برگزیده های پرشین تولز

تاپیک جامع ویندوز 10

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بالاخره مایکروسافت اقدام به عرضه ویندوز جدیدتر خود بعد از ویندوز 8.1 اقدام نمود . در این تاپیک به معرفی ویژگی های این سیستم عامل میپردازم . همچنین مواردی مثل مشکلات و فعالسازی هم پرداخته میشود .
ویندوز ۱۰ (به انگلیسی: Windows 10) با اسم رمز آستانه/سرآغاز (به انگلیسی: Threshold) آخرین نسخهٔ سیستم‌عامل از خانوادهٔ ویندوز ان‌تی شرکت مایکروسافت و نسخهٔ بعد از ویندوز ۸٫۱ است.[۱] ویندوز ۱۰ نخستین بار در ۸ مهر ماه ۱۳۹۳ در یک رویداد رسانه‌ای پرده برداری شد. ارتقاء به این ویندوز برای دارندگان ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ (به غیر از نسخه‌های Enterprise) در سال اول رایگان است. در ادامه مایکروسافت تصمیم دارد تا با فروش اشتراک یک ساله ویندوز، سود خود را تأمین کند. این سیستم عامل در رایانه‌های شخصی، رایانه‌های همراه، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی یکپارچه به‌کار می‌رود. نسخهٔ نهایی این سیستم عامل قرار است در تابستان سال ۲۰۱۵، پیش از شروع سال تحصیلی در سپتامبر منتشر شود.
منبع ویکی پدیا فارسی
8eaa4b3eb6366196d420b5ecfe808259_XL.jpg


به نقل از زومیت :
چگونه کامپیوتر خود را برای دریافت و نصب ویندوز 10 آماده کنیم
مدت زمان زیادی تا عرضه‌ی عمومی ویندوز ۱۰ باقی نمانده است. نسخه‌ی جدید ویندوز برای کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ در صورت رزرو قبلی در دسترس خواهد بود. اگر شما رزروی برای نصب ویندوز جدید صورت نداده‌اید تا مراحل نصب ویندوز ۱۰ را از رزرو تا نصب و راه‌اندازی را مرور کنیم.
در روز ۷ مرداد، مایکروسافت بیلد نهایی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران ثبت نام شده قرار خواهد داد. کاربران ویندوز ۷ و ۸ که ویندوز جدید را رزرو کرده‌اند می‌توانند آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند اما اگر ویندوز ۱۰ را رزرو نکرده باشید راهی برای نصب آن وجود دارد؟

در ادامه به توضیح مرحله به مرحله‌ی نصب ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت. چگونه در زمان دسترس بودن، ویندوز ۱۰ را نصب کنیم؟ چگونه سیستم خود را برای آپگرید آماده کنیم؟ چه مواردی را قبل از کوچ کردن به ویندوز ۱۰ باید بدانیم؟ همه‌ی این سوال‌ها در ادامه پاسخ داده خواهند شد.

گام اول: تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در روز عرضه ویندوز ۱۰ آن را نصب کنید یا خیر
ویندوز ۱۰، روان‌ترین و بهترین ویندوز تاریخ هم که باشد، قطعا ایراداتی و مشکلاتی به خصوص در نسخه‌های اولیه خواهد داشت
با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ همگی برای دانلود و نصب آن ذوق زده خواهیم بود. در روزهای اولیه در تلاش برای مشاهده کردن تغییرات رابط کاربری در سیستم عامل جدید خواهیم بود. اما نکته‌ای در این میان هست که کمتر به آن توجه می‌شود. اگر ویندوز ۱۰، روان‌ترین و بهترین ویندوز تاریخ هم باشد، قطعا ایراداتی و مشکلاتی به خصوص در نسخه‌های اولیه خواهد داشت.

اگر وسواسی نیستید و مشکلات کوچک شما را آزار نمی‌دهند، ویندوز ۱۰ را دانلود و نصب کنید. اما برای شروع باید مشخصات سخت‌افزاری لازم برای این بروزرسانی را بدانید.

مایکروسافت در وبسایت رسمی خود، ملزومات سیستمی برای بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را این گونه بیان می‌کند:

  • پردازنده: ا گیگاهرتز یا بیشتر
  • رم: ا گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
  • حافظه داخلی مورد نیاز: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیکی: دیوایس‌ گرافیکی DirectX 9 مایکروسافت با درایور WDDM
  • حساب کاربری مایکروسافت و دسترسی به اینترنت
البته نگاهی به ملزومات سیستمی ذکر شده نشان می‌دهند که غالب افرادی که کامپیوتر دارند می‌توانند ویندوز ۱۰ را نصب و اجرا کنند.

