برگزیده های پرشین تولز

اخباردنیای خودرو ...

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: مینی جزییات و تصاویری از جدیدترین مدل خود به نام پیس‌من (Paceman) را پیش از رونمایی این خودرو در نمایشگاه پاریس منتشر کرد. پیس‌من هفتمین مدل مینی است که با هدف ارائه رقیبی ارزانتر برای بیابانی‌های شهری لوکس نظیر رنج‌روور ایووک ساخته شده است.

پیس‌من بر اساس مدل کانتری‌من ساخته شده است اما با دو در کمتر ظاهری اسپرت‌تر دارد و برخلاف همه مدل‌های مینی، چراغ‌ عقبش پهن و به صورت افقی قرار داده شده است.

جلوی ماشین شبیه به کانتری من است است اما سقف کمی پایین‌تر آمده، گلگیرهای عقب عضلانی‌تر شده و برای اولین بار نام ماشین بر در پشت با حروفی از هم جدا نوشته شده است.

files_articles_mini_paceman_03[b4446b78fdf6fae1935ec1bc07f0fc01].jpg


مینی اعلام کرده است که این ماشین را برای کسانی ساخته که توجه بیشتری به طراحی دارند. خودرو برای چهار نفر جا دارد و دو صندلی عقب به صورت جداگانه قرار داده شده و کنسول وسط آن‌ها را از هم جدا می‌کند. مینی این کنسول را «ریل مرکزی» نامیده است و سرنشینان می‌توانند برخی وسایل خود، از جمله عینک و تلفن همراهشان را روی آن قرار دهند.

جای بار ماشین از ۳۵۰ لیتر در مدل کانتری‌من به ۳۳۰ لیتر کاهش یافته است. اما هنوز جای کافی برای قراردادن چمدان یا دوچرخه تاشو وجود دارد و می‌توان با خواباندن صندلی‌ها جای بار را به ۱۰۸۰ لیتر افزایش داد.

files_articles_mini_paceman_01[5f23762a072753d7f622e14512d56bb9].jpg


صندلی‌های اسپرت برای سرنشینان جلو و سیستم تهویه مطبوع به صورت استاندارد روی خودرو نصب می‌شود اما فهرستی بلندی از امکانات سفارشی برای این خودرو وجود دارد.

چهار موتور برای خودرو در نظر گرفته شده است. موتورهای بنزینی برای مدل‌های کوپر و کوپر اس و موتورهای دیزل برای کوپر دی و کوپر اس دی قدرتی بین ۱۱۲ تا ۱۸۴ اسب بخار دارند. همه این موتورها به طور استاندارد به یک جعبه دنده شش سرعته دستی وصل می‌شود و می‌توان جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک را برای آن‌ها سفارش داد.

اولین مدل‌های پیس‌من از بهار آینده به فروش می‌رسد و مینی اعلام کرده که کمی بعد‌تر مدل تقویت شده جان کوپر ورکز را هم از این مدل خواهد ساخت. عکس های بیشتر را در khodroreview.com بینید.
 
Last edited:

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
اینام دیگه راهشو یاد گرفتن. هر وقت میخوان یه چیزی رو گرون کنن یه دفعه قیمتشو دو برابر میکنن بعد 30-40 درصد میارن پایین همه خوشحال میشن.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
لوگان 2013 که تا چندماه پیش تست های جاده ای خود را می گذراند، اگرچه به لحاظ ظاهری به غیر از درب ها، تفاوت های زیادی با گذشته دارد اما هنوز هم بگونه ای طراحی شده که طیف زیادی از مشتریان را به سمت خود جذب کند. چراغ های جدید جلو به همراه جلوپنجره ای بزرگ و سپر جدید همگی چهره ای خشن تر برای لوگان به ارمغان آورده اند تا شاید همه ایراداتی که مشتریان به ظاهر ساده و بی هیجان آن داشتند در مدل های جدید دیگر به فراموشی بسپارند. همچنین به نظر می رسد چراغ های جدید عقب اگر با حوصله بیشتری طراحی می شد ظاهر کلی خودرو تناسب بیشتری داشت.

