برگزیده های پرشین تولز

تاپیک جامع ویندوز 10

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جهش کارایی مرورگر Edge با نصب بروزرسانی Threshold 2 ویندوز 10
به نقل از شهر سخت افزار :
یکی از اپلیکیشن‌های ویندوز 10 که با اولین بروزرسانی عمده این سیستم عامل بهبود زیادی به خود دیده، Microsoft Edge، مرورگر پیش فرض ویندوز 10 و جایگزین Internet Explorer است. با بروزرسانی Threshold 2، سرعت این مرورگر به طرز چشمگیری بهبود یافته و اکنون بیش از هر زمان دیگری، پتانسیل بیشتری برای رقابت با مرورگرهایی همچون فایرفاکس و کروم دارد.

microsoft-edge-browser-gets-significant-speed-improvements-in-windows-10-th2-496273-3.jpg


بخش اعظم این بهبود از بکارگیری موتور EdgeHTML 13 ناشی می‌شود که برای اولین بار در اختیار کاربران نسخه پایدار ویندوز 10 قرار گرفته است. EdgeHTML 13 که پیش‌تر نیز توسط کاربران عضو برنامه ویندوز اینسادر آزمایش شده بود، سرعت این مرورگر را افزایش داده و بنچمارک‌های ارائه شده از سوی مایکروسافت نیز گویای همین تغییر هستند. برای نمونه در آزمون HTML5، مرورگر Edge امتیاز 458 را کسب کرده که نسبت به EdgeHTML 12ا56 و نسبت به Internet Explorerا117 بیشتر است. به گفته مایکروسافت، این یک روند تکاملی است که ادامه می‌باید و مرورگر Edge با کارایی مناسبی که دارد، به آسانی می‌تواند جایگزین Internet Explorer شود.
همچنین بروزرسانی Threshold 2 با بهبود و پشتیبانی از موتور جاوا اسکریپت Chakra برای Edge همراه بوده است. طبق بنچمارک‌های ارائه شده از سوی مایکروسافت، در آزمون Kangax ES6، مرورگر Edge بهترین نتیجه را میان دیگر مرورگرهای دسکتاپ کسب کرده است. در این آزمون Edge با کسب 84 درصد، فایرفاکس و کروم را پشت سر گذاشته است. مایکروسافت به زودی موتور EdgeHTML 13 را نیز با ویندوز 10 موبایل، برای گوشی‌ها و وسائل قابل حمل عرضه می‌کند.
در همین حال مایکروسافت مشغول کار بر روی افزودن قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها برای مرورگر Edge است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مایکروسافت: ویندوز 10، امن‌ترین سیستم عامل دنیاست!

به نقل از شهر سخت افزار :
مایکروسافت تلاش و تمرکز زیادی را بر روی طراحی و تدارک ویندوز 10 صرف کرده و از زمان معرفی رسمی این سیستم عامل تا به کنون از هر فرصتی برای تبلیغ بر روی این موضوع استفاده کرده است. در همین راستا مدیر اجرایی این کمپانی آقای Satya Nadella در جدیدترین اظهار نظر خود به تحسین امنیت این سیستم عامل پرداخته است تا جایی که از آن به عنوان "امن ترین سیستم عامل" یاد کرده است.

windows%2010%20security2.jpg


Satya Nadella در تحسین امنیت این سیستم عامل می گوید: "ما در ویندوز 10 فناوری های عالی را به کار گرفته ایم. فناوری های استفاده شده در هسته امنیتی این سیستم عامل در ترکیب با چند ویژگی حفاظتی دیگر سبب شده است که ویندوز 10 به عنوان امن ترین پلتفرم موجود شناخته شود."

اگرچه بسیاری از ویژگی های امنیتی ویندوز 10 با هدف استفاده از سوی کاربران نسخه Enterprise تدارک دیده شده است اما کاربران نسخه های Home و Pro نیز از قابلیتی به نام Windows Hello برخوردار هستند. این سیستم امنیتی که بر پایه سنسورهای زیست محیطی بنا شده، سبب شده است که رمزهای عبور یک فناوری کهنه به شمار بروند. Windows Hello که به نسل جدیدی از قطعات سخت افزاری نیازمند است شناسایی کاربران را با استفاده از چهره آنها ممکن ساخته است. مایکروسافت می گوید که این قابلیت می تواند به راحتی فناوری رمزهای عبور کنونی را به طور کامل حذف کند. مایکروسافت پیش از این نیز اعلام کرده بود که خلق جهانی بدون رمزهای عبور یکی از اولویت های این کمپانی است؛ چرا که این رمزها به سادگی قابلیت هک شدن را دارا هستند.

windows%2010%20security3.jpg


در بررسی های صورت گرفته بر روی Windows Hello مشخص شده است که این قابلیت به مراتب امن تر از رمزهای عبور عمل می کند و تنها دو دوقلوی یکسان می توانند به صورت مشترک از این سیستم امنیتی عبور کنند. هر چند که مایکروسافت با نمایش چند ویدئوی پیش نمایش از این قابلیت نشان داده است که Windows Hello حتی بین دوقلوها هم تفاوت قائل است.

