برگزیده های پرشین تولز

آموزش آن لاین رانندگی و آیین نامه-مقالات ترجمه شده-دانلود رایگان نرم افزار آموزش رانندگی 3D

از کدام بخش گیلان رانندگی رضایت بیشتری دارید و خواستار تمرکز بیشتر ما به روی آن هستید؟

  • مقالات ترجمه شده

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    5

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
زمانیکه اتومبیل در عرصه زندگی انسان گام نهاد ، کمتر کسی فکر می کرد این وسیله نقلیه بتواند اینگونه نقش موثری در زندگی بشر ایفا کند و در اشکال مختلف در بطن فعالیتهای روزمره افراد جامعه قرار گیرد.
امروزه علیرغم اینکه اتومبیل موجب رشد و توسعه همه جانبه زندگی بشر شده ، پاره ای از مشکلات و عوارض زیانبخش از قبیل آلودگی های زیست محیطی و زیانهای ناشی از تصادفات را به همراه داشته است و از این رهگذر همواره سرمایه های ملی را در ابعاد اقتصادی ، انسانی و زیست محیطی به طور جدی مورد تهدید قرار داده است.
آیا می دانید چگونه می توان این مشکلات را به حداقل رساند و رفت و آمد وسایل نقلیه و تبعات ناشی از آن که در حال حاضر به صورت پدیده ای زیان بار در آمده است را بهبود بخشید؟ و در کاهش ضایعات آن گام برداشت؟
شرکت " کلیک هوشمند گیلان "بر این باور است که انسان به عنوان یکی از عوامل موثر در ترافیک ، نقش مهمی در بروز عوامل زیان بار ناشی از رانندگی داشته و اصلاح رفتارهای وی در عرصه های ترافیکی می تواند در بهبود امور موثر باشد.
لذا بر آن شدیم تا توسط این وب سایت آموزش صحیح رانندگان و ارتقا آگاهی آنان به مقررات و چگونگی استفاده بهینه از وسیله نقلیه و راه به متقاضیان دریافت گواهینامه بتوانیم در کسب مهارت ها ، هوشیاری و آشنایی آنان با قوانین عبور و مرور کمک کذده و در کاهش ضایعات و حوادث رانندگی سهمی ( هرچند کوچک ) داشته باشیم.
وب سایت GuilanDR که با بهره گیری از قوانین جاری و مقررات کنوانسیون وین مصوب 1986 و تجارب علمی و عملی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تهیه شده است ، حاوی مطالب آموزشی مفیدی ست که مطالعه و به کار گیری آن می تواند در تنظیم عبور و مرور و ایجاد فضایی امن در عرصه های رفت و آمد وسایل نقلیه موثر واقع شود، امید است مورد استفاده اقشار مختلف به ویژه رانندگان و هنرآموزان رانندگی قرار گیرد.
این سایت به زبان فارسی و برای کاربران فارسی زبان جهت استفاده رایگان طراحی شده است.
................................................................................................................................................................................................

اگر قصد گرفتن گواهینامه دارید ، می توانید به صورت آن لاین ابتدا با شرایط گرفتن گواهینامه (چشم پزشکی ، گواهینامه ب2 ، گواهینامه ب1 ، نحوه کلاسهای تئوری ، نحوه کلاسهای عملی شهر ) آشنا شده و با مطالعه دوره های آموزش عملی ابتدا با اصول تئوری رانندگی آشنا شوید. در این حالت قطعا می توانید بهتر و بیشتر از جلسات عملی خود استفاده ببرید.
می توانید با دانلود تنها نرم افزار آموزش رانندگی به صورت رایگان به تمرین مجازی بپردازید و تست ها ی آیین نامه را آف لاین انجام دهید.
در امتحان عملی شهر قبول شدید؟ حال وقت یادگیری آیین نامه رانندگیست. در بخش آموزش تئوری می توانید تمامی اصول و قوائد آیین نامه را فرا گرفته و در بخش علائم راهنمایی و رانندگی با انواع تابلوها آشنا شوید.
پس از یادگیری آیین نامه ، حال وقت تست آن لاین است. در بخش آزمون آن لاین می توانید خود را محک بزنید. در این بخش دو نوع تست وجود دارد.
در نوع اول پس از پاسخ به هر تست توضیحات مربوط به آن جهت یادگیری شما نمایش داده می شود.
در نوع دوم جهت خودآزمایی شما آزمون آیین نامه برایتان شبیه سازی شده است.
گواهینامه گرفتید؟ در بخش نکته ها مواردی برای استفاده بهتر از خودرو و رانندگی صحیح تر را مطالعه کنید. این بخش به صورت هفتگی با مقالات ترجمه شده به روز می شود.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,195
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون
آقا خدا قوت
واقعا عالی
من برای اولین بار بود از این نوع سایت ها دیدن می کردم.کارتون قابل تقدیر است
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
اگر قصد دارید برای تعطیلات با خودروی شخصی تان به سفر بروید یا به مکان های پررفت و آمد سری بزنید، نگاهی به توصیه هایی که در زیر آمده است بندازید تا از خطرات ناشی از شلوغی راه ها در امان باشید. هنگام رانندگی در مسیرهای شلوغ باید توجه بیشتری به مسیر کرد و عادات رانندگی خطرناک را تغییر داد.
در این مقاله سعی داریم با چند توصیه، رانندگی در مسیرهای شلوغ را برایتان بی دردسر و راحت کنیم. اگر به تازگی رانندگی را آموخته اید، این توصیه برایتان بسیار مفید خواهد بود.

