برگزیده های پرشین تولز

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
با بیماری های شایع مردان آشنا شوید


ارولوژی رشته‌ای است در علم پزشکی که به بیماری‌های مجاری ادراری در زنان و مردان می‌پردازد. وقتی سخن از سلامت مردان به میان می‌آید عموما ذهنمان متوجه بیماری‌های مرتبط با غده پروستات می‌شود.

در حالی ‌که بیماری‌هایی که مردان را تهدید می‌کند فقط مربوط به غده پروستات نیست و باید خیلی گسترده‌تر به بیماری‌های مردانه نگاه کرد. اصولا این قشر کمتر به سلامت خود توجه می‌کنند و در بسیاری‌ موارد در مراحل آخر بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند. پس لازم است آگاهی‌ها درباره بیماری‌های مردان بیشتر شود تا بتوان میزان سلامت آنها را ارتقا بخشید. در این مطلب، به چند بیماری شایع مردانه اشاره می‌کنیم.

بیماری‌های پروستات
Check-Your-Prostate-267x200.jpg

عفونت ، التهاب، بزرگی خوش‌خیم پروستات وسرطان پروستات، سه بیماری مهم پروستات مردان در طول زندگی‌شان است. این بیماری‌ها معمولا قابل پیشگیری نیستند.

بزرگی خوش‌خیم پروستات: بزرگی خوش‌خیم پروستات تقریبا در همه مردان بعد از چهل سالگی اتفاق می‌افتد و بخشی از پدیده فیزیولوژیک بدن محسوب می‌شود و از هر سه مرد مبتلا یک نفر باید عمل جراحی شود. ولی در بعضی از مردان روند بزرگی بیش از اندازه زیاد است و علامت‌هایی در بیمار ظهور می‌کند. شایع‌ترین علامت بزرگی پروستات مشکل در ادرار کردن است. بزرگی خوش‌خیم پروستات سلامت زندگی مردان را به خطر نمی‌اندازد، ولی کیفیت زندگی‌شان را پایین می‌آورد. این بیماری اصلا قابل پیشگیری نیست.

سرطان پروستات: سرطان پروستات نیز قابل پیشگیری نیست. تاکنون علت دقیق بروز آن مشخص نشده است و ارتباطی بین شیوه زندگی و تغذیه غلط با این بیماری دیده نشده است. به همه مردان توصیه می‌شود از سن 45 ـ 40 سالگی به پزشک مراجعه کنند تا پروستات معاینه شود و سپس به صورت دوره‌ای و با نظر پزشک آزمایش‌هایی انجام دهند.

التهاب بیضه: عفونت یا التهاب بیضه در اثر ورود عامل میکروبی به مجرای ادرار و حرکت صعودی آن به بالا و درگیر کردن سایر اعضای تناسلی رخ می‌دهد. بیماری‌های عفونی پروستات ممکن است در اثر ابتلای فرد به بیماری‌های منتقله از راه جنسی اتفاق بیفتد. عفونت‌ پروستات ناشی از بیماری‌های آمیزشی، قابل پیشگیری است.

شاید چنین به نظر برسد که وقتی از بیماری‌های مردان صحبت می‌کنیم منظورمان افراد بزرگسال یا مردان میانسال است؛ در حالی ‌که بیماری‌های مربوط به دستگاه تناسلی مردان در هر سنی ممکن است دیده شود و چه‌بسا مواردی اتفاق بیفتد که خیلی مهم‌تر از بیماری‌های پروستات باشد. به همین دلیل بیماری در جنس مذکر به چند بخش سنی تقسیم می‌شود:

بدو تولد تا 20 سالگی
در این سن مهم‌ترین بیماری شایع «بیضه نزول‌نکرده» است. بعضی از کودکان پسر با بیضه نزول‌نکرده متولد می‌شوند. این کودکان باید تا 12 ماهگی تحت‌نظر باشند، چون گاهی اوقات بیضه خودبه‌خود نزول می‌کند و مشکل برطرف می‌شود؛ گرچه این کودکان هم باید تحت‌نظر پزشک باشند،‌ ولی اگر نزول بیضه تا 12 ماهگی اتفاق نیفتاد، بیضه‌ها باید با عمل جراحی خارج شوند. اگر این کار انجام نشود و کودک دچار بیضه نزول‌نکرده دوطرفه باشد، در بزرگسالی نابارور خواهد شد و مهم‌تر این‌که احتمال بروز سرطان بیضه در او بسیار بالا می‌رود.

21 تا 40 سالگی
سرطان بیضه: بیماری‌ای که در این گروه سنی سلامت مردان را به مخاطره می‌اندازد سرطان بیضه است. سرطان بیضه در دهه سوم و چهارم زندگی دیده می‌شود. این سرطان بسیار خطرناک است و خیلی زود در سطح بدن منتشر می‌شود. مهم‌ترین علامت آن هم وجود توده در بیضه است.

بیماری‌های ناشی از مصرف هورمون توسط مردان: مصرف هورمون‌های استروئیدی که در میان بدنسازان خیلی رواج دارد بشدت سلامت جنسی مردان را به خطر می‌اندازد. این هورمون‌ها عوارض بسیار مضر و جبران‌ناپذیری روی سلامت مردان دارند که می‌توان به تحلیل رفتن بیضه‌ها و ناباروری دائم و ایجاد اختلال‌های کبدی اشاره کرد.

بیماری‌های آمیزشی: موضوع مهمی که مردان را در این گروه سنی درگیر می‌کند، بیماری‌های منتقله از راه جنسی است. تقریبا تا 20 سال قبل شایع‌ترین بیماری جنسی سوزاک محسوب می‌شد، ولی امروزه طیف بیماری‌های آمیزشی کاملا تغییر کرده است و بیماری‌های دیگری همچون زگیل تناسلی، هرپس سیمپلکس یا تبخال تناسلی جایگزین بیماری‌ای مانند سوزاک شده است. تبخال تناسلی و زگیل تناسلی درمان ندارند. زگیل تناسلی باعث سرطان در مردان و زنان می‌شود و از سرطان‌های مهمی که زنان به آن مبتلا می‌شوند سرطان دهانه رحم است. هر دو ویروس از طریق مقاربت به جنس مخالف انتقال پیدا می‌کنند. ویروس زگیل تناسلی واکسن دارد و باید برنامه واکسیناسیون در برنامه‌های بهداشتی کشور گنجانده شود. ویروس خطرناک دیگری که مردان و زنان به آن مبتلا می‌شوندویروس اچ‌آی‌وی است. البته این ویروس از سه طریق جنسی، سرنگ آلوده در معتادان و از طریق مادر به جنین وارد بدن می‌شود.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
چگونه درون گرایی مان را درمان کنیم؟


یک فرد درون گرا به دلیل این که قادر به بیان توانایی های خود نیست در دنیای کسب و کار با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.اگر درون گرا هستید به احتمال زیاد قبول دارید که برون گراها در دنیای امروز موفق تر هستند. در ادامه با 9 توصیه برای غلبه بر درون گرانی آشنا خواهید شد:

1- از طریق شبکه های اجتماعی با افراد فعال و برونگرا ارتباط برقرار کنید
%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%A7-300x200.jpg

سعی کنید با دیگران از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و در تمام کارهای گروهی که از این طریق انجام می شود مشارکت داشته باشید. این کار باعث می شود تا در دنیای مجازی افراد موفقی را بیابید که بتوانید بعداٌ با آنها ارتباط و همکاری حضوری خود را ادامه دهید.

2- بنویسید
اگر فرد درونگرایی هستید، مطمئنا از طریق نوشتار راحت تر با دیگران ارتباط برقرار می کنید.در حالی که افراد برونگرا افکار خود را بلند اعلام می کنند، شما ترجیح می دهید قبل از بیان هر چیزی آن را کاملا مورد بررسی قرار دهید. قبل از حضور دیگران و شرکت در هر جلسه ای، سعی کنید تمام افکار و نظرات خود را بنویسید.در شرایط کاری، یادداشت و یا خلاصه ای از تمام مواردی که قصد دارید مورد خطاب قرار دهید را آماده کنید. در روابط اجتماعی، سعی کنید در مورد تمام موضوعاتی که قابل بیان هستند به خوبی فکر کنید. این راهکار به شما کمک می کند تا درهنگام صحبت مکث نکنید و تپق نزنید.

3- از ظرفیت و توانایی های اجتماعی خود استفاده کنید
سعی کنید تا جایی که امکان دارد در محیط های اجتماعی حضور داشته باشید. اکثر افراد برونگرا حتی بعد از یک روز کار ی سخت هم ممکن است به دیدن دوستان خود بروند و اوقات خوبی را با آنها بگذرانند. هرگز سعی نکنید به دعوت دیگران جواب منفی دهید و تمام اینها را فقط به آخر هفته موکول کنید. از روابط و تعاملات اجتماعی در طول هفته هم لذت ببرید. سعی کنید بهترین و مفیدترین فعالیت ها و گرو ها را برای حضور خود انتخاب کنید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

4- روابط شبکه ای گرم و صمیمی برقرار کنید
همانطور که در مورد توضیح داده شد، برقراری روابط شبکه ای منجر به ایجاد روابط موثر اجتماعی می شود و این کار برای افراد درونگرا بسیار مفید است. این کار حتی روشی مناسب برای شروع ارتباطی صمیمی با کسانی است که قبلا آنها را ندیده اید. قبل از حضور در هر جلسه و یا گروهی در مورد اعضای آن به خوبی تحقیق کنید.سعی کنید از طریق شبکه های اجتماعی اینترنی نقاط مشترک تان را بیابید و از قبل بوسیله ایمیل تمایل خود برای دیدار آنها را بیان کنید. این کارها باعث می شود مقدمات یک ارتباط موثر چیده شود و ارتباط گفتاری بیشتری با آنها برقرار کنید.

5- محدودیت هایی که برای خود ایجاد کرده اید را از میان بردارید
ممکن است گاهی در جمعی قرار گیرید که تمام اطرافیان شما افراد برونگرایی هستند، در چنین شرایطی طبق تمایلات درونی خود رفتار نکنید و به دیگران اجازه ندهید که فقط آنها صحبت کنند. سعی کنید در جلسات مشاوره یا سخنرانی هایی که در مورد نحوه غلبه بر این ویژگی منفی به شما آگاهی می دهند شرکت کنید و آمادگی و مهارت های مورد نیاز برای حضور موثر در گروه های اجتماعی را کسب کنید. مهارت های گفتاری خود را تقویت کنید تا از اعتماد به نفس کافی برای غلبه بر موانع درونی خود برخوردار شوید.

6- روی توانایی ها و قابلیت های خود تمرکز کنید
وقتی در چنین دنیایی، ویژگی شخصیتی برونگرایی شما را از مزیت های زیادی برخوردار می سازد، سعی کنید برای کسب چنین سلاح موثری روی توانایی های خود تمرکز کنید. شما به عنوان یک فرد درونگرا، نسبت به دیگران قادر به دریافت اطلاعات بیشتری هستید، سعی کنید وقتی زمان فعالیت گروهی می رسد با بیان چیزهایی که دیگران درک نکرده اند، این قابلیت بالای خود را به معرض نمایش بگذارید. تا حد امکان از این توانایی به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید نسبت به قابلیت های افراد درونگرا آگاهی پیدا کنید و نهایت سعی خود را برای تقویت و استفاده از آنها بکنید.

7- اجازه ندهید که افراد برونگرا حق شما را ضایع کنند
به عنوان یک فرد درونگرا ممکن است تمایل زیادی به نشان دادن خود در جمع نداشته باشید. برای مثال در جلسات کاری معمولا دوست دارید در ردیف های آخر بنشینید و بیشتر از نظرات ، افکار و اطلاعات دیگران استفاده کنید. اگر نظر یا ایده خوبی دارید ، این حق شماست که آن را به دیگران اعلام کنید. با گفتن عبارت ” من هم ایده خوبی دارم” توجه دیگران را به سوی خود جلب کنید.

8- تظاهر کنید
شخصی که در دنیای تجارت موفقیت های چشمگیری کسب کرده بود، گفت ” من فرد درونگرایی هستم. بعد از اینکه در یک جلسه کاری موفق به بیان ایده خوب خود نشدم، تصمیم گرفتم تا تحولی بزرگی در زندگی خود ایجاد کنم: در جایی که نیاز بود، وانمود می کردم که فرد برونگرایی هستم”. در هر شرایطی که احساس می کنید که ممکن است بعدا از اظهار نکردن نظر خود پشیمان شوید، وانمود کنید که فرد برونگرایی هستید. درست است که جلب توجه دیگران برای افراد درونگرا کار راحتی نیست، اما این تمرین باعث می شود تا از اعتماد به نفس بیشتری در هنگام بیان نظرات خود برخوردار شوند.