تنها زمان می تواند قدرت امنیتی ویندوز 10 را مشخص کند. همیشه بیشترین حملات از سوی هکرها متوجه سیستم عامل های ویندوز بوده است، این بار هم باید منتظر بمانیم و ببینیم که ویندوز 10 در برابر این حملات چگونه از خود دفاع می کند.
 

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
آپدیت جدید!
Cumulative Update for Windows 10 Version 1511 for x64-based Systems - KB3118754
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اولین بروزرسانی Cumulative برای کاربران ویندوز 10 Threshold 2 منتشر شد
به نقل از شهر سخت افزار :
آنطور که پیداست؛ این روز‌ها استراتژی جدید "ویندوز به عنوان یک سرویس" به خوبی پیش می‌رود و به سرعت بروزرسانی‌ها منتشر می‌شوند. صبح امروز مایکروسافت یک بروزرسانی cumulative جدید برای کاربران نسخه Threshold2 ویندوز 10 منتشر کرد.

microsoft-releases-windows-10-cumulative-update-kb3118754-496399-2.jpg


این بروزرسانی با شناسه KB3118754، از طریق سرویس بروزرسانی ویندوز در اختیار کلیه کاربرانی که اولین بروزرسانی عمده ویندوز 10 با کد Threshold2 را نصب کرده‌اند قرار می‌گیرد. طبق معمول با ارائه هر بروزرسانی جدید، کاربران می‌پرسند که چه چیز تغییر کرده است، اما بر اساس رویه جدید مایکروسافت، جزئیات زیادی نسبت به بروزرسانی‌ها ارائه نمی‌شود. با استراترژی ویندوز به عنوان یک سرویس که مایکروسافت در پیش گرفته، بروزرسانی‌ها با شدت و سرعت بیشتری منتشر می‌شوند. به عبارتی دیگر، کاربران باید بروزرسانی‌هایی را نصب کنند که نسبت به ماهیت آن مطمئن نیستند.
در حالی که جزئیاتی از سوی مایکروسافت ارائه نشده، اما با استخراج فایل‌های این بروزرسانی از حالت فشرده، می‌توان گفت که به احتمال زیاد همانند همیشه به منظور رفع باگ‌ها بهبود کارایی سیستم عامل و دیگر اپلیکشین‌ها ارائه شده است. انتظار می‌رود که برخی باگ‌های موجود در مرورگر Edge با اعمال این بروزرسانی برطرف شود.
اگر متعجب هستید که چرا مایکروسافت جزئیات بروزرسانی‌ها را ارائه نمی‌کند، باید گفت که بر اساس استراتژی جدید مایکروسافت با هدف ارائه هرچه سریع‌تر بروزرسانی‌ها، با ویندو 10، تنها جزئیات بروزرسانی‌های بزرگ و مهم ارائه می‌شوند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
توسعه دومین بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 با کُد Redstone رسماً آغاز شد
به نقل از شهر سخت افزار :
اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 با کد Threshold 2 هم‎اکنون برای کلیه کاربران این سیستم عامل ارائه شده است، بنابراین مایکروسافت خود را برای کار بر روی دومین بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 با کد Redstone آماده می‌کند. انتظار می‌رود که دومین بروزرسانی عمده ویندوز 10، بزرگ‌تر و مهم‌تر از اولین آن باشد و تغییرات و قابلیت‌های گسترده تری را به ارمغان آورد.

microsoft-getting-ready-to-release-windows-10-redstone-preview-builds-496440-2.jpg


