برگزیده های پرشین تولز

آموزش تصویری 3Ds Max به زبان پارسی

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش شانزدهم:
در این ویدئو مثال سادمون رو تموم میکنیم و با نحوه رندر گرفتن ابتدایی آشنا میشیم. اجسام دوبعدی قابل رندر گرفتن نیستن اما میشه با چند روش ساده اونا رو به اجسام سه بعدی تبدیل کرد.
حالا که مثالمون تموم شد:
کم پیش میاد برای این مدل ها تمام جزئیاتش رو رسم کنیم معمولا یه Box می کشیم و تصویر خط کش رو روش میندازیم که با اون روش متریال دهی هم آشنا خواهیم شد.




YouTube

در پایان این ویدئو باید:
یکی از روش های 3 بعدی کردن اجسام 2 بعدی رو یاد گرفته باشیم و با استارت رندر گرفتن آشنا شده باشیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش هفدهم:
توو این ویدئو با Line یا خط آشنا میشیم که دیگه دستمون رو واسه کشیدن مدل های پیچیده باز میکنه. Line سه تا زیر مجموعه مهم داره:

- Vertex یا همون نقطه
- Segment یا یه چیزی مثل پاره خط
- Spline خط کامل یا مجموعه ای از خط ها

که هرکدوم از اینا خاصیت خودشون رو دارن و دسترسی های بیشتری برای تغییر لاین به ما میدن که به مرور با تمرین های بیشتر با اونا آشنا میشیم.


YouTube




در پایان این ویدئو باید:
با رسم line آشنا شده و سه قسمت Vertex, Segment, Spline رو شناخته باشیم.



پ.ن: با تشکر از Digital Tutors برای مثال سادشون که کاره منو راحت کردن!

 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش هجدهم
در این ویدئو با حالت های مختلف vertex آشنا میشیم و میبنیم که این حالت های چه طور شکل خط ما رو تغییر میدن. هر کدوم از این حالت ها دست ما رو برای کشیدن شکل های دو بعدی باز میکنن. با رسم لاین به صورت کلیک یا درگ هم آشنا میشیم
در ضمن حالت های vertex فقط برای اجسام دو بعدی و splineها هستند، در اجسام سه بعدی هم vertex داریم اما بدون تغییر هستند، به زودی به اون قسمت هم خواهیم رسید.

Youtube




در پایان این ویدئو باید با حالت های مختلف vertex آشنا شده باشیم و بتونیم اون ها رو به هم تبدیل کنیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش نوزدهم
در این ویدئو یه مثال خوشگل رو با line شروع می کنیم و با چنتا از پارامترهای line آشنا می شیم.
همچنین با editable spline که پارامترهاش دقیقا مثل line هست آشنا میشیم و کم کم متوجه میشیم که چقدر دنیا داره قشنگ میشه با این editableها!



با پوزش به خاطر صدا نمیدونم مشکل از کجا بود، وقتی کار تموم شد متوجه نقص فنی شدم، شرمنده کمی تا قسمتی بسیار تنبل هستم برای record دوباره!



YouTube
در پایان این ویدئو باید بتونیم:
background دلخواهمون رو بذاریم توی viewportها و با
- نحوه تغییر splineها به Editable Spline
- Refine (برای اضافه کردن vertex)
- Attach (برای یکی کردن splineها)
آشنا شده باشیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش بیستم

این بار با Snap عزیز آشنا میشیم تا جابجایی و چرخش Objectها به صورت دقیق و دلخواه مثل آب خوردن بشه!
برای Scale هم snap داریم به اسم Percent Snap که مثل Angle snap (که مقدار تغییر زاویه رو تنظیم میکنه) اینبار میزان تغییرات scale به درصد رو برامون تنظیم میکنه مثلا 2%. جاش هم کنار دوتا snap دیگست یه آهنربا با علامت % کنارش، به شخصه زیاد ازش استفاده نمیکنم، اما اون دوتای دیگه فوق العاده کار را اندازند و بینهایت روان و ساده!
Snap حرکت حالت های مختلف داره که هرکدوم یه جا ممکنه به دردمون بخوره، فعال کردن همه حالت ها شاید اولین بار که باهاشون آشنا میشیم بهترین حالت به نظر بیاد اما وقتی همه با هم فعال باشن کار کردن باهاش سخت میشه چون مکس سعی میکنه به تموم اون حالت ها بچسبه و نزدیکترینشون رو انتخاب میکنه که همیشه گزینه ای که ما میخواستیم نیست مثلا snap ورتکس و گرید رو فعال کردیم میخوایم به vertexهای دو جسم رو بهم بچسبونیم اما فاصله خط های گرید کمترن قبل از اینکه یه ورتکس به ورتکس دیگه برسه روی گرید snap فعال میشه
مثال تابلوییه اما نوشتنش سخته اگه نفهمیدید چی گفتم سخت نگیرید، یه بار امتحان کنید متوجه میشید!;)


در پایان این ویدئو باید با snap و Angle Snap، تغییر دادن پارامترها و حالت های اونا آشنا شده باشیم.
همچنین دوتا Shortcut ساده:
(S (snap و (A (Angle snap رو به خاطر سپرده باشیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش 21ام

مثالمون رو ادامه میدیم راه های چسبوندن و یکی کردن Vertexها رو یاد میگیریم و با Edit Spline بیشتر آشنا میشیم و رسم عینک رو به راحتی تموم می کنیم!

در پایان این ویدئو باید با:
Weld, weld threshold, fuse آشنا شده باشیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش 22ام

بقیه کار رو یکم عجیب ادامه میدیم و با attach multiple و select by name آشنا میشیم که تقریبا مثل همدیگن با این تفاوت که یکی کارش attach کردنه و یکی دیگه انتخاب کردن!
در select by name میتونیم objectها رو بر اساس نوعشون، آشکار یا پنهان بودنشون، اسمشون و... انتخاب کنیم که یه ابزار کار را اندازه و در attach multiple objectها رو با هم قبیله هاشون خیلی سریع و یکجا میشه attach کرد.


در پایان این ویدئو باید با attach multiple و select by name آشنا شده باشیم و با ابزارهای پنجره این دو دستور مشکلی نداشته باشیم. همچنین به خاطر سپرده باشیم که shortcut پنجره select by name حرف H میشه
 
بالا