برگزیده های پرشین تولز

تاپیک جامع ویندوز 10

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
دانلود درایورهای ویندوز 10 (آپدیت: 5 شهریور)
به نقل از شهر سخت افزار : آیا ویندوز 10 هیجان شما را برانگیخته است اما نسبت به پشتیبانی سخت‌افزاری و درایورهای سازگار با آن مطمئن نیستید؟ ما در شهرسخت‌افزار لیست جدیدترین درایورهای اصلی و رایج برای کارت گرافیک، صدا، شبکه، چیپ‌ست و ... را برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ همراه با لینک دانلود برای شما لیست کرده‌ایم. در کنار بروزرسانی پیوسته این مطلب و افزودن درایورهای جدید و قطعات بیشتر، می‌توانید از ما مشاوره بگیرید.
لینک
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
چهارمین بروزرسانی Cumulative برای ویندوز 10 منتشر شد

به نقل از شهر سخت افزار : صبح امروز مایکروسافت در ادامه بروزرسانی سریع و پیوسته سیستم عامل ویندوز، سه بروزرسانی جدید را برای نسخه نهایی ویندوز 10 با بیلد 10240 منتشر کرد.

-for-windows-10-489313-2.jpg


KB3081448 ،KB3081449 و KB3081452 سه بروزرسانی بودند که صبح امروز برای ویندوز 10 منتشر شدند و همانند بروزرسانی های پیشین این سیستم عامل، جزئیات زیادی نسبت به به آنها ارائه نشده است، بنابراین بطور دقیق نمی دانیم که چه تغییری را با خود به ارمغان خواهند آورد. در حیقیت این همان مشکل بزرگی است که کاربران با تمامی بروزرسانی های ویندوز 10 تجربه کرده اند و به درستی نمی دانند چه تغییراتی را در سیستم خود اعمال می کنند. این مسئله بطور خاص برای سرپرست های سیستم اهمیت حیاتی دارد، چرا که ممکن است مایل به اعمال همه بروزرسانی ها نباشند.

تنها اطلاعاتی که نسبت به بروزرسانی KB3081448 می دانیم این است که کارکرد ویندوز 10 را بهبود می بخشد. مایکروسافت در مورد بروزرسانی KB3081449 کمی بیشتر توضیح داده است:

"این بروزرسانی تجربه اولیه (OOBE) کاربران از ویندوز 10 را بهبود می بخشد. این بروزرسانی تنها به فرایند اولیه پس از نصب ویندوز 10 و هنگام اولین راه اندازی اعمال می شود و تنها در صورتی در دسترس خواهد بود که بروزرسانی های OOBE نصب شده باشند. در نظر داشته باشید که اگر پس از اعمال این بروزرسانی بسته های زبان را نصب کنید، می بایست دوباره این بروزرسانی را نصب مجدد کنید. از این رو توصیه می شود که پیش از نصب این بروزرسانی، بسته های زبان را نصب کنید"

سومین بروزسانی یا KB3081452، تجربه ارتقا از نسخه های پیشین به ویندوز 10 را تسهیل می کند.

در رویه جدید ویندوز به عنوان یک سرویس، مایکروسافت تنها جزئیات مربوط به بروزرسانی های مهم را ارائه می کند خود باعث بحث های زیادی میان کاربران شده و با انتقادات گسترده ای همراه بوده است. کاربران خواهان آن هستند که به خوبی بدانند چه چیزی را اعمال می کنند.

در حال حاضر، بشدت توصیه می شود که تمامی بروزرسانی های ویندوز 10 را نصب کنید، چرا که بیش از آنچه که نسبت به آنها می دانیم، تغییراتی را با خود دارند و به احتمال زیاد باعث رفع بسیاری از مشکلاتی می شوند که در نسخه نهایی ویندوز 10 آنها را تجربه کرده اید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بیلد 10532 ویندوز 10 منتشر شد؛ دومین بیلد آزمایشی پس از عرضه نسخه نهایی

به نقل از شهر سخت افزار : مایکروسافت یکبار دیگر سراغ برنامه ویندوز اینسایدر رفته و بیلد آزمایشی جدیدی از ویندوز 10 را که انتظار می رود تغییرات زیادی را به ارمغان آورد و کارایی این سیستم عامل را بهبود بخشد، منتشر کرده است. بیلد 10532، دومین بیلد پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 است که نوید قابلیت های جدید و بهبود های مهمی را با بیلدهای پایدار آتی به تمامی کاربران این سیستم عامل می دهد.

microsoft-r2.jpg


احتمالاً مهمترین تغییر بیلد جدید برای اغلب کاربران، منو های متنی بهبود یافته خواهد بود که مایکروسافت آنها را به منظور خلق تجربه ای مدرن تر و ظاهری زیباتر، بازطراحی کردی است. در همین باره آقای گابریل آئول سرپست برنامه ویندوز اینسایدر چنین گفته است:

