برگزیده های پرشین تولز

داشبورد مدیریتی vdash

Zahrashz

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
12
سن
36
vdash چیست؟
vdash مجموعه ابزارها و سرویس هایی است که به شما برای نمایش گرافیکی اطلاعات کمک می کند. و با استفاده از آن شما می توانید کسب و کار خود را نظارت، آنالیز و بهتر مدیریت کنید. ساخت داشبوردهای مدیریتی، تحلیل و آنالیز اطلاعات، برجسته کردن نقاط بحرانی و کشف الگوهای عملکردی به وسیله گراف های ساده، گویا و استاندارد، بهترین ابزار را در اختیار مدیران قرار می دهد تا با درک بهتر از وضعیت و اخذ تصمیمات سازنده، زمینه پیشرفت کسب و کار خود را فراهم کنند.
 

Zahrashz

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
12
سن
36
آنالیز آسان و سریع با ابزارهای فیلتر، مرتب سازی و دسته بندی

برای آنالیز اطلاعات لازم است داده های مورد نظر را بارها و بارها به اشکال مختلف فیلتر کنیم، دسته بندی آن را تغییر دهیم یا بر اساس فیلدهای مختلف مرتب کنیم. تا نقاط مخفی درون داده خود را نشان دهد.
vdash با ارائه ابزارهای آنالیز اطلاعات ساده و در دسترس به مدیران و تحلیل گران این امکان را می دهد که در کمترین زمان داده های خود را آنالیز نمایند.

 

Zahrashz

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
12
سن
36
ارزیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)
ایجاد محیط نمایش مشترک بین اهداف و عملکرد واقعی سازمان موجب تصمیم سازی بهتر و کارآمد می شود. vdash این شاخص ها را به صورت علائم استاندارد و قابل درک در لحظه، با استفاده از رنگ ها و گراف های اختصاصی این کار نمایش می دهد. این کار به مدیر احازه می دهد که با یک نگاه درک بهتری از وضعیت عملکرد کسب و کار خود شده و نقاط کلیدی برجسته شده را پیگیری نماید.

این شاخص ها معمولا در زمان برنامه ریزی و هدف گذاری سازمان تدوین می شوند و به ارزیابی عملکرد سازمان در بخش های مختلف کمک شایانی می کنند.

حاشیه سود، بهره وری پرسنل، رضایت مشتری و نسبت هزینه به بودجه چند نمونه از شاخص های کلیدی عملکرد هستند.

 

Zahrashz

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
12
سن
36
محرمانه با مدیران ( خیانت ها را خنثی کنید )