9- برای کسب موفقیت در کار، شغلی را انتخاب کنید که با روحیات شما سازگاری دارد
شغل هایی وجود دارند که برای هر شخصیتی مناسب نیستند. به جای تلاش برای تطبیق روحیات خود با یک شغل، به دنبال یافتن کاری باشید که با روحیات شما سازگاری کامل دارد. کارهایی که نیاز به توجه به جزئیات، مهارت های شنیداری قوی و توانایی کار مستقل دارند، برای افراد درونگرا مناسب تر هستند. در مقابل افراد درونگرا در کارهای که نیاز به مهارت های صحبت در جمع و ابراز وجود در گروه های اجتماعی را دارند خیلی موفق نخواهند بود. به جای تاسف و ترس از این ویژگی خود سعی کنید تا در جایی مشغول به کار شوید که از توانایی های موثر شما نهایت استفاده را می برنند.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24




با هر بار پلک زدن چشمانشان دچار تحریک می شود و نجات پیدا میکند خشکی چشم با ایجاد اشکال در غشای اشکی، مایعی که چشم را مرطوب و روان نگه می دارد، در ارتباط است.


متخصصان چشم پزشکی معتقدند، خشکی چشم افرادی که از رایانه استفاده می‌کنند خودساخته است؛ زیرا هنگام کار با رایانه به صفحه مانیتور خیره می‌شوند و کمتر پلک می‌زنند؛ همین امر سبب کاهش لایه پوششی اشک می‌شود و در نتیجه فرد به سوزش و خارش در چشم‌ها دچار می‌شود.

وی گفت: این دسته از افراد دچار ریزش اشک، خارش و سوزش در چشم می‌شوند و اقدام به مالیدن چشم خود می‌کنند؛ این حالات واکنش طبیعی قرنیه چشمی است که دچار خشکی چشم شده و به غدد اشکی دستور ترشح اشک می‌دهد و در نهایت فرد پلک می‌زند.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتاطات، بنابراین، کاربران رایانه بهتر است به مانیتور به صورت ممتد نگاه کنند، بیشتر از حد معمول پلک بزنند و اگر احساس خشکی در چشم‌ها کردند، از اشک مصنوعی استفاده کنند
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
چگونه بدون جراحی زیباتر شویم؟


حتما این روزها را گذرانده‌اید؛ روزهایی که جلوی آینه ایستاده‌اید و به لکه‌هایی که روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند با تعجب نگاه کرده‌اید و از خودتان پرسیده‌اید که «اینا دیگه کی دراومد؟» همینطور که خیره به آینه مانده‌اید با خودتان می‌گویید دیگر وقت لیزردرمانی، تزریق و استفاده از فیلر است و خیلی زود آنها را در فهرست کارهایی که باید انجام داد، قرار می‌دهید. فکر میکنید که با جراحی بینی و تزریقهای مختلف میتوانید به آرزوی دیرینهتان برای زیبا شدن دست پیدا کنید و شروع به برنامهریزی میکنید. اما بهتر است کمی صبر کنید.



chalkboard1.jpg


اگر ما به شما بگوییم که بدون این جراحی‌ها هم می‌توانید زیبا باشید چطور؟ باز هم حاضرید خطر کنید؟ واقعیت این است که با توجه کافی می‌توان صورتی زیبا و زنده داشت. بهتر است بدانید که داشتن پوستی شاداب به همراه موهایی درخشان بخش اعظمی از زیبایی شما را تامین میکند. نگران نباشید کافی است نکات زیر را بخوانید تا متوجه شوید بدون جراحی و استفاده از روش‌های تهاجمی هم می‌توان خوب به نظر رسید.

پوست صاف و درخشان نیمی از زیبایی است

پوست یک ارگان تجدید‌پذیر است و به همین دلیل می‌تواند باعث کاهش روند پیری شود بنابراین با یک **** مناسب می‌توانید در ۲ تا ۳ هفته ۳۰ تا۴۰ درصد پوست‌تان را بهبود بخشید.

– از ضدآفتاب با spf 30 استفاده کنید. ضدآفتاب نه‌تنها نقش محافظتی دارد بلکه باعث می‌شود پوست جوان‌تر به نظر برسد. وقتی از ورود اشعه ماورای بنفش A و B ممانعت به عمل آید، پوست توانایی فوق‌العاده‌ای برای ترمیم و التیام خود می‌یابد و خیلی زود در بافت و رنگ پوست‌ تغییرات مشاهده می‌شود.

– استفاده از مرطوب‌کننده ویتامین C بهترین انتخاب است. توصیه می‌شود این کرم را شب‌ها استفاده کنید چون به نورحساس است. ویتامین C پوست را روشن می‌کند و از آسیب پوست پیشگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های دیگری که باید به دنبال آن باشید ویتامین E و چای سبز است. محصولات حاوی جلبک هم می‌تواند کمک کننده باشد.

– از رتینول استفاده کنید چون تحولی جدی ایجاد می‌کند و باعث صافی و رفع چین و چروک می‌شود و لکه‌ها را کم‌رنگ می‌کند. محصولاتی که برای افزایش کلاژن استفاده می‌شود می‌تواند باعث تجمع ویتامین ‌شود.

– مهم‌ترین گام برای زیبایی طبیعی تمرکز روی پوست صورت است. اگر پوست حساسی دارید از پاک‌کننده‌های عاری از دترژانت و رایحه‌های مصنوعی استفاده کنید. هنوز هم بهتر است از موارد طبیعی استفاده کنید تا هم به نفع جیب‌تان باشد و هم به نفع پوست‌تان. می‌توانید از بلغور و جو دوسر پخته، رب گوجه فرنگی و سیر یک ماسک مناسب برای پوست چرب‌تان بسازید.

– سس مایونز و موز له شده هم به زیباسازی پوست کمک می‌کند فقط باید حواس‌تان باشد ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان نگه دارید.

– برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست و ایجاد پوست صاف هم می‌توان از یک قاشق غذاخوری نمک و یک‌چهارم فنجان قهوه استفاده کنید و به آرامی صورت را با آن شست‌وشو دهید.

– لایه‌برداری به جوانسازی کمک می‌کند. این کار باعث افزایش حجم پوست شده و لکه‌های قهوه‌ای صورت را کم می‌کند. برای این کار از لایه‌بردارها و اسکراب‌های مختلف استفاده کنید.

– پوست شما نشان‌دهنده چیزی است که می‌خورید. مواد شیمیایی و غذاهای فرآوری شده باعث مسن‌ شدن پوست می‌شوند. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است مدام از میوه‌های تازه و سبزیجات استفاده کنید تا پوست شاداب به نظر برسد.

رنگ‌ موهایی درخشان داشته باشید

رنگ موی شما باید ساده اما مطابق مد روز باشد. اگر می‌خواهید جوان به نظر برسید هیچ‌وقت اجازه ندهید خط رویش موهای‌تان تیره باشد. شما نیاز به کمی لطافت در اطراف صورت خود دارید.

– بلوند نکنید. اگر تصمیم دارید جوان و زیبا به نظر برسید بهتر است به بلوند کردن موهای‌تان فکر نکنید و در عوض به هایلات یا لولایت فکر کنید. یک هایلایت خوب می‌تواند چهره شما را روشن کند.

– خاکستری می‌تواند شگفت‌آور باشد. موی جوگندمی درخشش خاصی در موهای‌تان ایجاد خواهد کرد اما به نظر می‌رسد موی جوگندمی کمبود آب دارد و به همین دلیل باید از شامپوهای آبرسان استفاده کنید.

– از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید.



موهایی که می‌تواند براق و شفاف باشد

این قابل قبول نیست که موهای‌تان را در سن خاصی کوتاه کنید. شما باید بتوانید موهای‌تان را نگهدارید زیرا لایه‌های موها می‌تواند تاکیدی بر ساختار استخوان‌بندی صورت باشد.

– اضافه کردن موی چتری می‌تواند خطوط پیشانی را بپوشاند.

– در مورد بافت موهای‌تان واقع‌بین باشید. اگر موهای‌تان نازک است بهتر است آنها را کوتاه نگه دارید. بلندی مو بستگی به ضخامت آن دارد ولی اگر موهای ضخیم دارید آن را بلند کنید و به رخ بکشید.

– موها را از صورت‌تان بکشید. وقتی موهای‌تان را عقب می‌دهید، چشم‌ها کشیده‌تر به نظر می‌رسد و در نتیجه جوان‌تر جلوه می‌کنید. لازم نیست موهای‌تان را کوتاه کنید فقط کافی است حجم آن را در قسمت جلو کم کنید.

از حقه‌های آرایشی استفاده کنید

یکی از کارهایی که ممکن است شما را در وقت کم وسوسه کند استفاده از عینک آفتابی برای جلوگیری از آرایش چشم و استفاده از رژلب به جای آن است در حالی که متخصصان می‌گویند اگر فقط می‌خواهید یک آرایش انجام دهید، چشم‌های‌تان را آرایش کنید. هیچ چیز مثل استفاده از رژ لب به تنهایی شما را پیر و خسته نشان نمی‌دهد.

– پوست براق، پوست جوان است. می‌توانید از کرم پودر یا پنکیک خشک استفاده کنید. هر چه سن بالاتر می‌رود، پوست سفیدتر می‌شود بنابراین باید حواس‌تان باشد که کرم پودرتان زیادی کمرنگ نباشد. روشن‌تر شدن شما اصلا طبیعی نیست. تنها برای جاهایی از پوست‌تان پنکیک استفاده کنید که چرب است.

– کانسیلرها دوست شما هستند فقط حواس‌تان باشد استفاده زیاد از آن می‌تواند پیرتر نشان‌تان دهد.

– برای چشم‌های‌تان وقت کافی بگذارید. چشم‌ها تنها جایی از صورت هستند که سن را سریع بروز می‌دهند. استفاده از سایه درخشان در مرکز و گوشه چشم می‌تواند چشمان شما را شفاف‌تر نشان دهد اما از سایه روشن پرهیز کنید. اگر می‌خواهید چشم‌های‌تان رو به بالا باشد با یک مداد قهوه‌ای بالای چشم را بکشید تا هاله زیبایی در اطراف چشم بروز کند.

– برای ابروهای‌تان همیشه از یک مداد کمی روشن‌تر از رنگ موهای‌تان استفاده کنید و سعی کنید با یک قلم‌مو خوب پرش کنید. ابروهای خوب و مرتب شکل صورت شما را کامل و تعریف جاذبی از صورت‌تان ارائه می‌کند. وقتی ابروهای‌تان را برمی‌دارید با استفاده از قیچی در زاویه ۴۵درجه موهای بلند را بگیرید. بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید به این ترتیب سوزشی احساس نخواهید کرد و چشم‌های‌تان زیبا به نظر خواهد آمد.

– برای مژه‌های‌تان از ریمل‌هایی استفاده نکنید که مژه‌ها را سنگین می‌کند چون باعث جمع شدن مژه‌ها در کنار هم می‌شود. بهتر است ریمل از الیاف کوتاه پنبه باشد.

رژگونه را با برس بزرگ روی صورت بکشید تا بدانید دقیقا می‌خواهید کجا استفاده کنید. اگر پوست‌تان چرب یا ناهموار است از انواع پودری استفاده کنید.

– خط لب مانند معجزه عمل می‌کند. در ۴۰سالگی اطراف لب بالایی شما از سفتی می‌افتد بنابراین باید از یک مداد لب برای مشخص کردن اطراف لب استفاده کنید. به این ترتیب از بیرون زدن رژ پیشگیری می‌کنید. می‌توانید از برق لب هم برای ایجاد رطوبت و پوشش مناسب استفاده کنید.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
همه چیز درباره قطره های چشمی




قطره‌های چشمی انواعی دارند. برخی چنان که بین عموم شایع است برای شست و شو و یا ضدعفونی کردن چشم‌ها به کار می‌روند. با این حال تقریبا بیشتر این قطره‌ها خاصیت و استفاده درمانی دارند و با تجویز ]چشم پزشک به منظور و کاربردی خاص به کار می‌آیند. در این نوشتار می‌توانید با این دارو‌ها، نحوه استفاده درست از آن‌ها و خلاصه اطلاعات و آگاهیهایی بیشتر درباره این محصولات آشنا شوید.

قطره های چشمی می توانند در درمان بیماریها یا رفع ناراحتیهای چشمی بسیار مفید باشند. اما مهم است که بیاد داشته باشید که تمامی داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. داروها بیماریها را درمان می کنند اما می توانند گاهی اوقات مشکل ایجاد کنند.
بسیاری از بیماریهای چشمی را می توان با قطره ها درمان کرد. اغلب اثر داروها در چشم باقی می ماند و فقط مقدار کمی از آن به سایر نقاط بدن میرسد بنابراین خطر کمی نسبت به داروهای خوراکی در ایجاد عوارض جانبی دارند.
بعضی از عوارض قطره های چشمی موضعی هستند بدین معنی که روی چشم اثر می کنند ولی در تمامی بدن اثری ندارند. اما مانند هرگونه داروی دیگری قطره های چشمی می توانند سلامتی شما از جمله سلامتی چشمانتان را به خطر بیاندازند.
داروها را صحیح استفاده کنید:
وقتیکه چشم پزشک شما دارویی را برایتان تجویز می کنند باید نکات مهم زیر را درنظر داشته باشید:
    • مطمئن شوید که اسم دارو را می دانید. داروها همواره یک اسم ژنریک و یک اسم تجارتی دارند. اسم ژنریک را می توان با حروف ریز زیر نام دارو پیدا کرد.
    • مطمئن شوید که میزان دفعات مورد نیاز استفاده از دارو را می دانید.
    • بروشور دارو که حاوی جزئیات درباره عوارض جانبی و تذکرات لازم می باشد را بخوانید. چنانچه سئوالی داشتید، با چشم پزشکتان تماس بگیرید.
    • چنانچه در هنگام استفاده از دارو ناراحتی برایتان ایجاد شد بلافاصله با چشم پزشکتان تماس بگیرید.

