برگزیده های پرشین تولز

مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر

اهمیت بنرهای تبلیغاتی، هم برای تبلیغ‌کننده و هم برای صاحب کسب‌وکاری که تبلیغ کرده اهمیت دارد. طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب بسیار فراتر از باز کردن برنامه فتوشاپ و کشیدن چند طرح ساده است. به همین دلیل طراحی یک بنر علاوه بر ذوق و هنر به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد. در این میان سایز های بنر های تبلیغاتی دارای اهمیت بسیاری هستند و سایز های بزرگ تر بیشتر دیده می‌شوند؛ ولی چکار کنیم که سایز های کوچک بنر ما هم، همانند سایز های بزرگتر دیده شود؟
همه کسانی که دستی در تبلیغات آنلاین دارند میدانند یک بنر تبلیغاتی مناسب و البته موفق نیاز به چه عناصر و اِلمان‌هایی دارد، اما آیا می‌دانند که در مقابل چه عناصری می‌توانند یک بنر با طراحی و محتوای مناسب را تبدیل به وسیله ای برای بر باد دادن تمام برنامه ریزی‌های آنها کند؟
بدیهی است که محتوای بنر هر چقدر مختصر و مفیدتر باشد بازخورد دریافتی آگهی دهنده بهتر خواهد بود. در راستای همین بحث وجود یک عنصر، فریم و یا کلمه نابجا می‌تواند یک کاربر که مخاطب شما نیست را به اشتباه وارد وبسایت شما کند که طبیعتا بعد از مدت کوتاهی از سایت شما خارج می‌شود و نتیجه آن افزایش Bounce Rate سایت شما و از آن مهم‌تر پرداخت هزینه بیهوده ایست که شما انجام می‌دهید.
به عنوان مثال بنر تبلیغاتی زیر مربوط به یک فروشگاه شارژ سیم کارت آنلاین است که در یکی از فریم‌های بنر خود از تصویر DropBox استفاده کرده که ارتباطی با کسب و کار آنها ندارد، همین موضوع موجب ورود کاربران غیر مرتبط و از طرف دیگر سلب اعتماد آنها خواهد شد.

dropbox.jpg

از آنجایی که بنرهای تبلیغاتی دروازه ورود کاربر به وبسایت‌ها هستند، استفاده از محتوای مناسب می‌تواند نقش مهمی در جذب مخاطب مورد هدف، جلب اعتماد آنها و در نهایت رسیدن آگهی دهندگان به اهداف کسب و کارشان داشته باشد.

مقاله آموزشی طراحی بنر و رعایت چند نکته در اصول طراحی بنر

این در زمانی رخ می‌دهد که می‌توانید بهترین بهره گیری از سایز های کوچک را در فضایی محدود داشته باشید.
در موارد زیر به نکاتی می پردازیم که شاید نکاتی مهم و قابل توجه در طراحی این سایز های باشد:

۱- سایز های کوچک در شبکه تبلیغات کدامند ؟

سایز های: ۱۲۰×۲۴۰
۲۳۴×۶۰
۱۲۵×۱۲۵
۳۰۰×۱۰۰
از سایز های کوچک در بنر های شبکه تبلیغات محسوب می‌شوند.

۲- چگونه بوسیله سایز های کوچک کلیک جذب کنیم؟

الف) از عکس و لوگو یا متن های خیلی ساده و چند حرفی استفاده کنید:

استفاده از متن های بلند و طولانی در این نوع بنرها، شما را مجبور می‌کند فونت‌ها را کوچک کنید و با رخ دادن این اتفاق متن ناخوانا و یا به سختی خوانده خواهد شد.
این به این معنی است که شما بازی را باخته‌اید.

ب) از بک گراند ساده برای این سایز از بنر ها استفاده کنید.

بک گراند پیچیده باعث می‌شود چشمان مخاطب خسته شده و به بنر بی توجهی نشان دهد. استفاده از رنگ های فلت از گزینه‌های مناسب در این سایزها هستند.

ج) سایه‌ها را حذف کنید:

سایه در سایزهای بزرگ به زیبایی بنر کمک شایانی می‌کند؛ ولی در سایز های کوچک این زیبایی دلربا، تبدیل به غولی زشت و بد قواره می‌شود که گریبان تبلیغات بنری شما را می‌گیرد.

د) اسلاید ها را تقسیم کنید:

معمولا در سایز های کوچک بجای اینکه تمامی اطلاعات را از روی بنر حذف کنیم و بنری تک فریم خروجی بگیریم از فضای فریم های بعدی استفاده می‌کنیم .

