برگزیده های پرشین تولز

آموزش جامع و کامل اینستاگرام

Mraeisi

Registered User
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
293
محل سکونت
چابهار
همه ی شما عزیزان با سرویس اشتراک گذاری عکس اینستاگرام آشنا هستید یا احتمالاً در آن عضویت دارید و تصاویرتان را به اشتراک میگذارید، قصد داریم در این مقاله آموزش جامع و کاملی را برای آشنای بیشتر شما ارائه کنیم.

اینستاگرام جذابیت هایی زیادی برای شما و عاشقان عکاسی دارد شاید یکی از این جذابیت ها افکت های و فیلترهای جذابی هست که این اپلکیشن برای تصاویرتان در اختیارتان میگذارد.یکی از این افکت ها tilt-shift هست که با استفاده از آن میتوانیم عمق میدان مصنوعی به تصاویرتان بیفزائید و برخی دیگر رنگ و کنتراست،نور تصویر مورد نظر شما را تغییر میدهند تا حالتی کلاسیک یا قدیمی به عکس تان اضافه کنند.

ولی اکنون نرم افزارهایی که مربوط به ویرایش تصاویر هستند خیلی زیاد شده اند و برخی از آنها مثل picoart و… امکانات ویرایشی خیلی زیادی در اختیارتان میگذارند که اینستاگرام را پشت سرمیگذارند، ولی با این حال چه چیزی باعث برتری و محبوبیت اینستاگرام شده است، بگذارید پاسخ این سوال هم خودمان بگوئیم،چیزی که موجب برتری شبکه ی اجتماعی اینستاگرام شده هست کاربران آن هستند، که تعداد آنها به بیش از ۵۰ میلیون میرسد که کاربران از سیستم عامل آندروید و ios هستند،جالب است بدانید طی مدت یک هفته از ارائه اینستاگرام ۱۰ میلیون بار دانلود شد و محبوبیت آن تا حدی بود که توانست نظر فیس بوک را جلب کرده و در آخر به قیمت یک میلیارد دلار توسط این شرک ت حریداری شد.

بیشتر کاربران اینستاگرام را برای اشترک گذاری تصاویر و کلیپ های خودشان انتخاب می کنند شاید دلیلی که کاربران این شبکه را از گزینه هایی مانند فیس بوک و… انتخاب می کنند:تعداد کاربران و مخاطبین زیاد این اپلکیشن و همچنین افکت ها و فیلترهای جذاب آن هست.

در این پست سعی کرده ایم آموزش جامع و کاملی را در رابطه با اینستاگرام ارائه کنیم،پس با ما همراه باشید:

۱- نصب و ثبت نام اینستاگرام

در مرحله ی نخست برای استفاده از اینستاگرام شما احتیاج به یک گوشی یا تبلت با سیستم عامل های آندروید ، ios یا ویندوز فون دارید ، شما میتوانید آخرین نسخه اینستاگرام را برای آندروید در قسمت دانلود دانلود کنید و همچنین برای ios هم میتوانید آن را از آپ استور دانلود کنید.

اکنون برای استفاده از اینستاگرام باید برنامه را اجرا کرده و در اینستاگرام ثبت نام کنید، بعد از ثبت نام شما میتوانید تصویری را برای پروفایل خود انتخاب انتخاب کرده و بیوگرافی خودتان را به همراه آدرس وبسایت تان(اختیاری) را وارد نمائید.

پروفایل شما در حالت پیش فرض بصورت عمومی یا public قرار دارد، در این صورت کسانی که نام کاربری تان را میدانند براحتی می توانند تصاویرتان را ببینند، ولی اگر نمی خواهید کسانی که شما را فالوو نکرده اند تصاویرتان را ببینند می توانید طبق عکس زیر حالت عمومی را غیرفعال کنید.

۲-اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئو

برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو در نوار ابزار پائین دکمه وسط که به شکل دوربین هست را لمس کرده، تصاویر و ویدئوهای موجود در حافظه ظاهر شده همچنین شما میتوانید مستقیم با دوربین تان عکس گرفته و به اشتراک بگذارید ، شما نیز میتوانید تا ۵ ثانیه ویدئو ضبط کرده و به اشتراک بگذارید.

بعد از انتخاب تصویر می توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید در این قسمت نیز میتوانید از هشتگ نیز استفاده کنید،شما میتوانید در ابتدای یک کلمه از # استفاده کنید(بعنوان مثال: #دانستنی) در اینصورت اگر کاربری موضوع دانستنی را جستجو کند عکس شما نیز در موضوعات یافت شده هست.