گاهی اوقات چشم پزشک می تواند داروی دیگری را تجویز کند یا از روش دیگری برای درمان استفاده کند. اما گاهی اهمیت قطره های چشمی بحدی است که ممکن است شما مجبور باشید بعضی از عوارض جانبی را در ضمن درمان تحمل کنید.
حساسیت ها
بیاد داشته باشید که هر گونه حساسیت دارویی را باید به پزشک/چشم پزشک معالجتان اطلاع دهید. هر دارویی میتواند باعث ایجاد حساسیت شود حتی قطره های ساده که احتیاج به نسخه ندارند چون بهر حال حاوی مواد شیمیایی هستند. گاهی اوقات داروهائی هستند که ممکن است در گذشته برای شما مشکل آفرین بوده اند. مهم است که هر گونه واکنش حساسیتی را که در گذشته داشته اید به پزشک بگوئید. واکنشهای حساسیتی نسبت به قطرههای چشمی معمولا باعث ایجاد خارش ،تورم وایجاد دانه های قرمز در اطراف چشم می شوند. در صورت مشاهده هر یک از این عوارض متعاقب مصرف قطره های چشمی حتماً با چشم پزشک خود تماس بگیرید.
قطره های چشمی مورد استفاده در معاینه چشمی
قطره های گشاد کننده : چشم پزشک از قطره های چشمی برای گشاد کردن مردمک چشم شما استفاده می کند که بدینوسیله می تواند داخل چشم شما را ببیند. چون بعد از معاینه بدلیل استفاده از دارو توسط پزشک رانندگی ممکن است مشکل باشد بهتر است شما ترتیبی برای رسیدن به خانه بعد از معاینه فراهم کرده باشید .
قطره های بی حس کننده: بی حس کننده ها داروهای از بین برنده درد می باشند که چشم های شما را در عرض چند ثانیه بی حس می کند. این قطره ها بایستی در مطب پزشک استفاده شود و هرگز در خانه بکار نرود. استفاده مکرر از آنها میتواند به سطح چشم شما صدمات جدی بزند.
قطره های چشمی بدون نسخه
شما می توانید بعضی از قطره های چشمی را بدون نسخه خریداری کنید اما به یاد داشته باشید که حتی این قطره ها هم حاوی مواد دارویی هستند. قطره ها بایستی بر اساس تجویز پزشکتان و توصیه بروشور دارو استفاده شوند هر گونه علامتی که قطره ها ایجاد کنند ممکن است واکنش حساسیتی باشد حتی قطره هایی بدون نسخه.
قطره اشک مصنوعی محلولی است برای مرطوب کردن چشمهای خشک. شما میتوانید آن را به میزانی که نیاز دارید استفاده کنید. قطره های بدون ماده نگهدارنده برای افراد بدون حساسیت وجود دارند. قطره های ضد پرخونی وقرمزی حاوی داروهایی هستند که چشمها را با منقبض کردن عروق سفید میکنند. اگرچه این داروها باعث بهبود سلامتی چشم نمی شوند اما این قطره ها از قرمزی چشمها کم می کنند. معمولا اگر زیاد استفاده نشوند بی ضرر هستند. چنانچه شما از این داروها مکررا” استفاده کنید ممکن است چشمهای شما قرمزتر شده و با قطع دارو تحریک و قرمزی ایجاد کنند.
داروهای نیازمند نسخه
قطره های استروئید (کورتون): این داروها بسیار قوی هستند و بایستی فقط با نظر پزشک مصرف شوند. استفاده از آن برای مشکلات چشمی بدون نظر پزشک می تواند خطرناک باشد. وقتیکه استروئیدها استفاده میشوند توانایی چشم برای مقابله با عفونتها و ترمیم صدمات کاهش می یابد. استفاده طولانی مدت از این قطره ها میتواند منجر به ایجاد آب سیاه یا آب مروارید و باعث از دست دادن دید شما شود. علیرغم این خطرات فوائد استفاده از استروئید ها در درمان بعضی بیماریها مهم می باشد که بایستی بهرحال تجویز شوند. اسامی ژنریک استروئیدهای شایع عبارتند از:
    • پرونیزولون
    • دگزامتازون
    • بتامتازون
    • هیدروکورتیزون
    • فلوئورومتولون
    • مدریزون

قطره های درمان عفونت: چشم پزشکتان درصورتیکه شما عفونتی داشته باشید که بتوان با داروهای خاص درمان کرد ممکن است این داروها را تجویز کند. قرمزی چشم لزوماً به معنای وجود عفونت نیست. داروی خاصی وجود ندارد که بر روی تمامی عفونتها موثر باشد. بعضی عفونتها را نمی توان با هیچکدام از داروهای فعلی درمان کرد. شما بایستی در عرض چند روز بهبودی قابل توجهی بدست آورید. در صورتیکه در حین استفاده قطره وضعیت چشم شما بدتر شد با چشم پزشک تماس بگیرید.
قطره های درمان گلوکوم (آب سیاه): آب سیاه بیماری عصب چشمی و اغلب ناشی از افزایش فشار داخل چشم است. از آنجا آب سیاه می تواند منجر به کاهش دید شود قطره های چشمی برای کاهش فشار چشم مورد استفاده قرار می گیرند.
بعضی از داروهای گلوکوم مانع ایجاد مایع بیش از حد داخل چشم می شوند. سایر داروها خروج مایع را در چشم بیشتر می کنند. شما قطره های ضد آب سیاه را در چشم می ریزید اما این داروها روی بقیه نقاط بدن شما هم اثر می کنند. چون این داروها مانع از دست دادن دید شما می شوند شما ممکن است مجبور باشید این عوارض جانبی را تحمل کنید.
مراقب عوارض جانبی باشید
داروهای مختلف ضد آب سیاه اثرات جانبی متفاوتی دارند.
تنگ کننده های مردمک: آنها ممکن است باعث تاری دید، سردرد و حتی پارگی پرده شبکیه شوند. اگرچه پارگی پرده شبکیه نادر است ولی چنانچه شما نقاط سیاه متحرک یا جرقه های نورانی دیدید فورا” با چشم پزشک تماس بگیرید.
بلوک کننده های بتا: ممکن است باعث مشکلات تنفسی در کسانیکه آسم یا تنگی نفس دارند شوند. از عوارض دیگر این داروها کاهش یا نامنظمی ضربان قلب و افسردگی است. لازم است اگر آسم یا تنگی نفس دارید پزشکتان را قبلا” مطلع نمایید.
اپی نفرین: ممکن است باعث افزایش یا نامنظمی ضربان قلب و یا افزایش فشارخون شوند.
چنانچه شما هر کدام از این اثرات جانبی را تجربه کردید به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورتیکه از قطره های ضد آب سیاه استفاده می کنید در مراجعه به دیگر پزشکها هم مدت مصرف را یادآوری کنید.
چگونه قطره ها را در چشم بریزید
در ابتدا ممکن است ریختن قطره ها در چشم مشکل بنظر برسد اما با تمرین آسانتر می شود.
    • سر خود را به عقب خم کنید.
    • پلک تحتانی را با انگشت اشاره پایین بکشید تا یک فضا ایجاد شود (پوست پلک تحتانی را با انگشت های اشاره و شست به پایین بکشید).
    • قطره را بداخل این فضا بیندازید بدون اینکه نوک قطره چکان با چشم یا پلک شما تماس یابد. (به منظور جلوگیری از آلوده شده ظرف قطره)
    • چشمان خود را ببندید (پلک نزنید) و نقطه ای که پلک به بینی وصل می شود را فشار دهید و این عمل را برای 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید.
    • قبل از بازکردن چشمها قطره جذب نشده و اشک را از پلکهای بسته با دستمال کاغذی تمیز پاک کنید. سپس چشم هایتان را باز کنید.
    • چنانچه بایستی بیش از یک نوع قطره را در یک زمان استفاده کنید. قبل از استفاده از قطره دوم 3 تا 5 دقیقه صبر کنید
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
طریقه بکارگیری صحیح از قطره های چشم و اطلاعات و دانسته های بیشتر در این باره


قطره های چشمی قادرند در معالجه بیماری ها یا رفع مشکلات چشمی بسیار مفید باشند. ولی مهم است که به خاطر داشته باشید که همه داروها می توانند عارضه جانبی داشته باشند. داروها، بیماری ها را معالجه می کنند، ولی می توانند بعضی وقتها مسئله ساز باشند



بسیاری از بیماری های چشمی را می توان با قطره ها درمان کرد. اغلب اثر داروها در چشم باقی می ماند و فقط مقدار کمی از آن به سایر نقاط بدن می رسد. بنابراین خطر کمی نسبت به داروهای خوراکی در ایجاد عوارض جانبی دارند.



بعضی از عوارض قطره های چشمی، موضعی هستند بدین معنی که روی چشم اثر می کنند، ولی در تمامی بدن اثری ندارند. اما مانند هر گونه داروی دیگری، قطره های چشمی می توانند سلامتی شما از جمله سلامتی چشمانتان را به خطر بیندازند.



داروها را صحیح استفاده کنید

وقتی که چشم پزشک دارویی را برایتان تجویز می کند، باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:



– مطمئن شوید که اسم دارو را می دانید. داروها همواره یک اسم ژنریک و یک اسم تجارتی دارند. اسم ژنریک را می توان با حروف ریز، زیر نام دارو پیدا کرد.



– مطمئن شوید که میزان دفعات مورد نیاز استفاده از دارو را می دانید.



– بروشور دارو که حاوی جزئیات درباره عوارض جانبی و تذکرات لازم می باشد را بخوانید. چنانچه سئوالی داشتید، با چشم پزشکتان تماس بگیرید.





– چنانچه هنگام استفاده از دارو، ناراحتی برایتان ایجاد شد، بلافاصله با چشم پزشکتان تماس بگیرید.

گاهی اوقات چشم پزشک می تواند داروی دیگری را تجویز کند یا از روش دیگری برای درمان استفاده کند. اما گاهی اهمیت قطره های چشمی به حدی است که ممکن است مجبور باشید بعضی از عوارض جانبی را در طی درمان تحمل کنید.

شما می توانید بعضی از قطره های چشمی را بدون نسخه خریداری کنید، اما به یاد داشته باشید که حتی این قطره ها هم حاوی مواد دارویی هستند. قطره ها بایستی بر اساس تجویز پزشکتان و نوشته های بروشور دارو استفاده شوند


حساسیت ها

به یاد داشته باشید که هر گونه حساسیت دارویی را باید به پزشک اطلاع دهید.

هر دارویی می تواند باعث ایجاد حساسیت شود، حتی قطره های ساده که احتیاج به نسخه ندارند، چون به هر حال حاوی مواد شیمیایی هستند.



گاهی اوقات داروهایی هستند که ممکن است در گذشته برای شما مشکل آفرین بوده باشند. مهم است که هر گونه واکنش حساسیتی را که در گذشته داشته اید به پزشک بگویید.



واکنش های حساسیتی نسبت به قطره های چشمی معمولا باعث ایجاد خارش ، ورم و ایجاد دانه های قرمز در اطراف چشم می شود.



در صورت مشاهده هر یک از این عوارض متعاقب مصرف قطره های چشمی، حتما با چشم پزشک خود تماس بگیرید.



قطره های چشمی مورد استفاده در معاینه چشمی

– قطره های گشادکننده مردمک : چشم پزشک از قطره های چشمی برای گشاد کردن مردمک چشم شما استفاده می کند که بدینوسیله می تواند داخل چشم شما را ببیند.

چون بعد از معاینه چشم و استفاده از دارو توسط پزشک، ممکن است رانندگی مشکل باشد، بهتر است بعد از معاینه چشم خودتان رانندگی نکنید.



– قطره های بی حس کننده: بی حس کننده ها، داروهای از بین برنده درد می باشند که چشم های شما را در عرض چند ثانیه بی حس می کنند. این قطره ها بایستی در مطب پزشک استفاده شوند و هرگز در خانه بکار نروند. استفاده مکرر از آنها می تواند به سطح چشم شما صدمات جدی بزند.



