برگزیده های پرشین تولز

۷ترفند در ویندوز که خیلی ها نمی دانند

newharf

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2014
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
41
در میان سیستم عامل های کامپیوتر ، ویندوز هست که هنوز هم در بین کاربران محبوب است و تعداد کاربران زیادی از ویندوز استفاده می کنند و شما یکی از آنها هستید لذا در این بخش با ۷ ترفند در ویندوز شما را آشنا خواهیم کرد.
۱. اضافه کردن گزینه های بیشتر به لیست Send To
pc944101-300x173.jpg

اگر به روی فایلی کلیک راست کرده و Send To را انتخاب کنید میبینید خیلی از گزینه هایی که در عکس بالا قابل مشاهده می باشد در آن لیست موجود نمی باشد با این ترفند می توانید گزینه های لیست Send To را بیشتر کنید باید از صفحه کلید Shift نگاه دارید و روی هر فایلی که می خواهید کلیک راست کنید و Send To را انتخاب کنید حالا گزینه های بیشتری را مشاهده می نمایید.
۲. اختصاص یک میانبر برای سرعت بخشیدن در باز کردن برنامه
pc944102-300x232.jpg

سیستم عامل ویندوز یک ویژگی برای باز کردن برنامه های نصب شده روی کامپیوتر را با یک راه میانبر ارائه می دهد برای این کار شما می توانید حداقل سه کلید از صفحه کلید و کیبورد را معین کنید که با زدن آنها صفحه مورد نظر باز شود. به روی برنامه ایی که می خواهید باز شود رفته و راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کرده و بعد از ظاهر شدن پنجره روی برگه Shortcut کلیک کنید و سپس تو کادر مقابل Shortcut key کلیک کرده سپس کلیدهای انتخابی خود را داخل آن مشخص نمایید و در انتهاء روی OK کلیک کنید.
۳. باز کردن وب سایت از طریق نوار وظیفه
pc944103-300x93.jpg

از طریق نوار وظیفه Taskbar که در پایین صفحه نمایش وجود دارد می توانید وب سایت اینترنتی مورد نظر را باز کنید در واقع با این کار به سرعت می توانید داخل سایتی که مد نظرتون هست وارد شوید. به روی Taskbar رفته کلیک راست کنید و از Toolbars گزینه Address را انتخاب کنید که بعد از آن روی نوار وظیفه کادری باز می شود لینک سایت را وارد کنید و بعد Enter را بزنید.
۴.کوچک و بزرگ کردن اندازه آیکون های روی دسکتاپ
pc944104-300x127.jpg

خیلی راحت می توانید آیکونهای روی دستکتاپ را تغییر اندازه بدهد روی صفحه کلیک راست کنید گزینه View را مشاهده می کنید وقتی به روی آن می روید سه گزینه برای تغییر اندازه آیکونها میبینید اما امکان اندازهای بزرگتر هم برای شما از طریق دیگری هست و آن اینکه کلید Ctrl را نگه دارید غلطک موس را بچرخانید به سمت بالا یا پایین مشاهده می کنید که اندازه آیکونها تغییر می کند.
۵.ساخت ابزار سخنگو برای کامپیوتر
pc944105-300x134.jpg

با این ترفند قادر خواهید بود تا یک ویجت برای ویندوز خود بسازید که با تایپ هر کلمه ایی داخل آن ابزار کلمه را به طور صوتی بازگو می کند برای این کار در Notepad کد زیر را قرار دهید؛
Dim message, sapi
message=InputBox(“What do you want to say?”)
Set sapi=CreateObject(“sapi.spvoice”)
sapi.Speak message
سپس اسمی که برای آن وارد می کنید در آخرش (vbs.) قرار دهید و بعد از آن سیو کنید حالا ابزار سیو شده را باز کنید و در کادر آن کلمه ایی بنویسید با توجه به زبان ویندوز و Ok کنید.
۶. نوشتن علامات عجیب و غریب با صفحه کلید
pc944106-300x220.jpg

نقش کلیدهای ماشین حساب صفحه کلید در کامپیوتر فقط برای نوشتن ارقام و اعداد خلاصه نشده بلکه قادریم تا در نوشتن علامات دیگر با کمک این قسمت از صفحه کلید استفاده کنیم برای این کار کلید Alt را نگه دارید سپس هر یک از کلیدهایی را که می خواهید بزنید یک علامتی را ملاحظه می کنید.
۷. ایجاد فولدر بدون نام
pc944107-300x159.jpg

این کار عجیبی است این طور نیست؟ فایده این کار این است تا کسی حواسش به آن پوشه نباشد فقط کافیست تا فولدری که می خواهید نامش را حذف کنید برای تغییر نام انتخاب کنید و سپس نام آن را حذف کنید بعد از آن کلید Alt را نگه دارید و ۲۵۵ را هم بزنید بعد از این کار کلید Enter را فشار دهید.
 
بالا