برگزیده های پرشین تولز

مرتضی 1373

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2014
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
سن
32
با سلام
من ماشینم آردی مدل 83 هست تازه خریدم .زیاد به مسائل فنی خودرو وارد نیستم حالا می خام تو ماشین ضد یخ بریزم ولی بلد نیستم لطفا منو راهنمایی کنین
ممنون
 

mercedes62

کاربر حرفه ای سیستم عامل
تاریخ عضویت
5 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,998
لایک‌ها
941
محل سکونت
TEH RUN
با سلام
من ماشینم آردی مدل 83 هست تازه خریدم .زیاد به مسائل فنی خودرو وارد نیستم حالا می خام تو ماشین ضد یخ بریزم ولی بلد نیستم لطفا منو راهنمایی کنین
ممنون
سلام
دوست عزیز رادیات اردی 4 لیتر جا داره که برا زد یخ بهترین حالت 50 % ضدیخ و50 % آب رادیات بخرین بریزین
پیچ تخلیه رادیاتور رو زیرشو باز کنین تا رادیاتتون کامل تخلیه شه و با شلنگ آبی چیزی آب بگیرید جرم و خردگی و کثیفی و...از رادیاتورتون خارج شه.
و بعد ضدیخ بریزید (ضد یخ پارس بگیرید با کیفیته )
البته باید هواگیری هم بکنید بهتره
اینجا توضیحاتت و آموزش خوبی در مورد ضدیخ و هواگیری داره
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=24471&start=40
 

hbptbs

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2012
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
53
سلام...
دوستان کسی نمیدونه این پرایدای جدید x100 موتور hp+ چرا همش فنش روشنه و دما همش رو وسطه؟ بعد از یه ربع میره وسط....هرجا مطرح میکردم میگفتن چون صفره ووو الان که 1600 تا کار کرده و هوا هم خنک تر شده هیچ تغییری نکرده....از دوستان کسی این مشکلو با این پرایدای جدید 131se داره؟ در حال رانندگی هم همش روشنه....معمولا باید یه بار فن بزنه اگه اشتباه نکنم......هواگیری و ضد یخ و اب مقطر ووو همه چی میزون کردم...اما........کاش تیبا میگرفتم... اخه یه پراید صفر91 گرفتم اون اینجوری نبود...یه صفرم 90 گرفتم اونم اینجوری نبود.....پراید دیگه چه جونوریه...مثه لپ لپ شده...یکی از دوستان گفت سیم اتصال منفی بدنه رو تعویض کن!!!.....موندم ماله چیه...چرا اینقدر داغ میکنه و فن روشنه...تنظیم موتور بردم همه چیز میگفت طبیعیه.... یکی میگفت فیلر رو 3/0 کن....
ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی کنن..
بزرگترین اشتباه خریدن پراید صفره..کسی که 20 تومن میده 3..4 تومن دیگه بزاره تیبا بگیره...درسته مثله فرغونه ! ولی از پراید حداقل بهتره...ولی تو شهرما فوق العاده بد فروش
یادم رفت بگم. مجرم اصلی معمولا درب رادیاتوره تو داغ کردن ماشین!!

allthebest.ir
 

esmigel

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,444
لایک‌ها
417
سن
44
محل سکونت
زاهدان
فکرنکنم ترموستات مشکلی داشته باشه...چون قبل از فن زدن دستمو میزارم به همون...چی میگن اسمشو یادم نیست...جنت میگن چی میگن...خلاصه دست میزنم به همون لوله ای که اب و از ترموستات میاره به رادیاتور به موقع داغه.. نمایندگی :D... باید فیلم بگیرم ازشون...برا نمایندگی همه قطعات طبیعیه...اگه انعام بدی شاید یه نگاهی بندازه...برای اینکه اینقدر فن نزنه و امپر رو وسط نیاد چیارو عوض کنم؟ میخوام مثل قبلیا همش رو سه و چهار باشه...یعنی هیچ وقت به وسط نرسه.....واسه اب هم هیچ وقت کم اب نبوده ونمیشه...چون همیشه نگاه میکنم...
 

esmigel

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,444
لایک‌ها
417
سن
44
محل سکونت
زاهدان
دوتا درب عوض کردم....اخرشم دوباره یکی خودشو گذاشتم...از کجا مشخص میشه درب خرابه؟
 