image.axd


مدیریت کردن به شیوه درست ، بی شک یکی از دشوارترین شغل ها در سازمان و کارخانجات است ، چون اطلاعات یک کارخانه به صورت مداوم باید از جهات مختلف مورد نظارت و بررسی قرار گیرد تا بتوان از وجود مشکلات آگاه شد و از بحرانی شدن آن جلوگیری کرد .
اقتصاد فقط یک بعد از اموری است که باید همیشه تحت نظارت باشند ، ولی یکی از دشوارترین و مهم ترین عوامل در یک سازمان یا کارخانه که باید به طور پیوسته کنترل شود ، نیروی انسانی آن است .
مسلما مدیر یک کارخانه نمیتواند بر تمام امور مهم مانند تصمیمات اقتصادی ، امور مصاحبه و استخدام و اخراج ، امور اداری و دپارتمان های حسابداری و خزانه داری و انبار و تولید ، به طور مستقیم نظارت نماید ، بنابراین مجبور است افرادی معتمد را به عنوان رابط بین خود و دپارتمان های مختلف سازمان قرار دهد تا آنها مسئولیت نظارت وارائه گزارشات مربوط به آن بخش را بر عهده گیرند . حال یک سوال مطرح میشود ، اگر این افراد که در واقع مطلع کننده مدیر از وضعیت دپارتمان ها هستند ، آنقدر ها هم قابل اعتماد نباشند ، چه خواهد شد ؟
طبق شواهد موجود در جامعه ، بسیاری از اختلاس ها در کارخانه های بزرگ و سازمان ها ، در شرایطی روی میدهد که مدیر از روند آماده شدن واحد اقتصادی تحت مدیریت خود، برای رخ دادن یک اختلاس عظیم ، آگاهی ندارد . چون در این مواقع تمامی اطلاعات و گزارشات ارائه شده به مدیر سوری بوده و با همکاری معاونان درجه یک مدیر تهیه می شوند .
با توجه به حجم عظیم مسائل نیازمند به کنترل ، در یک واحد اقتصادی که به صورت فردی قابل رسیدگی نیستند ، چاره چیست ؟
هم اکنون مدیران در کشورهای جهان اول از نرم افزارهایی استفاده میکنند که به عنوان یک معاون درجه اول صادق و هوشمند ، در کنترل و سنجش امور یک سازمان ، مدیر را یاری میکنند . در این نرم افزارها اطلاعات تمامی بخش های کارخانه از بخش تولید و دپارتمان مالی گرفته ، تا ساعات ورود و خروج کارمندان ذخیره میگردد و با نمودارهایی گویا ، مستقیما در هر لحظه ، مدیر را از وضعیت تمام قسمت های کارخانه مطلع مینماید و هر رویداد غیر عادی را با رنگی قرمز به نمایش درمیآورد تا توجه مدیر را به آن بخش جلب نماید . این نرم افزارها را داشبوردهای مدیریتی می نامند . بد نیست بدانید احتمال اختلاس و هماهنگی های غیر قانونی پرسنل ، در سازمان هایی که از داشوردهای مدیریتی استفاده میکنند تا 85% کاهش می یابد .

منبع : vdash.ir
 

Zahrashz

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2015
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
12
سن
36
نظرسنجی: مدیران جهانی‌ از فناوری چه میخواهند؟

به تازگی تحقیقی را بین مدیران اجرایی آسیا و اقیانوسیه که بخشی از اجلاس امسال همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) بوده اند، انجام داده ایم تا به یافته هایی از اولویت‌ها و نقاط ضعف آنها برسیم. بیش از ۳۷۰ نفر از رهبران کسب و کار که در نظر سنجی PwC سال ۲۰۱۲ APEC شرکت کردند، برای بهره برداری از پتانسیل رشد منطقه خود را مشتاق نشان دادند. ما از آنها پرسیدیم که تا چه حد فناوری و نوآوری، موردنیاز آنها در سازمان‌هایشان برای حل مشکلات و به دست آوردن فرصت‌های جدید است؟

در ادامه سه حوزه‌ای که مدیران در آنها نیاز حیاتی و فوری برای فناوری و نوآوری را دارند خواهیم دید و همچنین پیشنهادات من برای اینکه چگونه تکنولوژی میتواند به مدیران برای رسیدن به خواسته‌هایشان کمک کند.

۶۷ درصد از مدیران گفتند که فناوری و نوآوری میتواند به آنها برای پیداکردن و حفظ استعدادها کمک کند

این واکنش قوی با در نظر گرفتن اینکه ۵۶ درصد از مدیران معتقد بودند که عمق استعداد برای نوآوری بسیار مهم است، تعجب آور نیست. و فقط ۹ درصد آنها از ترکیب نیروهای خود بسیار راضی‌ بودند. علاوه بر این، مدیران برای اینکه نیروی کار خود را تا حد ممکن گسترش دهند، اقدام به استخدام کارکنان برای جایگزینی کارگران میکنند. این دو حوزه‌ای هست که تکنولوژی میتواند برای حل چالش استخدام و حفظ نیرو به مدیران جهانی‌ کمک کند:

نیاز مبرم به استعدادهای فنی‌ برای تیم‌ خود

بعد از اینکه اکثر خدمات آی‎تی به شرکتهای دیگر سپرده شدند، بیشتر بخش‌های آی‎تی با کمبود مهارت‌های کافی‌ برای پیش‎بینی‌، طراحی و مدیریت راه حل‌های با کیفیت برای کسب و کارشان مواجه شدند. آنها دیگر در محل شرکت خود، کارکنان مسلط بر آخرین فناوری‌های روز مثل برنامه نویسی گوشی‎های همراه، داده‌های بزرگ و تجزیه، تحلیل و محاسبات کلود (ابری) ندارند. پس بخش تکنولوژی باید تلاش زیادی در استخدام‌های موثر برای رسیدن به نوآوری را نیز انجام دهد.

