برگزیده های پرشین تولز

سوالات خود را درباره دریا و دریانوردی بپرسید

karafarin

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2008
نوشته‌ها
965
لایک‌ها
266
سلام درامد این شغل چقدره؟؟
 

amindead

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2009
نوشته‌ها
287
لایک‌ها
171
زندگی درست و درمون نخواهید داشت. شاید اسم یه زن بیاد تو شناسنامتون ولی عملا فکر نکنم کسی که سالی چند ماه میبینیدش زن آدم حساب بشه!!!
سلام
زنتون رو که میتونید همراهتون در سفر کاری دریایی ببرید داخل کشتی و اتاق مستقل میدهند
 

sina_s

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2015
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
6
سن
33
سلام
زنتون رو که میتونید همراهتون در سفر کاری دریایی ببرید داخل کشتی و اتاق مستقل میدهند
سلام
فعلا فقط کشتیرانی و نفتکش چنین اجازه ای میدن، بقیه شرکت ها خیر. البته این اجازه در کشتیرانی برای مدتی لغو شده بود ( به دلیل مسائل دزدان دریایی ) .
من هنوز ازدواج نکردم ولی چندان خوشم نمیاد فرضا اگر زنی هم داشتم و اجازه آوردنش رو داشتم، اون رو با خودم به دریا بیارم. دلایل مختلفی داره ... .
من همیشه با خودم فکر میکنم فرضا زنم رو بیارم، خب موقعی که من 8 صبح تا 5 عصر سرگرم کار هستم اون چیکار بکنه!!! آدم حوصله اش سر میره... من ذاتا چندان اهل جمع نیستم و از اون دسته آدم های به اصطلاح کابینی هستم ( آقا رامین میدونه چی میگم :) ) و تو زمان استراحت فقط برای ناهار و شام و یا حداکثر یه چایی ساعت 10 شب از کابین خارج میشم. ( البته جو کشتی هم مهمه که جمعشون بطلبه یا نه!!! معمولا با یکی دوتا از بچه ها صمیمی میشم و شب ها کابین همدیگه میریم ) ولی باز با این که اهل تنهایی ام گاهی احساس میکنم حوصله سر میره. حالا فکر کن زن آدم 24 ساعت باید بمونه تو کابین !!!!
حالا اصلا بگیم زنمون رو آوردیم ...
بچه به دنیا اومد چی؟ اون موقع چیکار میکنید؟ فکر کردید !!!!
 
Last edited:

sina_s

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2015
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
6
سن
33
سلام درامد این شغل چقدره؟؟
درآمد این شغل به خیلی چیزها بستگی داره.
- شرکتی باهاش کار میکنید
- سمت در کشتی
- مدرک دریاییتون
- میزان دریا رفتن در طول سال

حقوق زمان خشکی بودن معمولا در شرکت هایی که در و پیکر درست و حسابی دارن مثل همه و همون حقوق مصوب وزارت کار هست. ( مثلا من تو کشتیرانی زمان خشکی حدود 1و خورده ای میگرفتم، از نفتکش اطلاع ندارم)

شرکت هایی هم که در و پیکر ندارن اصلا حقوق خشکی نمیدن :) .

حقوق زمان دریا بین شرکت ها متفاوته ( من از ماهی سه و خورده ای دیدم تا ماهی 5 و خورده ای ) ( الان کسی که میره شرکت کشتیرانی با توجه به مصوبه شرکت مبنی بر خدمت 27 ماه در مرتبه مهندس 4 ای، یه 4-5 سالی رو باید مهندس 4 بمونه )

خب حالا باید دید یه نفر تو سال چقدر میتونه بره دریا !!!! اگه بگیم خیلی خوب یخواد بره 7 ماه ...

خب حداکثر: 7ماه* بگیم اصلا رو دریا ماهی 6 بدن = 42 به اضافه 5ماه خشکی * بگیم یک و دویست بدن = 6 سر جمع میشه 48 تومن در سال

48 تقسیم بر 12 = میشه ماهی 4 تومن میانگین

برای ماهی 4 تومن 7 ماه از هر سال در بهترین دوره زندگی آدم نابود میشه ... باور کنید ارزش نداره. من خودم آلوده شدم ... ولی اگه با دید الان خودم برگردم به قبل از انتخاب این رشته، هرگز اون رو انتخاب نخواهم کرد .
 
Last edited:

یوسف تبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
عزیزم خسته شدم
ماشالا سوالات خیلی زیاده
شماره ام رو واست میفرستم
قربانت
سلام جناب مهندس.
بابت راهنمایی های خیلی خوب شما و همینطور بابت شماره خیلی تشکر میکنم.....چشم.....لطف کردید.... شاد و سربلند باشید.
 

