برگزیده های پرشین تولز

کپی برداری دکور برنامه علی ضیاء از کنسرت ادل خواننده مشهور !

Amedooa

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
163
سن
32
محل سکونت
Iran
«امشب»، برنامه‌ی گفت وگو جدید شبکه اول سیما که با اجرای سید علی ضیا روی آنتن می‌رود، مانند سایر برنامه‌های گفت و گو محور سالهای اخیر در هر قسمت از افراد شناخته شده دعوت می‌کند تا درباره همه چیز صحبت کنند. برنامه ای بدون هیچ نکته جدید در فرم و محتوا.

اما جز این ظاهرا حتی دکور این برنامه نیز یک کپی از روی دکور یکی از کنسرتهای ادل ، خواننده انگلیسی است.

p43r0owqmshq7ct4oceg.jpg


tn7ibc4b8x4pmc0lv7f.jpg


هفت راه
 

Amedooa

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
163
سن
32
محل سکونت
Iran
آیا علی ضیاء از احسان علیخانی تقلید می کند؟!


540848_716.jpg


برنامه «امشب» که چند شبی است روی آنتن شبکه یک رفته به لحاظ محتوا، شیوه اجرا، دکور و ... یادآور برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی است؛ مسئله ای که این روزها واکنش مخاطبان را هم به همراه داشته.

شبکه یک بعد از مدت ها به فکر پخش یک تاکشوی شبانه افتاده و اجرای آن را هم به علی ضیاء سپرده. در واقع فضل الله شریع پناه مدیر گروه اجتماعی سابق شبکه سه که حالا همین سمت را در شبکه یک دارد، ضیا را با خودش به این شبکه برده و می خواهد با استفاده از محبوبیتی که در شبکه سه دست و پا کرده، باکس ساعت 22 این شبکه را احیا کند.

البته آنطور که اعلام شده این برنامه در واقع قرار است ویژه برنامه شبکه یک برای ماه رمضان باشد اما در این سه هفته می خواهد یک جورهایی به صورت دستگرمی پخش شود تا فرمش برای مردم جا بیفتد.

فعلا سه قسمت بیشتر از آن پخش نشده و هنوز معلوم نیست ضیا در این برنامه دنبال چه چیز است. آنطور که شواهد نشان می دهد این بار ضیا نه دنبال یک جنگ شاد و مفرح مثل «ویتامین 3» است و نه می خواهد مثل «بعضی ها» بازیگران و چهره های معروف را درون استودیو ردیف کند. قصدش هر چیزی که باشد، فعلا برنامه اش کپی «ماه عسل» از آب درآمده؛ اتفاقی که بیشتر از اینکه ضیا مقسر آن باشد، انگشت های اتهام را به سمت مدیر گروه اجتماعی شبکه سه نشانه رفته.

4kcxa8goql1zaom9a.jpg


گرته برداری با چه مجوزی؟

رفتن علی ضیاء از شبکه سه به یک با حواشی زیادی روبرو شد. خود غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه در گفتگویی نسبت به این مسئله موضع گرفت و گفت که ضیا مجری این شبکه است و این دعوت به لحاظ حرفه ای چندان درست نیست مگر اینکه خود ضیا تصمیم قطعی برای رفتن گرفته باشد.

این مسئله ختم به خیر شد و «امشب» از 28 اردیبهشت روی آنتن رفت. قرار بود سوژه ها و میهمان های برنامه از میان مردم عادی انتخاب شوند. خب این مسئله چندان عجیب نبود. چند وقتی است دعوت از بازیگران و چهره ها دیگر آنقدرها جذابیت ندارد و سوژه های اینچنینی بیشتر جواب می دهد اما مسئله اینجاست که مگر سوژه زندگی آدم های معمولی صرفا باید در قالب برنامه ای شبیه «ماه عسل» گنجانده شود؟

ما مخاطبان معمولی، با تماشای فقط یک نیم ساعت از برنامه کاملا متوجه شدیم با یک «ماه عسل» شماره دو روبرو هستیم، آن وقت چطور ممکن است شریعت پناه که سال ها مدیر گروه اجتماعی شبکه سه بوده و تک تک برنامه های «ماه عسل» از زیر دستانش عبور می کرده اند این شباهت را درک نکرده باشد؟

اتفاقا انتظار می رفت شریعت پناه برای جلوگیری از شباهت احتمالی، هر اقدامی انجام دهد تا برنامه ساختاری کاملا مجزا با آن داشته باشد اما انگار دلیل خاصی برای این تقلید داشته.

