برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
انویدیا مشغول تدارک یک اَبَر کارت گرافیک دو هسته ای است

به نقل از شهر سخت افزار :
اگر به یاد داشته باشید چند روز قبل خبر از نشست محرمانه انویدیا با خبرنگاران در نیویورک و پیش نمایش یک کارت گرافیک مرموز دادیم، اکنون به ادعای برخی وب سایت‌ها، این محصول معرفی نشده یک کارت گرافیک دو هسته ای با دو پردازنده گرافیکی GM200 است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تیم سرخ نیز سرگرم آماده کردن یک کارت گرافیک دو هسته‎ای با دو پردازنده گرافیکی Fiji است.

img_9628.png

GM200‌‌ همان تراشه بکار رفته در Ttitan X و GTX 980 Ti است و انتظار می‌رود که این کارت گرافیک دو هسته‎ای دو برابر Ttitan X واحد سایه زنی یا هسته Cuda (در مجموع 6144 واحد) داشته باشد و تحت سری GTX TITAN عرضه شود. آخرین محصول دو هسته‌ای انویدیا GTX TITAN-Z است که با قیمت 3000 دلاری، برای اغلب گیمر‌ها و کاربران حرفه‌ای دست نیافتنی قلمداد می‌شود. در چنین سناریویی این کارت گرافیک حداکثر 24 گیگابایت حافظه ویدئویی خواهد داشت و با‌شناختی که از تراشه GM200 داریم، یک پرچمدار به تمام معنا تاهنگام ظهور کارت‌های گرافیک مجهز به نسل دوم تراشه‌های حافظه HBM خواهد بود. GM200 نسبت به تراشه GK110 بکاررفته در GTX TITAN-Z بسیار بهینه تر و قدرتمندتر است.
با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا بازهم انویدیا اشتباه قبلی خود در قیمت گذاری GTX TITAN را با این محصول نیز تکرار می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اسپیکر 360 درجه!

سامسونگ از حضور یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات صوتی خود در ایران خبر داد. سیستم صوتی بی‌سیم سامسونگ که با نام اسپیکر 360 معرفی شده است، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در هرکجای اتاق که هستند صدا را با کیفیتی فوق‌العاده و بدون هیچ افت سیگنالی دریافت کنند. این سیستم صوتی بی‌سیم از تکنولوژی انحصاری انتشار حلقه‌ای صدا بهره برده و می‌تواند صدا را به صورت یکنواخت در تمامی جهات منتشر کند. در گذشته بهترین سیستم های صوتی دارای صدای مونو، استریو و کمی بعد صدای فراگیر (surround) بودند. ولی تنها در یک جهت صدا را منتشر می‌کردند و محیط کوچکی را پوشش می‌دادند. حالا سیستم صوتی بی‌سیم سامسونگ به صورت 360 درجه صدا را توزیع می‌کند که در نتیجه، هم محیط تحت پوشش گسترش یافته و هم در تمامی جهات صدای مورد نظر به خوبی شنیده می‌شود. سیستم صوتی بی‌سیم 360 سامسونگ اولین خروجی لابراتوار صدای سامسونگ در کالیفرنیا است.

لابراتواری که در سال 2014 در راستای تعهد سامسونگ به نوآوری جهانی راه اندازی شد. اسپیکر 360 از تکنولوژی انحصاری سامسونگ بنام رینگ رادیاتور بهره می‌برد تا صدا را بصورت 360 درجه ای منتشر کند. همچنین از دیگر ویژگی‌های بارز این دستگاه پنهان بودن باند آن است که هدف از این طراحی با این سبک و سیاق، پخش صدایی متوازن در تمام جهات است؛ علاوه براین، طراحی منحصر‌فرد 360 به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با هر دکوراسیون داخلی به‌ راحتی آن ‌را ترکیب کنند. شکل ظاهری بیضی این دستگاه نیز برگرفته از قابلیت انتشار 360 درجه‌ای صدا است. سیستم صوتی بی‌سیم 360 علاوه بر استفاده از ویژگی بلوتوث، از یک LAN بی سیم داخلی که در دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز قابل استفاده است بهره می‌برد تا امکان استریم موسیقی از شبکه اینترنت روی دستگاه موبایل را فراهم آورده و افت کیفیتی که در استفاده از بلوتوث های معمولی وجود دارد به حداقل رسیده و صدایی با کیفیت HD را در اختیار کاربر قرار دهد. اپلیکیشن مالتی روم 2 نیز به منظور استریم موسیقی و کنترل دستگاه 360 طراحی شده و به صورت رایگان روی شبکه اینترنت قرار داده شده است. این محصول در دو مدل R7 (رومیزی) و R6 (با قابلیت حمل و مجهز به باتری داخلی با ظرفیت پخش موسیقی تا 6 ساعت) معرفی شده است.
منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
وجود نقص جدی در طراحی پردازنده‌های Broadwell اینتل و بروز خطا با
Office 2016


به نقل از شهر سخت افزار :
تنها چند روز پس از عرضه آفیس 2016، به نظر می‌رسد که این بسته نرم افزاری محبوب با برخی سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های نسل پنجمی Broadwell مشکل جدی دارد و مانع از اجرای آن می‌شود. طبق گزارش‌های متعددی در فروم‌های اینترنتی، آفیس 2016 با پردازنده‌های i5-5675C ،i7-5775C و i7-5700HQ قابل استفاده نیست.

the-intel-broadwells-have-a-major-design-defect-when-running-office-2016-493094-2.jpg