مرتضی 1373

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2014
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
سن
32
mercedes62 عزیز
از پاسخ شما تشکر می کنم تو خونه حدود 3 لیتری ضد یخ دارم الانهم هوا خیلی سرده تا برم بخرم و بیام شب شده با این مقدار کارم را میوفته .؟لبته من شنیدم اگه فقط ضد یخ بریزی
برا هوای سرد اردبیل بهتره و شب ماشین یخ نمیبنده .راستی اگه ضد یخ بریزم بازم ماشین تا صبح که هوا زیر صفر میره احتمال یخ بستنش هست؟
ممنون
 

mercedes62

کاربر حرفه ای سیستم عامل
تاریخ عضویت
5 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,998
لایک‌ها
941
محل سکونت
TEH RUN
mercedes62 عزیز
از پاسخ شما تشکر می کنم تو خونه حدود 3 لیتری ضد یخ دارم الانهم هوا خیلی سرده تا برم بخرم و بیام شب شده با این مقدار کارم را میوفته .؟لبته من شنیدم اگه فقط ضد یخ بریزی
برا هوای سرد اردبیل بهتره و شب ماشین یخ نمیبنده .راستی اگه ضد یخ بریزم بازم ماشین تا صبح که هوا زیر صفر میره احتمال یخ بستنش هست؟
ممنون
ببنید ضدیخ رو براساس هوا و دما باید بالانس کنید
البته همون 50 50 برا هوای سرده اردبیل کافیه
ولی اگه خیلی سرده ، تو مناطق سردسیر درصدش 60 ضدیخ و 40 آب رادیات یا 70 و 30 هستش حداکثر
ضدیخ کامل باعث خوردگی و پوسیدگی تو موتور و.... میشه همیشه باید تو رادیات اب و ضدیخ با هم باشه
در مورد 3 لیتر هم کافیه و زیادن هست اگه آب رادیات ندارید ضدیخ رو با آب مخلوط کنید و بعد تو رادیات بریزید.
مشکلی نداره ضدیخ ها روشون دما رو زدن که مثلا 27 - سانتیگراد رو ساپورت میکنه و....

موفق باشید
 

hbptbs

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2012
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
53
فکرنکنم ترموستات مشکلی داشته باشه...چون قبل از فن زدن دستمو میزارم به همون...چی میگن اسمشو یادم نیست...جنت میگن چی میگن...خلاصه دست میزنم به همون لوله ای که اب و از ترموستات میاره به رادیاتور به موقع داغه.. نمایندگی :D... باید فیلم بگیرم ازشون...برا نمایندگی همه قطعات طبیعیه...اگه انعام بدی شاید یه نگاهی بندازه...برای اینکه اینقدر فن نزنه و امپر رو وسط نیاد چیارو عوض کنم؟ میخوام مثل قبلیا همش رو سه و چهار باشه...یعنی هیچ وقت به وسط نرسه.....واسه اب هم هیچ وقت کم اب نبوده ونمیشه...چون همیشه نگاه میکنم...
بله ترموستات امکان داره خراب نباشه ولی اگه ۸۴ یا ۸۶ باشه همون وسط باز میکنه ک شما باهاش مشکل داری و ما ترموستات ۷۴ هم داریم ک من بستم. در ضمن در هر صوزت دما تا یکم از وسط میاد و باز میره پایین تو رانندگی. الانم که زمستونه بهتره این وضعیت رو تغییر ندی و هوا ک گرم شد بری ترموستاتتو خنک بندازی. چون دیاگ که زدی گفتن تو ۹۰ روشن میشه فن پس ترموستاته احتمالا. در کل سیستم خرابی نداره، صرفا باب میل نیست. در خرتب باشه میبینی دمای ماشین رفته بالا ولی تو منبع انبساط آب داغ ریخته نشده و یا اینکه از کناره های در بخار میزنه و غیره!
من شکم به ترموستاته که دماش بالاس! قیمتی نداره. ببر نمایندگس بگو دقیقا همونو عوض کنن!