هم چنین شما میتوانید در قسمت نظرات یا توضیحات با قرار دادن @ پیش از نام کاربری فرد مورد نظرتان آن فرد را اصطلاحاً mention کرده تا برای فرد موردنظر هشداری ارسال شود.

اگر تصویر مورد نظرتان یک تصویر دست جمعی هست شما میتوانید با انتخاب گزینه tag people و انتخاب چهره افراد آنها را تگ کنید،همچنین شما میتوانید تگ ها را با کشیدن و رها کردن جابجا کنید و با لمس کردن حذف کنید.

همچنین با لمس گزینه add location مکان فعلی شما در تصویر یا ویدئویتان ثبت میشود،با این کار دوستانتان از طریق نقشه عکس هایی را که از نقاط مختلف دنیا ثبت کرده اید مشاهده می کنند.

در پایان شما میتوانید در قسمت share تصویر خود را در شبکه های اجتماعی مختلفی مانند فیس بوک و… نیز به اشتراک بگذارید.

88029573836401623378.jpg

۳- قابلیت جذاب tilt-shift

شاید شما هم دوست داشته باشید مانند دوربین های حرفه ایی تصاویری با عمق میدان کم بگیرید با استفاده از این قابلیت قسمتی از تصویر که ما انتخاب می کنیم واضح و بقیه تصویر کدر یا تار شود(همان فوکوس بر روی نقطه ایی خاص در عکس هستش) ، با این کار نظر کاربر را به نقطه ایی خاص در تصویر جلب خواهیم کرد، متاسفانه دوربین گوشی ها این قابلیت سخت افزاری را ندارد ولی ما با این خاصیت (tilit-shift) میتوانیم این قابلیت را اضافه کنیم.

برای گذاشتن این قابلیت طبق تصویر زیر ، پس از گرفتن تصویر یا انتخاب از گالری بر روی دکمه ایی به شکل قطره کلیک کرده و دایره یا مستطیل را انتخاب می کنیم، اکنون می توانید مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و مستطیل یا دایره فوکوس را انتخاب و با دو انگشت بزرگتر کرده یا بچرخوانیم،برای لغو کردن این قابلیت کافیست دکمه ضربدر را انتخاب کنید.

34565825378304860580.jpg



۴-جستجو و یافتن تصاویر،موضوعات(هشتگ#) و دوستان

برای این کار کافیست بر روی آیکون ذره بین(آیکن دوم از چپ) کلیک کنید تا جدیدترین تصاویر و ویدئوهای منتشر شده را ببینید و همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی ذره بین بالای صفحه، با چهار تب top-people-tags-places روبرو خواهید شد.

Top : جدیدترین جستجوهای شما در این قسمت نمایش داده میشه

people : در این قسمت میتوانید افراد را جستجو کنید فقط کافیه نام کاربری مورد نظرتان را بنویسید

tags : قبلاً در مورد هشتگ صحبت کرده بودیم، مثلاً شما میخواهید در مورد موضوع دانستنی جستجو کنید ، فقط کافیه بنویسید دانستنی و جستجو کنید،افرادی که از هشتگ دانستنی(#دانستنی) در تصاویر شان استفاده کردند پست هایشان ظاهر میشود

places : در این قسمت میتوانید پست ها یا تصاویر منتشر شده یه نقطه ی خاص را جستجو کنید مثلاً tehran

39257716572044931617.jpg



۵-نوتیفکیشن ها یا همان اعلان ها

اینستاگرام هم مثل سایر شبکه های اجتماعی قابلیت اعلان یا همان نوتیفکشن ها را دارد،شما میتوانید با مراجعه به قسمت تنظیمات داخل برنامه اینستاگرام و انتخاب گزینه push notification اعلان های دریافتی خودتان را کنترل کنید،میتوانید مشخص کنید هنگامی که کسی شما را لایک،فالوو می کند یا دیدگاهی برای عکس های شما میگذارد چگونه به شما خبر دهد و همچنین گزینه های دیگری هم در این قسمت وجود دارند که با مراجعه به این بخش با آنها آشنا خواهید شد.

۶-ارسال تصاویر شما همزمان در شبکه های اجتماعی

آیا میخواهید تصاویرتان اینستاگرام خودتان را همزمان در شبکه های اجتماعی مانند توییتر،فیس بوک و… نیز منتشر کنید ، اگر پاسخ شما مثبت هست برای انجام این کار کافیست به قسمت تنظیمات (setting) مراجعه کرده و گزینه Linked accounts را انتخاب کنید،سپس مشخصات شبکه های اجتماعی خودتان را که مایل هستید تصاویر تان همزمان به آنها ارسال شوند را وارد نمائید.

پیشنهاد میکنم سایر مقالات پی سی لایک را نیز مطالعه کنید.

منبع: http://blog.pclike.ir
 
بالا