برگزیده های پرشین تولز

فرزان عاشورزاده سونامی تکواندوی ایران

handynasty

Registered User
تاریخ عضویت
20 آپریل 2013
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
364
محل سکونت
تهران
این مطلب رو به نقل از سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو ترجمه کردم. اگه خطایی در ترجمه هست دوستان و بزرگواران منو میبخشند.

آیا سونامی ایرانی سرانجام به برترین نیروی غالب و چیره جهان تکواندو بدل خواهد شد؟

هفتم دسامبر 2014

اگر تاکنون فکر میکردید واژه "استادی" مترادف با سن و سال و پختگی و عقل و حکمت و آمیزه ای از مهارت و توانایی ست، خوب، پس باید روز فینال مسابقات گراند پریکس 2014 مکزیک در سالن مسابقه می بودید.
در بازی پایانی وزن منهای 58 کیلوگرم این مسابقات که معرف عالی ترین و اوج قله تکنیک و کیفیت تکواندو محسوب میشه مدال طلا به یک ایرانی رسید که علیرغم پختگی و مهارت فوق العاده، نه تنها یک بچه مدرسه ای دبیرستانی بیشتر نیست .بلکه بعنوان یه پوم چهارم، حتی کمربند مشکی هم نداره.


این نوجوان ایرانی پس از گذشتن از نیمه نهایی در فینال بلایی بر سر چا ته مون تکواندوکار کره ای آورد که اسمش رو چیزی جز له و لورد کردن نمیشه گذاشت.
در وقت اول بازی، لگدهای بالای این اعجوبه ایرانی تکواندوکار در حال حمله کره ای را غافلگیر کرد. در وقت دوم، او با ضربات دقیق و برق آسا بر امتیازات خود افزود در وقت سوم بازی، چا ته مون، که از نوابغ و ستارگان تکواندوی کره محسوب میشود، فقط با گیجی و عصبانیت نظاره گر کتک خوردن خود از سوی پسربچه خونسرد ایرانی بود.
فرزان عاشورزاده کار حریف خود را با اختلاف فاحش 12 امتیازی و با هنوز 49 ثانیه مانده به پایان مسابقه یکسره کرد.

حرکات سریع و متفکرانه تکواندوکار ایرانی انسان را به یاد گفته سون زو از متخصصان فنون جنگی باستانی چینی می انداخت: حملات او چون آب روان است. از میان و اطراف دفاع حریف را شکافته و از زوایایی عجیب و نامنتظره فرود می آید، ضرباتی چنان ظریف و هنرمندانه که حریف حتی سایه آنانرا نمیبیند.
لقبی که یکی از گزارشگران حاضر در مسابقات بر روی عاشورزاده گذاشته شاید براستی برازنده او باشد، چون ضرباتش به نرمی و بی وقفه همچون امواج سونامی تا ثانیه آخر بر سر و روی حریف فرود میایند
.....
 
بالا