برگزیده های پرشین تولز

اخبار بخش سلامت

لطفا نظرتون را راجع به عطر درمانی بگید؟

  • خوبه

    Votes: 1 20.0%
  • بده

    Votes: 0 0.0%
  • نظری ندارم

    Votes: 4 80.0%

  • Total voters
    5

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
ورزش یکی از راه‌هایی است که به شما کمک‌ می‌کند تا بتوانید به سرعت وزن خودتان را کاهش دهید اما در کنار آن، تغذیه نیز نقشی اساسی را ایفا می‌کند. بسیاری از افرادی که نمی‌توانند از راه ورزش کردن خودشان را لاغر کنند، معمولا در تغذیه مشکلاتی دارند. در اینجا تعدادی از بدترین خوراکی‌ها برای زمان بعد از ورزش را برای شما آورده‌ایم:

سبزیجات خام

سبزی و میوه همیشه در لیست بهترین خوراکی‌ها قرار داشته‌اند و محققان و پزشکان به خوردن آنها توصیه می‌کنند. با این حال، سبزی‌ها خوراکی‌های مناسبی برای بعد از ورزش نیستند چرا که نمی‌توانند به متابولیزم بدن کمک کنند و همچنین انرژی‌های از دست‌رفته بدن را بازیابی نمی‌کنند.

فست‌فودها

یکی از بدترین خوراکی‌های دنیا فست‌فود است. انواع روغن‌های فرآوری شده و چربی‌های مضر در این خوراکی‌ها وجود دارد که می‌تواند به راحتی میزان تراکم چربی در بدن شما را افزایش دهد. مهم‌ترین دلیلی که برای منع خوردن آنها بعد از ورزش ارائه می‌شود، این است که کالری بسیار بالای هر لقمه از این غذاها ساعت‌ها تلاش شما برای سوزاندن کالری را از بین می‌برد.

تنقلات شور

خوردن تنقلات یکی از تفریحاتی است که بسیاری از جوانان به آن علاقه‌مند هستند. از جمله محبوب‌ترین تنقلات می‌توانیم به چیپس و پفک اشاره کنیم که البته بسیار شور هم هستند. تقریبا تمامی پزشکان بر این عقیده‌اند که خوردن تنقلات بعد از ورزش می‌تواند به عنوان یک سم برای ورزشکاران شناخته شود. این تنقلات سطح پتاسیم را در بدن کاهش داده و خطراتی را برای آن ایجاد می‌کند.

انواع شیرینی

یکی دیگر از سم‌های خوراکی برای افراد چاق، انواع شیرینی و دسر است. خوردن این دسرها و شیرینی‌ها می‌تواند به راحتی تمام کالری سوخته‌شده در جریان ورزش را به بدن شما بازگرداند و همچنین به هیچ عنوان برای افراد لاغر هم توصیه نمی‌شود. شیرینی این دسرها مصنوعی هستند و بیشتر به قلب شما فشار وارد می‌کنند.

پنیر

لبنیات از جمله مهم‌ترین خوراکی‌هایی هستند که بدن انسان به آنها نیاز دارد و البته به استخوان‌سازی و بسیاری از فعالیت‌های بدن نیز کمک می‌کنند. این درحالی است که بسیاری از پزشکان مصرف لبنیات بعد از ورزش را توصیه نمی‌کنند چرا که باعث افزایش سطح نمک در بدن می‌شود و هم‌رده تنقلات شور قرار می‌گیرد.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مواد غذایی برای حیات انسان لازم هستند پس نمی توان آن ها را نادیده گرفت. خوراکی ها همانطور که می توانند ما را در مقابل بیماری ها محافظت کنند گاهی نیز خود به بلای جان انسان ها تبدیل می شوند.

اعتیاد به برخی از خوراکی ها یکی از بزرگترین مشکلاتی است که انسان ها می توانند به آن دجار شوند. برای آنکه از اعتیاد به دور باشید باید مهمترین خوراکی های اعتیاد آور را شناخته و از زیاده روی در آن ها اجتناب کنید.

** نان سفید : یکی از مهمترین عناصر در میان مواد غذایی نان است ولی دقت داشته باشید که نان های سفید مانند انواع نان های باگت یا لواش بدترین نان هایی هستند که می توان از آن استفاده کرد. این نوع نان از آرد فرآوری شده پخته میشود همچنین هیچ ماده مقوی برای بدنی در آن ها دیده نمی شود. برای داشتن بدنی سالم تر بهتر است نان سنگک را جایگزین نان سفید کنید.

** ماکارانی : یکی از خوراکی های محبوب افراد تپل است که کمتر از خوردن آن دل می کنند. ماکارانی یکی از اعتیاد آورترین خوراکی هایی است که در سبد غذایی ما وجود دارد. با تمام خواص و فوایدی که می توان در این خوراکی پیدا کرد اما زیاده روی در آن باعث چاق شدن و افزایش وزن می شود. همچنین اعتیاد به ماکارانی چربی های بد بدن را افزایش می دهد.

** چیپس : یکی از خوشمزه ترین تنقلات دنیا که به طور عجیبی مملو از چربی و نمک است چیپس سیب زمینی نام دارد. این خوراکی حتی در انواع سبزیجات نیز چربی بسیاری دارد. با همه مشکلات، چیپس باز هم طرفداران بسیاری دارد والبته سالانه انسان های فراوانی را معتاد خود می کند. بسیاری از پزشکان اعتیاد به چیپس را حتی از اعتیاد به سیگار برای بدن مضرتر می دانند.

** بستنی : فصل تابستان شروع شده و بستنی یکی از مهمترین خوراکی های این فصل است اما این نکته را در یاد داشته باشید که بستنی نیز می تواند اعتیاد آور باشد. اگر روزانه در خیابان ها قدم میزنید و همیشه یک بستنی می خورید مراقب معتاد شدن خود باشید. بستنی بدن را خنک می کند و قند خون را بالا می برد اما از طرفی دیگر در ناحیه شکم شما چربی های بسیاری به وجود می آورد که از بین بردن آن ها کار مشکلی است.
 

zahra_mo

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
پژوهشگران دریافته‌اند که سریع خوردن فست فودها می‌تواند منجر به اعتیاد به این گونه غذاها و همچنین اضافه وزن در نوجوانان شود.

پزشکان با انجام آزمایش بر روی نوجوانان و تنظیم زمان دریافته‌اند که نوجوانانی که در یک بازه زمانی کوتاه خیلی سریع فست فود مانند همبرگر، پیتزا و یا سیب زمینی سرخ کرده مصرف کرده‌اند بیشتر از سایر افراد که کند‌تر غذا خورده‌اند به مصرف دوباره فست فود در یک بازه زمانی کوتاه علاقه نشان داده‌اند. پزشکان علت این امر را در عملکرد خاص قسمت پاداش دهی مغز و تاثیر مزه‌های مختلف بر پرزهای چشایی و ارسال سیگنال‌های خاص به مغز می‌دانند.

این نوجوانان حتی در یک وعده غذایی به دلیل تند خوردن می‌توانند تا چندین نوع فست فودمختلف را مصرف کنند که به این ترتیب در معرض، دیابت و بسیاری از بیماری‌های دیگر قرار می‌گیرند.

پزشکان این مطالعه را بر روی بیش از 5‌هزار نفر در رده سنی 15 تا 23 سال به دست آورده‌اند. این محققان در خصوص نظارت بیشتر بر **** غذایی نوجوانان توسط والدین آن‌ها تاکید دارند.
 

reza.eloglu

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2014
نوشته‌ها
154
لایک‌ها
38
سن
34
محل سکونت
Tehran
افزایش سن، در معرض نور خورشید قرار گرفتن، مسائل پزشکی و نیروی جاذبه از جمله عوامل مؤثر در بروز پیری، چروک پوست و افتادگی و نمای پف آلود پلکها هستند و در نتیجه ظاهر خسته و مسن برای چشمها ایجاد می شود . جراحی پلک می تواند جوانی را به هر 4 پلک بیمار باز گرداند و نمای زیبایی به چشمان شما ببخشد .

تکنیک عمل
مشابه با دیگر اعمال جراحی پلاستیک و زیبائی، عمل جراحی پلک ها نیز با تکنیکهای مختلفی صورت می گیرد . پس از آنالیز صورت فرد ما تصمیم لازم در خصوص تکنیک جراحی را خواهیم گرفت . یطور کلی در طی پروسه جراحی زیبائی پلک ، برش های کوچکی در مسیر خطوط طبیعی چهره بر روی پلک فوقانی و پلک تحتانی ایجاد می شود که پس از بهبودی این خطوط محو می شوند. جراح معمولاً پوست اضافه پلکها را برداشته ، چربی ها در موقعیت آناتومیک خود قرار داده و عضلات حالت دهنده چشم را ترمیم میکند . برداشتن پوست اضافی ناحیه پلکهای فوقانی و تحتانی به همراه ترمیم و بازسازی عضلات حالت دهنده به چشم ، باعث ایجاد نگاهی شاداب و نمایی زیبا برای چشمان بیمار می گردد.