یوسف تبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
سلام خدمت آقا رامین همکار محترم :)
من به صورت اتفاقی به این صفحه برخورد کردم و تنها به خاطر این صفحه عضو شدم.
من مهندس 3 نامحدود هستم و حدود 2 ساله تو دریا کار میکنم.
کارآموزی رو در کشتیرانی گذروندم و در حال حاضر در آفشور مشغول به کار هستم. البته اینجا مهندس 2 ام :)
من برادرم امسال کنکور داره ولی عمرا نخواهم گذاشت وارد این شغل بشه ... دیگه از برادر به آدم نزدیکتر که نداریم!!!
:)

عرض سلام خدمت جناب مهندس sina
خوش آمدید....
ببخشید آیا شما هم فارغ التحصیل مهندسی کشتی دانشگاه دریانوردی چابهار هستید یا رشته و دانشگاه دیگری.....؟
ببخشید کمی در مورد شرکت های آفشور لطفا توضیح میدید و راهنمایی میفرمائید که یک مهندس مکانیک کشتی یا یک افسر عرشه در این شرکت ها چه کارهایی انجام میدهند؟..…و مسولیت و حوزه فعالیت این شرکت ها چیست ؟و زیر نظر کدام وزارتخانه هستند...آیا وزارت نفت ؟..….
آیا این شرکت ها هم مثل کشتیرانی یا نفتکش در حوزه حمل و نقل دریایی و تردد بین کشورهای خارجی مختلف فعالیت دارند و پرسنل دریاییشون سفر دریایی با کشتی اقیانوس پیما میروند ؟….یا نه کارشون کلا چیز دیگریست؟…در دریا این شرکت ها و پرسنلشون چه کاری انجام میدهند؟….
آیا شما هم در شرکت آفشور چند ماه سفر دریایی تشریف دارید یا نه مثلا طرح اقماری هستید و یک ماه کار در دریا و یک ماه هم استراحت در خشکی ؟....آیا همان اندازه حقوقی را که نفتکش و یا کشتیرانی به مهندس کشتی پرداخت میکند شما از آفشور دریافت میکنید یا نه متفاوت است؟...ببخشید کمتر یا بیشتر ؟...
**ببخشید آیا در زمان فعالیت کاری یا بازنشستگی حقوق یک کاپیتان از یک سرمهندس کشتی بیشتر است یا کمتر ؟!…..ببخشید بنده شنیده بودم که تقریبا به یک اندازه حقوق میگیرند درسته ؟!....در صورتی که به نظر بنده سر مهندس زحمت بیشتری کشیده چه در دوران تحصیل دانشگاهی و چه در دوران فعالیت کاریش….!
خیلی ممنونم و تشکر میکنم.
 

یوسف تبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
درآمد این شغل به خیلی چیزها بستگی داره.
- شرکتی باهاش کار میکنید- سمت در کشتی- مدرک دریاییتون- میزان دریا رفتن در طول سال
حقوق زمان خشکی بودن معمولا در شرکت هایی که در و پیکر درست و حسابی دارن مثل همه و همون حقوق مصوب وزارت کار هست. ( مثلا من تو کشتیرانی زمان خشکی حدود 1و خورده ای میگرفتم، از نفتکش اطلاع ندارم)
شرکت هایی هم که در و پیکر ندارن اصلا حقوق خشکی نمیدن :) .
حقوق زمان دریا بین شرکت ها متفاوته ( من از ماهی سه و خورده ای دیدم تا ماهی 5 و خورده ای ) ( الان کسی که میره شرکت کشتیرانی با توجه به مصوبه شرکت مبنی بر خدمت 27 ماه در مرتبه مهندس 4 ای، یه 4-5 سالی رو باید مهندس 4 بمونه )
خب حالا باید دید یه نفر تو سال چقدر میتونه بره دریا !!!! اگه بگیم خیلی خوب یخواد بره 7 ماه ...
خب حداکثر: 7ماه* بگیم اصلا رو دریا ماهی 6 بدن = 42 به اضافه 5ماه خشکی * بگیم یک و دویست بدن = 6 سر جمع میشه 48 تومن در سال
48 تقسیم بر 12 = میشه ماهی 4 تومن میانگین
برای ماهی 4 تومن 7 ماه از هر سال در بهترین دوره زندگی آدم نابود میشه ... باور کنید ارزش نداره. من خودم آلوده شدم ... ولی اگه با دید الان خودم برگردم به قبل از انتخاب این رشته، هرگز اون رو انتخاب نخواهم کرد .

