برگزیده های پرشین تولز

نقد و بررسي بازي هاي psp

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها

hnrtqkrerhxyspvy4oib.jpg

این بازی یکی از سرگرم کننده ترین بازی های psp در سبک Puzzle است که با استفاده از محیط های شاد و رنگ های زیبا و همچنین مهم تر از همه معما های بسیار جالب و تا حدودی سخت به بازیکن اشتیاق ادامه ی بازی رو میده و بازیکن دوست داره مراحل رو هرچه زود تر به اتمام برسونه.

بازی با گرافیک دو بعدی ساخته شده و میشه گفت تقریبا از بازی locoroco همانند سازی کردن.

اما تمام معما ها و همچنین گیم پلی بازی در یک ساعت اولیه بازی باعث از بین رفتن این افکار میشه .

0qtwefvc59ad8v5nhkzr.jpg

داستان بازی از این قرار است که تعدادی ماهی که با پیشرفت مراحل تعدادشون هم بیشتر میشه از محل زندگیشون دور شدن و شما باید با به کار گرفتن هوش و استفاده صحیح از ابزار های بازی اونارو به مکان مورد نظر که به صورت دو پرچم در آب مشخص است برسانی., در کل به اینصورت است که یک چسم دایره وار ماهی ها رو به همراه مقداری آب از بالا سرازیر میکنه و شما باید اونارو به محل مورد نظر برسونین و در این بین ماهی ها باید نقاط مختلفی رو طی کنن که اگه یکی از راه هارو اشتباه برن به دیار ابدی میپیوندن.

گیم پلی بازی دارای هیچگونه اشکالی نیست و میشه گفت در psp هیچ نقصی از لحاظ گیم پلی وجود ندارد.

کنترل بازی تماما به وسیله ی آنالوگ انجام میشود و در این کتار دکمه های X کار انجام یک ابزار را دارد(در ادامه توضیح میدم), کلید های مربع و دایره تقریبا کنترل منوی بازی رو بر عهده دارن.کلید مثلث زمان بازی رو جلو میبره تا زودتر از سرنوشت ماهی ها مطلع بشین.

کلید های R و L کار تعویض ابزار هارو دارن.

با زدن کلید start به منوی بازی میرین و کلید select بازی رو ریست میکنه و شما میتونین دوباره بازیو شروع کنین.

به طور کل برای بار اول باید هر مرحله چند بار بازی رو ریست کنین.

s2mx5zhnh8swsoix88an.jpg

خب میرسیم به ابزار ها :

ابزار ها در این بازی کار بسیار مهمی رو انجام میدن و شما بدون بهره گیری از اونها امکان به پایان رسوندن مراحل رو ندارین.

1.bomb=این وسیله برای از بین بردن مقداری از مسیر راه میباشد.
2.plant=از این ابزار برای بستن یک قسمت از راه و جلوگیری از ورود ماهی ها به آن قسمت استفاده میشود.
3.fan=در مراحل بالاتر بعضی از گزرگاه ها به وسیله ی پل هایی بسته شده که دارای یک کلید میباشد که فقط بدست این fan ها باز میشود.
4.attractor=این آیتم برای جمع کردن ماهی ها در یک نقطه به کار میرود.
5.harpoon=از این وسیله برای منهدم کردن دشمنان که در انتظار بلعیدن ماهی های شما هستند استفاده میشود.
6.freezer=این آیتم قسمتی از آبی که ماهی درون آن قرار دارند رو برای زمانی محدود فریز میکند.
7.fishing net=این آیتم هم برای گرفتن تعدادی ماهی است که ساده ترین ابزار بازی نیز میباشد.

شما با استفاده از این ابزار های میبایست راه را برای رسیدن ماهی ها به مکان مورد نظر که در زیر نقشه مشخص است هموار سازید.

8gtaaccmsczd5lbxvfcr.jpg

بازی درکل دارای 80 مرحله است.

برای یادگیری بازی 30 دقیقه زمان لازم است.

