داش من همه صد تومن ندارن بدن واس ماشین قیمت این چینی ها مدلهای پرفروشش بین 30 40 تا 60 تومن اقساطی هم میدن مبلغ اقساطش رو خیلی ها میتونن بدن ولی ماشینهای وارداتی لوکس اقساطیش هم زیر ماهی 2 تومن نداریم همون ماشینهایی ک شما میگن مگه اختلاف قیمت صفر و کار کردش کم اینم دو نمونه از باما:
http://www.bama.ir/car/details-2-2649872/2014-hyundai-sonata-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-3-2647311/2012-hyundai-sonata-for-sale
ماشین سه سال کارکرده با صفر 50 ملیون اختلاف قیمت داره حالا کدوم بیشتر ضرر؟تازه خرج اون ماشینها رو با چینی ها مقایسه کن جفت چراغ هیوندا 12 ملیون قیمتش , تازه آپشنهایی ک ماشینهای لوکس دارنو خیلی از چینی ها دارن واسه همین چینی ها پرفروش ترن
1- شما بازار فروش سوناتا رو با X60 مقایسه میکنید؟
2-یک خودرو بی رنگ رو با خودرو رنگ دار مقایسه کردید!
3-افت قیمت + لذت موردی بود که من گفتم دیگه به نظر خودتون چند هزار تا سوناتا وارد شده و چند نفر فروشنده هستند؟ حالا همین سوال راجب به برند چینی؟
4-راجع به قطعات واقعا نظری نمیشه داد چون قطعات رو در صورت اشنا داشتن خیلی خیلی کمتر از اینها میشه خرید و همون چراغ سوناتا رو در اصل خود چین هم تولید میکنه ولی نمیشه گفت حرفتون حق نیست تو این موضوع
5-اون بنده خدایی که تو سال 2011-12 سوناتا رو خریده حدودآ 110 تومن خریده و الان داره میفروشه همون حدود ولی لیفان X60 همون 60 تومن خریداری شده و از اول تا بوده رو بازه 60-70 تومن میچرخه پس نمیتونید بگید نسبت به سال 2014 < 50 تومان اختلاف قیمت داره .. اگه الان میخره که رو قیمت امسال هست با افت / اگه اون موقع خریده که رو قیمت همون سال هست (تازه اگه سود هم نداشته باشه)
جدای از بحث تورم که رو همه ماشین ها لحاظ شده خود بنده در سال 1390 یه اوانته دنده خریدم به 24 میلیون الان زیر 55-60 تومن بعیید میدونم همچین چیزی رو گیر بیارید
6-اقساط در کل بحث جداگونه ای هست و همیشه سنگ جلوی پای آدم لنگه ! در کل یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه هنوز اینقدر پولدار نشدم که جنس آشغال بخرم