برگزیده های پرشین تولز

تاسيس شركت

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
سلام دوستان


براي تاسيس واحد پژوهشي نيازي به مجوز از وزارت علوم هست يا خير ؟!

با تشكر
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
كلا تفاوت واحد و شركت در ثبت چيه ؟ ممنون ميشم بگين
پژوهش در رشته هاي علوم انساني
ارائه كارگاه هاي آموزشي ... همايش هاي بين المللي
اشخاص حقيقي البته وابسته به دانشگاه و نهادها نيستن
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
كلا تفاوت واحد و شركت در ثبت چيه ؟ ممنون ميشم بگين
پژوهش در رشته هاي علوم انساني
ارائه كارگاه هاي آموزشي ... همايش هاي بين المللي
اشخاص حقيقي البته وابسته به دانشگاه و نهادها نيستن
جهت ممنونیت دکمه تشکر را فشار بدین دوست همسن خودم !
چیزی به نام واحد در ثبت شرکت ها وجود نداره
موسسه
شرکت
موسسه میتونه فرهنگی ورزشی خیریه و... باشه
معمولا معاف از مالیات
و معافیت های دیگه
شرکت برای کارهای تجاری بیشتر استفاده میشه
معافیت خاصی نداره
پژوهش فی نفسه مجوزی نمیخواد
موسسه پژوهشی ثبت کنین
موضوع موسسه فقط پژوهش در زمینه دلخواه باشه
برای سایر موارد در صورت لزوم با اخذ مجوز موضوع رو به موضوع موسسه اضافه کنین
برای کارگاه آموزشی بسته به نوع آموزش مجوز از سازمان اداره یا وزارتخانه مورد نظر باید بگیرین
همایش بین المللی مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی

یا علی صلوات بر محمد و آل محمد
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
تشكر
بعد اون گواهينامه اي كه بخواد به پژوهشگر تعلق بگيره
اعتبار داره ؟! وقتي مجوز از وزارت علوم نداشته باشه موسسه پژوهشي؟
در مورد شركت دانش بنيان هم توضيح بدين لطفا
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
تشكر
بعد اون گواهينامه اي كه بخواد به پژوهشگر تعلق بگيره
اعتبار داره ؟! وقتي مجوز از وزارت علوم نداشته باشه موسسه پژوهشي؟
در مورد شركت دانش بنيان هم توضيح بدين لطفا
مطالب گفته شده در مورد ثبته
در ثبت شرکت ها
به صورت کلی می باشد
با توجه به تغییر سریع قوانین و آیین نامه ها مراجعه کنید به
http://daneshbonyan.ir/
آيين نامه ها و قوانین
http://daneshbonyan.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=2&pageid=129

بنا به قانون حمايت از شركتها و مؤسسات دانش بنيان و تجاري سازي نوآوريها واختراعات مصوب 1389 مجلس شوراي اسلامي

ماده 1: شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان شركت يا مؤسسه خصوصي يا تعاوني است كه به منظور هم‌افزايي علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمي و اقتصادي(شامل گسترش و كاربرد اختراع و نوآوري) و تجاري‌سازي نتايج تحقيق و توسعه (شامل طراحي و توليد كالا و خدمات) در حوزه فناوري‌هاي برتر و با ارزش‌افزوده فراوان به ويژه در توليد نرم‌افزارهاي مربوط تشكيل مي‌شود.




بنا به آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب1391 هيات وزيران

ماده۲ـ شرکتها و مؤسسات دانش بنیان که در زمینه «گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری» و «تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل (طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده بالا» فعالیت می نمایند، شرکت یا مؤسسه دانش بنیان محسوب می شوند.

