برگزیده های پرشین تولز

سوال در مورد مشکلات مودم edimax

mojtaba385

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2015
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
42
با درود خدمت دوستان
مودم edimax راه اندازی کردم اما مشکلاتی برام پیش اومده
اگه کسی اطلاع داره بهم کمک کنه
لطفا
1.کانفیک انجام دادم و اینترنت فعال شده .و چراغ های مودم فعالند
اما با گوشیم که به وای فای میخوام متصل بشم هیچ گونه انتقال داده ای صورت نمیگیره
به درستی مودم رو پیدا میکنه.به صورت ایمن هم اتصال برقرار میشه اما هیچ عملیات آنلاینی نمیتونم با گوشی انجام بدهم
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
در تنظیمات مودم قسمت های مربوط به شبکه بگردید، اطمینان حاصل کنید که DHCP Server فعال باشه و همچنین NAT نیز فعال باشه، این دو مورد معمولاً بیشتر مشکل ها رو ایجاد میکنه. البته اگه بتونی با سیم و کابل یا دستگاه بی سیم دیگه ای بدون مشکل به اینترنت وصل بشی با همون مودم، مشکل از اون گزینه ها نیست.

اگه مشکل حل نشد و یا اون تنظیمات رو پیدا نکردید، مدل مودم رو هم بگید بگردم ببینم جایی دفترچه راهنماش رو پیدا میکنم؟ شاید گزینه های خاصی داشته باشه اون مودم.
 

mojtaba385

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2015
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
42
ممنون دوست گرامی
ar-7284wna edimax
هر دو مورد که فرمودید فعال بودند
ضمنا با هر دستگاهی که متصل میشوم همین مشکل رو دارد
 

mojtaba385

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2015
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
42
یه مورد دیگه هم که فراموش کردم عرض کنم اینه که با کامپیوتر هم که از اینترنتش دارم استفاده میکنم حالت بگیر نگیر داره.میگیره ول میکنه:D
وقتی هم که اینترنت حالت قفل داره ف ی ل ت ر ش ک ن رو که فعال میکنم راه میافته
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
خوب این عجیب شد که وقتی فندق شکن استفاده میکنید وصل میشه و وقتی که نه خیر. اون حالت بگیر و نگیر هم باید با دقت بیشتری بررسی بشه تا معلوم بشه مشکل از کجا است.

- اول یک چیزی رو تست کنید، برید توی تنظیمات Internet Settings و ببینید که WAN تعریف شده آیا اصلا Status اش نوشته Connected و همچنین اطمینان حاصل کنید که در زیر Protocol نوشته باشه PPPoE و تنظیمات دیگر آن هم با آنچه شرکت به شما داده یکی باشد (VPI 0 و 35 VCI و Encapsulation LLC در تهران استفاده میشه توسط اکثر شرکت ها)

- در مرحله بعدی، یه سری تغییرات در تنظیمات DHCP سرور شاید لازم باشه، به صفحه Local Network بروید و در پایین این صفجه باید تنظیمات DHCP Server آشکار باشد، ببینید که Router IP Address و Subnetmask آن در محدوده IP Address و Subnetmask روتر باشد که در بالای صفجه درچ شده، برای مثال اگر آی پی مودم 192.168.1.1 است، محدوده DHCP از 192.168.1.2 تا مثلاً 192.168.1.10 تنظیم کنید که برای 9 دستگاه کافی میباشد.

اگر تمام این تنظیمات درست باشه ولی هنوز مشکل در برقراری ارتباط با اینترنت داشته باشید، اولی کاری که پیشنهاد میکنم انجام بدید، زمانی که اینترنت ندارید بررسی کنید که WAN در حالت Connect است و یا Disconnect
- اگر Disconnect بود سای کنید با کلید Connect در همان صفحه تنظیمات WAN آن را کانکت کنید، اگر به هیچ وجه کانکت نمیشد باید با شرکت سرویس دهنده تماس بگیرید و پشتیبانی بخواهید.
-اگر Connect بود از طریق دستگاهی که گفتید بعضی وقتها اینترنت میگیره، یک دستور Trace از آدرس 8.8.8.8 بگیرید و تصویرش رو الصاق کنید، جهت این کار در منوی Run (windows key + R key تایپ کنید cmd و کلید اینتر را بزنید، در پنجره باز شده تایپ کنید Trace 8.8.8.8 و کلید اینتر را بزنید. پس از مدتی مسیر انقال داده و مراحلی که در آنها مشکل بوجود آمده آشکار خواهند شد و یا با پیغام خطایی عملیات پایان خواهد یافت، تصویر جواب دستور Trace را قرار دهید برای بررسی بهتر.

* پیشنهاد نهایی هم، مودم خود را یک بار ریست کامل کنید از طریق دکمه Reset Factory (در مودم شما هنگامی که مودم روشن میباشد باید دکمه WPS/Reset را حدود 8 تا 10 ثانیه در حالت فشار داده شده نگه دارید)، البته از داشتن username و password اینترنت خود اطمینان حاصل کنید چرا که پس از reset کردن باید کلیه تنظیمات را از اول انجام دهید و نیاز به آن user و pass خواهید داشت، مودم را با wizard داخل تنظیمات مودم تنظیم کنید و تست کنید. اگر در مراحل تنظیم مشکلی داشتید، پشتیبانی سرویس دهنده موظف هستند که شما را قدم به قدم راهنمایی کنند.
 

mojtaba385

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2015
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
42
ممنونم از توضیحات کاملتون
یه سری عکس رو ارسال میکنم شاید راه گشا باشه
ضمنا با مودم تی پیلینک این مشکلاتو ندارم
 

فایل های ضمیمه

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    72.4 KB · نمایش ها: 6
  • Capture1.PNG
    Capture1.PNG
    68.2 KB · نمایش ها: 7
  • Capture3.PNG
    Capture3.PNG
    76.3 KB · نمایش ها: 7
  • Capture4.PNG
    Capture4.PNG
    61.9 KB · نمایش ها: 7
  • Capture5.PNG
    Capture5.PNG
    41.6 KB · نمایش ها: 7
  • Capture6.PNG
    Capture6.PNG
    78.7 KB · نمایش ها: 7
  • Capture7.PNG
    Capture7.PNG
    69.9 KB · نمایش ها: 6

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
- متاسفانه دستور Trace رو اشتباه گفتم بهتون، توی پنجره Run بزنید cmd سپس در پنجره cmd تایپ کنید tracert 8.8.8.8

و اما تصاویر، در بخش تنظیم IP مودم، Domain Name را کاملاً خالی قرار دهید.
در تنظیمات وایرلس هم Band Width اگر Multi mode یا Both نداره، یک بار هم روی 20M تست کنید.

تو باقی تصاویر هیچ مشکلی دیده نمیشه، اگر پس از حذف Domain Name مشکل حل نشد، ریست هم کردید مودم رو و پس از تنظیم مجدد همچنان مشکل ادامه داشت، باید مودم رو ببرید نمایندگی یا فروشگاهی که خریدید برای تست و تعمیر و یا تعویضش کنید.

* فقط پس از اعمال تغییرات در Domain Name جهت اطمینان از اینکه این تغییرات کامل اعمال شدند، مودم رو یک بار هم خاموش و روشن کنید و سپس تست بگیرید.
 

mojtaba385

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2015
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
42
بسیار تشکر فراوان از شما.خدارو شکر مشکل برطرف شد.دم شما گرم
 
بالا