در نمای درونی نیز داچیا از طراحی به روزتری بهره گرفته که با وجود صفحه کیلومتر جدید، نمایشگر دیجیتالی کنسول و دو دکمه قرار گرفته در طرفین فرمان خودرو می تواند اندکی از میانگین سنی مشتریان لوگان بکاهد! هنوز معلوم نیست که طراحان داخلی چه اصراری بر قرار گرفتن دکمه های شیشه های برقی لوگان در کنسول وسط دارند؛ شاید برای خالی نیودن کنسول بوده!

خوشبختانه بخت با داچیا یار بود چرا که قبل از عرضه فیس لیفت ایرانی تندر که احتمالا آبروی جهانی داچیا را با تهدید مواجه می کرد، توانست مدل های 2013 داچیا لوگان را معرفی کند تا اگر خدایی نکرده فیس لیفت تندر راهی برخی کشورهای خاص دیگر هم شد همه او را به عنوان نسل قبلی لوگان بشناسند نه یک مدل جدید!

1840202523215099154(1).jpg

1189436103982180054.jpg
20021224051167970662.jpg
20679717571823827610.jpg
738063859148134202.jpg
1774811361677853639(1).jpg
 
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
189
لایک‌ها
151
سلام و خسته نباشید به همه
من با حدود 10-12 تومن میخامی ماشین بگیرم
یکی از ماشینایی که رفته تو مخم فولکس گل هستش
میخام ببینم این ماشین (ک دیگه نوش تولید نمیشه ) چه جور ماشینیه(اگه قیمتشو دارین ک چه بهتر)؟
راهنماییم کنین لطفا ک اصلن خرید این ماشین ب صرفه یا نه؟
مرسی

از لگنهای ساخت وطن بسیار بسیار بهتر است
با خرید این ماشین درود به شرف کارخانه فولوکس میفرستی
با 10 ملیون گیرت نمیاد باید 13-14 تا تو جیبت باشه
 

baris manco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2011
نوشته‌ها
825
لایک‌ها
115
محل سکونت
iN thE Fu**iNg Hell
درود....
از نظر فنی سالم و سلامت...میتونید تست کنید
ظاهری: چند تا لکه داره......تصادف و دور رنگ و اینا نداره.......
قیمت :16(قیمتی که یه میکانیک هوندا باز گذاشته)( چون از نظر فنی واقعا سالم هست...هنوزم که هنوزه سواریش خیلی بهتره از این مونتاژیهای......)
.....رینگ هم جدیدا انداخته شده به خاطر یه مراسم عروسی...رینگ ها 17 با جاپیج 114 میباشد...
تصاویر...


اینم همون رینگی که گفتم
 

mentiroso

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,841
لایک‌ها
57
محل سکونت
تهران
ایول ...تمیزه...خوب بفروشین..
 

baris manco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2011
نوشته‌ها
825
لایک‌ها
115
محل سکونت
iN thE Fu**iNg Hell
قربانت فعلا پول لازمیم
گذاشتیم بره فروش....اگه پول جور بشه ار فروشش منصرف میشیم....امیدوارم پول جور بشه و منطرف بشه برادرم..چون حیفه
 

baris manco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2011
نوشته‌ها
825
لایک‌ها
115
محل سکونت
iN thE Fu**iNg Hell
آخه بالایی تو چه میفهمی از آکورد و ماشین های آمریکایی و ژاپنی...
تو حالا حالا باید 405 سوارشی....شتر سواری کنی.........
حیف که آشنایی:دی
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: لکسوس در نمایشگاه خودرو پاریس نسل بعدی مدل IS خود را در قالب یک کانسپت کوپه نمایش می‌دهد. این کانسپت نامش LF-CC است و هم‌اندازه ب ام و سری ۳ کوپه است. در این کانسپت نمونه کوچک‌تری از سیستم هیبرید لکسوس نیز نمایش داده می‌شود.

