برگزیده های پرشین تولز

خواص عرقیات گیاهی و استفاده از آنها برای سلامت

IronSteelMetal

کاربر فعال هنرهای ترسیمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
17 آگوست 2006
نوشته‌ها
447
لایک‌ها
329
ممنون از پست بسیار مفید شما.
میشه بفرمایید برای از بین بردن دردهای زنانه دقیقا چطور باید رازیانه رو مصرف کرد؟
من تمان متن رو خوندم و یه جا نوشته بودید اشتها رو کم میکنه و یه جا هم نوشته بودید زیاد. من متوجه نشدم بالاخره چه تاثیری روی اشتها داره.
و در آخر این مضراتش اصلا خوب نیست.
بی زحمت یه دوره مصرف دارو رو توضیح بدید من از این ماه شروع کنم.

با تشکر از وقتی که میذارید.

Sent from my GT-I9300

من در مورد عرق های گیاهی خیلی اطلاعات ندارم ولی برای دردهای پیش از قاعدگی:

ویتامین های گروه "ب" مفیدند مثلا سبوس برنج دم کنید بخورید خیلی خوبه. مصرف کلسیم و منیزیم هم به بهبود عوارض کمک میکنند حالا اگر نخواستید مکمل بخورید سعی کنید سبزیجات برگ سبز زیاد مصرف کنید منبع خوب منیزیم هستند. ویتامین "ای" هم به بهبود عوارض بخصوص کاهش درد سینه کمک میکنه. سعی کنید یک هفته قبل چای و قهوه بخصوص قهوه کم مصرف کنید چون کافئین این دردها رو تشدید میکنه.

ورزش هم شدیدا توصیه میشه خیلی خیلی در پیشگیری از این عوارض موثر هست
 

h.zarei

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2012
نوشته‌ها
820
لایک‌ها
106
محل سکونت
قم


عرق کاسنی از همه ش بهتر هست

کیلویی 600 تومن

2 آتیشه هم داره ویژه کیلو 900 تومان

بله عرق کاسنی برای جوش صورت هم خیلی مفیده فقط میشه بفرمایید کجا میدن کیلویی 600 تومن چون من این قیمت ندیدم جایی!
 

john gotti

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2011
نوشته‌ها
747
لایک‌ها
283
محل سکونت
.......!
سلام
یه چیزی که واقعا به آدم انرژی بده دارین؟ :D

برای جوش صورت چی خوبه ؟ :wacko:
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
سلام
یه چیزی که واقعا به آدم انرژی بده دارین؟ :D

برای جوش صورت چی خوبه ؟ :wacko:

سلام
عرقیات نیروبخش زیاد داریم ، تو تاپیک فروش میتونید کاتالوگ رو مشاهده کنید .
برای جوش صورت هم میتونید از کاسنی استفاده کنید .
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
خواص جادویی شیرین بیان

شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است و کمتر مورد کشت قرار می‌گیرد. برگ های آن مرکب است و از 4 تا 7 زوج برگ به اضافه یک برگچه انتهایی تشکیل یافته ‌است

که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گل های این گیاه به رنگ های ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید هستند و میوه‌اش شامل 5 تا 6 دانه مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقه زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد.

ترکیبات شیرین بیان

قسمت مورد استفاده شیرین بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. مهم‌ترین ماده ای که موجب شیرینی شیرین بیان می شود، ترکیب موجود در ریشه‌های گیاه به نام اسید گلیسریزیک است که 50 برابر شکر شیرینی دارد. اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می‌یابد.

ترکیبات موجود در ریشه شیرین بیان برای مقابله با پوسیدگی دندان مفید هستند. همچنین خاصیت ضدمیکروبی داند، بنابراین می‌توان از شیره این گیاه به عنوان ماده ضدپوسیدگی در محلول‌های شستشوی دهان و نیز خمیر دندان‌ها استفاده کرد.

خواص شیرین بیان

* مهم ترین خاصیت شیرین بیان که جدیدا کشف شده است، درمان زخم معده و سرطان معده است.

