برگزیده های پرشین تولز

نگاه اولیه به ابرقدرتی بنام LG G3 !!! به آقای نابغه سلام کنید ...

samancent

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2012
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
202
محل سکونت
AHWAZ
منتشر شده در تیر ۲۶, ۱۳۹۳ توسط اویس مهرابی

کمپانی ال جی مدت‌ ها بود که برای پیوستن به لیست نام های مهم در صنعت اسمارت فون ها تلاش می‌کرد و سال ۲۰۱۳ سالی فوق العاده برای کره ای های LG بشمار میرفت. در نیمه‌ی دوم این سال، آنها موفق به تولید و عرضه ی اسمارت فون جی۲ شدند و به یک رقیب جدی برای موبایل سازان آندرویدی تبدیل شد. جی۲ فقط در بخش مشخصات و قطعات به کار گرفته خوب عمل نکرده بود، بلکه این دستگاه در بخش طراحی نیز بسیار نوآورانه اقدام نمود. G2 با ارائه‌ی یک نسبت جالب از صفحه‌نمایش به ابعاد گوشی و قرار دادن کلیدهای ضروری در پشت دستگاه، رویکرد جدیدی را در طراحی اسمارت فون ها آغاز کرد. و این روند رو به رشد این کمپانی متوقف نشد و امسال نیز شاهد پیشرفت های بیشتری از آن بوده‌ایم.

با معرفی LG G3، ال.جی حمله‌ی همه جانبه ای را به بازار موبایل های آندرویدی آغاز کرد، این کمپانی در سوپراستار جدید خود از تمامی منابع و تکنولوژی‌های موجود بهره برد تا در این صنعت تاثیر شگرفی ایجاد نماید، البته این نتیجه به همین سادگی نیز بدست نمی‌آید. تلفن‌هایی مانند Galaxy S5 ،One M8 و Xperia Z2 در حال حاضر قطعا از دستگاه‌های قوی و فوق‌العاده به شمار می‌روند، اما اینطور به نظر می‌رسد که LG G3 دارای سلاح‌های لازم برای مقابله با این رقبا می‌باشد. از ویژگی‌های خاص این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش Quad HD، نمایشگر غول‌پیکر بدون تاثیر بر ابعاد گوشی و طراحی خاص تر و زیباتر از رقبا اشاره کرد .

071714_1513_1.png

طراحی

اسمارت‌فون جی ۳ بسیاری از اصول زیبایی طراحی خود را از مدل پیش گرفته است. به ویژه شکل و ظاهر کلی این دستگاه ظاهر G2 را یادآوری میکند، اما می‌توان به طور کلی نیز بیان کرد که G3 وارث مدل پیشین بوده و بر اساس جی ۲ ساخته شده است. از این رو طراحی کاور پشت جی ۳ طبق انتظار منحنی شکل است که سازگاری آن را با دست کاربر بهتر می‌کند. این گوشی با ابعاد ۱۴۶٫۳ * ۷۴٫۶ * ۸٫۹ میلی متر، تلفن بزرگی به شمار می‌رود، اما با توجه به وجود یک نمایشگر بسیار بزرگ در آن، همه انتظار ابعاد بزرگ‌تری را از گل سرسبد جدید ال جی نسبت به رقبای آن داشتند و درواقع همینطور هم است. برای مثال، گوشی Galaxy S5 (با ابعاد ۱۴۲ * ۸٫۱ * ۷۲٫۵ میلی‌متر) هم باریک تراز پرچم‌دار ال جی است و هم طول کمتری دارد، در حالی که One M8 با ارتفاع ۱۴۶٫۳ میلی‌متر از طول یکسانی در مقایسه با جی ۳ برخوردار است، اما دارای عرض کمتری نسبت به سوپراستار جدید کره‌ای می‌باشد (۷۰٫۶ میلی‌متر). جی ۳ همچنین نسبت به برادر خود، جی ۲ نیز که دارای یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی بود، به نسبت بزرگ‌تر است. با همه‌ی این حرف‌ها به دلیل وجود حاشیه بسیار باریک در اطراف صفحه نمایش جی ۳، این دستگاه خیلی بزرگ‌تر از حد معمول دیده نمی‌شود. علاوه بر این جی ۳ وزن خود را نیز در مقدار مناسب ۱۴۹ گرم حفظ کرده است.