لکسوس به زودی مدلی از نسل جدید IS را برمبنای این کانسپت تولید خواهد کرد. اولین خودروی نسل جدید یک سدان چهاردر است که قرار است سال آینده عرضه شود. این مدل جدید اشتراک زیادی به سری جدید GS دارد که به تازگی به بازار آمده است. در طول سال‌های آینده مدل کوپه و کانورتیبل IS هم به بازار عرضه خواهد شد.

files_articles_LFCC_04_hp[995fa1657f2122e528c7266dd0e63ae4].jpg



سیستم هیبریدی که در این ماشین به کار رفته قرار است برای اولین بار در مدل‌های IS به کار گرفته شود. مدل GS هم از همین سیستم هیبرید استفاده خواهد کرد. در این سیستم یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر آتکینسون به یک موتور الکتریکی و یک باتری بادوام وصل خواهد شد. هدف لکسوس این است که با این سیستم میزان آلودگی دی اکسید کربن ماشین را به زیر صد گرم در هر کیلومتر کاهش دهد که در این صورت IS پاک‌ترین خودرو در کلاس خود خواهد بود.

لکسوس اطلاعاتی درباره کارایی موتور این ماشین ارائه نکرده است اما احتمال داده می‌شود قدرت موتور این ماشین بیشتر از دویست اسب بخار باشد.

در طراحی این لکسوس جدید، طراحان از خطوط و مشخصات کانسپت LF-LC پیروی کرده‌اند که قرار است مبنایی برای نسل جدید خودروهای لکسوس باشد. مهمترین مشخصه این طرح جلوپنجره ماشین است که بیشتر سطح جلوی ماشین را می‌پوشاند. باله‌های کوچکی که جلوی چرخ عقب ماشین قرارگرفته است هم از دیگر مشخصات این طرح است.

برای دیدن داخل ماشین باید تا آغاز نمایشگاه پاریس صبر کرد اما لکسوس گفته است که این کانسپت هم در داخل خود شیوه طراحی نسل بعدی خودروهای لکسوس را نمایش خواهد داد. تصاویر بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت Khodroreview: مازراتی در نمایشگاه پاریس همزمان با اعلام نام دو مدل جدید از برنامه خود برای افزایش ظرفیت تولید از شش هزار به پنجاه هزار دستگاه تا سه سال دیگر خبر داد.

دو مدل جدید نقش مهمی در افزایش تولید مازراتی خواهند داشت. مازراتی برای مدل اول، که شاسی بلند است و در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه می‌شود، نام لوانته (Levante) را برگزیده است. این ماشین براساس کانسپت کوبنگ ساخته می‌شود که در نمایشگاه فرانکفورت در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد.

این خودرو از نظر فنی اشتراک زیادی با مدل‌های جیپ خواهد داشت و مازراتی آن را در آمریکا و در یکی از کارخانه‌های گروه کرایسلر می‌سازد.

files_articles_maserati-ghibli_III[4784df27ec56f08b153e739177cb3d53].jpg


لوانته به زبان ایتالیایی به معنی شرق است. مازراتی اعلام کرده دلیل انتخاب این نام یادآوری سال‌های اولیه تاسیس این کارخانه است. هنگامی که برادران مازراتی در سال ۱۹۱۹ بعد از رونق گرفتن کارشان به کارخانه جدیدی در «ویا امیلیا لوانته» در بولونا ایتالیا رفتند. مازراتی تا سال ۱۹۳۹ در این کارخانه تولید می‌شد و سپس کارخانه به شهر مودنا منتقل شد.

files_articles_maserati-levanteh[68933b835d03fe52ba76d1f89f4970a0].jpg

کانسپت کوبنگ ۲۰۱۱


مازراتی همچنین نام سدان جدیدش را هم اعلام کرد. این سدان چهار در که احتمالاً در یکی از نمایشگاه‌های خودروی ژنو یا شانگهای رونمایی خواهد شد، گیبلی نام دارد.