خبر خوب برای کاربران کنونی ویندوز ۷ این است که ویندوز ۸ و به تبع آن ویندوز ۱۰ طوری طراحی شده‌اند که فضای بیشتری از ویندوز ۷ را اشغال نکرده و به علاوه حافظه‌ی رم کمتری را نیز استفاده کنند.

گام دوم: با رزرو ویندوز ۱۰ خود را آماده‌ی بروزرسانی بکنید
v_fLjlIORZKo.jpg


مایکروسافت تصمیم گرفته که به جای قرار دادن لینک دانلود و دادن اجازه‌ی دسترسی به عموم، ویندوز ۱۰ را در چند مرحله عرضه کند. این تصمیم برای جلوگیری از ایجاد بار ترافیک اضافی بر روی سرورها در روز اول، اتخاذ شده است. البته این اتفاق به معنای این نیز است که باید برای مطمئن شدن از دریافت ویندوز ۱۰، جای خود را در صف دانلود رزرو کنید.

آن طور که مایکروسافت اعلام کرده است، برای رزرو جای خود در صف دانلود، نیاز به نصب اپلیکیشن Get Windows 10 دارید. اگر بروزرسانی ویندوز شما در حال حاضر به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شود، می‌توانید آیکون این اپلیکیشن را در قسمت راست نوار اعلانیه‌ها در پایین صفحه ببینید. اگر بروزرسانی‌های ویندوز خود را به صورت دستی نصب می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به بخش بروزرسانی، این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

اگر این اپلیکیشن را ندارید و در قسمت بروزرسانی نیز آن را نمی‌بینید، مایکروسافت دلایل این اتفاق را نیز شرح داده است:

  • سیستم شما باید حداقل به ویندوز ۷ سرویس پک یک یا ویندوز ۸.۱ بروز شده باشد
  • بروزرسانی خودکار برای ویندوز شما غیرفعال است
  • شما عملکرد بروزرسانی لازم برای ویندوز را غیرفعال کرده یا از نصب خارج کرده‌اید
  • ویندوز شما نسخه‌ی کپی بوده و اصلی نیست
وقتی که نسخه‌ی ویندوز خود را رزرو کردید، فایل‌هایی در پس زمینه شروع به دانلود شدن می‌کنند تا سیستم شما را برای دریافت ویندوز ۱۰ پیش از روز ۷ مرداد آماده کند. ‌مراحل دانلود و نصب بسته به جابگاه شما در صف رزرو پس از روز ۷ مرداد کامل خواهند شد.

گام سوم: آماده‌ی بروزرسانی شوید ( از فایل‌های خود بک‌آپ بگیرید)
PB4F95XZQKeH.jpg


توصیه می‌شود قبل از بروزرسانی حتما از اطلاعات مهم خود بک‌آپ بگیرید
مانند بروزرسانی‌های قبلی از سیستم عاملی به سیستم عامل جدیدتر، فایل‌ها و مدارک موجود بر روی حافظه‌ی سیستم شما دچار تغییر نخواهند شد، البته نمی‌توان از این مورد اطمینان کامل و صد درصدی داشت.

دلیلی برای امتحان کردن آن نیز وجود ندارد. تا زمان معرفی مدت کافی برای بک‌آپ گیری از اطلاعات و مدارک مهم وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از بروزرسانی حتما این کار را انجام دهید.

به علاوه تمامی داده‌ها از جمله شماره سریال نرم‌افزارهای خریداری شده و رمزهای عبور مختلف خود را جمع‌آوری کنید تا اگر مشکلی در روند بروزرسانی بوجود آمد، اطلاعات خود را از دست ندهید.

گام‌های سه تا پنج: اگر بخواهید پس از بروزرسانی، ویندوزی تمیز و خالی از اطلاعات داشته باشید باید چکار کنید؟
اگر می‌خواهید پس از بروزرسانی به ویندوز ۱۰، همه چیز از صفر شروع شود و اطلاعاتی که سال‌ها در ویندوز قبلی داشته‌اید به ویندوز جدید منتقل نشوند، در ادامه با ما باشید تا روش انجام آن را توضیح دهیم.