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
اگر روزی مجبور به رانندگی در برف شدید؛ کاملاً هوشیار باشید، سرعت وسیله نقلیه را کم کنید و کنترل اوضاع را بدست بگیرید. این سه، عناصر کلیدی رانندگی ایمن در برف هستند.
شایع ترین دلایل تصادفات ناشی از شرایط آب و هوایی در زمستان عبارتند از:
کاهش میدان دید یا میدان دید محدود
کاهش یا محدودیت نیروی رو به جلو
ترمزهای شدید روی جاده های لغزنده
ناتوانی در انتخاب صحیح سرعت مطابق با شرایط
انجام ندادن بررسی های لازم روی خودرو پیش از حرکت
انتخاب برنامه حرکت و مسیر های اشتباه
ناتوانی در انطباق با شرایط آب و هوایی
در فهرست زیر می تونید سایر نکته ها و راهنمایی های رانندگی ایمن در زمستان را بخوانید.

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
یکی از مشکلاتی که رانندگان تازه کار همیشه با آن مواجه هستند، این است که نمی دانند مقدار دقیق فاصله با خودرو جلویی باید چقدر باشد. راننده ها باید همیشه حواسشان به خودروی جلویی باشد؛ تا بتوانند در مواقع لازم توقف کنند، سرعتشان را کم کنند یا در صورت بروز حوادثی نظیر ریزش کوه در جاده از بروز حادثه برای سرنشینان خودرو جلوگیری کنند.
با توجه به اینکه سرعت و شرایط جاده دو عامل اساسی در تعیین میزان فاصله هستند، نمی توان به پرسش بالا جواب قطعی داد. اما در شرایط عادی، برای تعیین فاصله مناسب با خودروی جلویی از قانون سه ثانیه استفاده می شود.

قانون سه ثانیه چیست؟
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
کنترل خودرو با لاستیک پنچر یا ترکیده
پنچر شدن لاستیک در حین رانندگی می تواند منجر به یکی از بدترین تجربه های رانندگی شود، بویژه اگر این حادثه وقتی رخ دهد که با سرعت رانندگی می کنید. اما ترکیدن لاستیک حین رانندگی به شدت خطرناک است. دانستن این که در چنین مواقع حساسی باید چگونه عمل کرد، بسیار تعیین کننده است و حتی در شرایط خطرناک می تواند جان شما را هم نجات دهد.

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
آشنایی، نحوه استقرار و استفاده از اتومبیل
قبل از شروع به رانندگي اطلاع از عملكرد اتومبيل مورد استفاده بسيار ضروريست. آشنايي و تسلط به ابزارهاي کنترل، شما را به سوی رانندگی مطمئن و سالم هدایت میکند.برای رانندگی ایمن باید به تمامی وسایل هدایت و کنترل اتومبیل خودآشنایی و دسترسی داشته باشید.
باید نزدیک شدن و سوار شدن صحیح به اتومبیل،باز کردن درب و نشستن اصولی را بدانید.صندلی را در وضعیت مناسب قرار دهد(پشت سری خود را تنظیم کنید)به نحوی که به تمام ابزارهای هدایت و کنترل دسترسی داشته باشید.آشنایی کامل با گاز ، ترمز ، کلاج ، ترمز دستی،دنده،فرمان،چراغ راهنما،تنظیم صندلی و مطمئن شدن از بسته بودن دربها قبل از روشن نمودن اتومبیل و حرکت ضروریست .همچنین آشنایی با کلید برف پاک کن و کلید چراغها و دسته راهنما ونحوه روشن کردن صحیح اتومبیل نیز از ضروریات رانندگی است که در ادامه توضیحات بیشتری داده خواهد شد.

