برگزیده های پرشین تولز

آموزش برنامه Keyboard Layout Manager يا تصحيح حروف كيبورد

saeidk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
ظاهراْ نسخه lite این برنامه مجانی است و کار را راه می‌اندازد
این جا یک نسخه دیگر از این صفحه کلید و چند توضیح دیگر موجود است:
Persianman: تغییر صفحه کلید ویندوز
 

senator2011

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام
دوستان من چطوری میتونم دکمه های مدیا که روی کیبورد هست رو تنظیم کنم؟ همون زیاد کردن صدا و بعدی و قبلی:eh:
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام senator2011 عزيز
1.gif


. در ابتدا ورود شما را به فروم PT و جمع دوستان تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم كه بيشتر شما را در جمع خود ببينيم...

دوستان من چطوری میتونم دکمه های مدیا که روی کیبورد هست رو تنظیم کنم؟ همون زیاد کردن صدا و بعدی و قبلی
eh-smiley.gif
. برنامه معرفي شده در پست اول اين تاپيك، بيشتر مناسب تغيير كاراكتر كليد‌هاي صفحه كليد مي‌باشد. به شكل مشخص براي تغيير يا جابجايي حروف زبان‌هاي مختلف مناسب است. البته از آن مي‌توان براي جابجايي كليد‌هاي صفحه كليد هم استفاده نمود ولي فقط براي كليد‌هاي استاندارد خوب است و نه كليد‌هاي مديا و پيشرفته!

. براي تغيير كليد‌هاي استانداردصفحه كليد و همچنين كليدهاي پيشرفته و مديا، دو برنامه مخصوص اينكار مي‌باشند. يكي برنامه مجاني و ساده Download KeyTweak 2.3.0 Free - Remap your keyboard. - Softpedia و ديگري برنامه پيشرفته و مجاني (و شايد كمي پيچيده براي كاربران مبتدي) AutoHotkey مي‌باشد.

. برنامه اولي يعني KeyTweak برنامه ساده‌اي بوده و به همراه آن فايل PDF راهنمايش موجود استو اما در مورد برنامه دوم كه كمي پيچيده‌تر است شايد اين صفحه http://www.autohotkey.com/docs/misc/Remap.htm كه كامل روش Remap كردن را توضيح مي‌دهد، براي شما و در صورت استفاده از آن، مفيد واقع شود.
موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
91/09/26
26.gif
103.gif
 

دکتر غبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 می 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
124
سلام به همه دوستان
من می‌خواهم صفحه‌کلید فارسی ویندوز 7 32 بیت را اصلاح کنم. در صفحه‌کلید فارسی پیش‌فرض ویندوز 7، نیم‌فاصله (ZWNJ=U+200c) با فشردن Ctrl+Shift+2 قابل تایپ است. می‌خواهم آن را در Shift+Space نیز داشته باشم. با Microsoft Keyboard Layout Creator 1.4 خواستم نیم‌فاصله (ZWNJ=U+200c) را در Shift+Space قرار دهم، اجازه نداد.
با Keyboard Layout Manager چطور می‌توان ZWNJ=U+200c را در Shift+Space قرار داد؟
با سپاس
 

ommolfesad

Registered User
تاریخ عضویت
10 نوامبر 2011
نوشته‌ها
288
لایک‌ها
52
محل سکونت
تهران
به نام خدا


سلام
animsmilysmile.gif



(توجه: ليست كامل و به روزشده راهنماهاي نوشته شده توسط IgImAx در اين آدرس قرار دارد)​

(نكته به روز شده 1390/06/25):
. اگر بار اول است كه اين تاپيك را مي‌بينيد، خلاصه تاپيك در انتهاي همين پست اول نوشته شده است. توضيحات زير تا اول قسمت خلاصه آموزش روش استفاده از برنامه Keyboard Layout Manager است و اگر نياز به آموزش آن نداريد مستقيم به خلاصه رفته و فايل آماده شده من را به درون برنامه KLM خود Import نماييد و توضيحات و ميانبور‌هاي جديد آن را حفظ كنيد.
. اگر قبلن اين تاپيك را مطالعه نموديد، فايل Import براي ويندوز 7 را به روز نمودم (شد نسخه v2) تا با Import آن دو ميانبر جديد به آن اضافه شود.


پيشگفتار:
. احتمالن تاكنون مشكل جابجايي حروف كيبورد براي شما هم پيش آمده است. (مثل جابجايي حرف "پ" با "÷" و ...) من راهنماي تصحيح حروف كيبورد را براي اولين بار در سايت‌هاي زير يافتم:
1) ه http://www.iranianuk.com/article.php?id=12577 ه
2) ه http://kashefe-farda.blogfa.com/post-175.aspx ه

. كه البته احتمالن هر دو سايت مطالب خود را از سايت tebyan برداشت نموده‌اند.( يا از جايي ديگر ، اما احتمالن منبع اصلي سايت tebyan است) من هم به همين شكل راهنماي فوق را در اينجا كپي مي‌نمايم:

توجه: با كليك برروي تصاوير، تصوير بزركتر و كاملتر آن را مشاهده نماييد.