توضيح : تجاري سازي در تعريف آيين نامه مذكور: فعالیتهای مرتبط با عرضه محصول یا خدمت جدید مبتنی بر ایده ها یا فناوریهای جدید که شامل تمامی فرایندهای مرتبط از جمله ثبت اختراع، ارزش گذاری فناوری، اعطای امتیاز، انتقال و انتشار و کسب سایر فناوریهای مورد نیاز (مکمل) و پرداخت حق الامتیازهای مرتبط، جذب سرمایه و منابع (نمونه سازی، طراحی صنعتی فرایند یا محصول جدید، انجام آزمونها و دریافت تأییدیه های لازم، تولید آزمایشی، بازاریابی و رفع اشکال) و همچنین خدمات پشتیبانی تخصصی تجاری سازی (شامل فعالیتهای مشاوره، مدیریت فناوری، طراحی محصول و فرایند، خدمات استانداردسازی، اندازه سنجی و خدمات آزمایشگاهی) می شود.

تبصره۱ـ فعالیتهایی نظیر برگزاری و شرکت در همایشهای علمی، خدمات کتابداری، آموزش و کارآموزی، فعالیتهای عادی و روزمره نرم افزاری و سایر فعالیتهایی که هدف آنها طراحی محصـولات یا خدمات یا بهبود کیفیت آنها نیست، از فعالیتهای دانش بنیان به شمار نمی روند.






بنا به تعريف ارائه شده در سايت كارگروه ارزيابي و تشخيص صلاحيت شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان و نظارت بر اجرا(مورخ 1/2/1392)

بر اساس «آئين‌نامه تشخيص شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان»، شركت‌هاي متقاضي بايد علاوه بر كسب شرايط ذكر شده در شاخص‌هاي عمومي (شامل شرايط اعضاي هيأت مديره، كسب حداقل درآمد ذكر شده ناشي از فروش فناوري، كالا و يا خدمات دانش‌بنيان، و سابقه بيمه كاركنان)، كليه شرايط مشخص‌ شده در يكي از سه دسته شاخص‌هاي اختصاصي اين آيين‌نامه را نيز احراز نمايند. با توجه به شاخص‌هاي اختصاصي ذكر شده در اين آيين‌نامه، انواع شركت‌هاي دانش‌بنيان عبارت است از:

  • شركت‌هاي توليدكننده كالاهاي دانش‌بنيان
  • شركت‌هاي تحقيق و توسعه و خدمات طراحي مهندسي
  • شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات تخصصي دانش‌بنيان
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
راهنماى درخواست مجوز تأسيس مراکز پژوهشى
راهنماى درخواست مجوز تأسيس مراکز پژوهشى
۱. ارائهٔ درخواست کتبى
۲. تکميل فرم مربوط و بررسى موضوع در معاونت پژوهشى
۳. اعلام نتايج به دفتر گسترش آموزش عالى
۴. بررسى نظرات معاونت پژوهشى در دفتر مذکور
۵. ارسال اطلاعات به شوراى گسترش آموزش عالى
۶. ابلاغ رأى شورا به متقاضى


محل مراجعه
معاونت پژوهشى وزارت فرهنگ و آموزش عالى

هيئت وزيران بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، علوم، تحقيقات و فناوري، آموزش و پرورش، كار و امور اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آيين‌نامه بند 14 ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده را تصويب كرد.
  • و فناوري) و آموزشي توسط مدارس، مراكز فني و حرفه اي، دانشگاهها و مراكز آموزش عالي، مراكز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي كه داراي مجوز از مراجع ذيصلاح قانوني باشند و انجمنهاي علمي كه از وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مجوز دريافت كرده اند، مشمول معافيت ماده12 قانون ماليات بر ارزش افزوده شدند. ارائه خدمات غيرمرتبط با خدمات آموزشي و پژوهشي و ساير فعاليتهاي خارج از مجوز نيز توسط واحدهاي يادشده مشمول پرداخت ماليات و عوارض هستند.
pajoheshgroups.blogfa.com
http://raznameh.ir/search/قوانين+ثبت+موسسه+پژوهشي
http://www.raznameh.net/articleSearch/نحوه+دریافت+مجوز+موسسه+پژوهشی+از+وزارت+علوم
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
چگونگی تاسیس یک موسسه
مؤسسات غیر تجاری مؤسساتی هستند که فعالیت تجاری انجام نمی دهند بر طبق ماده 1 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مقصود کلیه تشکیلات و مؤسسات است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه مؤسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. مدارک مورد نیاز دو نسخه تقاضا نامه همراه با دو نسخه اساسنامه و صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین،کپی مصدق شناسنامه مؤسسین،تقاضانامه حاوی مشخصات نام،موضوع،تابعیت،مرکز،اسامی مؤسسین،تاریخ تشکیل مدیر،یا مدیران اشخاصی که در مؤسسه حق امضاء دارند،دارائی مؤسسه،آدرس شعبه ،نام مدیر،مدیران شعبه می باشد که توسط مؤسسین امضاء می شود. در نسخه اساسنامه که تمام صفحات آن تمام مؤسسین امضاء می گردد و در صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین مدیران و صاحبان امضاء مجاز تعیین می گردد مؤسساتی که فعالیت آنها مشمول بند الف ماده 2 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری شود(ماده 2 بند الف مؤسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد) بر طبق بند ه ماده 6 همان آئین نامه باید از شهربانی مجوز دریافت نماید .

کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک می کند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند

مراحل اداری :
متقاضی پس از آنکه تصمیم به ثبت هر یک از انواع شرکت را گرفت،به حسابداری اداره مراجعه می کند و مدارک شرکت مورد نظر را خریداری و به ترتیبی که در فوق اشاره شد،کامل می کند و تمام مدارک را در داخل یک پوشه پانچ می کند. متقاضی دوباره به حسابداری مراجعه می کند و فیش تعیین نام را دریافت و به شعبه بانک ملی اداره که فقط برای امور ثبتی اختصاص دارد مراجعه و فیش تعیین نام را پرداخت می نماید مؤسسات و شرکت های تعاونی فاقد فیش تعیین نام می باشند. متقاضی نامهای درخواستی خود را بر روی برگه ای می نویسد و بعد پرونده را به کارشناس بررسی کننده پرونده تحویل می دهد کارشناس پرونده را از نظر محتویات و کامل بودن مدارک چک می کند و بعد پرونده در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می گیرد . کاربران کامپیوتر تمام محتویات پرونده شامل مشخصات اساسنامه،شرکت نامه،تقاضانامه و صورت جلسات را وارد سیستم می کنند بعد از آنکه محتویات مدارک وارد سیستم شد به متقاضی کد درخواست داده می شود که دستیابی به محتویات پرونده در قسمت های مختلف اداری از طریق وارد کردن کد درخواست امکان پذیر است.

4151241155268114118611161139138127801617.jpg
متقاضی همراه با پرونده به واحد تعیین نام مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامپیوتر نام های درخواستی متقاضی را جستجو می کند. به ترتیب اولویت یکی از نام ها را برای او تعیین می کند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص می شود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال می گردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده به کارشناس مربوطه مراجعه می نماید .کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک می کند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست، اعضاء، میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت نداشته باشد.

مؤسساتی که فعالیت آنها مشمول بند الف ماده 2 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری شود(ماده 2 بند الف مؤسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد) بر طبق بند ه ماده 6 همان آئین نامه باید از شهربانی مجوز دریافت نماید

اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی مراجعه می کند که نواقص و ایرادات را رفع کند و دوباره برای کارشناسی ارسال نماید در این قسمت است که اگر نوع شرکت سهامی خاص باشد متقاضی برای تهیه گواهی بانکی باید اقدام کند و اگر سهامی عام باشد کارشناس اجازه پذیره نویسی را صادر می کند همچنین اگر موضوع فعالیت نیز احتیاج به مجوز داشته باشد توسط کارشناس استعلام صادر می شود . درغیر این صورت مراحل اداری انجام می گیرد. مراحل اداری موارد فوق منوط به تهیه مدارک و طی شدن مراحل خود را دارد. هر گاه کارشناسی منع قانونی در پرونده را مشاهده نکرد. آگهی تأسیس را از طریق سیستم صادر می کند؛« قبل از مکانیزه شدن واحد تأسیس آگهی تأسیس بررسی اوراق خاص توسط کارشناس تهیه می گردید.» و آن را تأیید می کندو متقاضی را به اتاق رئیس اداره برای گرفتن امضاء راهنمایی می کند. همزمان محتویات پرونده نیز از طریق کامپیوتر برای رئیس اداره ارسال می شود. بعد از تأیید رئیس محتویات پرونده از طریق سیستم برای کارشناسی عودت داده می شود.

