برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
ادامه بررسی مادربرد ASUS X99-Deluxe

نگاه نزدیک: پردازنده، سیستم توان پردازنده


مادربرد Asus X99-Deluxe از سوکت جدید پردازنده اینتل تحت عنوان LGA2011-v3 که شباهت های بسیاری به سوکت LGA2011 دارد بهره می برد و با تمامی پردازنده های نسل چهارم (و نسل پنجم در آینده) سری Core اینتل با عنوان Haswell-E من جمله 5960X، 5930K و 5820K با هشت و شش هسته پردازشی (شانزده و دوازده هسته مجازی) سازگار می باشد. بد نیست اشاره کنیم با وجود تعداد پین های برابر این سوکت و سوکت LGA2011 پردازنده های Sandy bridge-E و Ivy Bridge-E قابل نصب بروی سوکت LGA2011-v3 نمی باشند! در هر صورت سوکت پردازنده LGA2011-v3 مادربرد X99-Deluxe نیز ساخت کمپانی Foxconn بوده و در این مورد انتظار می رفت کمپانی اسوس همچون مادربرد Rampage V Extreme از سوکت Lotes که کیفیت ساخت بالاتری دارد استفاده کند. بهر شکل این موضوع قابل اغماض و چشم پوشی می باشد!



ASUS-X99-Deluxe-%2822%29.jpg




در مورد سوکت پردازنده X99-Deluxe بحث تنها به اینجا ختم نمی شود و موضوع دیگری تحت عنوان OC Socket مطرح می گردد که پیش تر در توضیحات جعبه مادربرد نیز اشاره کوتاهی به آن داشتیم! اما این موضوع از کجا نشات گرفته و دلیل آن چیست؟ همان طور که اطلاع دارید پردازنده های Haswell-E از توان مصرفی بالای 140 وات برخوردار بوده و این میزان هنگام اورکلاکینگ نیز بصورت تصاعدی افزایش می یابد. در حالت استاندارد سوکت LGA2011-v3 تعداد پین های کمتری (بطور دقیق تر 48 پین) نسبت به پدهای موجود بروی پردازنده های Haswell-E دارا می باشد، این موضوع هنگام اورکلاک حافظه ها و خصوصا پردازنده بسیار تاثیر گذار بوده و از پتانسیل یا قابلیت اورکلاک مادربرد بشدت می کاهد. از این رو کمپانی اسوس برای حل این مشکل 39 پین مهم در تامین جریان مورد نیاز پردازنده و کنترولر حافظه ها را در سوکت جدید خود لحاظ کرده و تعداد پین های OC Socket از این طریق به 2015 پین افزایش یافته است. تاثیر این موضوع را می توان در اورکلاک بهتر پردازنده و حافظه های DDR4 با ولتاژ مورد نیاز به مراتب کمتر و همچنین کاهش زمان تاخیر و البته بهبود کارایی حافظه های DDR4 به عینه ملاحظه کرد!



ASUS-X99-Deluxe-%2823%29.jpg




شاید مهم ترین بخش یک مادربرد، سیستم مدیریت توان پردازنده مرکزی بعنوان قلب تپنده آن می باشد که بیشترین تمرکز و توجه سازندگان مادربرد را همواره معطوف خود ساخته است. در این بخش با توجه به توان مصرفی بالای پردازنده های Haswell-E نیاز به سیستم مدیریت توان قدرتمند بیش از پیش احساس شده و کمپانی اسوس نیز همچون گذشته در این بخش از تکنولوژی های خاص خود بهره برده است. پیش از بررسی و کالبد شکافی اجزای این بخش بد نیست نیم نگاهی به عملکرد اصلی PWM یا مدار رگلاتور توان پردازنده داشته باشیم. وظیفه اصلی سیستم مدیریت توان پردازنده، تغذیه پردازنده مرکزی و اجزای داخلی آن نظیر (Uncore, IMC, IO, …) می باشد که در این روند جریان دریافتی از یک یا دو کانکتور 8 پین E-ATX پس از طی مراحل مختلف به ولتاژی با معیارهای مورد نیاز پردازنده مرکزی تبدیل می گردد. رنج این ولتاژ برای پردازنده های با معماری مختلف ممکن است متفاوت باشد ولی عموما بین 0.800 الی 1.200 ولت تعیین می گردد. در این بخش علاوه بر میزان ولتاژ خروجی سیستم توان مولفه دیگری نیز تحت عنوان کیفیت و ثبات ولتاژ خروجی مطرح می گردد، اینکه ولتاژ پردازنده مرکزی تا چه حد تمیز بوده و تحت لود و پردازش های سنگین دراپ ولتاژ آن تا چه میزان است؟ تمامی این موارد در پایداری کامل سیستم تاثیر بسزایی دارد.

