برگزیده های پرشین تولز

مانــدگارتــرین و خاطرانگیـزتــرین های رادیو و تلویزیون (دوبله ، سکانس ، دیالوگ ،تیتراژ... ) !!!

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools
درود به همگی
hi.gif


خوب نظر به استقبال و عنایت دوستان به تاپیک دانلود و درخواست آهنگهای بیکلام و مشهور پخش شده از رادیو و تلویزیون که در بخش موسیقی زدم و ضمنا قولی که در قسمت پیشنهادات و انتقادات این بخش داده بودم بر تصمیم گرفتم استارت این تاپیک رو در این بخش بزنم.
smiley-ashamed001.gif


85ac0cc08c5e.jpg

خوب همه می دانیم بسیاری از هنرمندان پشت صحنه مثل دوبلور ها با صداهای به یاد ماندیشان در بعضی کارتون ها، سریال ها ، فیلم ها، .... بعضی هنوز هستند یا بعضی بازنشست شده اند یا تعدادی به رحمت ایزدی پیوستند و همچنین هنرمندان و بازیگران دوست داشتنی ای که با هنرآفرینی شون در عرصه های مختلف سیما بسیار برای ما خاطر انگیز و به یاد ماندنی شده در این تاپیک قصد داریم یک تجدید خاطره داشته باشیم و یادشون رو گرامی بداریم.
crfwjhl7g0bx87be2au.gif



خوب از همین ابتدای کار می گم اقوانین و عنوان و هر جای تاپیک ممکنه اشکال داشته باشه و یا بهتر بشه پس هر انتقاد و پیشنهادی می تونه باعث کیفیت تاپیک بشه! امیدوارم با کمک باقی دوستان تاپیک خوب و مفیدی داشته باشیم:blush:


قوانین:

شاید بزرگترین فرق اینجا با تاپیک های عکس های خاطر انگیز یا دیالوگ ماندگار و ... همین باشه ما اینجا بیشتر از ویدیو کلیپ استفاده می کنیم چون از هر نظر برای بیان احساس و تاثیرگذارتر بودن بهتره البته بی شک در کنار یک نوشته و عکس توضیحات مربوطه اینکه از چه شبکه ای یا رادیویی بوده و ...! :blush:

تبصره: فقط در نبود ویدیو کلیپ در درجه دوم کلیپ صوتی و طبیعتا در کنارش عکس و توضیحات مربوطه می تونه باز هم کافی باشه!:rolleyes:



سوالات و نکات متداول و مهم :


نکته اول: کلیپ ها معمولا حجم بالایی دارند؟

خوب نرم افزارهای مختلفی وجود داره (Video Convertors)که می تونید کلیپ رو به حجم کمتر و قابل دانلود تبدیل کنید که شاید متداول ترینش jet-Audio باشه که با رفتن به قسمت Convert Video می تونید حجم رو به حداقل و کیفیت آن طوری تنظیم کرد که گویای مطلب باشه! :rolleyes:

و بعدا اگر استقبال شد به پیشنهاد دوستان شاید این پست رو ویرایش و بهترین نرم افزار های پیشنهادی رو قرار بدیم.:)

نکته دوم: کلیپ ها معمولا طولانی اند!

کلیپ ها اگر طولانی هستند می توان اون قسمت و یا قطعه رو با نرم افزار های Video cutter - Splitter یا با Video Joiner به هم وصل نمود و در نهایت قسمت مورد نظر رو انتخاب و آپلود کرد.

نکته سوم : کجا آپلود کنیم؟
ترجیحا آپلود سنترهایی که دانلود از آنها ساده تر هست Pesiangig ، Picofile ، 4shared و بهترینش هم ضمیمه کردن در خود انجمن هست که البته متاسفانه حجم محدودی رو قبول می کنه! :wacko:

نکته چهارم:
لطفا از قرار دادن لینک های فیل */ تر شده پرهیز کنید!.



