برگزیده های پرشین تولز

نویز خط

miladst

Registered User
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
529
دوستان
خط من همیشه نویز داشته ولی snr هیچ موقع زیر 6 نمیومد (بین 6 تا 7) واسه همین بدون هیچ مشکلی همیشه استفاده کردم اما الان چند روزه بعضی وقتا الکی snr میاد پایین حتی زیر 1، در صورتی که هیچ تغییری هم اطراف سیمکشی یا تلفن و... ایجاد نشده که مثلا ایجاد نویز کنه رو خط
به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟؟ خود مخابرات آیا؟؟
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
اسپلیتر شما، اسپلیتر مخابرات، استهلاک تجهیزات بر روی خط (مودم/تلفن/شماره یاب/میکرو فیلتر/....) و یا حتی خود سیم کشی هم در طول مدت زمان میتونه مستهلک بشه.

تمام تجهیزات رو به غیر از مودم قطع کنید در زمانی که این مشکل به وضوح پیداست، اگه مشکل برطرف شد تک تک تجهیزات رو وصل کنید ببینید کدوم مشکل ساز بوده.

اگه مشکل حل نشد باید مودم رو ببرید سر خط بررسی کنید، در حالیکه سیم کشی داخلی قطع میباشد ببینید تناوب شدید snr سر خط دارید یه خیر. اگه snr شما سر خط هم همانند داخل باشه مشکل میتونه از مودم باشه، اگه SNR سر خط خیلی بهتر بود ولی تناوب شدید همچنان وجود داشت میتونه مشکل به مرکز و یا مسیر کابل شما در خارج از ساختمان برگرده.
 

Today_2014

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,189
لایک‌ها
434
با سلام و خسته نباشید
از کجا میشه فهمید خط نویز داره؟!
میزان بالا و پایین بودن snr نشان دهنده ی چیه؟!
بهترین کیفیت خط باید snr اش چند باشه؟!
ممنون میشمجواب بدین تشکر
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
با سلام و خسته نباشید
از کجا میشه فهمید خط نویز داره؟!
میزان بالا و پایین بودن snr نشان دهنده ی چیه؟!
بهترین کیفیت خط باید snr اش چند باشه؟!
ممنون میشمجواب بدین تشکر

از داخل تنظیمات مودم، مودم شما باید ارتباط با DSLAM مرکز مخابراتی برقرار کرده باشه تا بتونه SRN رو اندازه گیری کرده و نمایش بده.

SNR زیر 10 خوب نیست، زیر 5 بدون شک موجب قطع ارتباط میشه. بالای 25 عالی است.

SNR مخفف Signal to Noise Ratio هست، که به معنی "نسبتِ سیگنال به نویز" است. هرچه بیشتر باشه یعنی شما سیگنال بیشتری نسبت به نویز دارید. و هرچه کمتر یعنی شما نویزِ بیشتری نسبت به سیگنال دارید.

البته میزان SNR نه تنها به نویز خط، بلکه به رنجِ فرکانس های مورد استفاده نیز بستگی داره، بعضی از مودولاسیون ها و همچنین پهنای باند کم، از رنجِ فرکانس هایی استفاده میکنند که نسبت به نویزِ خط مقاومت بیشتری دارند. برای مثال اینجانب یه خط خیلی بد دار دارم که سرویس 2 مگابیت روش قطعی داره و اصلاً نمیشه با مودولاسیون ADSL2+ بر روی اون خط SNR 3 به بالا گرفت. روی همون خط سرویس رو به 1 مگ کاهش دادم و با مودولاسیون GDMT تونستم SNR 15 بگیرم.