******************************
******************************

آموزش کار با نرم افزار Keyboard Layout Manager
مقدمه


متأسفانه در حال حاضر، بد تايپ کردن، مانند بد خط نوشتن، به امري عادي و روزمره تبديل شده است. از همين روست که گاهي اوقات با متون تايپ شده‌اي مواجه مي‌شويم که تايپيست و خالق آن، به نظر خود، متني کامل و تايپ شده را تحويل داده، اما در هنگام مطالعه و بررسي آن، همان حس دلزدگي و ناراحت کننده‌اي به ما دست مي‌دهد که در هنگام مطالعه يک متن دست نويس بدخط به ما دست مي‌داد. سعي ما بر اينست که با کمک نرم افزار معرفي شده در اين مقاله، راحتتر و سريعتر تايپ نماييم.
همچنين احتمالا با ويندوزهايي برخورد کرده ايد که در آنها مثلا با فشار دادن کليد «پ» علامت ÷ تايپ مي‌شود! و يا نمي دانيد چطور حرف «ژ» را تايپ کنيد!

درست است که اين مشکلات معمولاً با نصب يک فارسي ساز خوب (و احتمالاً گران قيمت) برطرف مي‌شود، اما بايد بگويم که هدف از نوشتن اين مقاله برطرف کردن اين مشکل در ويندوزهاي «ويستا» است که به تدريج کاربران گرامي در گوشه و کنار در حال اقدام به نصب آن هستند، و فعلاً هيچ فارسي سازي براي آن نوشته نشده است. اما در کل، اين آموزش براي همه کاربران نسخه هاي متعدد ويندوز است، که مي توانند به کمک آن، مشکل فارسي نويسي و ويرايش صفحه کليد خود را برطرف نمايند. با توجه به اينکه امکانات نسخه هاي مختلف برنامه متفاوت است، در اينجا به معرفي امکاناتي که در همه نسخه ها موجود است مي پردازيم.
در ويندوز ويستا (همانند گذشته در ويندوز XP و...) با انتخاب زبان فارسي در هنگام نصب، فونت ها و امکان فارسي نويسي در محيط ويندوز فراهم مي‌شود. اما حروف فارسي در ويندوز ويستا کمي به هم ريخته است.
چند مشکل عمده فارسي نويسي در ويستا عبارتند از:
)) درست نبودن جاي حرف «پ»
)) درست نبودن جاي حرف «ژ»
)) عدم امکان استفاده از فاصله مجازي (shift + Space)
)) اشتباه بودن جاي گيومه ها ( « » )
در اين مقاله سعي مي‌کنيم علاوه برطرف کردن مشکل موقعيت و محل کليدها، نحوه ويرايش دلخواه صفحه کليد را هم بررسي کنيم. براي اين کار، از نرم افزاري استفاده مي کنيم به نام Keyboard Layout Manager .

Keyboard Layout Manager
اين نرم افزار در دو نسخه آماده دانلود است: يکي ويژه سيستم عامل‌هاي 32 بيتي و يکي ويژه سيستم عامل‌هاي 64 بيتي.
بعد از ارائه ويندوز ويستا، طراحان نرم افزار مورد بحث، سريعاً آن را با ويندوز ويستا سازگار کرده اند و بر روي سايت خود قرار داده اند. شما مي توانيد براي دانلود اين نرم افزار، به آدرس:



. برويد و با توجه به اينکه ويندوز شما 32 بيتي است يا 64 بيتي،نسخه "Medium" را دانلود کرده و نصب نماييد.
نسخه‌اي كه تمامي ويندوز‌هاي جديد را پشتيباني كند (يعنيVista و Windows 7) به شماره 2.925 هست كه در قسمت دانلود سايت موجود است. براي دانلود اينجا کليک نماييد.
. در ادامه قصد دارم حروف مربوط به زبان فارسي را ويرايش کنيم، پس در تب Keyboards بر روي Farsi دابل کليک کنيد تا پنجره هاي Edit باز شود.



