panasonic.ir
Registered User
مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر
اهمیت بنرهای تبلیغاتی، هم برای تبلیغکننده و هم برای صاحب کسبوکاری که تبلیغ کرده اهمیت دارد. طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب بسیار فراتر از باز کردن برنامه فتوشاپ و کشیدن چند طرح ساده است. به همین دلیل طراحی یک بنر علاوه بر ذوق و هنر به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد. در این میان سایز های بنر های تبلیغاتی دارای اهمیت بسیاری هستند و سایز های بزرگ تر بیشتر دیده میشوند؛ ولی چکار کنیم که سایز های کوچک بنر ما هم، همانند سایز های بزرگتر دیده شود؟
همه کسانی که دستی در تبلیغات آنلاین دارند میدانند یک بنر تبلیغاتی مناسب و البته موفق نیاز به چه عناصر و اِلمانهایی دارد، اما آیا میدانند که در مقابل چه عناصری میتوانند یک بنر با طراحی و محتوای مناسب را تبدیل به وسیله ای برای بر باد دادن تمام برنامه ریزیهای آنها کند؟
بدیهی است که محتوای بنر هر چقدر مختصر و مفیدتر باشد بازخورد دریافتی آگهی دهنده بهتر خواهد بود. در راستای همین بحث وجود یک عنصر، فریم و یا کلمه نابجا میتواند یک کاربر که مخاطب شما نیست را به اشتباه وارد وبسایت شما کند که طبیعتا بعد از مدت کوتاهی از سایت شما خارج میشود و نتیجه آن افزایش Bounce Rate سایت شما و از آن مهمتر پرداخت هزینه بیهوده ایست که شما انجام میدهید.
به عنوان مثال بنر تبلیغاتی زیر مربوط به یک فروشگاه شارژ سیم کارت آنلاین است که در یکی از فریمهای بنر خود از تصویر DropBox استفاده کرده که ارتباطی با کسب و کار آنها ندارد، همین موضوع موجب ورود کاربران غیر مرتبط و از طرف دیگر سلب اعتماد آنها خواهد شد.
از آنجایی که بنرهای تبلیغاتی دروازه ورود کاربر به وبسایتها هستند، استفاده از محتوای مناسب میتواند نقش مهمی در جذب مخاطب مورد هدف، جلب اعتماد آنها و در نهایت رسیدن آگهی دهندگان به اهداف کسب و کارشان داشته باشد.
مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر
این در زمانی رخ میدهد که میتوانید بهترین بهره گیری از سایز های کوچک را در فضایی محدود داشته باشید.
در موارد زیر به نکاتی می پردازیم که شاید نکاتی مهم و قابل توجه در طراحی این سایز های باشد:
۱- سایز های کوچک در شبکه تبلیغات کدامند ؟
سایز های: ۱۲۰×۲۴۰
۲۳۴×۶۰
۱۲۵×۱۲۵
۳۰۰×۱۰۰
از سایز های کوچک در بنر های شبکه تبلیغات محسوب میشوند.
۲- چگونه بوسیله سایز های کوچک کلیک جذب کنیم؟
الف) از عکس و لوگو یا متن های خیلی ساده و چند حرفی استفاده کنید:
استفاده از متن های بلند و طولانی در این نوع بنرها، شما را مجبور میکند فونتها را کوچک کنید و با رخ دادن این اتفاق متن ناخوانا و یا به سختی خوانده خواهد شد.
این به این معنی است که شما بازی را باختهاید.
ب) از بک گراند ساده برای این سایز از بنر ها استفاده کنید.
بک گراند پیچیده باعث میشود چشمان مخاطب خسته شده و به بنر بی توجهی نشان دهد. استفاده از رنگ های فلت از گزینههای مناسب در این سایزها هستند.
ج) سایهها را حذف کنید:
سایه در سایزهای بزرگ به زیبایی بنر کمک شایانی میکند؛ ولی در سایز های کوچک این زیبایی دلربا، تبدیل به غولی زشت و بد قواره میشود که گریبان تبلیغات بنری شما را میگیرد.
د) اسلاید ها را تقسیم کنید:
معمولا در سایز های کوچک بجای اینکه تمامی اطلاعات را از روی بنر حذف کنیم و بنری تک فریم خروجی بگیریم از فضای فریم های بعدی استفاده میکنیم .
طراحی مناسب
طراحی نامناسب
در طراحی بنر یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، حفظ سادگی است. بنری که ظاهری ساده داشته و در آن نظمی حاکم باشد، در دیدگان مخاطبان تاثیر مثبتی می گذارد. بنر های ساده به کاربر این امکان را می دهند که فقط با یک نگاه در عرض یک ثانیه از محتوای بنر آگاهی پیدا کنند.