120x240.gif

طراحی مناسب
120x240-2.gif

طراحی نامناسب

در طراحی بنر یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، حفظ سادگی است. بنری که ظاهری ساده داشته و در آن نظمی حاکم باشد، در دیدگان مخاطبان تاثیر مثبتی می گذارد. بنر های ساده به کاربر این امکان را می دهند که فقط با یک نگاه در عرض یک ثانیه از محتوای بنر آگاهی پیدا کنند.
در بالا به چند نکته‌ای که در جلب توجه سایزهای کوچک اهمیت داشت پرداختیم. ولی اگر شما همچنان اصرار دارید که تمامی متون خود را روی طراحی بنر سایز کوچک اجرا کنید مشکلی نیست؛ نرخ کلیک خوری (CTR) پایین شتریست که در خانه همه می‌شیند!هر کدام از ما وقتی در زندگی روزمره خود با یک دستور از طرف اطرافیانمان مواجه می‌شویم، سریع گارد گرفته و سعی می‌کنیم که از آن دستور فرد مقابل خود، سرپیچی کنیم. ولی وقتی که پا به فضای مجازی می‌گذاریم، شاید قوانین برای ما که روی دستورات دیگران سخت‌گیر هستیم، کمی تفاوت کند و حتی دوست داشته باشیم که مقداری هم به ما زور بگویند. در ادامه به سه بنر تبلیغاتی می‌پردزایم که هر سه آنها کمی با زورگویی جلو می‌آیند و تاثیر خوبی روی عملکرد مخاطب می‌گذارند.
۱) سایت‌چکاپ:
همان طور که از نام این کمپانی مشخص است، سایت‌چکاپ یک پلتفورم است که تمام فاکتورهای فنی موفقیت وب‌سایت شما را بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند که نقص‌های آن را رفع کنید. اخیرا سایت‌چکاپ یک کمپین تبلیغاتی را شروع کرده که مخاطبانش می‌توانند از طریق این کمپین، از مقداری شارژ رایگان بهره ببرند. بنر این کمپین که دکمه فراخوان (Call-to-Action) با متن بررسی کن آمده، کمی حالت دستوری دارد که مخاطب را واقعا تشویق می‌کند که سایتش را با سایت چکاپ، بررسی کند. البته در نظر داشته باشید که اینجا شما به سایت‌چکاپ دستور می‌دهید!
۲) فرانش:

فرانش که یک بستر آموزشی با کلی دوره‌های متفاوت است، در کمپین آخر خود روی ویدئوهای رایگانی که منتشر می‌کند تمرکز کرده و سعی دارد به این واسطه، مخاطب را جذب خودش کند. دکمه فراخوان بنر این کمپین به شکلی حس نبود وقت را برای مخاطب القا می‌کند و باعث می‌شود که افراد بیشتری رو آن کلیک کنند.
۳) آموزش طراحی بنر:

وب‌سایت آموزش که عموما دوره‌های آموزشی تخصصی را درقالب دیسک نوری به فروش می‌رساند، اخیرا یک کمپین تبلیغاتی داشته که بنر آن طراحی بسیار مناسبی دارد و مخاطب آموزش طراحی و برنامه‌نویسی را مستقیما هدف می‌گیرد و با دکمه فراخوان همین الان سفارش دهید، مخاطب را با یک دستور به سمت خرید محصولات وب‌سایت خود می‌فرستد.این یک مثال خوب از از رعایت اصول طراحی بنر است.همیشه در نظر داشته باشید که با توجه به محصولی که عرضه می‌کنید، می‌توانید حس نبود وقت را به مخاطب القا کنید؛ از طرفی دیگر می‌توانید برای مدت کوتاه کمپین‌های فروش ویژه داشته باشید که چنین دکمه‌های فراخوانی در این مدل کمپین‌ها واقعا جواب می‌دهند و باعث می‌شوند که نرخ تبدیل بالایی را از آن خود کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بنر با بلاگ‌اد همراه باشید.
صداقت و فوریت، دو عامل مهم در تاثیرگذاری طراحی بنر