قطره های چشمی بدون نسخه

شما می توانید بعضی از قطره های چشمی را بدون نسخه خریداری کنید، اما به یاد داشته باشید که حتی این قطره ها هم حاوی مواد دارویی هستند. قطره ها بایستی بر اساس تجویز پزشکتان و نوشته های بروشور دارو استفاده شوند.



هر گونه علامتی که قطره ها ایجاد کنند، ممکن است واکنش حساسیتی باشد حتی قطره هایی بدون نسخه.



قطره اشک مصنوعی محلولی است برای مرطوب کردن چشم های خشک. شما می توانید آن را به میزانی که نیاز دارید استفاده کنید.

قطره های بدون ماده نگهدارنده برای افراد بدون حساسیت وجود دارند. قطره های ضد پرخونی و قرمزی چشم حاوی داروهایی هستند که قرمزی چشم ها را با منقبض کردن عروق برطرف می کنند. اگرچه این داروها باعث بهبود سلامتی چشم نمی شوند، اما این قطره ها از قرمزی چشم ها کم می کنند. معمولا اگر زیاد استفاده نشوند بی ضرر هستند.



چنانچه شما از این قطره ها مکررا استفاده کنید، ممکن است چشم های شما قرمزتر شده و با قطع دارو تحریک و قرمزی ایجاد کنند.



داروهای نیازمند نسخه

قطره های استروئید (کورتونی): این داروها بسیار قوی هستند و بایستی فقط با نظر چشم پزشک مصرف شوند. استفاده از آن ها بدون نظر پزشک می تواند خطرناک باشد. وقتی که استروئیدها استفاده می شوند، توانایی چشم برای مقابله با عفونت ها و ترمیم صدمات کاهش می یابد.

استفاده طولانی مدت از این قطره ها می تواند منجر به ایجاد آب سیاه یا آب مروارید و باعث از دست دادن دید شما شود. علیرغم این خطرات، فواید استفاده از استروئید ها در درمان بعضی بیماری ها مهم می باشد که بایستی به هرحال تجویز شوند. اسامی ژنریک استروئیدهای شایع عبارتند از:

– پردنیزولون

– دگزامتازون

– بتامتازون

– هیدروکورتیزون

– فلوئورومتولون

– مدریزون



قطره های درمان کننده عفونت: در صورتی که عفونتی داشته باشید که بتوان با داروهای خاص درمان کرد، ممکن است چشم پزشک این داروها را تجویز کند. قرمزی چشم لزوما به معنای وجود عفونت نیست. داروی خاصی وجود ندارد که بر روی تمامی عفونت ها موثر باشد. بعضی عفونت های چشم را نمی توان با هیچ کدام از داروهای فعلی درمان کرد. شما بایستی در عرض چند روز، بهبودی قابل توجهی بدست آورید. در صورتی که در حین استفاده از قطره، وضعیت چشم شما بدتر شد، با چشم پزشک تماس بگیرید.



قطره های درمان کننده گلوکوم (آب سیاه): آب سیاه بیماری عصب چشمی و اغلب ناشی از افزایش فشار داخل چشم است. از آنجا آب سیاه چشم می تواند منجر به کاهش دید شود، قطره های چشمی برای کاهش فشار چشم مورد استفاده قرار می گیرند.

بعضی از داروهای گلوکوم مانع ایجاد مایع بیش از حد داخل چشم می شوند. سایر داروها، خروج مایع را در چشم بیشتر می کنند. شما قطره های ضد آب سیاه را در چشم می ریزید، اما این داروها روی بقیه نقاط بدن شما هم اثر می کنند. چون این داروها مانع از دست دادن دید شما می شوند شما ممکن است مجبور باشید این عوارض جانبی را تحمل کنید.



مراقب عوارض جانبی باشید

تنگ کننده های مردمک: آنها ممکن است باعث تاری دید، سردرد و حتی پارگی پرده شبکیه شوند. اگرچه پارگی پرده شبکیه نادر است، ولی چنانچه شما نقاط سیاه متحرک یا جرقه های نورانی دیدید، فورا با چشم پزشک تماس بگیرید.



مسدودکننده های بتا: ممکن است باعث مشکلات تنفسی در کسانی که آسم یا تنگی نفس دارند شوند. از عوارض دیگر این داروها، کاهش یا بی نظمی ضربان قلب و افسردگی است. لازم است اگر بیماری آسم یا تنگی نفس دارید، به پزشکتان بگویید.

اپی نفرین: ممکن است باعث افزایش یا نامنظمی ضربان قلب و یا افزایش فشار خون شوند.



چنانچه شما هر کدام از این اثرات جانبی را تجربه کردید، به چشم پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورتی که از قطره های ضد آب سیاه استفاده می کنید، در مراجعه به دیگر پزشک ها هم مدت مصرف را یادآوری کنید.



چگونه قطره ها را در چشم بریزید

سر خود را به عقب خم کنید.



پوست پلک پایینی چشم را با انگشت های اشاره و شست به طرف پایین بکشید تا یک فضای خالی ایجاد شود.



قطره را به داخل این فضا بیندازید، بدون اینکه نوک قطره چکان با چشم یا پلک شما تماس بیابد (به منظور جلوگیری از آلوده شدن ظرف قطره).



چشمان خود را ببندید (پلک نزنید) و نقطه ای که پلک به بینی وصل می شود را فشار دهید و این عمل را برای دو تا سه دقیقه ادامه دهید.



قبل از باز کردن چشم ها، قطره جذب نشده و اشک را از پلک های بسته با دستمال کاغذی تمیز پاک کنید. سپس چشم هایتان را باز کنید.



چنانچه بایستی بیش از یک نوع قطره را در یک زمان استفاده کنید، قبل از استفاده از قطره دوم، سه تا پنج دقیقه صبر کنید.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
چه خوراکی هایی برای تقویت کودک مناسب است؟


1612.jpg


والدین همیشه در هر سنی نگران کودک خود هستند و اینکه فرزندشان از همه نظر در بهترین شرایط باشد برای خانواده ها یک مسوله ی حیاتی به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم به شما راهکارهایی طبیعی برای تقویت فرزندتان ارائه دهیم.

با این ها کامل شوید
جگر: انواع ماهی ها از جمله قزل آلا، قباد، روغن کبد ماهی، کره، زرده تخم مرغ، هویج و سبزی هایی مانند اسفناج، کلم، کاهو، کدو زردرنگ، طالبی زردرنگ، زردآلو، انبه، منبع ویتامین A هستند.

ویتامین C: یک آنتی اکسیدان حیاتی محلول در آب است و در سنتزکلاژن که برای رشد و ترمیم بافت های سلولی ، رگ های خونی، لثه ها و استخوان ها لازم است نقش اساسی ایفا می کند، زیان های انواع آلودگی های محیطی را خنثی و از بروز عفونت جلوگیری می کند. سیستم ایمنی را تقویت و از لخته شدن غیرعادی و کبودی پیشگیری و رگ های خونی را تقویت می کند.

منابع ویتامین C عبارتند از مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، سبزی های دارای برگ سبز، فلفل سبز، بروکلی، گوجه فرنگی، لیموترش، طالبی و توت فرنگی.

ویتامین E یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هاست پژوهشگران انستیتو ملی ایالات متحده اخیرا دریافته اند که ویتامین E و C احتمال پیری زودرس و مرگ را تا حد زیادی کاهش می دهد. گردو، بادام زمینی، زیتون، جگر، سبزی ها، روغن سویا و آفتابگردان، جوانه گندم و سایر روغن های گیاهی از منابع غنی ویتامین E هستند.

روغن زیتون کلسترول بد را کاهش داده و حاوی ویتامین E و سلنیوم بوده و به روغن طول عمر معروف است.

عصاره هسته انگور نیز منبع سرشاری از ویتامین E است. خاصیت آنتی اکسیدان عصاره هسته انگور ۵۰برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C بوده و با عبور از سد خونی مغز موجب محافظت سلول های مغز و سیستم عصبی می شود.

بسیاری از مادران برای تقویت کودک خود و در واقع تکمیل ویتامین ها و موارد مورد نیاز بدن او به صورت خودسرانه شربت یا قرص های ویتامین به کودک می خورانند. مصرف خودسرانه قرص یا شربت های تقویتی به کودک نابجاست. برای تقویت کودکان و دادن مکمل های غذایی به آنان، صرفا توصیه اطرافیان و تبلیغات برخی داروها کافی نیست بلکه توجه به نیاز هر کودک، سن، وضعیت و مشورت کردن با پزشک در این زمینه امری ضروری است. تقریبا می توان گفت تمامی کودکان تا ۲ سالگی و از آن به بعد کودکانی که کمبود تغذیه یا تغذیه نابجا دارند نیاز به مکمل های غذایی و داروهای ویتامینی دارند. بهترین مکمل غذایی، مکملی است که ویتامین ها و مواد لازم برای رشد کودک از جمله روی و آهن را داشته و تشخیص مکمل غذایی مناسب برای هر کودک با توصیه و مشورت پزشک امکان پذیر باشد. دکتر اکبر کوشانفر برخی مکمل های مورد نیاز کودکان را برای والدین معرفی کردند که با هم می خوانیم.





سلامت پوست و مو با روی
روی یکی از عناصری است که بعد از آهن فراوان ترین عناصر جزئی در بدن به شمار می رود. این عنصر در فعالیت بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف به خصوص آنزیم هایی که در سوخت و ساز پروتئین ها و کربوهیدرات ها درگیر هستند، دخالت دارد. میزان مناسب روی در عملکرد سیستم ایمنی، ترمیم زخم ها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلول ها، رشد و تکامل در طول بارداری، کودکی و بلوغ نقش دارد. روی به عنوان یکی از مهم ترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم گرفتن و استحکام ناخن ها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند. روی همچنین در پیشگیری از بیماری های سرماخوردگی و اسهال و استفراغ مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این ها در موارد بیماری آسم نیز تجویز می شود. این عنصر به صورت زینک سولفات یا گلوکونات معمولا روزی ۵ میلی لیتر بعد از غذا تجویز می شود که جذب بهتری دارد.





ویتامین های گروه B به رفع خستگی کمک می کنند
ویتامین های گروه B شامل ۶ ویتامین مهم در سلامت کودکان هستند که در متابولیسم و افزایش انرژی بدن و رفع خستگی بسیار موثر هستند. از نقش های دیگر این ویتامین ها تشکیل گلبول های قرمز و تقویت سیستم عصبی و حافظه است به طوری که کمبود آن ها در کودکان موجب ضعف اعصاب و اختلال پوست، کاهش تعداد گلبول های قرمز و کم خونی می شود. ترکیبات ب کمپلکس به خصوص اسید فولیک در کم خونی ها موثر است.





ویتامینA تقویت کننده بینایی
ویتامین A، ویتامین موثر در تقویت بینایی و تکامل گلبول های سفید و قرمز خون و افزایش کارایی سیستم ایمنی در برابر بیماری ها و همچنین تسهیل انتقال آهن از منابع ذخیره ای به گلبول های قرمز در کودکان است. به طوری که کمبود آن از عوامل اصلی ضعف بینایی و کوری در میان کودکان به شمار می رود. این ویتامین به ویژه برای شبکیه چشم و افزایش قدرت دید بسیار موثر است. همچنین اثر تقویتی در مخاط دارد و برای رشد و نمو کودکان موثر است. مقدار ویتامین A در کودکان باید از بدو تولد معمولا همزمان با قطره ویتامین A و D روزی ۲۵ قطره تجویز شود. از ۶ ماهگی به بعد این ویتامین به صورت قطره مولتی ویتامین و ۲۵ قطره تا ۲ سالگی مصرف می شود.





آهن، فلز حیات بخش
آهن نیز جزو فلزاتی است که برای کودکان بسیار نیاز است. گلبول های سفید خون و هموگلوبین از آهن تهیه شده است و باید وارد بدن شود. معمولا در کودکان از ۶ ماهگی به بعد به صورت قطره فروسولفات ۱۵ قطره تجویز می شود. در تجویز قطره آهن باید این مسئله رعایت شود که با شیر یا چای مصرف نشود. از یک سالگی به بعد هم می توان با آبمیوه های مختلف به ویژه آب پرتقال و آب لیمو شیرین که اسیدی هستند این قطره را مصرف کرد تا جذب بهتری داشته باشد.





ویتامین C یعنی مقاومت و مصونیت
ویتامین C هم از جمله ویتامین های ضروری برای بدن است چون مقاومت و مصونیت بدن را بالا می برد. در شربت های مولتی ویتامین بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلی گرم از این ویتامین وجود دارد. اگر ویتامین C در مقدار زیاد تجویز شود از طریق ادرار دفع می شود. بدن کودکان قادر به ذخیره این ویتامین نبوده و لازم است تا مقادیر مورد نیاز آن از منابع خارجی تامین شود. ویتامین C در رشد و تقویت بافت های بدن مانند لثه ها و عضلات، بهبود سریع زخم های بدن، افزایش مقاومت بدن کودکان در برابر عفونت ها و بیماری ها و افزایش جذب آهن اهمیت فراوانی دارد.