گیبلی نامی آشنا برای مازراتی است. این کارخانه در سال ۱۹۶۷ یک خودرو دو نفره جی‌تی به این نام را با موتور هشت سیلندر به بازار فرستاد. گیبلی را «جورجتو جوجارو» در استودیوی گیا طراحی کرده بود و رقیبی جدی برای فراری دایتونا و لامبورگینی میورا بود. مازراتی تا سال ۱۹۷۳ حدود ۱۳۰۰ دستگاه از انواع مختلف این مدل ساخت.

files_articles_maserati-ghibli_I[c4da540d8119b0f0e02bf22dde975004].jpg


کارخانه ایتالیایی دوباره در سال ۱۹۹۲ نام گیبلی را به محصولاتش اضافه کرد. این بار گیبلی یک کوپه دو در چهار نفره بود که با موتوری شش سیلندر ۲ لیتری در اروپا و ۲.۸ لیتری و با قدرت ۳۰۶ اسب بخار برای بازارهای جهانی به مدت پنج سال ساخته شد. در سال ۱۹۹۵ مازراتی در واکنش به فروش کم این مدل، نمونه مسابقه‌ای از آن را به نام «گیبلی اوپن کاپ» ساخت که اکنون یکی از خودروهای مشهور کلکسیونی جهان است.

گیبلی نام بادی گرم است که در صحرای آفریقا و بیشتر در لیبی می‌وزد. نام دیگر این باد شیروکو است. نامی که فولکس‌واگن برای هچ‌بک سریع خود انتخاب کرده است.

files_articles_Maserati-ghibli_II[1d4fa5ebeb840e4305c34ae4e04f2cfb].jpg

مازراتی گیبلی اوپن کاپ


گیبلی اما اکنون سدان چهار در کوچکی خواهد بود که در کنار مدل «کواتروپورته»، با مارک‌های لوکس آلمانی رقابت خواهد کرد. عکس بالای این مقاله ایده‌ای از ظاهر این ماشین است که براساس اطلاعات موجود از ماشین کشیده شده است. مازراتی همچنین اعلام کرد حدود چهار ماه دیگر و در پنجاهمین سالگرد ساخت مدل کواتروپورته، نسل جدید این مدل را در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد کرد.


files_articles_Maserati-qp[1add0ccd34912e7a3d594e6493c602b6].jpg


ایده‌ای از نسل جدید کواتروپورته


هر دو مدل در کارخانه جدید مازراتی در اطراف تورین ساخته می‌شود. مازراتی این کارخانه را سه سال پیش از «برتونه» خرید.

مازراتی پیش‌بینی می‌کند سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دستگاه از مدل لوانته، بیست هزار دستگاه از مدل گیبلی و ۱۲ هزار دستگاه کواتروپورته تولید کند. مدل‌های گرن توریزمو و گرن کاربریو هم ظرفیت تولید این کارخانه ایتالیایی را به پنجاه هزار دستگاه در سال می‌رساند. khodroreview.com
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: بعد از ماه‌ها انتظار جگوار در نمایشگاه پاریس تازه‌ترین مدل خود، اف-تایپ را رونمایی کرد. این مدل که جگوار آن را جانشینی برای مدل افسانه‌ای ائی-تایپ می‌خواند از بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد.

جگوار ابتدا مدل کانورتیبل و هجده ماه بعد مدل کوپه اف-تایپ را تولید خواهد کرد. در بازار خودروهای اسپرت، اف-تایپ هم از نظر ابعاد و هم از نظر قیمت بین پورشه باکستر و پورشه ۹۱۱ قرار می‌گیرد و جگوار امیدوار است بتواند خریداران هر دو مدل را به سمت خود جلب کند.