بر اساس گزارش‌ها، اجرای آفیس 2016 بر روی سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های، به بروز خطای صفحه آبی مرگ با کد «Machine_Check_Exception» می‌انجامد و بروزرسانی سیستم عامل، خود آفیس و درایور‌ها بی‌تاثیر است. با بررسی گزارش‌ها و سیستم عامل‌های مختلف، به نظر می‌رسد که این خطا از نقصی در طراحی پردازنده‌های Broadwell ناشی می‌شود. این مشکل با ویندوز 7، 8، 8.1، 10 و توزیع‌های مختلفی از لینوکس و حتی تحت مجازی سازی نیز رخ می‌دهد و از این بعید به نظر می‌رسد که مستقیماً ناشی از سیستم عامل و یا خود آفیس باشد. این نقص اغلب سازندگان مادربرد از جمله Gigabyte، ASUS، ASRock و MSI را تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته کاربران در فروم‌های اینترنتی، غیر فعال کردن قابلیت SpeedStep از طریق بایوس مادربرد به کاهش دفعات بروز این خطا کمک می‌کند اما باعث برطرف شدن آن نمی‌شود. به منظور اطمینان از ارتباط این خطا با پردازنده‌های Broadwell، تعویض پردازنده با یک نمونه از معماری Haswell که از نظر سوکت پردازنده با هم سازگاری دارند، باعث رفع مشکل مورد اشاره شده است.
در همین حال به گفته تنها یک کاربر، نصب مجدد درایور پردازنده گرافیکی مجتمع، این مشکل را برطرف کرده است اما دیگر کاربران آن را تایید نکرده اند. در هر حال می‌توان گفت اینتل تمرکز بسیار ضعیفی بر روی پردازنده‌های Broadwell داشته است و طی چرخه توسعه بسیار محدود و کوتاه آن، بر روی معماری Skylake تمرکز کرده بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گیمرها به گوش باشند، اژدهای طلایی MSI در راه است: GTX 980 Ti Gaming Golden Edition
به نقل از شهر سخت افزار:
کمپانی MSI امروز یک نمونه خاص و استثنایی از کارت گرافیک GTX 980 Ti Gaming خود را به نام GTX 980 Ti Gaming Golden Edition معرفی کرد. این محصول ویژه که در تعداد محدودی تولید می‌شود؛ به منظور ارائه کارایی بر‌تر از راهکار خنک سازی با رادیاتوری از جنس مس خالص بهره می‌گیرد. بکارگیری رنگ طلایی نیز به همه چیز جلوه بسیار زیبایی بخشیده است.

4e.jpg


به لطف برخورداری از خنک کننده و مدار تغذیه قدرتمند، این کارت گرافیک از پیش اورکلاک گشته و فرکانس پایه هسته آن 1178 مگاهرتز می‌باشد که در حالت بوست حداکثر به 1291 مگاهرتز می‌رسد. تراشه‌های حافظه نیز مقداری اورکلاک شده و فرکانس آن‌ها 7096 مگاهرتز است.

4c.jpg


قابلیتی که GTX 980 Ti Gaming Golden Edition را از مدل‌های استاندارد متمایز می‌کند، استفاده از حرارت گیر و لوله ناقل حرارت تماماً مسی است. در مدل‌های معمولی از حرارت گیر یا رادیاتور آلومینیومی و لوله‌های ناقل حرارت نیکل اندوه شده استفاه می‌شود که توانایی کمتری نسبت به مس در جذب و انتقال حرارت دارند.

4a.jpg


استفاده از مس خالص که توانایی جذب و انتقال حرارت بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد، به افزایش وزن این کارت گرافیک منجر شده است. این کارت 270 گرم از مدل معمولی خود MSI سنگین‌تر است و 1338 گرم وزن دارد. به منظور زیبایی هرچه بیشتر و جلوگیری از اکسیده شدن، خنک کننده به رنگ طلایی زیبایی مزین گردیده است. همانند همیشه، اژدهای گیمینگ MSI بر روی بک‎پلیت آشنای کارت های گرافیک سری Gaming نقشه بسته است.

4d.jpg

قیمت و یا زمان عرضه این محصول تاکنون اعلام نشده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ویندوز 10 با پردازنده‌های اینتل کارایی بهتری دارد

به نقل از وبسایت شهر سخت افزار :
با اینکه ویندوز 10 متعلق به مایکروسافت است، اما این سیستم عامل «بسیار خوب» تنها دست آورد خود مایکروسافت نیست و افزون بر کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر، کمپانی‌های بزرگ دیگری نظیر اینتل، در ساخت چنین سیستم عامل «بسیار خوبی» نقش کلیدی داشته‌اند. از مدت‌ها قبل می‌دانیم که مایکروسافت در ساخت ویندوز 10 همکاری تنگاتنگی با شرکت‌های سازنده سخت افزار داشته است اما اکنون اینتل از نقش پررنگ خود در «عالی» بودن ویندوز 10 می‌گوید.

microsoft-s-not-the-only-one-responsible-for-making-windows-10-so-good-493503-2.jpg


در بیانیه‌ و اینفوگرافیکی که روز جاری منتشر شده، اینتل نقش خود در بهبود ویندوز 10 را شرح داده و از چگونگی بهبود برخی از قابلیت‌های این سیستم عامل با پردازنده‌های Skylake گفته است. برای نمونه Cortana یا دستیار صوتی دیجیتال مایکروسافت به طور ویژه‌ای برای پردازنده‌های Skylake اینتل بهینه سازی گردیده است.

«اینتل و مایکروسافت الگوریتم‌های تشخیص فرامین صوتی کلیدی نظیر 'Hey Cortana' را طراحی کرده‌اند که توسط پردازنده دو هسته‌ای سیگنال‌های دیجیتال در پردازنده‌های Skylake پشتیبانی می‌شود. این پردازنده به صورت مستقل از پردازنده اصلی منتظر فرامین صوتی می‌ماند که به کاهش مصرف انرژی می‌انجامد»

Cortana تنها قابلیت ویندوز 10 نیست که اینتل در توسعه آن نقش داشته و این کمپانی در توسعه و بهبود مرورگر Edge نیز نقش داشته است. به گفته اینتل، بکارگیری فناوری Intel Speed Shift با افزایش چشمگیر سرعت پاسخ دهی همراه است. همچنین قابلیت‌های دیگری نظیر رابط برنامه نویسی SIMD. js نیز به منظور بهبود کارایی این مرورگر به خدمت گرفته شده است.
فارغ از نفش پر رنگ و یا کم رنگ شرکت‌های مختلف در خوب بودن ویندوز 10، همکاری نزدیک مایکروسافت با سازندگان سخت افزار برای بهبود کارایی و رفع سریع‌تر مشکلاتی نظیر ناسازگاری‌ها، بسیار نوید بخش است.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کاهش قیمت ماژول‌های DDR3 و DDR4؛ بازهم بی‌تاثیر بر بازار ایران ؟