جناب مهندس sina
ببخشید به عنوان یک افسر مهندس کشتی آیا از فعالیت کاری در آفشور راضی هستید مخصوصا به نسبت کشتیرانی که تجربه آن راهم دارید؟.....چه مزایا و معایب یا ضعف هایی به نظر شما در مقایسه با کشتیرانی داره؟....ببخشید اگر اشتباه نکنم محل کار باید در جنوب کشور و خلیج فارس در دریا و نزدیک سازه ها و تاسیسات دریایی باشه درسته؟....یعنی اگر اشتباه نکنم مستقر میشه کشتی یا شناور در آنجا ...درسته ؟....گرمای همیشگی جنوب کشور اذیت نمیکنه شما را ؟.... نمیدانم که اهل کدام استان هستید و به گرمای زیاد هوا و شرجی بودن هوا عادت دارید یا نه...

*** ببخشید ممکنه خواهش کنم که لطفا مشابه این مطلب بالا که نقل قول گرفتم بنده از فرمایشات شما را برای کار در آفشور هم بفرمائید که به چه صورتی است برای یک مهندس مکانیک کشتی؟....اینکه چندماه سال در دریا است و چند ماه در خشکی استراحت؟ .....و محاسبه تقریبی میانگین حقوق در دریا و خشکی در شرکت آفشور ؟.....

خیلی سپاسگذرام.....سربلند باشید.
 

یوسف تبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
من برادرم امسال کنکور داره ولی عمرا نخواهم گذاشت وارد این شغل بشه ... دیگه از برادر به آدم نزدیکتر که نداریم!!!


جناب مهندس ببخشید فرمودید که برادر شما امسال کنکور داره و به خاطر سختی های این حرفه این رشته را به اون پیشنهاد نمیکنید.!.....ممکنه خواهش کنم که بفرمائید در بین رشته های مهندسی کدام رشته را بهتر میدانید و پیشنهاد میکنید؟.....و برای اون رشته مهندسی آینده کاری بهتر و فرصت و شانس کسب درآمد بهتر و بیشتر را میبینید با توجه به تجربه و حضور در محیط های کاری و صنعتی ؟....
**ببخشید در آفشور یک مهندس مکانیک کشتی بعد از چند سال فعالیت کاری بازنشسته میشود؟....20 یا 25 یا 30 سال ؟....آیا فعالیت کاری در آفشور جزء مشاغل سخت قرار میگیره یا نه ؟.....

خیلی ممنونم و تشکر میکنم.
 
Last edited:

sina_s

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2015
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
6
سن
33
عرض سلام خدمت جناب مهندس sina
خوش آمدید....
ببخشید آیا شما هم فارغ التحصیل مهندسی کشتی دانشگاه دریانوردی چابهار هستید یا رشته و دانشگاه دیگری.....؟
ببخشید کمی در مورد شرکت های آفشور لطفا توضیح میدید و راهنمایی میفرمائید که یک مهندس مکانیک کشتی یا یک افسر عرشه در این شرکت ها چه کارهایی انجام میدهند؟..…و مسولیت و حوزه فعالیت این شرکت ها چیست ؟و زیر نظر کدام وزارتخانه هستند...آیا وزارت نفت ؟..….
آیا این شرکت ها هم مثل کشتیرانی یا نفتکش در حوزه حمل و نقل دریایی و تردد بین کشورهای خارجی مختلف فعالیت دارند و پرسنل دریاییشون سفر دریایی با کشتی اقیانوس پیما میروند ؟….یا نه کارشون کلا چیز دیگریست؟…در دریا این شرکت ها و پرسنلشون چه کاری انجام میدهند؟….
آیا شما هم در شرکت آفشور چند ماه سفر دریایی تشریف دارید یا نه مثلا طرح اقماری هستید و یک ماه کار در دریا و یک ماه هم استراحت در خشکی ؟....آیا همان اندازه حقوقی را که نفتکش و یا کشتیرانی به مهندس کشتی پرداخت میکند شما از آفشور دریافت میکنید یا نه متفاوت است؟...ببخشید کمتر یا بیشتر ؟...
**ببخشید آیا در زمان فعالیت کاری یا بازنشستگی حقوق یک کاپیتان از یک سرمهندس کشتی بیشتر است یا کمتر ؟!…..ببخشید بنده شنیده بودم که تقریبا به یک اندازه حقوق میگیرند درسته ؟!....در صورتی که به نظر بنده سر مهندس زحمت بیشتری کشیده چه در دوران تحصیل دانشگاهی و چه در دوران فعالیت کاریش….!
خیلی ممنونم و تشکر میکنم.