مکمل های پرتوان، برسید به داد این کودک ناتوان!
تغذیه نوزادان حدود ۴ماه بعد از تولد تنوع پیدا می کند. این تنوع به این معناست که علاوه بر شیر مواد غذایی دیگر نیز وارد تغذیه کودک می شود. متخصصان عقیده دارند، کودکان باید ویتامین های مورد نیازشان را به وسیله تغذیه ای که دارند به دست آورند اما از آنجا که ممکن است در تغذیه روزانه همه مواد مورد نیاز کودک تامین نشود پزشکان، مولتی ویتامین یا مکمل هایی را به کودکان تجویز می کنند. از آنجا که احتمال دارد والدین به طور دقیق از آنچه مورد نیاز کودکان است مطلع نباشند، دکتر اکبر کوشانفر ضمن توضیح هایی که درباره مکمل های مورد نیاز کودکان ارائه می کنند ما را با برخی قطره ها و مکمل های غذایی موجود و ویژگی های هرکدام از آن ها آشنا می کند.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
اگر هندوانه نمی خورید این مطلب را بخوانید




کمتر کسی است که بگوید از هندوانه بدش می آید و یا هندوانه نمی خورد ، همینطور که به فصل گرما نزدیک می شویم ، تمایل به استفاده از این میوه ی آبدار در افراد بیشتر می شود. هندوانه می تواند در تابستان جایگزین خوبی برای آب از دست رفته ی بدن باشد.

هندوانه چه ویتامین هایی دارد؟
اگر شما هم از طرفداران هندوانه هستید می توانید خوشحال باشید چون یکی از مغذی ترین و مفیدترین میوه ها را دوست دارید. هندوانه منبع غنی از ویتامین C است و به غیر از آن نیاز بدن را به ویتامین A و B۶ به خوبی تامین می کند. علاوه بر همه اینها هندوانه سرشار از تیامین و مواد معدنی از جمله پتاسیم و منیزیم است و مقادیر زیادی هم کاروتینوئید، لوتئین و بتاکاروتن دارد. راستی یادتان باشد از تخمه هندوانه غافل نشوید؛ تخمه هندوانه هم مواد مغذی زیادی دارد. تخمه هندوانه منبع خوبی برای تامین پروتئین و چربی های غیرمضر است. تخمه هندوانه ۳۵درصد پروتئین، ۵۰درصد چربی و ۵درصد فیبر و مقادیری هم منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر دارد.





نگهداری، سخت تر از خرید است
اکثر ما هندوانه را خیلی دوست داریم اما خریدن آن خیلی سخت به نظر می رسد. خیلی از ما شنیده ایم که می گویند هندوانه خوب باید صدای طبل بدهد ولی با این شرایط خریدن هندوانه خیلی سخت است، راه های ساده تری هم وجود دارد. هندوانه خوب را می توان از وزن آن شناخت. هندوانه خوب نسبت به اندازه آن سنگین است. پوست هندوانه هم در خرید کمک بزرگی برای ماست. پوست هندوانه شیرین صاف و بدون چین و چروک است. رنگ پوست هندوانه هم نه خیلی شفاف است و نه خیلی کدر.

گاهی هم پیش می آید که در رستوران یا یک کافه فقط بخواهیم یک قاچ هندوانه بخریم. در این شرایط دیگر خرید هندوانه اصلا سخت نیست. همه ما هندوانه را هرچه سرخ تر باشد بیشتر دوست داریم. هندوانه سرخ شیرین تر است. بهتر است که هندوانه رگه های سفید نداشته باشد. اگر هم هندوانه هسته داشت، هسته ها هر چه تیره تر باشند، نشانه ای از این است که هندوانه شیرین تر است.

از خرید هندوانه مهم تر، نگهداری از آن است. هندوانه را باید بعد از برش در یخچال نگه داشت تا تازه بماند و طعم آن از بین نرود. اگر نمی توانیم هندوانه را همان قدر بزرگ در یخچال جای دهیم می توانیم آن را به قطعات کوچک تر ببریم اما بهتر است آن را خیلی کوچک نکنیم. قطعه ها هر چه بزرگ تر باشند بهتر است. تکه های هندوانه را باید با محافظ غذا بپوشانیم تا نه آب آن خشک شود و نه این که بوی غذا های درون یخچال را بگیرد.





هندوانه از کجا آمده؟
مصری ها زودتر از همه به این میوه خوشمزه رسیدند و احتمالا گرمی بیش از حد هوا، کم آبی و آب و هوای گرم و خشک خیلی هم در این کشف بی تاثیر نبوده اند. هندوانه خیلی زود عطش را برطرف می کند و احساس تشنگی را در ما از بین می برد. از آنجایی که حدود ۹۲درصد هندوانه از آب است، احتمالا در زمان های دور مصری ها بیشتر از آب از این میوه برای رفع تشنگی خود استفاده می کردند.





چگونه متنوع هندوانه بخورید!
برخی از ما به حدی هندوانه دوست داریم که در هر شرایطی خوردن آن برای مان لذت بخش است اما عد ه ای هم هستند که تنوع را بیشتر می پسندند، حتی در خوردن هندوانه!

تا به حال چیزی در مورد سوپ هندوانه شنیده اید؟ تهیه آن خیلی سخت نیست، کافی است تکه های هندوانه، طالبی و کیوی را با هم مخلوط و سپس به آن ها ماست اضافه کنید.

حتما تخمه هندوانه را از یاد نبرده اید. تخمه هندوانه بیشتر در کشور های آسیایی طرفدار دارد. معمولا تخمه ها را قبل از مصرف تفت می دهند تا طعم آن بهتر شود.

باورتان نمی شود اگر بدانید حتی پوست هندوانه هم خوردنی است. می توان با استفاده از چاشنی ها پوست هندوانه را طعم دار کرد و آن را باب طبع های شیرین و ترش به هر ۲ صورت مربا یا ترشی مصرف کرد.

با سالاد هندوانه چطورید؟ کافی است هندوانه را با پیاز قرمز خلال شده، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و طعم یک سالاد تابستانی جدید را بچشید.

آب هندوانه را از قلم نیندازید! آب هندوانه خنک در روز های گرم تابستان برای رفع عطش عالی است. تهیه آن هم بسیار ساده است؛ کافی است تکه های هندوانه را در مخلوط کن بریزید و چند تکه یخ هم به آن اضافه کنید. در انتها آب هندوانه را از درون صافی رد کنید تا هسته های آن جدا شوند. کسی هست که این نوشیدنی لذت بخش را دوست نداشته باشد؟!





انرژی خود را با هندوانه تامین کنید
از این به بعد به جای نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا هندوانه بخورید. هندوانه سرشار از ویتامین های گروه B است که تولیدکنندگان انرژی بدن هستند. تازه با خوردن هندوانه دیگر لازم نیست نگران ضرر های نوشیدنی های انرژی زا باشید. بهترین حسن خوردن هندوانه به جای این نوشیدنی ها این است که کافئین ندارد و به جای کاهش آب بدن و ایجاد تشنگی، عطش را به سرعت رفع می کند.

هندوانه بخورید تا پیر نشوید ؛ خوردن هندوانه یکی از بهترین و آسان ترین راه های جلوگیری از پیری است. هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان هاست که پوست ما را شاداب و جوان نگه می دارند و از آن مهم تر هندوانه از کاهش دید ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. اینطور که به نظر می رسد خوردن هندوانه در تقویت بینایی حتی از هویج هم موثرتر است.

با هندوانه دیگر از خطر ابتلا به سرطان نترسید کافی است در برنامه غذایی روزانه خود اندکی بیشتر به هندوانه توجه کنید تا خطر ابتلا به انواع سرطان ها حتی از نزدیکی شما رد هم نشود. یکی از مهم ترین مواد مغذی موجود در هندوانه آنتی اکسیدان ها هستند و در مبارزه با سرطان ها هم همین آنتی اکسیدان ها هستند که رادیکال های آزاد سرطان زا را از بین می برند.

بیماری های قلبی؟! حتی فکرش را هم نکنید یکی دیگر از انواع آنتی اکسیدان های موجود در هندوانه لیکوپن نام دارد. مسئولیت این آنتی اکسیدان محافظت از ما در برابر خطر ابتلا به بیماری های قلبی است. علاوه بر بیماری های قلبی این آنتی اکسیدان خطر ابتلا به سرطان پروستات را به شدت کاهش می دهد.

معمولا عصبی هستید؟ هندوانه بخورید و به همه چیز با آرامش بیندیشید. همانطور که قبلا هم گفتیم یکی از ویتامین های اصلی موجود در هندوانه ویتامین B۶ است و اگر قصد دارید یک برنامه غذایی سالم و مقوی برای خود و خانواده تان تنظیم کنید نباید این ویتامین را از یاد ببرید. یکی از مهم ترین عملکرد های ویتامین B۶در بدن افزایش مواد شیمیایی موجود در مغز است که حس عصبانیت و ناراحتی و در مقابل آن ها آرامش فردی را کنترل می کند. پس اندکی هندوانه بخورید و نگران شلوغی ها و مشغله های دنیای اطراف خود نباشید.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
ویتامین آ چیست و چه وظیفه ای در بدن دارد ؟


229.jpg


بدن ما به انواع ویتامین ها نیاز دارد ، چرا که هر یک از آنها نقش و یا نقش هایی را برای ما ایفا می کنند. از ضروری ترین ویتامین هایی که باید در بدن وجود داشته باشد ویتامین آ نام دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد نقش و راه های به دست آوردن این ویتامین صحبت کنیم.

احتمالاً بسیاری از شما می دانید که هویج تنها منبع تامین ویتامین آ نبوده و وجود این ویتامین در بدن تنها برای تقویت بینایی مفید نیست. اما اگر می خواهید با جزئیات بیشتری در رابطه با آن آشنا شوید، این مقاله برای شماست.
ویتامین آ، نقشی مهم را در تقویت رشد استخوان ها، تکثیر سلول های بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به بینایی، در بدن ایفا می کند. همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده در برخی هورمون ها است و وجود آن به تنظیم هورمون ها توسط بدن کمک می کند.

برای مثال چشم های شما برای تبدیل نور به سیگنال های مغزی به ویتامین آ نیاز دارند؛ و همین سیگنال های مغزی هستند که عمل دریافت و درک تصویر در مغز شما را منجر می شوند. علاوه بر این، ویتامین آ با کمک به رشد بیشتر گلبول های سفید در بدن، به صورت غیرمستقیم از شما در برابر عوامل بیماری زا حفاظت می کند و همچنین تضمین کننده سلامت پوست نیز هست. به علاوه ویتامین آ با سرعت بخشیدن به عمل تقسیم سلولی، باعث تبدیل آنها به سلول های مورد نیاز بدن و به کار گماشتن شان به عنوان سلول های خونی، سلول های ریه، سلول های مغزی و … می شود.





بهترین منابع ویتامین آ
مواد غذایی با منشاء حیوانی مانند جگر، تخم مرغ، شیر و … از منابع اصلی ویتامین آ هستند. همچنین در غلات و گوشت ماهی نیز مقادیر کافی از ویتامین آ وجود دارد. علاوه بر این، سبزیجات سبز و برگ دار و همچنین سبزیجات و میوه هایی به رنگ نارنجی (مانند هویج یا زردک)، منابعی سرشار از ویتامین آ هستند که در قالب کاروتن وارد بدن می شود.

می توانید به منظور تامین ویتامین آ در کنار کاهش نگرانی از اضافه وزن، هر هفته حداقل دو لیوان آب هویج یا سایر سبزیجات نارنجی رنگ را در کنار دو تا سه لیوان عصاره سبزیجات برگ دار را بنوشید.





ضررهای کمبود ویتامین آ در بدن چه هستند؟
از اولین نشانه های کمبود ویتامین آ در بدن، شب کوری (Night Blindness) موقت و کاهش قدرت دید در نور کم است. البته شب کوری عارضه ای قابل درمان است اما در صورتی که مورد بی توجهی قرار گیرد می تواند مشکلات بیشتری همچون کاهش قدرت بینایی و حتی کوری کامل را در پی داشته باشد.

اما این تنها نتیجه منفی کمبود ویتامین آ در بدن نیست. کاهش سطح ویتامین آ منجر به کاهش سطح ایمنی در بدن نیز می شود. پوست خشک و ناهموار، بروز مشکل در فرآیند تقسیم سلولی در بدن و توقف رشد و ترمیم استخوان ها از سایر عوامل شایع هستند.

البته از آنجا که ویتامین آ در چربی بدن حل می شود، می تواند در بدن ذخیره شود. همین مساله در بزرگسالانی که برای مدتی از مصرف برخی منابع ویتامین آ دست می کشند، باعث می شود [در مواقعی] حتی تا چندین ماه نشانه هایی از کمبود ویتامین آ در آنها مشاهده نشود.





