برگزیده های پرشین تولز

بسم رب

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
ذکری که در ظرف بسم الله قرار می گیره لا اله الا الله،لا اله الا الله، یا لا اله الا الله این ذکر لا اله الا الله برای قرب برای خلاصی، شرک، ریا، سالوس بهترین ذکر است.

او ذکر بسم اله فتاح است باز می کند و ذکر لا اله الا الله صاف می کنه شرک، کفر، ریا، ستم و… را از انسان دور می کنه، انسان در شبانه روز یه مقدار در سجده، نماز و جاهای دیگر لا اله الا الله، لا اله الا الله یا لا اله الا الله در همین حد که هیچ نقطه ای توش نباشه،

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
عالی ترین درجه ای که انسان می تواند به آن برسد سجده است، قیام نیست، رکوع نیست سجده است. ما از سجده استفاده نمی کنیم سحده خودش یک شاه کلید، یه کلید اصلی، حالا شما این کلید که سجده است سبحان الله توش بزارید، حالا می شه نور، نور.

هزار تا استغفرالله توی قنوت بگید، پنچ تا استغفرالله توی سجده بگید. این برتر از اون هست. نفس سجده برتر است.
سجده با نماز متفاوت است و بیرون از نماز هم می تواند سجده داشته باشه. ذکر رو شروع کن و در سجده بگید.

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
حقیقت این است که دنیا و ناسوت، جز عشق آن، تمام خوابی است که به اندک زمانی می‌گذرد.
از دنیا، تنها عشق به خداوند و پدیده‌های اوست که می‌ماند و بس.

عاشقی که بتواند ناز حق تعالی و بندگان او را به جان بخرد و جان خود را با صداقت تمام تقدیم دارد.
این عاشق واصل به مقام ذات است که جز خدا و پدیده‌های او، دردی ندارد. عاشقی که فنا و تلاشی دارد و اهل بلا و درد و ولاست و چیزی جز فنا در بساط او نمانده است.

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ»
تمامى ستایش مخصوص خداى تمام کمال؛ پروردگار عالمیان است.

معناشناسى حمد و واژگان همگن

دومین آیه‏ ای سوره‏ حمد، ستایش مطلق خداوند؛ پروردگار عالمیان را موضوع قرار داده است و مى‏فرماید: «الْحَمْدُ لِلَّه». این فراز با حمد شروع شده است و نه با شکر یا مدح.

«حمد» در لغت «ستایش ِ شکوهمندى شناسا و داراى اراده» معنا مى ‏شود. مى ‏توان جنس عام آن را مطلق اختصاص و نسبت دانست.
حمد هم براى خداوند و هم براى آدمیان واقع مى ‏شود و چنین نیست که حمد در وضع خود (مقام ثبوت) مخصوص خداوند باشد، ولى در مقام خارج (اثبات)، حمد جز براى خداوند واقع نمى‏ شود

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
پاک دامن در لغت به معنی پاک، عفبف و باعفا است:
یکی پاکدامن که آهسته تر نکوتر بدیدار و شایسته تر.
حیا در لغت‏ یعنى شرم داشتن از ارتکاب زشتى‏ها و در اصطلاح حالت روانى خاصى است که موجب متانت و وقار در رفتار و حرکات و سکنات انسان مى‏شود .
در نتیجه هر چه حیا در انسان قوى‏تر باشد، شخصیت آدمى وزین‏تر و رفتارش سنجیده‏ تر خواهد بود و از آنچه با آراستگى شخصیت منافات دارد، بیش‏تر اجتناب مى‏کند .
حیا در روایات جایگاهى ویژه دارد، به گونه‏اى که آن را محصول ایمان و حتى عین ایمان شمرده‏اند .

