برگزیده های پرشین تولز

کاربردهای فیبر نوری

faterrasa

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
12
سن
43
محل سکونت
تهران

استفاده از فیبر نوری بسیار افزایش یافته و کاربردهای آن متعدد می باشد. از کاربردهای فیبر نوری می توان به مخابرات اشاره نمود که از شبکه های جهانی گرفته تا کامپیوتر های رومیزی بسیار گسترده بوده و کاربرد آن شامل انتقال صدا، داده، ویدئو از فواصلی کمتر از یک متر تا صدها کیلومتر با استفاده از یکی از مدل های استاندارد فیبر از بین چندین مدل مختلف کابل می باشد.
حامل ها از فیبر نوری برای حمل سرویس های POTS (plain old telephone service ) در سراسر شبکه های سطح کشور استفاده می کنند و حامل های تبادل محلی (LECs ) از فیبر برای حمل این سرویس های مشابه بین سوئیچ های دفتر مرکزی در سطوح محلی و خانه های شخصی یا محله ها ( فیبر تا منازل – FTTH ) استفاده می کنند.
فیبر نوری همچنین به طور گسترده برای انتقال داده استفاده می شود.
شرکت های چند ملیتی نیاز به امنیت و سیستم های قابل اعتماد برای انتقال داده و اطلاعات مالی خود بین ترمینال ها یا کامپیوتر های رومیزی چندین ساختمان در سراسر جهان دارند.
شرکت های تلویزیون کابلی از فیبر نوری برای تحویل ویدئوهای دیجیتال و سرویس های داده استفاده می کنند. پهنای باند بالای ارائه شده توسط فیبر آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای انتقال سیگنال های broadband مانند برنامه های تلویزیون با کیفیت HD (HDTV ) کرده است.
سیستم های هوشمند حمل و نقل مانند بزرگراه هوشمند با چراغ های راهنمای هوشمند، عوارضی های خودکار و علائم پیام رسان متغیر از سیستم های اندازه گیری از راه دور مبتنی بر فیبر نوری استفاده می کنند.
کاربرد مهم دیگر فیبر نوری در صنعت پزشکی می باشد. سیستم های فیبر نوری در اکثر دستگاه های جدید پزشکی از راه دور برای انتقال تصاویر دیجیتال تشخیصی استفاده می شوند.
کاربردهای دیگر فیبر نوری شامل هوافضا، نظامی، خودرو، سنسورها، سنجش زیست محیطی، انتقال سیگنال، تصویر برداری، نور پردازی و بخش صنعت می باشد.
فیبر نوری نقش بزرگی در توسعه انواع صنایع دارد که ارتباطات، ارتباط داده ، جمع آوری داده، تصویر برداری و به کارگیری روش های ارتباطی خاص در ظرفیت های بالا را برای صنایع اداری و تجاری فراهم می کند.
بیشتر کاربردهای تجاری و صنعتی ای که در آنها از فیبر نوری استفاده شده به منظور ساخت محصولاتی با ساخت و ساز و یا عملکرد خاص برای افزایش اطمینان از عملکرد مناسب آنها می باشد.
 
بالا