سلام

من دانشکده علوم دریایی محمودآباد ( صنعت نفت ) فارق التحصیل شدم

ذات کار برای پرسنل یکی هست ( خصوصا برای مهندسین موتورخانه). ولی نوع خدمات کشتی ها متفاوت از کشتیرانی و نفتکش هست. بیشتر بحث های مربوط به خدمات به سکو ها، عملیات جوشکاری، لوله گذاری، عملیات نصب سکو، جابه جایی سکو و ...

زیر نظر جای خاصی هم نیستند!!! وزارت نفت برای خودش شناور داره، شرکت های نیمه دولتی هستند، شناورهای خصوصی هستند و ... .

شرکت های مالک کشتی میان با شرکت هایی که خدمات آفشور نیاز دارند قرارداد خدمات میبندند.

محدوده عملیات این شناورها خلیج فارس هست.

زمان دریا بودن هم بسته نوع شرکت هست. من از 14 روز دریا و 14 روز خشکی دیدم تا 2-3 ماه دریا و یک ماه خشکی.

البته برخی شرکت ها هم هستند قراردادهای چند ماهه برای کار میبندند و بعدش خداحافظ ... . یعنی فرد هر چقدر رو دریا موند که هیچ، ولی وقتی پیاده شد دیگه تسویه حساب و تمام ... . حالا میخواد بره خونش یک روز استراحت کنه، یک سال استراحت کنه ... دیگه به خودش و اوضاع جیبش بستگی داره. :)

حقوق اصلا مبنای مشخص نداره و بسته به نیاز شرکت و یا عملیاتی که قراره انجام بشه ( مثلا یک شرکت قرارداد چند ماهه یا چند ساله رو برای یک عملیات میبنده و تو اون بازه زمانی نیاز به پرسنل بیشتر و یا پرسنل ماهر در زمینه خاص داره ) میتونه کم یا زیاد بشه .

ولی به صورت عام حقوق از شرکت هایی مثل کشتیرانی و نفتکش برای دارندگان مدرک دریایی مشابه کمتره.

حقوق زمان بازنشستگی به میزان حقوقی بستگی داره که شرکت برای فرد به بیمه تامین اجتماعی اعلام میکنه. معمولا همون حقوق خشکی مبنا هست. تو کشتیرانی هم فکر کنم حقوق خشکی هم به سنوات خدمت و مدرک تحصیلی وزارت علوم و ... بستگی داره.

حقوق دریا هم در شرکت کشتیرانی یکی بود ( تا جایی که یادمه حقوق کاپیتان 1 دلار بیشتر بود :) ) .

در شرکت های آفشور ( بالاخص شرکت های خصوصی ) میشه گفت که حقوق توافقی هست :) . مثلا یک کاپیتان یا سر مهندس میگه من با X مقدار دریافتی کار میکنم ولی یکی دیگه میگه من 2X میگیرم تا کار کنم!!! واسه همین معیار نداره .

جناب مهندس sina
ببخشید به عنوان یک افسر مهندس کشتی آیا از فعالیت کاری در آفشور راضی هستید مخصوصا به نسبت کشتیرانی که تجربه آن راهم دارید؟.....چه مزایا و معایب یا ضعف هایی به نظر شما در مقایسه با کشتیرانی داره؟....ببخشید اگر اشتباه نکنم محل کار باید در جنوب کشور و خلیج فارس در دریا و نزدیک سازه ها و تاسیسات دریایی باشه درسته؟....یعنی اگر اشتباه نکنم مستقر میشه کشتی یا شناور در آنجا ...درسته ؟....گرمای همیشگی جنوب کشور اذیت نمیکنه شما را ؟.... نمیدانم که اهل کدام استان هستید و به گرمای زیاد هوا و شرجی بودن هوا عادت دارید یا نه...

*** ببخشید ممکنه خواهش کنم که لطفا مشابه این مطلب بالا که نقل قول گرفتم بنده از فرمایشات شما را برای کار در آفشور هم بفرمائید که به چه صورتی است برای یک مهندس مکانیک کشتی؟....اینکه چندماه سال در دریا است و چند ماه در خشکی استراحت؟ .....و محاسبه تقریبی میانگین حقوق در دریا و خشکی در شرکت آفشور ؟.....

خیلی سپاسگذرام.....سربلند باشید.

شرایط آفشور و کشتیرانی متفاوته، هر کدوم سختی ها و مسائل خودش رو داره. بسته به شرایط افراد مزیت ها و معایب خودشون رو نشون میدن. البته کلا کار دریا همش مسخره هست ... .

به نظرم مزیت برجسته آفشور زمان دریا بودن کمتر نسبت به شرکتی مثل کشتیرانی باشه.

