برگزیده های پرشین تولز

مقایسه سیستم عامل های ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۷

mrezabahrami

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 جولای 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
4
سن
37
فکر کردن درباره تفاوت رابط کاربری سه ویندوز ۷ ، ۸٫۱ ، ۸ و ۱۰ آسان است. آیا شما یک منوی استارت یا یک صفحه آغازین برایتان اهمیت داشته و آیا از برنامه های دکستاپ یا برنامه های فروشگاه Windows Store استفاده می کنید. شاید این موارد برای شما مهم باشند اما عوامل دیگری همچون امنیت، عملکرد و میزان سرعت به همان اندازه بلکه بیشتر اهمیت دارد. یک توسعه دهنده برنامه ویندوز در این بین ممکن است امکاناتی را بدست آورده و یا از دست دهد اما تغییر ساختار سیستم عامل اهمیت بالایی در کار آنها دارد.

ویندوز ۷ : سریع تر ، کوچک تر و بهتر

زمانی که ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۸ عرضه شد رابط کاربریش با ویژگی های جدیدی از جمله نوار ابزاری با آیکونهای پین، aero snap و پیشرفت های امنیتی بسیاری همراه بود. البته این ویژگی ها هریک کارایی خاص خود را داشته و وجودشان بی معنا نبوده است.



ویندوز از پایگاه کد کوچکی برخوردار است و این در حالی بوده که نسخه های جدید ویندوز از پایگاه کد قوی تر و بزرگتری در اجرا بهره می برند. این موضوع تا حد بسیاری قانون مور را تحت فشار قرار داده و همین امر موجب محبوبیت بیشتر نوت بوک ها و تلفن همراه می گردد.

همچنین این امر به معنای ساخت ویژگی هایی مانند شبکه های بی سیم، اتصالات بلوتوث، پهنای باند تلفن همراه قابل اطمینان تر و پشتیبانی از هر صفحه نمایش لمسی در کنار شتاب سنج است.

اما در ویندوز ۷ ، مایکروسافت برای نخستین بار به مدت ۵ سال به دوباره فاکتورگیری داخلی پرداخته تا کدها به هم پیوسته ای که سیستم عامل را تشکیل می دهند با بهبودی همراه باشند.

شیوه MinWin مایکروسافت موجب شد تا تیم سازنده ویندوز بدون هیچ نگرانی به بهبود کدهای پیوسته بپردازد، بنابراین این امر موجب می شود تا بروزرسانی و ویژگی های جدید آسان تر به سیستم عامل افزوده شود.



ویندوز ۷ با افزودن مدیریت انرژی به BIOS و هر درایور سخت افزاری موجب بهبود طول عمر باتری شده ، بنابراین سیستم در صورت استفاده نشدن می تواند خاموش باشد. مانند پورت USB که به چیزی متصل نباشد ، انرژی را از بخش های پردازنده گرفته تا هنگام آماده به کار در حالت انرژی کم بوده که به اصطلاح همان ( چه مقدار انرژی برای مدت زمانی که می خواهید از کامپیوتر استفاده کنید لازم است.) می گویند.

زمانی که ویندوز شروع به متوقف کردن برنامه های کاربردی وقفه در عملکرد پردازنده می کند زمان بیشتری را برای انجام دستورات در حالت انرژی کم صرف خواهد کرد. (تنظیمات تغییراتی کروم، اولویت بندی عملکرد بیش از انرژی ذخیره شده)

ویندوز ۸٫۱ : بیش از فقط یک مترو

صفحه شروع تمام صفحه، نوار برنامه هایی مشابه تلفن های هوشمند ( در زمان انتشار به عنوان مترو وار شناخته می شد) و برخی دیگر از ویژگی های بارز ویندوز ۸ می باشد. همچنین این ویندزو بر بیگانه بودن کاربران دکستاپ و ماوس با قابلیت لمسی تاکید داشته است.



ویندوز ۸ با پشتیبانی از سخت افزار جدید، پیشرفت های امنیتی قابل توجه از جمله بوت شدن امن، بیومتریک بهبودیافته، فایروال و بسته فیلترینگ جدید مستقیما آمادگی برای اجرا از طریق یک فلش USB ، دایرکت ایکس بهبودیافته و نسخه ای از سرور Hyper-V جهت مجازی سازی که مشابه سرور ۲۰۱۲ بوده را داشته است.