تنظیم سیاست‌های محل کار و فناوری‌های اجرایی در جهت افزایش رضایت کارکنان

مدیران آی‎تی نقش مهمی‌ در از بین بردن مقاومت کارکنان در برابر استفاده از آی‎تی و گسترش سیستم‌های همکاریهای داخلی‌ دارند. با این سیستم‌ها کارکنان میتوانند با زحمت کمتر و همواره، تبادل اطلاعت داشته باشند. کارکنان همیشه، در هر کجای جهان که باشند، از قوانین و فناوری‌هایی‌ که آنها را قادر می‌سازد که در کمترین زمان، بیشترین و بهترین محصولات را تولید کنند، استقبال میکنند. پرورش یک اکوسیستم متصل سازمانی، زنجیره‌ای را ایجاد می‌کند که کارکنان همیشه مطمئن هستند که میتوانند آن‎را بگیرند.

۵۸ درصد از مدیران معتقدند که فناوری و نوآوری در بهبود روابط با مشتریان موجود و بالقوه به آنها کمک می‌کند

بسیاری از مردم با شنیدن بهبود روابط با مشتریان، به مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فکر میکنند. درست است که CRM برای ارائه خدمات بهتر به مشتری و هوشمندانه صحبت کردن با آنها لازم است، اما CRM فقط یک جنبه از همه آن چیزی است که برای تعمیق روابط با مشتریان لازم است. ارائه مشتری مداری از همهٔ جنبه‌های سازگار بسیار مهم هست. مدیر آی‎تی می‌بایست به خوبی با همه واحدهایی که با مشتری در ارتباط هستند، مثل توسعه محصول، بازاریابی، فروش و خدمات، همکاری کند تا بتواند به مدیر عامل شرکت نشان دهد که چگونه فناوری میتواند همچون قفلی بر وفاداری مشتریان باشد و با باز کردن قفل داده‌های مشتریان باعث ارائه محصولات و خدمات خلاقانه شود.

۵۵ درصد از مدیران معتقدند که فناوری و نوآوری در تسریع جمع‌آوری اطلاعت بازار به آنها کمک می‌کند

مدیران، فشاری که برای حرکت مستمر به سمت نوآوری وجود دارد را درک میکنند. نوآوری دوره‌ای و از هم گسسته برای بازار رقابتی کافی‌ نیست. مشتریان و سرمایه گذاران انتظار دارند که نوآوری همیشه در جریان باشد.

ترکیب تجزیه و تحلیل ترافیک مشتری با رسانه‌‌های اجتماعی میتواند تا حد زیادی به بهبود دید شرکت از بازار کمک کند و به شرکتها برای رسیدن به بینش بهتر و سریع تر برای رسیدن به استراتژی نوآوری اطلاع رسانی کند. در حال حاضر بسیاری از مدیران آی‎تی برای ایجاد برنامه‌های نظارت بر رسانه‌‌های اجتماعی، شروع به همکاری با مدیران بازاریابی کرده اند و انتظار داریم که با اینکار افزایش چشمگیری در سرعت این جریان ببینیم.

نظرسنجی Digital IQ در سال ۲۰۱۲ نشان داد که ۶۰ درصد از مدیران آی‎تی مستقیماً به مدیر عامل گزارش میدهند. دوره گزارش دادن مدیران آی‎تی به مدیران مالی‌ گذشته است و این نشان میدهد که مدیران عامل اهمیت آی‎تی به عنوان یک بخش توانمند در برنامه‌های شرکت را درک کرده اند.

مدیران آی‎تی آیا شما هم با چالش‌های اینچنینی روبه رو شده اید؟ آیا شما هم مسائلی‌ مشابه این با مدیر عامل شرکت خود دارید

منبع :داشبورد مدیریتی vdash.ir
 
بالا