دو موتور شش سیلندر سه لیتری و هشت سیلندر پنج لیتری برای این خودر در نظر گرفته شده است. نیروی همه موتورها از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

files_articles_F-TYPE_02[78c33b5fe7e8cfa848a8559ecc7dea5d].jpg


موتور شش سیلندر با دو قدرت ۳۴۰ و ۳۸۰ اسب بخار عرضه می‌شود. شتاب صفر تا صد مدل قوی‌تر ۴.۹ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۷۵ کیلومتر در ساعت است. شتاب مدل ضعیفتر ۵.۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است اما به جای ۲۱۳ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر، ۲۰۹ گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند.

قوی‌ترین مدل اف-تایپ اس است که موتور هشت سیلندرش ۴۹۵ اسب بخار تولید می‌کند و شتابش ۴.۳ ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

کانسپتی که اف-تایپ براساس آن ساخته شد نیروی محرکه هیبرید داشت. اما جگوار قصد ندارد از ابتدا مدل هیبرید اف-تایپ را به بازار عرضه کند. گرچه کارخانه قول داده که هرسال یک مدل جدید از اف-تایپ را به بازار بفرستد و در این صورت عرضه یک هیبرید دور از انتظار نیست.

files_articles_F-TYPE_03[0a089282b5210c4b4aa05bcc3cac912f].jpg


از نظر ظاهری، اف‌-تایپ بسیار به کانسپت C-X16 که مبنای ساخت این خودروی اسپرت بود، وفادار مانده است. جگوار در تصمیمی انقلابی، جلوپنجره بیضی همیشگی خود را با جلوپنجره‌ای چهارگوش و مدرن عوض کرده است. این جلوپنجره سیاه است که وسطش پنلی پلاستیکی به همین رنگ گذاشته شده است. چراغ‌ها کشیده به سمت داخل خودرو است و نواری از لامپ‌های ال‌ائی‌دی در کنارش قرارداده شده است.

پلتفرم اف-تایپ نمونه کوچکتری از پلتفرم برادر بزرگترش، XK است. این پلتفرم یکپارچه است و تماماً از آلومینیوم ساخته شده تا هم سبک و هم محکم باشد. مهندسان جگوار این شاسی را دستکاری کرده‌اند تا ماشین تند و تیزتر باشد.

جگوار می‌گوید با اف-تایپ می‌خواهد بعد از ۷۵ سال به بازار خودروهای اسپرت برگردد. بازاری که کارخانه انگلیسی آن را سرزمین مادری خود می‌خواند. بازار خودروهای اسپرت بازار بزرگی نیست. اگر جگوار بتواند بیست هزار دستگاه از دو مدل XK و F-Type تولید کند، پروژه ساخت این خودروها موفقیت آمیز خواهد بود. اما موفقیت این مدل برای جگوار ارزش بیشتری دارد. جگوار امیدوار است با این خودرو اعتبار مارک خود را هر چه بیشتر کند و از این اعتبار برای عرضه مدل‌های بیشتر و شاید یک خودروی بیابانی استفاده کند. عکسهای بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
چقد بیریخته
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
nf00152404-1.jpg




پراید 13 تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: پورشه با رونمایی از کانسپت پانامرا اسپورت توریزمو در نمایشگاه خودرو پاریس یک قدم به ساخت یک مدل استیشن نزدیک‌تر شد.

شایعه ساخت یک استیشن توسط پورشه مدت‌ها بود که در محافل خودروسازی شنیده می‌شد. مخصوصاً بعد از اینکه مرسدس بنز مدل استیشنی از CLS به بازار فرستاد، انگیزه پورشه برای حضور در این بازار بیشتر هم شد.