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
ده بررسی حیاتی برای خودروی شما
در این مقاله ده بررسی حیاتی برای نگهداری از خودرو و داشتن یک رانندگی ایمن و بدون نگرانی را خواهید خواند.
یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای کاهش ازکارافتادگی خودرو انجام دهید، بررسی های منظم است. علاوه بر معاینه های فنی معمول، ده مورد زیر را بطور مرتب چک کنید تا هم عمر ماشینتان بیشتر شود و هم رانندگی تان ایمن و بی دغدغه باشد.

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
هدایت و کنترل وسیله نقلیه
برای هدایت و کنترل وسیله نقلیه علاوه بر داشتن آمادگی باید از مهارت لازم نیز برخوردار باشید و این امر جز با تمرین حاصل نخواهد شد.علاوه برآن عوامل دیگری چون نور،شرایط مختلف آب و هوا راه،و وسیله نقلیه میتوانند بر رانندگی شما موثر باشند. در صورت مواجه با عوامل فوق تمرکز حواس و اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع می‌تواتند از خطرات احتمالی پیشگیری کند.

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
حق تقدم در عبور و مرور
حق تقدم عبور عبارت است از اولویت حق عبور وسیله نقلیه ای زودتر از وسایل نقلیه دیگر یا از پیاده‌ها و بالعکس . به عبارت دیگر اگر دو یا چند وسیله نقلیه در یک زمان بخواهنداز یک تقاطع عبور نمایند برخوردشان با یکدیگر قطعی است.بنابراین،مقررات خاصی برای حق تقدم عبور وسایل نقلیه تعیین شده است،که رعایت آن برای رانندگان اجباری است.در حق تقدم عبور تکلیف رانندگان به هنگام عبور از تقاطع‌ها،میدانها و گردشها با تعیین علائم ، تابلوها ، خط کشیها و فرمانهای پلیس مشخص می‌شود . باید دانست که فرمان پلیس بر تمام فرامین دیگر مقدم بوده و رعایت آن از طرف همه الزامی است که در زیر به نمونه ای از آنها اشاره می‌شود:

ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
صدا دادن دنده هنگام تعویض
سخت ترین حالت تعویض دنده برای تازه کارها از حالت دنده سه به حالت دنده دو دنده دادن میباشد که این سه حالت زیر عوامل صدا دادن دنده هستند:
۱) ناقص گرفتن کلاچ
۲ )بالا بودن دور موتور یا همان سرعت بالا و دنده ای که ما میدهیم کم باشد.
۳)دنده را در مسیر صحیح آن نمیریم (یعنی باید به صورتی که برای افزایش در مسیر صحیح میبریم همان مسیر را برگردیم و اوریب دنده را نکشیم).

لینک مطلب و آموزشهای بیشتر
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
احتمالاً شما هم در حین رانندگی چندین بار مجبور می شوید جهت آینه هایتان را عوض کنید تا هم نقاط کورتان را کاهش دهید و هم تسلط بیشتری روی مسیر و ترافیک داشته باشید. هرچند در نگاه اول این عادت روتین مفید به نظر می رسد، اما در عین حال می تواند موقعیت های خطرناکی هم ایجاد کند چون همه خودروها نقطه کور دارند. طبق اعلام اداره ملی ترافیک و ایمنی امریکا، هر ساله 630000 تصادف در جاده های این کشور به خاطر تعییر جهت آینه های خودرو رخ می دهد. با توجه به این آمار نیازی به گفتن نیست که برای انجام چنین کار ساده ای چقدر باید احتیاط کرد.