با فعال کردن standby راهی برای مصرف انرژی پایین سخت افزار و پردازنده مرکزی ایجاد می شود که همه آنها در ارتباط با یکدیگر قرار دارند. ویندوز ۸ همچنین میزان انرژی را بهبود بخشیده و این کار را با اندازه گیری قدرت تک تک اجزای PC جهت مصرف بهینه انجام می دهند.



یک سال بعد مایکروسافت قابلیت های جدید به ویندوز ۸٫۱ داد که می توان به قرار دادن دکمه بازگشت استارت که اجازه می داد شما بوت شدن مستقیم به دکستاپ را انتخاب کنید و برخی تغییرات در رابط مترو مانند که این اجازه را می داد تا سایز پنجره هر نرم افزار را تغییر دهید. جدای از این طیف گسترده‌ای از امنیت و بهبود مدیریت کسب و کار نیز به ویندوز افزوده شد. همچنین در ویندوز ۸٫۱ با فناوری میراکست سخت افزارهای جدیدتر قابلیت استریم تصاویر از طریق Wi Fi را پیدا کردند.

سپس OneDrive نیز با Explorer به صورت یکپارچه شده است. این به معنای آن بوده که می توان با حساب کاربری مایکروسافت به سیستم ورود پیدا کرد و چنین چیزی موجب می شود تا نه تنها از برنامه های فروشگاه بهره ببرید بلکه همگام سازی تنظیمات خود را به رایانه های شخصی دیگر نیز منتقل کنید. حتی اگر شما متصل هم نشوید می توانید فایل ها را در فضای ابری مشاهده و ذخیره کنید.

ویندوز ۱۰ : جلو و عقب

در ویندوز ۱۰ مایکروسافت به پشتیبانی از ایده های ویندوز ۸ پرداخته است. برنامه های مترو در حال حاضر به عنوان برنامه های جهانی شناخته شده است. روی دکستاپ می توان آنها را همانند سایر برنامه ها اجرا کرد اما این برنامه را می توان در روی دستگاه های مختلفی از قبیل PC، XBOX One و HoloLens اجرا نمود.

یکپارچه سازی OneDrive از نسخه پایه اش فاصله گرفته و شما می توانید همچنان پوشه های همگام سازی را مشاهده کنید اما نمی توانید هنگامی که آنلاین نیستید مدت زمان طولانی به مشاهده لیست پوشه ها بپردازید. نوار charm از کار افتاده و جای آن را مرکز اطلاعیه های IOS مانند گرفته است.

مرورگر جدیدی نیز به نام Edge در کار بوده که بیشتر مشابه کروم است و در کنار آن اکسپلورر نیز برای سازگاری با سایت های تجاری قدیمی وجود دارد. (البته احتمالا کاربران به استفاده از اکسپلورر بپردازند زیرا بیشتر ویژگی های Edge در اواخر امسال به ویندوز افزوده می شود.)



باز هم در ویندوز جدید شاهد پیشرفت های امنیتی بسیاری هستیم که می توان به سیستم Windows Hello اشاره کرد. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا با قابلیت اسکنر اثر انگشت، عنبیه چشم و یا صورت وارد ویندوز شوند. چنین قابلیت هایی موجب محافظت بیشتر اطلاعات شخصی و کسب و کار افراد می شود که کار را برای افراد متخلف بسیار دشوار و تقریبا غیرممکن می کند.

همچنین این سیستم عامل با بهبود عملکرد نیز رو به رو شده و سرعت عمل سریع تری دارد. ویندوز ۱۰ جدای از این توانایی پاکسازی بهتر فضای درایوها را پس از نصب و بروزرسانی داراست.

ویندوز ۱۰ در کنار تغییر رابط کاربریش ، به شکلی طراحی شده تا کاربری خوبی با ماوس و کیبورد داشته باشد. ویندز ۱۰ نسبت به ویندوز های ۷ و ۸٫۱ استفاده آن روی تبلت آسان تر نیز شده است.

انتقال به ویندوز ۱۰ بیشتر شبیه به انتقال به یک سرویس است زیرا پس از آن خبری از دریافت نسخه جدید ویندوز نبوده و باید تنها به صورت بروزرسانی ویژگی های جدیدی دریافت کنید.