در بالا به چند نکتهای که در جلب توجه سایزهای کوچک اهمیت داشت پرداختیم. ولی اگر شما همچنان اصرار دارید که تمامی متون خود را روی طراحی بنر سایز کوچک اجرا کنید مشکلی نیست؛ نرخ کلیک خوری (CTR) پایین شتریست که در خانه همه میشیند!هر کدام از ما وقتی در زندگی روزمره خود با یک دستور از طرف اطرافیانمان مواجه میشویم، سریع گارد گرفته و سعی میکنیم که از آن دستور فرد مقابل خود، سرپیچی کنیم. ولی وقتی که پا به فضای مجازی میگذاریم، شاید قوانین برای ما که روی دستورات دیگران سختگیر هستیم، کمی تفاوت کند و حتی دوست داشته باشیم که مقداری هم به ما زور بگویند. در ادامه به سه بنر تبلیغاتی میپردزایم که هر سه آنها کمی با زورگویی جلو میآیند و تاثیر خوبی روی عملکرد مخاطب میگذارند.
۱) سایتچکاپ:
همان طور که از نام این کمپانی مشخص است، سایتچکاپ یک پلتفورم است که تمام فاکتورهای فنی موفقیت وبسایت شما را بررسی میکند و به شما کمک میکند که نقصهای آن را رفع کنید. اخیرا سایتچکاپ یک کمپین تبلیغاتی را شروع کرده که مخاطبانش میتوانند از طریق این کمپین، از مقداری شارژ رایگان بهره ببرند. بنر این کمپین که دکمه فراخوان (Call-to-Action) با متن بررسی کن آمده، کمی حالت دستوری دارد که مخاطب را واقعا تشویق میکند که سایتش را با سایت چکاپ، بررسی کند. البته در نظر داشته باشید که اینجا شما به سایتچکاپ دستور میدهید!
۲) فرانش:
فرانش که یک بستر آموزشی با کلی دورههای متفاوت است، در کمپین آخر خود روی ویدئوهای رایگانی که منتشر میکند تمرکز کرده و سعی دارد به این واسطه، مخاطب را جذب خودش کند. دکمه فراخوان بنر این کمپین به شکلی حس نبود وقت را برای مخاطب القا میکند و باعث میشود که افراد بیشتری رو آن کلیک کنند.
۳) آموزش طراحی بنر:
وبسایت آموزش که عموما دورههای آموزشی تخصصی را درقالب دیسک نوری به فروش میرساند، اخیرا یک کمپین تبلیغاتی داشته که بنر آن طراحی بسیار مناسبی دارد و مخاطب آموزش طراحی و برنامهنویسی را مستقیما هدف میگیرد و با دکمه فراخوان همین الان سفارش دهید، مخاطب را با یک دستور به سمت خرید محصولات وبسایت خود میفرستد.این یک مثال خوب از از رعایت اصول طراحی بنر است.همیشه در نظر داشته باشید که با توجه به محصولی که عرضه میکنید، میتوانید حس نبود وقت را به مخاطب القا کنید؛ از طرفی دیگر میتوانید برای مدت کوتاه کمپینهای فروش ویژه داشته باشید که چنین دکمههای فراخوانی در این مدل کمپینها واقعا جواب میدهند و باعث میشوند که نرخ تبدیل بالایی را از آن خود کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بنر با بلاگاد همراه باشید.
صداقت و فوریت، دو عامل مهم در تاثیرگذاری طراحی بنر
ایجاد فوریت میتواند در مواردی خاص چون مواقعی که پیشنهاد ویژهای دارید و یا در فصل حراج محصولات خود هستید، در نرخ تبدیل شما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. ولی سوال اینجاست که چگونه میتوانیم در یک بنر تبلیغاتی حس فوریت ایجاد کنیم؟
در گام اول باید سعی کنید در کنار ایجاد حس فوریت از صداقت غافل نشوید. زیرا نبود صداقت در گفتار و عمل یکی از دلایلی است که باعث کاهش تعداد مخاطبان شما می گردد. برای مثال ممکن است که روی بنری، برای جذب مخاطب از واژه “رایگان” استفاده کنید ولی در صفحه فرود بنر، محصول به صورت رایگان ارائه نشده باشد.
در گام دوم برای ایجاد حس فوریت میتوانید از دو وجه بصری و نوشتاری وارد عمل شوید. در وجه بصری کافی است به درستی از تضاد رنگها در نوشته ها و تصویر پسزمینه بنر بهره ببرید. در نوشتار بنر لازم است که پیشنهاد ویژه خود و یا مدت زمان حراج را متذکر شوید.
در این بنر برای مشخص سازی نوشتهها از تضاد دو رنگ سفید و نارنجی استفاده شده است و از طرفی دیگر همان طور که مشخص است at&t یک پیشنهاد ویژه برای کسانی دارد که می خواهند گوشی هوشمند گلکسی اس۵ را پیش خرید کنند.