مدت عمل :
حدود 1 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد .

بیهوشی
این جراحی معمولاً تحت بی حسی موضعی همزمان با خواب آلودگی سطحی انجام می شود .


attachment.php

وضعیت بستری
پس از جراحی نیاز به بستری نیست و بیمار مرخص است .

اثرات جانبی
تورم و کبودی ناحیه جراحی ، احساس کشیدگی پوست در ناحیه جراحی ، اشک ریزش، احساس خارش و سوزش در ناحیه پلک از اثرات جانبی عمل جراحی است که ظرف مدت چند روز اول بعد از عمل برطرف می گردد.

عوارض
خونریزی، عفونت، عدم تقارن، عدم توانایی در بستن کامل چشمها از عوارض احتمالی است که با دقت و تبحر جراح پلاستیک این عوارض به حداقل ممکن می رسد.

بهبودی
این جراحی درد یا ناراحتی زیادی نداشته و فقط کمی تورم و گاهی کبودی مختصری پس از عمل ظاهر می گردد که در طی 2 هفته از بین می رود. بخیه های بیمار در طی 4 تا 7 روز پس از جراحی کشیده می شود و پس از کشیدن بخیه ها، بیمار می تواند آرایش چشم خود را داشته باشد استفاده از لنزهای تماسی 2 هفته پس از عمل بلامانع است . بعد از 2 روز می توانید مطالعه کنید و بعد از 5 روز به کار خود بازگردید.

نتایج
همانند جراحی بینی و پروتز سینه بر مبنای نوع پوست، ژنتیک و محیط زندگی، نتیجه این جراحی برای برخی افراد چندین سال و برای برخی دیگر دائمی است .
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
2caaf4f75e042e005280a286d0d1c18b.jpg
159167182219738403347225842382001243534.jpg
در جهان کنونی که سرعت حرف اول را می زند، توسعه فناوری ، مبنای پیشرفت صنایع و نقل و انتقالات است . با وجود وسایل نقلیه موتوری ، سرعت رسیدگی به امور افزایش یافته و مردم سریعتر به مقاصد خود می رسند. بنزین جایگزین زغال سنگ شده و صرف نظر از بحث اقتصادی درباره قیمت آن براحتی قابل دسترس است . همه شما از تاثیرات هوای آلوده ناشی از سوخت بنزین آگاه هستید و می دانید که مواد حاصل از این گونه سوختها با تنفس وارد بدن شده و با ورود به ریه و جریان خون مشکلاتی را در جسم ما ایجاد می کند؛ اما ما در این مقاله قصد داریم به آلودگی صوتی محیط و سر و صدای ناشی از کثرت خودروها و ترافیک در کنار راه حل با استفاده از عایق صوتی بپردازیم که نظر شما را به آن جلب می کنیم . قدرت شنوایی یکی از موهبت های الهی است که با توسعه فناوری به آن آسیب هایی زده ایم حتما می پرسید چرا و چگونه ؟
افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، وقتی در تعطیلات و آخر هفته به خارج از شهر پناه می برند، منظور ما را متوجه می شوند. در خیابان ها بر اثر عبور و مرور زیاد خودروها سر و صداهایی ایجاد می شوند که بخشی از آنها نامحسوس و بخشی محسوس و قابل توجه هستند. سر و صدا می تواند در ارتباطات کلامی افراد اختلال ایجاد کند. تحقیقات دانشمندان نشان داده که در محیطهای اجتماعی عادی افراد از فاصله ۲تا ۴متری با یکدیگر صحبت می کنند. در چنین شرایطی ، صدای زمینه نباید بیشتر از ۵۵تا ۶۰دسی بل باشد. در محیطهای تفریحی و زمین بازی افراد از فاصله ۵تا ۱۰متری با یکدیگر صحبت کرده و در چنین شرایطی صدای زمینه نباید بیشتر از ۴۵تا ۵۵باشد. برای درک صحبت های طرف مقابل همیشه باید صدای گفتگو بالاتر ازصدای زمینه محیط باشد و منظور از صداهای گفتگو نیز محاوره ، صحبت کردن با تلفن یا سخنرانی در یک اجتماع است . به همین منظور افراد سعی می کنند در محیطهای شلوغ و پر سر و صدا، بلندتر صحبت کنند و در فضای خیابان ها صدای زمینه به بلندی ۷۸دسی بل است .
حالا خودتان تصور کنید که در چنین شرایطی ، افراد باید چقدر بلند صحبت کنند. از طرف دیگر، ایجاد صدای بلند پیامدهای روحی و روانی زیادی به دنبال دارد که چند مورد از آنها عبارتند از:عوارض جسمی آلودگی صوتی برای بلندتر صحبت کردن به ماهیچه ها فشار بیشتری وارد می شود. وقتی افراد فشار بیشتری به خود وارد می کنند تا بلندتر صحبت کنند، ضربان قلب افزایش می یابد. با تغییر در ضربان قلب ، رگهای خونی تحت تاثیر واقع شده و در بیشتر موارد رنگ پوست تغییر می کند. وقتی چنین مسائلی ایجاد شد، سلولهای عصبی تحت تاثیر واقع شده و واکنش نشان می دهند. ظرفیت روحی و تحمل افراد کاهش یافته و بسرعت برافروخته ، عصبانی و کم تحمل می شوند. با کوچکترین مساله ای با یکدیگر درگیر شده و به روابط سالم اجتماعی خدشه وارد می شود. بر طرز فکر و تلقی افراد تاثیر گذاشته و موجب سوئتفاهم در ارتباطات کلامی می شود.
یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب شغل ، بررسی کردن وضعیت محل کار از لحاظ سازگار بودن با شماست. مسائلی مانند وجود سر و صدای بیش از حد می تواند باعث ایجاد مشکلات روحی و جسمی در شما شود. حتی در شرایطی باعث ناشنوایی حسی – شنوایی در شما می شود.
سر و صدا شایع ترین عامل زیان آور محیط كار است . حداكثر سر و صدای مجاز در محیط كار در یك شیفت ۸ ساعته، ۸۵ ۹۰ dB می باشد . صوت بیش از حد مجاز سبب ناشنوایی های حسی، عصبی و یا هر دو می گردد . افزایش فشار، قند و كلسترول خون، اضطراب، ناراحتی عصبی و اختلالات شنوایی در كودكانی كه مادرانشان به هنگام بارداری در معرض سر و صدای بیش از حد مجاز بوده اند، از دیگر اثرات سوء آن بر سلامت انسان می باشد . برخی فلزات سنگین، حلال ها، آفت كش ها و سایر مواد شیمیایی نیز سبب كاهش شنوایی حسی عصبی می گردند . ناشنوایی شغلی به هر گونه ناشنوایی جزیی یا كلی در یك یا هر دو گوش كه در زمان اشتغال فرد و به علت آن ایجاد شده باشد، اطلاق می گردد . عوامل متعددی در ایجاد ناشنوایی شغلی موثرند كه حوادثی همچون ضربه به سر، افتادن از بلندی، برخورد اجسام تیز به جمجمه، انفجار، اصابت پلیسه یا تراشه فلز گداخته به پرده و مجرای گوش، تماس با برخی فلزات و مواد شیمیایی و سرو صدای بیش از حد مجاز، از آن جمله اند . كاهش شنوایی ناشی از سر و صدای بلند، شایع ترین و مهم ترین علت كاهش شنوایی است كه اغلب در محیطی با شدت صوت ۸۵ ۹۰ dB و بعد از گذشت سالها ایجاد می شود . كاهش شنوایی ناشی از سر و صدا، به عوامل گوناگونی بستگی دارد كه شدت صوت، مدت تماس و حساسیت فردی از مهم ترین آنها به شمار می آیند . حد مشخص و واضحی برای شدت صوت زیان آور وجود ندارد و سر و صدای مجاز در محیط كار یك برآورد آماری است كه به طور معمول برای حفاظت شنوایی ۹۰ درصد شاغلین تعیین می گردد . طبق استاندارد اداره ایمنی و سلامت كار در آمریكا، حداكثر سر و صدای مجاز در محیط كار در یك شیفت ۸ ساعته ۹۰dB می باشد . كاهش شنوایی ابتدا در حوالی فركانس ۴ هزار هرتز بروز می كند . متاسفانه قبل از آن كه بیمار متوجه شود (به فركانس های گفتاری برسد) آسیب قابل توجهی ایجاد شده است . این كاهش شنوایی از دو مرحله عبور می كند : مرحله اول كه برگشت پذیر و موقتی است و مرحله دوم كه برگشت ناپذیر و دائمی است . چون اكثر قوانین كار، آخرین كارفرما را مقام مسئول مشكلات قلمداد می كنند و دعواهای قانونی و ادعاهای خسارات فراوانی در این زمینه مطرح می شود، لذا كارخانه ها، بر آزمون های شنوایی قبل از استخدام تاكید می ورزند . كسی كه در محیط پر سر و صدا كار می كند باید مرتب معاینه شود . معاینه باید حداقل پس از ۱۴ساعت مرخصی انجام شود تا موارد كاهش شنوایی موقتی باعث تشخیص غلط كاهش شنوایی دائمی و برگشت ناپذیر نشود . كاهش شنوایی ناشی از سر و صدا، ابتدا خود را به شكل وز، وز گوش و (نه كاهش شنوایی) بروز می دهد، بنابراین در صورتی كه صدا بیش از۸۵dB در ۸ ساعت شیفت كاری باشد باید برنامه پیشگیری از افت شنوایی به كار رود . برنامه پیشگیری از كاهش شنوایی شامل موارد زیر است : اندازه گیری صدا (اولین قدم در برنامه حفاظت شنوایی)، تعیین منابع تولید صدا و اندازه گیری سر و صدای محیط با یا بدون عایق صوتی كه توسط كارشناسان بهداشت حرفه ای انجام می پذیرد . اقدامات پیشگیری مهندسی و اجرایی : در مرحله اول طراحی، دستگاهها و ابزار پر سر و صدا باید به شكلی تغییر یابند كه آلودگی صوتی كمتری ایجاد نمایند . به عنوان مثال برای اتصال قطعات، به جای پرچ كردن، از جوش دادن آنها استفاده كرد . كار گذاشتن صدا خفه كن (muffler) در دستگاهها، به كارگیری مواد میرا كننده (Damping) برای سطوح مرتعش و یا محصور نمودن دستگاههای پر سر و صدا به جهت محافظت از سایر افراد شاغل در كارگاه، نمونه هایی از روش كنترل مهندسی می باشند . تعمیر و نگهداری مداوم و منظم ابزار، تجهیزات و دستگاهها موجب می گردد كه صداهای اضافی ناشی از سستی و فرسودگی كاهش یابد . با وجود این كه بهترین روش كنترل سر و صدا به كارگیری اقدام های مهندسی است، گاهی این اقدام ها به علت كاستی های تكنولوژی و یا هزینه زیاد عملی نمی باشد . به این صورت باید روشهای اجرایی را به كار بست و مدت زمان قرار گرفتن كارگر در محیط پر سر و صدا را كاهش داد . و یا با ایجاد شیفت در گردش در بخش های مختلف كارخانه از توقف طولانی یك كارگر در مكان پر سر و صدا جلوگیری كرد . آموزش و تعلیم : در راستای موفقیت یك برنامه پیشگیری باید آثار زیان آور سر و صدا بر سلامتی انسان به مدیران و كارگران تفهیم گردد .یکی از راه حل هایی که می توانید ساختمان های آماده را عایق کنید، استفاده از مواد عایق صوتی در کف، دیوارها و سقف است. برای عایق شدن صوتی باید هم از موادی استفاده کرد که انرژی صوتی صداهای بیرون را کاهش دهد و هم از جنس هایی بهره برد که جذب کننده صوت هستند. پشم سنگ، کنف، عایق های سربی، کاشی های سلولزی، اندودهای آکوستیکی و اسفنج پلی استایرن از موادی هستند که هم جاذب صدا و هم کاهش دهنده انرژی صوتی است. این مواد برای استفاده در داخل دیوارها و کف استفاده می شوند اما ورقه هایی از برخی از آنها نیز در بازار وجود دارد که روی دیوارها نصب می شوند. برای مثال، کسانی که می خواهند در خانه تمرین موسیقی کنند، از این عایق ها روی دیوارهای اتاق خود استفاده می کنند.
استفاده از تجهیزات حفاظت شنوایی بهترین وسیله ای است كه باید كاملاً اندازه باشد و كارگر به طور مرتب از آن استفاده كند . به طور كلی این تجهیزات به سه نوع تقسیم می گردند :