دریافت بی رویه ویتامین آ چه تاثیری بر بدن دارد؟
هر چند که وجود مقادیر زیاد ویتامین آ برای بدن سم نیست، اما این مساله می تواند منجر به بروز تاثیرات ناخواسته ای مانند زردی پوست شود. البته ضررهای، اشباع ویتامین آ که به شکل کاروتن وارد بدن شود کم و موقتی است.

اما تاثیر دریافت مقادیر زیادی از ویتامین آ که از طریق منابع حیوانی و یا داروهای مکمل در بدن انباشته می شوند، می تواند به صورت کوتاه مدت و حتی مزمن به جای بماند. اثرات کوتاه مدت خود را به شکل حالت تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه و تاربینی نشان می دهند. در مقابل، اثرات دراز مدت ِ ناشی از افزایش سطح ویتامین آ در بدن می توانند به شکل خشکی و خارش پوست، کم اشتهایی، سردرد، مشکلات کبدی، اختلال در سیستم عصبی و درد در مفاصل و استخوان ها ظاهر شوند.

علاوه بر مشکلات و عوارض فوق، لازم است بدانید دریافت بیش از حد ویتامین آ می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان ها و افزایش احتمال بروز بیماری های استخوانی شود.





سطح مورد نیاز ویتامین آ در بدن چقدر است؟
برای دانستن پاسخ این سوال، ابتدا باید نگاهی دقیق تر به منابع ویتامین آ بیاندازیم. ویتامینی که از منابع حیوانی دریافت می کنید، رفتاری متفاوت در بدن دارند. این ویتامین، برای ویتامین هایی که از منابع گیاهی و به شکل بتاکاروتن دریافت می کنیم، ویتامینی مکمل محسوب می شود. یه منظور تمیز دهی این دو ویتامین از هم واحد اندازه گیری ای به نام RAE که مخفف Retinol Activity Equivalent است، ایجاد شده است. در این واحد هر ۱۲ میکروگرم ویتامین آ که به شکل بتاکاروتن در بدن وجوددارد، برابر با یک میکروگرم ویتامین آ با منبع حیوانی است.

با این توضیح لازم است بدانید میزان پیشنهادی ویتامین آ در مردان ۱۰۰۰ میکروگرم و در زنان ۸۰۰ میکروگرم از REA در روز است. قدر مسلم بهتر است که این ویتامین از طریق منابع رژیمی و گیاهی تامین شود تا میزان سالم آن در بدن ذخیره شده و تا حد امکان از عوارض دراز مدت آن در امان باشیم.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24

روش هایی برای افزایش نیروی جنسی




بسیاری از افراد جامعه هستند که از کمبود قوای جنسی در رابطه مشترکسان رنج می برند ، و می توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات بعضی افراد این مسئله می باشد. ناتوانی جنسی می تواند حتی به طلاق منجر شود و از لحاظ روحی برای افراد بسیار آزار دهنده است. در این مطلب به بررسی خوردنی ها ، وتامین ها و مواد معدنی که می تواند قوای جنسی را بهبود بخشد ، می پردازیم.




ویتامین A
ویتامین Aیکی از موادیه که علاوه در تقویت قوه بینایی در تقویت جنسی موثر است،ویتامین A از ویتامین های محلول درچربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.



ویتامین های گروه B
ویتامین های گروه B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های B5، B6، B12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد.
این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.

منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.



ویتامین C
ویتامین C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است. ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.



ویتامین E
ویتامین E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آن ها را بهتر می کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.



روی
روی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد صحیح غده فوق کلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی، ۴۰ میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.



منیزیم
یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب (Relaxation) می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. کمبود منیزیم باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.



اسیدهای چرب ضروری
اسیدهای چرب ضروری در تقویت جنسی موثرند.اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل D ،E و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.



دی هیدرو اپی آندوسترون
DHEA) Dihydroepiandostron)، هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود. محققان معتقدند DHEA به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو می گردد. DHEA را نمی توان از طریق مواد غذایی تامین کرد و باید مکمل های DHEA مصرف شود.
این مکمل به عنوان افرودیت (داروی موثر بر میل جنسی) مصرف می شود و دارای عوارض جانبی است. پس توصیه می گردد تجویرآن توسط پزشک صورت گیرد. البته هیچ دلیلی بر اثبات اینکه این مکمل ها موثر واقع می شوند، وجود ندارد، ولی بسیاری از مردم معتقدند که این ترکیبات، موثر هستند.
آثار سوء این مکمل ها عبارتند از: سردرد، اختلال بینایی و حتی نابینایی و اختلالات جنسی دراز مدت.
اسید فولیک
اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسید فولیک از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می کند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیک در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیک در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکیان و حبوبات یافت می شود.

سلنیوم
سلنیوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین در کاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماکارونی و نان سبوس دار یافت می شود.



ورزش
تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث می شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.به طور خلاصه می توان گفت که برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنید.



تقویت جنسی
افزایش تقویت جنسی با ۵ ماده غذایی زیر :
برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسیتان را تقویت می‌کند.طبیعت، پر از مواد غذایی طبیعی است که شما را به اوج لذت جنسی نزدیک می‌کند. در این مطلب شما را با تعدادی ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا می‌کنیم.



۱- کنگرفرنگی یا آرتیشو
یکی از گیاهان موثر در تقویت جنسی کنگر فرنگی است.بدون شک کنگرفرنگی یکی از سبزیجاتی است که بیشترین خواص محرک جنسی را دارد.اگر چه دلیل علمی برای اثبات این خاصیت کنگر وجود ندارد اما این ماده‌ی غذایی برای تقویت قوای جنسی افراد بسیار موثر است.



۲- هل
یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است. هل، این دانه‌های خوشبو و معطر تقویت کننده و تسکین دهنده است. هل همانند ادویه‌هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می‌کند و برای همین انرژی جنسی شما را بالا می‌برد.



۳- بادام
از دوره‌ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه‌های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.



۴- زنجبیل
زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان ماده‌ی غذایی «یانگ» توصیه می‌کنند. یعنی ماده‌ی غذایی که باعث گرمی می‌شود. برای همین زنجبیل میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. نامی که چینی‌ها به زنجبیل داده‌اند به معنی «مردی و چیزی است که دارای نیروی جسمی و جنسی مردانه» است. پس جای تعجب نیست که زنجبیل در بین خوراکی‌های تقویت کننده‌ی قوای جنسی قرار بگیرد.



۵- گیاه مریم گلی
یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون‌هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می‌کند به خاطر این که این هورمون‌ها عملکردی مثل هورمون استروژن دارند. این گیاه برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.
 

Yalda444

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2014
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
18
سن
37

9781447165927.jpg


سال 2015 | 197 صفحه | ISBN: 9781447165927 | 13 MB |
pdf_icon.png



معرفی:
این اطلس، یک منبع مختصر و قابل دسترس برای انجام آرتروسکوپی زانو، برای خوانندگان فراهم آورده است. از رایج‌ترین روش‌های ارتوپدی در ایالات متحده و به‌طور فزاینده در سراسر جهان در این کتاب ارائه شده است.
بیش از 150 تصویر از جراحی مشاوران و جراحان ارشد در این اطلس گردآوری شده است که آن را به یک مرجع کلیدی برای ارتقاء روش آرتروسکوپی زانو و نتایج آن برای بیماران، تبدیل کرده است.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
عکس هایی از میوه شلیل




میوه شلیل یکی از میوه های خانواده هلو است که ظاهری صاف و براق دارد و آن را به عنوان هلوی بدون کرک نیز می شناسند.این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین های A , C است که برای تقویت قوه بینایی و گرمازدگی هم مناسب است. تصاویر با کیفیت و زیبایی ازاین میوه خوشرنگ و لعاب را در ادامه همین مطلب ببینید




























 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
نگاهی به میوه ها و سبزیجات مفید برای سلامت چشم


1201p172-fennel-spinach-salad-shrimp-l.jpg


عروق چشم همانند قلب به یک رزیم غذایی سالم نیاز دارد که تراس چربی های آن اشباع شده باشد تا بتواند عروق خونی چشم را سالم نگه دارد . این غذاها باید سرشار از آنتی اکسیدها باشند تا به حفاظت چشم کمک کنند.خوردن میوه ها و سبزیجات می تواندبه حفاظت در برابر بیماری های چشم و کمک به سلامت کلی شما بکند. .شما با غذاهای ویتامین دار که سرشار از آنتی اکسیدانها هستند از بیماریهای چشمی پیشگیری میکنید



بیش از 25 میلیون نفر از مردم جهان به مشکلات و اختلالات بینایی نظیر آب مروارید مبتلا هستند که این مشکلات می‌توانند عامل نابینایی در افراد بالای 55 سال باشند.

این بیماری‌ها اغلب به دلیل پدیده اکسیداسیون و بروز التهاب در چشم‌ها ایجاد می‌شوند، اما تحقیقات حاکی از آن است که مواد خوراکی حاوی ریزمغذی‌هایی موسوم به «لوتئین» و «گزانتین» می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن چشمی را کاهش دهند.

به گزارش ریدرز دایجست، در برخی مطالعات نیز آشکار شده است که ****‌غذایی حاوی ویتامین ث و ای،‌ بتاکاروتن، روی و اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند از بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن و سالخوردگی پیشگیری کند.

برخی از خوراکی های مفید در این زمینه عبارتند از:

– کلم پیچ: کلم پیچ منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که مصرف آنها برای مقابله با سرطان ضروری است. همچنین این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی بتاکاروتن، لوتئین و گزانتین است.

– ذرت: این ماده خوراکی نیز حاوی لوتئین و گزانتین بوده و در درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن چشمی موثر است.

– اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی 20.4 میلی‌گرم لوتئین و گزانتین است که مصرف آن به صورت پخته باعث می‌شود بدن لوئتین موجود در آن را بهتر جذب کند.

– بروکلی: این سبزی سرشار از فیبر خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ث و بتاکاروتن همچنین لوتئین و گزانتین است که برای سلامت چشم مفید هستند.

– تخم مرغ: یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای شروع کردن روز مصرف تخم مرغ است. بنابراین مصرف این ماده خوراکی پروتئینی به دلیل دارا بودن لوتئین،‌ ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی و ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

– پرتقال: این میوه که حاوی ویتامین ث است به بهبود سلامت بافت‌های چشم کمک می‌کند.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
آیا مداد ابرو و خط چشم برای سلامتی مضر است؟

eyeliner.jpg


خیلی از خانمها در باره این سوال که آیا مداد ابرو واقعا سبب کم پشت شدن موهای ابرو می شود یا نه دچار شک هستند. اما آیا واقعا مداد ابرو ریشه های ابرو را ضعیف میکند و سبب ریزش موهای ابرو می گردد؟ در پاسخ باید گفت: آره

مداد ابرو در ابتدا به تنه ی موهای ابرو صدمه می زند و سپس ریشه مو را از بین می برد، خصوصا اگر به طور مداوم از مداد ابرو استفاده نمایید.

مداد ابرو که با فشار رنگ را وارد موهای ابرو می کند به موهای ابرو صدمه زده و موجب ریزش و کم پشت شدن ابرو می گردد.

مداد ابرو حتی می تواند مانع رویش موهای ابرو گردد؛ بنابراین، مداد ابرو را کنار گذاشته و از آن برای زیبا سازی ابروی خود استفاده ننمایید.

در مورد خط چشم نیز می توان گفت که حتما از خط چشم های مطمئن و شناخته شده استفاده کنید و هرگز خط چشم های نامشخص و متفرقه را خریداری ننمایید.

استفاده از خط چشم های متفرقه و نامطمئن خطر ابتلا به اگزمای دور چشم را افزایش می دهد. بهتر است بدانید که اگزمای دور چشم مهمترین عامل بروز عفونت می باشد.

حتما این نکته را بخاطر بسپارید که هرگز لوازم آرایش ارزان قیمت که دارای کیفیت پایینی هستند را خریداری نکنید زیرا اینگونه لوازم آرایشی بی کیفیت و یا با کیفیت پایین خطر ابتلا به انواع التهابات را افزایش می دهند و می توانند ناقل انواع عفونت ها باشند.

مواد آرایش بی کیفیت موجب بسیاری از مشکلات پوستی، عفونت ها، حساسیت های شدید، التهابات دور چشم، خارش و بسیاری مشکلات دیگر می گردند.

منبع :
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
هشدار! استفاده از کرم ضد آفتاب، مرد‌ها را عقیم می‌کند


بتارگی پژوهشی درباره استفاده از کرم ضد آفتاب از سوی مردان و مالیدن آن روی پوست صورت گرفته که نتایجش نشان می‌دهد این کار به کاهش توانایی باروری مرد‌ها منجر می‌شود. ماده‌ای به نام بنزوفنون عامل اصلی این ناباروری محسوب می‌شود که با اثر گذاشتن بر هورمون‌های مردانه آقایان جلوی بچه‌دار شدن را می‌گیرد.