اهمیت بنرهای تبلیغاتی، هم برای تبلیغکننده و هم برای صاحب کسبوکاری که تبلیغ کرده اهمیت دارد. طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب بسیار فراتر از باز کردن برنامه فتوشاپ و کشیدن چند طرح ساده است. به همین دلیل طراحی یک بنر علاوه بر ذوق و هنر به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد. در این میان سایز های بنر های تبلیغاتی دارای اهمیت بسیاری هستند و سایز های بزرگ تر بیشتر دیده میشوند؛ ولی چکار کنیم که سایز های کوچک بنر ما هم، همانند سایز های بزرگتر دیده شود؟
همه کسانی که دستی در تبلیغات آنلاین دارند میدانند یک بنر تبلیغاتی مناسب و البته موفق نیاز به چه عناصر و اِلمانهایی دارد، اما آیا میدانند که در مقابل چه عناصری میتوانند یک بنر با طراحی و محتوای مناسب را تبدیل به وسیله ای برای بر باد دادن تمام برنامه ریزیهای آنها کند؟
بدیهی است که محتوای بنر هر چقدر مختصر و مفیدتر باشد بازخورد دریافتی آگهی دهنده بهتر خواهد بود. در راستای همین بحث وجود یک عنصر، فریم و یا کلمه نابجا میتواند یک کاربر که مخاطب شما نیست را به اشتباه وارد وبسایت شما کند که طبیعتا بعد از مدت کوتاهی از سایت شما خارج میشود و نتیجه آن افزایش Bounce Rate سایت شما و از آن مهمتر پرداخت هزینه بیهوده ایست که شما انجام میدهید.
به عنوان مثال بنر تبلیغاتی زیر مربوط به یک فروشگاه شارژ سیم کارت آنلاین است که در یکی از فریمهای بنر خود از تصویر DropBox استفاده کرده که ارتباطی با کسب و کار آنها ندارد، همین موضوع موجب ورود کاربران غیر مرتبط و از طرف دیگر سلب اعتماد آنها خواهد شد.
از آنجایی که بنرهای تبلیغاتی دروازه ورود کاربر به وبسایتها هستند، استفاده از محتوای مناسب میتواند نقش مهمی در جذب مخاطب مورد هدف، جلب اعتماد آنها و در نهایت رسیدن آگهی دهندگان به اهداف کسب و کارشان داشته باشد.
مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر
این در زمانی رخ میدهد که میتوانید بهترین بهره گیری از سایز های کوچک را در فضایی محدود داشته باشید.
در موارد زیر به نکاتی می پردازیم که شاید نکاتی مهم و قابل توجه در طراحی این سایز های باشد:
۱- سایز های کوچک در شبکه تبلیغات کدامند ؟
سایز های: ۱۲۰×۲۴۰
۲۳۴×۶۰
۱۲۵×۱۲۵
۳۰۰×۱۰۰
از سایز های کوچک در بنر های شبکه تبلیغات محسوب میشوند.
۲- چگونه بوسیله سایز های کوچک کلیک جذب کنیم؟
الف) از عکس و لوگو یا متن های خیلی ساده و چند حرفی استفاده کنید:
استفاده از متن های بلند و طولانی در این نوع بنرها، شما را مجبور میکند فونتها را کوچک کنید و با رخ دادن این اتفاق متن ناخوانا و یا به سختی خوانده خواهد شد.
این به این معنی است که شما بازی را باختهاید.
ب) از بک گراند ساده برای این سایز از بنر ها استفاده کنید.
بک گراند پیچیده باعث میشود چشمان مخاطب خسته شده و به بنر بی توجهی نشان دهد. استفاده از رنگ های فلت از گزینههای مناسب در این سایزها هستند.
ج) سایهها را حذف کنید:
سایه در سایزهای بزرگ به زیبایی بنر کمک شایانی میکند؛ ولی در سایز های کوچک این زیبایی دلربا، تبدیل به غولی زشت و بد قواره میشود که گریبان تبلیغات بنری شما را میگیرد.
د) اسلاید ها را تقسیم کنید:
معمولا در سایز های کوچک بجای اینکه تمامی اطلاعات را از روی بنر حذف کنیم و بنری تک فریم خروجی بگیریم از فضای فریم های بعدی استفاده میکنیم .
طراحی مناسب
طراحی نامناسب
در طراحی بنر یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، حفظ سادگی است. بنری که ظاهری ساده داشته و در آن نظمی حاکم باشد، در دیدگان مخاطبان تاثیر مثبتی می گذارد. بنر های ساده به کاربر این امکان را می دهند که فقط با یک نگاه در عرض یک ثانیه از محتوای بنر آگاهی پیدا کنند.
