برگزیده های پرشین تولز

آموزش روش تعیین و تشخیص جنسیت در جوجه های یکروزه

E.I.G

Registered User
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2014
نوشته‌ها
147
لایک‌ها
54
سن
31
محل سکونت
ارومیه - خیام
Sexing-hatching-chickens.jpg

تعیین و تشخیص جنسیت جوجه ها و تشخیص مرغ و یا خروس بودن آنها در این آموزش بیان شده است

تعیین و تشخیص جنسیت جوجه ها کاری بسیار مشکل و تخصصی است. تشخیص نر و ماده بودن جوجه ها برای تغذیه آنها مهم است زیرا جوجه های خروس نسبت به جوجه مرغ ها دارای نیاز های غذایی بیشتری هستند. در اینجا ما چند روش برای تشخیص جنسیت جوجه ها برای شما شرح می دهیم.

یکی از راه های تجربی برای تشخیص نر و ماده بودن جوجه ها، بزرگ تر بودن جوجه خروس نسبت به مرغ است. البته این راه همیشه صحیح نیست ولی در اکثر مواقع به دلیل نیازهای غذایی بیشتر، خروسها نسبت به مرغ ها بزرگتر هستند.

یکی از روش های علمی برای تشخیص جنسیت جوجه های یکروزه، روش ژنتیکی است. در این روش از ژن هایی که برروی کرومزوم های جنسی قرار دارند می توان نر و ماده بودن جوجه ها را از روی زمان پر درآوردن و همچنین با استفاده از رنگ پرها تشخیص داد. به این روش، روشآتوسکسینگ نیز می گویند. البته تشخیص از روی رنگ پرها در این روش موثر تر است.

و در نهایت استفاده از روش ژاپنی برای تعین جنسیت جوجه ها است. راه تشخیص نر و ماده بودن جوجه ها در این روش با استفاده از برآمدگی است که در ناحیه مقعد جوجه خروس ها وجود دارد. این برآمدگی به سه شکل عمودی، سه قلو ودکمه ای وجود دارد. این روش تعیین جنسیت نسبت به سایر روش ها موثر تر و کاربردی تر است. البته این به معنی تشخیص صد در صد این روش نیست.
منبع : دستگاه جوجه کشی | ماشین جوجه کشی
 
بالا