ایجاد فوریت می‌تواند در مواردی خاص چون مواقعی که پیشنهاد ویژه‌ای دارید و یا در فصل حراج محصولات خود هستید، در نرخ تبدیل شما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. ولی سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم در یک بنر تبلیغاتی حس فوریت ایجاد کنیم؟
در گام اول باید سعی کنید در کنار ایجاد حس فوریت از صداقت غافل نشوید. زیرا نبود صداقت در گفتار و عمل یکی از دلایلی است که باعث کاهش تعداد مخاطبان شما می گردد. برای مثال ممکن است که روی بنری، برای جذب مخاطب از واژه “رایگان” استفاده کنید ولی در صفحه فرود بنر، محصول به صورت رایگان ارائه نشده باشد.
در گام دوم برای ایجاد حس فوریت می‌توانید از دو وجه بصری و نوشتاری وارد عمل شوید. در وجه بصری کافی است به درستی از تضاد رنگ‌ها در نوشته ها و تصویر پس‌زمینه بنر بهره ببرید. در نوشتار بنر لازم است که پیشنهاد ویژه خود و یا مدت زمان حراج را متذکر شوید.
در این بنر برای مشخص سازی نوشته‌ها از تضاد دو رنگ سفید و نارنجی استفاده شده است و از طرفی دیگر همان طور که مشخص است at&t یک پیشنهاد ویژه برای کسانی دارد که می خواهند گوشی هوشمند گلکسی اس۵ را پیش خرید کنند.
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
آیا بنرهای تبلیغاتی هنوز هم موثرند؟