"[با اینکه] ما هنوز هم مشغول به کار بر روی آن هستیم، اما شما برخی تغییرات مفید را در این بیلد شاهد خواهید بود. ما همچنین تم روشن و تیره ویندوز را بطور یکپارچه تری در کل بخش های سیستم عامل بکار می گیریم و مشتاق هستیم که جدیدترین تغییرات را تجربه کرده و بازخورد های خود را در اختیار ما بگذارید"

به گفته آقای آئول یکی دیگر از قابلیت های مهم این بیلد، امکان به اشتراک گذاری بازخورد های کاربران نسبت به ویندوز است که یکی از قابلیت های با بیشترین درخواست از سوی کاربران بوده است.

بنابراین از این پس می توانید فیدبک های خود را با دوستانتان (در لیست مخاطبین) به اشتراک بگذارید. به گفته آقای آئول همه برنامه های ویندوز 10 از این قابلیت پشتیبانی می کنند. همچنین یکی دیگر از قابلیت های جدید این بیلد به کاربران این امکان را می بخشد که لینک ها را کپی کرده و در هرجایی که می خواهند (نظیر ایمیل و یا گفتگوها) جای گذاری کنند.

"ما بر این باور هستیم که این قابلیت جدید به کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر کمک می کند که هرچه ساده تر برخی بازخورد های خاص و پیشنهادات خود را با دیگر کاربران اینسایدر در تویتر، تالار گفتگوی اینسایدر، و بطور مستقیم با مهندسان ما به اشتراک بگذارند. مطمئناً ما مایل هستیم که بازخوردهای شما نسبت به این قابلیت جدید را نیز بشنویم"

مطمئناً در بیلد جدید نیز باگ ها و مشکلات شناخته شده ای وجود دارد که یکی از آنها به قابلیت Windows Hello مربوط می شود. این قابلیت در بیلد 10532و در برخی وسائل به درستی چهره کاربران را شناسایی نمی کند و باید به روش های دیگری برای ورود به ویندوز متوصل شد. مشکل توقف ناگهانی نسخه 64 بیتی مرورگر گوگل کروم نیز پا برجاست.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ویندوز 10 روی ۷۵ میلیون پی سی نصب شده است
به نقل اززومیت؛ یوسف مهدی، قائم مقام بخش ویندوز اعلام کرده که در فاصله‌ی قریب به یک ماه از عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ مایکروسافت، این سیستم عامل روی بیش از ۷۵ میلیون دستگاه رایانه شخصی نصب شده است. برای درک روند مثبت استفاده از ویندوز ۱۰ بهتر است بدانید که مایکروسافت برای فروش ۱۰۰ میلیون گواهی ویندوز ۸، بیش از ۶ ماه وقت صرف کرد. موفقیت ویندوز ۱۰ و افزایش تعداد کاربرانی که مشتاقانه در پی دانلود و استفاده از این نسخه هستند، چندان دور از انتظار نیست. ردموندی‌ها سعی کرده‌اند تا پلتفرمی ماندگار با پایداری بالا در کنار امکانات فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهند و در این مسیر جذب و حفظ کاربران، بیش از کسب درآمد بالا برای مایکروسافت اهمیت داشته است.

یوسف مهدی اطلاعات دیگری را نیز در مورد ویندوز ۱۰ و گجت‌هایی که به آن بروز شده‌اند، ارائه داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مهدی، بیش از ۹۰٫۰۰۰ مدل منحصر بفرد پی‌سی و تبلت آخرین نسخه از ویندوز را دریافت کرده‌اند. وی همچنین به قابلیت استریم ویدیو از ایکس باکس به ویندوز ۱۰ نیز اشاره کرده است. یوسف مهدی عنوان کرده که بیش از ۱۲۲ سال گیم‌پلی بازی در این مدت از ایکس‌باکس به ویندوز ۱۰ استریم شده است. تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده توسط ویندوز ۱۰ نیز در مقایسه با ویندوز ۸ در حدود ۶ برابر به ازای هر دستگاه بیشتر شده است.