مایکروسافت تاکنون هیچ‌گاه پروژه Redstone را علنی نکرده اما امروز اولین گام‌ را به سوی بیلد‌های آزمایشی از این نسخه، با branch جدیدی برای کاربران عضو برنامه ویندوز اینسایدر برداشت. با آغاز امروز، مایکروسافت شروع به تغییر branch عرضه بیلدهای جدید برای کاربران عضو برنامه ویندوز اینسایدر کرده است، این branch جدید rs1_release نام گرفته و گفته می‌شود که از آغاز سال میلادی پیش رو، اولین بیلد‌های پیش نمایش آن عرضه می‌شود. برای اطلاع از اینکه به عضویت branch جدید در آمده‌اید، به مسیر «HKLM>Software>Microsoft>WindowsSelfHost>Applicability» در رجیستری مراجعه کنید، اگر نام کلید «rc1_release» باشد، کامپیو‌تر شما به عضویت این branch جدید درآمده است.
آقای گابریل آئول، سرپرست برنامه ویندوز اینسایدر طی تویتی، این تغییر را تایید و آن را آماده سازی برای دومین بروزرسانی عمده این سیستم عامل خوانده است. با این حال جزئیات بیشتر و یا زمان عرضه بیلدهای پیش نمایش مشخص نیست. در حقیقت گفته می‌شود که Redstone اولین بروزرسانی بزرگ این سیستم عامل خواهد بود و تغییرات و قابلیت‌های بیشتری را نسبت به Threshold 2 به ارمغان می‌آورد که یکی از آن‌ها، پشتیبانی از افزونه‌ها در مرورگر Edge خواهد بود.
Redstone ویندوز 10 موبایل را نیز در بر خواهد گرفت اما زمان عرضه آن مشخص نیست.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ترفند ویندوز 10: جلوگیری از جمع آورده داده‌ها پس از نصب آپدیت Threshold 2
به نقل از شهر سخت افزار :با بروزرسانی Threshold 2، مایکروسافت نام سرویسی که برای جمع آوری داده‌ها در ویندوز 10 مورد استفاده قرار می‌گرفت را تغییر داده است و همین مسئله باعث شده تا برخی تصور کنند مایکروسافت دست از جمع آوری داده‌ها کشیده است. در ادامه نام جدید این سرویس و نحوه غیرفعال کردن آن را برای شما شرح خواهیم داد.

privacy_13.jpg


اگر ساده‌تر بگوییم، تا پیش از ارائه بروزرسانی Threshold 2، سرویسی به نام Diagnostics Tracking Service یا DiagTrack مسئول جمع آوری داده‌های مورد نیاز برای بهبود ویندوز 10 بود و کاربرانی که نسبت به جمع آوری داده‌ها بدبین بودند، به سادگی آن را غیر فعال می‌کردند تا هیچ گونه داده‌ای برای مایکروسافت ارسال نشود. در حقیقت برنامه‌هایی که برای جلوگیری از جمع آوری داده‌ها در ویندوز 10 از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفتند، همین سرویس را غیر فعال می‌کردند اما اکنون و با تغییر نام این سرویس، باید از نسخه‌های جدید‌تر این دست از نرم افزار‌ها استفاده کرد.
مایکروسافت از قابلیت جمع آوری داده‌ها به صورت کاملاً محدود تنها برای جمع آوری جزئیات مربوط به خطاهای رخ داده و بهبود ویندوز 10 استفاده می‌کند. با عرضه بروزرسانی Threshold 2، بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که مایکروسافت سرانجام عقب نشینی کرده و دیگر خبری از جمع آوری داده‌ها نیست، اما به سادگی مشخص شده که تنها نام سرویس تغییر یافته است. البته خود مایکروسافت به هیچ عنوان اعلام نکرده که دیگر در ویندوز 10 داده ها را جمع آوری نمی‌کند.
این سرویس اکنون به «Connected User Experiences and Telemetry» تغییر نام یافته و همانند گذشته، به صورت پیش فرض فعال می‌باشد، با این حال دلیل تغییر نام مشخص نیست و بعید هم به نظر می‌رسد که مایکروسافت خواسته باشد کاربران را دچار سردرگمی کند، چراکه نام جدید نیز به خوبی گویای ماهیت آن است. در هر حال، هنوز هم بدون هیچ مشکل و محدودیتی می‌توانید به سادگی این سرویس را غیر فعال کنید.
به سادگی در استارت منو، «services.msc» را جستجو و اجرا کنید. سپس سرویس «Connected User Experiences and Telemetry service» را پیدا و بر روی آن دابل کلیک کنید.

