برگزیده های پرشین تولز

داستان حیرت‌انگیز یک دوربین پاناسونیک!

pooria777

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
2
سن
23
محل سکونت
ترکیه
داستانی بسیار جالب که شاید تاکنون نمونه آن را نشنیده باشید... پاول بورگوین عکاسی کانادایی بود که در سال 2012 دچار سانحه‌ دریایی شد و کشتی خود و همراهانش در دریا غرق شد. البته آنها نجات پیدا کردند، اما دوربین پاناسونیک TZ7 او به زیر آب رفت.
حالا بعد از قریب به دو سال، دو دانشجو از مرکز علوم دریایی کانادا موفق شده‌اند این دوربین را در عمق 12 متری آب و در هنگام یک تحقیق پیدا کنند. همان‌طور که حدس می‌زنید، دوربین کاملا بی‌مصرف شده است، اما نکته حیرت‌انگیز حافظه موجود در آن است که تا به امروز سالم مانده است!
این حافظه از نوع Lexar Platinum II 8 GB است که بدون ذره‌ای آسیب در این دوربین پیدا شده است. این دو دانشجو حتی یکی از تصاویر موجود در این حافظه را بر روی توییتر گذاشته‌اند تا صاحب آن را پیدا کنند که البته موفق نیز شده اند.

ایزابلا ام‌کوته یکی از دانشمندان این مرکز درباره حالت کشف این دوربین می‌گوید: «زمان پیدا شدن آن بیش از 9 گونه از انواع جانوران بر روی این دوربین کشف شد!»
حتی جالب‌تر اینجاست که ویدیویی نیز با این دوربین در هنگام غرق شدن کشتی گرفته شده که از این حافظه استخراج شده است.
این داستان به خودی خود بسیار جالب و نادر است، اما شاید بتوان به نوعی آن را بهترین تبلیغ برای دوام دوربین‌های پاناسونیک نیز دانست که توانسته مانند سپری از حافظه درون خود محافظت کند...
پاناسونیک بعد از شنیدن این داستان نادر باید به خود افتخار کند که موفق به ساخت چنین دوربین‌های بادوامی شده است.

منبع : http://101kala.blog.ir/
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
1,372
همچی نوشته شده حیرت انگیز! من تا آخرین لحظه منتظر بودم یه غول از داخلش بیاد بیرون.
 
بالا