این بازی همونطور که گفتم یکی از زیبا ترین بازی های psp است و به همه پیشنهاد میکنم حداقل 5 مرحله از این بازی رو به اتمام برسونن.البته مطمئنم بعد از گزروندن حتی 2 مرحله صبر تموم کردن بازی رو نخواهید داشت.

امتیاز سایت های مختلف به این بازی :
IGN Score: 8.3
gamespot Score: 8
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها

undead-knights-box-shot1.jpg

داستان :
موضوع بازی بر سر همسر جدید پادشاه است که با استفاده از قدرت پادشاه به نابودی سرزمین پرداخته، در این بازی شما در نقش 3 کاراکتر قرار خواهید گرفت. این کاراکتر ها هر کدام سبک مبارزه خود را دارند اما در یک چیز مشترکند و آن این است که برای نابودی ارتش پادشاه از قدرت خود که میتوانند با آن مرده ها را زنده کنند و در اختیار خود در بیاورند استفاده می کنند.


گرافیک :

گرافیک بازی با توجه به حجم کم این بازی مناسب است.

این بازی دارای محیط هایی بزرگ و دشمنان زیادی است و صحنه های نبرد بسیار شلوغ است اما بافت ها بسیار ساده و یک نواخت است تنها افکت هایی که در این بازی کار شده به بازی کمی رنگ و رو میبخشد.

تمام دشمنان و سربازان شما خوب کار شده اند و فقط کاراکتر اصلی بازی کمی واضحتر و با جزییات بیشتر کار شده.

در بازی دمو هایی هم به چشم میخورد که باعث می شوند به جذابیت بازی دو چندان شود.

480x-1
480x-1


موسیقی متن و صدا گذاری :
موسیقی متن بازی در سبک متال است اما ترک های زیاد خوبی در بازی استفاده نشده، صدا هایی هم که در محیط استفاده شده بسیار غیر طبیعی و بی روح اند و با این که محیط ها بسیار شلوغ است اما صدا های کمی به گوش میرسد.

اکثر گفت وگو ها هم به صورت نوشتاری است و در روی دوبلاژ بازی کار نشده.

قسمت صدا گذاری این بازی بزرگ ترین ایراد این بازی به شمار میاید.


گیم پلی :

قسمت خوب این بازی گیم پلی آن است و میتواند این بازی را به عنوان یک بازی که ارزش یک بار تمام کردن را داشته باشد تبدیل کند.

در بازی اکشن تقریبا بالا و پازل های نه چندان سختی وجود دارد که شما باید آنها را با قدرت خود و به کمک ارتش زامبی خود پشت سر بگذارید.

در کل گیم پلی را میتوان به دو قسمت تقسیم کرد.

یک قسمت اکشن و یک قسمت استراتژی.

قسمت اکشن بازی مربوط به کنترل خود کاراکتر اصلی بازی است که شما کنتر آن را بر عهده دارید و با آن به دشمنان حمله میبرید و آنها را نابود میسازید.

قسمت دوم آن به کنتر کردن زامبی های ارتش خود میباشد که مانند یک استراتژی است.

شما با ارتش خود کار های زیادی میتوانید انجام دهید.

شما باید برای عبور از موانع و باز کردن در ها و نابودی بعضی از دشمنان از زامبی های خود استفاده کنید.

شما میتوانید ارتش خود را به سوی کسی حمله ور کنید یا از دیوار های یک دروازه بالا بفرستید، با آنها پل درست کنید، به عنوان سپر آنها را در جلوی خود نگه دارید و یا به سمت کسی پرتابشان کنید!

در کل گیم پلی بازی جذاب است، ایراد هایی که از گیم پلی میتوان گرفت طراحی ضعیف مراحل و بسیار آسون بودن قسمت فکری و پازل های بازی است.