الف: Ear Plug : معمول ترین وسیله حفاظت شنوایی در میان كارگران است . استفاده راحت و ارزان بودن از ویژگیهای آن می باشد . گاهی كارگران از گلوله های پنبه ای یا پشمی به جای Ear Plug استفاده می كنند كه متاسفانه كارآیی ندارد .

ب: Canal Cap : این وسیله، تنها دهانه مجرای گوش را می پوشاند

ج: Ear Muff : وسیله ای از جنس پلاستیك و لاستیك با دو صفحه بزرگ اسفنجی است كه روی هر دو گوش را كاملاً می پوشاند . قابل شست و شو بوده و برخلاف Ear Plug به سهولت گم نمی شود و یكبار مصرف نیست . مشكل اندازه نبودن برای مجاری گوش را ندارد، اما به هنگام كار سنگین و در هوای گرم مرطوب به كار بردن آنها مشكل است . ۳ تا ۶ ماه پس از استخدام فرد در یك فضای پر سر و صدا، باید سنجش و ارزیابی مرتب شنوایی انجام شود و با آزمون اولیه مقایسه گردد . ثبت اطلاعات : نتایج سنجش شنوایی پیش از استخدام و دوره ای، هم چنین اطلاعات مربوط به سر و صدای محیط كار به منظور رعایت ضوابط طبی و قانونی باید در پرونده پزشكی كارگر ثبت گردد .
شیوه های کنترل سر و صدا:

۱-کاهش سروصدا: سد کردن مسیر عبور امواج صوت با استفاده از فاکتورهای فاصله و قرار دادن اشیاء حایل در مسیر صوت.

* فاصله(distance):تراکم انرژی امواج صوتی با پراکندگی و انتشار صدا ،کاهش می یابد.بنابراین افزایش فاصله میان منبع سروصدا و شنونده باعث کاهش شدت صوت میگردد.شدت صوت با مجذور فاصله شنونده از منبع صوت نسبت عکس دارد.

۲-جذب سر و صدا: تبدیل و تغییر شکل امواج صوت با مهار پژواک،انعکاس صدا وتشدید صدا(رزنانس).

* میرایی(damping): در این روش ارتعاشات صوتی به انرژی گرمایی تبدیل میگردند. عبور امواج از چندین لایه از مواد با چگالی متفاوت باعث میرایی صوت میگردد. مثل استفاده از میرا کننده ها یی همچون فوم. فلز سرب نیز باعث میرایی سر و صدا میگردد.

۳-حذف فعال صدا(noise cancellation): این روش یک ابداع مدرن است. ابتدا یک میکروفن صداهای محیط را جمع آوری میکند، سپس توسط رایانه امواج دریافتی تحلیل گردیده و امواج صوتی ای که ۱۸۰ درجه از فاز امواج دریافتی متفاوت است از طریق بلندگوی سیستم خارج میگردد. این عمل باعث پدید آمدن تداخل مخرب و حذف سروصدای آزاردهنده میگردد.

چگونه از گوش خود در برابر سر و صدا حفاظت کنیم:
۱-قرار گیری در معرض سر و صدا را به حداقل رسانید. در کنسرت ها، تالارهای سخنرانی و یا میهمانی ها کنار بلندگوها نشینید. چنانچه موسیقی دان میباشید، همیشه از حفاظ گوش استفاده کنید.
۲-حجم صدا را کاهش دهید. چنانچه از هدست و یا هدفن استفاده میکنید، و یا در یک فضای محبوس به موسیقی گوش میدهید (داخل اتومبیل) حجم صدا را کاهش دهید. اگر دوست شما که در ۹۰ سانتی متری شما ایستاده قادر به شنیدن صدای موسیقی از هدست و یا هدفن شما میباشد، صدای موسیقی شما یقینا بسیار بالاست.
۳-هنگام خرید لوازم منزل،اسباب بازی و وسایل برقی نوع کم سر و صدای آنها را انتخاب کنید.
۴-در مکانهای پر سر و صدا حتما از پلاک های گوش و یا گوشی ها استفاده کنید.
۵-استفاده از پنجره های دوجداره، سقفها و دیوارهای آکوستیک، پرده های قطور جلوی پنجره ها، پوشاندن کف با فرش و یا موکت سروصدای داخل و خارج خانه را کاهش دهند.
۶-بی جهت بوق خودرو را به صدا در نیاورید، مگر درمواقع اضطراری.
۷-سر و صدای حیوانات خانگی خود را کنترل کنید.
۸-دیگران را نسبت به خطرات سر و صدای بلند آگاه سازید.
۹-موتور خودرو، تهویه مطبوع و سایر لوازم برقی را در وضعیت مناسب نگهداری کنید و در صورت لزوم به تعمیر آنها بپردازید.
۱۰-هنگام گوش کردن به صدای موسیقی، تلویزیون و یا رادیو مراعات حال همسایگان خود را نیز بکنید.
۱۱-چنانچه در محیطهای پرسروصدا زندگی میکنید و یا مشغول به کار میباشید، بطور مرتب تست سنجش شنوایی را صورت دهید.
۱۲-جای استفاده از گوشی های هدفن (آنهایی که درون کانال گوش قرار میگیرند)، از هدست استفاده کنید .
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
راهکارهایی برای انتخاب سایه برای پلک های افتاده




معمولا خانم هایی که سنی از آنها گذشته است یا اشخاصی که به هر علتی چهره ه آنها دچار چین و چروک شده, مهمترین علت آن، نداشتن دانش کافی از اصول درست آرایش و چهره آرایی است.