106224175652182351218015417918012394216166135.jpg
کارشناس یک نسخه از تمام مدارک ثبتی را مهر نسخه اداره می زند،حق ثبت شرکت را نیز با توجه به میزان سرمایه شرکت تعیین می نماید از طریق سیستم صحت مدارک ارسالی را تأیید به حسابداری ارسال می نماید در حسابداری حق ثبت،حق الدرج آگهی شرکت در روزنامه کثیرالانتشار اخذ می گردد برای محتویات پرونده به قسمت ثبت دفاتر مراجعه نماید مدارکی را که مهر اداره را دارد در داخل پرونده جداگانه ای همراه با آگهی تأسیس قرار دهد. و به مسؤول ثبت دفاتر تحویل می دهد در این قسمت است که به شرکت شماره ثبت داده می شود مشخصات و محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود ذیل دفتر توسط فردی که مجاز به امضاء آن است امضاء می شود و آگهی تأسیس در قسمت دبیرخانه مهر و شماره می شود و یک نسخه از آگهی تأسیس به متقاضی برای درج در روزنامه رسمی داده می شود و از هر یک از مدارک یک نسخه به متقاضی داده می شود مهر اداره برای آن زده می شود و به این ترتیب شرکت به ثبت می رسد .

نداپاکنهاد وکیل پایه یک دادگستری

گروه جامعه و سیاست

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=122760
 

MK0094

Registered User
تاریخ عضویت
17 آگوست 2013
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
60
با اجازه استارتر;)
میشه بگید برای یک یا چند سایت اینترنتی که با اهداف تجاری تاسیس میکنیم (خبری و وبلاگ دهی و ...) شرکت ثبت کنیم بهتره یا موسسه؟ مثلاً موسسه تجارت الکترونیک صبا موسسه هست ولی گوگل و فیسبوک و ... شرکت هستن. اینا فرقی با هم دارن؟ تو زمینه مالیات دادن و بیمه کردن کارکنان و ثبت برند و ...
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
با اجازه استارتر;)
میشه بگید برای یک یا چند سایت اینترنتی که با اهداف تجاری تاسیس میکنیم (خبری و وبلاگ دهی و ...) شرکت ثبت کنیم بهتره یا موسسه؟ مثلاً موسسه تجارت الکترونیک صبا موسسه هست ولی گوگل و فیسبوک و ... شرکت هستن. اینا فرقی با هم دارن؟ تو زمینه مالیات دادن و بیمه کردن کارکنان و ثبت برند و ...
نکته اول : گوگل و فیس بوک بر اساس قانون ثبت شرکت های آمریکا و در آمریکا ثبت شدن
موسسه مذبور بر اساس ایران
اصول قانون تجاری ایران که ثب شرکت و موسسه شاملش میشه بر اساس قوانین تجاری فرانسه است
اما آمریکا بر اساس انگلستان
به زبان ساده
نکته شماره دو
برا وبلاگ های خبری موسسه ثبت بفرمائیئد با مجوز از وزارت ارشاد
سوال ثبت برند در ایران منظورتونه یا در خارج از ایران ؟
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
با اجازه استارتر;)
میشه بگید برای یک یا چند سایت اینترنتی که با اهداف تجاری تاسیس میکنیم (خبری و وبلاگ دهی و ...) شرکت ثبت کنیم بهتره یا موسسه؟ مثلاً موسسه تجارت الکترونیک صبا موسسه هست ولی گوگل و فیسبوک و ... شرکت هستن. اینا فرقی با هم دارن؟ تو زمینه مالیات دادن و بیمه کردن کارکنان و ثبت برند و ...
نکته اول : گوگل و فیس بوک بر اساس قانون ثبت شرکت های آمریکا و در آمریکا ثبت شدن
موسسه مذبور بر اساس ایران
اصول قانون تجاری ایران که ثب شرکت و موسسه شاملش میشه بر اساس قوانین تجاری فرانسه است
اما آمریکا بر اساس انگلستان
به زبان ساده
نکته شماره دو
برا وبلاگ های خبری موسسه ثبت بفرمائیئد با مجوز از وزارت ارشاد
سوال ثبت برند در ایران منظورتونه یا در خارج از ایران ؟
 

