برگزیده های پرشین تولز

اخباردنیای خودرو ...

ArashMiniStar2

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2012
نوشته‌ها
750
لایک‌ها
888
محل سکونت
IR/MASHHAD
منتظر هجوم نق نق کنندگان هستیم
الحق ک لیاقت امثال u بیشتر از پرایت نیست
973.gif
خلایق هر چ لایق
045.gif
 

ArashMiniStar2

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2012
نوشته‌ها
750
لایک‌ها
888
محل سکونت
IR/MASHHAD
آخه خیلی الکی گرونه با توجه به مشخصات فنی ش! حساب کن تو ایران 130هزار تا ضبدر 3بشه بعد ضبدر 4 ـه گمرکی!

Tesla با اون هیکل مکس اسپید و شتابش از این خیلی بهتره با این که سدان ـه!

مجله ماشین که نوشته بود به خاطر قیمت بالاش فروش خوبی نداشته و روش خیلی دارن ضرر میدن . مثلا میخواست رقیب Caddilac ELR بشه! ولی از پس تسلا هم بر نیومد!
مگه تعرفه گمرک خودرو های هیبریدی صفر نیست!؟ پس چرا به این قیمتای تخیلی میدنش ؟
034.gif
 
Last edited:

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,211
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
دمشون گرم!
از اون لحظه ای که دیدمش آی 8 رو عاشقش شدم،
بیشترین دلیلش هم اینکه همون کانسپتی رو که نشون دادن ساختن، کاری که خیلی کم کمپانیا میکنن!
 

JaroOBarghi

Registered User
تاریخ عضویت
25 می 2014
نوشته‌ها
778
لایک‌ها
5,223
سن
32
محل سکونت
InThe VeeT
مگه تعرفه گمرک خودرو های هیبریدی صفر نیست!؟ پس چرا به این قیمتای تخیلی میدنش ؟
034.gif



اون که دروغی بیش نبود! شما قیمت لکسوسCT200 H رو تو ایران حساب کنی میبینی گمرکی ش از خوروهای دیزل هم بیشتره:D




به استناد بند د ماده یک قانون امور گمرکی واصلاحیه قانون برنامه چهارم، چهار درصد است که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود . دولت تنها میتواند سود بازرگانی کالا را صفر کند .برای بدست آوردن نرخ سود بازرگانی هر کالا با کم کردن ٤ درصد حقوق پایه گمرکی مصوب مجلس از تعرفه (حقوق ورودی) آن کالا میزان سود بازرگانی آن مشخص می شود.

از آنجاییکه تعرفه ( حقوق ورودی)خودروهای هیبریدی و برقی در کتاب مقررات سال ٩٣ چهار درصد است مشخصا سود بازرگانی آن صفر محاسبه شده و برای واردات خودروهای هیبریدی، دولت با حذف سودبازرگانی تنها٤ درصد تعرفه یا حقوق ورودی و میزان ٨ درصد مالیات ارزش افزوده برای واردات این نوع خودروها اخذ میکند، بنابرین عنوان تعرفه صفر منتفی است.

بعد این 8 درصد عوارضی که زده بره کالا ست نه ماشین! بره ماشین حداقل دارن 50% رو میگیرن!

بعد در ضمن اینا فول هیبرید نیستن! هیبرید تو ایران اصلا معنی نداره
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
4590.jpg




پرداخت کمک هزینه های تحقیق و توسعه شرکت های خودروساز، پرداخت یارانه به استفاده کنندگان از این خودروها ، ایجاد زیرساخت های مناسب در سطح شهرها و.. مشوق هایی برای استفاده از خودروهای برقی در کشور است.

به گزارش صدای اقتصاد دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به بررسی چالش ها و حمایت هایی که باید از تولید خودروهای برقی در کشور صورت گیرد، پرداخت . در گزارش این مرکز با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی همانند سایر کشورهای پیشرفته جهان نیازمند حمایت های جدی از سوی دولت است، نوشته شده:« پرداخت کمک هزینه های تحقیق و توسعه شرکت های خودروساز، پرداخت یارانه به استفاده کنندگان از این خودروها ، ایجاد زیرساخت های مناسب در سطح شهرها برای استفاده از این خودروها ،کاهش تعرفه واردات قطعات خودروهای برقی ، ایجاد زیرساخت توسعه و تولید موتورهای خودروهای برقی و ایجاد مشوق هایی برای استفاده از خودروهای برقی مهم ترین اقدامات لازم جهت حمایت از استفاده خودروهای برقی در کشور است.»

براساس این گزارش خودروهای الکتریکی به دلیل عدم تولید گازهای آلاینده، مطلوب ترین و ایدئال ترین خودرو در بین انواع خودروها در جهان محسوب می شوند و بررسی تجربیات اغلب کشورهای پیشرفته و دارای صنعت خودرو، نشان می دهد که این کشورها، برنامه جدی و مدونی برای توسعه و تولید انبوه خودروهای الکتریکی دارند و از سال 2009 اغلب آن ها گرایش قابل توجهی به خودروهای الکتریکی پیدا کرده اند و سال های 2015 تا 2020 برای را شروع تولید انبوه خودروهای الکتریکی اعلام کرده اند.