قسمت جلوی این دستگاه مانند G2 دارای قابی باریک است، و قسمت پایین آن کمی برجسته تر طراحی شده است، اما این بار مجهز به رنگی شده که با رنگ سایر بخش‌های تلفن در تطابق باشد. صادقانه باید عنوان کرد که ظاهر این دستگاه جدید به طور کلی کلاسیک‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد که از پیشرفت‌های مهم G3 نسبت به G2 است.

071714_1513_3.png


پلی‌کربنات استفاده شده در طراحی بدنه‌ی G3 شاید چندان باارزش به شمار نرود، اما به هر حال در مقایسه با پلاستیک حس بهتری را در دست القاء میکند. ال جی از یک پوشش مات ضد اثرانگشت بر روی بدنه ی این اسمارت‌فون و همچنین ورق نازکی از فلز در کاور پشت استفاده کرده است، از این رو باید این دستگاه را در رده‌ای بالاتر از یک دستگاه صرفاٌ پلاستیکی قرار داد. به طور کلی جی ۳ ظاهر فلزی HTC One را به خوبی در خود نشان می‌دهد، در حالی که دارای ملایمت و ویژگی ضدلغزندگی پلاستیک نیز است. پوشش مات آن هم در جذب نکردن لکه های نامطبوعی که در پلاستیک های براق مرسوم است، بسیار عالی عمل می کند.



نشان مخصوص ال جی یعنی کلیدهای قرار گرفته در پشت، در این گوشی نیز دیده می‌شوند. چنین نوع آرایشی به مدتی زمان برای عادت کردن نیاز دارد، زیرا متفاوت از روش مرسوم اسمارت‌ فون‌ ها می‌باشد، اما به طور کلی پس از مدتی استفاده، عادت کردن به این کلیدها چندان دشوار نیست. در عمل این کلیدها بسته به سلیقه شخصی و نحوه در دست گرفتن موبایل ممکن است دلپذیر باشد و ممکن هم هست که چندان باب میلتان نباشد. کلید های پاور و تنظیم صدا نیز خوب عمل می کند و با بازخورد خوبی همراه هستند.

اسپیکر LG G3 نیز درست همانند Galaxy S5 در پشت این دستگاه واقع شده است، هرچند اگر گوشی را بر روی سطح صاف و سختی قرار دهید، صدای خفه‌ای را از اسپیکر این گوشی نخواهید شنید. درست در کنار کلیدهای ال جی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این اسمارت ‌فون واقع شده، به همراه یک فلاش ال ‌ای ‌دی و یک لیزر به منظور کمک به دوربین در فکوس طراحی شده است.


صفحه‌نمایش

یکی از مهمترین و باارزش ترین بخش های LG G3 صفحه نمایش آن است. اولین ویژگی آن بزرگ‌ بودنش به عنوان یک نمایشگر اسمارت ‌فون می‌باشد، به طوری که این پانل ۵٫۵ اینچی بسیار بزرگ‌تر از سایر رقبای ۲۰۱۴ طراحی شده است. نمایشگر ۵٫۲ اینچی Xperia Z2 با فاصله‌ی نزدیکی پس از آن قرار دارد، اما همین ۰٫۳ اینچ اختلاف موجب ایجاد تفاوت در تجربه‌ی کار با این دو دستگاه خواهد شد. با وجود چنین نمایشگر بزرگی، ال جی به طور خارق ‌العاده ‌ای قادر به کاهش ضخامت قاب‌های دستگاه خود شده است، در غیر اینصورت جی۳ باید در یک قالب‌بندی غول‌پیکر ارائه می‌شد، اما اکنون با چنین طراحی جالبی، فقط با یک تلفن خیلی خیلی بزرگ و البته خوش دست روبه رو هستیم.