وقتی که ویندوز خود را بروزرسانی کردید، امکانی برای شما فراهم خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید ویندوز ۱۰ تازه وتمیزی را بر روی سیستم خود نصب کنید. نیازی به خرید ویندوز ۱۰ یا برگشت به نسخه‌ی قبلی و انجام دوباره‌ی بروزرسانی نیست.

گام آخر: ویندوز را خریداری کنید
ویندوز ۱۰ به مدت یک سال به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داشت
ویندوز ۱۰ به مدت یک سال برای بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، پس بهتر است اگر قصد بروزرسانی دارید قبل از ۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ این کار را انجام دهید چرا که پس از تاریخ آپگرید به ویندوز ۱۰ فقط از طریق خرید آن ممکن خواهد بود. گفتنی است نسخه‌ی هوم ویندوز جدید، ۱۲۹ دلار قیمت دارد.
 
Last edited:

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ویندوز 10 بمدت 10 سال بروزرسانی می شود، مرگ ویندوز 7 در سال 2020

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار : ویندوز 10 در روز 7 مرداد رونمایی می شود و ارتقا برای دارندگان نسخه های معتبر ویندوز 7 و 8.1 رایگان خواهد بود. احتمالاً می دانید که ویندوز 10 آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز خواهد بود و برای مدت ها بروزرسانی می شود. برای اولین بار مایکروسافت خود به تشریح مدت زمان پشتیبانی از ویندوز 10 پرداخته است.

Windows10_1.jpg


زمانی که مایکروسافت خبر از رایگان بودن این سیستم عامل داد، هم زمان به "مدت زمان پشتیبانی از دستگاه در طول حیات آن" اشاره کرد که ابهامات زیادی با خود دارد، از آنجایی که ویندوز 10 به عنوان یک سرویس همواره بروزرسانی می شود و قابلیت ها و تغییرات جدیدی نیز ارائه می شود، کاربر تا چه مدتی از پشتیبانی بر خوردار می شود؟ مطمئناً نمی تواند ابدی باشد! پیش تر مایکروسافت در نشستی با سرمایه گذاران این کمپانی به تشریح این مسئله پرداخته و از "مدت زمان پشتیبانی از دستگاه" یا دوره حیات آن یاد کرده است.

با اینکه مایکروسافت از نحوه تعیین مدت زمان پشتیبانی از وسائل مختلف هنوز جزئیاتی ارائه نکرده است، اما این کمپانی با بروزرسانی فکت شیت (گزارش برگ) چرخه حیات ویندوز 10؛ از پشتیبانی این سیستم عامل تا سال 2025 پرده برداشته است. همانند نسخه های پیشین سیستم عامل ویندوز، ویندوز 10 نیز از دو فاز پشتیبانی در دوره حیات خود برخوردار خواهد بود؛ پایان فاز اصلی و آغاز فاز پشتیبانی گسترش یافته. فاز نخست در روز 22 اکتبر سال 2020 میلادی و فاز آخر در 14 اکتبر سال 2025 پایان می یابد، به عبارتی ویندوز 10 جمعاً به مدت 10 سال بروزرسانی می شود. طی فاز نخست یا اصلی که از زمان عرضه رسمی 5 سال به طول می انجامد؛ مایکروسافت بروزرسانی ها و قابلیت های جدیدی را ارائه می کند. در فاز آخر یا گسترش یافته؛ پشتیبانی تنها به رفع مشکلات امنیتی محدود می شود و خبری از قابلیت های جدید نخواهد بود.

پشتیبانی از ویندوز 7 سال 2020 خاتمه می یابد
مدیر عامل مایکروسافت آقای ساتیا نادلا پیش تر تشریح کرده بود که اولیت اصلی این کمپانی برای ویندوز 10، ارتقای کاربران ویندوز 7 به این سیستم عامل جدید است، بویژه از آنجایی که بیش از 50 درصد کامیپوتر های جهان مبتنی بر ویندوز 7 هستند، به عبارتی از هر دو کامپیوتر، بیش از یکی از آنها به ویندوز 7 مجهز است. هم اکنون فاز نخست از پشتیبانی ویندوز 7 در 13 ژانویه سال میلادی جاری به پایان رسیده است و این سیستم عامل در فاز پشتیبانی گسترش یافته به سر می برد که آن نیز در روز 14 ژانویه سال 2020 میلادی به اتمام می رسد.