سایه مناسب برای پلک های افتاده کدام رنگ است؟

افرادی که پلک آنها دچار کمی افتادگی شده ،بهتر است قسمت بیرونی چشم ها را آرایش کنند.همچنین برای استفاده از خط چشم لازم است بدانند که مدل نازک می تواند انتخاب بهتری باشد.چون این افتادگی باعث پخش شدن مایع خط چشم شده و آرایش را خراب خواهد کرد .پس بهتر است این افراد با داشتن چنین شرایطی، ترجیحا خط چشم را حذف کرده و یاآن را نازک بکشند و از خط چشم هایی که کمتر پخش میشوند استفاده نمایند.

در ضمن، سایه نخودی مایل به کرم باعث می شود که این افتادگی کمتر نمایان شود.

برای حالت دادن چشم ها، سایه های تیره مثل رنگ قهوه ای تیره یا دودی می تواند نتیجه خوبی داشته باشند. در مورد چشم های ریز ،بهتر است سایه را به صورت باریک و کشیده نزنید، زیرا چشم را کوچکتر از حد طبیعی خود نشان می دهد.

کدام رنگ کانسیلر مناسب تر است؟

خانم ها می دانند که برای پوشاندن تیرگی چشم ها بهتر است از کانسیلر استفاده کنند، اما اشتباه برخی از این افراد، در انتخاب رنگ کانسیلر است.این افراد فکر می کنند که هر چه رنگ کانسیلر روشن تر باشد، تاثیر بهتری در پوشاندن این تیرگی خواهد داشت.در صورتیکه رنگ کانسیلر ی که یک یا دو درجه از رنگ پوست روشن تر باشد، تیرگی دور چشم را کمتر نشان می دهد و در غیر اینصورت، سفیدی طبیعی چشم ها را از حالت طبیعی خارج خواهد کرد.

در ضمن در هنگام زدن کرم پودر ،اول آن را در تمام نواحی سفت صورت مثل پیشانی، گونه ها و چانه، به صورت مورب پخش کرده و در مرحله بعد،برای یک دست کردن کرم پودر در همه جای صورت،باقیمانده کرم پودر روی قلم یا نوک انگشتان را به آرامی و ملایمت زیر چشم ها بمالید.فراموش نکنید که هرگز کرم پودر را به طور مستقیم بر روی چروک ها نمالید.چرا که در بین چروک ها جمع شده و موجب می شود اینخطوط و چروک ها بیشتر به چشم بیایند.

زیبا باشید

منبع-مه شو
 

mad-behdasht

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2015
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
26
mechanism%20-perfect%20white.jpg

یکی از مهمترین نشانه های سلامت پوست عدم تغییر رنگ یا به عبارت دیگر
تیره شدن آن است .تفاوت رنگ پوست به سبب حضور ملانین است. ملانین
یک رنگدانه است که پوست را دربرابر عوامل خارجی مانند اشعه UV محافظت
می نماید. ملانین بوسیله سلول هایی که ملانوسیت نامیده میشود بوجود
می آید .زمانی که بدن ملانین بیشتری در جهت مقابله با عوامل خارجی
تولید میکند لکه های تیره زیر پوستی پدیدار می شود. جهت درمان این عارضه
نه تنها نوع و مقدار ملانین اهمیت دارد بلکه نحوه توزیع آن در بافت نیز اهمیت
دارد.در کرم پرفکت وایت با استفاده ازمواد اولیه طبیعی و گیاهی ، درمان انواع
تیرگی ها و لکه های پوستی ناشی از نور آفتاب، افزایش سن، نارسایی کبد
و مشکلات هورمونی امکان پذیر شده است .این محصول با افزایش رطوبت در
لایه های عمیق پوست سبب شادابی و شفافیت دو چندان پوست می گردد.
در این محصول از ترکیبات شیمیایـی متداول در محصـولات روشن کننده موجـود
در بـازار از قبیل هیدروکینون و کوجیک اسید به دلیل عوارض جانبی زیاد
(حساسیت پوستی، التهاب، قرمزی، خارش و سوزش) استفاده نشده است .
کرم روشن کننده پوست آندریا
 

فایل های ضمیمه

  • perefct-wite-big.jpg
    perefct-wite-big.jpg
    14 KB · نمایش ها: 0
Last edited:

reza.eloglu

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2014
نوشته‌ها
154
لایک‌ها
38
سن
34
محل سکونت
Tehran
تامی تاک کامل

افراد به دنبال چاق شدن مفرط یا حاملگی ، دچار ضعف در عضلات شکم می شوند . آبدومینوپلاستی یا تامی تاک روشی است که در طی آن شکم صاف شده و پوست اضافه ناحیه برداشته می شود .

تکنیک عمل
بهترین کاندیدها برای آبدومینوپلاستی کامل افرادی هستند که در ناحیه شکم، پوست اضافه دارند یا به هر دلیلی دچار شلی عضلات شکم شده اند . خانمهایی که حاملگی متعدد داشته و یا افرادی که وزن زیادی را از دست داده اند هم کاندید های مناسبی برای این جراحی هستند. در این جراحی عضلات جدار شکم ترمیم شده و چربی های اضافی پهلوها خارج شده و پوست اضافه شکم جدا می گردد. برش این جراحی در ناحیه زیر شکم در خط سزارین بوده و براساس پوست اضافه گسترش خواهد داشت . در این روش ناف بیمار ترمیم شده و شکل جدید و زیباتری پیدا می کند .

مدت عمل
این جراحی به حدود 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد در مواردی که بدلیل حجم زیاد چربی در بالای شکم و پهلوها نیاز به ساکشن و لیپولیز همزمان است مدت عمل تا 5 ساعت هم بطول می انجامد .

lnav-procedures-breast.jpg


بیهوشی
این جراحی تحت بی حسی اپیدورال و خواب آلودگی سطحی و یا بیهوشی عمومی قابل انجام است .

وضعیت بستری
جهت کنترل درد و وضع عمومی شما یک شب بستری در کلینیک یا بیمارستان توصیه می گردد .

اثرات جانبی

تورم و کبودی مختصر پوست ناحیه، درد محل عمل جراحی، بی حسی موقت پوست شکم و دور ناف از اثرات جانبی این عمل می باشد .

عوارض
عفونت، خونریزی زیر پوست محل جراحی، آمبولی ریوی، اسکار بیش از حد محل برش جراحی و دور ناف، تشکیل سروما در محل جراحی از عوارض احتمالی می باشد .

بهبودی

دو روز پس از عمل جراحی با اجازه پزشک استحمام بلامانع است. ظرف مدت 1 الی 2 هفته به سرکار خود باز خواهید گشت. بین 6 الی 8 هفته باید از ورزشها و فعالیتهای شدید خودداری کنید . حداقل 3 هفته گن مخصوص می پوشید. بخیه های شما قابل جذب بوده و نیازی به کشیدن ندارد .(همانند جراحی بینی و کاشت مو )

نتایج
نتیجه جراحی برای سالهای متمادی ماندگار خواهد بود مگر اینکه افزایش وزن شدید پیدا کنید و یا مبادرت به حاملگی مجدد نمائید .
 

لااله

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 مارس 2015
نوشته‌ها
63
لایک‌ها
21
سن
39
آفتاب با موهای ما چه می کنه؟؟؟
یکی از مهم ترین علل فرسودگی موها تماس طولانی مدت با نور خورشید است . تابش اشعه خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد در ساقه ی مو می شود که شبکه ی پروتئینی را تغییر داده ، باعث خراب تر شدن موها می گردند. اشعه ماورای بنفش خورشید، به عمقی ترین لایه های مو بنام کورتکس، نفوذ کرده و به پروتئین های مو آسیب می رسانند، که باعث از بین رفتن قدرت مو می شود. این اشعه ها به سلول های تولید رنگ(ملانین) نیز در ریشه ی موها آسیب می زنند و رنگ مو را محو می سازند. موهای ما در اثر نور آفتاب خشک، شکننده و کم‌رنگ می‌شوند. همچنین استحکام موها نیز تحت تاثیر نور آفتاب کاهش می‌یابد. ساده ترین راه جهت کاهش آثار مخرب آفتاب بر روی موها اجتناب از تماس طولانی مدت و مستقیم با آفتاب است. استفاده از کلاه یا چتر نیز یکی از راه های موثر در مقابله با آفتاب می باشد.