* این گیاه برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و برای نرم کردن سینه موثر است.

* زخم‌ها و تاول‌های پوست را با دم کرده شیرین بیان شست‌وشو دهید تا زود خوب شوند.

* گیاه شیرین بیان ملین است و برای درمان سوء هاضمه و از بین بردن نفخ شکم مفید است.

ریشه و ساقه گیاه شیرین بیان

* برای برطرف کردن زخم و التهاب دهان می توان ریشه شیرین بیان را مکید.

* این گیاه ورم معده را برطرف می‌کند و تنگی نفس را تسکین می‌دهد.

* این گیاه چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند. برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید. سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید.

* اگر شیرین بیان را قبل از غذا مصرف کنید، برای لاغری موثر است.

* برای درمان موخوره، دم کرده شیرین بیان را به سر بمالید و برای رفع بوی بد زیر بغل و پا از برگ های شیرین بیان پماد درست کرده در این قسمت‌ها بگذارید.

* در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می‌شود.

* امروزه نیز عصاره شیرین بیان یکی از اجزاء ترکیبی شربت سرفه است.

* شیرین بیان همچنین مدر (ادرارآور) است و می‌توان از آن به عنوان عامل ضدویروس موضعی برای زخم و التهاب زونا، چشم، دهان و دستگاه تناسلی استفاده کرد.

چه کسانی باید از مصرف شیرین بیان خودداری کنند؟

در صورت بالا بودن فشار خون یا داشتن ناراحتی کلیه، قلب یا کبد باید از مصرف شیرین بیان پرهیز کرد.

مصرف این گیاه و فرآورده‌های آن برای زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی‌اند، ممنوع ‌است.

عصاره شیرین بیان

با جوشاندن ریشه گیاه شیرین بیان و تبخیر بخش عمده آب آن، ماده‌ای سیاه‌ رنگ (مایل به قهوه‌ای) به دست می‌آید که همان عصاره است. این ماده به دو صورت جامد و شیره عرضه می‌گردد. عصاره شیرین بیان در پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و بهداشتی مصارف متعددی دارد.

کاربرد اصلی این ماده، (در کشورهای غربی) شیرین کردن فرآورده‌های غذایی است، چون 50 برابر قند (ساکاروز) شیرینی دارد و علاوه بر این، خواص دارویی هم دارد.

فرآورده های شیرین بیان

در اروپا آب‌نبات هایی با طعم تند از شیرین بیان تهیه می شود که طرفدار زیادی هم دارد. البته باید گفت که طعم اغلب این گونه تنقلات با روغن تخم انیسون (بادیان رومی) تامین می‌شود و مقدار واقعی شیرین‌بیان در آنها بسیار کم است.

از چاشنی شیرین بیان در تهیه نوشیدنی های غیرالکلی استفاده می شود.

مردم ایتالیا دوست دارند که شیرین بیان را به شکل طبیعی استفاده کنند، به این نحو که ریشه این گیاه را پس از شستن، به عنوان خوشبو کننده دهان می جوند.

در آشپزی چینی، شیرین بیان مانند چاشنی های دیگر در پخت غذاها استفاده می‌شود و اغلب برای خوش‌طعم کردن سوپ ها به کار می‌رود.

شیرین بیان در سوریه نیز خواهان زیادی دارد و به صورت نوشیدنی در بازار عرضه می‌شود .
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
خواص درمانی بادرنجبویه

بادَرَنجبویه یا بادَرَنگْبویه یا وارَنگ‌بو (Melissa officinalis) گیاهی است معطر و علفی. این گیاه از راسته لب‌گلی‌ها (Lamiales) و تیره نعنائیان (Lamiaceae) است.برداشت این گیاه معمولا در اواخر اردیبهشت، قبل از ظهور گل ها انجام می شود. برگ ها و سرشاخه ها پس از برداشت،

در جریان هوا قرار می گیرند تا به سرعت خشک شوند و پس از آن در محل تاریک و خشک نگهداری می گردند.