افزایش تعداد دانلودها از اپ استور را باید به عنوان یک موفقیت برای مایکروسافت در نظر گرفت. این کمپانی‌ در زمان عرضه‌ی ویندوز ۸ تلاش بسیاری برای ترغیب کاربران به منظور استفاده از اپ استور کرد، اما استقبال چندانی از سوی کاربران مشاهده نشد. توسعه‌دهندگان نیز پس از مشاهده‌ی عدم استقبال از دانلود اپلیکیشن‌ها از اپ استور ویندوز ۸، مایکروسافت را تنها گذاشتند. حال با استقبال کاربران و تسهیل پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS و اندروید به ویندوز ۱۰، به نظر می‌رسد قطب سوم فروشگاه‌ پلتفرم‌ها نیز در حال رشد است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
چگونه اعلانیه‌های ایمیل را در ویندوز 10 فعال کنیم؟
19815f5a699a099c24d2a1a8ab27effc_XL.jpg


ویندوز ۱۰ علاوه بر تغییرات بسیار در ظاهر و کارکرد نسبت به نسخه‌های قبلی، تغییرات جزئی بسیاری نیز به خود دیده است که از آن جمله می‌توان به اجازه‌ی ارسال اعلانیه توسط اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نحوه‌ی فعال کردن اعلانیه‌ی مربوط به ایمیل را مرور کنیم.
به نقل اززومیت؛ یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰، امکان دریافت اعلانیه از طرف اپلیکیشن‌ها است. برای استفاده‌ی بهتر از ویندوز ۱۰ در ادامه نحوه‌ی فعالسازی این اعلانیه‌ها برای اپلیکیشن ایمیل را مرور خواهیم کرد.

ابتدا باید از فعال بودن اعلانیه‌ برای اپلیکیشن‌ها اطمینان حاصل کنید. یرای این کار منوی استارت را باز کرده و بر روی گزینه‌ی تنظیمات کلیلک کنید.

1.png


در منوی تنظیمات بر روی آیکون سیستم کلیک کنید.

2.png


در صفحه‌ی سیستم بر روی گزینه‌ی اعلانیه‌ها و عملکردها در لیست آیتم‌ها در سمت چپ، کلیک کنید.

3.png


برای فعال کردن اعلانیه‌ها در قسمت Show app notifications اسلایدر را بر روی وضعیت On قرار دهید.

4.png


پنجره‌ی مربوط به منوی تنظیمات را ببندید.

در منوی استارت بر روی اپلیکیشن Mail کلیک کنید.

نکته کاربردی: اگر باکس جستجو بر روی تسکبار فعال است می‌توانید عبارت mail را در آن قسمت تایپ کرده و اپلیکیشن مورد نظر را اجرا کنید.

5.png


در قسمت پایین و سمت چپ پنجره‌ی مرتبط با اپلیکیشن Mail بر روی Switch to settings کلیک کنید.

6.png


منوی تنظیمات از بخش بالا و سمت راست پنجره‌ی اپلیکیشن باز می‌شود. بر روی Options کلیک کنید.

7.png


به بخش اعلانیه‌ها در پایین‌ترین قسمت پنل Options بیایید. گزینه‌ی Show in action center را بر روی وضعیت On قرار دهید.

8.png


برای نمایش اعلانیه‌های به صورت پنجره‌ای کوچک در قسمت بالای تسکبار، تیک گزینه‌ی Show a notification banner را بزنید.

9.png


همه‌ی موارد در حال حاضر آماده است تا در صورت دریافت ایمیلی جدید به صورت اعلانیه متوجه آن شوید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با ۱۰ ویژگی برتر اما پنهان ویندوز 10 آشنا شوید

به نقل اززومیت؛ بازگشت منوی استارت، اضافه شدن دستیار صوتی کورتانا، حالت بهینه‌تر سیستم عامل برای دستگاه‌های لمسی و قابلیت چند وظیفگی بسیار کاربردی از جمله تغییرات بزرگ و البته آشکار ویندوز 10 هستند که هر کاربر این سیستم عامل تاکنون از آن‌ها استفاده کرده است. اما قطعا این چند مورد، همه ویژگی‌های عالی و جذاب ویندوز 10 نیستند و این سیستم عامل از قابلیت‌های بسیار بیشتری نیز پشتیبانی می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱۰. اسکرول در پنجره‌های غیر فعال

windows-10-8.jpeg


در نسخه‌های پیشین ویندوز شما تنها می‌توانستید در پنجره‌هایی اسکرول کنید که فعال هستند. اما در ویندوز 10 حتی اگر ماوس شما بر روی یک پنجره قرار گیرد نیز امکان اسکرول در آن برنامه فراهم خواهد شد.

برای فعال کردن این ویژگی به تنظیمات ویندوز 10 بروید، سپس در قسمت Mouse & Touchpad تیک گزینه "scroll inactive windows when I hover over them" را بزنید. از این پس هر کجا که ماوس شما حضور دارد، قادر به اسکرول کردن خواهید بود.

۹. تغییر انداره آیکون‌ها، متون، اپلیکیشن‌ها و همه چیز

windows-10.jpeg


در نسخه‌های قبل ویندوز تنها یک حالت تغییر رزولوشن نمایشگر وجود داشت که اگر دستگاهی با رزولوشن بسیار بالا را به سیستم عامل متصل می‌کردید امکان متناسب کردن همه موارد در حال نمایش با مقدار رزولوشن دستگاه دوم را از دست می‌دادید.