دومین ویژگی برتر صفحه‌نمایش IPS LCD، رزولوشن آن است. جی ۳ اولین تلفن در جهان است که از رزولوشن فوق‌العاده‌ی ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل یا به عبارت دیگر QHD برخوردار است. چنین رزولوشن بالایی موجب تراکم پیکسل ۵۳۸ppi در این تلفن شده است، به این معنی که محتوای نمایش داده شده بر روی این نمایشگر، بسیار واضح و شفاف دیده می‌شوند. درست است که پس از ارائه ی نمایشگر های ۱۰۸۰*۱۹۲۰ نیز عبارت مشابهی بیان شد، اما این عبارت با نمایشگرهای QHD کاملا صدق می‌کند. اکنون باید به مزیت داشتن چنین رزولوشنی به جای رزولوشن ۱۰۸۰p نمایشگرهایی با این اندازه فکر کرد. البته، داشتن رزولوشن بالاتر به معنی وارد آمدن فشار بیشتر بر پردازنده و باتری است.



اوج روشنایی که می‌توان از نمایشگر LG G3 بدست آورد، حدود ۴۵۰ نیت است. این مقدار در مقایسه با اغلب پرچم‌ داران اندرویدی، نتیجه‌ای قابل توجه می‌باشد. چنین وضوحی اغلب به نمایشگری منجر می‌شود که در زیر نور مستقیم خورشید چندان واضح عمل نمی کند، اما در اغلب موارد دیگر مشکلی در شفافیت محتویات نمایش داده شده بر روی صفحه‌نمایش جی ۳ نخواهید داشت. در مقایسه با سایر پرچم‌ داران، Galaxy S5 ظاهرا در دید فضای باز کمی بهتر از جی ۳ عمل می‌کند، در حالی که HTC One M8 تجربه‌ی مشابه‌ای را با جی ۳ در قدرت دید در فضای باز ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، حداقل روشنایی این دستگاه کره‌ای نیز حدود ۹ نیت است که اندکی بالا می‌باشد، البته این سطح از روشنایی برای چشم کاربر در فضای تاریک قابل تحمل است، اما راحت‌ترین حالت ممکن نسبت به سایر دستگاه‌های موجود نمی‌باشد.

ال جی جی ۳ در رده‌ی تلفن‌هایی به شمار می‌رود که با اشباع زیادی در نمایشگر خود همراه است. رنگ‌های اصلی (قرمز، سبز و آبی) دارای تمایل کمی به فوق اشباع نشان داده شدن هستند، اما خوشبختانه چندان زننده و تند دیده نمی‌شوند. تعادل کلی رنگ نمایشگر جی ۳ کاملا مناسب است. این صفحه‌نمایش با دمای رنگ ۷۱۰۰ کلوین، کمی سردتر از حد نیاز طراحی شده است. گامای متوسط این پانل حدود ۲٫۶ می‌باشد که به مقدار مرجع ۲٫۲ بسیار نزدیک است. اگر یک حالت طبیعی هم در تنظیمات جی ۳ وجود داشت، این صفحه‌نمایش از ارزش بیشتری برخوردار می‌شد.