بله حوزه فعالیت عمدتا همونجاست. من اهل مازندرانم و تنم با هوای شرجی و گرم آشناست ولی شرجی اونجا واقعا عذابه !!! تو تیر ماه مثلا من معمولا ساعت 10-11 شب میرفتم رو عرشه یه هوا بخورم، فقط می ایستادم و هیچ کاری نمیکردم ولی آنچنان عرقی از من میریخت که کسی من رو میدید فکر میکرد که داشتم یه فعالیت سنگین فیزیکی انجام میدادم!!!

جناب مهندس ببخشید فرمودید که برادر شما امسال کنکور داره و به خاطر سختی های این حرفه این رشته را به اون پیشنهاد نمیکنید.!.....ممکنه خواهش کنم که بفرمائید در بین رشته های مهندسی کدام رشته را بهتر میدانید و پیشنهاد میکنید؟.....و برای اون رشته مهندسی آینده کاری بهتر و فرصت و شانس کسب درآمد بهتر و بیشتر را میبینید با توجه به تجربه و حضور در محیط های کاری و صنعتی ؟....
**ببخشید در آفشور یک مهندس مکانیک کشتی بعد از چند سال فعالیت کاری بازنشسته میشود؟....20 یا 25 یا 30 سال ؟....آیا فعالیت کاری در آفشور جزء مشاغل سخت قرار میگیره یا نه ؟.....

خیلی ممنونم و تشکر میکنم.

این که اون چه انتخاب دیگه داره به خودش و پرس و جوها و تحقیقاتش بستگی داره ولی من به عنوان کسی که تو این زمینه مشخص وارد شدم به اون این زمینه کاری رو پیشنهاد نمیدم.

باید دید هدف فرد چیه؟ اگه دنبال پوله، هزاران راه دیگه برای پول درآوردن هست ... .

پیشرفت در زندگی هم به اسم مدرک و رتبه علمی و ... نیست بلکه به عرضه آدم ها بستگی داره. یک دیپلمه بعد 6-7 سال شاید خیلی موفق تر از یک فرد دارای ارشد در مثلا یکی از رشته های مهندسی باشه ... . یک لیسانسه با عرضه میتونه از خیلی از دکترا دارها بیشتر بدونه و خواهان داشته باشه.

از شرایط بازنشستگی اطلاع ندارم !!!

آفشور مثل کشتیرانی و نفتکش نیست که مثلا یک نفر یکسره تو همون شرکت باشه و فرض بعد N سال بازنشسته بشه.

اینجا تقریبا همه تو چندین شرکت مختلف کار کردن و مثلا طرف کلا 12 سال سابقه دریا داره ولی با بیش از 5-6 شرکت تجربه کار داره.

علت اینه که فرض یه شرکت میاد یه قرارداد میبنده برای مثلا 3 سال بعد میاد بسته به نیازش شناور میخره یا اجاره میکنه، حالا میاد واسه اون ها پرسنل میگیره، بعد اتمام کار شناورها رو میفروشه یا به یک شرکت دیگه اجاره میده و با پرسنل مازاد تسویه میکنه و اون ها میرن یه شرکت دیگه ...

یا مثلا یهو یه پیشنهاد کار بهتر پیش میاد و طرف بعد یه مدت شرکت رو عوض میکنه.

به همین دلیل کسی اونقدر تو یک شرکت نمیمونه که کارش به بازنشستگی برسه :) .

برای شامل شدن استفاده از مزایایی مشاغل سخت هم شرکت باید نوع بیمه رو کار در دریا بزنه تا شامل حال افراد بشه. البته قوانین خاصی هم داره که وارد جزئیات نمیشم. حقیقت خودم تا به حال چندان پیگیرش نبودم.
 
Last edited:

یوسف تبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
سلام
خیلی تشکر میکنم برای راهنمائیهای خوبتون....ممنونم از شما جناب مهندس sina.
-ببخشید یک مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی با شما که هم فارغ التحصیل رشته مهندسی هستید و هم فضای کار صنعتی را تجربه کردید:
*آیا شما در دوران تحصیل دانشگاهی خودتون از دانشگاه صنعت نفت(علوم دریایی محمودآباد) راضی بودید.؟...مزایا و ضعف های این دانشگاه را در چه چیزهایی دیدید؟.....

**ببخشید شما به عنوان یک افسر مهندس کشتی در آفشور قطعا در کنار مجموعه ای از مهندسین رشته های مختلف مهندسی نظیر: مهندسین برق-مکانیک- عمران- کامپیوتر و IT - صنایع -مواد و متالوژی- مهندسی شیمی و..... که در مجموعه آفشور حضور دارند.... فعالیت کاری دارید .
**ببخشید آیا شده با توجه به شرایط کاری بهتر و میزان حقوق دریافتی بیشتر در یک رشته مهندسی دیگه در دلتون بگید که ایکاش به جای مهندسی کشتی در این رشته مهندسی تحصیل میکردم ؟.....و وضعیت اونها در آفشور خیلی بهتره ؟!....کدام رشته مهندسی مثلا: لطفا نام میبرید.؟...