موفق و موید باشید
m0625.gif
 

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools
با یادی از بی بی قصه های مجید( پروین دخت یزدانیان) مادر کیومرث پور احمد که چندی پیش در گذشت (5 فروردین 91 ) تاپیک رو آغاز می کنم. سریالی با عنوان قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد و که یادتون نرفته!:happy:

485346-386741651344698-2144.jpg


*************


این داستان اسمش جدول ضرب بود مربوط می شه به تسبیح معلم ریاضی مجید که باعث می شه ازش بترسه! :)

چند دقیقه ای رو ازین قسمت داستان تسبیح انتخاب کردم امیدوارم لذت ببرید::blush:


 

A R @ M

همکار بازنشسته خاطرات ، سینما و تلویزیون
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
6,356
لایک‌ها
5,482
مرسی بهزاد
دوس دارمش
34zn0n5.gif
 

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools
vlcsna19.jpg


شخصیت ها: پینوکیو ، پدر ژپتو، روباه مکار،گربه نره ، فرشته مهربون

Cartoon_Pinocchio.jpg

یکی از کارتون های قدیمی و زیبای بیاد ماندنی کارتون پینوکیو بود. ماجرای پیرمردیه (پدر ژپتو) که برای اینکه از تنهایی در بیاد با چوب یک عروسک میسازه و نامشو پینوکیو میذاره و فرشته مهربون بهش جون میده. این بچه خیلی ساده و زود باوره و توی بیشتر قسمتهاش روباه مکار و گربه نره سرش کلاه میذارن و ...

*****************

پینوکیو ....پینوکیو

هی که الکی یاد گذشته می کنیم فکر می کنیم قبلا شادتر بودیم . من که نبودم . دلم زود می گرفت . نازک بود دلم . سرد بود هوا . همیشه ابری بود . همیشه خط های دفتر مشقم که باید پر می شد و جمع و تفریق هایی که به ضرب مداد قرمز می خواستیم دلچسبش کنیم بغضی می شد در گلویم . می خواستم تلویزیون ببینم آخر . بازم مدرسه ام دیر شد . می خواستم اکبر عبدی ببینم . چه مزه خوشمزه ای داشت نان و پنیری که سر صبحی با آن همه اشتها با عجله می پیچیید و کیف چرمی به دست لی لی کنان می رفت مدرسه ...

نه قبلا شادتر نبودیم . اما برنامه های تلویزیون یک پنجره بود برای دیدن . برای شنیدن . وقتی سیزده به در تو را می بردند لواسان با تلویزیونی که آنتنش به زحمت راه میداد می نشستی رابین هود می دیدی چه قدر زندگی را دوست داشتی ....

حالا بعد از این همه سال به سراغ رویا سازان می روم...همه شان را دوست داشتم و البته خانم ناهید امیریان دوبلور صدای جینا در کارتون پینوکیو را بیشتر .گفت که از پنج سالگی در رادیو بوده و با دوبله بزرگ شده . صدا و کاراکترش خیلی شبیه هم بود . در همان اتاق کوچک دوبلاژ می دوید و شلوغ پلوغ می کرد و من را یاد جینا میانداخت . همان جوجه سرحال و منتقد با غرغر های شیرین و جیغ و دادهای دلنشین. انگار نه انگار که پنجاه و اندی سال داشت . جینای درون من نمی توانست ساکت بماند.داد میکشید:" پینوکیو..پینوکیو..." دلش می خواست هیچ بچه ای به دام گربه نره و روباه مکار نیفتد. اسیر شهر اسباب بازی ها نشود . گوشهایش دراز نشود . اما انگار قانون نانوشته ای است. باید به دریا بفیتی تا منزه شوی

و یاد بگیری که برای بزرگ شدن باید وسیع باشی و سر به زیر و سخت....حالا هرچه که بود ..."پینوکیو" اشتباه قشنگی بود.



نوشته ای زیبا از میترا لبافیان


*********************

یادی از صدای ماندگار دوبلور صدای جینا: مژگان عظیمی

securedownloadCA0WK32A.jpg

شروع کار از 5 سالگی با کار در رادیو در برنامه "خردسالان" به هراه خانم ها "پروین چهره نگار" ، " وکیلی"،"عاطفی"و "برومند"وگویندگی در برنامه "آموزش راهنمائی نوجوانان".
دربرنامه های رادیویی دیگری نیز شرکت داشت. از جمله نمایش های رادیویی "قصه های شب" ، "صبح جمعه" ،"عصر جمعه" و برنامه "نوجوانان"و بعد کم کم وارد دوبله شد و اولین کارش نیز درکارتون "پینوکیو" بود به جای "جینا" و کارتون "هایدی" و ...

