برگزیده های پرشین تولز

10 ترفند برای افزایش عمر باتری آیفون!

hamid_shrk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2015
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
3
سن
35
محل سکونت
تهران
تقریباً برای همه ما اتفاق میافتد که تلفن همراه یا حتی تبلت و لپتاپ خود را شارژ میکنیم ولی شارژ باتری آن سریعاً و گاهاً خیلی بدموقع به اتمام میرسد. پاسخ به این که چرا حتی در آخرین مدلهای تلفن هوشمند و سایر دستگاههای همراه شاهد این اتفاق هستیم ساده است. تنظیمات پیش‌فرض این دستگاهها بویژه تلفن‌های همراه بگونه‌ای است که این دستگاه در وهله‌ی اول بتواند بهترین عملکرد و بیشترین قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار دهد. لذا در این مطلب به نقل از شرکت کسپرسکي به بررسی ده ترفند در مورد گوشی‌های آیفون و تغییراتی که با اعمال آنها در تنظیمات آیفون شاهد افزایش بازدهی و طول عمر باتری آن خواهیم بود، میپردازیم.

1- اولین مورد که تقریباً برای تمامی دستگاهها کاربرد دارد تنظیم روشنایی صفحه نمایش است. کافی است به مسیر زیر وارد شوید:

Settings -> Display and Brightness

ابتدا حالت auto-brightness را انتخاب نمایید. سپس میزان روشنایی را به حدود 40 درصد کاهش دهید. پس از چند دقیقه که آیفون خود را مجدداً استفاده ننمایید این تغییر در روشنایی صفحه برای شما محسوس نخواهد بود ولی تغییری اساسی در مصرف شارژ باتری شما خواهدداشت.



2- بلوتوث دستگاه را تا زمانی که بدان نیاز ندارید خاموش نمایید. لازم به ذکر است در گوشی‌های آیفون زمانی که برای اولین بار گوشی را روشن میکنید (یا بعد از هربار reboot و یا نصب یک بروزرسانی کامل) بلوتوث دستگاه بصورت اتوماتیک روشن میگردد.

3- ترفند بعدی به قابلیت Flight Mode اشاره دارد. قابلیت Flight Mode حتی زمانی که در حال پرواز نیستید نیز قابلیتی بسیار مفید باشد. همانطور که میدانید حالت آماده باش سیم کارت و اتصال آن به شبکه‌های مخابراتی خود سهم قابل توجهی در مصرف باتری تلفن همراه دارد. لذا زمانی که در اماکنی که میدانید تحت پوشش شبکه همراه نیست و آنتن ندارید میتوانید از این قابلیت استفاده نمایید تا در مصرف شارژ باتری خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

4- به هر برنامه‌ای اجازه استفاده از سرویس GPS را ندهید. برنامه‌های زیادی وجود دارد که یکی از دسترسی‌های مورد درخواست‌شان مکانیابی تلفن همراه شما از طریق GPS و دسترسی به اطلاعات مربوط به آن میباشد. لذا به صفحه تنظیمات این سرویس در مسیر زیر بروید و علاوه بر برنامه‌هایی که الزاماً باید از این سرویس استفاده کنند (نظیر FourSquare) تنها برنامه‌های مورد استفاده و قابل اطمینان را مجاز به دسترسی به GPS نمایید.

Settings -> Privacy ->Location Services

5- تا جایی که ممکن است برای اتصال به شبکه اینترنت بجای استفاده از 3G، و یا LTE (4G) از سرویس Wi-Fi استفاده کنید. شارژ استفاده شده توسط سرویس وایرلس به مراتب کمتر از سرویسهای دیتا میباشد. همچنین در مکانهایی که میخواهید همچنان به اینترنت متصل باشید ولی کار ضروری نداشته و از طرفی به شبکه‌های وایرلس نیز دسترسی ندارید، بهتر است تنها سرویس دیتای 3G را فعال نمایید چرا که همین نیز میتواند در صرفه جویی شارژ باتری مصرفی مؤثر واقع شود.

6- در اغلب مواقع سرویس‌های دریافت لحظه‌ای ایمیل و داده‌های دیگر را غیرفعال نگاه دارید. شاید زمانی که برای یک سفر کاری به خارج از کشور رفته‌اید دریافت لحظه‌ای ایمیل آن هم در حالی که از طریق دیگری به اینترنت دسترسی ندارید اهمیت زیادی داشته باشد ولی اغلب ما حدود 8 ساعت را خواب بوده و حدود 8 تا 10 ساعت را نیز پشت سیستم کامپیوتر یا لپتاپ خود به اینترنت متصل هستیم. از طرفی لحظاتی هم اصلاً دریافت فوری ایمیل برای ما سودی نخواهد داشت، زمان استراحت، شام خوردن و غیره . لذا با غیرخودکار نمودن این قابلیت میتوانید تا اندازه قابل توجهی مصرف شارژ باتری خود را کنترل نمایید. به مسیر زیر بروید و حالت Fetch را (“Fetch new data”) به گزینه های دیگر تغییر دهید:



Settings -> Mail, Contacts, Calendars



7- ترفند ساده‌ دیگری که در هر تلفن همراهی میتوان اعمال نمود غیرفعال کردن و یا بستن برنامه‌هایی است که از آنها استفاده نمی‌کنیم ولی در پس زمینه در حال پردازش و مصرف شارژ باتری تلفن همراه ما میباشند. برای بررسی این برنامه‌ها کافی است کلید Home را دوبار بزنید تا لیست برنامه‌ها را مشاهده و تمام آنهایی را که در حال حاضر نیاز ندارید ببندید.

8- دانلودهای خودکار را غیرفعال نمایید. اگر در منوی تنظیمات برخی از برنامه‌ها بویژه آنهایی که ربطی به اینترنت ندارند (نظیر بازیها) قابلیت دانلود خودکار آخرین نسخه را دارند، اطمینان حاصل کنید که این گزینه غیرفعال است چرا که اغلب آنها نیاز به بروزرسانی خیلی فوری آن هم از طریق سرویس اینترنت دیتا ندارند. همچنین گاهاً حتی بروزرسانی‌های خود آیفون نیز شاید خیلی ضروری نباشد که بخواهید بخاطر آن دانلود خودکار را فعال نمایید و از طرفی تمام این بروزرسانی‌ها پس از اولین اتصال آیفون به سیستم کامپیوتر شما به شما اعلام میشود. از طرفی برای امنیت اتصال به اینترنت نیز میتوانید از ابزار امنیتی رایگان کسپرسکی*که بنوعی جایگزین آنتی‌ویروس تحت عنوان "Safe Browser" استفاده نمایید.

9- لیست برنامه‌هایی که مجاز به فعالیت و refresh خودکار در پس زمینه هستند را محدود نمایید. برای اینکار پیش از هر توضیح اضافه‌ای از شما میخواهیم به مسیر زیر بروید:

Settings -> General -> Background App Refresh

توصیه ما این است که برنامه های این لیست را تا جایی که ممکن است و ترجیحاً تمام آنها را غیرفعال نمایید.

10-در آخر به ترفندی اشاره میکنیم که نه تنها به صرفه‌جویی در مصرف باتری شما کمک میکند بلکه اعلانات اضافی برنامه‌های مختلف را نیز حذف میکند تا شما را کمتر آزار دهند. برای این منظور کافی است در مسیر زیر لیست را مشاهده نموده و تمام موارد غیر از مسنجرها یا پیام‌رسان‌ها را حذف نمایید.

Settings -> Notifications
منبع: کسپرسکی آنلاین
 
بالا