رابط کاربری

در واقع LG G3 سوپر تلفنی است که نباید نسخه ‌ای کمتر از اندروید ۴٫۴٫۲ کیت ‌کت بر روی آن اجرا شود. نکته ‌ی قابل توجه ‌تر در این بخش استفاده از رابط کاربری جدید ال جی است که جهت تطابق با طراحی نرم افزاری مدرن، دوباره‌ سازی شده و دربردارنده‌ی ویژگی‌ های سادگی و زیبایی می‌باشد. در حالی که ال جی هیچگاه قدرت خاصی را از خود در بخش طراحی نرم‌افزاری نشان نداده، اما باید اعتراف کرد که این بار این کمپانی در طراحی رابط کاربری جدید خود فوق ‌العاده عمل نموده است. در طراحی این رابط جدید، ال جی از استفاده‌ی زیاد رنگ‌های اصلی دست کشیده و به جای آن به استفاده از رنگ‌های ثانویه مانند سایه‌های روشن از رنگ‌های نارنجی، زرد، بنفش و فیروزه‌ای روی آورده است. این عمل منجر به نمایش ظاهر تکامل یافته‌تری برای رابط شده، در حالی که نهایت سادگی و زیبایی نیز در آن بکار گرفته شده است. همچنین حفظ مقدار زیادی از قابلیت‌های ال جی در گوشی جدید آن حس خوبی را به کاربر می‌بخشد، اما شاید استفاده از این رابط کاربری را کمی سخت کند.



رابط کاربری جدید ال جی از لحاظ ساختار و سازمان ‌بندی کاملا مطابق با اندروید پیش رفته و در آن شاهد وجود لاک ‌اسکرین، هوم اسکرین، لانچر و تمام ویژگی ‌های مورد انتظار خواهیم بود که البته به صورت پیشرفته ‌تر و قابل تنظیم ‌تری ساخته شده ‌اند. برای مثال لاک اسکرین این گوشی میانبرهای برنامه‌های مورد علاقه‌ی شما و همچنین گجت ‌ها را در صورت تمایل کاربر، بر روی خود به نمایش می‌گذارد. از قابلیت مفید KnockOn نیز در این رابط استفاده شده که به شما امکان فعال ‌سازی تلفن را با تنها وارد آوردن دو ضربه به سطح نمایشگر می‌دهد. همچنین اگر بخواهید از همین ویژگی برای باز کردن قفل تلفن خود البته با درجه‌ی بالاتر از امنیت استفاده کنید، می‌توانید از مزیت Knock Code ال جی برخوردار شوید. این قابلیت ال جی امکان ایجاد یک الگو یا توالی قفل را به شما می‌دهد که با آن قادر به باز کردن قفل دستگاه خود خواهید بود. مزیت این روش در این است که به شما امکان گذر کامل از لاک ‌اسکرین داده می‌شود، اما نقص آن نیز در امنیت نه چندان بالای چنین روشی نهفته است.

همانطور که گفته شد، رابط کاربری ال جی کاملا قابل سفارشی‌ سازی می‌باشد. برای مثال، جی ۳ امکان استفاده از کلیدهای مجازی را به کاربر خود می‌دهد، اما شما می‌توانید یک کلید چهارم نیز به این مجموعه بیافزایید که امکان اجرای یکی از این فعالیت‌ها را دارد: نوار نوتیفیکیشن، QMemo+ ،QSlide یا Dual window که اغلب این ویژگی‌ها نیاز به توضیح خاصی ندارند.

از ویژگی‌های قابل توجه رابط کاربری جی ۳، Dual window است که امکان اجرای دو برنامه را در یک حالت تقسیم شده بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. نحوه‌ی عمل این ویژگی بدین صورت است: شما این امکان را فعال کرده، دو برنامه‌ای را که می‌خواهید همزمان اجرا نمایید، انتخاب می‌کنید و پس از چند لحظه آن‌ها بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند.