در همين رابطه دو پنجره باز خواهد شد با عنوان‌هاي Character map و Farsi در يک پنجره همه حروف فارسي و علامات و ... (يا در اصطلاح، کاراکترها) را مي‌بينيد و در يک پنجره، صفحه کليد خود و جاي حروف و کليدهاي آن را.
کار با اين برنامه بسيار ساده است. براي ويرايش هر کليد، تنها کافيست يک کليد را در پنجره Farsi انتخاب کنيد و سپس با موس، حرفي را که قصد داريد جاي آن قرار بگيرد، از پنجره Character map انتخاب کنيد، به همين سادگي!
پس ابتدا، براي ويرايش حرف «پ»: جاي حرف «پ» در صفحه کليد شما، بالا و سمت چپ، زير کليد Esc است که احتمالاً الان علامت ÷ جاي آن نشسته است. ابتدا آن را از روي پنجره Farsi انتخاب کنيد و سپس از پنجره Character map حرف «پ» را انتخاب کنيد.



توجه: احتمالا با انتخاب کليد مربوط به ÷، حروف فارسي را در پنجره Character map نمي بينيد که بخواهيد حرف «پ» را انتخاب کنيد. براي مشاهده حروف الفباي فارسي، در بالاي Character map، عدد مربوط به Subset را از 0 به 6 برسانيد.



براي حرف «ژ» هم همين کار را تکرار کنيد. يعني بر روي صفحه کليد خود جاي حرف «ژ» را پيدا کنيد (مثلاً براي من، حرف «ژ» در زير کليد Enter جاسازي شده است) و از روي صفحه کليد مربوط به برنامه Keyboard Layout Manager هم کليد «ژ» (که الان احتمالاً حرف «پ» جاي آن نشسته است) را انتخاب کنيد و در پنجره Character map دنبال حرف «ژ» بگرديد و بر روي آن يک بار کليک کنيد تا جاي حرف «ژ» هم درست شود. همچنين تعويض حرف «ي» با «ي» به اين روش انجام مي‌شود.
در کل، کار با اين برنامه به همين صورت است، يعني کليدي را از پنجره Farsi (پنجره اصلي برنامه) انتخاب مي کنيد و کاراکتري را از پنجره Character map بر مي گزينيد تا جايگزين آن شود.
حتي مي‌توانيد براي برنامه تعريف کنيد که با پايين نگه داشتن کليدهاي Shift، Ctrl، Alt، Shift + Ctrl + Alt و فشردن همزمان هر يک از کليدهاي تايپ حرف، چه کاراکتر تايپ شود.
ضمناً براي اين کار، در پنجره Farsi در سمت راست، يکي از کليدهايي را که در بالا مشخص کرديم، کليک کنيد تا کاراکترهاي مربوط به حالت پايين نگه داشتن آنها نمايش داده شود. به طور مثال اگر کليد Shift را کليک کنيد، مي‌بينيد که حروف صفحه کليد اصلي تغيير مي‌کند و کاراکترهايي جايگزين آن مي‌شود که موقع پايين نگه داشتن و فشردن هر يک از کليدها، آن کاراکتر تايپ مي‌شود.
(در حالتي که دکمه Shift را در برنامه اصلي، کليک کرده‌ايد، به کليدهاي صفحه کليدتان نگاه کنيد. مي‌توانيد جاي بسياري از حرکات و علامات، مثل ِ ِ ُ ً ، آ ، إ ، أ و... را کشف کنيد!)
پيشنهاد مي کنيم براي آشنايي بيشتر با امکانات قابل توجه اين برنامه به راهنماي برنامه و سايت http://www.klm.freeservers.com مراجعه فرماييد.

******************************
******************************

خلاصه:
. من Keyboard Layout فارسي XP SP2 و ويندوز 7 خودم را براي راحتي شما و سريع تغيير دادن چيدمان تمامي حروف و علايم فارسي كيبورد ويندوزتان را در لينك زير قرار داده‌ام. اين فايل برروي ويندوز Windows 7 هم جواب مي‌دهد.(بار ها تست شده‌است) كافيست فايل كوچك زير را دنلود و در برنامه Import نماييد:


. لينك ويندوز 7 به غير از رفع مشكل و جابه‌جايي حرف "پ" و اضافه نمودن كليد ميانبر براي "نيم فاصله"، دو كليد ميانبر ديگر زير را هم به آن اضافه مي‌كند:

كليد‌هاي ميانبرزبان صفحه كليد
كه اين ميانبر روي
آن عمل مي‌كند
كاربرد
Shift+Z
فارسينيم فاصله بين ي و حروف ديگر مثل "مي‌شود"
Shift+]‎
فارسيدرست نمودن علائم انتهاي حروف انگليسي مثل C:‎ يا C#‎
Shift+[‎فارسيدرست نمودن علائم انتهاي حروف فارسي در بعضي سايت‌ها يا ... مثل "راستي!‏"

. توضيحات بيشتر در پست 14 قرار داده شده است.


موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
87/01/16
26.gif
103.gif

سلام

دوست عزیز لینک ها کار نمیکنه و ثانیا" روشی هست که میتونی تو خود ویندوز بدون نرم افزار اینکار رو بکنی ، آیا میدونی چجوریه ؟؟
 
بالا