سلامزندگی درست و درمون نخواهید داشت. شاید اسم یه زن بیاد تو شناسنامتون ولی عملا فکر نکنم کسی که سالی چند ماه میبینیدش زن آدم حساب بشه!!!
سلامسلام
زنتون رو که میتونید همراهتون در سفر کاری دریایی ببرید داخل کشتی و اتاق مستقل میدهند
درآمد این شغل به خیلی چیزها بستگی داره.سلام درامد این شغل چقدره؟؟
سلام جناب مهندس.عزیزم خسته شدم
ماشالا سوالات خیلی زیاده
شماره ام رو واست میفرستم
قربانت
سلام خدمت آقا رامین همکار محترم
من به صورت اتفاقی به این صفحه برخورد کردم و تنها به خاطر این صفحه عضو شدم.
من مهندس 3 نامحدود هستم و حدود 2 ساله تو دریا کار میکنم.
کارآموزی رو در کشتیرانی گذروندم و در حال حاضر در آفشور مشغول به کار هستم. البته اینجا مهندس 2 ام
من برادرم امسال کنکور داره ولی عمرا نخواهم گذاشت وارد این شغل بشه ... دیگه از برادر به آدم نزدیکتر که نداریم!!!
درآمد این شغل به خیلی چیزها بستگی داره.
- شرکتی باهاش کار میکنید- سمت در کشتی- مدرک دریاییتون- میزان دریا رفتن در طول سال
حقوق زمان خشکی بودن معمولا در شرکت هایی که در و پیکر درست و حسابی دارن مثل همه و همون حقوق مصوب وزارت کار هست. ( مثلا من تو کشتیرانی زمان خشکی حدود 1و خورده ای میگرفتم، از نفتکش اطلاع ندارم)
شرکت هایی هم که در و پیکر ندارن اصلا حقوق خشکی نمیدن .
حقوق زمان دریا بین شرکت ها متفاوته ( من از ماهی سه و خورده ای دیدم تا ماهی 5 و خورده ای ) ( الان کسی که میره شرکت کشتیرانی با توجه به مصوبه شرکت مبنی بر خدمت 27 ماه در مرتبه مهندس 4 ای، یه 4-5 سالی رو باید مهندس 4 بمونه )
خب حالا باید دید یه نفر تو سال چقدر میتونه بره دریا !!!! اگه بگیم خیلی خوب یخواد بره 7 ماه ...
خب حداکثر: 7ماه* بگیم اصلا رو دریا ماهی 6 بدن = 42 به اضافه 5ماه خشکی * بگیم یک و دویست بدن = 6 سر جمع میشه 48 تومن در سال
48 تقسیم بر 12 = میشه ماهی 4 تومن میانگین
برای ماهی 4 تومن 7 ماه از هر سال در بهترین دوره زندگی آدم نابود میشه ... باور کنید ارزش نداره. من خودم آلوده شدم ... ولی اگه با دید الان خودم برگردم به قبل از انتخاب این رشته، هرگز اون رو انتخاب نخواهم کرد .
من برادرم امسال کنکور داره ولی عمرا نخواهم گذاشت وارد این شغل بشه ... دیگه از برادر به آدم نزدیکتر که نداریم!!!
عرض سلام خدمت جناب مهندس sina
خوش آمدید....
ببخشید آیا شما هم فارغ التحصیل مهندسی کشتی دانشگاه دریانوردی چابهار هستید یا رشته و دانشگاه دیگری.....؟
ببخشید کمی در مورد شرکت های آفشور لطفا توضیح میدید و راهنمایی میفرمائید که یک مهندس مکانیک کشتی یا یک افسر عرشه در این شرکت ها چه کارهایی انجام میدهند؟..…و مسولیت و حوزه فعالیت این شرکت ها چیست ؟و زیر نظر کدام وزارتخانه هستند...آیا وزارت نفت ؟..….
آیا این شرکت ها هم مثل کشتیرانی یا نفتکش در حوزه حمل و نقل دریایی و تردد بین کشورهای خارجی مختلف فعالیت دارند و پرسنل دریاییشون سفر دریایی با کشتی اقیانوس پیما میروند ؟….یا نه کارشون کلا چیز دیگریست؟…در دریا این شرکت ها و پرسنلشون چه کاری انجام میدهند؟….
آیا شما هم در شرکت آفشور چند ماه سفر دریایی تشریف دارید یا نه مثلا طرح اقماری هستید و یک ماه کار در دریا و یک ماه هم استراحت در خشکی ؟....آیا همان اندازه حقوقی را که نفتکش و یا کشتیرانی به مهندس کشتی پرداخت میکند شما از آفشور دریافت میکنید یا نه متفاوت است؟...ببخشید کمتر یا بیشتر ؟...