چندین ویژگی افزوده شده‌ی دیگری نیز در بخش نرم‌افزار ال.جی به چشم می‌خورد. Smart Notice یکی از آنهاست، این ویژگی یکی از مشخصه‌های Google Now مانند است که به عنوان یک دستیار شخصی برای شما عمل می‌کند. برای مثال این ویژگی نکات مهمی مانند تاریخ تولد افراد موجود در لیست تماس‌تان را به شما یادآوری خواهد کرد، یا تماس ریجکت شده‌ی اخیر را به شما نشان می‌دهد. از دیگر نمونه‌های ساده‌ی تحت پوشش این دستیار، یادآوری برداشتن چتر در صورت پیش‌بینی بارانی بودن هوا می‌باشد. Smart Notice همچنین قابلیت تشخیص صوتی را داشته، از این رو می‌توانید برای استفاده از آن از فرامین صوتی نیز بهره ببرید.

تعداد دیگری از ویژگی‌های نه چندان نوآورانه نیز در رابط کاربری LG G3 تعبیه شده‌اند، مانند Content Lock و Kill Switch. اولین ویژگی یاد شده به شما امکان ایمنی سازی مسیرهای خاصی را می‌دهد تا توسط سایر افراد قابل دستیابی نباشند. دومین قابلیت هم امکان قفل کردن جی۳ را از راه دور در شرایط ناخواسته مانند دزدیدن تلفن‌تان به شما می‌بخشد.

پردازنده و حافظه

اسنپدراگون ۸۰۱، نامی آشنا برای تمامی پرچم‌داران نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۴ می‌باشد و LG G3 هم از این قاعده مستثنی نیست. همانند گلکسی S5، گوشی جی ۳ ال جی نیز مجهز به یک مدل قدرتمند از ۸۰۱ یعنی ۸۹۷۴-AC شده است. این تراشه امکان استفاده از پردازنده‌ی فوق سریع ۲٫۵ گیگاهرتز و چهارهسته‌ای Krait 400 را به این دستگاه می‌ دهد. البته این مجموعه‌ ی قدرت با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 330 GPU و مقدار دو یا سه گیگابایت رم (بسته به نوع پیکربندی مورد انتخاب کاربر از میان مدل‌های ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی) تکمیل می‌شود. همانطور که انتظار دارید، چنین پیکربندی قادر به اجرای انواع برنامه‌ ها و اپلیکیشن‌ های موجود خواهد بود، این انتظار درست است، اما در این تلفن ال جی گاهی با تاخیر و شکست‌ هایی رو به‌ رو می ‌شویم که می‌تواند دو دلیل عمده داشته باشد: رزولوشن QHD یا بهینه ‌سازی نرم‌افزاری نامناسب. اگر نمایشگر این دستگاه دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ بود، قطعا با عملکرد بهتری همراه می‌شد. گذشته از این، باید صادقانه گفت که LG G3 دارای تاخیر چندانی در اجراهای خود نیست و برای مثال از Galaxy S5 بسیار بهتر عمل می‌کند، پس روی‌ هم ‌رفته تلفن بدی به شمار نمی‌رود.

تست‌های بنچمارک انجام شده بر روی این گوشی، فشار وارد بر تراشه از سوی صفحه‌نمایش QHD آن را ثابت کرده است که با بارگذاری تقریبا سنگینی نسبت به نتایج بدست آمده توسط تلفن‌های G2 یا Xperia Z1 نسل پیش، همراه است و نتایج بدست آمده از عملکردی نزدیک به سایر پرچم داران حکایت میکند که در زیر میتوانید این نتایج را مشاهده کنید.





در بخش فضای ذخیره‌سازی این دستگاه هیچ کوتاهی صورت نگرفته است. جی ۳ در دو نوع پیکربندی با حافظه‌های داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود، البته کاربر قادر به گسترش این فضا تا ۱۲۸ گیگابایت با استفاده از اسلات کارت microSD تعبیه شده در آن است.