امروزه محصولاتی به بازار عرضه شده اند که حاوی فیلترهایی مناسب جهت پیشگیری از اثرات زیانبار آفتاب بر روی مو و همچنین رنگ آن ها می باشد. این محصولات شامل شامپو ها، ژل های مو، نرم کننده ها و ترمیم کننده های مو می باشند. استفاده از این محصولات تا میزان زیادی از جذب اشعه های UVA و UVB جلوگیری می کند و آسیب مو ها را به حداقل می رساند.
 

newharf

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
41
خرما به خاطر مواد معدنی و ویتامین هایی که در خود دارد یک منبع غذایی مناسبی محسوب میشود مخصوصا در ماه مبارک رمضان که به روزه داران توصیه می شود ابتداء با خرما افطار کنند.
khorma943301-300x156.jpg

۸ فایده خرما:
به خاطر وجود ساکاروز و گلوکز و قند فروکتوز در خرما موجب تامین انرژی بدن می شود.
جهت درمان یبوست مناسب است و موجب تحریک روده ها می شود و علاوه بر آن حاوی مقدار زیادی فیبر میباشد.
ضد باکتری است در واقع در بدن به عنوان یک آنتی بیوتیک در مقابل باکتریها کار می کند.
خوردن خرما در کاهش فشار خون موثر است به خاطر دارا بودن مواد معدنی مثل؛ پتاسیم ، منیزیم که این دو نقش موثری در پایین آوردن فشار خون دارند.
خرما برای زنان حامله ایی که در ماه های آخر هستند سفارش می شود لذا پزشکان به خوردن خرما نزدیک زمان زایمان توصیه می کنند.
خوردن خرما خطر سکته مغزی را کاهش می دهد تحقیقات نشان داده است که منیزیم در خرما به کاهش سکته مغزی کمک می کند.
خوردن خرما برای درمان کم خونی و فقر آهن مفید می باشد چرا که حاوی آهن می باشد.
اگر می خواهید به پیری زود رس دچار نشوید حتما خرما بخورید به خاطر اینکه خرما حاوی آنتی اکسیدان می باشد.
 

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,054
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که کلر محلول در آب استخر باعث قرمز شدن چشم شناگرها نمی‌شود بلکه ادرار موجود در آب استخرها عامل این اتفاق است.

قرمز شدن چشم‌ها مسئله‌ای است که بیشتر شناگرها در استخر با آن مواجه می‌شوند. بااین‌وجود، درحالی‌که قرمز شدن چشم‌ها در هنگام شنا معمولاً به مقدار کلر موجود در آب استخر ارتباط داده می‌شود اما محققان هشدار داده‌اند که حقیقت غیرازاین موضوع است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌میل، کارشناسان بهداشت از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری مستقر در شورای بررسی سلامت و کیفیت آب و بنیاد ملی استخرهای شنا در آمریکا، اعلام کردند که دلیل اصلی قرمز شدن چشم در هنگام شنا، وجود ادرار در آب استخرها است.

پیش از این نیز آمارها نشان داده بود که از هر پنج نفر یک نفر در استخر ادرار می‌کند و ادرار حتی در مقادیر بسیار کم نیز منجر به تولید مواد شیمیایی سمی در آب می‌شود.

بر اساس مطالعه اخیر شورای نظارت بر سلامت و کیفیت آب استخرها در آمریکا، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها به‌اشتباه معتقدند که یک ماده شیمیایی به آب استخرها اضافه شده که در صورت ادرار کردن، رنگ آب تغییر می‌کند.

در این مطالعه ۷۱ درصد افرادی که موردبررسی قرار گرفتند کلر را عامل قرمز شدن چشم در هنگام شنا عنوان کردند.

مایکل هلواسا رییس برنامه سلامت شنا (CDC) در آمریکا با اشاره به این موضوع که کلر و ضدعفونی‌های دیگر برای از بین بردن میکروب‌ها به آب استخرها اضافه می‌شوند، گفت: وجود ادرار در آب استخر باعث مصرف کلر و تولید محرکی می‌شود که چشم افراد را قرمز می‌کند.

وی افزود: چشمان شناگرها درواقع خود یک نشانگر واقعی هستند که با قرمز شدن احتمال وجود ادرار را در آب استخرها نشان می‌دهد.

این محقق خاطرنشان کرد: بوی کلر در استخرها واقعاً بوی کلر نیست بلکه بوی مواد شیمیایی است که از ترکیب کلر با ادرار درست شده‌اند.

به گفته وی، این مواد شیمیایی که دیگر کلر نیستند باعث قرمز شدن چشم‌ها می‌شود.

هلواسا افزود: زمانی که مؤلفه‌های حاوی نیتروژن که در ادرار، عرق و گردوخاک یافت می‌شوند با کلر ترکیب می‌شوند این مواد شیمیایی ساخته می‌شوند.

راه‌حل این موضوع بسیار ساده است، شناگرها باید قبل از وارد شدن به آب با استفاده از دوش‌های استخر بدن خود را بشویند و در دستشویی ادرار کنند.

منبع: http://khabaronline.ir/(X(1)S(xp1n5lgp4hlwhysjgyup0fpp))/detail/430148/science/fundamental-knowledge
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24





مردم خیلی وقت است که میدانند کشمش برای سلامتی خوبست و از آن استفاده میکنند . شما هم شاید آن را ساده بخورید و یا در دسرهای مختلف و یا همراه با آجیل و یا در بسته های کارخانه ای موجود در سوپر ها بخرید و استفاده کنید حتی کشمش خاصیت درمانی هم دارد. ولی مانند خیلی چیزهای دیگر در خوردن آن نباید زیاده روی کنید



تفکیک غذایی کشمش
کشمش با حذف آب از انگور بدست می آید. از آنجا که دهیدراتاسیون حجم را کاهش می دهد محتوای قند و کالری کشمش بطور قابل توجهی در یک وعده کوچکتر، در مقایسه با میوه های تازه بالاتر می باشد. با توجه به نظر وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک وعده کشمش یک چهارم فنجان است. که این شامل 108 کالری و 21 گرم قند است. ولی یک چهارم فنجان انگور بی هسته، که شامل 26 کالری و 5.9 گرم قند می باشد.

فواید سلامتی کشمش
از فواید کشمش تسکین یبوست، اسیدوز، کم خونی، تب و اختلال عملکرد جنسی است. کشمش برای کمک به تلاش در افزایش وزن از راه سالم موثر شناخته شده است و همچنین بر سلامت چشم، مراقبت از دندان و کیفیت استخوان تاثیر مثبت دارد.
کشمش یک عضو سالم از رده میوه های خشک می باشد. این خوراک طلایی، سبز یا سیاه رنگ مورد علاقه ی تقریباً همه شما به ویژه کودکان می باشد. کشمش به طور گسترده در پخت و پز فرهنگی در سراسر جهان ( به خصوص در دسر ) استفاده می شود و نیز به عنوان مکمل های غذایی با انرژی بالا برای کوهنوردان و اردوها استفاده می شود.

