برگزیده های پرشین تولز

بیلیارد,اموزش,تاریخچه و .....

all4sell

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,334
لایک‌ها
436
محل سکونت
کرج
دیدم تو این زمینه تاپیک نیست گفتم بالا بیارم

خودم عاشق این رشته هستم

دوستان بیان از تجربیاتشون و چیزای دیگه بگن
 

evanescent

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 جولای 2007
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran
با سلام منم این رشته رو دوست دارم و میخواستم بپرسم کسی میدونه قیمت میزش چنده و یا تو اینترنت کجا میفروشن و اینکه جایی رو میشناسین که تو تهران هنوز
دختر و پسر بتونن باهم بازی کنن؟
 

mersada0

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
2
xwzu6b3ftpj7co57py.jpg



در بازی ایت بال، بسیار مهم است که قبل از اینکه اقدام به ضربه نمایید، یک نقشه کلی از تمام ضرباتتان داشته باشید. یکی از مهم ترین مواردی که باید مد نظر داشته باشید مشخص کردن "توپ کلیدی" است که شما را به پیروزی می رساند. توپ کلیدی، توپی است که شما قبل از ایت وارد پاکت می کنید. پس از مشخص شدن توپ کلیدی سعی کنید نقشه خود را از آخرین توپ تا اولین توپ بصورتی که ضرباتی با ریسک پایین داشته باشید طراحی کنید. البته اگر حین اجرای نقشه در موقعیت پیش بینی شده قرار نگرفتید، باید با ارزیابی مجدد نقشه جدیدی طراحی کنید و در صورتی که امکان آن نباشد بازی Safety انجام دهید.
ضربه برشی چپ و راست


آیا تا کنون به میزان موفقیت در ضربات برشی خود به چپ یا راست دقت کرده اید؟ احتمالا متوجه شده اید که درصد موفقیت در یکی از حالات چپ یا راست از دیگری بیشتر است. این موضوع می تواند به دلیل ایستادن (Stance) اشتباه، یا نحوه قرار گرفت چشمها روی چوب باشد.


هدر دادن فرصت
در هنگام بازی ممکن است شما ضرباتی بدست آورید که اگر توپ را هم پاکت نکنید موقعیتی به حریف خود نداده اید. به این ضربات اصطلاحا ضربات آزاد گفته می شود. یک بازیکن باید از این شرایط نهایت استفاده را ببرد. ولی بعضا دیده می شود که بازیکن این شرایط را نادیده گرفته و اقدام به پاکت کردن توپ دیگری که راحت تر است می نماید، بدون توجه به این نکته که در صورت عدم موفقیت، موقعیت مناسبی برای حریف خود خلق کرده است. هنگام بازی باید شرایط منفی را نیز در نظر گرفت. تشخیص و استفاده از ضربات آزاد می تواند به شما کمک کند که برنده بیشتر بازیها باشید.


انتخاب بین بد و بدتر
اگر شما در موقعیتی قرار گرفتید که باید بین یک ضربه مشکل و یک بازی safe مشکل یکی را انتخاب کنید، بهتر است که مورد اول را انتخاب کرده و ضربه بزنید. از لحاظ روانشناسی، پذیرش شکست هنگامی که فرصتی برای پیروزی به خود داده اید راحت تر است. ولی اگر اقدام به بازی safe دشوار با ریسک بالا کنید و موفق نشوید، موقعیت مناسبی به حریف خود داده اید و تا حدی احساس حقارت می کنید.


فاصله پل :


اگر ضربه شما کمی از مسیری که در نظر دارید منحرف می شود،آموزش بیلیارد حتما فاصله پل تا کیوبال را چک کنید.اگر پل شما بلند باشد کمترین انحراف و لغزش دست شما باعث جابجایی زیاد در نوک چوب نسبت به نقطه مورد نظر می گردد. بعضی از حرفه ای ها از پل 25 سانتی یا بیشتر نیز استفاده می کنند، ولی برای شروع 15 سانتی متر مناسب است.