دوربین

ال.جی در بخش مگاپیسل دوربین خود افراطی عمل نکرده و به تعبیه‌ی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل در اسمارت‌فون جدید خود بسنده کرده است که همانطور که شما هم باور دارید این مقدار برای گرفتن تصاویر خوب و مناسب و با جزئیات بالا، کافی است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسل جی ۳ در بخش مشخصات خود تفاوت چندانی با جی ۲ ندارد. اندازه‌ی سنسور آن هنوز مناسب دوربین یک دستگاه تلفن می‌باشد و دارای اندازه‌ی استاندارد ۱/۳٫۰۶ اینچ می‌باشد که پیش از این نیز در تلفن‌هایiPhone 5s و ONE M8 دیده شد. در عین حال، برخی از دیگر پرچم‌داران مانند Xperia Z2 به سنسورهای بزرگ‌تری (۱/۲٫۳ اینچ) مجهز شده‌اند که به آن‌ها امکان دستیابی به رزولوشن بالاتری را در عین حفظ اندازه‌ی پیکسل مناسب می‌دهد. علاوه بر این دیافراگم دوربین گوشی جدید ال.جی، F2.4 است، همانطور که می‌بینید بر روی کاغذ با مشخصات چندان برتری مواجه نیستیم، اما همه می‌دانیم که همه چیز متکی بر مشخصات ظاهری نیست. علاوه بر این، جی۳ دارای قابلیت‌های و ویژگی‌های منحصربفردی نیز در دوربین خود می‌باشد، مانند تثبیت‌کننده‌ی تصویر نوری (+OIS) که انتظار نتایج فوق ‌العاده ‌ای از آن می‌رود.

LG G3 دارای برگ برنده‌ی دیگری در دست خود است: اتو فکوس مبتنی بر لیزر. با تاباندن پرتو لیزر، جی ۳ قادر به تعیین فوری فاصله تا هدف موجود در فریم می‌باشد که به آن امکان قفل فوکوس دقیق و سریع را می‌بخشد. فوکوس دوربین جی ۳ فوق سریع به شمار می‌رود، اما با این حال نمی‌توان آن را خیلی سریع‌تر از Galaxy S5 و سیستم اتوفکوس تشخیص فاز آن دانست. از طرفی، HTC One M8 هم می‌تواند از نظر سرعت دوربین با جی ۳ رقابت کند، از این رو به طور کلی باید اذعان داشت که جی ۳ دارای دوربین خیلی سریعی است، اما لزوما سرعت آن بیشتر از رقبایش نمی‌باشد.

برنامه‌ی دوربین جی ۳ در کمال شگفتی مشابه با Galaxy S5 سامسونگ، حداقل در بخش گرافیکی طراحی شده است. این رابط، ساده‌ترین لایه‌ی ممکن نیست که با تنظیمات زیاد پراکنده در منوهای مختلف همراه شده است.

با این حال خبر خوب آن است که LG G3 امکان عکاسی فوق‌العاده را بدون راه‌اندازی هیچ یک از این نوع تنظیمات به شما می‌بخشد. تنها کافیست گوشی خود را بردارید، برنامه‌ دوربین را راه‌اندازی کنید و شروع به عکاسی نمایید و در اغلب موارد با نتیجه ‌ای فوق ‌العاده روبه ‌رو خواهید شد. کیفیت کلی دوربین جی ۳ با نسبت‌های خوبی همراه است، اما نمی‌توان آن را عاری از نقص هم دانست.

در بخش رنگ، باید گفت که عکس ‌های گرفته شده با دوربین جی ۳ اغلب با ظاهر خوبی همراه هستند، اما اندکی گرم حس می‌شوند. درواقع، دوربین جی ۳ رنگ‌ ها را بسیار شبیه به دوربین آیفون ۵s مدیریت می‌ نماید که اغلب متمایل به رنگ‌های گرم هستند و تاحدی متمایل به زرد یا قرمز دیده می‌شوند. در این بخش می‌توان دوربین GS5 را بسیار موفق دانست که کیفیت رنگ واقعی و متعادل‌تری را ارائه می‌دهد. جی ۳ همچنین در بیشتر نشان دادن همه چیز تمایل دارد، به طوری که رنگ‌های تصاویر گرفته شده با این دوربین اندکی بیش از حد پرتحرک دیده می‌شوند. این گوشی همچنین دارای حالت پرکاربرد و مفید HDR است، اما قادر به برقراری تعادل خیلی خوبی میان مناطق روشن و تاریک نیست.



