برگزیده های پرشین تولز

مراقب خرید طلای تقلبی باشید

donotgo

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2015
نوشته‌ها
327
لایک‌ها
90
سن
44
محل سکونت
محمودآباد
به گزارش مشرق ، محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر رکود در بازار طلا و جواهر را تائید و اظهار کرد: نکته ای که در بازار طلا و جواهر وجود دارد این است که در بازار طلا و جواهر یک بازار فصلی و منطقه ای داریم که پیش از ماه محرم و صفر رونق و در این ماه ها شاهد رکود فصلی هستم.

وی درباره تقلب در بازار طلا ادامه داد: تعاریف سازمان ملی استاندارد با تعاریف ما متفاوت است و سازمان ملی استاندارد عیار طلا را 18 اعلام کرده است، و اگر یک در هزار یا 2 در هزار اتفاق بیافتد، تعریف سازمان استاندارد اینست که تقلب صورت گرفته است.

کشتی آرای افزود: النگوها در دستگاه هایی قرار می گیرند که دارای شن و ماسه هستند و احتمال دارد که مقداری شن و ماسه وارد النگو شود اما در این خصوص قصدی در کار نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: ما ر سطح تهران بازرس داریم که نمونه برداری می کنیم و اگر وجود داشته باشد، برخورد می کنیم و اخطار داده می شود و اگر تکرار شود، برخورد قضایی خوهد شد.

مسلم بیات مدیرکل استاندارد تهران هم درباره آمار طلای تقلبی گفت: ابتدا باید نقص ها را دسته بندی کنیم. عیار طلای استاندارد 18 است و ما طی سال 92 و 93 و در شش ماهه اول سال جاری بیش از 570 مورد نمونه برداری از طلا داشتیم که فقط 6 درصد نقص بحران داشتند، و خوشبختان طی 2 سال گذشته 14 درصد نقص عیار بهبود پیدا کرده است.

مدیرکل استاندارد تهران ادامه داد: ما الان می دانیم که در کدام منطقه درصد عیار چقدر است و تقلباتی که صورت می گیرد در کدام مناطق است.

به گفته وی، با همکاری اتحادیه طلا و جواهر هزار و 400 کد صادر شده است و تعدادی از کدها را نیز به واسطه تخلفات صورت گرفته ابطال کردیم و آقای کشتی آرای همکاری می کند تا متخلفان را شناسایی کنیم.

بیات درباره برخورد با جرائم گفت: بطور کلی مجازات ها با جرائم و بزه صورت گرفته تناسب ندارد و قوانین در این خصوص در گذشته نوشته شده است.

وی اضافه کرد: من معتقدم کسی که بزه اجتماعی را مرتکب می شود باید مجازات اجتماعی شود و نباید مجازات جرائم فقط ریالی باشد و ما برای استان تهران کدی را درنظر گرفته ایم که هر طلایی باید آن کد را داشته باشد.

بیات با بیان اینکه بررسی های سرزده و غیرمترقبه ما سبب شده است که 14 درصد تخلفات در پاکدشت، شهریار و اسلام شهر بهبود پیدا کند، و مناطق در خصوص عیار طلا مناطق یک، 2 و 3 است.

کشتی آرای نیز درباره چگونگی برخورد با متخلفین گفت: اگر فردی 3 بار تخلف کند و در محدوده بحران باشد با او برخورد قضایی می شود، باید دوباره درخواست جواز کسب بدهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به آمار مدیرکل استاندارد تهران اشاره کرد و گفت: ما اکنون بحران وضعیت طلا نداریم و بعنوان اتحادیه با متخلفان برخورد می کنیم.

به گفته وی، 36 هزار واحد صنفی طلا و جواهر در کشور فعالیت می کنند که تعدادی از این واحدها جواز کسب ندارند اما به رغم این موضوع واحد کاریابی امورمالیاتی ملزم به ثبت این واحدهاست.

کشتی آرای با بیان اینکه ما در کشورمان واحدهایی داریم که فاقد مشخصات واحد تجاری هستند، و در خانه خود اقدام به تولید می کنند تصریح کرد: تصمیم گرفتیم که به این واحدها کد فرعی بدهیم.

علیرضا طاری بخش معاون سازمان مالیاتی کشور نیز طی تماس تلفنی با برنامه تیتر امشب ادامه داد: طبق اطلاعاتی که داریم تعداد مودیان صنف طلا فروشان 25 هزار نفر است که اظهار نامه مالیاتی ثبت نام کرده اند، و بر این اساس 10 الی 15 درصد این صنف از خود اظهاری مالیاتی خودداری کرده اند.

طاری بخش با بیان اینکه صنف طلا فروشان اگرچه بهتر شده اما آن را خوش حساب نمی دانیم گفت: آن دسته از مودیان مالیاتی خوش حساب محسوب می شوند که میزان مالیات خود را محاسبه، اظهار و پرداخت کنند.

کشتی آرای به تفاهم نامه اتحادیه طلا و جواهر با سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و درباره ویژگی فاکتوری که خریداران ارائه می شود اضافه کرد: باید قیمت طلا، میزان اجرت و مالیات ارزش افزود در فاکتورها درج شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.
 

floppyrisk

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2014
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
62
سن
44
برای من همیشه سوال بوده که
مشتری عادی چطوری می تونه بفهمه طلایی که خریده تقلبی نیست
 

us12

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2012
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
410
برای من همیشه سوال بوده که
مشتری عادی چطوری می تونه بفهمه طلایی که خریده تقلبی نیست
فروشگاه معتبر ...
خانواده بنده حدود 20 سالی است که فقط از یک شخص طلا خرید میکنند و کل اطلاعات فروشنده از تعداد فرزند و حتی آدرس خانه داماد های فروشنده هم میدونند :D
 
بالا