موارد زیادی میتونند در ایجاد نویز روی خط سهیم باشند، تجهیزاتی که روی خط هستند میتونند نویز بسازند و یا سیگنال رو تضعیف کنند، خود خط و نوع سیم کشی و اتصالات و قطعی های در میان راه، طول سیم و فاصله با مرکز مخابراتی، محل عبور سیم و یا کابلِ تلفن و تجهیزاتی که در مجاورت کابل هستند. ....... کلیه این موارد همچنین در مرور زمان میتونند مشکل بزرگتری رو ایجاد کنند، قطعات الکترونیکی و سیم ها به مرور زمان دچار استهلاک میشند و مقاومت و یا نویز بیشتری ایجاد میکنند.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
مشکل از خود نویز گیر هست - من هم همین مشکل رو دارم - اینترنت قطع میشه ولی وقتی سیم مربوط به تلفن رو از نویزگیر بکشی مشکل حل میشه - نوزگیر خواستی بخری اگه وزنیش بیشتر بود بفهم که جنس خوبییه ولی اگه سبک بود بدون هیچ خازن خوبی داخل نیست و ارزش نداره
 

Today_2014

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,189
لایک‌ها
434
دوست عزیز الان تو بخش مودمم؛

Downstream Upstream
SNR Margin (0.1dB): 252 100
اینجوری نوشته؟!
سرویسم هم 2مگ هستش!
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
دوست عزیز الان تو بخش مودمم؛

Downstream Upstream
SNR Margin (0.1dB): 252 100
اینجوری نوشته؟!
سرویسم هم 2مگ هستش!

خوبه دیگه، مودم شما SNR رو تا یک دهم اعشار نشون میده، شما SNR 25 دارید در دانلودتون که خیلی خوبه، آپلودتون هم SNR 10 داره که مناسب است.
 

miladst

Registered User
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
529
اسپلیتر شما، اسپلیتر مخابرات، استهلاک تجهیزات بر روی خط (مودم/تلفن/شماره یاب/میکرو فیلتر/....) و یا حتی خود سیم کشی هم در طول مدت زمان میتونه مستهلک بشه.

تمام تجهیزات رو به غیر از مودم قطع کنید در زمانی که این مشکل به وضوح پیداست، اگه مشکل برطرف شد تک تک تجهیزات رو وصل کنید ببینید کدوم مشکل ساز بوده.

اگه مشکل حل نشد باید مودم رو ببرید سر خط بررسی کنید، در حالیکه سیم کشی داخلی قطع میباشد ببینید تناوب شدید snr سر خط دارید یه خیر. اگه snr شما سر خط هم همانند داخل باشه مشکل میتونه از مودم باشه، اگه SNR سر خط خیلی بهتر بود ولی تناوب شدید همچنان وجود داشت میتونه مشکل به مرکز و یا مسیر کابل شما در خارج از ساختمان برگرده.
آقا همه موارد چک کردم به جز مودم که احتمالا چند روز دیگه با یه مودم دیگه امتحان میکنم ولی فکر کنم مشکل از مخابرات باشه چون امروز خیلی نوسان داره از 0.5 میره رو 8 اصلا داغونه حتی تو گوشی تلفن صدای خش خش میاد
یه نکته دیگه اینکه upstream هم امروز نوسان داره !!!
upload_2014-10-24_13-9-9.png
 

miladst

Registered User
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
529
upload_2014-10-24_13-11-8.png
ISP هم پهنای باندو هی انگولک میکنه
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
آقا همه موارد چک کردم به جز مودم که احتمالا چند روز دیگه با یه مودم دیگه امتحان میکنم ولی فکر کنم مشکل از مخابرات باشه چون امروز خیلی نوسان داره از 0.5 میره رو 8 اصلا داغونه حتی تو گوشی تلفن صدای خش خش میاد
یه نکته دیگه اینکه upstream هم امروز نوسان داره !!!
مشاهده پیوست 692417

اگه تو تلفن صدای خش خش دارید که مشکل خیلی جدی است، در زمانی که این خش خش واضح است یک گوشی رو سر خط تست کنید و در هنگام این تست اطمینان حاصل کنید که اتصال خط به داخل منزل از سر انشعاب ورودی قطع باشد. اگر مشکل خش خش حل شد، در همان حال اتصال رو وصل کنید به داخل، اگر خش خش شروع شد مشکل از سیم کشی داخلی است. اتصالات خط رو تک تک از سر خط تا پشت تمامی پریزها و داخل ترمینال ها ردیابی کرده و کلیه آنها را ترمیم کنید.
 