سطح جزئیات تصاویر دوربین G3 خیلی خوب است، اما نسبت به Galaxy S5 که با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خود کمی بهتر عمل می‌کند، ضعیف به شمار می‌رود. با این حال هنوز هم می‌توان وضوح و سطح جزئیات تصاویر دوربین جی ۳ را بیش از حد کافی دانست.

در فضای بسته، این دوربین عملکردی قابل قبول دارد. در مواردی که از سرعت‌های پایین‌تر شاتر به جای فلاش LED استفاده شود، تصاویر در برخی مواقع با تیرگی کمی همراه هستند. از ثابت بودن و لرزش نداشتن دست خود در این شرایط اطمینان داشته باشید، در این صورت کیفت کلی تصاویر شما بالاتر از حد متوسط خواهد بود. در محیط‌های بسته عکس‌های گرفته شده تکثیر رنگ طبیعی از خود به نمایش می‌گذارند. از طرف دیگر دوربین ۲٫۱ مگاپیکسل جلوی این دستگاه چندان تاثیرگذار نیست و عکس گرفته شده با آن فاقد دقت و رزولوشن مورد انتظار است.

فیلمبرداری ۱۰۸۰p با دوربین LG G3 اغلب خوب صورت می‌گیرد، اما مشکلات مشابه بخش عکاسی در این بخش نیز وجود دارند. برای مثال فیلم‌ها با اشباع و کنتراست بالایی همراه هستند. با سوئیچ به فیلمبرداری ۴K، کیفیت تصاویر به طور قابل توجهی بهتر شده و با جزئیات بیشتری همراه می‌شود، اما نمایش گرم‌تر رنگ‌ها همچنان وجود خواهد داشت. صدای ضبط شده با میکروفون این گوشی بسیار بلند و واضح است، اگرچه در برخی مواقع می‌تواند آزاردهنده باشد.







برای مشاهده ی اندازه ی واقعی تصاویر روی آنها کلیک کنید


باتری

به دلیل وجود یک پانل بزرگ با رزولوشن بالا یا هر دلیل دیگر، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی الجی جی۳ عملکرد پایین‌تر از حد متوسطی را در بخش عمر باتری از خود نشان می‌دهد. این باتری قادر به ارائه ‌ی زمان اجرای ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه در تست عمر باتری بوده است که آن را بعد از گوشی‌های Galaxy S5 ،Xperia Z2 و ONE M8، قرار می‌دهد. البته نتیجه‌ی بدست آمده در بخش عمر باتری از سوی جی ۳، چندان نامناسب نیست، با استفاده‌ ی متوسط از دستگاه خود می ‌توانید انتظار زمان اجرای یک روزه را از آن داشته باشید.

البته باید به یاد داشت که عوامل بسیاری در عمر باتری یک دستگاه دخیل هستند، از این رو ممکن است باتری این اسمارت ‌فون برای برخی از کاربران مدت زمان طولانی ‌تری دوام داشته باشد و بالعکس برای برخی با زمان اجرای کمتری همراه باشد. با این حال آمار اعلام شده از سوی ال جی به طور کلی برای مکالمه‌ی ۳G زمان ۲۱ ساعت و استندبای ۳G زمان ۲۳ روز اعلام شده است. یکی از مزیت‌های ال جی در این بخش امکان شارژ وایرلس جی ۳ است که البته برای برخورداری از این مزیت باید به خرید یک داک شارژ وایرلس به صورت مجزا اقدام نمایید.