در ادامه تحقیق مرکز پژوهش های مجلس با توصیه به حرکت به سوی مصرف خودروهای الکتریکی در کشور همگام با دیگر کشورها نوشته شده است:« با توجه به روند استفاده از خودروهای الکتریکی در جهان و از سوی دیگر تشدید بحران آلایندگی شهرهای بزرگ از جمله تهران، به نظر می رسد که دولت ، خودروسازان و قطعه سازان کشورمان از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم را برای ورود و فراگیر شدن تکنولوژی خودروهای الکتریکی در دستور کار قرار دهند.»
این گزارش در ادامه به بررسی چالش های احتمالی استفاده از خودورهای الکتریکی نیز پرداخته و مهم ترین مشکلات پیش رو را افزایش مصرف برق شهری در صورت استفاده انبوه از این خودروها ، عمر کوتاه قطعات موتوری در مقایسه با قطعات موتوری خودروهای موجود، مقرون به صرفه نبودن ایجاد ایستگاه های شارژ باتری وظرفیت حمل بار و مسافر کم اعلام کرده است.

البته مرکز پژوهش های مجلس در شرایطی به بررسی استفاده از خودورهای الکتریکی در کشور پرداخته که دولت نیز چندی پیش در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید به این موضوع پرداخته بود و یکی از راهکارهای کاهش مصرف سوخت و انرژی و همچنین کاهش آلودگی های شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد و... را در استفاده از خودروهای الکتریکی دانشته بود.

همچنین چندی پیش محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از تنظیم بسته ای برای حمایت از تولید خودروهای برقی و هیبریدی و همچنین قطعات برقی این خودرو ها خبر داد. او در حاشیه بازدید از کارخانه تولید باتری لیتیومی گفت دولت به دنبال آن است که تعرفه واردات خودورهای برقی و هیبریدی را به صفر برساند. نعمت زاده گفت که تولید خودروهای برقی در دستور کار وزارت صنعت، معدن تجارت قرار دارد و امیدواریم در سال آینده به تولید برسد.

همه این ها در شرایطی اتفاق می افتد که هزینه تولید خودورهای برقی چندین برابر خودورهای بنزینی است و میانگین هزینه پیش بینی شده برای این خودورها حداقل 20 هزار دلار یا 64 میلیون تومان است البته با این وجود چندی پیش برای اولین بار در مراسمی از خودروی برقی دو سرنشین که در دانشگاه آزاد واحد قزوین ساخته شد، در این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فر نایب رئیس مجلس نیز حضور داشت.
محمدرضا نعمت زاده عصر سه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری گروه صنعتی ایران خودرو با دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر در جمع خبرنگاران، افزود: این بسته لازمه توسعه خودروهای هیبریدی و برقی در کشور است چرا که این گونه خودروها باید تولید و به بازار عرضه شوند تا مشتریان آنها را تهیه کنند.وی با بیان آنکه راه اندازی و احداث ایستگاههای شارژ خودروهای برقی و هیبریدی در سطح کشور باید از هم اکنون در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: قواعد و ضوابط تولید این گونه خودروها، استانداردهای مربوطه و بسیاری از مسایل دیگر در این بسته دیده شده است.نعمت زاده تعیین و تکلیف در خصوص خودروهای هیبریدی و برقی را به لحاظ مباحث تخصصی و فنی زمان بر دانست و گفت: بسته ای که به دولت ارایه شده موضوعات تعیین قیمت و حمایت های مالی نیز برای خریداران و تولیدکنندگان قطعات برقی مطرح شده تا تفاوت قیمت بین خودروهای معمولی و هیبریدی را کاهش دهدوزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین میزان مصرف سوخت خودروهای هیبریدی را یک سوم خودروهای معمولی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت یک صرفه جویی در بلندمدت بابت توسعه و تولید خودروهای هیبریدی به دست خواهد آورد که باید در ابتدای کار حمایت های لازم را انجام دهد.به گفته وی، خودروهای خاصی برای خودروهای هیبریدی و برقی طراحی می شود ضمن آنکه برای آزمایش های لازم می توان از خودروهای معمولی نیز استفاده کرد به هر جهت در خصوص طراحی خودروهای هیبریدی و قطعات برقی ایران خودرو فعالیت هایی را در دست انجام دارد.عمت زاده در خصوص نوبت دهی و شلوغ بودن تعمیرگاههای خودرو نیز گفت: یکی از برنامه های خودروسازان، بهبود کیفیت و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی است که این اگر به نتیجه برسد بطور خودکار تاثیر خود را در تعمیرگاهها نشان خواهد داد.وی افزود: در این خصوص برنامه ریزی کردیم خودروسازان ظرف سه سال آینده بحث بهبود و ارتقای کیفیت محصولات خود را عملیاتی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس با بیان اینکه برخی گلایه مشتریان بابت قطعات بوده است، اظهار داشت: قطعه سازان و خودروسازان در چند سال اخیر فرصت ارتباط با شرکای خارجی را برای انتقال دانش فنی و همکاری فنی نداشتند و این باعث شده قطعات بی کیفیت بر مجموعه عملکرد خودروها تاثیر بگذارد.نعمت زاده سپس تاکید کرد: به طور قطع روز به روز خودروها از لحاظ کیفیت بهتر خواهند شد ضمن آنکه تعمیرگاهها نیز باید توسعه یابند و تعداد آنها نسبت به تعداد خودروهای تولید افزایش پیدا کند.وی با تاکید بر ضرورت توسعه تعمیرگاههای مجاز، اظهار داشت: اینگونه نباید باشد که ایران خودرو روزی 2 هزار دستگاه خودرو تولید اما در مقابل ظرفیت و تعداد تعمیرگاهها افزایش نیابد لذا باید تعمیرگاهها نسبت به تعداد تولید خودروها توسعه یابد.
نعمت زاده در خصوص میزان تولید خودروها در سال گذشته نیز گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که قرار است در سال جاری این میزان به بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه افزایش یابد که به طور قطع بخشی از آن برای صادرات اختصاص خواهد یافت.وی سپس میزان مصرف داخلی خودرو را حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه ذکر و تصریح کرد: این درحالی است که جایگزین خودروهای فرسوده را جدی نگرفتیم هرچند در سال گذشته بیش از 270 هزار خودرو فرسوده جایگزین شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز امیدواری از اینکه به مرحله ای برسیم تا خودروهای غیرانژکتوری در کشور تردد نداشته باشند، گفت: هدف گذاری سال 1404 تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال است که نزدیک به یک میلیون آن صادر و بقیه به مصرف داخلی خواهد رسید.
نعمت زاده با تاکید براینکه باید هرچه سریعتر خودروهای رقابتی از هر جهت در کشور به تولید برسد، افزود: این کار اگرچه مشکل است اما با تلاش و همکاری همه دستگاههای صنعتی و علمی باید به این امر دست پیدا کنیم.