**ببخشید آیا در زمان فعالیت کاری یا بازنشستگی حقوق یک کاپیتان از یک سرمهندس کشتی بیشتر است یا کمتر ؟!…..ببخشید بنده شنیده بودم که تقریبا به یک اندازه حقوق میگیرند درسته ؟!....در صورتی که به نظر بنده سر مهندس زحمت بیشتری کشیده چه در دوران تحصیل دانشگاهی و چه در دوران فعالیت کاریش….!
خیلی ممنونم و تشکر میکنم.
جناب مهندس sina
ببخشید به عنوان یک افسر مهندس کشتی آیا از فعالیت کاری در آفشور راضی هستید مخصوصا به نسبت کشتیرانی که تجربه آن راهم دارید؟.....چه مزایا و معایب یا ضعف هایی به نظر شما در مقایسه با کشتیرانی داره؟....ببخشید اگر اشتباه نکنم محل کار باید در جنوب کشور و خلیج فارس در دریا و نزدیک سازه ها و تاسیسات دریایی باشه درسته؟....یعنی اگر اشتباه نکنم مستقر میشه کشتی یا شناور در آنجا ...درسته ؟....گرمای همیشگی جنوب کشور اذیت نمیکنه شما را ؟.... نمیدانم که اهل کدام استان هستید و به گرمای زیاد هوا و شرجی بودن هوا عادت دارید یا نه...
*** ببخشید ممکنه خواهش کنم که لطفا مشابه این مطلب بالا که نقل قول گرفتم بنده از فرمایشات شما را برای کار در آفشور هم بفرمائید که به چه صورتی است برای یک مهندس مکانیک کشتی؟....اینکه چندماه سال در دریا است و چند ماه در خشکی استراحت؟ .....و محاسبه تقریبی میانگین حقوق در دریا و خشکی در شرکت آفشور ؟.....
خیلی سپاسگذرام.....سربلند باشید.
جناب مهندس ببخشید فرمودید که برادر شما امسال کنکور داره و به خاطر سختی های این حرفه این رشته را به اون پیشنهاد نمیکنید.!.....ممکنه خواهش کنم که بفرمائید در بین رشته های مهندسی کدام رشته را بهتر میدانید و پیشنهاد میکنید؟.....و برای اون رشته مهندسی آینده کاری بهتر و فرصت و شانس کسب درآمد بهتر و بیشتر را میبینید با توجه به تجربه و حضور در محیط های کاری و صنعتی ؟....
**ببخشید در آفشور یک مهندس مکانیک کشتی بعد از چند سال فعالیت کاری بازنشسته میشود؟....20 یا 25 یا 30 سال ؟....آیا فعالیت کاری در آفشور جزء مشاغل سخت قرار میگیره یا نه ؟.....
خیلی ممنونم و تشکر میکنم.
سلام خدمت آقا رامین همکار محترم
من به صورت اتفاقی به این صفحه برخورد کردم و تنها به خاطر این صفحه عضو شدم.
من مهندس 3 نامحدود هستم و حدود 2 ساله تو دریا کار میکنم.
کارآموزی رو در کشتیرانی گذروندم و در حال حاضر در آفشور مشغول به کار هستم. البته اینجا مهندس 2 ام
تمام پست های دوستان و جواب های رو مطالعه کردم.
بچه ها بیشتر دنبال پول بودن، یه سری هم دنبال جهانگردی و ...
به دلیل کمتر شناخته بودن این شغل یه رویاپردازی ها و بزرگ نمایی هایی در موردش متاسفانه وجود داره.
بدون تعارف و به حاشیه رفتن بگم اگر دنبال پول هستید خیلی کارها هست که پول توش صد برابر اینجاس ... .
اگر دنبال جهانگردی هستید خرجش چند میلیون پوله برای یک تور یه هفته ای به هر جایی که میخوایید بی دغدغه و استرس.
فکر نکنید کشتی واسه اینه که پرسنل برن خارج عشق و حال !!! خیر کشتی واسه پول درآوردن اونجاس ... . من حدود 7 ماه کشتیرانی بودم و یکسره تو خط چین در رفت و آمد بودیم، جمعا کمتر از 20 ساعت پام تو خاک کشورهای دیگه بود. اونم تازه همش با استرس این که الان کشتی نیستیم چی خراب شده! چه اتفاقی افتاده! بدترین جاش اینه که خسته برمیگردی کشتی بعد مهندس 2 میگه خب خوش گذشت دیگه ... حالا برو فلان کار انجام بده ...