480x-1
480x-1


نتیجه :

این بازی نسبت بازی psp بودن و حجم کم و گیم پلی عالی و زیبا ارزش حداقل یک بار تمام کردن بازی را دارد

نمرات اجزا بازی :

داستان: 6
گرافیک: 8
موسیقی و صدا گذاری: 5
گیم پلی 8.5

480x-1
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها

Patapon.jpg

اولين بار وقتي سوني بازي Patapon را به نمايش گذاشت توانست نظر بسياري از منتقدين و مردم عامه را به اين بازي جلب كند و نوعي نوآوري را در زمينه بازيها به نمايش بگذارد و فصل جديدي را در بازيهاي ريتميك پايه گذاري كند.

Patapon بازي است كه هر قشري را مي تواند سرگرم و صرفآ بازي نيست كه قشر خاصي را به دنبال خود بكشد و بي شك يكي از اهداف سوني از عرضه اين بازي كشاندن افراد غير بازيباز حرفه اي و همچنين جلب نظر بازيبازان معمولي ژاپني و رقابت بهتر PSP با NDS بوده و در اين زمينه نيز بسيار موفق كار كرده و Patapon الحق عنوان بسيار جالبي از كار درآمده است.
Patapon توسط گروه Interlink ساخته شده كه پيش از اين سابقه ساخت بازي Loco Roco , يكي از بهترين و مرفحترين بازيهاي PSP , را در پرونده دارد و توسط Sony Computer Entertainment به طور اختصاصي براي كنسول PSP عرضه شده است.

بازي داستان پيچيده اي ندارد ولي موضوع آن بسيار جالب است. شما در نقش almighty پاتاپون‌ها به ايفاي نقش مي پردازيد و بايد به آنها كمك كنيد تا به پايان دنيا(earth end) برسند و ملكه Zigaton ها و **** او را شكست دهيد. شما براي اين منظور بايد پاتاپونها را در مراحل رهبري كنيد و با دادن دستورات به موقع به آنها نظير دستور حمله , دفاع , فرار و ... و با استفاده از جادوها شامل باران , باد , زلزله , طوفان موجبات پيروزي آنها در نبردها و مراحل فراهم آوريد.

patapon-359394.jpg

اما اين دستورات و فرمانها چگونه هستند؟ شما بايد با توجه به استراتژي خاصي كه داريد اين فرمانها را به صورت پشت سر هم و با ريتمي نرم و يكنواخت صادر كنيد. هر فرمان شامل زدن 4 كليد است كه بايد همراه با مكث مناسب زده شوند. شايد در ظاهر اين موضوع ذبسيار پيش افتاده باشد و هيچ هيجاني را ايجاد نكند و بي شك در زمان مبارزات نفسگير با Bossهاي بازي و يا لشكرهاي پرتعداد Zigatonها كه هر كدام از فرمانهاي شما نقشي كليدي دارند و هر اشتباه در زدن يك دكمه و يا از دست دادن زيتم اصلي مي تواند نتيجه نبرد را تغيير دهد , مي فهميد كه Patapon آن چنان بازي بي هيجاني نيز نيست.

مراحل بازي بسيار متنوع طراحي شده‌اند اما به طور كلي مي توان آنها را به 3 بخش شكار , مبارزه با **** Zigatonها و مبارزه با Boss ها تقسيم كرد.
مراحل شكار به طور عمده در شكار حيوانات و پرندگان خلاصه مي شوند و شما به كمك كانداران و نيزه داران خود مي توانيد به خوبي از پس شكار حيوانات برآييد و از آيتمهايي كه به جا مي‌گذارند استفاده كنيد.

مراحل مبارزه با باس‌ها نيز هيجان خاص خود را دارند. در مجموع 11 باس در بازيوجود دارد كه مي توانيد با هر يك به دفعات زياد مبارزه كنيد و به كسب اسلحه و آيتمهاي ارزشمند بپردازيد. البته در واقع 5x2 +1 باس در بازي وجود دارد و به عبارت ساده تر 5 تا از باسهاي بازي داراي يك كپي مشابه خور هستند كه تنها از انها قوي تر است. اما از اين موضوع كه بگذريم بين 6 گونه باس موجود در بازي تفاوت بسياري ديده مي شود و هر يك ترفندها و استراتژي خاصي براي براي مبارزه مي طلبند. باسهايي نظير كرم خاكي عظيم الجثه , دايناسور(اژدها) , ربات غول پيكر و ... كه واقعآ متفاوت از هم هستند.

