برگزیده های پرشین تولز

تاریخچه مارسی فرانسه از سیر تا پیاز

sepidgasht

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2015
نوشته‌ها
477
لایک‌ها
10
سن
37
تاریخچه مارسی فرانسه

تاریخ مارسی به ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و زمانی که دریانوردان یونانی در بندر ویوکس ساکن شدند باز می گردد. مدتی بعد بندر تجاری مهمی در شهر احداث گردید و مارسی به شهری مهم و استراتژیک و بزرگترین شهر مسکونی یونانیان مبدل شد. به دنبال ادعاهایی از جانب اهالی کلت و اتروسکان ها مبنی بر مالکیت شهر، اهالی مارسی به منظور در امان ماندن از گزند احتمالی از سوی این اقوام به امپراتوری روم پیوستند، به دنبال این تصمیم، استقلال شهر تا قرن نخست پیش از میلاد مسیح و تا زمانی که به تسخیر (پامپی که در آن زمان رقیب نظامی جولیوس سزار بود) در آمد، حفظ شد.


تاریخچه مارسی فرانسه

اهالی مارسی به عنوان شهروندان بخشی از سرزمین های تحت سلطه رومیان جزو نخستین اقوامی بودند که به دین مسیحیت ایمان آوردند. با کاهش قدرت و نفوذ امپراتوری روم و به دنبال آن سرکش های متعدد در سرتاسر اروپا، مارسی چندین بار توسط اقوام مختلف از جمله ویسگوتس ها و پس از آن فرانکیشها (به فرماندهی چارلمنگ)، اشغال شد. چارلمنگ شهر را توسعه داد و نقش آن را به عنوان یک بندر استراتژیک تجاری به خوبی حفظ نمود. در قرن سیزده و چهارده میلادی مارسی با دو بحران اساسی نارضایتی و شورش مردم بر علیه آنجوین ها و به دنبال آن شیوع بیماری مهلک طاعون در سطح شهر که ۱۵٫۰۰۰ نفر به آن مبتلا شدند روبرو شد و به دنبال تمام این مشکلات در سال ۱۴۲۳ میلادی، شهر توسط قوم آرگونس مورد تجاوز و غارت قرار گرفت.


تاریخچه مارسی فرانسه

علی رغم تمام این مشکلات شهر مارسی هویت خود را به خوبی حفظ نمود و حتی تا مدتی پس از پیوستن به فرانسه در سال ۱۴۸۰ میلادی، دارای هویتی مستقل بود. در قرن هجده میلادی شهر مارسی به نقطه ای استراتژیک در دریای مدیترانه برای فرانسه از لحاظ نظامی تبدیل شد و به دنبال آن بر توان دفاعی آن به شدت افزوده شد، تا جایی که حتی بحران مرگ سیاه (بیماری طاعون که در قرن هجده میلادی سراسر اروپا را فراگرفت) اثر ناخوشایند پایداری بر وضعیت شهر نگذاشت. با وقوع انقلاب کبیر فرانسه پانصد نفر از شهروندان مارسی در حالی که سرود خاصی که پس از انقلاب به بخشی از سرود ملی فرانسه تبدیل شد را زمزمه می کردند به سمت پاریس روانه شدند.
در قرن نوزده میلادی مارسی دوران اوج خود را از لحاظ صنعت و تولید سپری می نمود. با احداث کانال سوئز در سال ۱۸۶۹ میلادی تجارت دریایی از طریق مارسی رشد چشمگیری یافت. بسیاری از ساختمان های بزرگ و مهم شهر در زمان اوج مراودات تجاری با شمال آفریقا به دنبال احداث کانال سوئز احداث شده اند.


تاریخچه مارسی فرانسه

در جنگ جهانی دوم شهر مارسی بارها مورد بمباران هوایی آلمان ها و ایتالیایی ها قرار گرفت. اکثر نقاط شهر در دهه ۱۹۵۰ میلادی با غرامتی که از آلمان ها اخذ شد مجددا احداث شد. از دهه ۱۹۵۰ به بعد نرخ مهاجرت به مارسی به شدت رو به افزایش گذاشت تا جایی که امروزه بسیاری از شهروندان مارسی را افرادی از نقاط مختلف فرانسه تشکیل می دهند.


آشنایی با شهر مارسی فرانسه
امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در خصوص سفر به فرانسه و تور فرانسه با ما تماس بگیرید. آژانس مسافرتی سپید گشت ۸۸۸۰۸۱۱۸
 
بالا