ec5e3189ff15dc9c136ab976fb187d09.jpg
به این سوال به دو صورت می توان جواب داد. اولین جواب، پاسخی كوتاه است: بله هنوز موثرند.اما دومین جواب كامل تر است:اگر تبلیغات خود را اصولی طراحی كنید و در جای مناسب قرار دهید موثر هستند. این به آن معنی است كه نمی توان به اولین شركت تبلیغاتی اعتماد كرد و تصور کرد كه با پرداخت مبلغی ناچیز، توجه میلیونها نفر به شما جلب خواهد شد. بنابراین باید بررسی هایی در این مورد انجام دهید تا متوجه شوید كه بنرهای تبلیغاتی شما در چه زمان و مكانی حداكثر تاثیر را خواهند داشت.نكته مهم دیگر این است كه به محض پرداخت ۱ دلار برای تبلیغات نباید انتظار داشته باشید كه ۱ دلار به درآمد شما افزوده شود. این مسئله یكی از تصورات غلط تاجران دنیای الكترونیكی است. هزینه تبلیغات الكترونیكی نسبتاً بالا است و سرعت نتیجه گرفتن از آن كند است.اما نباید تنها به بخش تاریك مسئله توجه كرد، زیرا تبلیغات الكترونیكی مزایای فراوانی نیز دارند. این نوع تبلیغات قابلیت انعطاف و هماهنگی بسیاری با تجارت خاص شما را دارا هستند و باعث افزایش فروش كالا از طریق وب سایت می شوند.بدون هیچ بحث اضافه دیگر به ذکر چند نكته در مورد طراحی بنر های تبلیغاتی می پردازم:
● درس اول :
«در طراحی خود دقت كنید»
و به ۳ سوال مهم زیر پاسخ دهید :
۱) آیا در طراحی بنر تبلیغاتی شما، (بیش از حد) از انیمیشن استفاده شده است؟
اگر این طور است حتماً در فروش شكست می خورید.
۲) آیا آرم شركت در آن وجود دارد؟
هیچ كس به آرم شما توجه نخواهد كرد، مگر آنكه مطلب خاصی را به بیننده برساند.
۳) آیا تاكید كرده اید كه روی این قسمت كلیك كنید؟
مسلماً مایلید كه بیننده عملی را انجام دهد، نه اینكه تا بی نهایت به تبلیغ شما خیره شود.
حالا كه مطالب اصلی مطرح شد، كمی بیشتر توضیح می دهم.طراحی بنر تبلیغاتی یك اصل كلی و ساده دارد:محتوای تبلیغات باید فقط متن ساده یا لینك به سایت شما باشد. اكثر مردم به این نوع تبلیغات توجه خواهند كرد زیرا هنگامی كه فردی در اینترنت سیر می كند به دنبال مجموعه ای از اطلاعات خاص است و به فكر مشاهده انیمیشن های جذاب یا آرم های هنری نیست. مردم به دنبال اطلاعات مرتبط با موضوع موردنظر خود هستند، پس وظیفه شما همین است:ارائه اطلاعات صحیح به جستجوگران در زمان و مکان مناسب.به شما اطمینان می دهم كه این كار به حدی ساده است كه احتیاج به هیچ طراحی حرفه ای ندارید و خودتان می توانید یك بنر ساده را طراحی كنید، زیرا هیچ شخصی بهتر از خود شما محصولات و خدماتتان را نمی شناسد. با جملات ساده و گویا آنها را توصیف كنید و شاهد جذب شدن ترافیك و مشتریان مستعد به سایت خود باشید.
● درس دوم :
۱) ایجاد آرم( نشان تجاری)یاایجاد ترافیك
بنرهای تبلیغاتی می توانند با توجه به اهداف مورد نظرتان شما را یاری كنند.آیا شما به دنبال ایجاد آرم تجاری و معروفیت آن هستید یا تنها مایلید حجم ترافیك سایت خود را در مدت زمان معینی بالا ببرید؟معروف ساختن نام تجاری در اذهان عمومی، مسلماً مشكل تر است خصوصاً برای شركتهای كوچك یا متوسط. اما اگر بودجه كافی برای این كار در نظر گرفته اید، مشغول شوید.برای ایجاد ترافیك استفاده از تبلیغات شاید منطقی ترین راه باشد اما اگر بخواهید تعداد زیادی بنرتبلیغاتی در سایتهای مختلف قرار دهید متحمل هزینه زیادی خواهید شد، خصوصاً هنگامی كه شما برای كلیك بازدیدكننده روی بنر پول پرداخت می كنید، اما این ورود منجر به فروش نمی شود.راه عملی تر برای این كار آن است كه ۲ یا ۳ بنر تبلیغاتی در سایتهای مرتبط قرار دهید تا فشار زیادی را از نظر مالی متحمل نشوید.
۲) مكان قرار گرفتن بنر
راز موفقیت « بنرهای تبلیغاتی » در مكان قرار گرفتن آن نهفته است. باید زمان لازم را صرف كنید و محل مناسب را بیابید. سایتهائی را پیدا كنید كه در زمینه مرتبط با شما كار می كنند اما محصولات و خدمات شما را ارائه نمی دهند. بازدیدكنندگان این سایتها مسلماً در همان لحظه به سمت شما جذب خواهند شد. صفحه ورود مشتریان به سایت خود را جذاب طراحی كنید تا بازدید کننده را به ماندن در سایت شما ترغیب نماید.
● درس سوم :
« درست و كامل عمل كنید. »
معنای این جمله آنست كه نباید به یك بنر اكتفا كنید. شما باید حداقل ۴ تا ۶ بنر تبلیغاتی با متن ها و اندازه های متفاوت داشته باشید. به این ترتیب این امكان وجود دارد كه همزمان آنها را امتحان كنید و كارآئی هر كدام را بسنجید. هر بنر در مدت زمان خاصی حداكثر تاثیر را روی مخاطبین خود دارد و باید بعد از مدتی تعویض شود. در این صورت شما با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، می دانید كه چه نوع تبلیغاتی تاثیرگذارترند و در ساخت بنرهای بعدی فاكتورهای موفقیت را منظور خواهید كرد. همچنین شما می توانید مكان این تبلیغات را به صورت چرخشی تغییر دهید و تاثیر هر كدام از بنرهای تبیلغاتی خود را در سایتهای مختلف بسنجید.
● درس چهارم :
« همه چیز را با دقت زیر نظر داشته باشید. »
ممكن است بعضی از بنرهای تبلیغاتی در سایتهای معینی بهتر از بقیه عمل كنند. نكته زیر را در نظر داشته باشید، نوع بازدید كنندگان سایت عاملی است كه تاثیر مستقیم بر موفقیت بنرتبلیغاتی شما دارد.
اگر بنری در ایجاد ترافیك موثر نبوده ممكن است به یكی از دو دلیل زیر باشد:
▪ ایراد از طراحی بنر است.
▪ ممكن است در آن مكان، افراد به موضوع مورد نظر ما علاقه ای نداشته باشند.
اگر بنرتبلیغاتی در كار خود موفق بود، نشاندهنده آن است كه در آن محیط افراد بسیاری به دنبال پیشنهادات ما بوده اند.(پیشنهاداتی که توسط بنر تبلیغاتی ما واضح و صحیح به بازدید کننده انتقال یافته است).اگر تبلیغات شما موفق هستند لازم نیست تغییری در آنها ایجاد كنید.می توانید برای تاثیر بیشتر در فواصل زمانی مختلف بخشهائی را به آن اضافه یا كم كنید و در سایتهای مختلف آنها را امتحان كنید.استفاده مناسب از بنرهای تبلیغاتی، روشی موثر در بازاریابی محصولات و خدمات شما خواهد بود.اما همانطور كه قبلاً نیز گفته شد"برای انتخاب هر روش یا راه كاری ابتدا احتیاج به بررسی و تحقیق می باشد.در ضمن این بررسی شما در این زمینه حرفه ای و با تجربه خواهید شد. اكنون وقت آن است كه برای استفاده یا عدم استفاده از این روش تصمیم بگیرید.
● و توصیه آخر:
هرگز تصور نكنید كه چون این روش دارای مقبولیت عام است پس شما هم باید از آن استفاده كنید بلکه همواره به دنبال روشهای بازاریابی متناسب با تجارت خود باشید.
 
بالا