این گیاه بومی مناطق مدیترانه ای است و در اروپا و آسیا نیز انتشار دارد. در ایران در کنار مجاری آب ها و مناطق اطراف تهران، در شمال ایران در رشت و اطراف آن ، رودبار و در آذربایجان و مناطق شرقی ایران و استان های غربی می روید.

ساقه‌های آن چهارگوش بوده و کمی کرکدار است و به بلندی سی تا هشتاد سانتی‌متر می‌رسند. برگ‌های زرد مایل به سبز آن به شکل بیضی و یا قلب هستند و لبه‌ آنها دندانه دندانه است. وقتی برگها له ‌شوند، بوی لیمو شیرین از آنها متصاعد می شود.

از اواخر تابستان تا اواسط پاییز، سنبله گل های کوچک بادرنجبویه به رنگ زرد که بعدا به صورتی کم رنگ یا سفید تبدیل می‌شوند، ظاهر می‌گردد.

این گیاه به کمبود آهن حساس می‌باشد و در خاک‌هایی که از لحاظ آهن فقیر هستند اضافه نمودن کودهای آهن دار ضروری است.

گیاه بادرنجبویه یا وارنگ بو محبوب زنبور عسل است، همچنین موجب از بین رفتن افسردگی می شود و داروی مورد علاقه ابوعلی سینا بود.

گفته می‌شود که زنبورهای عسل هیچگاه باغی را که بادرنجبویه در آن می‌روید ترک نمی‌کنند و کندوی معطر به بوی این گیاه، زنبورهای جدیدی را تشویق می‌کند که در آن کندو اقامت گزینند.

ترکیبات شیمیایی

از نظر ترکیبات شیمیایی در اندام سبز این گیاه موادی مانند اسیداولئیک، سیترال، ژرانیول و رزماری اسید وجود دارد. این گیاه دارای اسانس روغنی فرار است که به عنوان منبع غنی از سیترال است. سیترال بوی تند لیمویی دارد و معمولا از مرکبات و از این گیاه گرفته می شود و در صنعت عطرسازی مصرف دارد.

همچنین در برگ های بادرنجبویه تانن ها وجود دارند. از دیگر ترکیبات آن می توان لیمونن و فلاونوئیدها را نام برد.

خواص درمانی بادرنجبویه

بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی‌سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می کرده است.

استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی ضد افسردگی تا قرن هفدهم ادامه داشت. آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می کند و به همین دلیل آرام بخش است.

این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود. بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است. خواص آن عبارتند از :

* آرام بخش اعصاب

* ضد بیماری های قلب، معده و روده

* مفرح و نشاط آور

* خوشبوکننده دهان

* اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، احساس چنگ‌زدگی در معده، تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، عصبانیت، بی‌خوابی، استفراغ های دوران بارداری، درد عصبی دندان و رفع تندخویی در دختران جوان و زنان موثر است.

* بالا برنده فشار خون

* ضد اسپاسم، ضد درد، نیرو دهنده، ضد تشنج

* برای رفع احساس صداهای مبهم در گوش، هیستری، مالیخولیا

خواص برگ بادرنجبویه

برگ این گیاه، بهترین دارو برای کسی است که هنگام نگرانی و اضطراب دچار ناراحتی معده می شوند. دم کرده آن نیز جهت بهبود تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است.

ضماد برگ این گیاه برای بهبود درد مفاصل مفید است.

در اسپانیا، برگ بادرنجبویه را به سس سالاد اضافه می‌کنند و برگ تازه آن را با چای معمولی مخلوط و یک نوشیدنی مطبوع تهیه می‌کنند
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
برگ گردو دشمن دیابت

درخت گردو با اسم علمي Juglans regia گياهي است بزرگ و يك پايه كه در مناطق معتدله زمين به خوبي رشد مي كند. در ايران به طور خودرو در جنگل هاي شمال ايران و مناطقي نظير آستارا، طالش، رودبار و بندر گز وجود دارد و در باغ هاي ساير مناطق كشور نيز كاشته مي شود.