در هر صورت کمپانی اسوس برای مادربرد X99-Deluxe سیستم مدیریت توان قدرتمند 8 فاز از نوع دیجیتالی تحت عنوان DIGI+، تکنولوژی اختصاصی کمپانی اسوس که با مشخصات Intel® VRD12.5 سازگاری کامل دارد برای تغذیه پردازنده مرکزی و 4 فاز دیجیتالی نیز برای تغذیه حافظه های DDR4 در نظر گرفته است، یک تراشه کنترولر دیجیتالی نیز تحت عنوان DIGI+ ASP1257 بر عملکرد کلی سیستم مدیریت توان نظارت خواهد داشت. از مزیت های سیستم مدیریت توان دیجیتالی نسبت به آنالوگ علاوه بر پایداری و ثبات بالا قابلیت Optimze یا بهینه سازی مولفه ای مرتبط با آن می باشد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. این موضوع نقش پر رنگی در کاهش مصرف انرژی سیستم یا افزایش راندمان کاری آن در شرایط خاص مانند اکستریم اورکلاکینگ خواهند داشت.



ASUS-X99-Deluxe-%2820%29.jpg




اجزای اصلی سیستم مدیریت توان پردازنده را آی سی مجتمع IR3550M PowIRstage ساخت کمپانی International Rectifier تشکیل می دهد که در واقع شامل یک ماسفتHigh Side بهمراه دو ماسفتLow Side و Driver IC در یک پکیج می باشد، این موضوع تاثیر بسیاری در افزایش کارایی و بازدهی این آی سی داشته و حرارت کمتری نیز تولید می کند. علاوه بر این موضوع آنچه که باعث شده کمپانی اسوس این نوع آی سی را برای سیستم مدیریت توان محصولات خود انتخاب کند بازدهی بسیار بالای آن خصوصا هنگام اورکلاکینگ می باشد که این میزان تا 94% افزایش می یابد. البته نباید سازگاری بهتر این نوع آی سی ها را نیز با چیپ کنترولر بخش PWM فراموش کرد. پروسه برق رسانی به پردازنده مرکزی و صاف کردن ولتاژ توسط چوک های با هسته فریت (Ferrite Core) و خازن های جامد ژاپنی با عمر مفید بالغ بر 5 هزار ساعت تکمیل می گردد. جریان مورد نیاز پردازنده مرکزی نیز توسط یک کانکتور 8 پین 12 ولت E-ATX که پشت هیت سینک PWM پردازنده قرار دارد تامین می گردد. بخش کولینگ یا خنک کننده سیستم مدیریت توان پردازنده نیز از دو هیت سینک حجیم مشکی تشکیل شده که بوسیله بک پلیت فلزی به مادربرد پیچ شده اند. این دو هیت سینک نیز از طریق هیت پایپی به یکدیگر متصل شده اند که این اتصال در دفع حرارت بهتر این بخش می تواند بسیار موثر باشد. البته یکی از هیت سینک ها که مربوط به سیستم مدیریت توان حافظه ها می باشد زیر پوشش سفید رنگ بخش پورت های I/O قرار گرفته و بسختی قابل رویت می باشد.

نکته قابل توجه دیگر در این بخش محل و نحوه قرار گیری باطری مربوط به حافظه CMOS می باشد که بصورت ایستاده یا عمودی در نزدیک ترین فاصله ممکن نسبت به پردازنده واقع شده است. البته دلیل این موضوع کمبود فضای کافی در سطح مادربرد بوده و نمی توان به کمپانی اسوس خرده گرفت ولی اکستریم اورکلاکرها هنگام عایق بندی مادربرد جهت اورکلاکینگ به مشکل خواهند خورد و بایستی توجه ویژه ای به آن داشته باشند.