بنابراین ویندوز 10 به مدت 5 سال پس از بازنشستگی ویندوز 7 پشتیبانی می شود و فرصت و گزینه مناسبی برای ارتقای کاربران ویندوز 7 به نسخه جدیدتر سیستم عامل ویندوز خواهد بود. به وضوح مایکروسافت با ارائه بروزرسانی های بیشتری، طول عمر ویندوز 10 را چند سال دیگر افزایش می دهد، با این حال جالب خواهد بود که بفهمیم آیا مایکروسافت یک بار دیگری با مشکل ویندوز XP مواجه می شود و کاربران زیادی به ارتقا تن نخواهند داد یا خیر.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
نسخه نهایی که نیومده الان فقط آزمایشی هست
 

achardownload

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2015
نوشته‌ها
470
لایک‌ها
96
ویندوز 7 بهترین ویندوز برای اجرای بازیه. ویندوز 8 هم در حد ویندوز 7 نبود. ببینیم تست ویندوز 10 چی از آب در میاد.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
نرم افزار هایی که روی ویندوز 7 نصب میشدن الان روی ویندوز 10 هم نصب میشن؟
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

+Salman

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2014
نوشته‌ها
873
لایک‌ها
215
سلام

کسی اینجا نصب کرده ؟

بیلدش چی هست ؟
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
به نقل از وبسایت ماهنامه سخت افزار :
نسخه نهایی ویندوز 10 آمد؛ برای ثبت نام بروزرسانی رایگان بشتابید!

ویندوز 10 آمد! سرانجام پس از گذشت 9 ماه از آغاز برنامه گسترده تست مایکروسافت، نسخه نهایی ویندوز 10 راه خود را به سیستم های کاربران گشوده و تنها کافی است چند باری کلیک و تایپ کنید تا دریچه های ویندوز 10 به روی PC محبوبتان گشوده شود. تمامی سیستم هایی که ویندوز 7 یا 8.1 را اجرا می کنند و آخرین بروزرسانی آنها به کمتر از یک سال پیش (تا امروز چهارشنبه 29 جولای 2015) باز می گردد، رایگان به روز خواهند شد و دیگر کاربران نیز بایستی مبلغی را به این منظور و بسته به ویرایش سیستم عامل (خانگی، حرفه ای و ...) هزینه کنند. در نسخه تازه منوی استارت نونوار شده، اپلیکیشن ایکس باکس و سرویس بازی آنلاین ایکس باکس وان با ویندوز آمیخته شده و مرورگر Edge و یک سری اپلیکیشن تازه دیگر به لیست نرم افزارها افزوده شده اند.

پیش از هر چیز بگوییم که نصب ویندوز سریع خواهد بود، اما برای دریافت آن باید کمی صبر کنید. مایکروسافت تصمیم گرفته بروزرسانی را با آرامش و به تدریج در میان کاربران توزیع کند تا فرصت کافی برای رفع ایرادات احتمالی فراهم شود. از قرار غول ردموند خیلی محتاط شده و با وجودی که برنامه Windows Insider را برای تست گسترده سیستم عامل برپا کرده بود، همچنان گام های بعدی را با احتیاط بر می دارد.

به هر شکل، اگر سیستم عاملتان شرایط دریافت نسخه رایگان را داشته باشد، یک آیکون کوچک در بخش ناحیه اعلان خواهید دید که با کلیک روی آن وارد برنامه بروزرسانی ویندوز می شوید. اینجا کافی است یک ثبت نام کوچک انجام دهید تا خود مایکروسافت هر زمان که نوبت به شما رسید، ویندوز 10 را برایتان ارسال نماید.