allthebest.ir
 

esmigel

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,444
لایک‌ها
417
سن
44
محل سکونت
زاهدان
بابت راهنمائیت ممنون....اره داره هوا سرد میشه...الان عوض نکنم بهتره...فکرکنم تموم مشکل همینی که شما گفتی باشه...دقبقا زدین وسط خال....
فقط یه چیزی....هرچقدر ابش داغ باشه و دیر باز شه ترموستات..نباید این فن اب و دماشو بیاره پائین؟ چون یکسره روشنه و خیلی کم خاموش میشه...تو نیم ساعت شاید یه دقیقه خاموش باشه....اصلا تا حالا حتی یه بارم حتی تو جاده از وسط پائین نیومده..حتی یه بارم نیومده از وسط پائین...بالاخره الان هوا خنک تر شده...
 

hbptbs

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2012
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
53
بابت راهنمائیت ممنون....اره داره هوا سرد میشه...الان عوض نکنم بهتره...فکرکنم تموم مشکل همینی که شما گفتی باشه...دقبقا زدین وسط خال....
فقط یه چیزی....هرچقدر ابش داغ باشه و دیر باز شه ترموستات..نباید این فن اب و دماشو بیاره پائین؟ چون یکسره روشنه و خیلی کم خاموش میشه...تو نیم ساعت شاید یه دقیقه خاموش باشه....اصلا تا حالا حتی یه بارم حتی تو جاده از وسط پائین نیومده..حتی یه بارم نیومده از وسط پائین...بالاخره الان هوا خنک تر شده...
چاکریم. معمولا دور کند دائما روشنه. اونیکه خاموش روشن میشه دور تنده اگه ماشین دماش بره بالا. در ضمن اینکه دمای ماشین ی جا ثابت باشه بهتر از اینه که هی بالا پایین شه مثل واسه من. دمای ثابت یعنی عمر بیشتر. واسه شما احتمالا چون رو ۹۰ باز میکنه دور کند نمیتونه خاموش شه، چون اگه خاموش شه ممکنه ماشین داغتر از ۹۰ کار کنه. الانم ک زمستونه شما کولر نمیگیری پس نگران مصرف اون فن نباش، مشکلی نداره ی سره کار کنه.
در ضمن این موتورا گرما دوستن. موتور گرمتر، عملکرد بهتر، ناقص سوزی کمتر!

allthebest.ir
 

esmigel

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,444
لایک‌ها
417
سن
44
محل سکونت
زاهدان
دقیقا..
دیروز بردم نمایندگی...گفت الکی هیچ کاری نکن..این یورو4را همینجورین...کمتر از 4..5...درجه شون نیست....گفت اگه مشکلت اینه گفت طبیعیه..همشون همینجورین...گفت اینا اصلا فیلر نمیخوان... گفت فقط هواگیری بکن...که منم کلی هزینه بابت اب مقطر و ضد یخ و هواگیری کردم...
فقط یه سوال واسه تابستون ترمستات عوض کنم؟ چند بندازم؟ دیگه چیارو عوض کنم؟
 

ayma

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
3,581
سن
35
سلام ، ممکنه بگین فشار سنج بنزین چی هست ؟ و کاربردش چیه ؟ کسی می دونه ؟
 

hikipspark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
10
والا فشار سنج بنزین یا فشار سنج ریل سوخت وسیله ای هست برای تست سلامت پمپ بنزین و مسیر بنزین و برای ماشین های مسابقه ای چون یه رگلاتور یا شیر تنظیم فشار دستی دارن ، با خوندن عدد فشار سوخت و تنظیمش رو یه عدد خاص ، کارایی ماشینشونو بالا میبرن ...
قطعه ای نیست که به درد ماشینای معمولی بخوره ، شایدم منظورتون فشار شکن بنزینه ؟؟؟
 

ayma

کاربر فعال بخش پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,074
لایک‌ها
3,581
سن
35
والا فشار سنج بنزین یا فشار سنج ریل سوخت وسیله ای هست برای تست سلامت پمپ بنزین و مسیر بنزین و برای ماشین های مسابقه ای چون یه رگلاتور یا شیر تنظیم فشار دستی دارن ، با خوندن عدد فشار سوخت و تنظیمش رو یه عدد خاص ، کارایی ماشینشونو بالا میبرن ...
قطعه ای نیست که به درد ماشینای معمولی بخوره ، شایدم منظورتون فشار شکن بنزینه ؟؟؟
ممنون دوست عزیز ، من از خودرو سر در نمیارم ، واقعیتش اینکه ماشین پدرم بنزین زود ته می کشه نمی دونم از کجا این اسم رو شنیده بود ، گفت تحقیق کن در موردش
جسارتا" فشارشکن چیه ؟
 