به نقل از دیلی میل، محققان بتازگی دریافته‌اند مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب‌ها که جلوی اشعه‌های فرا بنفش خورشید را می‌گیرند می‌توانند توانایی مردان را در فرزندآوری با مشکل مواجه کنند.

کار‌شناسان هشدار می‌دهند که وقتی این مواد جذب پوست شوند می‌توانند در هورمون‌های بدن مردها مداخله کنند و بر هورمون‌های مردانه اثر بگذارند.

«بنزوفنون» نوعی ترکیب شیمیایی است که معمولاً در شامپو‌ها، مرطوب کننده‌ها و دیگر مواد محافظ پوست و مو در برابر آسیب خورشید استفاده می‌شود. محققان با مطالعه ۵۰۲ زوج که قصد داشتند در فاصله ۴ سال بچه‌دار شوند دریافتند هنگامی که زنان در معرض این فیلترهای اشعه فرابنفش قرار گرفتند تأخیری در بارداریشان به وجود نیامد. اما به گونه‌ای عجیب، همین فیلتر بر باروری مردان اثرگذار بود؛ به‌طوری‌که در آزمایش‌ها تا ۳۰ درصد کاهش باروری در مردان مشاهده شد.

هنوز مشخص نیست که آیا این مواد بر کیفیت اسپرم آسیب می‌رساند یا به شیوه‌ای دیگر مانع باروری مردان می‌شود.

به گزارش جام جم سرا به نقل از سلامانه، محققان مؤسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی گفته‌اند که استفاده از ضد آفتاب برای حفاظت پوست مهم است و ما قطعاً مردم را به استفاده مستمر از آن برای اجتناب از ابتلا به سرطان پوست تشویق می‌کنیم اما مردانی که توانایی باروری برایشان اهمیت دارد بهتر است بنوعی خود را کمتر در معرض فیلترهای اشعه فرابنفش بنزوفنون قرار دهند یا دست کم از محصولاتی که حاوی این مواد است استفاده نکنند و در صورت استفاده، پس از بازگشت به مکان سرپوشیده پوست خود را بشویند.

یافته‌های این مطالعه در ژورنال آمریکایی اپیدمیولوژی به چاپ رسیده است.
منبع: http://rastineh.ir/هشدار-استفاده-از-کرم-ضد-آفتاب،-مرد‌ها/
 

newspub

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2013
نوشته‌ها
252
لایک‌ها
30
از کاشت حلزون در گوش چه می‌دانید؟


کاشت حلزون روشی پیشرفته است که حس شنوایی را از طریق تحریک عصب شنوایی با وسیله‌ای الکترونیکی به افراد مبتلا به نقص شنوایی حسی-عصبی شدید تا عمیق باز می‌گرداند؛ اما کاندیدا شدن برای دریافت آن شرایطی دارد که همراه با برخی اطلاعات دیگر از جمله مراقبت‌های بعد از عمل در ادامه بیان شده است.

بر اساس آنچه ایسنا گزارش داده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام این‌که مرکز کاشت حلزون در بیمارستان آموزشی درمانی بعثت این شهر فعال است گفت: این مرکز از یک سال و نیم گذشته فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرده و دو دسته از بیماران به این مرکز مراجعه می‌کنند؛ یک گروه‌‌ همان افرادی هستند که از ابتدا به این مرکز معرفی شده‌اند و برای درمان و انجام عمل جراحی مراجعه می‌کنند و دسته دوم شامل افرادی می‌شود که در سایر نقاط کشور عمل جراحی کاشت حلزون را انجام داده‌اند و برای سایر مراحل درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

دکتر سیدحبیب الله موسوی بهار خاطرنشان کرد: هزینه دستگاه کاشت حلزون در این مرکز برای هر نفر ۳۰ میلیون تومان است، در حالی‌که خانواده بیماران در این زمینه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

موسوی بهار تصریح کرد: کودکان کاندیدا برای کاشت حلزون به هیات امنا معرفی می‌شوند و در لیست کاشت حلزون قرار می‌گیرند و به ترتیب اولویت کاشت حلزون برای آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان این‌که انجام کاشت حلزون شنوایی در کودکان بهتر از بزرگسالان جواب می‌دهد، گفت: کودکانی که ناشنوای مادرزادی هستند تا قبل از چهار سالگی جراحی بر روی آن‌ها با موفقیت انجام می‌شود. هم‌چنین افرادی که در گذشته شنوایی کامل داشتند اما به دلایل مختلف ناشنوا شده‌اند هم بهترین کاندیدا برای انجام این عمل جراحی هستند.

وی یادآور شد: افرادی که تحت جراحی کاشت حلزون قرار می‌گیرند باید دوره درمان طولانی را طی کنند و آوا‌ها و صداهای جدیدی را که می‌شنوند آموزش بببیند که این مرکز تمامی خدمات آموزش را برعهده گرفته است و بیماران بعد از عمل جراحی باید در تمامی این دوره‌ها گام به گام شرکت کنند.

بهترین کاندیداها و شرایط کاشت حلزون در گوش

به گزارش جام جم سرا و به نقل از پایگاه اینترنتی دانشجو، برخی از شرایط و عواملی که در کاشت این وسیله الکترونیکی برای شنوایی اثرگذارند عبارت از موارد زیر است:
*شرایط کاندید شدن برای عمل کاشت حلزون

۱- سن ۱۸ ماه یا بیشتر
۲- افت شنوایی عمیق دو طرفه
۳- عدم استفاده مطلوب از سمعک و یا دیگر وسایل کمک شنوایی
۴ – عدم هرگونه ممنوعیت پزشکی
۵- انگیزش بالا و داشتن انتظارات معقول
۶- شرکت در برنامه‌های آموزشی تربیت شنوایی با تکیه بر مهارتهای شنیداری و گفتاری

*عوامل تعیین‌کننده و ارزیابی‌های پیش از کاندیداتوری
۱- ارزیابی‌های شنوایی‌شناسی
۲- استفاده آزمایشی از سمعک
۳- معاینات پزشکی
۴- مشاوره روان‌شناسی

*میزان سودمندی عمل کاشت حلزون
۱- افزایش آگاهی از اصوات محیطی
۲- بهبود شناسایی اصوات گفتاری
۳- تولید و افزایش مهارتهای لبخوانی

اگرچه سطح موفقیت فرد نمی‌تواند قابل پیش‌بینی باشد اما استفاده درازمدت از توانبخشی شنوایی می‌تواند سبب بالا بردن موفقیت گردد. ضمنا باید یاد آور شد که سودمندی کاشت حلزون در میان دریافت کنندگان متفاوت است.

*مراحل بعد از عمل

قسمتهای خارجی کاشت شده، ۴-۶ هفته بعد از عمل متصل می‌شوند و سیستم کاشت شده بر اساس نیازهای هر فرد برنامه‌ریزی می‌شود. آموزشهای تربیت شنوایی تا زمان حصول نتیجه از وسیله کاشت باید ادامه یابد.

قسمت‌های تشکیل‌دهنده دستگاه

۱-صدا از طریق میکروفون در یافت می‌شود
۲-صدا از طریق میکروفون وارد آنالیز کننده گفتار می‌شود.
۳-آنالیز کننده صدا‌ها را آنالیز و دیجیتالی کرده و به کدهای مشخصی تبدیل می‌کند.
۴- سیگنالهای کدبندی شده از طریق سیم مربوطه به انتقال دهنده خارجی منتقل می‌گردد.
۵-انتقال دهنده اصوات دیجیتالی را از طزیق پوست به انتقال دهنده داخلی ارسال می‌کند.
۶- قسمتهای داخلی دستگاه؛ اصوات دیجیتالی رابه اصوات الکتریکی تبدیل می‌کند
۷- سیگنالهای الکتریکی از طریق الکترودهای دستگاه به فیبرهای عصبی منتقل می‌شود.
۸- سینگلهای منتقل شده از طریق عصب شنوایی به مغز انتقال می‌یابد.
منبع: http://rastineh.ir/از-کاشت-حلزون-در-گوش-چه-می‌دانید؟/
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
تزریق ژل به پوست و عوارض آن




استفاده از مواد افرایش دهنده حجم بافتی مناسب برای اصلاح چین و چروک و زیبایی گونه ها و لب ها یکی از آرزوهای قدیمی پزشکان و بیماران بوده است . استفاده از این مواد قابل تزریق به سال 1997 بر میگردد . در آن سال کلاژن گاوی برای پر کردن چین و چروک و اصطلاح اسکار به بازار معرفی شد و به تدریج انواع متفاوت کلاژن وارد بازار پزشکی شد . این ماده که قابل جذب است بعد از سع تا نه ماه از بین می رفت . عارضه ایجاد شده پس از مصرف این ماده به میزان یک تا پنج درصد گزارش شده است. بعضی از مواد تزریقی دایمی یا غیر قابل تجزیه است مثل روغن پارافین و سیلیکون مایع .

ژل تزریقی زمانی موثر است که دائمی باشد . واکنش سنجی نداشته باشد و به خوبی شکل بپذیرد و تزریق آن نیز آسان باشد تجزیه نشود و قابل جذب باشد و احتمال بروز عفونت در آن پایین باشد ارزان بوده و در نهایت در صورت نارضایتی قابل خارج کردن باشد .امروزه اکثر پزشکان از ژل های که اسید هیالورونیک می باشند استفده می کنند که هیدروفیل یا آب دوست هستند و در محل تزریق شده آب را به خود جذب کرده و در محل با قی می مانند و اگر از نظر تکنیک رعایت اصول کافی شوند از عوارض آن همچون عفونت محل تزریق و یا نامتقارن بودن آن در اصلاح خط خنده کاسته می شود .

توصیه می شود برای حجم دهندگی لب ها ار رژها و کرم های مخصوصی که حجم دهنده لب هستند استفاده شود و برای زیبایی تزریق ژل صورت نگیرد
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
با خشکی چشم در زنان آشنا شویم




یکی از شایع ترین و آزار دهنده ترین مشکلات چشمی مشکل خشک شدن چشم است. اکثر کسانی که برای درمان این مشکل نزدد دکتر می روند زنان هستند زیرا اغلب در زنان اختلالات هورمونی بیشتر از مرد ها دیده می شود. خشکی چشم برخلاف معمول که هورمون های زنانه باعث شیوع آن می شد هم اکنون علت آن کم شدن هورمون های مردانه است.


