برگزیده های پرشین تولز

بوکس

RuDiger

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 آگوست 2006
نوشته‌ها
4,793
لایک‌ها
5,069
سن
34
محل سکونت
Tehran
از همه ممنون مخصوصا ادوین عزیز که توضیحات کاملی دادن و عذرخواهی بابت اینکه اینقدر دیر سر زدم! در واقع تا چند روز من پیگیر تاپیک بودم اما دیدم کسی جواب نداد دیگه خودم هم ولش کردم!
/

همه دارن از شکستگی بینی و از ریخت افتادن و... صحبت می کنن! اگر واقعا اینطور هست و اگر واقعا هر کسی که وارد این ورزش میشه قیافش داغون میشه اصلا برای چی این مسابقات برگزار میشه؟! مسابقات المپیک رو داشتم می دیدم هیچ کس از ریخت نیفتاده بود مخصوصا ورزشکار ایرانیمون که خیلی هم جذاب و سکسی بود!!! راستیتش درک نمی کنم این همه جو منفی در مورد داغون شدن ظاهر و... شاید هم شما در مورد مسابقات آزادی صحبت می کنید که بدون کلاه ایمنی شرکت می کنن؟!
بحث بدنسازی هم که من اگر بخوام به طور جدی تو بوکس شرکت کنم مطمئنا برنامه خواهم گرفت! و اینکه گفتم بدنسازی کار می کنم فقط برای این گفتم که کمی آمادگی بدنی دارم!

در آخر هم اینکه در تهران چه باشگاه و مربی رو سراغ دارن تا حضورا بتونم برم پیشش و در این مورد باهاش صحبت کنم؟


باز هم مرسی از همگی :)
 

3dwin

Registered User
تاریخ عضویت
4 جولای 2012
نوشته‌ها
1,054
لایک‌ها
438
محل سکونت
اونور خاک
ببینید دوست عزیز و کاربر فعال فوتبال ِ علاقه مند به بوکس

همونطور که در پست قبلی هم تا حدودی اشاره شد ، عده ای از مردم ، اینگونه میپندارند که اگر در یک رشته ورزشی آسیب دیدگی گریبان گیر شخص ورزشکار شد ، اون رشته ورزشی خطرناکه و یک انسان باید عقل ناقصی داشته باشه که در اون رشته به فعالیت بپردازه . بوکس نیز از این قاعده مستثنی نیست و عده ای فکر می کنند با یک بینی شکسته و له شده ، هیچگونه جذبه ای برای انسان باقی نمیمونه و شخص از ریخت و قیافه میافته .
یک نوجوان رو در نظر بگیرید که تنها دغدغه فکریش برای بعد از رسیدن به سن قانونی یعنی 18 سالگی ، انجام عمل زیبایی بینی برای بیشتر شدن شباهتش به کریستیانو رونالدوست . طبیعتا این شخص در هیچ رده ای قرار نمیگیره مگر هم رده با همون عده ای که در موردشون صحبت شد .
یا مادری رو تصور کنید که فرزند فوتبالیستی داره که پای فرزندش در یک بازی آسیب میبینه . اگر این مادر توجیه نشده باشه که اتفاق ناخوشایند در هر زمانی و حتی موقع نشستن روی صندلی هم بوقوع خواهد پیوست ، نمیتونه با قضیه آسیب دیدگی در ورزش که اتفاقیست اجتناب ناپذیر ، کنار بیاد و حتی شاید فرزندش رو از ادامه فعالیت در فوتبال منع کنه و با دیدن هر مسابقه فوتبال که از تلویزیون پخش میشه بر باعث و بانی مخترع این رشته ورزشی لعن و نفرین روانه کنه .

مسائل اینچنینی بر میگرده به نوع نگرش انسان در مورد یک نوع رشته ورزشی .
شما ، من و خیلی های دیگه با این طرز فکر مخالفیم؛ به حدی که خود شما گفتید بوکسور ایرانی جذاب و حتی ثکثی بوده .
اینجا هم قرار نیست هیچکس ، نه من و نه دوست دیگری ، جو منفی ایجاد کنیم ، مگر اینکه منفی برداشت بشه . بلعکس ، سعی می کنیم نشون بدیم که بوکس بر خلاف ظاهر خشنی که داره ، یک رشته ورزشی ایده آل و زیباست .
در ضمن اشاره به اون مواردی هم که در مورد آسیب دیدگی و نداشتن سابقه بیماری در پست قبل ذکر شد ضروری و کاملا جدی بود .

باز هم تاکید می کنم
خیلی بر روی آمادگی بدنی بدست اومده در بدنسازی حساب باز نکنید . وارد بوکس که شدید خود بخود به این موضوع پی میبرید که ساختار تمرینات هر رشته ورزشی و هر فعالیت و تاثیرشون بر بدن و اندام ها ، تنها مختص همون رشته ست و بس .

*

نمیشه گفت چه باشگاهی و یا کدوم مربی . برای این مورد به هیئت بوکس تهران رجوع کنید . اما ترجیحا سعی کنید باشگاهی رو انتخاب کنید که علاوه بر فضای کافی ، امکانات رفاهی/آموزشی کاملی داشته باشه و البته مربی خوب بر امکانات ارجحیت داره .
 
بالا