خواص کشمش
یبوست – وقتی کشمش را قورت می دهید فیبر موجود در آن شروع به تورم و با توجه به مایعات طبیعی بدن می کند این فرم کشمش خشک منقبض شده به مواد غذایی در حال حرکت از طریق دستگاه گوارش اضافه شده و به تسکین یبوست کمک می کند. نوع فیبر در نظر گرفته شده در کشمش فیبر نامحلول است علاوه بر کاهش یبوست، کشمش نیز می تواند به متوقف کردن مدفوع شل کمک کند زیرا دوباره با جذب مایع مدفوع شل و دفعات اسهال را بصورت غیر قابل پیش بینی کاهش می دهد.
افزایش وزن – کشمش، مانند تمام میوه های خشک، ابزار بسیار خوبی برای به دست آوردن وزن از یک راه سالم است از آنجایی که آنها پر از فروکتوز و گلوکز هستند و حاوی مقدار زیادی از انرژی بالقوه است. کشمش بخش ایده آل از یک **** غذایی برای ورزشکاران و یا بدنسازان که نیاز انرژی بالا دارند می باشد آنها علاوه بر **** غذایی سالم بیشتر به دلیل بسیاری از ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی در کشمش، مانند سلنیوم و فسفر، که جذب سایر مواد مغذی و پروتئین را در بدن تسهیل می کند.
پیشگیری از سرطان: کشمش دارای سطوح بالایی از ترکیب های آنتی اکسیدان پلی فنلی در خون می باشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد که در اطراف بدن شناور هستند تمیز می کنند رادیکال های آزاد یکی از عوامل اولیه که منجر به رشد خود به خود سلول های سرطانی می شود و همچنین به عنوان ماده ای است که می تواند بر روی متاستاز تحریک اساسی بگذارد. بنابر این، با مصرف کشمش در **** غذایی خود سطح این آنتی اکسیدان قوی را در سیستم خود افزایش دهید شما می توانید از شکل گیری سرطان جلوگیری یا سرعت پیشرفت آن را کم نمایید.
فشار خون بالا: برای سال های بسیاری، برخی از مردم اعتقاد دارند که کشمش دارای قدرت برای کاهش فشار خون و حفاظت از یکپارچگی سلامت قلب دارد مطالعات فشرده همبستگی مثبت بین کاهش فشار خون بالا و مصرف کشمش را نشان می دهد هر چند این یافته ها هنوز هم کاملاً قطعی نیستند بسیاری از مواد غذایی کشمش بسته بندی شده، مفید است اما کارشناسان بر این باورند که سطح بالایی از پتاسیم در کشمش است و به کاهش فشار خون کمک می کند پتاسیم یک راه خوب برای کاهش تنش رگ های خونی و کاهش فشار خون است.
کم خونی: کشمش حاوی مقدار قابل توجهی از آهن است که به طور مستقیم به درمان کم خونی کمک می کند. این همچنین شامل مجموعه از ویتامین B است که برای تشکیل خون جدید ضروری است. محتوای مس بالا در کشمش نیز به تشکیل سلول های قرمز خون کمک می کند.
تب: موادغذایی گیاهی فنولیک، به عنوان میکروب کش، دارای خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدان شناخته شده است و در کشمش می تواند در درمان تب با جنگیدن با عفونت های باکتریایی و ویروسی کمک کند.
مراقبت از چشم: کشمش حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنلی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. این مواد مغذی گیاهی برای سلامت چشم بسیار خوب هستند آنها همچنین چشم ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ( اکسیدان ها )، در قالب دژنراسیون ماکولا، ضعف بینایی مرتبط با سن و آب مروارید محافظت می کنند. علاوه بر ویژگی های آنتی اکسیدانی خود، کشمش حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، A – بتا کاروتن و A – کاروتینوییدهای است که همه برای سلامت چشم ضروری می باشد.
اختلال عملکرد جنسی: کشمش به مدت طولانی برای تحریک میل جنسی و القاء تحریک شناخته شده است که عمدتاً به دلیل حضور یک اسید آمینه به نام آرژینین است که در درمان اختلالات نعوظ سودمند است. آرژینین همچنین سطح تحرک اسپرم را افزایش می دهد که می تواند شانس حاملگی را افزایش دهد.
سلامت استخوان: کلسیم، که عنصر اصلی استخوان های ما است که در کشمش وجود دارد و این میوه های خشک نیز یکی از بهترین منابع بور می باشد. بور برای تشکیل استخوان مناسب و کارآمد و جذب کلسیم حیاتی است. بور به خصوص در جلوگیری از پوکی استخوان دوران یائسگی در زنان، مفید است و نشان داده شده است که برای استخوان ها و مفاصل بسیار مفید است. پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که در سطوح بالا در کشمش وجود دارد و می تواند به تقویت و رشد استخوان ها کمک کند در نتیجه احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد.
مراقبت از دندان: اسید اولئونولیک یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کشمش است که نقش بسیار مهمی در محافظت از دندانهای شما در برابر پوسیدگی دندان، حفره ها و شکنندگی دندان ایفا می کند. آنها به طور موثر از رشد استرپتوکوک موتانس و پورفیروموناس ژنژیوالیس دو تن از گونه های باکتریایی که بیشتر مسئول حفره ها و دیگر مشکلات دندانی هستند جلوگیری می کند. علاوه بر این، غنی از کلسیم است که برای ترویج بهداشت دهان و دندان خوب است.

عوارض جانبی انگور و کشمش
انگور احتمالاً زمانی که از راه دهان در مقادیر دارویی مصرف شود ایمن است. خوردن مقدار زیادی از انگور، انگور خشک شده، کشمش، ممکن است سبب اسهال شوند. برخی از افراد واکنش های آلرژیک به انگور و محصولات انگور دارند. برخی دیگر از عوارض جانبی بالقوه شامل ناراحتی معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشکی دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشکلات عضلانی پیدا می کنند.
هشدارها ویژه و هشدارها:
خونریزی: انگور ممکن است لخته شدن خون را کند نماید و ممکن است شانس کبودی و خونریزی در افراد با شرایط خونریزی را افزایش دهد. با این حال، هیچ گزارشی از این که در انسان رخ داده باشد وجود ندارد.
جراحی: انگور ممکن است لخته شدن خون را کند. این ممکن است سبب خونریزی بیشتری در طول و بعد از جراحی شود. حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی از انگور و محصولات آن استفاده نکنید.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
ماسک پاپایا برای زیبایی پوست صورت



دکتر سلام – ماسک پاپایا صورت را زیبا، پوست را درخشان میکند. این ماسک زیبایی , پوست را تغذیه میکند.پاپایا، “میوه از فرشتگان است، غنی از ویتامین های A، C و E است، دارای خواص آنتی اکسیدانی است و پوست را نرم و هیدراته نگه می دارد و آکنه، لکه های سیاه را از بین می برد ئدر تقویت قوه بینایی موثر است.


همچنین دارای آلفا هیدروکسی اسید است که به طور طبیعی پوست را لایه برداری کرده و را جوان میکند، خاصیت ضد پیری دارد آنزیم پاپایا سلولهای مرده پوست را از بین می برد . در این ماسک از عسل و لیمو ترش هم استفاده شده است که عسل اثر مرطوب کننده دارد به حفظ رطوبت پوست و هیدراته نگه داشتن آن کمک میکند. همچنین خاصیت ضد میکروبی دارد و با باکتری های عامل آکنه مبارزه میکند.آب لیمو دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان است که پوست را جوان و شاداب میکند. پوست را سفید کرده، چربی اضافی را می گیرد، و آکنه را درمان کرده پوست را نرم و صاف میکند

چگونه با ماسک پاپایا پوست را زیبا کنیموسایلی که نیاز دارید:
1/4 پاپایا رسیده
عسل
لیمو
کاسه
چاقو
مخلوط کن
قاشق اندازه گیری

مراحل
1. یک چهارم پاپایا را به قطعات کوچک خرد میکنیم.


2- در مخلوط کن یا بلندر بریزید

3- یک قاشق عسل بریزید

4- نصف قاشق آبلیموی تازه بریزید

5- دستگاه را روشن کرده تا صاف شود

ماسک پاپایای خانگی آماده است

چگونه از این ماسک استفاده کنیم:صورت خود را بشویید و ماسک را بر صورت و گردن بزنید15
تا 20 دقیقه بعد با آب ولرم آبکشی کنید در آخر با آب سرد بشوئید. یک بار در هفته از این ماسک زیبایی استفاده کنید

راهنماییقبل از استفاده از این ماسک منافذ صورت را با بخار باز کنید.
از، عسل ارگانیک به جای عسل پردازش استفاده کنید چون عسل پردازشی حاوی مواد افزودنی است که ممکن است پوست را تحریک کند.
لایه برداری با ماسک پاپایا نیز انجام می شود، روی پوست را ماساژ داده چند دقیقه بعد بشوئید
همچنین، خوردن میوه پاپایا شیرین به صورت منظم پوست را زیبا میکند
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
ماسک شکلات برای زیبایی پوست و مو

Benefits-Of-Dark-Chocolate.jpg


اگر شکلات تیره در اندازه معمولی خورده شود برای زیبایی تاثیر فوق العاده نا محدودی دارد مصرف شکلات تیره عنصر زیبایی است. کالری کمتر و آنتی اکسیدان بالایی دارد ولی توجه کنید که استفاده بیش از حد از شکلات می تواند کشنده باشد و میتواند نابینایی و دیابت داشته باشد.

1) کاکائو فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد.
2) کاکائو با افسردگی مبارزه کرده و خلق و خو را بهبود می بخشد
3) کاکائو خواص آنتی اکسیدانی دارد و اثرات ضد پیری دارد
4) شکلات تیره برای از دست دادن وزن موثر است.