ASUS-X99-Deluxe-%2833%29.jpg



نگاه نزدیک: حافظه ها، شکاف های توسعه، سیستم صوتی


مادربرد Asus X99-Deluxe بواسطه هشت اسلات حافظه که همانند پلتفرم X79 چهار اسلات در سمت راست و چهار اسلات در سمت چپ سوکت پردازنده واقع شده اند، قابلیت پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه سریع DDR4 با فرکانس کاری 2133 مگاهرتز بصورت پیش فرض و 3200+ مگاهرتز در حالت OC یا اورکلاک را دارا می باشد. قابل ذکر است پروفایل Intel Extreme Memory Profile 2.0 یا همان XMP 2.0 نیز برای حافظه های DDR4 قابل پشتیبانی می باشد. در کنار OC Socket تکنولوژی انحصاری کمپانی اسوس با عنوان T-Topology با کاهش نویز و انعکاس سیگنال های مربوط به چرخه (circuit) حافظه ها باعث بهبود قابلیت اورکلاک حافظه های DDR4 می گردد. بعنوان توضیح تکمیلی می توان اشاره کرد در این حالت اسلات ها حافظه نزدیک تر به پردازنده در هر کانال از اولویت و اهمیت بالاتری نسبت به اسلات های دور تر برخوردار بوده و این موضوع ضمن کنترل بهتر حافظه ها اجازه می دهد تا از پتانسیل اورکلاک حافظه های DDR4 خود بطور کامل بهره مند شوید!

اسلات های حافظه با رنگ مشکی و خاکستری متمایز شده که کانال اول با رنگ خاکستری و با کد های DIMM_A1، DIMM_B1، DIMM_C1، DIMM_D1 مشخص شده اند و در صورت نصب 4 ماژول حافظه کاربران باید از این اسلات ها استفاده نمایند. اسلات های با رنگ مشکی نیز برای نصب ماژول های حافظه کانال دوم لحاظ شده اند.



ASUS-X99-Deluxe-%2827%29.jpg


ASUS-X99-Deluxe-%2839%29.jpg




بخاطر دارید در ابتدای بررسی و جزئیات پردازنده های Haswell-E اشاره گردید که این سری از پردازنده های اینتل یعنی Core i7 5960X بهمراه Core i7 5930K تا 40 لنز PCI-E و پردازنده Core i7 5820K تا 28 لنز PCI-E یا مسیر گرافیکی جهت نصب کارت های گرافیکی بصورت Multi GPU در اختیار مادربرد قرار می دهند. مادربرد Asus X99-Deluxe نیز از پنج اسلات PCI-E نسل سوم یا Gen 3.0 همراه با یک اسلات PCI-E X4 نسل دوم (Gen 2.0) جهت نصب ابزارهای توسعه بهره می برد که از این تعداد اسلات PCI-E Gen 3.0 تنها دو اسلات در مود کامل X16 توانایی فعالیت داشته و سه اسلات دیگر ماکزیمم در مورد X8 فعالیت خواهند کرد. قبل از آنکه به پیکربندی کارت های گرافیکی در حالت Multi GPU بپردازیم باید اشاره کنیم اسلات اول PCI-E که با رنگ خاکستری مشخص شده برای نصب کارت گرافیکی در حالت تک کارت (Single GPU) توصیه می گردد.
با وجود پنج اسلات PCI-E 3.0 مادربرد X99-Deluxe بصورت فیزیکی اجازه نصب 3 کارت گرافیکی دو اسلاته و بالطبع 3Way SLI یا 3Way CrossFireرا فراهم می کند. از این رو در صورت نصب یک کارت گرافیکی در مود کامل X16، در صورت نصب دو کارت گرافیکی در مود کامل X16-X16 و در صورت نصب سه کارت گرافیکی در مود X16-X16-X8 به تبادل اطلاعات با پردازنده مرکزی خواهند پرداخت. موضوعی که مطرح گردید در مورد پردازنده های با 40 لنز PCI-E مانند Core i7 5960X بوده و در مورد پردازنده Core i7 5820K با 28 لنز PCI-E بصورت X16، X16-X8 و X8-X8-X8 خواهد بود.