664zw97pn0px.png




 

ratines

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2015
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
32
دو ماشین به حالت روشن ( پراید : فک کنم نکته انحرافی باشه نوع ماشین مهم نیست )در کنار یکدیگر ایستاده اند یکی از آن ها بوق میزند و دیگری خاموش میشود در آن ماشینی که خاموش میشود کدام قطعه خراب است؟
 

mohammad2284

Registered User
تاریخ عضویت
2 مارس 2013
نوشته‌ها
807
لایک‌ها
123
محل سکونت
تهران
سلام به تمام بچه هاي پي تي.
دوستان چند روز پيش يکي از اشناهاي مرفه ما گفت يه پژو 2000 داره که حدود 9 سال تو پارکينگ خوابيده.
مدل 75 که ميشه مونتاژ ايران.
نظرتون راجع به سر و سامون دادن بهش چيه?
البته بگم اتاق و ببيني ميگي ماشين نهايتا دو سال کارکرده.
کلا 140000 تا کار کرده.
فقط موتور و جلوبنديش حدود 3 تومن خرج داره.
فکر کنم بتونم با 5 تومن ازش بگيرم.
 

amirhossein5

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2013
نوشته‌ها
781
لایک‌ها
182
محل سکونت
تهران
راننده:D:D:general705::general107::D:D
 

sam44

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2015
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
2
سن
40
کمری به‌عنوان بخشی از نام تجاری تویوتا، از سال ۱۹۸۲ تاکنون در خط تولید این شرکت جای گرفته است. سدان میان رده‌ای که همواره موردتوجه خریداران بوده و چندین بار عنوان پرفروش‌ترین خودرو سال را به چنگ آورده است. این خودرو در سراسر زندگی‌اش چندین نسل را پشت سر گذاشته است و اغلب از نظر مکانیکی، سبک و فن‌آوری در حال رشد و بهبود بوده است.

ظاهر

در حال حاضر شاهد نسل یازدهم این سدان ژاپنی هستیم که فیس‌لیفت نسل قبلی‌اش است و عمده تغییراتی که توسط دکترین اسپیندل انجام شده شامل چراغ‌های جلو باریک‌تر و جلوپنجره مشبک بزرگ می‌شود که چهره جسورانه‌ای به آن بخشیده است. تفاوت‌های ظریف میان کمری، کرولا و آوالون نشان از یک DNA مشترک است.

در کابین

در داخل، کمری یک روند تکاملی را طی کرده است و تمامی تغییرات باعث شده تا کابین لذت‌بخش‌تر از مدل قبلی باشد. حفظ جاداری و راحتی در نسخه ۲۰۱۶ یک گام مثبت است.

مهندسی

تویوتا برای به چالش کشیدن امثال نیسان آلتیما، فن‌آوری این سدان خانوادگی را بالابرده و در حال حاضر از یک صفحه‌نمایش کاملاً قابل تنظیم چندرسانه‌ای همراه با ابزار قطب‌نما، سیستم صوتی JBL همراه ۱۰ بلندگو و مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی ازجمله کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و کیسه هوای زانو برخوردار است.