***به شخصی که به فیزیک مکانیک و ریاضی و زبان انگلیسی علاقه مند و توانمند است در قدم اول ....و در مرحله بعد به کارهای تا حدودی عملیاتی و اجرایی(منظورم بیشتر کار یاد گرفتن و کار بلد بودن (البته مثلا مهندسی کامپیوتر ممکنه پشت میز بشینه ولی کار بلد هست بنظرم ) و در مرحله سوم علاقه مند باشه که با گذراندن دوره ها و با سپری کردن سنوات خدمت به رنک های مدیریتی برسه(مثل یک سرمهندس ) ....... آیا رشته مهندسی مکانیک کشتی را پیشنهاد میکنید؟......اگر نه کدام یک از این رشته های مهندسی را بهتر میدانید و پیشنهاد میکنید ؟.....
خیلی ممنونم....مرسی از شما.
 

یوسف تبار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
سلام
جناب سینا یا جناب رامین هر کدام که اطلاع دارید راهنمایی بفرمائید ممنون میشم....
در مقطع کارشناسی ارشد در دفترچه شماره 2 انتخاب رشته: رشته ای به نام 1-مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی مثلا دانشگاه صنعتی امیرکبیر.... و 2-رشته مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی توضیحات: پذیرش با عنوان مهندسی دریا-هیدرودینامیک مثلا دانشگاه دریانوردی چابهار وجود دارد.

*سوال: آیا این دو رشته با هم تفاوت دارند یا نه یکی هستند؟.....تفاوتشون ظاهرا در هیدرومکانیک و هیدرودینامیک است.!...
** آیا این رشته مهندسی کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی در مقطع ارشد ادامه رشته مهندسی کشتی-موتور در مقطع کارشناسی میباشد؟.......یا نه ادامه رشته مهندسی کشتی سازی در مقطع کارشناسی است؟....به کدام یک نزدیکی و قرابت بیشتری دارد؟....

خیلی ممنونم و تشکر میکنم.
 

passanger75

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 فوریه 2015
نوشته‌ها
48
لایک‌ها
61
سن
33
سلام به تمامی دوستان خصوصا کسانی که تو صنعت کشتیرانی مشغول هستن و اطلاعاتشونو اشتراک گذاری میکنن دراین تاپیک
دوستان بنده مهندس برق گرایش مخابرات هستم و بخاطر علاقه ام به دریانوردی(با روحیات من جوره دوری و دریا و بی تفریحی و...) صفحات اول این تاپیک رو مطالعه کردم و متوجه شدم که از خوشبختانه از معدود محل هایی که برای این گرایش کار وجود داره صنعت دریایی هست
حالا سوال بنده اینه که با توجه به جنبه ی بیشتر تئوری بودن این رشته بخاطر نبود امکاناتش تو کشور ما تو این صنعت به طور اختصاصی چه مهارت هایی لازمه و بجز برقراری ارتباط که با کدنگاری های از پیش تعیین شده انجام میشه چه چیزهایی برای یادگیری نیاز دارم؟
و اینکه چطور میشه وارد این صنعت شد آیا باید دوره های تکمیلی در موسسات دریایی گذراند آیا استخدام دارن اصلا و چطور میشه استخدام شد؟
ممنون پیشاپیش
 

raminpc20

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2007
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
729
محل سکونت
دریا
سلام خدمت آقا رامین همکار محترم :)

من به صورت اتفاقی به این صفحه برخورد کردم و تنها به خاطر این صفحه عضو شدم.

من مهندس 3 نامحدود هستم و حدود 2 ساله تو دریا کار میکنم.

کارآموزی رو در کشتیرانی گذروندم و در حال حاضر در آفشور مشغول به کار هستم. البته اینجا مهندس 2 ام :)

تمام پست های دوستان و جواب های رو مطالعه کردم.

بچه ها بیشتر دنبال پول بودن، یه سری هم دنبال جهانگردی و ...

به دلیل کمتر شناخته بودن این شغل یه رویاپردازی ها و بزرگ نمایی هایی در موردش متاسفانه وجود داره.

بدون تعارف و به حاشیه رفتن بگم اگر دنبال پول هستید خیلی کارها هست که پول توش صد برابر اینجاس ... .

اگر دنبال جهانگردی هستید خرجش چند میلیون پوله برای یک تور یه هفته ای به هر جایی که میخوایید بی دغدغه و استرس.