نام هاي ديگر اين گياه در ايران عبارتند از: جوز، چارمغز، قز، گردكان، جويز و آقوز. در انگليسي و فرانسه به درخت گردو به ترتيب Walnut و Noyer مي گويند. در طب سنتي برگ گردو به عنوان كاهنده قند خون شناخته شده است.

تركيبات شيميايي

برگ گردو حاوي تانن، اولئوروپين (Oleuropein) و تركيبات فنلي نظير كورستين گالاكتوزيد (Quercetingalactoside)، كورستين آرابينوزيد (Quercetin arabinoside) و اسيد كوماريك است.

اثرات بر ديابت

انواع عصاره هاي تهيه شده از برگ گردو مي توانند قند خون ديابتي را كاهش دهد. همچنين برگ اين گياه قادر است ميزان چربي هاي بد خون نظير تري گليسريد، كلسترول تام و LDL را كاهش و در عين حال چربي مفيد خون يعني HDLرا افزايش دهد. برخي اثرات مفيد برگ گردو بر ديابت با اثرات ايجاد شده توسط گليبن كلاميد برابري مي كند.

ساير اثرات مفيدي كه توسط برگ گردو در ديابتي ها مشاهده شده اند عبارتند از: افزايش انسولين خون ، كاهش غلظت هموگلوبين گليكوزيله خون ، بهبود سوخت و ساز چربي ها، بهبود عملكرد كليه و بهبود عملكرد كبد كه شاخص آن كاهش آنزيم هاي كبدي منجمله ALT و ASTاست.

مكانيسم اثر در ديابت:

در مطالعات ، مكانيسم هاي زير براي اثرات ضد ديابتي اين گياه پيشنهاد شده اند:

- اثرات كبدي شامل كاهش فعاليت آنزيم هاي دخيل در گلوكونئوژنز نظير آنزيم "فسفو انول پيروات كربوكسي كيناز" و افزايش فعاليت آنزيم تجزيه كننده گليكوژن يعني گليكوژن فسفريلاز (Glycogen phosphorylase)

- افزايش ميزان انسولين خون كه احتمالا به علت ترميم و بازسازي سلول هاي سازنده انسولين در بافت لوزالمعده است.
 

attarud

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
380
لایک‌ها
94
اترج را بهتر بشناسید
اترج نامی عربی است که در فارسی به آن بالنگ می گویند و از نظر گیاه شناسی واریته از بادرنگ است. این درختچه دارای میوه های زشتی است که گاهی به وزن یک کیلو گرم نیز می رسد. نوع دیگری از بالنگ را به فارسی "بادرنگ" می نامند .

بالنگ درختچه ای است به شکل غیرمنظم، برگ آن با کمی اختلاف شبیه سایر مرکبات ولی میوه آن به کلی متفاوت و نوع بزرگ آن در ابعاد یک خربزه کوچک است.

شکل آن دراز از یک طرف متصل به شاخه کمی پهن و از طرف دیگر به نوک بارکی ختم می شود. پوست آن به رنگ زرد طلایی خیلی ضخیم،موج دار و دارای برآمدگی هایی مانند تاول درشت است. قسمت عمده میوه را با پوست زرد و گوشت سفید داخل پوست را گرفته و تقریبا جای برای پولپ ترش غیر خوراکی وسط آن باقی نگذارده است.

گل آن سفید است. بالنگ دارای پوست زرد رنگ طلایی، با بوی معطر، به خصوص نوع کوچک آن که پوستش صاف است، معطرتر است. قسمت گوشتی سفید متصل به پوست خارجی آن ضخیم و کمی شیرین و قسمت پولپ وسط آن که در میان پرده های ضخیم طولانی واقع شده است،دارای الیاف و غلاف های پر از مایعی است که در بعضی انواع شیرین و در برخی ترش است. تخم های آن که در قسمت پولپ آن واقع است کمی دراز و در غلاف سفیدی واقع و مغز، سفید و کمی تلخ است.