در زیر کاپوت چه خبر است

زیر کاپوت کمری S یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۷۸ اسب‌بخار قرارگرفته که در مدل‌های محدود SE و SE+ توان تولیدی به ۱۸۱ اسب‌بخار می‌رسد. گشتاور هم به ترتیب ۲۳۱ نیوتن‌متر و ۲۳۵ نیوتن‌متر است. کمک‌فنرهای جدید نقش مهمی در بهبود کیفیت سواری و چابکی این سدان طویل ۴، ۸۴۹ میلی‌متری بازی می‌کند.

جمع‌بندی

تویوتا کمری ۲۰۱۶ ویژگی‌های کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان را از مدل‌های قبلی به ارث برده و حتی بهتر شده است. درواقع باید گفت بهترین کمری است که تا به حال عرضه‌شده، هرچند تنها یک تجدیدنظر در طراحی آن صورت گرفته اما در حال حاضر این سدان ژاپنی در اوج زندگی خود به سر می‌برد.
منبع : خرید و فروش خودرو
 

sam44

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2015
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
2
سن
40
فیس لیفت مرسدس بنز A کلاس به همراه مدل A45 AMG، معرفی شد.
در خصوص طراحی ظاهری این محصول همانطور که انتظار می‌رفت، قسمت‌هایی از این محصول بروزرسانی و از نو طراحی شده که در نمای جلویی مرسدس بنز A کلاس A45 AMG، این تغییرات شامل جلوپنجره‌ای جدید طراحی شده شبیه به جلوپنجره مرسدس بنز S کلاس کوپه، چراغ‌های جدید تمام LED مجهز به چراغ‌های مخصوص روز، سپری جدید با ورودی‌های اصلاح شده روی آن و بزرگ‌تر شدن بامپر زیر سپر آن می‌شود که چهره‌ای مدرنیته‌تر و شلوغ‌تری را از A کلاس A45 AMG به نمایش گذاشته است. در بخش میانی اتومبیل همچون آینه‌های کناری، تغییرات خاصی صورت نگرفته است، ولی در قسمت عقبی خودرو تغییرات زیادی اعمال شده که اگر از بالای کابین شروع کنیم، اول از همه به باله‌ای بزرگ در انتهای سقف و نصب شده بر روی باله‌ی سقفی می‌رسیم. در میانه راه هم به چراغ‌های اصلی عقب می‌رسیم که در همان فرم سابق، با قاب جدید داخلی و تماما LED ساخته شده‌اند. بیشترین تغییرات این سری هم بر روی مجموعه سپر صورت گرفته که منجر به جدید شدن دو خروجی اگزوز و دیفیوزر نسبتاً بزرگی در میان آن شده است. برای مدل استاندارد A کلاس هم چندین طراحی متفاوت در نظر گرفته شده که با دنبال کردن تصاویر آپلود شده بر روی سایت، چند و چون کار دستتان خواهد آمد.
مرسدس بنز همچون سری‌های مختلف ب.ام.و، این سری از A کلاس را به چند مدل تقسیم کرده که بر روی هرکدام از آن‌ها پیشرانه‌هایی اختصاصی نصب می‌شود که به طور کلی به شرح زیر هستند.
برای مدل A160، مرسدس بنز موتوری 1.6 لیتری با قدرت 102 اسب بخاری ( 75 کیلووات ) همراه با گشتاور 180 نیوتن متری را در نظر گرفته و برای مدل A160d هم موتوری 1.5 لیتری دیزلی 109 اسب بخاری ( 80 کیلووات ) با گشتاور 260 نیوتن متری را مورد استفاده قرار داده که تنها 3.5 لیتر سوخت در صد کیلومتر مسافت پیموده شده مصرف کرده و حداکثر 89 گرم گازهای گلخانه‌ای در هر کیلومتر تولید می‌کند.
در زیر کاپوت مدل A220d هم پیشرانه‌ای 2.1 لیتری سابق با 7 اسب بخار قدرت بیشتر (نسبت به نسخه قبلی همین پیشرانه) نصب شده که حداکثر 177 اسب بخار قدرت را در اختیار خودرو قرار می‌دهد و برای بالاترین مدل‌های این کلاس یعنی A250 اسپرت و A250 اسپرت 4MATIC هم پیشرانه‌ای 218 اسب بخاری را در نظر گرفته که هر دو با جعبه دنده‌ای هفت سرعته دو کلاچه ارائه خواهند شد.
برای مدل A45 AMG هم پیشرانه‌ای 381 اسب بخاری با گشتاور 475 نیوتن متری انتخاب شده که با 20 اسب بخار قدرت بیشتر و 25 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل قبل، شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای با کاهش 0.4 ثانیه‌ای نسبت به مدل قبل را به همراه داشته است. برای استفاده از این پیشرانه هم باید در هر صد کیلومتر، حداقل 6.9 لیتر سوخت را به سیلندرهای موتور رساند.
منبع : خرید و فروش خودرو
 

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
گران ترین ماشین های دنیا

در این مقاله به معرفی بهترین و زیبا ترین ماشین های دنیا میپردازیم

ماشین های گران قیمت تر از این ها هم وجود دارند که دگه جنس بدنه از طلاس یا از فیبر کربن که جناب منصوری تولید میکنه

همیشه جذاب بوده‌اند. اتفاقاً همین قیمت‌های کهکشانی‌اشان باعث جذابیت‌اشان می‌شود. جالب اینجاست وقتی جزو گران‌ترین‌ها باشند، حتماً جزو سریع‌ترین و قوی‌ترین‌ها نیز هستند. جدیدترین لیست از هیولاهای میلیون‌ دلاری منتشر شده است.