01.jpg


اگر این آیکون را مشاهده نکردید، می توانید سیستم خود را واجد شرایط کنید؛ به این معنا که ویندوز 7 را تا سرویس پک 1 به روز نمایید یا ویندوز 8.1 را روی PC در حال اجرا داشته باشید. حداقل نیازهای سخت افزاری ویندوز 10 نیز به این قرار است:

حداقل نیازهای سخت افزاری ویندوز 10
فرکانس پردازنده

1 گیگاهرتز

حافظه اجرایی (RAM)

1 گیگابایت برای سیستم عامل 32 بیتی

2 گیگابایت برای سیستم عامل 64 بیتی

فضای ذخیره سازی

16 گیگابایت برای سیستم عامل 32 بیتی

20 گیگابایت برای سیستم عامل 64 بیتی

کارت گرافیک

توانایی پشتیبانی از دایرکت ایکس 9 و پس از آن به همراه درایور نمایشگر WDDM 1.0

وضوح نمایشگر

800x600
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
تاریخچه ی منوی استارت ویندوز؛ 23 سال و همچنان موفق ودل پذیر
یکی از اولین ویژگی‌هایی که در مورد ویندوز ۱۰ جلب توجه کرد، بازگشت منوی شروع (Start Menu) بود. منویی که طرح‌های مختلف آن بیش از دو دهه است که مورد استفاده‌ی کاربران قرار می‌گیرد. در ویندوز ۸ این منو با Start Screen جایگزین شده بود که سهم این نسخه از ویندوز در بازار سیستم عامل‌ها به وضوح عدم استقبال کاربران از این جایگزینی را نشان می‌دهد. در این مطلب به سفری در زمان خواهیم رفت تا به سیر تحولات منوی استارت از دهه‌ی ۹۰ میلادی تاکنون نگاهی بیندازیم.
منبع وبسایت شهر سخت افزار
 

persianlicence

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2013
نوشته‌ها
432
لایک‌ها
105
محل سکونت
Tehran
من الان ویندوز 8.1 کرک شده دارم میتونم این آپدیت رو روش انجام بدم ؟ کرک میپره ؟ مشکلی برای برنامه ها و... پیش نمیاد ؟
یا برم فایل iso داخل سایت ها رو بگیرم و از اول ویندوز نصب کنم
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
من الان ویندوز 8.1 کرک شده دارم میتونم این آپدیت رو روش انجام بدم ؟ کرک میپره ؟ مشکلی برای برنامه ها و... پیش نمیاد ؟
یا برم فایل iso داخل سایت ها رو بگیرم و از اول ویندوز نصب کنم
بهتره از اول و clean install نصب کنید .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
من الان ویندوز 8.1 کرک شده دارم میتونم این آپدیت رو روش انجام بدم ؟ کرک میپره ؟ مشکلی برای برنامه ها و... پیش نمیاد ؟
یا برم فایل iso داخل سایت ها رو بگیرم و از اول ویندوز نصب کنم
بهتره از اول و clean install نصب کنید .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
در روز نخست از عرضه ویندوز 10؛ بروزرسانی های بسیار مهمی منتشر شد

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار : ویندوز 10 هم اکنون در سیستم کاربرانی که خوش شانس بوده و توانسته اند آپدیت را دریافت کنند، خودنمایی می کند. اگر شما هم جزو این دسته اید، شاید بدانید که مایکروسافت وصله ای امنیتی را برای این سیستم عامل منتشر کرده است. می توان گفت با این به روز رسانی، ویندوز 10 هم اکنون حجمی تقریباً 6 گیگابایتی دارد.

windows10desktop_0.jpg


این به روز رسانی جدید در روز اول کاری ویندوز 10، حجم بالایی دارد و به نظر می رسد حاوی اصلاحات زیادی برای باگ های مختلف ویندوز 10 است.

بر اساس تحلیل و بررسی های انجام گرفته از سوی افراد مختلف، واکنش بسیاری از آن ها به ویندوز 10 مثبت بوده و بیشتر افراد این سیستم عامل را جایگزینی برای ویندوز 7 می دانند و نه ویندوز 8.1. در کل عکس العمل منفی ای نسبت به جدیدترین شاهکار مایکروسافت دیده نشده است.

W10DeskLow.jpg


طبیعی است که سیستم عامل جدید، در مراحل اولیه حضور خود، شاهد مشکلات و باگ هایی باشد که به تدریج از سوی مایکروسافت برطرف خواهد شد. انتظار می رود این کمپانی در روزها و هفته های آینده به روز رسانی های دیگری نیز برای ویندوز 10 منتشر کند و این وصله امنیتی آخرین مورد نخواهد بود. بنابراین اگر می خواهید سیستم عاملی پایدارتر داشته باشید، تصمیم با شماست و می توانید اندکی بیشتر از دیگران صبور باشید.

لینک دانلود :

نسخه 64 بیتی: (KB3074683 (x64

نسخه 32 بیتی: (KB3074683 (x86
 
بالا