برگزیده های پرشین تولز

ایرانیان دو‌برابر میانگین جهانی مرغ مصرف می‌کنند

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,805
محل سکونت
شهر گناه
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرانه تولید مرغ برای هر ایرانی بین 25 تا 26 کیلو است. این در حالی است که سرانه مصرف مرغ در دنیا بین 12 تا 13 کیلوگرم بوده و ایران دو برابر میانگین جهانی تولید و مصرف دارد.

به گزارش ایسنا، حسن رکنی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط تلفنی خود با برنامه پایش عنوان کرد: تقریبا حدود دو میلیون تن تولید سالانه گوشت مرغ داریم که سرانه تولید برای هر ایرانی بین 25 تا 26 کیلو برای هر ایرانی است و حدود 800 گرم از این تولید سرانه صادر می شود؛ یعنی حدود 60 هزار تن در سال صادر می شود که این عدد در قیاس با تولید بسیار پایین است و در حال برنامه ریزی هستیم تا این رقم را افزایش دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود : در یک سال گذشته گوشت گرم به وفور در اختیار بوده و نیازی به استفاده از گوشت های سرد و ذخیره شده نبود و علت آن هم مازاد تولید بود. در مناسبت هایی مانند دهه مبارک فجر معمولا تا انتهای سال، ماه مبارک رمضان و بعضی مناسبت های ملی و مذهبی کشش بازار تغییر می کند. در حالیکه تولید ما خطی است، نمی شود یکباره در ماه بخواهیم مقداری میزان تولید را افزایش و یا کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی برنامه های دولت گرفتن نوسانات بازار است گفت: قیمت واقعی مرغ با توجه به هزینه های تمام شده وجود نداشت و برای همین بین 6500 تا 7000 تومان از تولید کننده خریدیم و با توجه به استمرار تولید انتظار کاهش قیمت ها را داریم.

www.tabnak.ir
 

raminonline

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2004
نوشته‌ها
662
لایک‌ها
787
محل سکونت
سرزمین پارسم آرزوست!
به خاطر اینه که ارزونترین گوشت هست. ماهی گرونه و گوشت قرمز هم گرونه. مردم چاره ای ندارن.
کاش ایشون میزان مصرف ماهی رو میگفتن. یک دهم سرانه مصرف جهانی هم نمیشه
 

aryamehr1368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,473
لایک‌ها
4,170
محل سکونت
گیلان
هر گوشتی تو ایران مجاز به فروش نیست بعضی گوشت ها هم که کمیاب و بسیار گرون مثلا ماهی سفید دریای خزر دونه ای 50 هزار تومن خوب دیگه چی میمونه گوشت گاو و مرغ بقیه دنیا هرچی گیرشون اومد یاعلی
 
بالا