محل رویش
درختچه بالنگ آب و هوای گرم و کمی مرطوب را دوست دارد (معارف گیاهی) و در نواحی شمالی و جنوبی ایران پرورش داده می شود. همراه با سایر مركبات در قرن گذشته به ایران وارد شده است.

ترکیبات شیمیایی

بالنگ حاوی مقادیر زیادی سیترونلال است که یک ترکیب آرامش دهنده بوده و در درمان بیماران مبتلا به افسردگی و بیماری های روانی کاربرد دارد. همچنین در پوست میوه بالنگ اسانس لیمونن، گاما، ترپینن، ژرانیال و نرال است.

خواص از دیدگاه طب سنتی ایران:
طبق نظر حکمای طب سنتی دارای خواص متعددی است که بر حسب عضو مورد استفاده آن در زیر توضیح داده می شود:
لطیف کننده و قابض و صاف كننده روح طبیعی و خون از صفرا و مسکن قی صفراوی و مسكن حدت آن و مانع ریختن صفرا به معده و روده است.
جهت تقویت جگر و معده و جهت تسكین حرارت احشا و تشنگی و اسهال صفراوی و كبدی مفید است.
جوشانده پوست خشك آن مسكن قی صفراوی و جویدن آن خوشبو كننده بوی دهان است و قرار دادن سوزانده آن جهت برص مفید است.
پوست زرد آن برای تقویت قلب و مغز و کبد سرد و معده و احشای داخل شکم مفید بوده، برای تحلیل بادها و نفخ و کمک به هضم غذا موثر می باشد، بخصوص مربای آن با عسل.
اگر پوست و گوشت سفید خشک شده آن را در لابه لای لباسها بگذارند مانع بید زدن می شود.
پوست بالنگ بیشتر جهت تهیه مربا مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به عنوان ضدعفونی كننده و صفرابر مصرف سنتی دارد.
روغن بالنگ برای رفع بی حسی، فلجی، لقوه، رعشه و درد مفاصل سیاتیک، امراض سرد عصبانی و درد کلیه، مثانه و خوشبویی عرق نافع است.
آب قسمت مغز ترش مزه بالنگ اگر با غذا خورده شود برای مالیخولیای حاصل از سودا نافع است که باید با شکر و قند شیرین شده باشد.
در هند از ریشه بالنگ به عنوان ضد کرم و ضد یبوست مزاج استفاده می شود و معتقدند که برای سنگ مثانه نیز مفید است.
در چین از جوشانده ریشه و پوست بالنگ به عنوان ضد سرفه، نرم کننده سینه و رفع ناراحتی لومباگو (کمر درد) استفاده می شود.
دم کرده سر شاخه های تازه سبز و جوان آن را در شبه جزیره مالایا به عنوان اشتها آور و ضد کرم و معالجه شکمدرد می خورند.
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,977
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
داداش نمیدونی چطوری میشه عصاره خارخاسک درست کرد؟
 

Try

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
701
لایک‌ها
466
محل سکونت
گلستان
عرق حرام است
حرام اندر حرام است.
 

secreter

Registered User
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2003
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
683
از فواید عرق کشمش هم بنویس
ph34r-smiley.gif
 

phoenix021

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
202
لایک‌ها
50
محل سکونت
تهران
سلام ، برای رفع بوی بد دهان هم عرقیات خاصی داریم ؟
 

Hessam 3

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2013
نوشته‌ها
375
لایک‌ها
301
محل سکونت
Tehran
در مورد عرق بیدمشک بنویسید...
همچنین برای درمان قطعی یبوست مزمن، مصرف چه نوع عرقی رو نتیجه بخش می دونید؟
مرسی.
 
Last edited:

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,761
لایک‌ها
2,386
عرق کاسنی چه مارکیش خوبه و چگونه باید مصرف بشه؟
 

lion33

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2009
نوشته‌ها
1,398
لایک‌ها
316
محل سکونت
SARI
عاليه كارتون.
از خواص عرق كشمش هم مطلب بزاريد

Sent from my MB525 using Tapatalk 2
 
بالا