Today_2014

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,189
لایک‌ها
434
ممنون پس میشه 25.2
چه رنجی خوبه؟ چه رنجی بده؟
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
مشاهده پیوست 692418
ISP هم پهنای باندو هی انگولک میکنه

این کار ISP نیست، DSLAM در مرکز مخابراتی نسبت به مشخصات خط شما و در هنگام برقراری/برقراری مجدد اتصال در حین مشاوره با مودم شما این مشخصات رو ست میکنه، از اونجا که خط شما در حال حاضر پایداری خوبی نداره، هر بار این اتصال قطع و وصل میشه، پهنای باند متفاوتی به عنوان سرعت قابل قبول و مناسب انتخاب میشه.

در همان لحظه ای که مشخصات خط جهت تایین سرعت توسط DSLAM در حال بررسی است، اگه نویز زیاد بشه و اون خش خش خط شما مشخصات بدی رو ارائه بده، سرعت بسیار پایین تری برگزیده میشه.
 
Last edited:

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran

miladst

Registered User
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
194
لایک‌ها
529
این کار ISP نیست، DSLAM در مرکز مخابراتی نسبت به مشخصات خط شما و در هنگام برقراری/برقراری مجدد اتصال در حین مشاوره با مودم شما این مشخصات رو ست میکنه، از اونجا که خط شما در حال حاضر پایداری خوبی نداره، هر بار این اتصال قطع و وصل میشه، پهنای باند متفاوتی به عنوان سرعت قابل قبول و مناسب انتخاب میشه.

در همان لحظه ای که مشخصات خط جهت تایین سرعت توسط DSLAM در حال بررسی است، اگه نویز زیاد بشه و اون خش خش خط شما مشخصات بدی رو ارائه بده، سرعت بسیار پایین تری برگزیده میشه.
بله جناب شما درست فرمودید اون تغییر پهنای باند بر اساس شرایط خط بود که مدام تغییر میکرد
خطم کلا حدود 1 ساعت قطع شد و الان که وصل شده به نظر میاد فعلا وضعیت مثل قبل پایدار شده
 

faridbandari

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
17
سن
33
محل سکونت
شیراز
@pejii
سلام
آیا ممکنه به خاطر نویز Data Rate خود به خود تعییر کنه؟
ADSL.JPG
مودم من TP-Link W8901 . این مودم از نظر نویز مشکلی نداره؟

فرق مدولاسیون ADSL2+ با G.DMT یا D.GMT? رو هم میشه توضیح بدید؟
ممنون
 
Last edited:

alfons

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
204
لایک‌ها
7
سن
50
من هم همین مشکل را دارم و اکثر مواقع در گوشی تلفن خش خش داریم و هر بار که گوشی تلفن رو برداریم چراغ اینترنت مودم خاموش میشود و باید

صبر کنم تا ارتباط دوباره برقرار بشود .

ما در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه ساکن هستیم و در دو جا به سیم کشی تلفن دسترسی داریم :

اولی - ورودی ساختمان که سیم کشی به یک جعبه تقسیم وارد شده و سیم هر آپارتمان جدا شده

دومی - پریز تلفن داخل آپارتمان

سر خط برای ما همون جعبه تقسیم محسوب میشود ؟

آیا تلفن رو باید ببرم و به سیمی که در جعبه تقسیم هست وصل کنم ؟!


SNR Margin : Downstream = 12.3 db
Upstream = 11.4 db
 
Last edited:

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
@pejii
سلام
آیا ممکنه به خاطر نویز Data Rate خود به خود تعییر کنه؟
مشاهده پیوست 693063
مودم من TP-Link W8901 . این مودم از نظر نویز مشکلی نداره؟