شکلات تیره و مراقبت از مو: ساخت یک ماسک مو برای سالم ماندن مو

مواد لازم:
3 مربع از شکلات تیره
2/1 فنجان ماست
1.5 قاشق غذا خوری عسل

روش:
در مایکروویو یا بطریق بن ماری، شکلات را ذوب کرده، ماست و عسل را اضافه کرده هم میزنیم. هنگامی که گرم است ماسک مو را به موهایتان بزنید نه به پوست مو این ماسک به مدت یک ساعت بماند . سپس موهای خود را با شامپو بشویید

ماسک صورت برای زیبایی پوست

مواد لازم:
شکلات تیره 3 مربع
1 فنجان شیر
1 قاشق غذاخوری نمک

روش:
نمک را در شیر حل کرده. شکلات را به طریق بن ماری حل کنید تا ذوب شود . حالا نمک و شیر به شکلات بریزید. بگذارید خنک شود 15-20 دقیقه بماند سپس بشوئید
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
تهیه ماسک گیاهی ضد شل شدگی پوست




قصد داریم چند گیاه را که بیشترین استفاده را در تهیه کرم‌ها و مواد بهداشتی ضد‌چروک دارند به شما معرفی کنیم و دستور خانگی آن را با شما درمیان بگذاریم که استفاده از آنان خیلی بهتر از پتوز و بلفاریستی است وکاملا بی ضرر هستند چون از نوع گیاهی هستند و شامل روغن های مغذی و پروتئین ها هستند که با پیری پوست مبارزه می کنند .در اینجا قصد داریم شما را با ۲ ماسک خانگی ضد چروک آشنا سازیم که باعث سفت شدن پوست و ممانعت از افتادگی آن می شوند. مواد مغذی، پروتئین ها و مواد معدنی موجود در این دو ماسک به سفت شدن الیاف کلاژن کمک کرده و باعث بهبود بازسازی سلول های پوست می گردند.

1 – ماسک سفیده تخم مرغ و عسل
1 عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می گردد )
مقداری عسل ( عسل موجب رطوبت رسانی پوست می شود )
4 قطره روغن رازیانه ( این روغن موجب صاف شدن چین و چروک می گردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن پوست می شود )
4 قطره اسانس صندل ( این اسانس، بافت همبند را تقویت می کند و بدین طریق باعث بهبود گردش خون در پوست می گردد )

طرز تهیه و استفاده از ماسک :
ابتدا پوست خود را کاملا تمیز نمایید.
همه مواد را بخوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید.
پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده نمایید.

2 – ماسک تخم مرغ، عسل و ماست
1 قاشق غذاخوری عسل : عسل موجب ایجاد و حفظ رطوبت پوست می گردد.
1 عدد تخم مرغ : تخم مرغ مانع ایجاد چین و چروک پوست شده و آن را تغذیه می کند.
1/2 قاشق چایخوری روغن دانه گل گاو زبان : این روغن باعث صاف شدن چین و چروک پوست می شود.
1 قاشق غذاخوری ماست ساده بدون هیچگونه طعم و افزودنی خاص : ماست، پوست را پاکسازی، نرم و هیدراته می سازد.
4 قطره روغن هویج : این روغن با پیری زودرس مقابله می کند.

طرز تهیه و استفاده از ماسک :
مانند ماسک سفیده تخم مرغ، ابتدا پوست خود را تمیز کنید.
مواد را بخوبی با هم ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید.
در آخر، با آب ولرم پوست خود را بشویید.
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,148
لایک‌ها
7,552
روزنامه شرق نوشت: اخیرا خبر از واردات روغنی با نام «روغن پومیس» به میان آمده که گفته می شود از تفاله زیتون به همراه هگزان فراوان که یک محصول شیمیایی است تهیه می شود و برای سلامتی انسان بسیار مضر است.

حال آنکه با کمی جست‏وجو در اخبار پیرامون این روغن درخواهید یافت که واردات آن به کشور سابقه‏ای طولانی دارد و گویا به تازگی مسوولان به فکر برخورد جدی با آن افتاده‏اند. این روغن که از کشورهای اسپانیا، ایتالیا و یونان به‏صورت قاچاق وارد کشور می شود، برای واردکنندگان حاشیه سود بسیار بالایی دارد و درواقع این سودجویان با بازی با جان مردم، جیب‏های خود را پر می کنند.

مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غیرمجازبودن مصرف روغن «پومیس» خبر داد. هدایت حسینی درباره روغن غیرمجاز «پومیس» گفت: یکی از بدترین نوع روغن ها در فرایند تهیه روغن زیتون، روغن استخراج شده از تفاله زیتون است و طرز تهیه آن نیز به این صورت است که باقی مانده حاصل از تفاله زیتون که هنوز دارای مقداری روغن است را با هگزان فراوان و حرارت زیاد استخراج می کنند و با عنوان روغن حاصل از تفاله زیتون یا پومیس (pomace) به ‏فروش می رسانند.

وی همچنین با اشاره به اسامی سانسا (Sansa) به زبان ایتالیایی یا اروخ (Oruj) به زبان اسپانیایی به ‏عنوان دیگر نام های این روغن ها اظهار کرد: خریدوفروش این محصول تحت هر نامی ممنوع است و بازرسان سازمان غذا و دارو و دانشگاه ها موظف به جمع آوری این فراورده غیر‏مجاز از سطح عرضه هستند.

به گفته مدیر‏کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مصرف‏کنندگان باید نسبت به مضرات استفاده از این فراورده آگاه باشند و در هر بسته‏ بندی که به یکی از نام های مذکور برخوردند از خرید آن اجتناب کنند و موضوع را به نزدیک ترین معاونت غذا و دارو دانشگاه های سراسر کشور یا سامانه ١٤٩٠ اطلاع دهند.

همچنین مردم در هنگام خرید روغن به اطلاعات درج شده روی بسته‏ بندی اعم از تاریخ تولید، انقضا، نام و مشخصات شرکت واردکننده، شماره پروانه بهداشتی و نام کشور تولید‏کننده دقت کنند.

محمدرضا هاتفی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور، در این رابطه به «شرق» گفت: این روغن غیرمجاز به کشور در قالب قاچاق وارد و به‏صورت وسیع در استان های کشور توزیع شده است. این روغن را از تفاله روغن زیتون با هگزان فراوان (که یک محصول شیمیایی است) و حرارت زیاد استخراج می کنند، این در حالی است که به‏ علت استفاده از هگزان تنها می تواند در مصارف صنعتی مانند تولید پماد، کرم و... مورد استفاده قرار گیرد.

هاتفی افزود: شیوه توزیع این روغن به 2 صورت است. نخست آنکه روی برچسب آن به نام «روغن پومیس» ذکر می شود که خود ممنوع‏الورود و ممنوع‏المصرف است، اما از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود. دیگری با نام روغن زیتون توزیع می شود که در این مورد باید مصرف‏کنندگان دقت کافی داشته باشند تا محصولی که خریداری می کنند کد بهداشتی سازمان نظارت بر غذا و دارو و آدرس کارخانه تولیدکننده را داشته باشد و در صورت وارداتی بودن نیز پروانه فروش و گواهی استاندارد روی برچسب آن حک شده باشد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور با اشاره به اینکه روغن پومیس از کشورهای اسپانیا، و ایتالیا و یونان به‏ صورت قاچاق وارد کشور می شود، تصریح کرد: این روغن در تمامی کشورها به مصرف صنعتی می رسد، اما در ایران به دلیل گران بودن روغن زیتون، ‏١٠درصد زیر قیمت عرضه می شود و برای واردکنندگان غیرمجاز آن حاشیه سود بالایی دارد.

وی افزود: تا مدت های طولانی با واردات این محصول مخالفت جدی نمی‏شد تا اینکه موضوع به اطلاع رییس سازمان غذا و دارو رسید و وی نیز پیگیری این مساله را برعهده مدیر‏کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گذاشت تا اینکه دیروز نسبت به این مورد اخطار لازم داده شد. اکنون با همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور، سازمان غذا و دارو و تعزیرات این موضوع در حال پیگیری است و تاکنون تعداد بالایی از فروشگاه های عرضه‏کننده این محصول پلمب شده‏اند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور با اشاره به تفاوت روغن «پومیس» با روغن «پالم» گفت: روغن پالم مصرف خوراکی دارد، اما در محصولات خاصی مانند روغن‏های قنادی و بستنی مورد استفاده قرار می‏گیرد.

این روغن چون در دمای ١٤درجه نیز به‏صورت جامد باقی می‏ماند، می تواند در این محصولات مورد استفاده قرار گیرد و امکان تقلب در آن وجود ندارد، اما به دلیل اینکه در محصولات دیگر مورد استفاده قرار نگیرد، واردات آن از ٦٤٠هزار تن به ٤٤٠هزار تن کاهش یافته، اما روغن «پومیس» از اساس به‏علت شیمیایی و سرطان‏زابودن بنا بر استاندارد ١٤٤٦ وزارت بهداشت، مصرف خوراکی ندارد.

