برگزیده های پرشین تولز

ترجمه مقاله مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme

13msh

Registered User
تاریخ عضویت
15 آپریل 2015
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
10
محل سکونت
تهران
عنوان انگلیسی مقاله: An Introduction to Scheme
عنوان فارسی مقاله: مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme
دسته: مهندسی کامپیوتر - برنامه نویسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هر زبان برنامه نویسی یک مدل ماشین دارد که دیدگاههای زبان بر اساس این ماشین ساخته می شود.زبانهای قدیمی مثل c مدل ماشین سخت افزاری دارند بدین معنی که آنها فکر می کنند که سیستم محیطی در قسمتی از واحدهای سخت افزاری است و بر اساس آن ساخته میشود. زبانهای دیگری مثل prolog ترجیح می دهند فکر کنند که سیستم اساسی یک ماشین منطقی است.
غالبا زبانها نقطه نظرهای متفاوتی را ارائه می دهند:آنها دریافته اند که مدل برای محاسبات بوسیله یک ماشین است که مغز محاسباتی بزرگی دارد که قادر است محاسبات معین را با سرعت و بدون خطا اجرا کند که در غیر این صورت ساختمان ماشین مجهول است. این زبانها که کمتر مناسب هستند به موقعیتهایی از حافظه تقسیم بندی می شوند و اختصاص می یابند. زبانهایی که مناسب هستند به توابع و ارزیابی آنها تقسیم بندی می شوند.هسته scheme که ما مورد بحث قرار خواهیم داد یکی از این زبانهای تابعی است.
تاریخچه :
Scheme بوسیله Gerald jay sussman و guy l.steele در آزمایشگاه mit at در سال 1975 طراحی شد.scheme نسلی از سه زبانی است که در اینجا شرح می دهیم.
در سالهای بین 50 و 60 john maccarthy, لیسپ را که شباهت زیادی به lambda calculus(حساب جامعه و فاضله) داشت طراحی کرد. منطق دانان یک نظریه محاسباتی در سال سی ام مطرح کردند که هر موضوع محاسباتی اساسا" یک تابع بودوهر عملگر عملیات تابع بود. لیسپ یک زبان نوع پویا بود که با یک نحو غیر معمول (پیشوندی وپرانتز گذاری شده ) ساخته شد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


برچسب:ترجمه مقاله مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme
 
بالا