برگزیده های پرشین تولز

سوال در مورد seo در ساختار url که استفاده می کنم

Amir9891

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
786
لایک‌ها
399
سلام

در رابطه با سئو، علم من در حدی هست که ساختار url زیبا و خوانا و title و keywords و description مجزا و مربوط رو برای هر صفحه انجام بدم. و مقدار زیادی هم از دانش من تجربی هست و به تجربه بهم ثابت شده که فلان کار در سئو چه اثراتی داره...
اما الان برام چند تا سوال پیش اومده... ممنون میشم دوستانی که در زمینه سئو دانش بیشتری از من دارند، در مورد این ساختار URL که برای یک سیستم در نظر گرفتم من رو راهنمایی کنند و به سوالاتم جواب بدن...

ساختار URL که برای قسمت فروشگاه سایت استفاده می کنم به این صورت هست:

برای صفحه اصلی قسمت فروشگاه:
کد:
site.com/shop
سایت بخشهای مختلفی داره که یکیش بخش فروشگاه هست. بنابراین به دلایل فنی امکان استفاده مستقیم از root اصلی برای نمایش محصولات نداشتم و مجبور بودم که از دایرکتوری /shop/ برای بخش فروشگاه استفاده کنم. مثلاً برای پنل کاربری دایرکتوری /user/ استفاده شده...
اما نکته اینجاست که تأکید اصلی سایت روی بخش فروشگاهش هست. با توجه به این که تأکید سایت روی فروش محصولات هست، آیا این مجزا شدن بخش فروشگاه در دایرکتوری /shop/ از نظر سئو نکته منفی داره؟

برای صفحه نوع (یا همون دسته بندی) محصول:
کد:
site.com/shop/[product]
منظور از [product] همون نوع محصول یا به عبارت دیگه دسته بندی محصول هست. مثلاً برای محصولی مثل کارت شارژ ایرانسل لینک دسته بندی به صورت site.com/shop/Irancell خواهد بود.
من برای آدرس URL قسمت دسته بندی ها از فرم اصلی نوشتار انگلیسی اون برند استفاده کردم. یعنی بخشهایی از آدرس رو به صورت حروف بزرگ نوشتم.
البته یه نکته هم باید بگم که اگر کسی در مرورگر خودش لینکها رو به صورت حروف کوچک هم بنویسه به صفحه مربوطه هدایت میشه. ولی من در تمام بخشهای سایت لینکها رو به همون صورت اصلی که با حروف بزرگ هست قرار میدم... به عبارت دیگه لینکهای site.com/shop/irancell و site.com/shop/IRANCELL هر دو به یک صفحه هدایت میشن و فرقی با هم ندارند. اما من در سیستم همه لینکها رو به همون صورت اصلی که دلخواه خودم بوده لینک دهی کردم.
سوال من اینه که این نوشتن آدرس دسته بندی ها به صورت حروف بزرگ و کوچک تأثیر منفی یا مثبت روی سئو سایت داره یا این که هیچ تأثیری نداره؟

برای صفحه محصول:

کد:
site.com/shop/[product]/100_toman_[product]_charge_card

در ساختار صفحه مربوط به هر محصول همونطور که می بینید مشخصات عمومی و اصلی محصول رو نوشتم.
مثلاً اگر محصول یک کارت شارژ هزار تومانی ایرانسل باشه لینک چیزی شبیه site.com/shop/Irancell/1000_toman_Irancel_charge_card خواهد بود.

در این رابطه سه تا سوال دارم:
اول این که تکرار عبارت "Irancell" هم در قسمت دست بندی و هم در قسمت لینک نهایی محصول اثر منفی داره یا مثبت یا این که بی تأثیره؟ حدس خودم اینه که اثر مثبت داشته باشه و باعث میشه وقتی کاربر یک محصول مشخص رو در گوگل سرچ می کنه این نوع آدرس دهی امتیاز بهتری داشته باشه...

سوال دوم این که همونطور که می بینید من به جای "فاصله" بین عبارات از "_" استفاده کردم. به نظر شما تأثیری در سئو داره؟ شخصاً فکر می کنم بی تأثیر هست در سئو و من فقط به این خاطر از "_" استفاده می کنم که خوانایی بیشتری رو نسبت به خط فاصله( "-" ) داره و آدرس ها زیباتر به نظر میرسند.