در بالا به چند نکتهای که در جلب توجه سایزهای کوچک اهمیت داشت پرداختیم. ولی اگر شما همچنان اصرار دارید که تمامی متون خود را روی طراحی بنر سایز کوچک اجرا کنید مشکلی نیست؛ نرخ کلیک خوری (CTR) پایین شتریست که در خانه همه میشیند!هر کدام از ما وقتی در زندگی روزمره خود با یک دستور از طرف اطرافیانمان مواجه میشویم، سریع گارد گرفته و سعی میکنیم که از آن دستور فرد مقابل خود، سرپیچی کنیم. ولی وقتی که پا به فضای مجازی میگذاریم، شاید قوانین برای ما که روی دستورات دیگران سختگیر هستیم، کمی تفاوت کند و حتی دوست داشته باشیم که مقداری هم به ما زور بگویند. در ادامه به سه بنر تبلیغاتی میپردزایم که هر سه آنها کمی با زورگویی جلو میآیند و تاثیر خوبی روی عملکرد مخاطب میگذارند.
۱) سایتچکاپ:
همان طور که از نام این کمپانی مشخص است، سایتچکاپ یک پلتفورم است که تمام فاکتورهای فنی موفقیت وبسایت شما را بررسی میکند و به شما کمک میکند که نقصهای آن را رفع کنید. اخیرا سایتچکاپ یک کمپین تبلیغاتی را شروع کرده که مخاطبانش میتوانند از طریق این کمپین، از مقداری شارژ رایگان بهره ببرند. بنر این کمپین که دکمه فراخوان (Call-to-Action) با متن بررسی کن آمده، کمی حالت دستوری دارد که مخاطب را واقعا تشویق میکند که سایتش را با سایت چکاپ، بررسی کند. البته در نظر داشته باشید که اینجا شما به سایتچکاپ دستور میدهید!
۲) فرانش:
فرانش که یک بستر آموزشی با کلی دورههای متفاوت است، در کمپین آخر خود روی ویدئوهای رایگانی که منتشر میکند تمرکز کرده و سعی دارد به این واسطه، مخاطب را جذب خودش کند. دکمه فراخوان بنر این کمپین به شکلی حس نبود وقت را برای مخاطب القا میکند و باعث میشود که افراد بیشتری رو آن کلیک کنند.
۳) آموزش طراحی بنر:
وبسایت آموزش که عموما دورههای آموزشی تخصصی را درقالب دیسک نوری به فروش میرساند، اخیرا یک کمپین تبلیغاتی داشته که بنر آن طراحی بسیار مناسبی دارد و مخاطب آموزش طراحی و برنامهنویسی را مستقیما هدف میگیرد و با دکمه فراخوان همین الان سفارش دهید، مخاطب را با یک دستور به سمت خرید محصولات وبسایت خود میفرستد.این یک مثال خوب از از رعایت اصول طراحی بنر است.همیشه در نظر داشته باشید که با توجه به محصولی که عرضه میکنید، میتوانید حس نبود وقت را به مخاطب القا کنید؛ از طرفی دیگر میتوانید برای مدت کوتاه کمپینهای فروش ویژه داشته باشید که چنین دکمههای فراخوانی در این مدل کمپینها واقعا جواب میدهند و باعث میشوند که نرخ تبدیل بالایی را از آن خود کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بنر با بلاگاد همراه باشید.
صداقت و فوریت، دو عامل مهم در تاثیرگذاری طراحی بنر
ایجاد فوریت میتواند در مواردی خاص چون مواقعی که پیشنهاد ویژهای دارید و یا در فصل حراج محصولات خود هستید، در نرخ تبدیل شما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. ولی سوال اینجاست که چگونه میتوانیم در یک بنر تبلیغاتی حس فوریت ایجاد کنیم؟
در گام اول باید سعی کنید در کنار ایجاد حس فوریت از صداقت غافل نشوید. زیرا نبود صداقت در گفتار و عمل یکی از دلایلی است که باعث کاهش تعداد مخاطبان شما می گردد. برای مثال ممکن است که روی بنری، برای جذب مخاطب از واژه “رایگان” استفاده کنید ولی در صفحه فرود بنر، محصول به صورت رایگان ارائه نشده باشد.
در گام دوم برای ایجاد حس فوریت میتوانید از دو وجه بصری و نوشتاری وارد عمل شوید. در وجه بصری کافی است به درستی از تضاد رنگها در نوشته ها و تصویر پسزمینه بنر بهره ببرید. در نوشتار بنر لازم است که پیشنهاد ویژه خود و یا مدت زمان حراج را متذکر شوید.
در این بنر برای مشخص سازی نوشتهها از تضاد دو رنگ سفید و نارنجی استفاده شده است و از طرفی دیگر همان طور که مشخص است at&t یک پیشنهاد ویژه برای کسانی دارد که می خواهند گوشی هوشمند گلکسی اس۵ را پیش خرید کنند.