برگزیده های پرشین تولز

بازی جدید سایت نیکو

pouyabidar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2015
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
2
سن
34
در این مصاحبه با بازی سایت نیکو آشنا شوید
همانطور که می دانید در چند سال اخیر صنعت بازیسازی در کشورمان جدی تر از گذشته دنبال می شود و شرکت های زیادی در این عرصه مشغول به کار هستند و هر روز خبرهایی در زمینه تولید و انتشار بازی های جدید در منابع مختلف نقل می شود.
در همین راستا سایت بزرگ نیکو نیز اقدام به سرمایه گذاری در این بخش نموده و اولین بازی این شرکت به زودی منتشر خواهد شد. شاخصه اصلی این بازی رایگان بودن آن است که تمامی کاربران می توانند بدون هیچ هزینه ای آن را اجرا و دریافت کنند. مورد مهم قابل ذکر بعدی، اجرای این بازی 3بعدی بر روی صفحه های مرورگر است که می توان گفت در این زمینه جزو اولین ها در کشورمان می باشد. کاربران تنها کافیست آدرس مورد نظر را در نوار آدرس مروگر خود تایپ کنند تا به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. البته نسخه های قابل نصب این بازی بر روی سیستم عامل های Android و iOS نیز پس از انتشار نسخه مرورگر در اختیار هموطنان عزیزمان قرار خواهد گرفت.
برای آشنایی بیشتر شما با این بازی با یکی از عوامل ساخت آن مصاحبه ای ترتیب دادیم که در اینجا توجه شما را به آن جلب می کنیم:
لطفا خودتون رو معرفی کنید و کمی در مورد این بازی و ایده اولیه اون توضیح بدین:
من شهریار ازهارین‌فر هستم که در زمینه داستان و بخشهای گرافیکی پروژه فعال بودم. ایده ابتدایی این بازی پرتحرک از طرف سایت نیکو به ما اعلام شد. خیابان ولیعصر به عنوان یکی از بزرگترین خیابان‌های خاورمیانه به عنوان لوکیشن اصلی انتخاب شد و در نهایت ساختمان‌ها و نماد‌های اصلی این خیابان از قبیل: میدان تجریش، میدان ونک، ساختمان اسکان، میدان ولیعصر، چهار راه ولیعصر و غیره در محیط بازی قرار گرفتند. البته سعی شده که تمامی موارد اضافه شده به بازی با فضای کودکانه هماهنگ بشه.
بازی به سبک Runner یا دونده ساخته شده و داستان اون درباره شخصیتی با نام نیکو است که در مسابقه دو مدرسه شرکت کرده و برای این که بتونه مسابقه رو ادامه بده باید از یک سری موانع مثل ماشین‌ها، اتوبوس‌ها و سایر خودروهای در حال حرکت عبور کنه. بازیباز در این عنوان، باید سکه‌هایی که در طول مسیر قرار داده شده رو جمع آوری کنه و هر کسی که بتونه رکورد بهتری ثبت کنه میتونه جزو برندگان جوایز بازی باشه که از سوی سایت محترم نیکو اهدا میشه. البته ممکنه تا زمان انتشار نهایی تغییراتی مثل شخصیتهای جدید هم به بازی اضافه بشه که داریم اونها رو بررسی می کنیم.
چند نفر و به چه مدت بر روی این پروژه کار کردن؟
حدود هفت نفر در استودیوی Brain Ladder روی بازی به صورت تمام وقت کارکردند. پروسه آماده سازی و ساخت بازی حدود 50 روز زمان برد و بازی مبتنی بر پلتفرم وب ساخته شده و به زودی نسخه‌های موبایلی هم عرضه خواهد شد. در اینجا اسم دوستانی که در تهیه این بازی فعالیت داشتن رو اعلام می کنم:
حمید عبدالهی‌ها: انیمیشن سه بعدی
امیر حسین هوشمند: برنامه نویس
شهریار ازهاریان فر: داستان، تکسچر و خلق محیط
سعید عبدالهی‌ها: انجین
مجید دمهری فرد: صداگذار
اشکان و شایان بختیاری: موسیقی
کمی در مورد مسائل فنی در ساخت این بازی برامون بگید:
چون پلتفرم اصلی وب بود و باید بازی روی مرورگر اجرا میشد، در نتیجه حجم بازی و توان اینترنتی کشور برای ما یک چالش اساسی بود. فضای بازی پر از آبجکت در حال حرکت بود که می‌تونست روند کار رو دچار اختلال کنه. برای ساخت بازی از انجین Unity استفاده شده و ما انیمیشن‌های بسیاری برای کاراکتر نیکو در نظر گرفتیم. محیط بازی کاملا شاد و زیباست و برای همین موضوع باید خیابان‌ ولیعصر به گونه‌ای خلاقانه به صورت سه بعدی ایجاد می‌شد. در ابتدا از مناطق اصلی این خیابان عکسبرداری کردیم و مدل‌های سه بعدی نماد‌های اصلی رو ساختیم. اگر در طول بازی به مکان‌های خاصی مانند میدان ولیصر برسید دقیقا خواهید دید که همه چیز در جای خودش قرار داره. سینما قدس، ساختمان ایرانیان و همه چیز مثل نمونه‌ی اصلی کار شده. در نهایت فشرده‌سازی بازی کار پیچیده‌ای بود چون باید بازی بر روی وب و منطبق با هر سرعت اینترنتی در ایران قابل بازی می‌بود.
کمی هم در مورد سابقه کاری گروه و بازی‌هایی که روی اونها کار کردید توضیح بدید:
اعضای تیم در ساخت اولین بازی 3بعدی ایران با نام “پایان معصومیت” نقش مهمی داشته اند. بازی “لطفعلی‌خان زند”، “شمشیر نادر”، “شبگرد: طلوع تاریکی” از عناوین مهمی بوده که اعضای این گروه روی اونها کار کردند و حالا به صورت مستقل با تاسیس استودیوی خودمون به نام Brain Ladder سعی می کنیم تا کارهای قوی و متفاوتی رو پیاده سازی کنیم.
در آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید:
در کل امیدواریم این بازی مورد توجه همه قرار بگیره. خیابان ولیعصر طولانی ترین خیابان خاورمیانه است که می‌تونه به عنوان یک میراث ایرانی مورد توجه قرار بگیره و همه باید در نگهداری و زیباسازی هر چه بهتر این خیابان فعال باشند. امیدوارم بازی‌های بیشتری با محوریت سمبل‌های ارزشمند ایران زمین ساخته بشه تا کودکان ما با فرهنگ خودشون بیش از پیش آشنا شوند. کار شرکت نیکو به حق شایسته و نیکوست، و از تلاش‌های اونها در این زمینه تشکر می‌کنیم. در نهایت امیدواریم تا صنعت بازیسازی با کمک بخش خصوصی و شرکتهایی مثل نیکو به جایگاه واقعی خودش برسه. http://nikoo.com/game/game-interview/در-این-مصاحبه-با-بازی-سایت-نیکو-آشنا-شوی
 
بالا