Cap85.ture.PNG

اکنون در پنجره جدید، Startup Type را به disabled تغییر دهید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
تست عملکرد مرورگرهای موبایل، مرورگر Edge توانست کروم و فایر فاکس را شکست دهد
به نقل از شهر سخت افزار :هنگامی که مایکروسافت تصمیم گرفت در ویندوز 10، نام مرورگر Internet Explorer را به Microsoft Edge تغییر دهد، معلوم بود که این تغییر به معنی تفاوت های زیاد در مرورگر جدید است. مایکروسافت نیز برای آن که نشان دهد عزم خود را برای رقابت با دیگر مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس جزم کرده، نام Edge را برای محصول خود انتخاب کرد. در ادامه می توانید نتایج بنچمارک این مرورگر را در مقایسه با دیگران ببینید.

windows-10-mobile-28.jpg


تست مورد نظر میان دو اسمارت فون Lumia 640 با سیستم عامل ویندوز 10 موبایل، بیلد شماره 10586.11 و موتورولا Moto G با سیستم عامل اندروید 5.1 انجام گرفته است. هر دو گوشی دارای چیپست Snapdragon 400، پردازنده گرافیکی Adreno 305 و رزولوشن صفحه نمایش 1280×720 هستند.

Lumia_Win10_1.jpg


هر تست به تعداد سه بار صورت گرفته و نتایج، نشان دهنده میانگین این آزمایشات است. در بنچمارک Google Octane، مرورگر Edge با امتیاز 2522، در صدر قرار گرفت. مقام دوم مربوط به Firefox 42 بود که امتیاز 2384 را کسب کرد و Chrome 46 با 2284 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت. در بنچمارک Jetstream، این فایرفکس بود که توانست با کسب امتیاز 15545، در مقام اول بایستد. در این تست، Chrome با امتیاز 15115 در رتبه دوم و Edge با امتیاز 14919 در رتبه سوم جای گرفتند.

octane.JPG


البته باید در نظر داشت که نتایج در مقام عمل، ممکن است متفاوت باشند و تغییرات سخت افزاری میان گوشی های مختلف هم تأثیر به سزایی در عملکرد نرم افزارها می گذارند. اما در هر حال، می توان نتیجه گرفت که کاربران ویندوز 10 موبایل، شاهد بهبود بسیار بالایی در مرورگر خود خواهند بود و تجربه کاربران ویندوز 8.1 را با Internet Explorer نخواهند داشت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مایکروسافت: بزودی آپدیت Threshold 2 ویندوز 10 در اختیار کلیه کاربران قرار می‌گیرد
به نقل از شهر سخت افزار :
با اینکه مدت زیادی از عرضه اولین بروزرسانی بزرگ برای ویندوز 10 می‌گذرد، اما هنوز برخی کاربران موفق به دریافت آن نشده‌اند، هم زمان مایکروسافت در اقدامی غیر منتظره؛ فایل ISO این بیلد را از دسترس خارج کرده و تنها از طریق سرویس Windows update ارائه می‌شود. در حالی که دلیل این اقدام مشخص نیست، اما مایکروسافت رسماً اعلام داشته این بروزرسانی به زودی در اختیار کلیه کاربران ویندوز 10، از جمله آنهایی که تاکنون آن را دریافت نکرده‌اند، قرار می‌گیرد.

6050.PNG


با اینکه دلیل از دسترس خارج کردن فایل ISO بیلد 10586 مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که وجود باگ‌های جدی، مایکروسافت را به ارائه بروزرسانی دیگری وا داشته باشد و کاربران گونه اصلاح شده‌ای از بروزرسانی Threshold 2 را دریافت کنند. همه این‌ها در حالی است، که گفته می‌شود انتشار بروزرسانی مذکور تا هنگام بر طرف کردن مشکلات، به کلی متوقف شده است.
طی بیانیه‌ای که برای وب سایت softpedia ارسال شده، مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 این اطمینان را بخشیده، که بزودی همه آن‌ها بروزرسانی Threshold 2 را دریافت خواهند کرد. مایکروسافت در رابطه با مشکلات احتمالی موجود در بیلد 10586 سخنی به میان نیاورده است.

«[از این پس] نمی‌توان از ابزار MCT برای دریافت و نصب این بروزرسانی بر روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 استفاده کرد. این بروزرسانی از طریق سرویس بروزرسانی خود ویندوز در دسترس خواهد بود. اگر تا کنون بروزرسانی مذکور را دریافت نکرده‌اید، به زودی و به صورت تدریجی، در دسترس شما قرار می‌گیرد.»