مبارزه با Zigatonها نيز داراي تنوع خاص خود هستند و مثلآ در بعضي اوقات بايد سعي در كشتن حريف داشته باشيد , در مرحله اي شاهزاده خود را از گاري دشمنان نجات دهيد و حتي در مرحله اي ارابه اي را بدون آسيب به خط پايان بازي برسانيد.

latest

بهتر است كمي نيز در خصوص ساير نكات بازي و به خصوص پاتاپون‌ها بپردازيم.

پاتاپونها از نظر جنگاوري در 6 گروه قرار ميگيرند همچون سواره‌**** , نيزه دار , كماندار و ... كه البته از همان ابتدا شما نميتوانيد هر گونه سربازي كه خواستد بسازيد و طي زمان و گذر از مراحل به اين مهم دست مي يابيد.

از طرفي پاتاپونها در هر دسته اي كه باشند 6 گونه مختلف دارند كه از نظر سرعت , قدرت ضربات , ميزان سلامتي و دفاع و ... با هم در تفاوتند و براي ايجاد يك پاتاپون در هر يك از اين 6 گونه نياز به آيتمهايي خاص و با توجه به درجه آن مقدار مشخصي پول(در اين بازي Kaching) نياز است و مسلمآ نمي‌توان از همان ابتدا هر گونه سربازي را ساخت.

در انجام هر مرحله شما مي توانيد 3 دسته مختلف از پاتاپونها را با خود همراهي كنيد كه با توجه به نوع مرحله و شرايط موجود اين انتخاب شما بسيار مهم است.

بازي علاوه بر مراحلي كه گفته شد چند ميني‌گيم لذت بخش نيز دارد كه به كمك آنها مي توانيد آيتمهاي جديد به دست آوريد , آيتمتان را به آيتمي با ارزش تر تبديل كنيد و يا به طور كلي كمي در خارج از لوال اصلي بازي به تفريح بپردازيد و يا با شركت در اين ميني گيم ها و كسب آيتمها سپاهتان را براي مبارزه‌ها و مراحل پيش رو بيش از پيش تجهيز كنيد. لازم به ذكر است گرچه ميني گيمهاي بازي خيلي نيستند ولي درون مايه همه آنها زدن به موقه دكمه دايره هست ولي اين موضوع در قالبهاي جالبي قرار داده شده و هر ميني گيم با ديگري تفاوتهاي قابل لمسي را دارد و همه ي آنها بسيار لذت بخش هستند و صد البته طراحي هنري جالب و موسيقي همراه با اين ميني گيم در اين خصوص تآثير به سزايي داشته است.

در خصوص گرافيك بازي چيز چنداني نمي توان گفت. گرافيكي ساده ولي خوش فرم كه محيطهاي متفاوت و آب و هواي متفاوت اين محيطها باعث شده گرافيك ساده بازي لطمه اي به آن نزد و از طرفي ديگر گرافيك از نظر هنري و سبك بازي كاملآ به آن مي‌خورد و مشكلي در آن ديه نميشود.

latest

موسيقي بازي به طور كلي جالب توجه ترين بخش بازي است و كلآ بازي بر مبنا همين موضوع شكل گرفته است. يعني زدن دكمه به صورت مناسب با توجه به موسيقي متن مراحل و همچنين دقت به آوازها و صداهايي كه پاتاپونها مي گويند به خصوص در موقع رسيدن به حالت Fever و حفظ آن حالت. در موقع موسيقي هاي بازي مي‌توان به جد گفت كه همه ي آنها خوب كار شده اند و تفاوتهاي مسيقي مراحل و حتي آوازهاي پاتاپونها در مراحل مختلف همگي خوب كار شده اند.