خوشبختانه مایکروسافت متوجه این مشکل شده و در ویندوز 10 دست شما را برای تغییر رزولوشن یا تغییر نسبت اندازه المان‌های در حال نمایش باز گذاشته است. شما به راحتی می‌توانید با سر زدن به تنظیمات و بخش Display نسبت تصاویر را از 100 تا 200 درصد تغییر دهید.

نمونه مهم استفاده از این ابزار زمانی است که لپ‌تاپ خود را به نمایشگری با رزولوشن بالای 4K متصل می‌کنید و با تغییر رزولوشن تا ۲۰۰ درصد می‌توانید آیکون‌ها و اندازه تمام موارد در حال نمایش را شبیه به حالت رزولوشن ۱۰۰ درصد در یک نمایشگر 1080p مشاهده کنید.

۸. حساب و کتاب با حافظه

Unknown-9.jpeg


یکی از ویژگی‌هایی که ویندوز 10 از پلتفرم‌های موبایل قرض گرفته بخش Storage Sense در تنظیمات ویندوز است. در این بخش شما می‌توانید مقدار حافظه‌ای که فایل‌های هر درایو شما پر کرده و دسته بندی فرمت فایل‌های اشغال کننده فضا را با رنگ‌های مختلف مشاهده کنید.

مایکروسافت سعی کرده این بخش را به شکلی طراحی کند که کاربر با همان نگاه اول بتواند مقدار مصرف شده از فضای ذخیره سازی دستگاه را با توجه به نوع هر فایل مشاهده و حتی پیشنهاد‌هایی برای آزاد کردن این فضای اشغال شده دریافت کند. همچنین اگر هر حافظه ذخیره سازی دیگری به دستگاه متصل کرده باشید نیز، در این بخش با جزییات کامل نشان داده خواهد شد.

اگر زیاد با مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی رو به رو هستید، می‌توانید هر از چند گاهی به این بخش سر بزنید و وابسته به هر درایو سیستم، فایل‌های غیر ضروری را حذف کنید یا به طور کلی مشغول به مدیریت حافظه دستگاه شوید. این بخش همچنین راه ساده‌ای برای حذف فایل‌های موقت و غیر ضروری فراهم می‌کند و حتی مقدار حافظه‌ای که هر نرم‌افزار یا بازی نصب شده بر روی سیستم اشغال کرده را به شما نشان می‌‌دهد.

۷. بروزرسانی بزرگ در خط فرمان

windows-10-1.jpeg


خط فرمان از آن ویژگی‌هایی نیست که همه کاربران ویندوز روزانه از آن استفاده کنند اما کسانی که هر از گاه با آن سر و کار دارند از نبود برخی ویژگی‌های پایه‌ای در خط فرمان ویندوز ناراضی بوده‌اند. اما در ویندوز 10 خط فرمان بروزرسانی بزرگی دریافت کرده که اکنون نگارش و ویرایش متون و دستورات را بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند.

اگر به بخش Properties خط فرمان ویندوز 10 وارد شوید با تعداد زیادی ویژگی نظیر کپی و پیست راحت‌تر با میان‌بر‌های کیبورد، ایجاد فاصله بین خطوط برای خوانایی بیشتر، تغییر اندازه راحت‌تر و حتی توانایی شفاف کردن پنجره خط فرمان را مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این ویژگی‌های تازه می‌توانند به تنهایی فعال یا غیر فعال شوند.

۶. ژست‌های حرکتی جدید

windows-10-2.jpeg


سیستم عامل OS X اپل از مدت‌ها قبل انواع مختلفی از ژست‌های چند انگشتی با ترک‌پد را در لپ‌تاپ‌ها پشتیبانی می‌کند. اما بالاخره در ویندوز 10 ژست‌هایی اضافه شده‌اند که می‌توانند با سیستم عامل دسکتاپ‌ اپل رقابت کنند.

از جمله ژست‌های حرکتی جدید در ویندوز 10 که برای کاربران حرفه‌ای و کسانی که عادت به عملیات‌های چند وظیفگی در ویندوز دارند ساخته شده، می‌توان به ژست‌های سه انگشتی اشاره کرد که اگر همزمان به سمت بالا حرکت داده شود؛ منوی Task View شامل همه پنجره‌های باز شده را نشان می‌دهد، اگر همزمان به سمت چپ یا راست حرکت کنند؛ عملیات سوییچ بین برنامه‌های باز شده را انجام می‌دهد. در همین حال اگر سه انگشت خود را همزمان به سمت پایین بر روی تاچ‌پد حرکت دهید با دسکتاپ ویندوز رو به رو خواهید شد.