MK0094

Registered User
تاریخ عضویت
17 آگوست 2013
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
60
نکته اول : گوگل و فیس بوک بر اساس قانون ثبت شرکت های آمریکا و در آمریکا ثبت شدن
موسسه مذبور بر اساس ایران
اصول قانون تجاری ایران که ثب شرکت و موسسه شاملش میشه بر اساس قوانین تجاری فرانسه است
اما آمریکا بر اساس انگلستان
به زبان ساده
نکته شماره دو
برا وبلاگ های خبری موسسه ثبت بفرمائیئد با مجوز از وزارت ارشاد
سوال ثبت برند در ایران منظورتونه یا در خارج از ایران ؟
ممنون بابت پاسخ کاملتون
---------------------------------------
در داخل ایران
برای مثال سایت ورزش 3 میتونه اسمشو ثبت کنه تا دیگه هیچکس نتونه از این نام استفاده کنه؟
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
ممنون بابت پاسخ کاملتون
---------------------------------------
در داخل ایران
برای مثال سایت ورزش 3 میتونه اسمشو ثبت کنه تا دیگه هیچکس نتونه از این نام استفاده کنه؟
بله
دامنه سایتو که ثبت میکنی و مال خودته
نشان علائم و برند تجاری را هم توی همون اداره ثبت شرکت ها ثبت میکنی و انحصاری میشه
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
درسته فك كنم منظور دوستمون برند بود ! كه فكر ميكنم بايد ساليانه يه مبلغي رو واسه ثبت برند بدن تا مال خودشون باشه

راستي عزيز در مورد ثبت روزنامه هم يه توضيح بدين
چون ميخوام يه روزنامه ثبت كنم
نه براي فعاليت
بلكه اسمي فوق العاده خاص مد نظرم هست
ميخوام فعلا ثبت باشه كسي نتونه ثبت كنه
فعاليت حالا وقت زياده !
مدارك چي ميخواد؟
از طريق وزارت ارشاد بايد اقدام كنيم ديگه درسته؟
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
درسته فك كنم منظور دوستمون برند بود ! كه فكر ميكنم بايد ساليانه يه مبلغي رو واسه ثبت برند بدن تا مال خودشون باشه

راستي عزيز در مورد ثبت روزنامه هم يه توضيح بدين
چون ميخوام يه روزنامه ثبت كنم
نه براي فعاليت
بلكه اسمي فوق العاده خاص مد نظرم هست
ميخوام فعلا ثبت باشه كسي نتونه ثبت كنه
فعاليت حالا وقت زياده !
مدارك چي ميخواد؟
از طريق وزارت ارشاد بايد اقدام كنيم ديگه درسته؟
احتیاجی به پرداخت سالیانه برای ثبت برند نیست
تاسیس روزنامه ؟!
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
درخواست صدور مجوز انتشار نشریه

صاحب‌امتیاز شخصیت حقیقی یا حقوقی است که پروانه انتشار نشریه به نام او صادر می‌شود. صاحب امتیاز «خط مشی کلی» نشریه را تعیین می‌کند و مدیر مسئول نشریه را معرفی می‌نماید. درصورتی که صاحب امتیاز شخص حقیقی باشد می‌تواند رأساً مدیر مسئولی نشریه را به عهده گیرد و چنانچه شخصیت حقوقی باشد، باید مدیر مسئول نشریه از سوی بالاترین مقام مسئول مرکز در خواست‌کننده معرفی شود.