همان طور كه گفته شد روند مراحل پاتاپون خوب است ولي در ابتدا بازي چندان دلچسب نيست ولي خيلي سريع اوج ميگيرد و خيلي زود نيز در اوج بازي خاتمه پيدا ميكند و لذت اصلي بازي ديري نمي‌پايد و همچنين در بازي به هيچ وجه بخش بازي چندنفره ندارد و مراحل شكار كه از مراحل اصلي بازي نيز به شمار مي‌روند پس از مدتي خسته كننده مي‌شوند. به جز اين موارد پاتاپون مشكل اصلي و جدي ديگري ندارد و بازي بسيار خوبي از آب در آمده كه اگر كمي با آن اخت شويد از آن بسيار لذت خواهيد برد.
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها
UnboundSaga_originalBoxArt.png

وقتی اولین بار بازی Unbound Saga رو دیدم خیلی خوشحال شدم،بازی بسیار شبیه بازسازی ای از بازی های 16 بیتی کنسول های چند نسل قبل بود، البته با تفاوت هایی نسبت به آنها.از جمله حمله ها بسیار خشن تر هستند،حرکات ابتدایی مبارزه ای آن زمان جای خود را به حرکات پیشرفته تری داده اند.


گیم پلی

مطمئنا گیم پلی خوب یکی از فاکتورهای مهم هر بازی است ولی برای بازی های بزن و برو جلو مثل این یکی،گیم پلی خوب یک نعمت بزرگ است. من در این بخش نمره خوبی به بازی دادم،زیرا بازی بسیار سرگرم کننده است.من هر وقت که بازی را شروع می کردم لبخند روی لبهایم مینشست.لیست فن های کاراکتر بازی بسیار زیاد است که توضیح آن در این نقد نمی گنجد.

همینطور تقریبا از همه چیز در بازی می توان به عنوان سلاح استفاده کرد،اجسام بزرگ را در بازی میتوان به ذرات کوچکتر تبدیل کرد و دوباره از همان تکه ها به عنوان سلاح استفاده کرد.تعداد کاراکترهای قابل بازی به 2 عدد ختم می شود.اولی کاراکتر خشن ما به نام ریک (که هالکیه واسه خودش) است که فردی بسیار قوی و همینطور کشتی گیری قدر است.کاراکتر دوم ما لری که از قبلی ضعیفتر ولی چابک و سریع است و در حرکات نینجایی تبحر خاصی دارد.

unbound1.jpg

داستان
داستان بازی بسیار جالب و شنیدنی است.داستان در مورد کاراکتر یکی از کتابهای کمیک به نام ریک آژاکس می باشد.ریک از ماجراجویی ها و زد و خوردهایی که نویسنده کمیک برای او می نویسد به ستوه می آید و تصمیم می گیرد یک بار و برای همیشه به این کار خاتمه دهد،پس تصمیم می گیرد به جنگ با نویسنده برود.


صداگذاری

در یک کلام می توان گفت صدا گذاری عالی است.سازندگان در بخش صدا گذاری سنگ تمام گذاشته اند.وقتی شما یک دشمن را مثلا با یک لوله آهنی مورد نوازش قرار میدهید،صدای این لوله دقیقا همان چیزی است که همه ما انتظار داریم.صدای ریک و لری هم بسیار به این کاراکترها نشسته است.


گرافیک
گرافیک بازی در سبک سل شید کار و بسیار هنرمندانه کار شده است.این حالت به شما این احساس را میدهد که گویی شما در دنیای کمیک ها هستید.همینطور هنگامی که شما فارغ از کشتن دشمن های یک ناحیه می شوید،دست خالق کمیک وارد کادر می شود و دشمن های جدید را طراحی می کند و شما را دوباره با لشکری از دشمنان روبرو می کند.


ارزش

این بازی شاید نسبت به بازی های دیگر خیلی کامل نباشد ولی مهم این است که مخاطب خود را برای ساعت ها سرگرم می کند . مگر انتظار یک گیمر غیر از این، چیز دیگری هم هست؟

unbound2.jpg
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها

2bhfgysgz1fcip7ukxlk.jpg
داستان :
بازی فاقد خط داستانی است.