حرف آخر

LG G3 یک تلفن اندرویدی همه فن حریف است، شکی در این مساله نیست. این گوشی قطعا پیشرفته‌ترین اسمارت‌ فون حال حاضر می‌باشد که دستاورد بزرگی برای کمپانی ال جی است. سوالی که پیش می ‌آید این است که آیا این تلفن میتواند در بازار رقابتی تلفن‌ های هوشمند به یک ستاره تبدیل شود؟

با نگاهی به مشخصات و عملکرد جی۳ میتوان گفت این موبایل دارای بیشترین ویژگی‌های تبدیل شدن به یک ستاره را داراست. در بخش طراحی، جی ۳ به خوبی توانسته نسبت اندازه‌ی نمایشگر به اندازه ‌ی بدنه را حفظ کند همچنین در عین حال زیبایی و سادگی را نیز به طراحی خود بخشیده است.

صفحه‌ نمایش، یکی از بخش ‌هایی است که جی ۳ را به عنوان یک اسمارت ‌فون پیشرفته معرفی کرده است. اندازه‌ی عظیم ۵٫۵ اینچی در کنار رزولوشن فوق‌العاده‌ی QHD، آن را به یک پیکربندی باابهت تبدیل کرده است. اگرچه هنوز می‌شد پیشرفت‌های بیشتری در بخش تکثیر رنگ این نمایشگر اعمال شود، اما اگر بتوانید با اشباع رنگ این پانل کنار بیایید، آن را چندان نامناسب هم نخواهید یافت.

با در نظر گرفتن سایر جنبه‌های این دیوایس، به طور کلی تجربه‌ی لذت‌بخشی را با آن تجربه خواهید کرد. در بخش طراحی نرم‌افزاری شاید با ویژگی‌های اضافی زیادی مواجه شوید، اما خوشبختانه برنامه‌های این دستگاه به خوبی سازمان یافته‌اند و احساس کار با یک دستگاه ناهنجار به کاربر دست نمی‌دهد.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جی ۳ بسیار بسیار خوب است. این دوربین شاید پیشروی صنعت دوربین اسمارت فون‌ها قرار نگیرد، اما می‌تواند رقابت شانه به شانه‌ای با اغلب دوربین‌های تلفن‌های همراه داشته باشد. درست است که این دوربین در نتایج خود تمایل به رنگ‌های گرم دارد، اما این نقص جدیدی نیست. اگر به گذشته نگاهی بیاندازید، قطعا از عکاسی جذاب با دوربین جی ۳ لذت خواهید برد.

در پایان می‌توان بر فوق‌العاده بودن اسمارت‌فون جدید LG G3، تاکید کرد. در نظر داشته باشید که جی ۳ با وجود قاب‌های بسیار باریک خود، تلفنی بزرگ به شمار می‌رود. با این حال در چنین اندازه‌ای می‌توان از نمایشگر بزرگ آن لذت برد، از این رو اندازه‌ ی بزرگ برای این تلفن نوعی حسن به شمار می‌رود. جی ۳ از نظر برخی بهترین تلفن سال ۲۰۱۴ نیست، اما قطعا یکی از بهترین‌های تلفن ‌های اندرویدی تا به حال ساخته شده می ‌باشد و افرادی که به خرید این اسمارت‌فون روی می ‌آورند، قطعا لحظات لذت ‌بخشی را سپری خواهند کرد.



این موبایل هم اکنون آماده فروش در فروشگاه آل دیجیتال است.
 
Last edited:

samancent

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2012
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
202
محل سکونت
AHWAZ
تبلیغ نیست ، معرفی گوشیه و منبع خبریش و بررسیش هم آل دیجیتال هست ... لینک فروششم جز بررسی بود که منم بخواطر راحتی خرید بچه ها حذفش نکردم و جز بررسی گزاشتم ، شما هم اگه تاپیکی واسه فروش این گوشی داری همینجا قرار بده مشکلی نداره ...
 
بالا