مایکروسافت همچنین از ژست‌های جدیدی در ویندوز 10 استفاده کرده که برای مثال اگر سه انگشت خود را به صورت همزمان بر روی تاچ پد لمس کنید، دستیار صوتی کورتانا فعال شده و اگر چهار انگشت به صورت همزمان زده شود بخش Action Center که حاوی نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع لپ‌تاپ است قابل مشاهده می‌شود. با تمام این ویژگی‌ها قطعا عملیات‌های چند وظیفگی با لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز 10 بسیار سریع‌تر خواهد شد.

۵. نوشتن یادداشت در مرورگر مایکروسافت اج

windows-10-3.jpeg


یکی از ویژگی‌های بسیار وسوسه کننده در مایکروسافت اج که مخصوصا برای دستگاه‌های لمسی و دارای قلم همچون سرفیس‌ها بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود، قابلیت حاشیه نویسی یا گذاشتن یادداشت بر روی یک صفحه وب‌سایت است.

برای فعال کردن این ویژگی کافی است بر روی دکمه‌‌ی موجود در نوار ابزار مرورگر مایکروسافت اج کلیک کنید تا اسکرین‌شاتی از صفحه نمایش گرفته شود و شما امکان نوشتن یادداشت، برجسته کردن یا بریدن یک بخش از صفحه را پیدا کنید. ویندوز 10 یکپارچگی زیادی با OneDrive دارد، بنابراین نوشته‌های گرفته شده خیلی راحت در فضای ذخیره سازی ابری مایکروسافت ذخیره خواهد شد.

۴. پشتیبانی پیش‌فرض از فرمت‌های FLAC ،MKV و HEVC
windows-10-4.jpeg


مایکروسافت در «ویندوز مدیا پلیر» جدید ویندوز 10 بالاخره از فرمت‌ MKV پشتیبانی می‌کند تا کاربران برای دیدن اکثر محتوای ویدیویی خود مجبور به استفاده از VLC نباشند.

ویندوز 10 همچنین از فرمت‌های صوتی و تصویری استاندارد FLAC و HEVC نیز پشتیبانی می‌کند. این فرمت‌هایی ویدیویی مخصوصا در آینده برای پشتیبانی از رزولوشن‌های بالای ویدیویی 4K بسیار مهم هستند. همانطور که می‌دانید «ویندوز مدیا پلیر» گزینه بسیار خوبی برای مصرف بهینه انرژی در زمان استفاده از باتری لپ‌تاپ‌ها است. با پشتیبانی بهتر از فرمت‌های صوتی و تصویری در ویندوز 10 اکنون با گزینه بسیار کاربردی‌تری برای تماشای فرمت‌های ویدیویی رو به رو هستیم.

۳. تقسیم پنجره‌ها
windows-10-5.jpeg


تقسیم دو پنجره به صورت عمودی در کنار یکدیگر، قابلیت بسیار ویژه و مهمی بود که در ویندوز 7 به سیستم عامل دسکتاپ ویندوز آمد. اما مایکروسافت در ویندوز 10 پا را فراتر گذاشته و اکنون قابلیت تقسیم چهار پنجره در چهار گوشه نمایشگر به ویندوز اضافه شده که سرعت در عملیات‌های چند وظیفگی را بسیار بیشتر خواهد کرد.

در نمایشگر‌های بزرگ یا در سیستم‌هایی که نیاز است همیشه چندین پنجره با یکدیگر قابل مشاهده و کار باشند، این ویژگی فوق‌العاده کارآمد خواهد بود. همچنین در ویندوز 10 زمانی که یک پنجره را به بخشی از نمایشگر منتقل می‌کنید، به صورت خودکار تمام پنجره‌ها ظاهر می‌شوند تا هر کدام را که خواستید در کنار آن پنجره قرار دهید.

۲. ضبط ویدیو از صفحه نمایش
windows-10-10.jpeg


یکی از ویژگی‌های که در اپلیکیشن Xbox ویندوز 10 وجود دارد قابلیت ضبط صفحه نمایش است. این ویژگی برای ضبط ویدیو در بازی‌ها ساخته شده است اما با چند ترفند می‌توانید قابلیت ضبط ویدیو را به هر نرم‌افزار دیگر برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش ببرید.

برای انجام اینکار به بخش Game DVR اپلیکیشن Xbox بروید، برنامه را باز بگذارید و به هر اپلیکیشنی که می‌خواهید ویدیو ضبط کنید سوییچ کنید. اکنون با فشردن دو دکمه «ویندوز + G» و انتخاب گزینه «ِYes, This is a game» پشتیبانی ویندوز از ضبط ویدیو در آن اپلیکیشن را فعال می‌کنید. سپس با فشردن سه دکمه «ویندوز + Alt + R» می‌توانید ضبط ویدیو از صفحه را شروع کنید. ویدیوی ضبط شده را می‌توانید در تب Game DVR در اپلیکیشن Xbox مشاهده کنید.