به نقل از شهر سخت افزار :
احتمالاً می‌دانید که صنعت کامپیوترهای شخصی رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و بحران‌های جهانی و اقتصادی نقشی کلیدی در آن وقوع آن دارند. در همین حال به گفته تحلیلگران، قیمت ماژول‌های حافظه DDR3 و DDR4 به طور چشمگیری در حال کاهش است. متاسفانه کاهش قیمت‌های جهانی غالباً تاثیری بر قیمت‌های بازار کشور ندارند، با این حال می‌توان به کاهش هزینه‌های ارتقا به پلتفرم‌های جدید و به ویژه DDR4 امیدوار بود.

gskill_trident_z_ddr4_system.jpg


با اینکه جشن‌های هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در چین باعث افزایش قیمت‌ها شده است، اما میانگین قیمت یک ماژول چهار گیگابایتی DDR3 نسبت به ماه میلادی گذشته با 3% کاهش به 18.5 دلار رسیده است. بازار کامپیو‌تر در حالی رکود شدیدی را تجربه می‌کند که بسیاری به تاثیر عرضه ویندوز 10 و پلتفرم Skylake اینتل امیدوار بودند، با این حال عرضه همزمان هیچ یک از ویندوز 10 و پردازنده‌های Skylake نتوانست باعث افزایش تقاضا در بازار شود، خوشبختانه همین تقاضایی پایین باعث کاهش قیمت ماژول‌های حافظه شده است.
گزارش منتشر شده از سوی DRAMeXchange نشان می‌دهد که هر چندماه یکبار قیمت ماژول‌های حافظه SO-DIMM که در لپ تاپ‌ها و مینی پی سی‌ها استفاده می‌شوند حدود 3% کاهش می‌باید. این روند نزولی در ماه اوت به 4.76% رسیده بود. به اعتقاد موسسه DRAMeXchange، فقدان تمایل برای ارتقا در آینده، این بحران را برای سازندگان ماژول‌های حافظه رم طی سال میلادی آینده بد‌تر می‌کند و تراشه‌های تولید شده بدون مشتری می‌مانند و نهایتاً بازهم به کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.
با اینکه این خبر برای اغلب کاربران در سراسر دنیا خوشایند و محسوس است، ما بعید به نظر می‌رسد که تاثیری بر بازار کشور ما داشته باشد و تجربه در طول سالیان اخیر نشان داده کاهش جهانی قیمت‌ها بی‌تاثیر اما افزایش قیمت‌ها کاملاً تاثیر گذار است، حداقل در کوتاه مدت که چنین بوده است. اما براستی چرا قیمت‌های بازار ایران از کوچکترین افزایش جهانی قیمت‌ها تاثیر می‌پذیرند اما کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر است؟ شاید جالب باشد که بدانید ماژول های DDR4 در بازار ما تا 150 درصد بیشتر از قیمت معادل دلاری به فروش می رسند.
 

Molten

کاربر فعال سخت افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
29 آپریل 2013
نوشته‌ها
1,181
لایک‌ها
1,413
محل سکونت
مشهد
کاهش قیمت ماژول‌های DDR3 و DDR4؛ بازهم بی‌تاثیر بر بازار ایران ؟

به نقل از شهر سخت افزار :
احتمالاً می‌دانید که صنعت کامپیوترهای شخصی رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و بحران‌های جهانی و اقتصادی نقشی کلیدی در آن وقوع آن دارند. در همین حال به گفته تحلیلگران، قیمت ماژول‌های حافظه DDR3 و DDR4 به طور چشمگیری در حال کاهش است. متاسفانه کاهش قیمت‌های جهانی غالباً تاثیری بر قیمت‌های بازار کشور ندارند، با این حال می‌توان به کاهش هزینه‌های ارتقا به پلتفرم‌های جدید و به ویژه DDR4 امیدوار بود.

gskill_trident_z_ddr4_system.jpg


با اینکه جشن‌های هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در چین باعث افزایش قیمت‌ها شده است، اما میانگین قیمت یک ماژول چهار گیگابایتی DDR3 نسبت به ماه میلادی گذشته با 3% کاهش به 18.5 دلار رسیده است. بازار کامپیو‌تر در حالی رکود شدیدی را تجربه می‌کند که بسیاری به تاثیر عرضه ویندوز 10 و پلتفرم Skylake اینتل امیدوار بودند، با این حال عرضه همزمان هیچ یک از ویندوز 10 و پردازنده‌های Skylake نتوانست باعث افزایش تقاضا در بازار شود، خوشبختانه همین تقاضایی پایین باعث کاهش قیمت ماژول‌های حافظه شده است.
گزارش منتشر شده از سوی DRAMeXchange نشان می‌دهد که هر چندماه یکبار قیمت ماژول‌های حافظه SO-DIMM که در لپ تاپ‌ها و مینی پی سی‌ها استفاده می‌شوند حدود 3% کاهش می‌باید. این روند نزولی در ماه اوت به 4.76% رسیده بود. به اعتقاد موسسه DRAMeXchange، فقدان تمایل برای ارتقا در آینده، این بحران را برای سازندگان ماژول‌های حافظه رم طی سال میلادی آینده بد‌تر می‌کند و تراشه‌های تولید شده بدون مشتری می‌مانند و نهایتاً بازهم به کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.
با اینکه این خبر برای اغلب کاربران در سراسر دنیا خوشایند و محسوس است، ما بعید به نظر می‌رسد که تاثیری بر بازار کشور ما داشته باشد و تجربه در طول سالیان اخیر نشان داده کاهش جهانی قیمت‌ها بی‌تاثیر اما افزایش قیمت‌ها کاملاً تاثیر گذار است، حداقل در کوتاه مدت که چنین بوده است. اما براستی چرا قیمت‌های بازار ایران از کوچکترین افزایش جهانی قیمت‌ها تاثیر می‌پذیرند اما کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر است؟ شاید جالب باشد که بدانید ماژول های DDR4 در بازار ما تا 150 درصد بیشتر از قیمت معادل دلاری به فروش می رسند.
اگر فقط نصف شرکت های مطرح، نمایندگی فروش رسمی داشته باشن، بیشتر این نابسامانی ها و سودجویی ها حذف میشه.
الان وضعیتی شده که اگر ماژول های حرفه ای رو از اون ور آب سفارش بدی، با وجود هزینه ی پست و گمرکی، باز هم از قیمت های داخلی مناسب تر درمیاد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اگر فقط نصف شرکت های مطرح، نمایندگی فروش رسمی داشته باشن، بیشتر این نابسامانی ها و سودجویی ها حذف میشه.
الان وضعیتی شده که اگر ماژول های حرفه ای رو از اون ور آب سفارش بدی، با وجود هزینه ی پست و گمرکی، باز هم از قیمت های داخلی مناسب تر درمیاد.
البته ماجرای رم سالهاست به همین شکل هست . چون این قطعه به دلیل کم حجم بودن سود بالایی هم دارد .به خاطر همین 90 % دست یکسری افراد خاص هست . تو CPU اینتل هم به همین شکل هست . کاملا انحصاری هست . خیلی از وارد کنندگان از ترسشون طرف این قطعه نمیرن
اینطوری بگم که وارد کننده یک شخص هست . برندهای مختلف فقط به شرکت ها برای گارانتی تحویل میشن .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Radeon R9 Gemini رویت شد، نامی جدید برای قدرتمندترین کارت گرافیک جهان
به نقل از شهر سخت افزار :
سرانجام برخی جزئیات از کارت گرافیک دو هسته‌ای آتی AMD درز پیدا کرد. ظاهراً این کارت از دفتر مرکزی AMD در کانادا به هند ارسال شده اما آنچه که پیش از هر چیز جلب توجه می‌کند؛ نام «Fiji Gemini» است و این احتمال وجود دارد که این محصول با نام R9 Gemini روانه بازار شود. Gemini یک علامت نجومی با اشاره به دوقلو است.