ممکن است در این لیست همه ی ماشین ها تولید یک سال نباشند و قدیمی تر باشند اما چون هنوز رو دستشون ساخته نشده واسه این که در این لیست کهکشانی قرار بگیرند کافیه
این لیست برای سال 2012 و 2013 هست و ممکنه الان ماشینی ساخته شده باشه که به این لیست اضافه بشه اما بوگاتی همچنان در صدر ماشین ها قرار دارد و این سری با ماشینی اسپرت تر




Bugatti Veyron SuperSport
۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار
59189_270.jpg

ویرون از سال ۲۰۰۵ که روی کار آمد، نامش یک‌ریز بر سر زبان‌هاست. تقریباً همه عناوین را از آن خودش کرد. رکورددار کسب «ترین» در دنیاست.

حالا مدل جدیدش با نام Super Sport باز هم غوغا کرده است. قدرت پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندرش Wشکلش از ۹۸۷ اسب‌بخار (۷۳۶ کیلووات) به ۱۲۰۰ اسب‌بخار (۸۸۰ کیلووات) رسیده است. گشتاورش هم روی مرز ۱۵۰۰ نیوتن‌متر (۱۱۰۰ پوندفوت) ثبت شده است. می‌دانید یعنی چی؟ یعنی رسیدن به سرعت نهایی ۴۳۱ کیلومتر در ساعت. ویرون استاندارد می‌توانست به سرعت ۴۰۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. درست در چهارم ژولای ۲۰۱۰ تستر ارشد تیم بوگاتی طی دو بار رفت و برگشت توانست به میانگین سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعتی برسد.

بار اول در مسیر مخالف جریان باد سرعت ۴۲۷.۹ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد و بار دیگر هم‌راستا با باد توانست ۴۳۴.۲ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. درست روزی که این تست مهم انجام شد، جیمز می یکی از مجری‌های برنامه تاپ‌ کیر نیز در آنجا حضور داشت و توانست بار اول به سرعت ۴۱۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. گفته می‌شود بوگاتی، تنها ۳۰ دستگاه از مدل مسقف آن را خواهد ساخت و می‌بینید که هر کدام چقدر می‌ارزند.

Ferrari ۵۹۹XX
۲ میلیون دلار


59190_275.jpg


فراری آرام نمی‌گیرد. این را دیگر همه می‌دانند. بعد از کوپه جنجالی ۵۷۵ M Maranello، محصولی به نام ۵۹۹ GTB Fiorano رونمایی شد. ابتدا قرار بود این سوپر اسپرت مثل بقیه مدل‌ها تند و سریع بیاید و تند و سریع برود. خبری از آتش‌بازی نبود. مدتی از معرفی این خودرو گذشته بود که نسخه فوق اسپرت آن با نام ۵۹۹XX روی کار آمد. یک عصیان‌گر به تمام معنا.

این فراری به قدری مسلحه است که اجازه حضور در خیابان ندارد. به عبارتی فقط مخصوص پیست است. مشخصات فنی آن نشان می‌دهد انگار فراری یک خودروی فرمول یک را برای مسابقات جی‌تی ساخته است. دور موتور نهایی پیشرانه آن ۹۰۰۰ rpm‌ را نشان می‌دهد. پیشرانه‌ای که خود به قدرت ۷۲۰ اسب‌بخار (۵۴۰ کیلووات) رسیده است. این قدرت نتیجه تقویت چند مرحله‌ای پیشرانه و کاهش حداکثری وزن خودرو بود.

با جعبه‌دند‌ه جدیدی که روی آن نصب شده است، فاصله بین هر تعویض دنده فقط ۶۰ ملی ثانیه طول می‌کشد. گفته می‌شود سرعت نهایی آن ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است. از شتاب صفر تا ۱۰۰ اطلاعاتی در دست نیست ولی می‌دانیم که شتاب نسخه استاندارد ۳.۷ ثانیه بود. ۵۹۹ ایکس‌ایکس دارای یک پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر به قدرت استاندارد ۶۱۲ اسب‌بخار بود. جالب است بدانید، فراری ایتالیا جانشین این ابرخودرو را F۱۲ Berlinetta معرفی کرد.