البته ویندوز 10 هنوز از قابلیت ضبط صفحه نمایش به صورت پیش‌فرض پشتیبانی نمی‌کند و در این ویژگی نیز تنها می‌توان عملیات‌‌ها را در صفحه در حال کار ضبط کرد.

۱. ویندوز 10 با DirectX 12
windows-10-11.jpeg


DirextX 12 به احتمال بسیار زیاد بهترین ویژگی پنهان ویندوز 10 است. شاید در ابتدا متوجه فواید زیاد DirectX 12 در ویندوز 10 نشوید اما در روز‌ها و ماه‌های آینده این تکنولوژی در بهبود بازدهی بازی‌های مختلف بسیار موثر خواهد بود.

توسعه دهندگان با DirectX 12 قادر خواهند بود بازده بیشتری از چیپ پردازش مرکزی و پردازش گرافیکی سیستم شما بدست آورند. همچنین با ترکیب افکت‌های گرافیکی درون DirectX 12، توسعه دهندگان در واقع می‌توانند نسل بعدی بازی‌های پی‌سی را توسعه دهند. API دایرکت X12 تنها در ویندوز 10 پشتیبانی می‌شود و در نتیجه این سیستم عامل را به بهترین گزینه برای بازی‌های پی‌سی تبدیل خواهد کرد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مهلت 30 روزه کاربران ویندوز 10 برای بازگشت به ویندوز 7/8.1 به اتمام رسید

به نقل از شهر سخت افزار :
با ارتقای کاربران ویندوز 7 و 8/8.1 به ویندوز 10، در بخش recovery گزینه ای تعبیه گردیده که کاربران از طریق آن می توانند تا 30 روز پس از ارتقا، سیستم خود را به نسخه قبلی بازگردانند. اکنون و با گذشت بیش از یک ماه از عرضه این سیستم عامل جدید، دیگر این گزینه برای بسیاری از کاربران در دسترس نخواهد بود و راه بازگشتی ندارند.

firs56.jpg


اگر در همان روز نخست ویندوز 7 یا 8/8.1 را به ویندوز 10 ارتقا داده باشید، امروز گزینه بازگشت به نسخه پیشین (downgrade) برای شما برداشته شده است و دیگر نمی توانید بدون از دست دادن برنامه ها و تنظیمات به ویندوز 7 یا 8/8.1 بازگردید. البته در نظر داشته باشید که این یک ماه مهلت تست از زمان ارتقا به ویندوز 10 شروع می شود، بنابراین زمان اتمام آن برای کاربران مختلف بسته به زمان ارتقا متفاوت خواهد بود.

"در حالی که فکر می کنیم تمامی قابلیت های ویندوز 10 را بپسندید، شما تا یک ماه پس از ارتقا به ویندوز 10 امکان بازگشت به نسخه پیشین را خواهید داشت"

با اینکه هم اکنون گزینه downgrade برای بسیاری از کاربران وجود ندارد و مهلت 30 روزه خود را به اتمام رسانده اند، اما هنوز هم می توان به نسخه های قبلی ویندوز بازگشت و راه حل آن نصب نسخه مورد نظر به صورت clean install یا نصب از ابتدا است. اما مشکل اصلی آنجاست که برای این کار به کلید فعال سازی نسخه پیشین نیاز دارید. همچنین تمامی تنظیمات و برنامه های فعلی شما از بین می رود.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت مهلت تست ویندوز 10 را افزایش دهد، بنابراین بهتر است اگر تمایلی به نصب ویندوز به صورت clean install و از دست دادن برنامه ها و تنظیمات خود ندارید؛ پیش از پایان 30 روز مهلت تست تصمیم نهایی را بگیرید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سرانجام مایکروسافت مشکل متوقف ماندن فرایند ارتقا به ویندوز 10 بر روی 32% را تایید کرد

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار :مایکروسافت با انتشار ویندوز 10 به مرور و در مرحله های مختلف، کوشید تا میزان مشکلات و ناسازگاری ها حین ارتقا را در هر مرحله نسبت به قبل را کاهش دهد. با این حال مشکلات ناسازگاری ویندوز 10 با برخی سیستم ها باعث بروز دردسرها و مشکلات زیادی برای کاربران شده که یکی از آنها توقف فرایند ارتقا بر روی 32% است.

desktop54664.jpg


تلاش برخی کاربران ویندوز 7 و 8/8.1 برای ارتقا به ویندوز 10 بر روی 32% و یا 6% متوقف می شود، سیستم راه اندازی گشته و خطایی با کد 0xC1900101 – 0x30018 دریافت می کنند و خبری از سیستم عامل جدید نخواهد بود. این مشکل شمار قابل توجهی از کاربرانی است که می خواند سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند. سرانجام مایکروسافت وجود این مشکل را روز گذشته پذیرفت و دلیل آن را در ناسازگاری درایورها و سخت افزارهای سیستم خوانده است. از این رو باید منتظر عرضه درایورهای جدید بمانید و یا خود تلاش کنید که 32% را پشت سر بگذارید.