در دوران بارداری و یائسگی، به‌دلیل برهم خوردن تعادل هورمون‌های زنانه و مردانه در بدن، ترشح اشک مختل می‌شود و خشکی چشم به‌وجود می‌آید. بنابراین، برای پیشگیری از ضایعات جدی‌تر چشمی نظیر آسیب قرنیه و کاهش بینایی، تشخیص سریع و درمان خشکی چشم، بخصوص در این مراحل از زندگی زنان ضروری است.
اشک ماده‌ای بسیار مهم و ارزشمند در محافظت از سطح چشم است. اگر در ترشح اشک به‌طور متوالی یا مکرر اختلالی ایجاد شود، فرد دچار خشکی چشم خواهد شد.
اشک از نظر ساختمانی از سه لایه تشکیل شده است: چربی، مایع و موسین. لایهٔ موسین روی سطح چشم قرار می‌گیرد و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند. اگر به هر دلیل، یکی از این سه لایهٔ اشکی دچار ضایعه‌ای شود، پایداری اشک روی سطح چشم کاهش می‌یابد و مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت. به دنبال خشکی چشم، سطح قرنیه و بافت ملتحمهٔ پلک آسیب می‌بیند و حتی ممکن است فرد بینایی‌اش را از دست بدهد. افراد مبتلا به کاهش اشک و خشکی چشم علائمی مانند سایر بیماری‌های چشمی دارند. احساس وجود جسم خارجی در چشم، خارش، سوزش، تاری دید، تحریکات سطحی و درد از شایع‌ترین این علائم هستند.
عوامل مختلفی در بروز خشکی چشم مؤثرند. کاهش رطوبت محیطی، مشکلات پلکی، مصرف برخی داروهای خوراکی، استعمال سیگار، مصرف مکمل‌های ویتامین، دردهای مفصلی و درمان‌های هورمونی ازجملهٔ این عوامل‌اند. سن و جنس نیز از عواملی هستند که در ابتلا به خشکی چشم مؤثرند. خشکی چشم در زنان، بخصوص زنان یائسه، بیشتر از مردان دیده می‌شود.
نکتهٔ بسیار مهم در ترشح طبیعی اشک و مرطوب ماندن سطح چشم، وجود میزان مطلوب آندروژن‌ها یعنی هورمون‌های مردانه است. هورمون‌های مردانه در هر دو جنس زن و مرد وجود دارند اما در مردان به میزان بیشتری تولید می‌شوند. با افزایش سن، سطح تمام هورمون‌ها ـ زنانه و مردانه ـ در خون کاهش می‌یابد. میزان افت هورمون‌های مردانه در بدن زنان به‌مراتب بیشتر است. بنابراین، خشکی چشم که اساساً ناشی از کاهش میزان هورمون‌های مردانه است، در زنان بیشتر و زودتر بروز می‌کند.
متأسفانه، خشکی مزمن چشم با ضایعات قرنیه همراه است و در صورت بی‌توجهی به درمان مناسب، کاهش بینایی را در پی خواهد داشت. بنابراین، هرگونه احتمال خشکی چشم باید حتماً بررسی شود.
درحال‌حاضر پیشنهادهای گوناگونی برای درمان خشکی چشم ارائه می‌شود، اما درمان معمول و مرسوم، که اکثر چشم‌پزشکان و متخصصان روماتولوژی به بیشتر بیماران خود توصیه می‌کنند، استفاده از اشک مصنوعی به‌جای اشک طبیعی است. امروزه انواع گوناگون اشک مصنوعی به‌راحتی در دسترس است. باید دانست که اغلب این اشک‌های مصنوعی فقط جنبهٔ تسکین‌دهنده دارند و خشکی چشم را درمان نمی‌کنند. همچنین داروهای ضدالتهابی زمینه‌های کاهش ترشح اشک را بهبود می‌بخشند و تا حدودی خشکی چشم را درمان می‌کنند. باید به‌خاطر داشت که نوع درمان انتخابی تا حدود زیادی به ‌نوع و علت بروز خشکی چشم بستگی دارد. درمان‌های موجود به ترتیب زیر طبقه‌بندی می‌شوند:
ـ استفاده از اشک مصنوعیِ حاوی مادهٔ محافظ برای جلوگیری از فاسد شدن آن؛
ـ استفاده از اشک مصنوعی بدون مادهٔ محافظ؛
ـ کنترل عوامل محیطی نظیر باد، رطوبت، مواد محرک و حساسیت‌زا، دود، دخانیات، بخار و مه؛
ـ استفاده از مواد ضدالتهاب موضعی برای سطح چشم؛
ـ کنترل داروهای مصرفی نظیر داروهای مُدر، ضدحساسیت‌ها و ضدافسردگی‌ها؛
ـ بستن مجاری خروج اشک با مواد کلاژن، پلاستیک یا سیلیکون؛
ـ استفاده از مواد تحریک‌کنندهٔ غدد مترشحهٔ اشک (مصرف این داروها در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود)؛
ـ استفاده از داروهای جدیدی که جنبهٔ تحقیقاتی دارند و به‌طور معمول در دسترس نیستند.
مهم‌ترین نکته در درمان خشکی چشم، اطلاع از شرح حال دقیق فرد از جنبهٔ وضعیت چشم‌ها، بیماری‌های عمومی و مصرف داروهای مختلف و بررسی کلیهٔ عوامل مؤثر در ایجاد و تشدید آن است. مهم‌ترین این عوامل سن بیمار است که متأسفانه خانم‌ها در اکثر موارد واقعیت آن را نمی‌گویند!
هدف اصلی در درمان خشکی چشم، حفظ قدرت بینایی و پیشگیری و کاهش احتمال بروز ضایعات چشمی ناشی از آن است. کنترل محیط و حفظ شرایط آب و هوایی محیط زندگی و کار در بهبود خشکی چشم بسیار مؤثر است. توصیه می‌شود هنگام مطالعه، کار با کامپیوتر یا هرگونه فعالیتی که به بینایی دقیق نیاز دارد، فاصلهٔ باز بودن پلک‌ها کمتر شود، یعنی با پلک ‌زدن مکرر، به چشم آرامش بیشتری داد. به علاوه، از مصرف خودسرانه و طولانی‌مدت داروهای مدر و ضدحساسیت اجتناب و از مواد جانشین اشک استفاده شود. اشک مصنوعی بدون مادهٔ محافظ، پماد اشکی یا ژل اشکی در اکثر موارد کمبود اشک را به‌خوبی جبران می‌کنند. همچنین، بیماری‌های بافت همبندی نظیر آرتریت روماتوئید را که با خشکی چشم همراه می‌شوند باید پیگیری کرد.
استفاده از عینک‌هایی که در پهلوها هم پوشش دارند در موارد شدید خشکی چشم توصیه می‌شود، هرچند که به چشم زدن آنها در مجامع عمومی چندان مطلوب نیست.
ترکیب دارویی جدیدی به‌صورت قطرهٔ موضعی تولید شده (Cyclosporine) که انقلابی در درمان و پیشگیری از خشکی چشم پدید آورده است. این دارو، ضمن کاهش تورم سطحی چشم، باعث پایداری بیشتر اشک در چشم می‌شود و به نحو چشمگیری در درمان خشکی چشم مؤثر است..
در نهایت، برای افرادی که به‌ هیچ‌ درمان دارویی پاسخ نمی‌دهند، پلاک مخصوصی در سوراخ خروج اشک که در گوشهٔ داخلی پلک تحتانی قرار گرفته است تعبیه می‌شود تا تخلیهٔ اشک را به حداقل برساند.
عوامل تشدیدکنندهٔ خشکی چشم نظیر خشکی هوا، موتورسواری، دوچرخه‌سواری و حرکت در هر شرایطی که چشم در معرض باد قرار گیرد، استفاده از لنزهای تماسی، فعالیت‌هایی نظیر مطالعه، کار در شب، کار با کامپیوتر، و کار در هوای خشک و با رطوبت پایین بهتر است در مبتلایان به این عارضه محدود شود. البته استعمال دخانیات (تنباکو و نیکوتین) نیز برای این افراد بخصوص در دوران بارداری ممنوع است.
●خشکی چشم و بارداری
خشکی چشم در دوران بارداری بسیار شایع است، اما متأسفانه به‌عنوان نشانهٔ تأییدشدهٔ بارداری مطرح نشده است. در دوران بارداری، ترشح هورمون‌های زنانه افزایش می‌یابد. این تغییر کاملا ً طبیعی است، یعنی در این مرحله از زندگی زنان و به دنبال تغییراتی که در سیر بارداری ایجاد می‌شود، نشانهٔ سلامت است و نه بیماری. میزان بالای هورمون‌های زنانه در دوران بارداری، بخصوص در سه‌ماههٔ آخر، باعث برهم خوردن آشکار تعادل میان سطح آنها و سطح هورمون‌های مردانه در خون می‌شود و احتمال ابتلا به خشکی چشم را در زنان باردار افزایش می‌دهد.
به‌طورکلی، در دوران بارداری و شیردهی، میزان ترشح هورمون‌های مردانه و تأثیرات آنها در زنان کاهش می‌یابد. در سه‌ماههٔ اول بارداری، تهوع و استفراغ، بخصوص در بارداری اول، سبب کاهش مایعات بدن می‌شود. داروهای ضدتهوعی نیز که معمولا ً در این زمان تجویز می‌شوند این وضعیت را تشدید می‌کنند. در نتیجه، ترشح اشک هم کمتر و خشکی چشم شایع‌ می‌شود.
نکتهٔ قابل توجه در زنان باردار دچار تهوع و استفراغ مداوم این است که از دست دادن آب بدن از طریق استفراغ، همراه با دریافت کم مایعات خوراکی به علت بروز حالت تهوع و نیز مصرف داروهای ضدتهوع که ترشحات بدن را کاهش می‌دهند، تولید اشک را کم می‌کند. این وضعیت بخصوص در زنان بارداری که از لنزهای تماسی (برای رفع عیوب انکساری یا با مقاصد زیبایی) استفاده می‌کنند بسیار شدیدتر است.
به‌طورکلی، زنان باردار باید نسبت به خشکی چشم حساس باشند، به‌ویژه اگر قبل از بارداری نیز به خشکی چشم و کاهش ترشح اشک مبتلا بوده‌اند.
ضمن آنکه بارداری را دورانی هیجان‌انگیز و زیبا در زندگی زنان می‌دانیم، تردیدی وجود ندارد که رعایت نکات توصیه‌شده برای حفظ سلامت چشم‌ها در این دوران ضروری است.
●خشکی چشم در دوران یائسگی
دوران یائسگی با حملات گرگرفتگی، نوسانات خلق‌وخو و خشکی چشم همراه است و کمبود اشک در این مرحله از زندگی زنان باعث آزردگی آنان می‌شود. در دوران یائسگی، به‌دلیل کاهش تولید هورمون در بدن، ترشح اشک در چشم هم کم می‌شود و نهایتاً به خشکی چشم، تورم و التهاب آن می‌انجامد. البته نباید فراموش کرد که سابقهٔ ابتلا به خشکی چشم یا وجود زمینهٔ ارثی و فامیلی نیز در بروز این عارضه مؤثر است.
در دوران یائسگی، استفاده از لنزهای تماسی، وجود ضایعات پلکی، مصرف داروهای مدر و ضدحساسیت و ضدافسردگی و داروهای پایین‌آورندهٔ کلسترول خون، ابتلا به بیماری‌های با علت ناشناخته که با کاهش قدرت ایمنی بدن همراه‌اند، و همچنین استفاده از برخی لوازم آرایشی نظیر ریمل و خط چشم به‌دلیل افزایش تحریکات پلکی ممکن است سبب تشدید خشکی چشم شوند.
به زنانی که در سنین یائسگی قرار دارند و در معرض خطر ابتلا به خشکی چشم هستند توصیه می‌شود که حتی‌الامکان از لوازم آرایشی که کمترین حساسیت‌زایی را دارند استفاده کنند.
25aa.png
خشکی چشم در زنان به‌مراتب شایع‌تر از مردان است.
25aa.png
درمان متداول خشکی چشم استفاده از اشک مصنوعی است.
25aa.png
تهوع و استفراغ سه‌ماههٔ اول بارداری باعث کاهش مایعات بدن ازجمله اشک می‌شود.
25aa.png
خشکی چشم بخصوص در زنانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند شدیدتر است.
25aa.png
سابقهٔ ابتلا یا وجود زمینهٔ ارثی خشکی چشم در ایجاد این عارضه مؤثر است.
25aa.png
استفاده از ریمل و خط چشم به‌دلیل افزایش تحریکات پلکی ممکن است سبب تشدید خشکی چشم شود.
25aa.png
خشکی چشم اساساً ناشی از کاهش میزان هورمون‌های مردانه است.
25aa.png
خشکی چشم ممکن است با ضایعات جدی قرنیه همراه شود.
25aa.png
هنگام مطالعه یا کار با کامپیوتر باید مکرر پلک زد.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
جوانتر شدن صورت به کمک لنز



لنزهای Acuvue Define داخلشان نوعی رنگدانه‌ دارند که به مشخص کردن محدوده اطراف عنبیه (حلقه لیمبوس) کمک می‌کند. این حلقه بطور عادی با پیر شدن و بیماری رنگش تغییر میابد ؛ همین بالا رفتن میزان کیفیت آن می‌تواند شخص را جوانتر و با نشاط تر نشان دهد.

«انجی باورز» طراح این لنزها اظهار کرد: این محصول برای هر دو رنگ چشم تیره و روشن قابل استفاده است. لنزهای چشم روشن از یک اثر درخشندگی برخوردار است، در حالیکه لنز طراحی شده برای چشم‌های تیره، دارای اثر «سوسوزنان» است.

در سال 2011، محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین پژوهشی را انجام دادند که در آن به داوطلبان 80 جفت تصویر چهره نمایش داده شده و جذابیت آن‌ها ارزیابی شد.

چهره‌های این تصاویر مشابه بوده و تنها تفاوت آن‌ها، وجود حلقه لیمبوس تاریکتر در یکی از چهره‌ها بود.

لنزهای Acuvue Define از رنگدانه‌ای در داخل خود برخوردارند که به تعیین مرز اطراف عنبیه موسوم به حلقه لیمبوس کمک می‌کند. این حلقه بطور طبیعی با افزایش سن و بیماری کمرنگ‌تر می‌شود؛ از این رو ارتقای کیفیت آن می‌تواند فرد را جوانتر و شادابتر نشان دهد.
محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان زن و مرد که از تغییر ایجاد شده در تصاویر آگاه نبودند، بیشتر چهره‌هایی را ترجیح می‌دادند که دارای حلقه‌های لیمبوس تیره‌تر بودند.

این دانشمندان که پژوهش آنها در مجله Evolutionary Psychology منتشر شد، معتقدند که انسان طوری تکامل یافته که چهره‌های دارای حلقه لیمبوس مشخص‌تر را جذابتر بداند، زیرا این مسأله نشانه‌ای از جوان و سالم بودن شخص برای تولیدمثل است.

منبع :
 

hidden

Registered User
تاریخ عضویت
4 دسامبر 2006
نوشته‌ها
75
لایک‌ها
4
سلام دوستان
این سوال رو من نمیدونم توی کدوم قسمت فروم باید وارد کرد؟!
بهترین داروخانه شبانه روزی تهران که به غیر از داروهای معمولی، تمام داروهای خارجی(تنوع)، قرص های مکمل، تمام مکمل های غذایی خارجی، وسایل الکترونیکی مربوط به پزشکی که تو داروخانه بشه گذاشت(مثل مسواک، بخور، ..) کجاست؟
 
بالا