Zenvo ST۱
۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

59197_371.jpeg


چه افتخاری از این بالاتر که یک دانمارکی نیز در بین ۱۰ خودرو گران دنیا حضور داشته باشد؟ زنوُ ST۱ با چهر‌ه‌ای که اصلاً انتنظار نمی‌رفت از پس یک شرکت تازه‌ تاسیس بربیاید، تولید شد. قوای محرکه این خودرو ۷ لیتری با آرایش هشت سیلندر Vشکل است. قدرت خروجی آن را ۱۲۵۰ اسب‌بخار اعلام کرده‌اند. در حقیقت این همان پیشرانه با کد LS۷ است که جنرال موتورز آن را برای فروش آماده کرده است.

درباره این خودرو نکته جالبی وجود دارد. مکانیزم تقویت و پرخورانی در قوای محرکه آن هم شامل نمونه توربوشارژر می‌شود و هم نمونه سوپرشارژر. سرعت نهایی‌اش ۳۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب اولیه‌اش ۳ ثانیه عنوان شده است. هم‌چنین شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعتش نیز فقط ۸.۹ ثانیه به طول می‌کشد. این خودرو با وزن ۱۳۷۶ کیلوگرمی‌اش توانسته به ارقام فوق دست پیدا کند. شرکت زنوو تنها ۱۵ دستگاه از مدل ST۱ را آن هم به صورت سالی ۳ دستگاه تولید خواهد کرد.

هر خریداری این خودرو می‌توان یک ساعت لوکس به قیمت ۵۰ هزار دلار هدیه بگیرد. اگرچه به نظر نمی‌رسد ولی درون کابین این خودرو مانند هر محصول اسپرت، انبوهی از امکانات رفاهی دیده می‌شود از صندلی‌های مخصوص پیست گرفته تا نقشه‌خوان ماهواره‌ای و حتی سیستم صوتی حرفه‌ای.

ادامه لیست ماشین های کهکشانی

منبع: بخش مقالات سایت پی تی سیhttp://www.ptcwheels.ir/article.php?id=55
 

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
بار دیگر مفتخریم که از یک ایرانی صاحبنام دیگر یاد کنیم ؛ کسی که در بین کارهایش مدل ارزانی دیده نمی شود, برای هر کسی نمی سازد و خاص بودن، بارزترین ویژگی محصولات این کمپانی است. کمپانی که امضایش، فیبر کربن است! پس در هرکجا خودرویی عجیب با ظاهری خاص و پر از قطعات فیبر کربنی دیدید، شک نکنید که ساخته ی کمپانی تیونینگ کوروش منصوری است.



به نقل از پدال، کوروش منصوری متولد ۱۳۳۹ در چالوس، موسس کمپانی MANSORY میباشد . او در سال ۱۹۸۹ کمپانی MPdesign را تاسیس کرد . شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکت های معتبر را تامین می کرد. اما این برای کوروش کافی نبود! او تعریف دیگری از تیونینگ داشت. او می گوید شرکتهای مختلف تیونینگ قطعات مورد نیاز را از شرکتهای مختلف تهیه می کنند و روی خودروها سوار میکنند. اما منصوری قطعات مورد نیاز را طبق سلیقه مشتری خود تولید می کند و تنها قطعه ای که تولید نمی کند لاستیک است .

او سال ۲۰۰۴ اولین محصول کمپانی خود را رونمایی کرد؛ یک آستون مارتین DB۹. درست یکسال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند Mansory، دومین فرزند باز هم از آستون مارتین متولد شد اما این بار مدل Vanquish S با یک پوشش مشکی براق به همراه المان های زرد و طلایی، ترکیبی که می توان آن را سنت طراحی این شرکت خواند. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

سال ۲۰۰۶ بود که برای اولین بار سراغ بنتلی رفت. مدل کانتیننتال GT. از دور چهره تهاجمی اش، تغییر ماهیت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان می داد. منصوری برای نخستین بار از کیت های تقویت پیشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسب بخار قدرت شد.

سال ۲۰۰۶، سال پرکاری برای او بود. یک آستون مارتین ونتیج هشت سیلندر به اضافه دو بنتلی کانتیننتال GTC و Spur از کارخانه اش بیرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. یکی زرد و دیگری تمام مشکی. می گویند ایده معلوم بودن کالیپرهای ترمز از پشت رینگ با این خودرو آغاز شده است. او برای بنتلی های گفته شده برنامه ویژه ای ترتیب داد. فضای کابین آنها را تلفیقی از حس و حال کلاسیک و اسپرت در نظر گرفت.

به ۲۰۰۷ که می رسیم، مدل انحصاری با نام Le Mansory به چشم می خورد. او توانست مجوز نام گذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو نیز همان بنتلی کانتیننتال GT بود که تا بن دندان آرایش شده بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است

او اولین کسی بود که به سراق تیونینگ بوگاتی ویرون رفت , زیرا کسی تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که میتواند این هیولای ۱۰۰۱ اسبی را وحشیتر کند ولی منصوری این کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوری , این بهترین اثر خلق شده توسط کمپانی منصوری است.همچنین در تهران خودمان یک دستگاه پورشه پانامرا و یک پورشه کاین ساخته ی کمپانی منصوری تردد میکند. یکی از سیاست ها جالب منصوری این است که نام مشتریان و قیمت محصولاتش محفوظ است و این باعث شده تا هر نوع مشتری با هر سمت و پیشه ای را به سوی خود جلب کند !

