برگزیده های پرشین تولز

اسكله تفریحی میر مهنا کیش

tournets1

Registered User
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2014
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
4
سن
36
محل سکونت
تهران
اسكله تفریحی میر مهنا کیش
این پارک به طول 130 متر, عرض 9 متر و مساحت 1578 متر مربع در شمال جزیره كیش و در پارک تفریحی ساحلی میرمهنا واقع است. این اسكله به روش شمع فولادی و عرشه بتنی در سال 1385 ساخته شده است.





در طول اسكله چهار پلكان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای دریا ساخته شده و دارای نورپرداری زیبا می باشد. با قدم زدن بر روی این اسكله می توان مسجد ساحلی خاتم الانبیاء, اسكله ماهیگیری و رشته كوه های جنوبی كشور ایران را مشاهده كرد. لازم به ذكر است گردشگران كیش و ساكنین می توانند بر روی اسكله و اطراف آن در زمانهای مجاز ماهی گیری كنند ولی شنا كردن در محدوده اسكله ممنوع می باشد .


پارک تفریحی ساحلی میر مهنا کیش :

پارک تفریحی ساحلی میر مهنا کیش در ساحل شمال و شمال غربی جزیره تور کیش دیدنی است. اسكله تفریحی میر مهنا کیش نیز در این پارك واقع است. این پارك بزرگ عمومی از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسك در نوار ساحلی امتداد دارد . همچنین بیشتر اوقات در انتهای فاز 1 پارك در كنار اسكله ماهیگیری می توان از تماشای لاك پشت های آزاد لذت برد. گردشگران و ساكنین می توانند بر روی اسكله تفریحی میرمهنا و در پارك در زمانهای مجاز ماهی گیری كنند ولی شنا كردن در محدوده پارك ممنوع می باشد






آلاچیق ها و محل های پخت كباب و پاركینگ پذیرای گردشگران تور كیش است و از ویژگی های فاز یك پارك آن است كه جنب مسجد خاتم الانبیاء، نمازخانه ساحلی، بازار عربها، كتابخانه عمومی،بازار ماهی فروشی و تماشای ماهی های تازه جنوب, مسیر دوچرخه, چند بوفه و چایخانه قرار داردو تنها اسكله ماهیگیری میرمهنا در میان نوار ساحلی سبب شده تا پارك به دو بخش مجزا فاز 1 از مسجد خاتم تا اسكله ماهیگیری و فاز 2 بعد از اسكله ماهیگیری تا میدان جاسك)تقسیم شود. فاز 1 پارك به مساحت حدود 41 هزار متر مربع با مسیر های پیاده رو,




. فاز 2 به مساحت حدود 50 هزار متر مربع در دست انجام و محوطه سازی آن به اتمام رسیده است. دو زمین بازی كودكان نیز در فاز 2 ساخته خواهد شد. ویژگی فاز 2 پارك آن است كه جنب مسجد قدیمی جامع سفین و محله بومیان تور كیش قرار دارد.
 

mr.hanzaleh

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,790
لایک‌ها
361
محل سکونت
تهران
همون سمت بازار عربها هست اگر اشباه نکنم !
بازارش که چیزی نداره اما منظره زیبایی داره
 
بالا