گیم پلی :

Flatout را به چشم بازی های سبک روتین اتوموبیل رانی نگاه نکنید،از نزدیکترین بازی به این عنوان می توان از Burnout نام برد.شما در این بازی با سه حالت کلی طرف هستید.

مسابقه با اتوموبیل های دیگر ، بدلکاری و کوبیدن ماشین ها تا انفجار آنها به یکدیگر.

در حالت اول شما با انتخاب کلاس اتوموبیلتان به مسابقه با هفت حریف دیگر می پردازید.شما میتوانید با کوبیدن ماشین خود به حریفان آنها را به در و دیوار بزنید،البته ناگفته نماند که آنها هم بیکار نمی نشینند و همین بلا را به سر شما می آورند.

همین طور اگر با سرعت زیاد به مانعی برخورد کنید راننده بخت برگشته با شدت تمام از پنجره ماشین به بیرون پرتاب می شود.(مانند GTA).پیشنهاد من در بازی به شما این است که از اتوموبیل های سنگین تر استفاده کنید،چون کنترل بسیار بهتری نسبت به بقیه دارند و شما کمتر از جاده منحرف می شوید.

awkceyj07j5ascvyd9y8.jpg

ناگفته نماند در اوایل بازی تصادفات شما بسیار زیاد است،ولی کم کم که کنترل اتوموبیل ها به دستانتان می آیدتازه لذت بازی را می چشید.

در بخش بدلکاری شما می توانید راننده بیچاره تان را از ماشین به بیرون پرتاب کنید.مثلا از وی به عنوان یک توپ بولینگ استفاده کنید و موانع را نشانه بگیرید.

در قسمت کوبیدن ماشینها به یکدیگر هم شما و حریفانتان باید آنقدر اتوموبیل هایتان را به هم بکوبید تا یک نفر از این مهلکه جان سالم به در برد.

بخش Multi player هم به دو بخش Party mode و Wlan تقسیم میشود که در بخش Party mode مانند بازی Burnout paradise میتوانید فقط با یک دستگاه PSP با دوستانتان به رقابت بپردازید.بخش دوم رو هم که شما بهتر از من می دونین،ولی از بازی Online خبری نیست که جای خالی آن حسابی احساس می شود.


گرافیک :

یکی از نقاط قوت بازی گرافیک خوب بازی است که به جرات می توان گفت تفاوت چندانی با نسخه PS2 و حتی کامپیوتر این بازی ندارد.

طراحی محیط عالی کار شده است،برگ های درختان بسیار نرم و بدون لبه هستند.طراحی آب خیلی خوب و طراحی اتوموبیل های بازی فوق العاده خوب.

شما از دیدن کنده شدن قطعات اتومیبلتان و خراب شدن آن در طول مسابقه سیر نخواهید شد.پس گرافیک عالیست.

آهنگهای بازی همه در سبک Hard Rock هستند و خون شما را در طول رانندگی به جوش می آورند. انتخاب آهنگها بسیار خوب است به طوری که شما در اواسط بازی شروع به همخوانی با خواننده می کنید.


موسیقی و صداگذاری :

صدا گذاری هم در سطح خوبی است.صدای محیط و ماشینها خوب کار شده اند و مشکلی ندارند.


جذابیت :

بگذارید خیالتان را راحت کنم ، جذابیت و هیجان بازی بسیار بالاست ، تمام.

sy72plpj1l64hv0p2b25.jpg
 

ehsanservat

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2013
نوشته‌ها
3,589
لایک‌ها
2,509
محل سکونت
دیار دور درست ها

8o2jgu32abnwpy32knfc.jpg

داستان و گیم پلی :

داستان بازی چند هفته بعد از Resistance: Fall of Man دنبال می شود. داستان بازی درباره ی شخصی به نام James Grayson هست که در یک تراژدی شخصی مجبور به کشتن برادرش در یکی از مراکز تبدیلِ Chimeran مخفف (Chimeran conversion center) می شود.