Blue-Sky

Registered User
تاریخ عضویت
25 می 2009
نوشته‌ها
354
لایک‌ها
8
سن
37
سلام به همگی
یکی دو سوال در مورد سیستم صوتی و تصویری ماشین داشتم
یکی اینکه نقشه ای که الآن رو ماشینه ایران رو نداره ، جایی هست که بشه نقشه رو آپدیت کرد یا باید ببرم نمایندگی (ماشین تویوتا کمریه)
سوال بعدی هم اینکه سیستم صوتی که رو خود ماشینه به نظر یه چیز خیلی ساده میاد، حالا باید کلش رو یک جا عوض کنم ؟ (با gps و مانیتور و ...)
و اینکه میشه هر مارکی که خواستم رو براش بگیرم ؟ مثلا پایونیر یا ...
کلا پیشنهادتون چیه ؟
 

hikipspark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
10
خواهش میکنم ، فشار شکن وسیله ای هست که همه ماشین های انژکتوری دارن ، چون فشار خروجی از پمپ بنزین بسته به خیلی پارامتر ها مثل دما یا میزان بنزین تو باک یا عمرش تغییر میکنه ، برای همین پمپ بنزین رو برای فشار کاری بالاتری ظراحی میکنن ، بعد با فشار شکن فشارشو رو یه عدد ثابت فیکس میکنن که تنظیم موتور توسط ای سی راحت تر بشه ، اونم اگه خراب شه ممکنه مصرفو زیاد کنه ...
 

joseffist

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2013
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
53
سلام

ممکنه در مورد صدای داشبورد و داخل ماشین در پژو ۴۰۵ صفر ، توضیح بدین .
اخیرا انگار همه جا تو اطاق صدا میده
راهی برای کم کردنش هست ؟

Sent from my K019 using Tapatalk 2
 

pars71

Registered User
تاریخ عضویت
8 فوریه 2014
نوشته‌ها
106
لایک‌ها
17
سن
31
محل سکونت
Tehran
سلام. سمند LX EF7 دوگانه رو گریبکس و دیسک و صفحه رو ایرانخودرو عوض کرد ولی الان میخوام دنده عوض کنم (یعنی کلاچ میگیرم که دنده عوض کنم) موقعی که کلاچ میگیرم ماشین حالت ضربه میزنه و روی دنده ها هم انگار داره گیر دار و خشک و سنگین حرکت میکنه و قبلا این 2 حالت رو نداشت. کلاچ رو بردم ایرانخودرو یک کم بالا اوردن ولی هنوز این حالات رو داره این حالت ضربه زدن و ول شدن ماشین موقع کلاچ گرفتن خیلی حال گیریه مخصوصا تو دنده 1 به 2 شدیدتره این حالت
 

hikipspark

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
10
سلام

ممکنه در مورد صدای داشبورد و داخل ماشین در پژو ۴۰۵ صفر ، توضیح بدین .
اخیرا انگار همه جا تو اطاق صدا میده
راهی برای کم کردنش هست ؟

Sent from my K019 using Tapatalk 2
صدای داشبورد و این مسایل طبیعیه ، به خاطر ضعف شاسی تو مدل های جدیده (جنس ورق) و البته بچه های زحمت کش مونتاژ !:general106:
داشبورد راه پر هزینه و دردسری داره که کامل باز شه و نقاط اتصالش و خار خورش ، فوم بچسبونید ، و بعدش آچار کشی شه و بسته شه ، و ستونا هم باید جاهای اتصال به بدنه رو مثل گوشه ها و خار ها فوم بچسبونید (مثل فوم فابریکی که زیر خودش هست)
توصیه اکیدم میکنم سوار 405 های قبل 80 نشید که اینقدر بی صدا هستن اعصابتون خورد میشه :general208::general208::general208:
 
بالا