در ظاهر این کانسپت بسیار به مدل پانامرا شبیه است و برخلاف پانامرا، که ابعاد و تناسبش با انتقاد‌هایی روبرو شد، این کانسپت ابعادی زیبا‌تر دارد و شخصیتش به یک پورشه نزدیک‌تر است. شاید بتوان آن را به یک کاین کوتاه‌تر و جمع‌ و جورتر تشبیه کرد تا یک پانامرا استیشن.

طول ماشین ۴۹۵۰ میلی‌متر، عرضش ۱۹۹۰ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۴۰۱ میلی‌متر است که تقریباً با مرسدس بنز سی‌ال‌اس شوتینگ بریک (۴۹۵۶ در ۱۸۸۱ در ۱۴۱۳) هم‌اندازه ولی پهن‌تر است.

files_articles_Panamera-Sport-Turismo-_11[078baac6d8f160323c39214e1cc9098a].jpg


اسپورت توریزمو از نسل تازه‌ای از سیستم هیبریدی نیرو می‌گیرد که بر روی مدل هیبرید پانامرا اس نصب شده است. ترکیبی از یک موتور بنزینی شش سیلندر که براساس موتوری از آئودی ساخته شده است و یک موتور الکتریکی ۹۵ اسب بخاری در مجموع ۴۱۶ اسب بخار نیرو برای این ماشین تولید می‌کند. این نیرو کافی است تا کمتر از شش ثانیه اسپورت توریزمو را از سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

مصرف سوخت ماشین تنها ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان تولید آلودگی آن هم ۸۲ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر اعلام شده است.

باتری‌های استفاده شده در اسپورت توریزمو لیتیوم-یون است که از باتری‌های نیکلی فعلی عمل‌کرد بهتری دارد. باتری‌ها را می‌توان به طور مستقیم با برق خانگی شارژ کرد و شارژ کامل ۲.۵ ساعت وقت می‌گیرد.

ماشین به طور عادی با قوای محرکه الکتریکی حرکت می‌کند. با توان باتری‌ها پانامرا اسپورت توریزمو می‌توان ۳۰ کیلومتر حرکت کند و تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. راننده در هر لحظه می‌تواند با فشار دادن دکمه‌ای روی فرمان موتور بنزینی را روشن کند.

files_articles_Panamera-Sport-Turismo-_12[7ac3980bf8760bab65d54d2fd93a0753].jpg


طراحی داخل پانامرا اسپورت توریزمو بدون شک انقلابی‌تر از نمای بیرونی آن است. طراحان پورشه به جای نمایشگر‌های سه گانه جلوی راننده، از یک صفحه نمایش یک‌پارچه بزرگ TFT استفاده کرده‌اند. اگر چه پورشه به احتمال زیاد قصد ندارد به این راحتی پیشینه و سابقه‌اش را فراموش کند و احتمالاً نمایشگر‌های سه‌گانه خود را به طور دیجیتالی در این صفحه بازسازی خواهد کرد.

راننده در این صفحه نمایش به تمام اطلاعات مورد نیاز خودرو دسترسی دارد و می‌تواند آن‌ها را به سلیقه خود در صفحه تغییر دهد. در ساخت بقیه بخش‌های خودرو پورشه از روشی مینیمالیستی استفاده کرده است و توجه به جزییات تا حدی است که ممکن است آنچه در داخل این کانسپت دیده می‌شود همانی باشد که قرار است در مدل تولید انبوه استفاده شود.

پورشه همراه با این کانسپت امکانات دیجیتالی تازه‌ای هم عرضه کرده است. از جمله اپ‌هایی برای تلفن‌های همراه که با آن می‌توان اطلاعات خودرو را دریافت و مدیریت کرد. مثلاً می‌توان با کمک تلفن مقدار شارژ باتری‌ها را دید و از همان طریق دستور شارژ باتری‌ها را داد.

مدیران پورشه در حاشیه نمایشگاه پاریس به خبرنگاران گفته‌اند در کلینیک‌هایی تحقیقاتی در آمریکای شمالی و چین مشغول بررسی واکنش خریداران به چنین مدلی هستند و به زودی تصمیم نهایی درباره ساخت این مدل اعلام خواهد شد.

