برگزیده های پرشین تولز

14 ترفند کامپیوتری که همه باید بدانند

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15




با توجه به درخواست های کابران سایت در این مقاله تصمیم گرفتم شما را با 14 ترفند جالب در زمینه های سیستم عامل ویندوز، مک، مرورگر های وب، سایت YouTube، برنامه هایی مثل Excel و … که به ما کمک می کنند زندگی کامپیوتری ساده تر و سرگرم کننده ای داشته باشیم، آشنا کنم. در ادامه با مرکزش همراه باشید.

1.بازگشت به زبانه هایی (Tab) که به صورت تصادفی بسته شده اند

194blh0ev88g1png.png


اگر در مررور گر خود زبانه ای (tab) را به صورت تصادفی یا به اشتباه بسته اید و فکر می کنید که به آن نیاز دارید کافیست کلید”Control” ( یا “Command” را در مک ) به اضافه “Shift ” و ” T ” را با هم نگه دارید آنگاه شاهد بازگشت آن خواهید بود .

2.عکس برداری قسمتی از صفحه مانیتور

2-3.png


اگر قصد دارید از قسمتی از صفحه نمایش عکس گرقته و آن را ذخیره کنید ما ساده ترین روش را در سیستم عامل ویندوز و مک به شما ارایه خواهیم داد.

  • سیستم عامل مک: برای مک کافیست از کلید ترکیبی “Command” به همراه “Shift,” و “4” استفاده کرده و قسمتی که مد نظر دارید با کشیدن انتخاب کنید.
  • سیستم عامل ویندوز: “Start” را بازکرده “Snipping Tool” را اجرا کنید.
3.به آسانی دستور قبلی در Excel را تکرار کنید.

3-1.jpg


برای تکرار دستور قبلی در Excel کلید “F4 ” را فشار دهید. با این میانبر آخرین دستوری که در Excel اجرا کرده اید دوباره تکرار می شود.

4.بازکردن لینک در زبانه جدید تنها با یک کلیک

mouse_middle.jpg


شما می توانید به آسانی با دکمه وسط ماوس بروی لینک آن را در زبانه جدید باز کنید و اگر همین کار را با قرار دادن نشانگر ماوس برروی زبانه باز شده تکرار کنید خواهید دید که بسته خواهد شد.

5.ساخت کپی از یه فایل با کشیدن آن به محل جدید

9a12f3f6-ebc4-4d1f-9e18-0ce63cecb3b9_14.png


در صورتی که تمایل دارید از یک فایل نسخه جدید ایجاد کنید در ویندوز با استفاده کلید “Control” ( یا در مک “Alt” ) و کشیدن فایل به محل جدید یک کپی از آن ایجاد می شود.

6.جستجوی معکوس تصاویر در گوگل کروم

ello-optimized-52de22ef.jpg


با نگه داشتن کلید “s” و کلیک راست کردن روی تصویر مورد نظر در مرورگر کروم ، گوگل اصل و یا مشابه آن تصویر را در محیط وب جستجو کرده و نتایج را به شما نشان خواهد داد.

7.نگه داشتن ویدیو در Youtube ،جلو بردن یا به عقب برگشتن برای 10 ثانیه

17injt94xwg3sjpg.jpg


بیشتر مردم برای نگه داشتن ویدیو در حال پخش Youtube کلید “space bar” را فشار می دهند اما در صورتی که خود ویدیو انتخاب نشده باشد این کار باعث پایین رفتن صفحه خواهد شد حال اگر شما کلید “K” فشار دهید می تواند ویدیو را در هر زمان متوقف / شروع کنید. همچنین کلید “J” باعث برگشت تا 10 ثانیه و کلید “L” فیلم را به مدت 10 ثانیه به جلو می برد.