چشم اصلی خود را پیدا کنید :


در هر ورزشی که نیاز به هدف گیری دارد، بسیار مهم است که بدانید چشم اصلی شما کدامیک است. برای مشخص شدن آن انگشت خود را در حالتی که دستتان کاملا کشیده شده است روبروی خود نگه دارید و جسمی را در فاصله نسبتا دور بوسیله انگشتتان بپوشانید. حال هر یک از چشمانتان را به نوبت ببندید. چشمی که در حالی که چشم دیگر بسته است جسم مورد نظر را می پوشاند چشم اصلی شما می باشد. حال هنگام هدف گیری برای ضربه سر خود را در وضعیتی قرار دهید که چشم اصلیتان در راستای چوب باشد. این امر موجب می شود با اطمینان و دقت بیشتری هدف گیری کنید.
 

mersada0

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
2
gm7yvqj4pwzeeldwywff.jpg



اگر برای زدن ضربه ای دقیق و صحیح مشکل دارید، در ادامه مجموعه ای از تمرینات پیشنهادی برای اجرای ضربه دقیق آورده شده است.


1- هنگامی که پشت توپ قرار گرفتید چوب خود را در مسیر خط هدف مورد نظر قرار دهید در حالی که نوک چوب با فاصله کمی از نقطه تماس با کیو بال قرار گیرد. این کار به شما کمک می کند که به میزان کافی روی چوب خم شوید و سر شما نزدیک بالای چوب قرار گیرد تا بتوانید تصویرسازی ذهنی بهتری از هدف خود داشته باشید. ساعد دست شما باید بر چوب عمود باشد. شما باید چوب را تا زمان تنظیم و تعیین مسیر خط هدف و نقطه تماس نزدیک کیوبال نگه دارید.
2- به آرامی چند بار حرکت گرم کردن را انجام دهید تا مطمئن شوید در وضعیت پایداری همراه با آرامش قرار دارید. برخی نیز توصیه می کنند سرعت حرکت گرم کردن را متناسب با سرعت ضربه مورد نظر انجام دهید. البته مقدار سرعت قابل بحث است. شما می توانید مسیر دید خود را هنگام ضربه زدن بین کیوبال و توپ هدف جابجا کنید. ( به عنوان مثال زمان حرکت رو به جلوی چوب روی کیوبال تمرکز کنید و هنگام برگشت چوب روی توپ هدف). فقط مطمئن شوید که در آخرین حرکت رو به جلوی چوب تمرکزتان بر کیو بال باشد.
3- در آخرین حرکت گرم کردن (قبل از ضربه نهایی) لحظه ای مکث کنید و مسیر خط هدف و نقطه تماس کیوبال را چک کنید. اگر تغییری در وضیت و مسیر چوب نیاز است، تغییر وضعیت داده و مرحله 2 را تکرار نمایید.


4- در آخرین گرم کردن به نرمی و آرامی چوب را به عقب بکشید، مکث کنید (حتی برای لحظه ای) و مسیر دید خود را به توپ هدف منتقل نمایید ( یا به عبارت دقیق تر به توپ هدف فرضی). برخی توصیه می کنند قبل از ضربه نهایی مکث بیشتری کنید تا چشم فرصت داشته باشد که قبل از ضربه نهایی بر روی هدف تمرکز کند. شما می توانید در پایان مرحله 3 متناوبا مسیر دیدتان را بین کیوبال و توپ هدف تغییر دهید. اگر این کار را انجام دادید مکث قبل از ضربه نهایی را فراموش نکنید چرا که مانع از شتابزدگی در آخرین حرکت گرم کردن و ضربه نهایی می گردد. اگر به اندازه کافی مکث نمی کنید، خیلی مواظب باشید که ضربه نرم و بدون عجله ای بزنید. گرم کردن نامنظم موجب ایجاد ضربه اشتباه می گردد. دقت کنید برای ضرباتی که نوک چوب و نقطه تماس در وضعیت دشواری قرار دارند ( مثلا ضربه پرشی، ضربه پیچ یا هنگامی که کیوبال به باند چسبیده است) تمرکز بر نقطه تماس چوب با کیوبال (به جای مسیر خط هدف) حین آخرین حرکت به جلوی چوب بسیار موثر است.