8mzf5gtkfntokpzx7lo.jpg


شباهت از دکور تا شیوه اجرا

شباهت «امشب» به «ماه عسل» از یک برداشت آزاد فراتر رفته. از دست گذاشتن روی سوژه های کاملا مشابه ماه عسل، کوچکترین شباهتی است که می شود میان این دو پیدا کرد؛ شیوه قرار گرفتن مبل ها در دکور، چگونگی دعوت ضیا از میهمان ها، شروع صحبت، نحوه پرسش و پاسخ، دعوت از میهمان دوم در وسط برنامه، ربط پیدا کردن موضوعات در پایان و خلاصه همه چیز عینا از همان «ماه عسل» است.

حتی ضیا در استفاده از کلمات و عبارات یا حتی در شگفت زدگی اش هم به شیوه علیخانی عمل می کند: «خب برگردیم به چهار سال قبل، زمانی که ...»، «راجع به این هم بگو تا از میهمان دیگر دعوت کنیم بیاید و کنار ما بنشیند» و ... او حتی مثل «ماه عسل» برای تیتراژ ابتدایی و انتهایی، از دو خواننده متفاوت دعوت کرده و تنها تفاوتی که می شود بین این دو پیدا کرد همان یک بحث کارشناسی انتهای برنامه است که اگر نبود، ساختارش با برنامه علیخانی مو نمی زد.

اجرای استاندارد؟

با تمام وجوه اشتراکی که میان «امشب» و «ماه عسل» وجود دارد، علی ضیاء هنوز نتوانسته روی اجرایش تسلط داشته باشد. در ماه عسل، شیوه اجرایی خودش در «نیمروز» را با شیوه علیخانی مخلوط کرد و نهایتا موفقیتی نصیبش نشد. در «ویتامین 3» با وجود انتقادی که به اجرای او وارد بود اما طبق یک استاندارد خاصی حرکت می کرد. به این نکته رسیده بود که چطور باید مخاطبان را در یک برنامه صبحگاهی سر ذوق آورد و مجاب کرد که آن را از سر تا ته تماشا کنند.

اشتباه ضیا درست زمانی بود که در «بعضی ها» مقابل ستاره ها قرار گرفت. طبیعتا باید شیوه جدیدی برای اجرایش انتخاب می کرد اما به جای قرار گرفتن در مسیر مناسب، یک جورهایی مقهور شهرت آنها می شد. او مدام از در دوستی با چهره های وارد می شد و جای تعامل درست می خواست به مخاطبان بفهماند که با آنها دوستی دیرینه دارد و حتی رفت و آمد خانوادگی با آنها داشته است.

اینجا بود که تمرکزش روی هدف برنامه از دست رفت و در انتها «بعضی ها» به دلیل دور شدن از هدف، به جای خاصی نرسید و از آنتن به بیرون کشیده شد.

wuv3vmkz1sf5zbbu6fs.jpg


چهره هراسی و چالش هراسی

دقیقا همین ضعف در «امشب» هم وجود دارد. ضیا هنوز از وارد شدن به بحث با چهره های برجسته دوری می کند. زمانی که حس می کند عبدالرضا هلالی مقابل او نشسته، شیوه اجرایش کاملا با سایر زمان ها فرق دارد واهل چالش با آدم های معمولی هم نیست.

به هر حال هر کسی شیوه خودش را برای اجرا دارد اما زمانی که عینا وارد برنامه ای با مختصات «ماه عسل» می شود، باید بپذیرد که همه او را با علیخانی مقایسه کنند. اینجا دیگر بحث رقابت در میان نیست. می شود آن را یک جورهایی الگوبرداری آن هم به صورت ناقص قلمداد کرد.