مایکروسافت امیدوار است با نسخه جدید ویندوز که از ویژگی های جدید و تغییراتی برخوردار است، شما را از کاربری با این ویندوز و PC راضی نگهدارد و به انتشار ویژگی هایی بعدها برای آن بپردازد.
 

|Dark Knight|

Registered User
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
58
پس تقریبا ميشه گفت که ویندوز 10 یک قدم کاملا محتاطانه از طرف مایکروسافت بود که سعی داره با کمترین ریسک, همه کاربرای ویندوز 7 و 8 و 8.1 رو در یک فضا جمع کنه .
 

h_kh_1367

Registered User
تاریخ عضویت
24 آپریل 2013
نوشته‌ها
167
لایک‌ها
82
به نظرم ویندوز 10 میتونست خیلی بهتر از این باشه .
یه چیزی مثل ویندوز 10 موبایل یا ویندوز 7 !! الان بین این دوتاست . مثل ویندوز 8.1 فقط منوی استارت . کورتانا . اکشن سنتر . مرورگر اج . ویندوز هیلو و چند تا چیز جدید اضافه شده !!
داشتن تنظیمات جدید در کنار کنترل پنل . ویندوز مدیا پلیر سال 2013 در کنار grove music و یه سری چیز های دیگه (مثل یه سری نرم افزار های آفیس مثل onenote که خیلی محدود تر و کمتر از onenote آفیس 2013 هست!!) به نظرم جالب نیست .

به نظر من مایکروسافت تو ویندوز 10 موبایل خیلی موفق تر بوده تا ویندوز 10 کامپیوتر !!
 

nasirima

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
29
سن
33
بدون دادن ویندوز ۹ ویندوز ۱۰ اومد؟
 

h_kh_1367

Registered User
تاریخ عضویت
24 آپریل 2013
نوشته‌ها
167
لایک‌ها
82
بدون دادن ویندوز ۹ ویندوز ۱۰ اومد؟

دوست عزیز

ویندوز 10 دهمین نسخه ویندوز مایکروسافت هست .

توجه کنید :

1: ویندوز 1
2: ویندوز 95
3: ویندوز 98
4: ویندوز 2000
5: ویندوز me
6: ویندوز xp
7: ویندوز vista
8: ویندوز 7
9: ویندوز 8
10: ویندوز 10
 

nasirima

Registered User
تاریخ عضویت
10 آگوست 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
29
سن
33
دوست عزیز

ویندوز 10 دهمین نسخه ویندوز مایکروسافت هست .

توجه کنید :

1: ویندوز 1
2: ویندوز 95
3: ویندوز 98
4: ویندوز 2000
5: ویندوز me
6: ویندوز xp
7: ویندوز vista
8: ویندوز 7
9: ویندوز 8
10: ویندوز 10
چرا شماره هشتم شد ۷ و شماره نهم ۸
پس مایکروسافت عشقی شماره میزاره
 

h_kh_1367

Registered User
تاریخ عضویت
24 آپریل 2013
نوشته‌ها
167
لایک‌ها
82
چرا شماره هشتم شد ۷ و شماره نهم ۸
پس مایکروسافت عشقی شماره میزاره

ببخشید دیگه ... :general711:
750px-Windows_Updated_Family_Tree.png
 

hooman123i

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2012
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
3
ویندوز 10 خوبه ولی نه به اون خوبی که ازش انتظار می رفت
 

Memberfa

Registered User
تاریخ عضویت
9 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
113
لایک‌ها
46
سن
36
محل سکونت
تهران
ویندوز 10 کلاً از همه بهتره بحثی نیست :)
جدا از این قضیه چقدر دیگه باید پست قرار بدم تا این سیستم بازارچه راه بیوفته؟ تاپیک رایگان زدم برای دوستان و مشاوره رایگان میدم 80 تا پست مشاوره دادم هنوز استارت نشده بازارچه کاربریم
 

mohsen.ahmadi1121

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2016
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
24
سن
33
برای من ویندوز 7 کاراتره ویندوز 10 صفحه آبی میده برام
 

biautiful_2012

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
748
لایک‌ها
230
سن
39
برای اورکلاگینک وین 7 بهتره یا 10؟
احساس میکنم 7 پایداری بشتری داره
نظر شما چیه؟
 
بالا