Grayson برای انتقام تصمیم می گیرد با هر مرکز تبدیلی ( conversion center) که مواجه می شود آنرا نابود کند. ولی متوجه می شود که همه ی تلاش های او برای این کار پوچ و بی ارزش بوده.

چون در اروپای غربی یک روش جدید برای تبدیل موجودات کشف شده است. در نهایت او با Cartwright و Parker همراه می شود و ...

داستان بازی واقعا درگیر کننده است و به عنوان یک بازی Third-Person Shooter داستان بازی کاملا راضی کننده است.

تنوع دشمنان در سطح خوبی قرار دارد و شما در این بازی شاهد وجود بیش از 10 نوع مختلف از دشمنان هستید.

اسلحه های بازی جالبند و سیستم پناه گیری هم در بازی وجود دارد که البته ضعف هایی دارد ولی در بعضی از مواقع به کمکتان خواهد آمد.

می توان گفت دوربین بازی خوب طراحی شده است ولی در بعضی از مواقع کمی آزار دهنده است . هم چنین با زدن یک کلید می توانید وارد حالت Manual Aim شوید که در این صورت دوربین , بازی را از روی شانه ی شخصیت اصلی دنبال خواهد کرد و برای headshot کردن به این قابلیت احتیاج خواهید داشت. هدف گیری خودکار بازی خیلی دقیق نیست و این موضوع نیز , نیاز شما را به حالت Manual Aim بیشتر خواهد کرد.

9oqjtyzy38rkdtqg3hzo.jpg

گرافیک :

دمو های نمایش عالی طراحی شده اند و داستان بازی را هم به خوبی روایت می کنند. اما بافت های خود بازی کیفیت زیاد بالایی ندارند. (البته وقتی می گم کیفیت زیاد بالایی ندارند منظورم اینه که انتظار ها از این بازی خیلی بیشتر بود و گرنه این بازی همین حالا هم از لحاظ کیفیت بافت ها جزء یکی از بهترین بازی های ساخته شده بر روی PSP است.) البته به خاطر طراحی محیط های بازی که بسیار وسیع و پرجزئیات هستند و همچنین طراحی دشمنان متنوع باید از سازندگان بازی تشکر کرد.


صدا گذاری و موسیقی :

یکی از بهترین بخش های بازی همین قسمت است. صداگذاری عالیست.از صدای شخصیت های اصلی بازی گرفته تا فرعی.

موسیقی متن بازی هم در مجموع می توان گفت بسیار خوب است و هیجان کافی را طبق روند بازی به بازی کننده منتقل می کند.(خودم به شخصه در بعضی از مواقع چنان غرف موسیقی متن بازی شدم که حواسم از بازی پرت شد. البته بعضی از موسیقی های متن هم واسم کمی آزاردهنده بود.)

توصیه : برای بیشتر لذت بردن از این قسمت حتما از هدفون استفاده کنید.

p3tjz2rb8xqeh1qwm9ro.jpg

ارزش :

حرف آخر : اگر PSP دارید , این بازی را حتما تهیه کنید. قطعا لذت خواهید برد. داستان بازی خیلی خوب کار شده است. برای بیشتر لذت بردن از بازی حتما به آن توجه کنید ( توصیه های ایمنی را جدی بگیرید
yahoo_4.gif
)
 

Molten

کاربر فعال سخت افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
29 آپریل 2013
نوشته‌ها
1,181
لایک‌ها
1,413
محل سکونت
مشهد
جای لیتل بیگ پلنت تو لیستت خالیه.
اولین باری که Patapon رو بازی کردم، فقط میخواستم یه نگاه بهش بندازم و بعدا بازی کنم، بعد از یه ساعت و خورده ای دلم نمیومد از بازی بیام بیرون.
 

ghazale.kz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 فوریه 2011
نوشته‌ها
83
لایک‌ها
27
محل سکونت
rasht
سلام بازی patapon برای شروع بازی نیاز به اتصال اینترنت داره؟ من psp استریت دارم و امکان اتصال به اینترنت وجود نداره
 
بالا