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
جریان ترس ذاتاً محبوب نیست؛ ترسِ از عذاب الهی باعث تکامل است، وگرنه صِرف ترس کمال نیست؛
چه اینکه در قیامت وقتی اینها آتش را می‌بینند هراسناک، خاشع و خاضع می‌شوند، آن ترس عبادت و کمال نیست.
در سوره مبارکه «حشر» فرمود عدّه‌ای در هنگام برخورد با قدرت اهل ایمان هراسناک هستند و این هراس آنها هراس دینی نیست،
بلکه هراس دینی آن است که با معرفت، با علم به خدای سبحان و اعتقاد به خدای سبحان بترسند.
در سوره مبارکه «حشر» فرمود: ﴿لَأَنْتُمْ أَشَدُّ رَهْبَهً فی‏ صُدُورِهِمْ﴾ شما در دلهای منافقین ترسناکتر هستید؛ ولی آنها نمی‌فهمند،

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
وجود مبارک رسول گرامی(ص) غالباً از قیامت،قیامت،قیامت سخن می‌گفت و مردم را از قیامت پند می‌داد.
مرحوم شیخ مفید نقل می‌کند وقتی حضرت قیامت را مطرح می‌کرد و مردم را از قیامت انذار می‌کرد تمام گونه‌های حضرت سرخ می‌شد مثل اینکه یک فرمانده لشگر حمله دشمن جرّار را بخواهد گزارش بکند.
یاد مرگ،مرگ،مرگ،انسان را افسرده نمی‌کند بلکه انسان را پویا می‌کند؛
قیامت صحنه‌ای است که ﴿لا بَیْعٌ فیهِ وَ لا خُلَّهٌ﴾، هیچ کس آدم را نمی‌شناسد و تنها اعمال انسان با او خواهند بود و نه هیچ چیز دیگر.

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
اما نماز شب یک جایگاه خاص دارد. حضرت فرمود شرف مؤمن در سحرخیزی اوست؛ اگر کسی سحرخیز بود طرز فکرش، گفتارش، رفتارش، نوشتارش و مَنشش، آموزنده است.
نماز شب راه کسب عزت و شرافت است که در شب امکان پیمودن آن است اما راهی که برای رسیدن به عزت و شرافت در روز پیش پای ما گذاشته
شده است، از مردم بی‌نیاز بودن است که این نکتهدو بعد فردی و اجتماعی دارد؛ بی‌نیازی فردی این است که در روایات ائمه فرمودند دستی بدتر از دست بگیر نیست، انسان تا می‌تواند و تا نفس می‌کشد باید روی پای خود بایستد

ادامه مطلبhttp://besmrab.ir/عزت-و-شرف-در-نماز-شب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
وجود مبارک صدیقه کبرا فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سیره و سنتی دارد که معرف هویت اوست؛
چون این ذات پر برکت همانند سایر ذوات قدسی همتای قرآن کریم‌اند و قرآن کریم عباراتی دارد، اشاراتی دارد، لطایفی دارد، و حقایقی؛ چه
اینکه از امام حسین (علیه‌السلام) و امام صادق (سلام‌الله‌علیه) رسیده است که قرآن به چهار بخش تقسیم می‌شود، چهار درجه دارد: یک
درجه‌‌اش برای توده مردم است به نام عبارات قرآن؛ برتر از آن اشارات قرآن است و والاتر از آن لطایف قرآن است و قله قرآن حقایق قرآن است که مخصوص انبیاست
http://besmrab.ir/همتای-قرآن-کریم-حضرت-زهرا
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
حضور حضرت فاطمه‏ زهرا(س) در جامعه با کیفیت بسیار بالا همراه بود و ایشان با یک خطبه توانستند بنیان کفر و نفاق را براندازند. یعنى آن حضرت
کارى را انجام دادند که حضرت امیرمؤمنان به هیچ ‏وجه نمى ‏توانستند آن را در جامعه ‏ى آن روز که همه از ایشان روى‏گردان شده بودند انجام دهند.
نسل بنى ‏امیه با این خطبه بود که بر زمین زده شد.