از تیونینگهای دیگر او میتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد . همچنین در نمایشگاه ۲۰۱۲ ژنو کمپانی منصوری با ارائه ی لامبورگینی آونتادور عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.upload_2015-8-20_11-31-33.jpeg

منبع: بخش مقالات سایت پی تی سی
 

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
رالی داکار:

اوج هیجان در یک مسابقه



رالی داکار معتبرترین و بزرگترین رالی رقابت های جهانی ورزش اتومبیل رانی و موتور سواری حرفه ای است. مسیر مسابقات رالی- داکار در یک جاده معمولی نیست، بلکه شرکت کنندگان که معمولا 80% آنها آماتور هستند، باید در این مسابقه از مسیرهای سخت و صعب العبورمانند گل و لای، صخره ها و مسیرهای نا هموار گذر کنند. مسابقات داکار در سه کلاس اتومبیل رانی، موتور سواری و کامیون رانی هر سال برگزار می شود.[...]

پیش گفتار:

رالی داکار (به فرانسوی: Rallye Dakar)، معتبرترین و بزرگ‌ترین رالی رقابت‌های جهانی ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری حرفه‌ای است. این مسابقات سالانه توسط سازمان ورزش آماتوری برگزار می شود.

معرفی:

رالی داکار معتبرترین و بزرگترین رالی رقابت های جهانی ورزش اتومبیل رانی و موتور سواری حرفه ای است. مسیر مسابقات رالی- داکار در یک جاده معمولی نیست، بلکه شرکت کنندگان که معمولا ۸۰% آنها آماتور هستند، باید در این مسابقه از مسیرهای سخت و صعب العبورمانند گل و لای، صخره ها و مسیرهای نا هموار گذر کنند. مسابقات داکار در سه کلاس اتومبیل رانی، موتور سواری و کامیون رانی هر سال برگزار می شود.



خطرناک‌ترین و زیباترین مسابقه رالی جهان در ابتدای هر سال میلادی با حضور صدها راننده و وسیله نقلیه و البته بدون جایزه نقدی برگزار می‌شود. رالی داکار، معتبرترین و بزرگ‌ترین رالی رقابت‌های جهانی ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری حرفه‌ای است. این سبک از مسابقات ابتدا در سال ۱۹۷۹ میلادی و به ابتکار یک فرانسوی بنام تیری سابین راه‌اندازی شد و به دلیل این‌که کاروان طویل شرکت‌کنندگان، کار خود را از شهر پاریس در کشور فرانسه آغاز می‌کردند و در کنار سواحل دریای داکار، پایتخت کشور سنگال به پایان می‌رساندند، این رالی، “پاریس داکار”نام گرفته بود. تا اینکه در سال ۲۰۰۸ میلادی، مسابقات رالی داکار بخاطر تهدیدهای گروه‌های اسلام‌گرای افراطی وابسته به القاعده لغو شد و برگزار کنندگان فرانسوی این مسابقات تصمیم گرفتند نا رالی معروف خود را به آمریکای لاتین منتقل کنند. از این رو برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی و در تاریخ سی ساله این مسابقات، صحراها و مناطق کویری کشورهای آرژانتین و شیلی، جانشین دشت‌ها و صحراهای کشورهای آفریقایی شدند.

تاریخچه:

رالی داکار ابتدا در سال ۱۹۷۹ میلادی و به ابتکار یک فرانسوی بنام تیری سابین راه‌اندازی شد. ماجرا از آنجا شروع شد که تیری سابین که یک اتومبیلران بود در صحرای داکار گم شد و این فکر به ذهنش خطور کرد که این مکان می تواند مکان مناسبی برای برگزاری رالی سالانه باشد. به دلیل اینکه کاروان طویل شرکت‌کنندگان، کار خود را از شهر پاریس در کشور فرانسه آغاز می‌کردند و در کنار سواحل دریای داکار، پایتخت کشور سنگال به پایان می‌رساندند، این رالی، «پاریس – داکار» نام گرفته بود.



با توجه به مسائل سیاسی و برخی از فاکتورهای دیگر مسیر اولیه طی سال ها چندین بار تغییر کرد. اما در سال ۱۹۹۴ زمانی که این رالی هم در پاریس آغاز شد و هم در این شهر به پایان رسید انتقادات فراوانی را به همراه داشت و موجب شد تغییرات اساسی در مسیر این رالی ایجاد شود.

مسابقات رالی داکار در سال ۲۰۰۸ میلادی در پی تهدیدهای گروه‌های اسلام‌گرای افراطی وابسته به القاعده مبنی بر انجام عملیات تروریستی، برای اولین بار نیمه کاره رها شد و غمبارترین دوره این رقابت‌ها هم قلمداد شد. چرا که در پی تهدیدهای اولیه گروه القاعده و جدی گرفته نشدن این امر از سوی برگزار کنندگان، انفجار چند بمب در مسیر این رقابت‌ها موجب مرگ یک راننده فنلاندی شد و به این ترتیب برگزار کنندگان رقابت‌ها ادامه آن را به صلاح ندانستند. بر‌گزار کنندگان فرانسوی این مسابقات تصمیم گرفتند نا رالی معروف خود را به آمریکای لاتین منتقل کنند. از این روی، برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی و در تاریخ سی ساله این مسابقات، صحراها و مناطق کویری کشورهای آرژانتین و شیلی، جانشین دشت‌ها و صحراهای کشورهای آفریقایی شدند.



