enough performance power to match nearly any tablet, it's the best deal for a full-sized Tegra 3 tablet.
Price: $345.99 - $434.81 (check prices)
4 stars Very good
Read full review
 

oghab_mobarez

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,565
لایک‌ها
469
دیگه ببخشید هنوز ترجمه شدش نیست و مجبور شدم از سایت اصلی بزارم
موفق و سربلند باشید
 

ESMIGHELE

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2012
نوشته‌ها
8,303
لایک‌ها
10,372
محل سکونت
مِشـــHaD
ای بابا باز چرا ساسونگ تو این نظرسنجی نیس؟؟
 

lildude

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2006
نوشته‌ها
2,292
لایک‌ها
1,449
درود،

الان مناسب ترین تبلت برای وبگردی، از لحاظ قیمت و اندازه، چ مارکی هست؟
 
بالا