پیش از این نیز حدود 6 سال پیش، حسین صادقی، نایب رییس شورای ملی زیتون ایران، نسبت به واردات روغن پومیس هشدار داده بود.

وی گفته بود: مردم آگاه باشند که اگر در مارک های خارجی با کلمه روغن پومیس یا اولیواویل برخورد کردند از خرید آنها خودداری کنند چراکه روغن پومیس از تفاله زیتون گرفته شده و برای سلامتی افراد مضر است.

به این دلیل به نظر می رسد مسوولان با وجود تاخیر بسیار طولانی نسبت به برخورد جدی با این محصول، باید پیگیری های خود را با شدت بیشتری اعمال کنند.
 

newharf

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
41
خیلی شاید شنیده باشید که می گویند چای سبز بخورید برای اینکه از وزن اضافی خود خلاص شوید علی رغم مزه ناخوشایندی که دارد ، اما مایعات گرم دیگری هم هستند که همین نتیجه یعنی کاهش وزن را دارند لذا می توانید از آنها استفاده کنید.
chai94441-300x165.jpg

۱. چای نعناع: که سرعت بخشیدن به فرایند هضم و از بین بردن کالری های اضافی در بدن از خواص این گیاه است.
۲. چای رازیانه: که اختلالات گوارشی را درمان می کند و فرایند هضم را آسان می کند و از گازهایی که موجب تورم می شوند نجات خواهید یافت.
۳. چای مریم گلی: با مصرف چای مریم گلی از چربی اضافی و سموم نجات پیدا میکنید و همچنین اختلالات روده شما حل می شود.
۴. چای بابونه: این گیاه نیز اختلالات گوارشی را درمان می کند و به فرایند هضم سرعت می بخشد و همچنین کالری اضافی در بدن را می سوزاند.
 

saharrahin

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2015
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
14
سن
40
چاشنی برای روزهای گرم

ترنجبین به فارسی «ترانگبین» یا «ترنگبین» است که آن را به عربی «ترنجبین» می‌نامند.

ماده‌ای شیرین كه به شکل شبنم روی گیاه خارشتر با نام علمی “Alhagi maurorum” یا خاربز می‌نشیند. براساس تحقیقات این شیرابه‌های قندی در نتیجه‌ی عمل حشره‌ای به طور طبیعی و با ایجاد شكاف به خارج تراوش می‌شود.

گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان‌ها و دشت‌های كم ارتفاع ایران مانند خراسان، یزد، تبریز، زرند، اطراف قم و بوشهر به طور خودرو فراوان دیده می‌شود.

mjhgf.jpg




طبیعت

براساس گفته‌ی حكمای طب سنتی، مزاج ترنجبين گرم و تر در اول و معتدل در حرارت و رطوبت است.

ترنجبین حاوى تركیبات قندى مختلفى چون گلوكز و فروكتوز، ساكاروز و ترى ساكارید است كه به راحتى در آب حل مى شود.

تركيبات شيميايی

ترنجبين داراى 15 درصد موسيلاژ، كلسيم، گوگرد، منيزيم و آلومينيوم است.

خواص ترنجبین

* ملین و مسهل است. اگر می‌خواهید از ترنجبین به عنوان ملین استفاده کنید، بر حسب سن بیمار بین 10 تا 70 گرم از آن را با كمى آب مصرف کنید. این گیاه اگر در مقدار کم خورده شود، ملین و اگر به مقدار زیاد مصرف شود، مسهل است.

* در تسکین درد سینه موثر است. ترنجبین سرفه‌ی بلغم را از ريه خارج مى‏كند.

* برای رفع عطش و تب مفید است.

* خاصیت ضدعفونی کنندگی خوبی دارد و میکروب‌ها را از بین می‌برد، به همین دلیل برای درمان بیماری‌های عفونی مفید است.

* خوردن ترنجبین با آب پنیر برای اخراج اخلاط سوخته، با ماالشعیر برای دفع اخلاط گرم و با كره برای باز كردن ادرار (در مواردی كه ترشح ادرار بند می‌آید) مفید است.

* اگر ترنجبین با آب زیره خورده شود، برای دفع صدای شكم كه با تب خفیفی توام باشد، نافع است.

* جوشانده‌ی آن معرق است.

* مالیدن روغن برگ‌های آن برای روماتیسم نافع است.

* گل‌های آن برای بواسیر مفید است.

* عرق گیاه ترنجبین اگر مدتی خورده شود، برای دفع سنگ كلیه و مثانه موثر است.

- مقوى كبد، معده و روده‌هاست.

- حرارت و التهابات درونى را تسكين مى‏دهد.

- غم و غصه را برطرف و گلو را نرم مى‏كند .

- بدن را گرم مى‏كند، در تب‌هاى حاد و پيش‏گيرى نرمى استخوان موثر است.

- ترنجبین براى صاحبان مزاج گرم مقوى باه و اعصاب است.

- گل‌های آن برای زخم‌هاى بد و جراحت‌ها التيام‌بخش است.

- براى تصفيه‌ی خون، كنترل سرطان و بيماري‌هاى پوستى مفید است.

آب ترنجبین

برای تهیه‌ی آب ترنجبین، مقداری ترنجبین را در آب جوش حل کنید. سپس مایع صاف روی آن را بر دارید و بگذارید کمی بماند تا مواد خارجی آن ته‌نشین شود. مایع صاف شده روی آن، قابل مصرف است.آب ترنجبین اگر صبح ناشتا خورده شود، موثرتر است. مقدار خوراكی معمول آن 12 تا 35 گرم است.

موارد احتیاط

* بیماران مبتلا به حصبه، اسهال خونی، بواسیر، خون ادراری و آبله از خوردن ترنجبین خودداری کنند.

* ترنجبین برای طحال و اشخاص گرم مزاج مضر است.

خواص مشترک شیرخشت و ترنجبین

- خاصیت ضدعفونی کننده دارند و میکروب‌ها را از بین می‌برند.

- به مقدار کم ملین و به مقدار زیاد مسهل هستند ولی اسهال آن‌ها با سایر مسهل‌ها فرق دارد. معده را پاک می‌کنند بدون آن که ایجاد یبوست کنند. اخلاط صفرا را نیز دفع می‌کنند.

- حرارت و تب بدن را از طریق افزایش ترشحات بدن کاهش می‌دهند.

- خوردن آب هندوانه و آب لیمو شیرین همراه شیرخشت و ترنجبین برای درمان زردی مفید است.

hgfd.jpg


- مقوی کبد، معده، کلیه و روده‌ها هستند.

- چنانچه شیر جوشیده را با شیرخشت و ترنجبین مخلوط و شیرین کرده و آن را به صورت بمالید، برای طراوت گونه بسیار موثر است.

- به سبب داشتن املاح زیاد و کلسیم برای معالجه و پیشگیری نرمی استخوان اثری نیکو دارند.

- شیرینی این دو برای دندان مضر نیست بلکه از کرم خوردگی و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

- برای رفع علایم ناشی از سرماخوردگی مانند سینه و درد سینه پهلو به خصوص در فصل زمستان توصیه می‌شود. صبحانه یک لیوان شیر که با ترنجبین شیرین شده باشد، بنوشید.

- وجود قند در ترنجبین و شیرخشت برای مبتلایان به مرض قند مضر نیست.

- اگر می‌خواهید کودکان شما رشد کامل کنید تا می‌توانید شیرخشت و ترنجبین به آن‌ها بدهید. مخصوصا به اطفال شیرخوار به جای شربت قند، شربتی از این دو به آن‌ها بدهید تا استخوان‌بندی آن‌ها محکم شده و زود دندان در آورند.

- ترنجبین باعث لینت مزاج شده و برای صفرا، رفع سرفه و استفراغ مفید است. به عنوان ملین و مسهل نیز می‌توان از آن به خصوص برای بچه‌ها و افراد مسن استفاده کرد.

- شیرخشت مقوی کبد و امعاء و احشاء بوده و سرفه، تنگی نفس، برونشیت و خشونت حلق و شش را بر طرف می‌کند و چنانچه با ماالشعیر خورده شود بهتر است.

- شیرخشت در افراد گرم مزاج خاصیت تب‌بری دارد. برای درمان تب‌های شدید و حرارتی نیز توصیه می‌شود، هندوانه همراه شیرخشت مصرف شود.

- همچنین شیرخشت برای بسیاری از بیماری‌هایی که از حرارت و گرمی باشد، مانند حصبه و ... سودمند است.

- در تب‌های حاد، آبله مرغان، انواع حصبه و اسهال خونی، بواسیر و پیدا شدن خون در ادرار، از خوردن ترنجبین خودداری کرده و به جای آن شیرخشت میل کنید.
منبع: طب سوزنی
 
بالا