شرکت کنندگان:

مسابقات در ۴ بخش موتور سیکلت،‌ چهارچرخ، اتومبیل و کامیون برگزار می‌شود. در بخش موتور سیکلت و چهارچرخ شرکت‌های هوندا،‌ کی تی ام، یاماها و بی ام و،‌ در قسمت اتومبیل تیم‌های رنو، لندروور،‌ رنج‌روور، مرسدس بنز، فولکس واگن،‌ تویوتا، ‌میتسوبیشی،‌ رولس رویس، سیتروئن، پژو،‌ پورشه، نیسان، بی ام و و هامر و در بخش کامیون، شرکت‌های تاترا، کاماز، هینو، مان، داف، مرسدس بنز، ‌رنو، اسکانیا و ایوکو جزو مدعیان و خودروهای پرقدرت و باسابقه هستند.
البته همه این شرکت‌ها نتوانستند در طول برگزاری این رالی به حضور خود ادامه دهند و در هر دوره شاهد غیبت برخی از آنها در مسابقات بوده‌ایم.

برای بسیاری از سازندگان اتومبیل مسیرهای سخت این مسابقه حکم یک زمین آزمایشی را بازی می کند و آنها قدرت و کارایی اتومبیل های خود را اصولاٌ در این مسابقات محک می زنند . در حقیقت اتومبیل های ساخته شده توسط کمپانی رنجرور، مرسدس بنزG و پینزائور در کنار تویوتا لندکروز در این مسابقات حرف اول را زده اند.



اما امروزه رولزروبس ، سیتروئن پژو و حتی پورشه هم بخش اعظمی را شرکت کندگان در این رالی را تشکیل می دهند . اما شانس آنها برای کسب عناوین برتر بسیار کم است . برای مثال در سال ۲۰۰۲ اتومبیل هایی از شرکت میتسوبیشی یا جزو ، فولکس واگن توراگ ، نیسان ناوارا، مرسدس بنز BMWX3,BMWX5 ,M,هامر H1و هامر H3 در این رالی شرکت کردند اما هیچ کدام نتوانستند عنوانی را به خود اختصاص دهند.

در کلاس کامیون، کامیون هایی تاتزا ، کاماز ، هینو ، مان _ داف ، پرلینی ، لیاز ، مرسدس بنز یونیماگ ، رنو کراکس ، اسکانیا، ، ایوکو و جیناف اصولاٌ شرکت کنندگان را تشکیل می دهند . در دهه ۸۰ رقابت شدید بین داف و مرسدس بنز باعث شد این کمپانی ها کامیون هایی با قدرت موتور بسیار بالا رسازند . اما بعد ها تاتزا ، پرلینی و کاماز حرف اول را در کلاس کامیون زدند. در کلاس موتور KTM محبوب ترین و بهترین موتور محسوب می شود.

مسیر های برگزاری:

در طول این سال‌ها به خاطر مسائل مختلف سیاسی و غیرسیاسی،‌ مسیر این مسابقه دستخوش تغییر شده ولی معمولاً از پاریس آغاز و به داکار ختم شده است. تنها در سال ۱۹۹۴ بود که رالی از خیابان شانزه‌لیزه در پاریس آغاز شد و در دیزنی‌لند پاریس نیز به پایان رسید. مسابقات در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به خاطر تهدید به حملات ترورسیتی در شمال آفریقا برگزار نشد تا در سال ۲۰۰۹ دچار یک تغییر بنیادی شود.



کشورهای شیلی و آرژانتین در آمریکای جنوبی و مجارستان و جمهوری چک در اروپا پیشنهاد میزبانی این مسابقات را دادند اما در نهایت «رالی داکار» با حفظ نام سنتی خود به آمریکای جنوبی رفت.

حوادث ناگوار:

رالی داکار در این سال‌ها علاوه بر جذابیت‌هایی که داشته خالی از تراژدی هم نبوده است. تاکنون ۵۸ نفر در جریان این رالی کشته شده‌اند که ۳۰ نفر آنها راننده بوده‌اند. “خورخه آندرس مارتینس بوئرو” در سال ۲۰۱۲ وقتی از موتورش به زمین افتاد،‌ درگذشت و “توما بوژان” در تصادفی که با ماشین پلیس شیلی داشت، کشته شد. از سال ۲۰۰۹ نیز که رالی داکار به آمریکای جنوبی آمده است، ۶ نفر از تماشاگران این رقابت کشته شده‌اند. نکته جالب توجه در مورد رالی داکار این است که به جز جام قهرمانی، جایزه چشمگیر دیگری ندارد.

مبع: بخش مقالات سایت پی تی سی
 
بالا