در رابطه با باگ‌های نرم افزاری که در این بروزرسانی یافت شده و گفته می‌شود دلیل حذف فایل ISO این بیلد است، مایکروسافت اعلام داشته که نسبت به وجود آن‌ها مطلع بوده و در حال بررسی آن‌ها هستند. با اینکه فایل ISO این بیلد از وب سایت مایکروسافت حذف گردیده، اما هنوز هم می‌توان آن را از منابع دیگری دریافت کرد. در هر حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت در نظر دارد تا گونه اصلاح شده‌ای از این بروزرسانی را در اختیار کاربران بگذارد.
 

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
Cumulative Update for Windows 10 Version 1511 for x64-based Systems - KB3120677
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
آپدیت Cumulative مهمی برای کاربران نسخه Threshold 2 ویندوز 10 منتشر شد

به نقل از شهر سخت افزار :ساعاتی قبل مایکروسافت یک بروزرسانی cumulative جدید برای ویندوز 10 منتشر کرد. این بروزرسانی مخصوص کاربران نسخه Threshold 2 این سیستم عامل می‌باشد و به شدت توصیه به نصب آن شده است. اگر خبرهاً را دنبال کرده باشید؛ احتمالاً می‌دانید که مایکروسافت فایل ISO بیلد 10586 را مدتی از روی وب سایت خود حذف کرد. اکنون مشخص شده که این اقدام به دلیل وجود یک باگ جدی در بروزرسانی Threshold 2 بوده است.

windows-10-thres600.jpg


بروزرسانی مذکور با شناسه KB3120677 هم اکنون از طریق سرویس بروزرسانی ویندوز (Windows Update) در دسترس است و با توجه به اهمیت آن، توصیه می‌شود که حتماً آن را نصب کنید. ماجرای حذف فایل ISO بیلد 10586 و ارائه این بروزرسانی جدید، به وجود باگی در بروزرسانی Threshold 2 باز می‌گردد که تنظیمات حریم خصوصی کاربران را مختل می‌کند. این بروزرسانی یکی از معدود دفعاتی است که مایکروسافت جزئیاتی نسبت به بروزرسانی‌های cumulative ارائه می‌کند.

«با نصب بروزرسانی Threshold 2، برخی تنظیمات کاربر از جمله تنظیمات مربوط به advertising ID ،Background apps، SmartScreen Filter و Sync سهواً تغییر می‌کرد که با این بروزرسانی برطرف می‌شود.»

مایکروسافت ضمن عذرخواهی از کاربران، اعلام داشته احتمالاً طی روزهای آینده، بروزرسانی دیگری منتشر می‌شود تا بتوانند تنظیمات قبلی را به صورت خودکار بازیابی کنند. با این حال توصیه می‌شود که خودتان تنظمیات مورد بحث را بررسی کند.
 

iSalar

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,053
لایک‌ها
3,302
محل سکونت
THR
آقا ویندوز ۱۰ مگه خودش درایورها رو آپدیت نمی‌کنه؟
Nvidia Graphics Driver من ورژن 353.24 هست، در صورتی که 359 هم اومده...
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
آقا ویندوز ۱۰ مگه خودش درایورها رو آپدیت نمی‌کنه؟
Nvidia Graphics Driver من ورژن 353.24 هست، در صورتی که 359 هم اومده...
طول میکشه چندروز چون مایکروسافت درایور رو تایید میکنه بعد میاره تو لیست اپدیت .
 

Areno

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2012
نوشته‌ها
2,034
لایک‌ها
778
سن
33
محل سکونت
IR IRAN - BUSHEHR
دوستان،
من یک مجموعه فونت فارسی از یک سایت دانلود کردم و نصب کردم. بعد از نصب اون، توی فتوشاپ، متن برعکس و با فاصله نوشته می شود.
همین فونت ها در قبل از آپدیت به Threshold 2 هم استفاده کرده بودم و مشکلی نبود.
لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل رو حل کنم.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ویندوز 10 پس از 4 ماه؛ دوست داشتنی اما نه به اندازه ویندوز 7

به نقل از شهر سخت افزار :
ویندوز 10 با بازخورد پیچیده‌ای روبرو است اما در کنار تمامی انتقادات، جدید‌ترین سیستم عامل مایکروسافت در حال رشد است و هر ماه، کاربران بیشتری به این سیستم عامل مهاجرت می‌کنند. جدید‌ترین آمار منتشر شده از سوی موسسه StatCounter data نشان می‌دهد که ویندوز 10 برای اولین بار از ماه گذشته، 10 درصد بازار را از آن خود کرده است، با این موفقیت، ویندوز 10 اکنون سومین سیستم عامل محبوب دنیا است.