5- در حالی که کاملا بر روی توپ هدف فرضی تمرکز کرده اید، به نرمی شتاب حرکت دست خود را بیشتر کرده و بعد از ضربه حرکت رو به جلوی چوب را ادامه دهید (follow through) و همه اعضا را باید الزاما ثابت در همان وضعیت نگه دارید جز آرنج دست. بعضی بازیکنان در بعضی از ضربات (مثل ضربات پر قدرت)، ترجیح می دهند حین ضربه آرنج خود را پایین بیاورند. در آموزش بیلیارد این حالت شانه نیز باید به اندازه کافی خم شود تا مانع از بالا آمدن نوک چوب گردد. بیشتر افراد با این هماهنگی در پایین آوردن آرنج مشکل دارند، بنابراین این کار عموما توصیه نمی شود مگر اینکه این کار بعد از زدن ضربه اتفاق بیفتد. در مورد اهمیت ادامه حرکت چوب بعد از ضربه، این کار تاثیر مستقیمی روی کیوبال ندارد، زیرا که نوک چوب در یک لحظه با کیوبال تماس دارد. با این وجود اگر مقداری حرکت چوب خود را بعد از ضربه به جلو ادامه ندهید موجب می شود که دقت و هماهنگی ریتم ضربه همچنین قدرت مورد نیاز برای ضربات پر سرعت از بین برود.


6- بعد از ضربه بدن، سر و چوب خود را درهمان حالت ثابت نگه دارید.


7- اگر ضربه از دست رفت، بلافاصله سعی کنید ایراد کار را شناسایی کنید( مثلا چک کنید که آیا حرکت چوب خود را بعد از ضربه ادامه داده اید؟ یا شاید آرنج خود را پایین آورده اید، چک کنید شاید فشار دستتان در گرفتن چوب زیاد بوده و ... )
 

ARMF

مدیر بازنشسته ورزش
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2009
نوشته‌ها
8,194
لایک‌ها
18,108
محل سکونت
Somewhere close to here
درود

دوستان عزیز برای بحث و گفتگو درباره بیلیارد و اسنوکر از این تاپیک استفاده کنید و تاپیک جداگانه نزنید...

پاینده باشید
 

takman_236

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2009
نوشته‌ها
425
لایک‌ها
249
محل سکونت
021
دوستان عزیز میشه چند باشگاه خوب بیلیارد
با میزهای خیلی خوب تو تهران معرفی کنید؟
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,213
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
درود بر تمام دوستان،
هنوز هم کسی اینجا بیلیارد یا اسنوکر دنبال میکنه؟
میخواستم تاپیک جدید بزنم که اینحا رو دیدم.
مسابقات قهرمانی جهان هم در حال برگزاریه و هم اُسالیوان و هم سلبی تو روز اول حسابی عقبن!
دو نفری که همه میخواستیم تو فینال ببینیمشون ممکنه همین مرحله اول حذف شن:general208:
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,213
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
خب سلبی حذف شد!
کسی که تو 4 دوره قبلی 3 بار قهرمان شده این بار تو دور اول حذف شد :) البته پری هم واقعاً عالی و بی نقص بازی کرد.
================
امروز هم تو یه بازی فوق العاده زیبا اسالیوان که شب قبل 4-0 عقب افتاده بود و 6-3 با باخت تموم کرد بازی رو برگردوند و 10-7 برنده شد.
مگاویر فوق العاده بود، به شدت هجومی بازی میکرد و واقعاً از هیچ ضربه سختی پا پس نکشید، واقعاً ضربه های قشنگی زد.
ولی خب در نهایت راکت به خودش اومد و بازی رو برد.
 

AslanSalarkia

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 جولای 2013
نوشته‌ها
7,213
لایک‌ها
22,271
محل سکونت
تهران
در ادامه حذف شدن های شانس های اصلی نیل رابرتسون هم دیروز حذف شد.
امروز هم جاد ترامپ تو یه بازی فوق العاده تونست تو فریم آخر کریس ویکلین رو ببره،
یعنی همه چی داشت این بازی، همه چی:general504::general504:
با این که ترامپ صعود کرد ولی عملکرد ویکلین واقعاً تحسین بر انگیز بود، تو اولین حضورش تو کروسیبل و در حالی که 8-4 عقب بود بازی رو 9-9 کرد.
بهترین بازی بود که تو کل این فصل مسابقات دیدم:general601:
 
بالا