amd-s-next-dual-gpu-fiji-might-be-called-r9-gemini-instead-of-r9-fury-x2-493601-2.jpg


طبق اطلاعاتی که از وب سایت Zauba به دست آمده، از طریق فرودگاه حیدرآباد شش برد گرافیکی با اسم رمز Fiji Gemini از کانادا به هندوستان منتقل گردیده است. از آنجایی که کارت‌های مذکور دارای خنک کننده و حرارت گیر نیز بوده‌اند، احتمالاً نمونه‌های اولیه‌ای هستند که به منظور کنترل کیفیت ارسال شده‌اند. در حال حاضر این کارت گرافیک بسیار مرموز باقی مانده و جزئیات زیادی در دسترس نیست. در همین حال اطلاعات محدود ارائه شده در وب سایت Zauba می‌تواند سرنخ‌های مفیدی باشد. نام Gemini به وضوح می‌تواند نشان از دو هسته‌ای بودن آن باشد، با این حال مشخص نیست که Tobermory به چه چیز اشاره دارد، این احتمال مطرح است که Tobermory نام مبدا در کانادا باشد اما از آنجایی که ذکر نام مبدا در مشخصات مرسوله مرسوم نیست، Tobermory می‌تواند نام رمز خود کارت نیز باشد. تا پیش از این همواره از کارت گرافیک مذکور به عنوان Radeon R9 Fury X2 یاد می‌شد اما اکنون احتمال عرضه آن تحت نام دیگری نیز وجود دارد. مشخصات خنک کننده این محصول به‌‌ همان خنک کننده مایع بکار رفته در Fury X اشاره دارد.

این کارت گرافیک هرچه که نامیده شود، یک هیولای به تمام معنا خواهد بود، استفاده از دو پردازنده گرافیکی Fury به تعداد عظیم 8192 پردازنده جریانی در قالب 128 واحد محاسباتی منجر می‌شود و با توجه به قدرت 8.6 ترافلاپسی Fury X، احتمالاً این کارت قدرتی حدود 17.2 ترافلاپس خواهد داشت و آن را به قدرتمند‌ترین کارت گرافیک بر روی کره زمین تبدیل می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
آغاز فروش ماژول‌های حافظه AMD Radeon R7 DDR4 برای پلتفرم رقیب
به نقل از شهر سخت افزار‌:

در اقدامی دور از انتظار، AMD فروش ماژول‌های حافظه Radeon DDR4 خود را در حالی که هیچ یک از پردازنده‌ها و پلتفرم‌های فعلی این کمپانی از ماژول‌های حافظه DDR4 پشتیبانی نمی‌کنند، آغاز کرده است. از این رو به نظر می‌رسد این ماژول‌ها برای پردازنده‌ها و پلتفرم‌های رقیب آماده شده‌اند. در حال حاضر تنها پردازنده‌های Skylake و Haswell-E اینتل از ماژول‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند.

amd-starts-to-sell-ddr4-dimms-for-intel-next-gen-chipsets-493773-2.jpg


ماژول‌های حافظه AMD Radeon R7 DDR4 در کیت‌های دوکاناله 8 گیگابایتی ارائه می‌شوند و در هر یک از فرکانس‌های 2133 مگاهرتز و 2400 مگاهرتز هر دو با تایمینگ CL15 ارائه می‌شوند و برای پردازنده‌های Skylake و چیپ ست Z170 اینتل مناسب به نظر می‌رسند. هنوز مشخص نیست که ماژول‌های مذکور از فناوری XMP پشتیبانی کنند و این احتمال مطرح است که AMD پیکربندی اختصاصی خود را به خدمت گیرد. در این حالت این ماژول‌ها برای پلتفرم اینتل نیز برانگیزنده به نظر نمی‌رسند.

ماژول‌های DDR4 Radeon افزون بر سازگاری با پلتفرم فعلی اینتل، با پلتفرم آتی خود AMD شامل پردازنده‌های آتی «Bristol Ridge» و «Summit Ridge» مبتنی بر دو معماری ریز پردازنده «Excavator» و «Zen» نیز قابل استفاده خواهند بود، با این حال با توجه به ماژول‌های سریع‌تر و بهتری که هم اکنون در دسترس هستند، هیچ مزیت برانگیزنده‌ای به چشم نمی‌خورد.
ماژول‌های Radeon R7 DDR4 هم اکنون تنها در برخی فروشگاه‌های آلمان در دسترس هستند و حتی در وب سایت AMD نیز یافت نمی‌شود.
 