فرق مدولاسیون ADSL2+ با G.DMT یا D.GMT? رو هم میشه توضیح بدید؟
ممنون

1- در مورد سوال اولتون، بعله نویز خط در هنگام برقراری لینک میتونه روی سرعت اتصال تاثیر بگزاه.
2- همه مودم ها با نویز مشکل دارند، حالا یه سری کمتر و یه سری بیشتر، در مورد اینکه چه مودمی بهتر کار میکنه روی خط نویز دار هم بهتره از دوستانی که تجربه کار روی خط های نویز دار رو با چند مودم مختلف دارند پرس و جو کنید. من به شخصه یکی دو مودم بیشتر استفاده نکردم روی هر خطی که زیر دستم بوده و تجربه کافی رو در این زمینه ندارم.
3- فرق اون مودولاسیون ها در نحوه بارگزاری دیتا روی فرکانس ها، محدوده فرکانس های مورد استفاده، نحوه تصحیح دیتا، .... و چندیدن مورد دیگه است، اگه بخواهید دقیق تر تفاوت آنها رو بدونید بهتره تو ویکیپدیا یه جستجو بکنید، چندید صفحه مطلب در مورد هرکدوم و نحوه کارشون وجود داره. ولی تجربه شخصی بنده ثابت کرده که مودولاسیون های قدیمی تر روی خطوط نویز دار، عملکرد بهتری دارند. البته سرعت نهایی که میگیرید به احتمال زیاد پایین تر خواهد بود ولی ثبات بالاتری خواهید داشت.
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
من هم همین مشکل را دارم و اکثر مواقع در گوشی تلفن خش خش داریم و هر بار که گوشی تلفن رو برداریم چراغ اینترنت مودم خاموش میشود و باید

صبر کنم تا ارتباط دوباره برقرار بشود .

ما در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه ساکن هستیم و در دو جا به سیم کشی تلفن دسترسی داریم :

اولی - ورودی ساختمان که سیم کشی به یک جعبه تقسیم وارد شده و سیم هر آپارتمان جدا شده

دومی - پریز تلفن داخل آپارتمان

سر خط برای ما همون جعبه تقسیم محسوب میشود ؟

آیا تلفن رو باید ببرم و به سیمی که در جعبه تقسیم هست وصل کنم ؟!


SNR Margin : Downstream = 12.3 db
Upstream = 11.4 db

سر خط = محلی که از کابل ذخیم مخابرات، دو زوج سیم تلفن به سیم کشی داخلی شما متصل شده، اگه مجتمع مسکونی یا آپارتمان هستید باید یک جعبه تقسیم خود مخابرات در محوطه مجتمع شما نصب کرده باشه.

تلفن رو ببرید و در جعبه تقسیم، اتصال داخلی منزل رو قطع کنید، گوشی رو به دو زوج سیم مخابرات که به منزل وارد شده بزنید و تست کنید.

پیشنهاد میشه که لخطی های فعلی و از کلیه رشته سیم ها قطع کنید، مجدداً رشته ها را لخط کنید تا از پاکیزگی اتصالات اطمینان حاصل کنید و اتصال رو مجدد برقرار کنید.

سپس به ترمینال/جعبه تقسیم داخل ساختمان بروید، مجدداً اتصال داخل ساختمان رو قطع کنید، زوج سیم ورودی رو تست کنید با گوشی، لخطی ها رو قطع کنید و کاور رشته سیم ها رو مجدداً لخط کرده، اتصال تمیز برقرار کنید.

این مراحل رو تا پشت پریز ها تکرا کنید و در هر انشعاب و ترمینال سیم ها و اتصالات رو تمیز کنید. انشاالله در صورت عدم وجود مشکل در داخل رشته سیم ها مشکل شما حل خواهد شد، در صورت وجود مشکل در مسیر سیم/کابل ها نیاز به تعویض و سیم کشی مجدد خواهید داشت که البته اگه مراحل پیگیری مشکل رو در تک تکِ اتصالات دقیق پی گیری کنید، محدوده مشکل ساز رو باید به راحتی بتونید شناسایی کنید، حال تعویض آن نسبت به محل عبور سیم و یا کابل ممکن است نیاز به یک سیم کش داشته باشد.

پیشنهاد میشه در صورت بروز مشکل/شناسایی مشکل در سیم کشی داخلی، یک کابل خوب خریداری کرده و سیم کشی مستقیم و روکار از محل ورودی تا پشت مودم انجام بدید.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
برای رفع مشکل سرعت و قطع شدن و نویز اینترنت بیا به این تاپیک (یه روش ساده هست ولی تضمین شده هست)
 
بالا