در حالی که مایکروسافت و سازندگان سخت افزار ها در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستند، احتمالاً با کمی تلاش بتوانید از شر این مشکل راحت شوید. ابتدا تمامی وسائل جانبی غیر ضروری نظیر آنهایی که از طریق درگاه های USB به سیستم متصل هستند را جدا کنید، ویندوز فعلی را بروزرسانی کرده و جدیدترین درایورها را نصب کند. همچنین توصیه می شود که نرم افزار امنیتی سیستم (آنتی ویروس،فایروال) را غیرفعال و یا ترجیحاً کاملاً حذف کنید. با اجرای Windows Update Troubleshoote مطمئن شوید که سرویس بروزرسانی ویندوز مشکل خاصی ندارد. سرانجام اگر هیچ یک از اینها موثر واقع نشد می توانید از ارتقا صرف نظر کرده و ویندوز 10 را بصورت Clean یا از ابتدا و از طریق بوت از رسانه های ذخیره سازی نصب کنید.
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,213
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
من ویندوز 7 اورجینال دارم رو لپتاپم، ولی هنوز اون گزینه آپدیته نیومده برام!
کسی میدونه چه کار باید بکنم؟ تو سایت مایکروسافت زده بود آپدیت های قبلی رو انجام بده، الان 1.5 گیگ آپدیتم مونده که میزنم هم دانلود نمیشه!

پ.ن: ببخشید اگر صفحات قبلی توضیح داده شده وقت نکردم بخونم.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
من ویندوز 7 اورجینال دارم رو لپتاپم، ولی هنوز اون گزینه آپدیته نیومده برام!
کسی میدونه چه کار باید بکنم؟ تو سایت مایکروسافت زده بود آپدیت های قبلی رو انجام بده، الان 1.5 گیگ آپدیتم مونده که میزنم هم دانلود نمیشه!

پ.ن: ببخشید اگر صفحات قبلی توضیح داده شده وقت نکردم بخونم.
روش درستش گزینه اپدیت هست که باید منتظر باشید . در کل زیاد عجله نکنید . اینطور که مشخصه بعد از اومدن نسخه اصلی دو بیلد ازمایشی هم منتشر شده . نظر شخصی خودم این هست برای نصب نسخه مطمئن حداقل باید تا اواسط پائیز صبر کرد . مخصوصا برای بعضی از لپتاپ ها
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون
من دیشب ساع 11 شب زدم برای آپدیت 7 به 10 و صبح ویندوزم آپدیت شد به نسخه 10
خیلی عالی
تمامه برنامه و سخت افزار به خوبی داره کار می کنه
و کلیه داده و بوک مارکام هم سالم هستند
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
من دیشب ساع 11 شب زدم برای آپدیت 7 به 10 و صبح ویندوزم آپدیت شد به نسخه 10
خیلی عالی
تمامه برنامه و سخت افزار به خوبی داره کار می کنه
و کلیه داده و بوک مارکام هم سالم هستند
فقط این مورد هم بکار ببرید که زیاد از اینترنت شما استفاده نکنه
ویندوز 10 از پهنای باند شما برای ارسال بروزرسانی ها به کاربران دیگر استفاده می کند + نحوه غیرفعال کردن
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون
خوب به نظر شما الان دیگه لرزمی نداره واسه چن رو غیرفعال نکنم تا این آپدیت های دیگشو انجام بده ؟
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
خوب به نظر شما الان دیگه لرزمی نداره واسه چن رو غیرفعال نکنم تا این آپدیت های دیگشو انجام بده ؟
این فقط جلوی استفاده از اینترنت شما برای اپدیت کاربران دیگه رو میگیره .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ویندوز 10 موبایل بزرگترین تغییرات در تاریخ ویندوزفون
10 نکته کلیدی که باید درباره ویندوز 10 موبایل بدانید

ویندوز 10 موبایل تاریخ عرضه و قیمت
تاریخ عرضه مشخصی از سوی مایکروسافت هنوز اعلام نشده است، زیرا پروسه توسعه ویندوز 10 موبایل هنوز متوقف نشده است و خارج از روند توسعه ویندوز 10 می باشد. با وجود اینکه بیشتر از یکماه از عرضه ویندوز 10 توسط مایکروسافت گذشته اما ویندوز 10 موبایل تا اواخر امسال وارد بازار نخواهد شد ، و این زمان طولانی به نظر خسته کننده می آید ، اما خبر خوب این است که ویندوز 10 موبایل تمام کاربران ویندوزفون 8.1 رایگان خواهد بود!