فکر نکنید کشتی واسه اینه که پرسنل برن خارج عشق و حال !!! خیر کشتی واسه پول درآوردن اونجاس ... . من حدود 7 ماه کشتیرانی بودم و یکسره تو خط چین در رفت و آمد بودیم، جمعا کمتر از 20 ساعت پام تو خاک کشورهای دیگه بود. اونم تازه همش با استرس این که الان کشتی نیستیم چی خراب شده! چه اتفاقی افتاده! بدترین جاش اینه که خسته برمیگردی کشتی بعد مهندس 2 میگه خب خوش گذشت دیگه ... حالا برو فلان کار انجام بده ...

این چرت و پرت هایی که تو این سایت های مشاوره نوشته که چمیدونم کارورزی در آب های استرالیا و ... همش چرته محضه. تازه فرضاً مثلا آب استرالیا هم رفتیم، خب که چی!!! همش اقیانوسه و مثل هم ...

همش استرسه...

اسما میگن اول سلامت پرسنل، بعد سلامت کشتی و در آخر سلامت بار. ولی رسما برای شرکت اول بار مهمه بعد سلامت کشتی که بتونه براشون پول در بیاره و در آخر سلامت پرسنل.

اگر سلامت پرسنل مهم بود ما مجبور نبودیم تو 3 روز 2 تا یونیت موتور اصلی رو اورال کنیم. ( با بچه ها حساب کرده بودیم جمع ساعت خواب و ناهار و استراحت ما تو اون 3 روز 14 ساعت شد!!! )

اگر سلامت پرسنل مهم بود ما مجبور نبودیم بویلری که فقط 4 ساعت خاموش شده و دماش بالای 90 درجه هست و تعمیر کنیم و تهش بخار بخوره تو صورت مهندس3 و صورتش بسوزه.

اگر پرسنل برای کمپانی مهم بود حقوق فیتر هندی اندازه مهندس 3 ایرانی نبود!!!

خدا نکنه یه وسیله خراب بشه!!! عذابه ... نه قطعه کامل دارن و نه ابزاراشون درست و درمون و سالم رو کشتی هست!!! با این شرایط و مشکلات اگر نتونی وسیله رو درست کنی همه سرت خراب میشن که چه وضعشه و فلان بیسار . ولی اگه با هزار بدبختی و ابتکار و ... خلاصه وسیله رو راه بندازی هیچکس یه دستت درد نکنه خشک و خالی هم نمیگه.

یه دریایی خراب به پستتون بخوره. اون موقع ببیند بازم به دریا علاقه دارید!!!

زندگی درست و درمون نخواهید داشت. شاید اسم یه زن بیاد تو شناسنامتون ولی عملا فکر نکنم کسی که سالی چند ماه میبینیدش زن آدم حساب بشه!!!

بزرگ شدن بچتون رو نخواهید دید.( همین سری که دریا بودم با مهندس برقم داشتم صحبت میکردم میگفت نه موقع به دنیا اومدن بچش بوده، نه موقع زبون باز کردنش، نه موقع راه رفتن، نه روز اول مدرسه ... )

من برادرم امسال کنکور داره ولی عمرا نخواهم گذاشت وارد این شغل بشه ... دیگه از برادر به آدم نزدیکتر که نداریم!!!

فعلا ... :)

سلام همکار عزیز
دقیقا درست میفرمایید
سپاس از همکاریتون
موفق باشید
 

raminpc20

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2007
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
729
محل سکونت
دریا
سلام به تمامی دوستان خصوصا کسانی که تو صنعت کشتیرانی مشغول هستن و اطلاعاتشونو اشتراک گذاری میکنن دراین تاپیک
دوستان بنده مهندس برق گرایش مخابرات هستم و بخاطر علاقه ام به دریانوردی(با روحیات من جوره دوری و دریا و بی تفریحی و...) صفحات اول این تاپیک رو مطالعه کردم و متوجه شدم که از خوشبختانه از معدود محل هایی که برای این گرایش کار وجود داره صنعت دریایی هست
حالا سوال بنده اینه که با توجه به جنبه ی بیشتر تئوری بودن این رشته بخاطر نبود امکاناتش تو کشور ما تو این صنعت به طور اختصاصی چه مهارت هایی لازمه و بجز برقراری ارتباط که با کدنگاری های از پیش تعیین شده انجام میشه چه چیزهایی برای یادگیری نیاز دارم؟
و اینکه چطور میشه وارد این صنعت شد آیا باید دوره های تکمیلی در موسسات دریایی گذراند آیا استخدام دارن اصلا و چطور میشه استخدام شد؟
ممنون پیشاپیش
سلام به شما دوست عزیز و گرامی
خوشحالم که مورد توجه تون قرار گرفته
برای گرایش شما به این صورت میشه وارد این شغل شد که یه شرکت حالا چه خصوصی چه دولتی تقاضای مهندس برق کنه
بعد از مصاحببه شغلی و ابراز تمایل شما و شرکت شما رو به یه سری دوره ها میفرستن
بعد از اون هم باید یه دوره 6 ماهه کارورزی در دریا بگذرونید
بعدش هم به استخدام در ماید
نکته مهم این هست که مهارتی که باید یاد بگیرین زبان انگلیسی هست
که خیلی نیاز هست و میتونه شما رو جلو بندازه
موفق باشید
 