وب گرد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
2
سن
44
مانیتور جوهر الکترونیکی ۱۳.۳ اینچ Dasung

شرکت چینی dasung قرار است یک مانیتور جوهر الکترونیکی ۱۳.۳ اینچی در پاییز امسال روانه بازار کند.
با اینکه این محصول هنوز تحت توسعه است و وارد بازار نشده است ولی این شرکت ۵۰ عدد از این مانیتورها را به قیمت هر کدام ۹۵۰ دلار به مشتاقان عرضه داشته.
منبع:http://the-digital-reader.com/2015/04/07/dasungs-13-3-e-ink-monitor-goes-up-for-pre-order-950

ویدئوی از کار با این مانیتور
www.youtube.com/watch?v=kuE4M0XtpUU
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سرانجام AMD تراشه‌هایی با مصرف و حرارت پایین تولید می‌کند
به نقل از شهر سخت افزار:
سرانجام به نظر می رسد که ریزمعماری Excavator می‌تواند تراشه‌های ساخت AMD را از نظر حرارت و میزان مصرف انرژی به حد مطلوبی برساند. توان حرارتی APUا Pro A12 در استفاده معمول تنها 12 وات است و حداکثر به 35 وات می‌رسد. این مقدار از آنجایی جلب توجه می‌کند، که علی‎رغم مبتنی بودن بر فناوری ساخت 28 نانومتری، با پردازنده‌های 22 و حتی 14 نانومتری اینتل برابری می‌کند.

21a.jpg


کاهش توان حرارتی به چنین سطح مطلوبی از سرمایه گذاری‌های AMD در بخش تحقیق و توسعه این کمپانی ناشی می‌شود. معماری Excavator دارای رجیستر‌ها و موتورهای رمزگشایی بسیار فشرده‌ای است که نهایتاً به کاهش اجزای موجود بر روی قطعه سیلیکونی انجامیده است. APU‌ های سری A-Pro دارای دو ماژول مبتنی بر معماری Excavator (در مجموع چهار هسته پردازشی) و هشت واحد محاسباتی مبتنی بر معماری GCN 1.2 (در مجموع 512 پردازنده جریانی) در کنار دو مگابایت حافظه کش هستند. کنترلر حافظه تعبیه شده در این تراشه‌ها، از ماژول‌های DDR3 با حداکثر فرکانس 2133 مگاهرتز به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
محصول جدید گیگابایت برای اورکلاکر های حرفه ای ؛
Gigabyte-Z170X SOC Force
مادربرد جدید گیگابایت، محصولیست قدرتمند و کامل که در طراحی آن، توانایی، پایداری و راحتی در اورکلاکینگ به طور ویژه مد نظر بوده است. استفاده از بهترین کامپونتت های موجود و طراحی سیستم های ویژه اورکلاکینگ گویای این مطلب هستند.
Gigabyte Z170X-SOC Force بر اساس چیپست Intel Z170 و سوکت LGA1151 ساخته شده، بنابراین از پردازشگر های نسل ششم اینتل پشتیبانی می کند. چهار عدد شکاف DDR4 DIMM با توانایی ساپورت حافظه مجموعا تا 64 گیگابایت تا فرکانس 4133MHZ بر روی برد وجود دارند. در تعبیه اسلات های توسعه نیز کم و کسری دیده نمی شود، دو اسلات PCI-Express 3.0 x16، دواسلات PCI-Express 3.0 x16 (که در حالت x8 فعالیت می کنند) بعلاوه 3 اسلات PCI-Express x1 اسلات های توسعه این برد را تشکیل می دهند، بنابراین چینش های دو گانه، سه گانه و چهار گانه کارت گرافیک های Nvidia و AMD (به ترتیب با استفاده از تکنولوژی های SLI و CrossFire) ممکن می باشند. 4 اسلاتی که برای چینش های مختلف کارت های گرافیک استفاده می شوند با نوعی پوشش فلزی مقاوم سازی شده اند تا در برابر فشار، آسیب نبینند.
سه شکاف M.2 32Gb/s، سه کانکتور SATA Express 16Gb/s، شش کانکتور SATA 6Gb/s و دو کانکتور SATA 6Gb/s چیپ ASM1061 (که تنها از حالت AHCI پشتیبانی می کنند) اتصالات ابزار های ذخیره سازی این برد هستند. تعداد 19 درگاه USB از طریق خود برد و پنل پشتی در دسترس اند که از جمله ی آن ها می توان به یک پورت USB Type-C با ساپورت USB 3.1 در پنل پشتی اشاره کرد.
برای دوستداران صدای باکیفیت، سیستم صوتی مناسبی بر روی برد تعبیه شده است. با استفاده از Realtek ALC1150 که توانایی ارائه صدا تا 115dB SNR را دارد،در کنار تکنولوژی AMP-UP گیگابایت صدایی با کیفیت، پر وضوح و شفاف خواهید شنید. استفاده از خازن های با کیفیت منجر به ارائه صدایی هر چه طبیعی تر برای کاربران می شود.
L134_1.jpg


توانایی های اورکلاکینگ Z170X-SOC Force
برد علاوه بر یک اتصال 8 پین، برق مورد نیاز خود را از یک اتصال 4 پین نیز تامین می کند تا زیر فشار های ممتد قطعات اورکلاک شده، مشکلی برای مدار های تغذیه برد به وجود نیاید. مدار تغذیه قدرتمند 22 فازی این برد عبارت است از نسل چهارم IR digital و نسل سوم مدار های مجتمع PowlRstage که باعث ایجاد دقت بیشتر در کنترل جریان برق می شود.
L134_2.jpg


استفاده از کامپوننت های مرغوب برای برد های رده بالای اورکلاکینگ کافی نیست و امکانات و ویژگی های کاربردی نیز باید برای سهولت کار، وجود داشته باشند. در این زمینه با یکی از کاربردی ترین برد های تولید شده برای اورکلاکینگ مواجه هستیم. پنل OC Touch اختصاصی گیگابایت عبارت است از مجموعه ای از دکمه های فیزیکی بر روی برد که می توان اعمال اورکلاکینگ را مستقیما با فشار دادن آن ها، اجرا کرد. از جمله این دکمه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: OC Turbo که پردازنده و حافظه را در بهینه ترین حالت اورکلاک می کند، دکمه OC Ignition که جریان برق متداوم و بی وقفه به تمام اتصالات برقرار درایو ها و فن ها را ایجاد می کند، دکمه OC Tag که مشخصات اورکلاکینگ شخصی سازی شده ی شما را در یک لحظه بارگزاری می کند و مجموعه دکمه های OC Touch Buttons که ابزار های لازم برای کم و زیاد کردن BCLK، Ratio و تغییر گام های کم و زیاد شدن BCLK هستند. بعلاوه، گزینه های دیگر موجود بر روی برد، تمامی ابزار های لازم برای اورکلاک کردن راحت و آسوده را برای اورکلاکر ها در همه ی سطوح، مبتدی و حرفه ای فراهم می آورند.
L134_3.jpg