سوال آخر هم این که من در ادرس دهی از زبان نگارش انگلیسی استفاده کردم. چون حس می کنم در آدرس دهی واضح تر هست و مخصوصاً برای موتورهای جستجو قابل درک تر هست. اما در title ، keywords و descripton همه موارد به فارسی هستند و البته کاملاً‌ مربوط به همان صفحه و همان محصول. آیا این مورد تأثیری در سئو داره؟


ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه کردید...
و همچنین پیشاپیش سپاسگزار همه دوستانی که پاسخ می دهند نیز هستم.
 

webs

Registered User
تاریخ عضویت
14 آپریل 2010
نوشته‌ها
2,015
لایک‌ها
1,463
محل سکونت
php.ini
به نظر من همه پاسخ هایی که خودتون به پرسش هاتون دادین درسته، به جز مورد آخر (آدرس دهی با زبان نگارش انگلیسی) که قابل بحثه. شاید فارسی بهتر باشه. (شاید)
 

Amir9891

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
786
لایک‌ها
399
به نظر من همه پاسخ هایی که خودتون به پرسش هاتون دادین درسته، به جز مورد آخر (آدرس دهی با زبان نگارش انگلیسی) که قابل بحثه. شاید فارسی بهتر باشه. (شاید)
ممنون.... :)

البته یکی از دوستان یه نکته رو گفت و من رو از یه اشتباه مرگبار نجات داد!
استفاده از "_" به عنوان جدا کننده کلمات در لینکها به شدت اشتباه هست. چون گوگل _ رو به عنوان یک جداکننده در نظر نمی گیره، بلکه به عنوان یک متصل کننده کلمات در نظر میگیره...
یعنی اگر من در لینکم عبارت "فروشگاه_امیر" داشته باشم. اگر کاربر کلمه "فروشگاه" و "امیر" رو جداگانه سرچ کنه،‌ گوگل به هیچ وجه سایت ما رو جزو نتایج در نظر نمی گیره... ولی اگر طرف سرچ کنه "فروشگاهامیر" یا "فروشگاه_امیر" سایت ما جزو نتایج میاد!!!!

آدرس دهی به زبان انگلیسی هم ترجیح میدم انگلیسی باشه به دو دلیل... اول این که سایت در آینده بخش فروشگاه انگلیسی هم خواهد داشت.
دوم این که وقتی کلمه فارسی توی لینک هست دیدی وقتی کپی/پیست می کنی اون حروف فارسی تبدیل به کدهای درصدی میشن؟ من از اون حالت خیلی بدم میاد. :D
 

mohsen.unlimited

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2013
نوشته‌ها
367
لایک‌ها
340
url فارسی آری یا خیر رو بخونید و سعی کنید کلمات رو در url تکرار نکنید.در ادرس ها هم از _ استفاده نکنید.از - استفاده کنید.حروف کوچک و بزرگ هم هیچ فرق و تاثیری نداره.
درباره سوال های شما که پرسیدید اثر منفی داره؟خیر نداره.
اونهایی که گفتید اثر مثبتی داره هم نه چندان که فکر می کنید.
همه مواردی که گفتید چندان مهم نیست.صرفا تمیز کاری ها و پایه های سئوست.اصل سئو بیرون سایت شماست.
 

Amir9891

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
786
لایک‌ها
399
سلام

سپاس فراوان @mohsen.unlimited ...
بله 100 درصد، اینها پایه های سئو هستند.
برای بخش link building هم ایده های زیادی دارم و الان مشغول کار روی اون هستم... ;)
علاوه بر این در حد توان و دانشم سعی می کنم موارد حرفه ای تر مثل micro data ها رو هم در در ساختار صفحه‌ها رعایت کنم.
با توجه به تحقیقاتی که قبل از شروع کار روی این پروژه داشتم، به نظر خودم سیستم بی نظیری برای فروش محصولات مجازی مثل کارت شارژ و گیفت کارت و ... خواهد شد.
ایشالا به زودی رونمایی میشه و همه باهاش آشنا میشن. :)
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
من سایت هایی سراغ دارم که url آن ها شبیه پسورد است و هیچ مفهومی ندارند ولی در سئو اول هستند !
 

Amir9891

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
786
لایک‌ها
399
من سایت هایی سراغ دارم که url آن ها شبیه پسورد است و هیچ مفهومی ندارند ولی در سئو اول هستند !
بله، این سایتها که خیلی زیادن...
ولی دو تا نکته مطرح میشه... اول این که از white seo استفاده کردند یا black seo...
دوم این که به نظر من وقتی سایت مشابه با سئو بهتری شروع به کار کنه، سایتی که امتیاز سئو بالاتری داره رتبه بهتری میگیره...
 
بالا