برگرفته از سایت: www.iran-dubbing.com


خوب چند دقیقه ای از کلیپ یکی از قسمت های این کارتون رو می بینیم که تجدید خاطره بشه:happy:

 

kaveh_hazhir

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
11 جولای 2010
نوشته‌ها
373
لایک‌ها
609
محل سکونت
Rasht
سلام، یه تیکه دیالوگ خیلی نوستالژیک دارم که قبلا آپلود کرد بودم. متاسفانه نمیدونم مال کدوم کارتونه.... کسی یادش میاد؟


http://www.4shared.com/mp3/27Gk0C9c/Ye_online.html
 

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools
رابطه فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی پوران درخشنده و محصول سال ۱۳۶۵ است. این فیلم نخستین تجربه بلند سینمایی پوران درخشنده محسوب می شود.


FullImage.jpg



بازیگران: پرویز پورحسینی ، خسرو شکیبایی، پوراندخت مهیمن، منیژه آقایی، علیرضا رضاییان ، مهری ودادیان

Rabeteh.jpg

داستان فیلم در مورد نوجوانی ناشنوا و لال به نام ناصر است که قادر به ایجاد رابطه با اطرافیان خود نیست. پدر و خواهر ناصر به او بی توجه اند و دل سوزاندن مادر به حال او بی فایده است. ناصر تحت فشار اطرافیان و خانواده از همه کس و همه چیز دلزده است، اما پس از آن که معلمش (زنده یاد خسرو شکیبایی) او را در عدم برقراری رابطه با اطرافیان مقصر می داند، به خود می آید. سرانجام پس از آن که تا حدودی قدرت تکلم می یابد با دسته گلی به دیدار معلم می رود.

خوب با قطعه ای از این فیلم یادی می کنیم از زنده یاد خسرو شکیبایی که این سکانس تاثیرگذار رو با صدای زیباشون زیباتر کردند:rolleyes:



 
Last edited:

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools
باز هم یادی از شیرینی های دوران کودکی که با این کارتون ها شیرین تر هم می شد:happy:



1290703631_sandbad.jpg

شخصیت ها : سندباد، علی بابا، علاالدین، شیلا ـ همون مرغ دریایی سندباد که همیشه مراقبش بود و ...



سندباد: دریانوردی به همراه دنیانوردی

1290703580_im3399.jpg

خواندن قصه ها و رمان های قدیمی برای بچه ها کمی سخت است اما وقتی یک کارتون از دل افسانه ها و قصه های قدیمی ساخته می شود حتما برای بچه ها جذاب است مخصوصا که این قصه ها در عین حال که واقعی اند یک جورهایی با تخیل بچه ها هم بازی می کنند.مجموعه ۵۲ قسمتی سند باد هم از این دست کارتون ها است .کارتونی به کارگردانی فومیو کوراکاوا _انیماتور ژاپنی _که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ اکران شد و نمونه ای از قصه‌های تو در توی هزار و یک شب با شخصیت‌های جادویی‌شان برای کودکان بود .جالب است بدانید که شخصیت سندباد بیشتر یک چهره داستانی کهن ایرانی است که قصه اش از دوره ساسانی نوشته شده است و ماجراهای آن در بغداد اتفاق می افتد.