مادربرد های گیگابایت با گارانتی 3 ساله آواژنگ در بازار ایران عرضه می شوند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گیگابایت کارت گرافیک GTX980 را با خنک کننده مایع عرضه می کند

جدیدترین کارت گرافیک معرفی شده گیگابایت، مدل GTX980 WAOC است که از یک برد و چیپ گرافیکی GTX980 و یک خنک کننده ی مایع که پیش از این در مجموعه GIGABYTE WaterForce به کار رفته بود ، تشکیل شده است. همانند دیگر کارتهای GTX980 ، این کارت نیز بر پایه معماری 28 نانومتری ، 4 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 ، پشتیبانی DirectX12 و پهنای باند 256 بیتی ساخته شده است که با بهرمندی از خروجی های متعدد ، توانایی پردازش 4 تصویر همزمان را دارا می باشد.
ویژگی های منحصر به فرد GIGABYTE GTX980 WAOC:
ست خنک کننده مایع این کارت گرافیک بصورت لوپ بسته بوده و با داشتن یک بلاک ویژه(Full Cover Block) ، قابلیت گرماگیری از پردازنده گرافیکی، چیپ های حافظه و ماسفت ها را دارد که به منظور نصب و استفاده راحت بصورت سر هم شده عرضه می شود.

L133_1.jpg

در ساخت این کارت گرافیک از فناوری SOC GPU Gauntlet استفاده شده که امکان انتخاب پردازنده های دستچین شده و با کیفیت تر را برای این محصول میسر ساخته که باعث توانایی اورکلاکینگ بالاتری خواهد شد.


L133_2.jpg

فناوری GIGABYTE Flex به کار رفته در این کارت گرافیک می تواند بطور خوکار تمامی نمایشگر های متصل به خروجی های کارت گرافیک را شناسایی کرده کرده و یک تصویر واحد را بصورت چینش چهار نمایشگره پردازش کند تا تجربه استفاده از رزولوشن های عریض و فوق عریض را برای کاربران امکانپذیر سازد.

L133_3.jpg

مجموعه فناوری ها و امکانات به کار رفته در این محصول ، زمینه ساز ویژگی های زیر خواهد شد
1. دمای کاری پایینتر به دلیل استفاده از خنک کننده مایع و فناوری Ultra Durable
2. قابلیت اورکلاک بالا با استفاده از چیپ گرافیکی دستچین شده و مدار تغذیه اختصاصی
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
MSI H170M A PRO؛ مادربردی ارزان قیمت از نسل Skylake برای گیمر‌ها

به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی MSI مادربرد جدیدی از سری PRO و مبتنی بر چیپ‎ست H170 را برای گیمرهای با بودجه محدود معرفی کرد. این مادربرد‌ که در فرم فاکتور microATX طراحی گردیده، در اغلب کیس‌های رایج جای می‌گیرد و با قیمتی مناسب، به خوبی تمامی نیازهای گیمر‌ها را تامین می‌کند. MSI H170M A PRO از پردازنده های Skylake اینتل و ماژول های حافظه DDR4 پشتیبانی و دو شکاف توسعه PCI-E 3.0 x16 را ارائه می کند.

msi-h170m-a_pro-product_picture-boxshot.jpg


با برخورداری از گواهی سازگاری با ویندوز 10، مادربردهای سری PRO بهترین پایداری، دوام، امنیت و اطمینان پذیری را در کنار قابلیت‌های متعدد و بهبودیافته ارائه می‌کنند. فناوری DDR4 Boost با بکارگیری مدار ایزوله و خطوط ارتباطی ویژه بر روی برد PCB، سیگنال رسانی بهتری را میان ماژول‌های حافظه و پردازنده مرکزی به منظور دست یابی به کارایی بر‌تر ارائه می‌کند. MSI در ساخت این محصولات نیز اجزای با گواهی نظامی کلاس 4 را به منظور پایداری و دوام بیشتر به خدمت گرفته است و در بد‌ترین شرایط محیطی، عملکردی بدون وقفه را تضمین می‌کنند.

msi-h170m-a_pro-product_picture-3d2.jpg


سیستم صوتی انحصاری Audio Boost، بهترین کیفیت و وضوح صدای ممکن را با بکارگیری اجزای با کیفیت مخصوص سیستم‌های صوتی ارائه می‌کند. به لطف وجود این فناوری، گیمر‌ها می‌توانند از صدایی نفس گیر، شفاف و واضح در بازی‌ها از طریق اسپیکرهای 6 کاناله و یا هدفون‌های با امپدانس بالا لذت ببرند.

msi-h170m-a_pro-product_picture-3d1.jpg


با تعبیه هدرهای USB 3. 1 نسل نخست در کانکتورهای پنل جلویی کیس، مادربردهای سری msi PRO، قادر به ارائه دو درگاه پرسرعت USB 3.1 بدون نیاز به درگاه‌های پنل پشتی مادربرد خواهند بود. مزیت این کار در دسترسی آسان‌تر به درگاه‌های موجود در پنل جلویی است.

این مادربرد تنها با قیمت 60 دلار روانه بازارهای جهانی می شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ایسوس نمایشگر ROG PG279Q را معرفی کرد، وضوح WQHD، فناوری G-Sync

به نقل از شهر سخت افزار :
ایسوس یک نمایشگر خیره کننده دیگر از سری ROG برای گیمر‌ها معرفی کرد. PG279Q نمایشگری 27 اینچی با نرخ نوسازی تصویر 165 هرتز است و جانشین نمایشگر بسیار محبوب PG278Q می‌شود.