مدیر مسئول - مسئولیت یکایک مطالبی که در نشریه به چاپ می‌رسد و دیگر امور در رابطه با نشریه (غیر از اموری که بر عهده صاحب امتیاز نشریه است) برعهده مدیر مسئول نشریه است.

نشریه عمومی - نشریه‌ای است که پروانه انتشار خود را از هیأت نظارت بر مطبوعات دریافت کرده و می‌تواند در زمینه‌های مختلف تخصصی یا صرفاً در یک زمینه تخصصی- علمی برای عموم علاقمندان منتشر شود.

نشریه داخلی - نشریه‌ای است که مجوز خود را از اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی دریافت می‌نماید و از سوی یک شخصیت حقوقی برای استفاده کارکنان مرکز درخواست‌کننده منتشر می‌شود.

این نشریات رایگان، فاقد آگهی، تبلیغات و از لحاظ تیراژ و تعداد صفحه دارای محدودیت قانونی هستند.

نشریه الکترونیکی - نشریه‌ای است در محیط دیجیتال با همان صورت، شرایط و ظواهر یک نشریه مکتوب که طی فرایند فعالیت مرسوم روزنامه‌نگاری تولید و در زمینه‌های مختلف منتشر می‌شود. این نشریات به هیچ وجه بر روی کاغذ چاپ نمی‌شوند بلکه به کمک نرم‌افزارهی طراحی صفحات وب برروی اینترنت، اینترانت یا برروی حافظه‌های کمکی مانند CD ،DVD و غیره صرفاً به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود.

شرایط متقاضیان حقیقی برای صاحب امتیازی یا مدیر مسئولی نشریات:

* عدم حجر و ورشکستگی به تقلب و تقصیر

* دارا بودن حداقل ۲۵ سال سن در زمان ارایه تقاضا

* داشتن صلاحیت علمی درحد کارشناسی و یا پایان سطح دو در علوم حوزوی

* تابعیت ایرانی

* پایبندی و التزام عملی به قانون اساسی

* عدم اشتهار به فساد اخلاقی و سابقه محکومیت کیفری براساس موازین اسلامی که موجب محرومیت ازحقوق اجتماعی باشد.


مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی:

* 6 قطعه عکس 4×3 همانند و پشت نویسی شده که در سال جاری گرفته شده باشد

* تصویر آخرین مدرک تحصیلی (حداقل کارشناسی)

* اصل مدرک تحصیلی به منظور مطابقت با تصویر

* تصویر از همه صفحات شناسنامه (سه نسخه)

* تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت

* اصل گواهی عدم سوءپیشینه جدید (معرفی‌نامه صادر خواهد شد)

* تصویر فرم پرسش نامه تکمیل شده (دو نسخه از تمامی صفحات)


شرایط متقاضیان حقوقی برای صاحب امتیازی نشریات:

* مراحل قانونی ثبت شخصیت حقوقی طی شده باشد

* در اساس نامه و یا قانون تشکیل خود مجاز به انتشار نشریه باشند

* زمینه فعالیت نشریه مرتبط با زمینه فعالیت شخص حقوقی باشد.


مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

* تصویر اساس نامه یا قانون تشکیل شخصیت حقوقی که در آن صراحتاً به انتشار نشریه اشاره شده باشد

* تصویر مجوز تأسیس یا پروانه فعالیت قانونی برای احزاب ، تشکل های صنفی ، انجمن ها و غیره

* تصویر آگهی و تاسیس و تغییرات در روزنامه رسمی قوه قضائیه

* نامه بالاترین مقام مسئول در خصوص درخواست اخذ امتیاز و یا معرفی مدیر مسئول نشریه

* مجوز کمیسیون انتشارات دولتی برای شخصیت های حقوقی دولتی


دریافت اطلاعات بیشتر:

وزارت ارشاد، معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، اداره امتیازات و تحقیقات
نشانی: تهران، خ قائم مقام فراهانی، بین خ شهید مطهری و شهید بهشتی، خ هشتم، ساختمان شماره ۸
تلفن متصدی: 6ـ88744092، داخلی 214 - 210
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
عالي بود همين رو ميخواستم
بابت برند هم ممنون بابت توضيح
چون من قديم ( حدود 3-4 سال پيش ) ميخواستم يه اسم ثبت كنم
يه بنده خدايي گفت هر سال بايد تمديد كني !