cap1qef56.jpg

بعد از آن اعراب هم این قصه را به شکل دیگر روایت می کنند اما در داستان واقعی سندباد مرد مسنی است که خاطرات سفرهای دریایی‌اش را تعریف می‌کند و علاء‌الدین هم پسر جوانی است که چراغ جادو را پیدا می‌کند. علی‌بابا هم این‌طور که بعدها در کارتون آمده، یک دزد نیست بلکه با چهل دزد بغداد می جنگد.با این حال وقتی کاگردان ژاپنی می خواهد قصه سندباد را برای بچه ها به تصویر بکشد آن را با تخیل بچه ها قاطی می کند و برای همین است که در مجموعه کارتونی اش ما با پسر بچه ماجراجویی اشنا می شویم که دوست دارد در کنار دریانوردهای دیگر دنیا را ببیند.گارگردان با تغییر این شخصیت و آوردن شخصیت تخیلی شیلا که یک مرغ مینای دریایی است سعی کرده یک دوست برای سندباد جور کند که یک جورهایی مواظب و همراه سندباد است. علاوه براین ها کلی ماجرا و ایدة دیگر هم در کارتون هست که به دنیای فانتزی بچه ها نزدیکتر است. کارتون سندباد از این جهت برای بچه ها مهم است که چون خیلی به متن کتاب اصلی وفادار نیست بیشتر به روح جادویی «هزار و یک شب» وفادار مانده و علاوه بر تهییج بچه ها به داشتن روح ماجراجویی و نترس بودن آنها را با دنیاهای ناشناخته آشنا می کند.



و صدای ماندگار خانم ناهید امیریان شمس آبادی

CrthIndelibleVoices.jpg

در دوبله سریال های تلویزیونی زیادی شرکت داشته ام که همه شان را به خاطر ندارم مثلاً در سریال کارتونی "بامزی" جای خودِ بامزی حرف می زدم و یا به جای "لوسی مِی" در کارتون "مهاجران" ، به جای "جینا" در کارتون "پینوکیو" ، به جای " هاچ" در کارتون "هاچ زنبور عسل" ، به جای "سندباد" در کارتون "سندباد" ، به جای نِل" در کارتون "نِل و پدربزرگ" ، به جای" آنت " در سریال کاتونی "بچه های کوه آلپ" ، به جای "بَنِر" در کارتون "سنجاب کوچولو" ، به جای "خرس مهربون" در کارتون "پسر شجاع" ، به جای "فلن" در کارتون "خانواده دکتر ارنست" و یا سریال های "خانواده دیویس" ، " خانه کوچک" ، از سرزمین شمالی" ،" پکولا" و بسیاری سریال ها و فیلم های کارتونی و سینمائی که نامشان را دقیقاً به خاطر ندارم.
الان هم در سریال تلویزیونی "گمگشته" به جای "یوسف" حرف میزنم.

برگرفته شده از سایت: Iran Dubbing :: انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم


و این هم ویدیو کلیپ یکی از قسمتهای اون البته بصورت بریده شده و کوتاه:blush:



 
Last edited:

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools

من الان متوجه شدم تاپیک مشابهی رو یوسف قبلا زده اگه استقبال شد ادامه می دیم وگرنه تاپیک رو ببندید:rolleyes:

کارتون ها: سفرهای گالیور، مورچه و مورچه خوار، رابین هود ، می تی کومان، آزمایشگاه دریایی ، آقای سکسکه ، خانواده رابینسون ، مهاجران ، دختری به نام نل ، مدرسه موشها ، هاکل بری فین، دژ فضایی و ...

برنامه ها: دیدینی ها ، ساعت خوش و سریال ها و ...

شاد و خرم باشید:happy:

 

amirir

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2010
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
2
با سلام خدمت آقا بهزاد عزیر و سایر دوستان
از دیدن این تاپیک خیلی خوشحال شدم
من خودم یکی از طرفداران تاپیک دانلود و درخواست آهنگهای بیکلام و مشهور پخش شده از رادیو و تلویزیون بودم ولی چند ماهی هستش که به دلیل مشکلاتی نتونستم بهش سر بزنم. تا صفحه 284 هم دنبال کرده بودم. الان هم با لینک قبلی نمیتونم وارد اون تاپیک بشم.
اگه میشه کمکم کنید. لینکشو بهم بدید. ممنون
 

Oceanrise

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 فوریه 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
40
جناب بهزاد سلام،
اين تاپيك دانلود و درخواست اهنگهاي بيكلام راديو تلويزيون را چه جوري ميتونم بهش دسترسي داشته باشم
ممنون اگه راهنمايي كنيد
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
برنامه صدم رادیو پس فردا. حتما از یوتوب پیداش کنید/دانلود کنید
 
بالا