برگزیده های پرشین تولز

راهنمای جوجه کشی مصنوعی از غاز ها

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
goose-2343.jpg

غاز یکی از انواع پرندگان است که هم خانواده اردک است. تخم این گونه از پرندگان را می توان با تنظیم شرایط دما و محیط و چرخش در دستگاه جوجه کشی تبدیل به جوجه کرد.

تخم غاز مانند سایر پرندگان قبل از قرار گرفتن در دستگاه جوجه کشی باید پاکسازی شود. حمل و نقل آنها از مزرعه تا محل جوجه کشی باید با احتیاط و دقت صورت بگیرد. دستگاه جوجه کشی قبل از قرار گرفتن تخم های غاز باید به مدت 24 ساعت روشن و تنظیم شود. دمای لازم برای دستگاه جوجه کشی باید 37.7 درجه سانتی گراد باشد. و رطوبت مورد نیاز تخم غاز معادل 55 تا 60 درصد است. علاوه بر دما و رطوبت باید تهویه دستگاه جوجه کشی را تنظیم کنید.

نکته ای که در هنگام قرار دادن تخم غاز در دستگاه جوجه کشی باید به آن دقت کرد این است که تخم این پرندگان باید به صورت افقی در دستگاه جوجه کشی گذارده شوند. فراموش نکنید که اگر ترنر دستگاه شما به صورت اتوماتیک نیست حتما تخم ها را علامت گذاری کنید. این کار برای اطمینان از چرخش تمام تخم ها به صورت 180 درجه است. زمان چرخاندن تخم غاز در دستگاه جوجه کشی هر 2 ساعت یکبار است. این کار را تا روز 27 انجام دهید و بعد از آن عمل چرخاندن را برای خروج جوجه از تخم متوقف کنید.

زمان لازم برای تبدیل شدن تخم غاز به جوجه 30 روز است. بنابراین در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی این موضوع را در نظر داشته باشید. بعد از روز 27 باید دستگاه جوجه کشی را روی حالت هچر تنظیم کنید. در این حالت دمای دستگاه جوجه کشی را به 37.5 درجه سانتی گراد کاهش دهید و رطوبت دستگاه جوجه کشی را به 75 تا 80 درصد برسانید تا جوجه بتواند از تخم خارج شود.
مببع : دستگاه جوجه کشی | ماشین جوجه کشی
 
بالا