47938_10_asus-makes-pg279q-monitor-official-qhd-165hz-sync_full.jpg


ROG PG279Q دارای پنل 27 اینچی با وضوح WQHDا (2560x1440) و نرخ نوسازی 144 هرتز است که با تا 165 هرتز نیز اورکلاک می‌شود. این نمایشگر از فناوری G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند. ایسوس در این نمایشگر از پنلی با فناوری WLED و IPS، نرخ کنتراست 1000:1، روشنایی حداکثر 350 نیت، زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه و زاویه دید 178 درجه بهره گرفته است. درگاه‌های ROG PG279Q شامل DisplayPort 1.2، HDMI 1.4، دو USB 3.0 و جک‌های صدای 3.5 میلی متری است.
این محصول با قیمت 799 دلار از ماه نوامبر عرضه می‌شود و برای گیمرهایی که به بازی‌های با سرعت واکنش بالا می‌پردازند، مناسب است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جزئیاتی جدید از ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum، قدرتمند‌ترین کارت گرافیک ایسوس تا به امروز

به نقل از شهر سخت افزار :
ایسوس روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی به معرفی برخی محصولات جدید از سری ROG (جمهوری خلق گیمر‌ها) پرداخت که به طور خاص برای خوره‌های سخت افزار و اورکلاکینگ طراحی شده‌اند. کارت گرافیک Asus ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum یکی از محصولات پیش روی ایسوس است که تنها برای تحقق یک هدف طراحی شده و آن اورکلاک و اورکلاک بیشتر است.

matrix980ti.jpg


با اینکه ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum هنوز به طور رسمی معرفی نشده، اما اکنون جزئیات بیشتری از پرچمدار کارت‌های گرافیک ایسوس داریم. این کارت گرافیک مبتنی بر برد PCB با طراحی کاملاً سفارشی و با 14 فاز رگولاتور ولتاژ است که به گفته ایسوس امکان اورکلاک در فرکانس‌های بالا‌تر را در کنار پایداری بیشتر به اورکلاکر‌ها و به منظور دست یابی به رکوردهای بالا‌تر می‌بخشد. ایسوس در ساخت کارت‌های گرافیک سری Matrix پردازنده‌های گرافیکی با کیفیت و پتانسیل اورکلاک بیشتر را دست چین می‌کند و تنها بهترین تراشه‌ها به خدمت گرفته می‌شوند. با این حال هنوز فرکانس پیش فرض جدید‌ترین عضو از این سری مشخص نیست.
به منظور خنک نگه داشتن این کارت، ایسوس گونه سفارشی از خنک کننده DirectCU II با لوله‌های ناقل حرارت مسی 10 میلیمتری بکار گرفته است. این لوله‌ها به رنگ مشکی در آمده‌اند تا با رنگبندی محفظه فن‌ها جلوه زیباتری داشته باشند. شاید تصور کنید که این خنک کننده در مقایسه با خنک کننده‌های بزرگ‌تر و مجهز به سه فن چیزی برای گفتن ندارد، اما نباید فراموش کرد که ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum برای رکورد آفرینی خلق شده و به منظور دست یابی به آن، تنها نیتروژن مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایسوس به همین منظور برد PCB را به مدار گرمکن مجهز کرده که از یخ زدن اجزای آن تحت خنک سازی با نیتروژن مایع جلوگیری می‌کند.

Matrix-GTX-980-Ti-Platinum600.jpg


در کنار برفک زدای برد PCB، ایسوس بایوس پشتیبانی را نیز در این کارت به خدمت گرفته که در مواقع بروز خطا حین اورکلاکینگ شدید، به صورت خودکار پروفایل پیش فرض را به بایوس اصلی تزریق می‌کند و مانع از وقفه می‌شود. ماه سپتامبر ایسوس تصویری از این کارت گرافیک را با رنگ بندی جدیدی منتشر کرده بود اما اکنون به نظر می‌رسد که یکبار دیگر شاهد رنگ بندی سرخ و مشکی همیشگی سری Matrix خواهیم بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
دست آورد انقلابی IBM در ساخت تراشه، منتظر تراشه‌های 1.8 نانومتری باشید

به نقل از شهر سخت افزار :
IBM به طور مکرر در حال عدم تبعیت از قانون Moore و ساخت ترانزیستورهای کوچک و کوچک‌تر است. پیش‌تر این کمپانی اولین تراشه 7 نانومتری دنیا را ساخته بود اما اکنون به لطف نانوتیوپ‎های کربنی، به ساخت ترانزیستورهایی با لیتوگرافی تنها 1.8 نانومتر می‌اندیشد. برای درک بهتر این جهش عظیم بد نیست که بدانید هم‎اکنون پیشرفته‎ترین پردازنده‌های روز با فناوری 14 نانومتری و پردازنده‌های گرافیکی با فناوری 28 نانومتری تولید می‌شوند.

bm-is-researchi600.jpg


بر اساس قانون Moore که از سوی یکی از بنیان گذاران اینتل تعریف شده، با سیلیکون نمی‌توان از لیتوگرافی 10 نانومتری فرا‌تر رفت، چرا که با کوچک‌تر شدن آن، پس از 10 نانومتر الکترون‌ها به آسانی قادر به حرکت نخواهند بود و مقاوت بالا می‌رود. از این رو تنها راه حل ممکن برای گذر از این محدودیت، یافتن جایگزینی برای سیلیکون است. IBM پیش‌تر راهی برای دست یابی به لیتوگرافی 7 نانومتری با استفاده از آلیاژ سلیکون-ژرمانیوم یافته بود اما اکنون این کمپانی با بکارگیری نانوتیوپ‎های کربنی، به دنبال دست یابی به لیتوگرافی تنها 1.8 نانومتر است.
IBM اخیراً اعلام داشته که راه جدیدی را برای توسعه ترانزیستورهای کوچک‌تر با استفاده از نانوتیوپ‎های کربنی ابداع کرده است که می‌تواند جایگزین ترانزیستورهای سیلیکونی رایج شود. به اعتقاد IBM، نانوتیوپ‎های کربنی بسیار سریع‌تر از برآوردهای پیشین جایگزین ترانزیستورهای سیلیکونی شوند. در حالی که اتصال ترانزیستور‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود، نانوتیوپها بر روی کارایی اثر منفی ندارند و امکان دست یابی به وسائل کوچک‌تر، قدرتمند‌تر و سریع‌تر وجود خواهد داشت. تاکنون کاهش اندازه نانوتیوپها به افزایش مقاومت تماس می‌انجامید و مانع از دست یابی به هرگونه بهبود کارایی می‌شد. اما اکنون نانوتیوپ‎های کربنی مشکل افزایش مقاومت را از میان برداشته‌اند و راه را به سوی دست یابی به کارایی بیشتر هموار کرده‌اند. با بکارگیری نانوتیوپ‎های کربنی، می‌تاون با جهشی پنج برابری به لیتوگرافی 1.8 نانومتری پرش کرد.
آقای داریو جیل نایب رئیس واحد علوم و فناوری IBM در این رابطه چنین گفته است:

«با هر فناوری ترانزیستور پیشرفته‌ای، افزایش مقاومت ارتباط میان ترانزیستور‌ها به دلیل کاهش اندازه ترانزیستور‌ها، یک گلوگاه بازدارنده است»

به گفته مجله Science Mag، پژوهشگران IBM می‌بایست راهی را پیدا می‌کردند که از طریق آن بتوان پایانه نانوتیوپ‎های کربنی را طوری به هم متصل کرد که باعث افزایش مقاوت و کاهش کارایی نشود و این دقیقاً‌‌ همان چیزی بود که در آن موفق شدند. ترانزیستورهای مبتنی بر نانوتیوپ‎ها می‌توانند در لیتوگرافی‌های زیر 10 نانومتر به طور بسیار کارآمدی سویچ کنند. پژوهشگران IBM نوعی از جوشکاری میکروسکپی را ابداع کرده‌اند که از طریق آن، اتم‌های واقع در انتهای نانوتیوپ ها را به صورت شیمیایی به یکدیگر متصل می‌کند. به لطف این موفقیت عظیم، اکنون دیگر تولید تراشه‌ با لیتوگرافی پایین‌تر از 10 نانومتر امکان پذیر بوده و طی چند سال آینده تراشه‌های 7 نانومتری تولید می‌شوند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ASUS ROG Maximus VIII Impact، اوج شکوه یک مادربردmini-itx

به نقل از شهر سخت افزار :
ایسوس امروز یک مادربرد مخصوص گیمینگ جدید را برای گیمرهایی که خواهان سیستم‌های گیمینگ کوچک اما قدرتمند هستند معرفی کرد. Rog Maximus VIII Impact از نسل ششم پردازنده‌های Core i اینتل و ماژول‌های حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کند و فناوری‌های انحصاری ایسوس را با خود دارد. این مادربرد در فرم فاکتور mini-ITX ساخته شده اما کارایی و قابلیت‌های هم سطح با مادربردهای ATX را ارائه می‌کند.

E4735F24E_105685_b.jpg




این مادربرد که در فرم فاکتور mini-ITX طراحی شده؛ با برخورداری از سوکت پردازنده LGA1151 و شکاف حافظه DDR4 دو کاناله، از جدید‌ترین پردازنده‌ها و ماژول‌های حافظه روز پشتیانی می‌کند. این مادربرد کوچک از مدار تغذیه‌ای با 5 فاز رگولاتور ولتاژ برای تامین توان مورد نیاز پردازنده بهره می‌گیرد. در سمت راست سوکت پردازنده دو شکاف حافظه DDR4 جای گرفته که حداکثر می‌تواند میزبان 32 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 4133 مگاهرتز در پیکربندی دو کاناله باشد. تنها شکاف توسعه این مادربرد یک PCI-Express 3. 0 x16 است که از جدید‌ترین کارت‌های گرافیک قدرتمند پشتیبانی می‌کند.

AD64FEF14_105690_b.jpg


راهکار صوتی انحصاری SupremeFX Impact III ایسوس که به صورت یک کارت توسعه بر روی برد قرار گرفته، با بکارگیری خازن‌های مخصوص صدا، مدار ایزوله و محافظت شده در برابر امواج مزاحم، محافظت در برابر میدان مغناطیسی، تجربه‌ای متفاوت از صدا را در حساسترین لحظات فراهم می‌سازد. تجربه صوتی شما با SupremeFX Impact III تنها به اسپیکر‌ها محدود نخواهد شد و با هدست‌های حرفه‌ای نیز صدایی متفاوت را تجربه می‌کنید. مهندسان ایسوس، راهکار صوتی مادربرد‌ها را کاملاً دگرگون کرده‌اند و با بکار گیری بهترین جک‌های ورودی-خروجی، محافظت در برابر میدان الکترومغناطیسی، خازن‌های با کیفیت مخصوص صدا، تقویت کننده هدفون و دیگر اجزای بر‌تر، بهترین تجربه ممکن از صدا در بازی‌ها را خلق می‌کنند. راهکار صوتی جدید SupremeFX Impact III با پشتیبانی از بسته نرم افزاری Sonic Studio II؛ امکان اعمال فیلتر‌ها و تنظیمات حرفه‌ای و پیشرفته‌ای بر روی صدا را ممکن می‌سازد.

CC09BCCF3_105686_b.jpg


ایسوس به منظور اطمینان از پیروزی گیمر‌ها در نبردهای آنلاین سرنوشت ساز، تراشه کنترلر شبکه پرسرعت گیگابیتی و فناوری انحصاری GameFirst خود را به خدمت گرفته است. تراشه کنترلر شبکه ساخت اینتل، با برخورداری از پردازنده مستقل و فناوری‌های متعدد، لگ زدن و تاخیر در بازی‌های آنلاین را به حداقل می‌رساند و پهنای باند بیشتری را برای بازی‌ها فراهم می‌کند. ایسوس به منظور خلق تجربه بهتر از گیمینگ آنلاین و استریم ویدئوهایی با کیفیت؛ فناوری GameFirst خود را به خدمت گرفته است که با اولویت بخشی به بسته‌های داده مربوط به بازی‌ها؛ از لگ زدن و تاخیر به طرز موثری می‌کاهد.

2F1705B5A_105703_b.jpg

قابلیت‌های ارتباطی این مادربرد متشکل از درگاه شبکه محلی مبتنی بر کنترلر ساخت اینتل، ارتباط وای فای 802.11ac با سرعت 867 مگابیت بر ثانیه و بلوتوث 4.1 است.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی کارتهای حافظه پر سرعت XQD 2.0 2933x توسط شرکت LEXAR
شرکت لکسار از تولید کننده های برتر حافظه و تجهیزات ذخیره سازی . دو سری جدید پر سرعت را تولید کرد .این سری سریعترین حافظه XQD ساخته شده تا کنون میباشد .سرعت انتقال اطلاعات در سری 2933X حدود 440 مگابایت در ثانیه میباشد و در سری 1400X حدود 210 مگابایت در ثانیه میباشد .
50b.jpg
 
بالا