شاید در نگاه نخست 10 درصد کل بازار خیلی برانگیزنده نباشد، اما در حقیقت با در نظر گرفتن اینکه تنها 4 ماه از عرضه این سیستم عامل می‌گذرد، دست آورد بسیار مهم و بزرگی است.

ویندوز 7 همچنان سیستم عامل شماره یک جهان
ویندوز 10 ظرف چهار ماه اخیر موفق به پشت سر گذاشتن ویندوز XP و Mac OS X شده است اما چالش اصلی برای جدید‌ترین سیستم عامل مایکروسافت، در حقیقت ویندوز 7 است که به وضوح در صدر پرطرفدار‌ترین سیستم عامل‌های دنیا جای گرفته است. در واقع کاهش سهم ویندوز 7 از بازار سیستم عامل‌ها، اولین اصلی مایکروسافت تا سال 2020 و پیش از پایان مدت پشتیبانی ویندوز 7 است، چراکه مایکروسافت بشدت می‌کوشد تا مشکل ویندوز XP یکبار دیگر تکرار نشود که کابران به مهاجرت به سیستم عامل جدید تن نمی‌دادند.
ویندوز 7 با در دست داشتن 49.31 درصد از مجموع کل کامپیوترهای جهان، جایگاه نخست را همچنان به خود اختصاص داده است. در جایگاه دوم، ویندوز 8.1 با 13.05 درصد قرار گرفته است. سرانجام ویندوز 10 نیز با 10.7 درصد، رتبه سوم را از آن خود کرده است. با اینکه تازه‌ترین آمار‌ها یکبار دیگر حاکی از شانس بسیار کم ویندوز 10 برای غلبه بر ویندوز 7 هستند، اما این اولین باری است که سهم ویندوز 7 به زیر 50 درصد کاهش می یابد. بنابراین نشانه واضحی از وجود یک رقیب قدرتمند با پتانسیل موفقیت است.
اینکه ویندوز 10 بر 7 غلبه پیدا کند، به انتخاب کاربران بستگی دارد اما در این میان مایکروسافت نقش کلیدی ایفا می‌کند. بروزرسانی عمده بعدی ویندوز 10 در آینده این سیستم عامل نقش حیاتی ایفا خواهد کرد، از این رو مایکروسافت باید یک ورق دیگر رو کند، برگ برنده یا شکست؛ آینده مشخص می‌کند.
 

codoine

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
31
محل سکونت
مشهد
سلام.
من روی لبتابم ویندوز ۱۰ ریختم مشکلم اینه که نه میتونم درایور ها رو نصب کنم نه هم اپدیت میشن خودشون مثلا من کلید نتورکم دیگ فقط بلوتوثو خاموش روشن میکنه یا فینگر اسکترم یلااستفاده شده و نمیشناستش ویندوز
مدل لبتابم hp pavilion dv6 3150se
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سلام.
من روی لبتابم ویندوز ۱۰ ریختم مشکلم اینه که نه میتونم درایور ها رو نصب کنم نه هم اپدیت میشن خودشون مثلا من کلید نتورکم دیگ فقط بلوتوثو خاموش روشن میکنه یا فینگر اسکترم یلااستفاده شده و نمیشناستش ویندوز
مدل لبتابم hp pavilion dv6 3150se
باید به سایت سازنده لپتاپتون مراجعه کنید ببینید برای لپتاپ شما درایور ویندوز 10 ارائه شده یا نه . البته معمولا با درایورهای ویندوز 8.1 هم کار میکنند .
 

filtrmiltr

Registered User
تاریخ عضویت
5 مارس 2010
نوشته‌ها
563
لایک‌ها
162
دوستان آیا در ویندوز 10 راهی وجود داره که از پسورد وای فای فقط یک کاربر بتونه استفاده کنه؟
 

msh2008

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2014
نوشته‌ها
654
لایک‌ها
319
محل سکونت
تهران

shahnam86

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
162
لایک‌ها
2
سن
45
محل سکونت
انگلستان
سلام
پریروز ویندوز منیجر 10 واسه بهینه سازی ویندوز 10 ام ریختم بعد از اون اکثر اپلیکیشن هام باز نمیشه و ارور میده!
چجوری دوباره درستش کنم؟
 

فایل های ضمیمه

  • 00011.jpg
    00011.jpg
    473.1 KB · نمایش ها: 7
بالا