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
آدمی دو فصل دارد:
فصلى که به حضرت آدم علیه‏السلام باز مى‏گردد
فصل دیگر نورى است و به حضرت خاتم(ص) ارجاع دارد.
عرفان دانشى است که آدمى را راهنمایی می کند تا فصل نورى را در خود بیاید و او را به اصل خود که حضرت محمد (ص) و علی (ع) مى ‏باشند ارجاع مى ‏دهد.
ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
خدا بزرگ و بزرگوار است و در کمال کرامت است که رزاق مى‏ باشد و براى گرفتن روزى از حضرتش نیاز به التماس، زارى و گریهنیست؛ زیرا خدا وظیفه ‏ى خود مى ‏داند که روزى تمامى آفریده‏ ها را به آنان برساند.
روزی دو گونه است: یکی آن که تو در جستجوی آن هستی و دیگری آن که تو را می جوید که اگر به دنبال آن نروی،‌ به سراغ تو می آید.
مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
گاهی دلی می‌شکند و شکسته‌ی آن هزاران دل را از شکستگی در می‌آورد و هزاران گاه و بی‌گاه دیگر وجود دارد که فهم آن در خور ذهن عادی و عقل صوری نیست
انسان نه از کمیت و شمار کارهاى خود اطلاعى دارد و سخت‌تر از آن از کیفیت و چگونگی کار خود خبر ندارد.او نه به درستی، ظاهر کار خود را می‌شناسد و نه از باطن امور و علل و اسباب کارهای خود خبری می‌گیرد. بسیاری از کارها با آن‌که صورت درستی دارد می‌شود نتیجه‌ای مختلف و متفاوت بدهد؛
ادامه مطلب….
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
آدمی در حوادث و سختی ها به ‌خوبی می‌بیند که اهل حق بودن و به‌ حق گام برداشتن و بر حق استوار شدن، چه مقدار مشکل و سخت است و طی این مسیر پر دشوار چندان آسان نیست.
بسیاری از ناحق‌ها حق است و عامل درگیری، اختلاف مزاج‌ها و مذاق‌ها می‌باشد.
آن‌ها که باطل را پیروی می‌کنند روزی به حق می‌رسند، هرچند در آخرت باشد؛ زیرا باطل وصولی ندارد و هیچ فردی نیز نمی‌تواند بدون وصول باشد.باطل نسبت به اهل خود نامردی می‌کند و با اهل باطل نیز سازگار نیست.
ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
بیشتر ما انسان ها دوست داریم روی زمین کاری نکیم که آنسان های دیگه نارحت بشن، اما واسه خدا چی!؟
عارف عالَم را محضر خدا می داند و او را شاهد، حاضر و ناظر بر جمیع امور. این اعتقاد نه تنها مانع صدور گناه و خلاف از او می شود بلکه سبب آسان شدن تحمّل مصائب نیز می گردد.
امام حسین (ع) فرمود: پنج کار را بکن و آن گاه هر چه خواستی گناه کن:
۱ ـ روزی خدا را نخور و هر چه خواستی گناه کن.
ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
علم به حق تعالی مانند یافتن «من» در انسان است. اگر یافتید، همان علم، حق تعالی است. باید حقیقت علم را به کنده نشست و دید، مانند پریدن و گرفتن قطار که در حال حرکت است.
دل انسان را جمع کنید، مشتی است، آن را باز کنید، دشتی است. جمعش کنید، باطن حق تعالی است، بازش کنید، تجلی و ظهور حق تعالی است.

ادامه مطلب
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
انسان از طبیعت روییده است و با طبیعت رشد مى یابد و سرانجام ـ در نگاه دانش تجربى ـ به طبیعت بازمى گردد و در آن هضم مى شود و البته بخشى از این نگاه، ناگزیر مورد پذیرش همه است ـ چه الهیون و چه ماده گرایان و ماتریالیستها ـ زیرا نمى توانانکار کرد که جسم انسان محکوم به چنین رویش از طبیعت و بالندگى، فسردگى و هضم شدن در طبیعت است.

ادامه مطلب
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
تو ایرانی هستی یا عرب؟؟ هیف نیست خودمون رو به یه عده بچه تازی سوسمار خور بفروشیم؟ پس عربی حرف نزن فارسی بخون بفهمی...
 

cd3

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2007
نوشته‌ها
464
لایک‌ها
106
إنی اُحبّک, إنی اُحبّک یکی از اذکار باطنی در باب محبت الهی اینه، آدم همیشه توی دلش، توی سجادش، توی سجدش بگه بگه بگهآش می دن،آش می دن، آش می دن این قدر گفت که باور شد دارن آش میدن.
إنی اُحبّکإنی اُحبّک لازم هم نیست همش هم معصوم باشه گناه بکنه، گناه نکنه خدایا ما هر چه هستیم دوست داریم.
ادامه مطلب
 
بالا