يه سوال هم واسم الان پيش اومد
ما نشريه رو ثبت كرديم
مداركش كه حل بود و اوكي هست
بعد ميخوايم مثلا تخصصي كار كنيم
مثلا نشريه علمي پژوهشي مديريت
بعد از اين طريق بخوايم مقالات علمي رو از پژوهشگران و دانشجويان و اساتيد بگيريم و چاپ كنيم بازم بايد مجوز بگيريم ؟!!!
راستي در مورد تيراژ اين نشريه ( علمي و تخصصي و پژوهشي منظورم هست ) اطلاعي ندارين كه بايد تيراژش چه جوري باشه؟
يا شايدم ايني كه من دارم ميگم ( نشريه پژوهشي ) كلا باز بايد بريم از وزارت علوم و چنين جاهايي مجوز بگيريم ؟!!!

منظرم چنسن مجله اي هست
كليك كنيد
يا اين مثلا
كليك كنيد
 

glc_engineer

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,975
لایک‌ها
1,422
عالي بود همين رو ميخواستم
بابت برند هم ممنون بابت توضيح
چون من قديم ( حدود 3-4 سال پيش ) ميخواستم يه اسم ثبت كنم
يه بنده خدايي گفت هر سال بايد تمديد كني !

يه سوال هم واسم الان پيش اومد
ما نشريه رو ثبت كرديم
مداركش كه حل بود و اوكي هست
بعد ميخوايم مثلا تخصصي كار كنيم
مثلا نشريه علمي پژوهشي مديريت
بعد از اين طريق بخوايم مقالات علمي رو از پژوهشگران و دانشجويان و اساتيد بگيريم و چاپ كنيم بازم بايد مجوز بگيريم ؟!!!
راستي در مورد تيراژ اين نشريه ( علمي و تخصصي و پژوهشي منظورم هست ) اطلاعي ندارين كه بايد تيراژش چه جوري باشه؟
يا شايدم ايني كه من دارم ميگم ( نشريه پژوهشي ) كلا باز بايد بريم از وزارت علوم و چنين جاهايي مجوز بگيريم ؟!!!

منظرم چنسن مجله اي هست
كليك كنيد
يا اين مثلا
كليك كنيد
قسمت اول
شاید منظور بنده خدا سایت بوده
یعنی هرسال برای باقی موندن دامنه ثبت شده به نام شما باید یه مبلغی بدی
شما وقتی اختراع و برند ثبت میکنی احتیاج نیست هرسال بیای هزینه ثبت بدی
قسمت دوم قاعدتا میبایستی هماهنگ با وزارت علوم باشه تا مثلا حتی اساتید مقاله بهتون بدن چاپ کنین
قسمت تیراژ را فکر نمی کنم قاعده خاصی داشته باشه
ولی کلا از خود وزارت علوم سوال کنین
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
در مورد مراکز پژوهشی و انجمن های علمی هم ممنون ميشم يه توضيحي بدين ...
 

ya30n

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
14 آپریل 2007
نوشته‌ها
5,199
لایک‌ها
5,471
محل سکونت
امارات متحده عربی
جواب سوالات بالا رو پيدا كردم
يه سوال واسم پيش اومد

مركز پژوهشي
با
موسسه پژوهشي
چه تفاوتي داره ؟!

راستي در مورد ثبت شركت هم يه توضيح بدين چند ماه طول ميكشه ؟
و اينكه موسسه پژوهشي
ميتونه قبل اسم موسسه اين جوري بياد : موسسه علمي پژوهشي ؟
يا موسسه علمي فرهنگي پژوهشي ؟!
 
بالا