اما امروز روشی را برای تنظیم آینه های خودرو یاد می گیرید که نقاط کور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این روش که BGE نام دارد، علاوه بر کاهش نقاط کور از بازتاب آزاردهنده نور خودروهای عقبی در آینه های شما جلوگیری می کند.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
اگر در حال یادگیری رانندگی هستید یا قصد دارید رانندگی را به یکی از نزدیکانتان یاد بدهید، باید با آداب رانندگی آشنا شوید. چون به ندرت پیش می آید که در خیابان یا جاده تنها باشید، بسیار مهم است که در حین رانندگی حواستان به راننده های دیگر هم باشد. پس لیست زیر را بخوانید تا با کارهایی که قطعاً موجب آزار سایر راننده ها می شود، آشنا شوید.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
مطابق قوانین شما فقط باید از سمت راست سایر خودروهای درحال حرکت سبقت بگیرید. اما این قانون چهار استثنا دارد:
- اگر خودروی جلویی می خواهد به سمت راست بپیچد و شما هم بدون خطر می توانید به سمت چپ رفته و سبقت بگیرید. البته نباید وارد خط اتوبوس بشوید.
- اگر در لاینی که مخصوص گردش به چپ است می خواهید به سمت چپ بپیچید.
- اگر ترافیک به آرامی حرکت می کند اما صفی که شما در آن قرار دارید روان تر از صف سمت راست شماست.
- در خیابان های یک طرفه ای که ممکن است خودروها از هر دو طرف سبقت بگیرند.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
مطابق قوانین شما فقط باید از سمت چپ سایر خودروهای درحال حرکت سبقت بگیرید. اما این قانون چهار استثنا دارد:
- اگر خودروی جلویی می خواهد به سمت چپ بپیچد و شما هم بدون خطر می توانید به سمت راست رفته و سبقت بگیرید. البته نباید وارد خط اتوبوس بشوید.
- اگر در لاینی که مخصوص گردش به راست است می خواهید به سمت چپ بپیچید.
- اگر ترافیک به آرامی حرکت می کند اما صفی که شما در آن قرار دارید روان تر از صف سمت چپ شماست.
- در خیابان های یک طرفه ای که ممکن است خودروها از هر دو طرف سبقت بگیرند.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
پارک موازی به سبک حرفه ای ها
یکی از مهارت های رانندگی که برای با تجربه هم به اندازه راننده های تازه کار دشوار است، پارک موازی است. از آن دسته از راننده ها نباشید که از خیر جای پارک به خاطر ترس از پارک موازی می گذرید. پارک هفت مرحله ای زیر را یاد بگیرید و آن را چندبار تمرین کنید تا کاملاً مسلط شوید.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
سیستم خنک کننده خودرو
یک خودروی 4 سیلندر معمولی را فرض کنید که با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است. در موتور این خودرو هر یک دقیقه 4000 هزار انفجار کنترل شده ایجاد می شود که حاصل مشتعل شدن سوخت در هر سیلندر بوسیله شمع هاست. بدیهی است که این انفجارها مقدار زیادی گرما تولید می کنند که اگر کنترل نشود، می تواند در عرض چند دقیقه موتور را از بین ببرد. کنترل این درجه حرارت بالا وظیفه سیستم خنک کننده است.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
موتوری که دمای آن بیش از حد افزایش یابد به سرعت خراب می شود؛ بنابراین نگهداری از سیستم خنک کننده برای افزایش عمر موتور و عملکرد بدون نقص خود سیستم ضروری است.
مهمترین آیتم در نگهداری از سیستم خنک کننده تخلیه و دوباره پر کردن مایع خنک کننده به صورت دوره ای است. اهمیت این کار به این خاطر است که ضدیخ ها حاوی افرودنی هایی هستند که از خوردگی سیستم خنک کننده ماشین جلوگیری می کنند. هنگامی که چند نوع فلز در یک سیستم با هم بکار گرفته شوند، فرایند خوردگی تسریع می شود. خوردگی در سیستم خنک کننده خودرو باعث جمع شدن پوسته های فلز در لوله های رادیاتور و مسدود شدن آنها می شود که نتیجه آن گرم شدن بیش از حد خودرو است. مواد شیمیایی ضدخوردگ موجود در ضدیخ که مانع از این اتفاق می شوند طول عمر محدودی دارند.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
ماشینم استارت نمی زند؛ چکار کنم؟
در ماشین های پیشرفته امروزی امکان اینکه بعد از چرخاندن کلید ماشین استارت نزند، بسیار کمتر شده است. اما این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش می آید و وقتی پیش می آید بهتر است با برخی تست های اولیه و روش هایی که به ما کمک می کنند تا اشکال ماشین را پیدا و آن را حل کنیم، آشنایی داشته باشیم.
ادامه مطلب
 

ClickHooshmand

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2014
نوشته‌ها
208
لایک‌ها
42
سن
43
اگر ماشین در خیابان خراب شود،چکار باید کرد؟
اگر در حین رانندگی خودروتان مشکلی پیدا کرد، سعی کنید خودرو را سریعاً به سمت راست خیابان منتقل کنید؛ بویژه اگر در بزرگراه هستید. سپس خودرو را به بیرون از مسیر سایر راننده ها هل دهید و نکات ایمنی زیر را بخاطر داشته باشید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.
ادامه مطلب
 
بالا