بعد از ساخت مدل کاین، بسیاری از طرفداران پورشه از این مارک آلمانی انتقاد کردند که با ورود به بازارهای دیگر به جز خودروهای اسپرت ناب بودن این مارک به خطر افتاده است. بعد از کاین، با‌عرضه پانامرا به نظر می‌رسد این انتقاد‌ها به جایی نخواهد رسید و مدیران پورشه برای افزایش فروش و رسیدن به سطح تولید دویست هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۱۵ حاضرند به هر بازاری وارد شوند. عکسهای بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت خودرو: سوزوکی با معرفی کانسپت اس-کراس در نمایشگاه خودرو پاریس اعلام کرد به زودی یک کراس‌اوور (شاسی‌بلند‌ کوچک) به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود رقیبی جدی برای نیسان قشقایی، فورد کوگا و فولکس‌واگن تیگوان است.

این کارخانه ژاپنی را می‌توان بنیانگذار ساخت شاسی‌بلندهای کوچک نامید. این کارخانه در ۱۹۷۰ میلادی با ساخت مدل جیمی به سازنده دو دیفرانسیل‌های کوچک مشهور شد و در سال ۲۰۰۶ هم مدل SX4 را همراه با فیات به بازار عرضه کرد که انتخابی متفاوت برای کسانی بود که آسایش رانندگی در شهر را با توانایی‌هایی خارج از جاده در یک خودرو جستجو می‌کردند.

files_articles_7917Suzuki-S-Cross_Concept__02[e6e9d5452c2b87c18eea67a99c120b16].jpg


اما SX4 خودرویی کوچک و بینابین بود که با ورود مدل‌های جدید به بازار بیابانی‌های کوچک رفته‌رفته توان رقابت را از دست داد. از طرف دیگر برعکس بازار خودروهای سواری، بازار کراس‌اوور‌ها نه تنها در اروپا بلکه در چین و بازارهای دیگر در حال رشد است و سوزوکی می‌خواهد با ساخت مدلی جدید که بزرگ‌تر از SX4 باشد با تمام قوا در کلاس C رقابت کند.

از نظر ظاهری، کانسپت S-Cross بسیار اسپورتی تر از SX4 است و می‌توان خطوط آن را با رنج‌روور ایووک مقایسه کرد. سوزوکی که به ساخت خودروهای کوچک اما جادار مشهور است، حداکثر استفاده را از تخصصش کرده و می‌گوید بزرگترین جای بار در بین رقیبان در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

تمرکز در طراحی بر آسایش سرنشینان است. طول ماشین ۴۳۱۰ میلی‌متر، عرضش ۱۸۴۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۶۰۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو چرخ ۲۶۰۰ میلی‌متر است.

files_articles_571172Suzuki-S-Cross_Concept__03[1c03ed47c7538f433cbcd613a02f53aa].jpg


کانسپت با رنگ سبز متالیک، سپرهای آب کروم داده شده، لاستیک‌های پهن ۲۳۵/۵۵ و چراغ‌های ال ائی‌ دی بسیار زیبا است اما خطوط اصلی مدلی که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد چندان با این کانسپت متفاوت نخواهد بود.

سوزوکی جزییات فنی این مدل جدید را منتشر نکرده است اما گفته این خودرو دارای کمترین مقدار دی اکسید کربن را در بین رقبایش تولید خواهد کرد.

سوزوکی اعلام کرده در چهار سال آینده هر سال یک کراس‌اوور جدید به بازار عرضه کند. به همین دلیل به احتمال زیاد سوزوکی یک مدل اسپرت هم از این خودروی جدید خواهد ساخت و مدل دیگر به احتمال زیاد جانشین SX4 خواهد بود. عکس های بیشتر از سوزوکی اس-کراس را اینجا ببینید.
 
بالا