8.حرکت پنجره های سیستم عامل ویندوز به طرفین یا مانیتور های دیگر

Dual-Monitors.jpg


اگر کلید ترکیبی “Windows” را با یکی از جهت ها (چپ،راست،بالا،پایین) نگه دارید پنجره فعال شما به همان طرف انتقال پیدا خواهد کرد . اما اگر شما قصد این را دارید که پنجره را به مانیتور دیگر انتقال بدهید باید علاوه بر کلید “Windows” ، کلید “Shift” را با یکی از جهت ها مثلا چپ فشار دهید تا پنجره به مانیتور سمت چپ انتقال پیدا کند.

9.پاک کردن حافظه کش در یک لحظه

650x260xwhatisthefastestwaytoclearthecacheandcookiesingooglechrome00.jpg.pagespeed.gpjpjwpjjsrjrprwricpmd.ic_.daIjAVmYNh.jpg


شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به دلایل مختلفی ناچار باشید کش مرورگر پاک کنید روش پاکسازی حافظه کش در مرورگرهای مختلف فرق می کند یک راه آسان برای پاک سازی حافظه کش استفاده از کلید های ترکیبی “Control” همراه با “Shift” و “R” در مرورگر Google Chrome هست که علاوه بر پاک سازی حافظه باعث رفرش شدن صفحه نیز می گردد.

10.قفل کردن ویندوز در چند ثانیه

screenlock.gif


ما یک راه ساده و سریع در سیستم عامل ویندوز برای قفل کردن صفحه به شما پیشنهاد می کنیم، اگر نمی خواهید زمان زیادی برای قفل کردن ویندوز صرف کنید از میانبر “Windows” و “L” استفاده کنید. در سیستم عامل مک همین کار را می توانید با کلید های “Command” و “Option”به همراه “Eject” انجام دهید.

11.میانبر چرخش تصویر

Capture.png


کلید ترکیبی “Control” و”Alt” به همرا یکی از کلید های جهت باعث چرخ تصویر می شود اما توجه داشته باشید این روش فقط در بعضی از نسخه های ویندوز کارایی دارد.

12.تبدیل کردن مرورگر ویندوز به یک ویرایشگر متن

rnkvvnla3bfqzhlxe5w7.jpg


اگر نیاز به یک ویرایشگر متن ساده دارید ما به شما پشنهاد می کنیم که کد نوشته شده در نوار آدرس مرورگر را در نوار آدرس مرورگر خود قرار دهید و شروع به ویرایش متن کنید.

13.هر صفحه ای در محیط کروم تغییر دهید.

Capture1.png


یک قابلیت جالب در کروم این است که شما می توانید تمام یا قسمتی از صفحه نمایش داده شده توسط کروم را دستکاری و یک صفحه تقلبی بسازید مثلا در محتوای سایت نمایش داده شده متن دلخواه خود را وارد کنید. برای اینکار کافیست کلید “F12” را فشار داده سپس وارد کنسول شوید ، در کنسول عبارت document.designMode = “on” را تایپ کرده و به قسمت Elements بازگردید هر تغییری که می خواهید انجام دهید و نتیجه آن را همان لحظه مشاهده کنید .

14.تغییر سایز صفحه در مرورگر

images.jpg


برای بزرگ نمایی و یا کوچک کردن صفحه نمایش داده شده در محیط مرورگر می توان از کلید های ترکیبی زیر استفاده کرد:

  • “Control” (یا “Command” در مک ) به همراه “0” برای بازگشت به حالت پیش فرض
  • “Control” (یا “Command” در مک ) به همراه “+” برای بزرگ نمایی
  • “Control” (یا “Command” در مک ) به همراه “-” برای کوچک نمایی
 

javadth

کاربر فعال پرشین تولز، همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
13,880
لایک‌ها
15,983
محل سکونت
@takhfif_100
چنتاشون به درد بخور بود

ممنان
 

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15
خوشحالم بدردتون خورده در وبسایت اطلاعات بیشتری هست خوشحال میشیم اونجا هم سر بزنید.
 
بالا