ویندوز 10 موبایل : پشتیبانی دستگاه ها
در حال حاضر تنها گوشی های هوشمند خانواده لومیا و HTC ONE قابلیت این را دارند تا از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی کنند. اما مطمئنا پس از عرضه این سیستم عامل، برندها و گوشی های هوشمند بیشتری وارد بازار خواهند شد که از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی خواهند کرد.
ویندوز 10 موبایل : سیستم Universal App

ویندوز 10 موبایل – Universal App

یک ویژگی جالب و منحصر بفرد ویندوز 10 موبایل استفاده از سیستم Universal Apps می باشد که به کاربر این امکان را می دهد تا از نرم افزارهایی که بر روی PC قابل نصب هستند به راحتی Import شوند و قابل استفاده باشند. این بدین معنی است که هر نرم افزاری که بر روی ویندوز 10 شما بر روی کامپیوترتان نصب شده است قابل نصب بر روی گوشی هوشمند ویندوز 10 موبایل شماست.

ویندوز 10 موبایل : امکان استفاده از نرم افزارهای IOS و Android
علاوه بر ویزگی Universal Apps ، مایکروسافت در ویندوز 10 موبایل امکانی را فراهم کرده تا توسعه دهندگان راحت تر نرم افزارهای Android و IOS را Import کرده و استفاده نمایند، این ویژگی امکانی بود که مایکروسافت به آن نیاز داشت به این دلیل که اکثر توسعه دهندگان نرم افزارهای خود را فقط برای پلتفرم های Android و IOS تولید می کردند.

ویندوز 10 موبایل : گوشی هوشمند خود را با استفاده از Continuum به کامپیوتر شخصی تبدیل کنید

ویندوز 10 موبایل – Continuum

ویژگی شگفت انگیز دیگر ویندوز 10 موبایل Continuum نام دارد ، این ویزگی این امکان را به گوشی هوشمند شما میدهد تا از آن بعنوان یک Adhoc PC استفاده نمایید. بدین معنی که در گوشی های هوشمندی که از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی میکنند ، این امکان وجود دارد تا دستگاه خود را به یک مانیتور کیبورد و ماوس کانکت کرده و همانند یک کامپیوتر شخصی از آن استفاده نمایند! خارق العاده است!

ویندوز 10 موبایل : مروگری جدید به نام Edge
ویندوز 10 موبایل دارای مرورگر پیش فرضی به نام Edge می باشد و دیگر از Internet Explorer خبری نیست. بزرگترین ویژگی Edge عوض شدن موتور رندرگر html آن به نام EdgeHTML می باشد که باعث میشود سرعت نمایش صفحات وب نسبت به Internet Explorer فوق العاده بیشتر باشد.

ویندوز 10 موبایل : Notification های هماهنگ شده در دستگاه های مختلف
ویژگی بسیار جالب و کاربردی دیگر امکان هماهنک کردن Notification ها در دستگاه های مختلف شماست، بطور مثال اگر شما Notification اسکایپ و ایمیل خود را بر روی کامپیوترتان غیر فعال کنید ، Notification گوشی ویندوز 10 موبایل شما نیز غیرفعال خواهد شد.

ویندوز 10 موبایل : کیبوردی بهبود یافته
کیبورد ویندوزفون 8.1 یا Word Flowبسیار عالی و کاربردی بود، که از آن در ویندوز 10 موبایل نیز استفاده شده است و بهبودهای چشمگیری داشته است ، از قبیل قابلیت Resize شدن ، Sticky Keyboard و قابلیت جابجایی با توجه دست راست یا چپ شما.

ویندوز 10 موبایل : برنامه جدیدی برای نمایش تصاویر
Photos App جدید در ویندوز 10 موبایل این امکان را به شما می دهد تا برای تصاوبر خود آلبوم های جداگانه بسازید و همچنین بصورت اتومات تصاویر شما را بهینه می کند.

ویندوز 10 موبایل : Lumia Camera نرم افزار پیش فرض شما برای عکاسی

ویندوز 10 موبایل

اگر شما از ویندوزفون استفاده کرده باشید، میدانید که نرم افزار پیش فرض برای عکاسی تصاویر Camera App می باشد اما در ویندوز 10 موبایل به Lumia Camera تغییر یافته که بسیار کاربردی و بهینه تر شده است

منبع: سنگک

این تاپیک برای ویندوز 10 PC است هست . شما در قسمت موبایل مطلبتون رو بگذارید .
 
بالا