سیمای طرفداران و معترضان

طرفداران علی ضیاء همچنان موافق برنامه و اجرای او هستند. با اینحال اما در صفحه اینستاگرام ضیا که حالا دیگر پرایوت شده و مخالفان نمی توانند به آن راه داشته باشند، اعتراض های زیادی در شباهت «امشب» به «ماه عسل» دیده می شود.

برخی از معترضان نوشته اند: «بهتر بود به جای «امشب» اسم برنامه «ماه عسل» ویژه ماه شعبان باشه!!!»، «بابا با شبیه سازی برنامه که نمیشه طرفدار پیدا کرد. آقای علیخانی اگه طرفداراش زیادتر از شماست خب به خاطر اینه که حضورشون تو تلویزیون تقریبا بیشتر از شما بوده و تازه هر کسی هم طرفدارای خاص خودشو داره و جایگاه خودشو داره. نمیشه که با این برنامه شما جایگاه ایشون رو بگیرید.

شما هم که به اندازه خودتون طرفدار دارید پس با این کارا سعی نکنید همون طرفدارتون رو که خودم یکیشون هستم از دست بدید.» «ولی خدایی برنامتوندقیقا مثل ماه عسله. تو رو خدا یه کم تغییر بدید. یک ماه دیگه قراره ماه عسل ببینیم. حداقل این برنامه دیگه متفاوت باشه.»، «چرا الکی میگن عااااالی بود. عااااالی بود. تقلید از ماه عسل کجاش عالیه. عین ماه عسله. خب ماه عسل که خودش هست. قصد مدیران گویا ایجاد ماه عسل در شبکه یک بوده.» و ...

طرفدارها اما همچنان با تحلیل معتقدند که برنامه هیچ شباهتی به «ماه عسل» ندارد: «ماه عسل فضای غمگینه. کلا آدم ناامید میشه از زندگی. مخصوصا با اداهای احسان علیخانی! امشب کلی فرق داره با اون.»، «چرا بعضیا میگن برامه تقلید ماه عسله آخه؟ خیلی تفاوت دارن. آیتم ها، نوع اجرا، هدفت برنامه... همه چیز فکر شده و نابه»، «اونایی که میگن برنامه مثل ماه عسله، ماه عسل آخرش کارشناس میاره آیا؟؟؟»، «آقای ضیا به هیچ عنوان از کسی تقلید نمی کنن. همیشه خودشونن با اجرای متفاوتشون. این دید شماست. در ضمن سبک برنامه تماما با ماه عسل فرق می کند و ایده های جذاب تر و تازه تر کاملا توی برنامه مشهوده» و ...

به هر حال فعلا سه قسمت از این برنامه روی آنتن رفته و باید ببینیم با شروع ماه رمضان و آغاز پخش «ماه عسل» باز هم مدیر گروه اجتماعی شبکه یک و ضیا می خواهند روی همین خط سیر کنند یا کم کم تغییر مسیر می دهند؟

روزنامه هفت صبح
 

آیدين

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 مارس 2015
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
127
سن
30
مجری لوس و مزخرف
برنامه "بعضی ها" ش هم همینجور بی هدف و بدون خلاقیت بود
حیف برنامه هایی مثل "پارک ملت" که بدلیل عدم آزادی بیان حذف میشن به جاش برنامه های مزخرفی مثل "زنده باد رندگی" و "امشب "و...
 

timemachine2029

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2008
نوشته‌ها
603
لایک‌ها
130
محل سکونت
Tehran
فقط بدرد اجرای ویتامین ۳ میخوره،گروه خونیش به تهیه کنندگی نمیخوره،اجرا فقط علیخانی و شهیدی فر
بودجه های صدا سیما(بیت المال) رو حروم الکی می کنند با میدان دادن به این بی استعداد ها و برنامه های بی سر و ته.
 

babak13633

Registered User
تاریخ عضویت
4 آگوست 2014
نوشته‌ها
1,489
لایک‌ها
737
از علیخانی خیلی ضعیف تره
 

zibafilm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 می 2014
نوشته‌ها
55
لایک‌ها
5
محل سکونت
Tehran
جالب بود خخخخ
 
بالا