این چرت و پرت هایی که تو این سایت های مشاوره نوشته که چمیدونم کارورزی در آب های استرالیا و ... همش چرته محضه. تازه فرضاً مثلا آب استرالیا هم رفتیم، خب که چی!!! همش اقیانوسه و مثل هم ...
همش استرسه...
اسما میگن اول سلامت پرسنل، بعد سلامت کشتی و در آخر سلامت بار. ولی رسما برای شرکت اول بار مهمه بعد سلامت کشتی که بتونه براشون پول در بیاره و در آخر سلامت پرسنل.
اگر سلامت پرسنل مهم بود ما مجبور نبودیم تو 3 روز 2 تا یونیت موتور اصلی رو اورال کنیم. ( با بچه ها حساب کرده بودیم جمع ساعت خواب و ناهار و استراحت ما تو اون 3 روز 14 ساعت شد!!! )
اگر سلامت پرسنل مهم بود ما مجبور نبودیم بویلری که فقط 4 ساعت خاموش شده و دماش بالای 90 درجه هست و تعمیر کنیم و تهش بخار بخوره تو صورت مهندس3 و صورتش بسوزه.
اگر پرسنل برای کمپانی مهم بود حقوق فیتر هندی اندازه مهندس 3 ایرانی نبود!!!
خدا نکنه یه وسیله خراب بشه!!! عذابه ... نه قطعه کامل دارن و نه ابزاراشون درست و درمون و سالم رو کشتی هست!!! با این شرایط و مشکلات اگر نتونی وسیله رو درست کنی همه سرت خراب میشن که چه وضعشه و فلان بیسار . ولی اگه با هزار بدبختی و ابتکار و ... خلاصه وسیله رو راه بندازی هیچکس یه دستت درد نکنه خشک و خالی هم نمیگه.
یه دریایی خراب به پستتون بخوره. اون موقع ببیند بازم به دریا علاقه دارید!!!
زندگی درست و درمون نخواهید داشت. شاید اسم یه زن بیاد تو شناسنامتون ولی عملا فکر نکنم کسی که سالی چند ماه میبینیدش زن آدم حساب بشه!!!
بزرگ شدن بچتون رو نخواهید دید.( همین سری که دریا بودم با مهندس برقم داشتم صحبت میکردم میگفت نه موقع به دنیا اومدن بچش بوده، نه موقع زبون باز کردنش، نه موقع راه رفتن، نه روز اول مدرسه ... )
من برادرم امسال کنکور داره ولی عمرا نخواهم گذاشت وارد این شغل بشه ... دیگه از برادر به آدم نزدیکتر که نداریم!!!
فعلا ...
سلام به شما دوست عزیز و گرامیسلام به تمامی دوستان خصوصا کسانی که تو صنعت کشتیرانی مشغول هستن و اطلاعاتشونو اشتراک گذاری میکنن دراین تاپیک
دوستان بنده مهندس برق گرایش مخابرات هستم و بخاطر علاقه ام به دریانوردی(با روحیات من جوره دوری و دریا و بی تفریحی و...) صفحات اول این تاپیک رو مطالعه کردم و متوجه شدم که از خوشبختانه از معدود محل هایی که برای این گرایش کار وجود داره صنعت دریایی هست
حالا سوال بنده اینه که با توجه به جنبه ی بیشتر تئوری بودن این رشته بخاطر نبود امکاناتش تو کشور ما تو این صنعت به طور اختصاصی چه مهارت هایی لازمه و بجز برقراری ارتباط که با کدنگاری های از پیش تعیین شده انجام میشه چه چیزهایی برای یادگیری نیاز دارم؟
و اینکه چطور میشه وارد این صنعت شد آیا باید دوره های تکمیلی در موسسات دریایی گذراند آیا استخدام دارن اصلا و چطور میشه استخدام شد؟
ممنون پیشاپیش
آموزشگاههای دریایی ایران
- مؤسسه آموزشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (بوشهر)
- دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده کشتی سازی صنایع دریایی (تهران)
ـ دانشگاه صنعتی مالک اشتر مجتمع علوم و فناوری دریایی (اصفهان)
ـ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک
ـ دانشگاه علوم و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
ـ دانشگاه علوم و فنون دانشگاه **** (ندسا) (مازندران - چالوس)
- دانشگاه خلیج فارس دانشکده مهندسی کشتی سازی (بوشهر)
ـ دانشگاه صنعتی شریف - دانشکده مکانیک - گروه مهندسی دریا
- آموزشگاه دریایی محمود آباد (وابسته به شرکت ملی نفتکش)
ـ مؤسسه آموزشی علوم و فنون دریایی کیش
-دانشگاه علوم دریایی امام ***** (ره) نوشهر
-دانشگاه شهید چمران (خوزستان – اهواز)
- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار[/QUOT