Sokoot206

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 مارس 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
37
سلام. ممنون میشم به سوال من هم جواب بدید.
من لیسانس مکانیک خودرو هستم، حدود یک ماه هست که آموزشگاه خزر اموز بندر در بندر انزلی کلاس مهندس سومی نشستم.تمام چیزهایی که توی دوره میگن رو به راحتی متوجه میشم و اشراف کامل دارم. زبانم هم در سطح خوبیه. اما با حرف و حدیث هایی که گاهی از دریا رفته ها میشنوم اینه که کار کمه!
تصمیم دارم بعد از گذراندن دوره برای پر کردن سی تایم کارم رو هر چه سریعتر شروع کنم.در شرایط مالی سختی هستم و بیشتر از چند ماه نمیتونم بیکار بمونم.
لطفا راهنماییم کنید تا سمت شرکت های خوب برم.
چه شرکت هایی رو تو جنوب پیشنهاد میکنید؟
چطور اصلا باید کار پیدا کنم؟
نه پارتی دارم نه راهنمایی که منو راهنمایی کنه!
من برام تنهایی و دوری مساله ای نیس.هم مجردم. هم اینکه کسی چشم انتظار من نیست!

و همچنین واقعا ممنون میشم که شمارتون رو برای من بذارید.تا بتونم از راهنماییتون استفاده بیشتری کنم..
 

amid.d

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آپریل 2016
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
26
آموزشگاه‌های دریایی ایران


- مؤسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (بوشهر)

- دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده کشتی سازی صنایع دریایی (تهران)

ـ دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع علوم و فناوری دریایی (اصفهان)

ـ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک

ـ دانشگاه علوم و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

ـ دانشگاه علوم و فنون دانشگاه **** (ندسا) (مازندران - چالوس)

- دانشگاه خلیج فارس دانشکده مهندسی کشتی سازی (بوشهر)

ـ دانشگاه صنعتی شریف - دانشکده مکانیک - گروه مهندسی دریا

- آموزشگاه دریایی محمود آباد (وابسته به شرکت ملی نفتکش)

ـ مؤسسه آموزشی علوم و فنون دریایی کیش

-دانشگاه علوم دریایی امام ***** (ره) نوشهر

-دانشگاه شهید چمران (خوزستان – اهواز)

- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار[/QUOT
 

amid.d

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آپریل 2016
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
26
این دانشگاه هایی که شما به ترتیب نوشتید بر چه اساسیه؟
درباره دانشگاه خارک و بورسیه شرکت سازمان بنادر و کشتیرانی هر چی میدونید دراختیار ما بزارید ممنون میشم ازتون
 

nima_project

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2016
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
3
سن
57
دوستان عزیز سلام
چند هفته میشه که به فکر سرمایه گذاری در کشتی رانی و خرید یک کشتی افتادم و مدتی هست که دارم تحقیق میکنم.
متوجه شدم مالک یک کشتی میتونه کشتی خودش رو به صورت لخت ( بدونه خدمه ، بدونه مدیریت ) اجاره بده
و بعد از امضا قرارداد و تحویل کشتی فقط پول اجاره رو بگیره
از دوستانی که در این باره اطلاعاتی دارن یا در کل در باره بیزینس یا سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی اطلاعاتی دارن بنده رو راهنمایی کنند.

ممنون از همه دوستان
 

nima_project

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2016
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
3
سن
57
دوستان عزیز سلام
چند هفته میشه که به فکر سرمایه گذاری در کشتی رانی و خرید یک کشتی افتادم و مدتی هست که دارم تحقیق میکنم.
متوجه شدم مالک یک کشتی میتونه کشتی خودش رو به صورت لخت ( بدونه خدمه ، بدونه مدیریت ) اجاره بده
و بعد از امضا قرارداد و تحویل کشتی فقط پول اجاره رو بگیره
از دوستانی که در این باره اطلاعاتی دارن یا در کل در باره بیزینس یا سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی اطلاعاتی دارن بنده رو راهنمایی کنند.

ممنون از همه دوستان
 
بالا