ASUS-X99-Deluxe-%2817%29.jpg




برای راهنمایی بهتر کاربران در هنگام نصب دو یا سه کارت گرافیکی کمپانی اسوس یک DIP سوئیچ نیز در کنار هیت سینک مربوط به چیپست X99 قرار داده است که از طریق آن LED مربوط به اسلات های PCI-E صحیح! در چینش های تک گانه، دو گانه و سه گانه روشن می گردد.



ASUS-X99-Deluxe-%2818%29.jpg




اگر اهل بازی باشید بدون شک اهمیت ویژه ای برای سیستم صوتی خود قائل هستید و انتظار دارید مادربرد گران قیمت تان نیز به همان اندازه که در دیگر بخش ها پرقدرت ظاهر شده از لحاظ صوتی نیز نیازهای شما را برآورده سازد. در گذشته ای نه چندان دور برای دستیابی به کیفیت بالای صدا کاربران مجبور به خرید کارت صوتی (Audio Card) با هزینه ای گزاف بودند ولی امروزه کمپانی های سازنده مادربرد در کنار بخش های مهم دیگر توجه ویژه ای نیز به این بخش داشته و تکنولوژی های منحصربفردی در جهت افزایش کیفیت صدای خروجی ارائه می کنند، راه حل کمپانی اسوس نیز در این بخش Crystal Sound 2 نام داشته که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت!



ASUS-X99-Deluxe-%2838%29.jpg




در این تکنولوژی صوتی کمپانی اسوس و البته زیر پوشش پلاستیکی این بخش! پردازش سیگنال های صوتی به عهده تراشه ALC1150 از کمپانی مطرح Realtek® بوده که خروجی صدای 8 کاناله با کیفیت بالا (High Definition) و نسبت صدا به نویز (SNR) صد و دوازده دسی بل را فراهم می کند. برای کاهش نویز و البته افزایش کیفیت سیگنال های صوتی علاوه بر اینکه تراشه مرکزی ALC1150 در مقابل امواج الکترومغناطیس یا EMI محافظت شده، مسیر سیگنال های صوتی (و همچنین لایه های PCB برای کانال چپ و راست) نیز از دیگر بخش های PCB یا مادربرد جدا شده و این مسیر را با رنگ زرد در پشت مادربرد قابل رویت می باشد. در این بین برای صاف کردن هرچه بیشتر سیگنال های صوتی از خازن های صوتی طلایی ژاپنی با نام Nichicon و برای تقویت این سیگنال ها نیز از چیپ یا تراشه های آمپلی فایر (op-amps) استفاده شده است. در نهایت تمامی این مراحل در کنار استفاده از قطعات الکترونیکی با کیفیت در این بخش، باعث تولید صدایی با کیفیت و شفافیت بالا می گردد!!





ASUS-X99-Deluxe-%2819%29.jpg



نگاه نزدیک: شبکه، ذخیره سازی


امروزه تراشه های شبکه متعددی توسط کمپانی های سازنده مادربرد مورد استفاده قرار می گیرد ولی تمامی آنها در یک نکته مشترک هستند و آن اهمیت بازی های آنلاین و تحت شبکه می باشد! این موضوع دلایل بسیاری دارد که شاید مهم ترین آنها رشد کم سابقه بازی های آنلاین و محبوبیت روز افزون آنها در بین گیمرهای حرفه ای می باشد! البته در این جا اگر به گیمرهای حرفه ای اشاره کردیم دلیل بر این نیست که گیمرهای آماتور از این قاعده مستثنی هستند، هر دو قشر همواره بدنبال سیستمی ایده آل برای بازی کردن می باشند ولی با این همه گیمرهای حرفه ای بودجه بیشتری برای این منظور اختصاص می دهند!

مادربرد Asus X99-Deluxe نیز پیرو صحبت های قبلی از تراشه شبکه Intel® I218-V که برای بازی های آنلاین و تحت شبکه بهینه سازی شده است بهره می برد. تراشه شبکه مختص بازی پهنای باند بیشتری برای انتقال اطلاعات مربوط به بازی ها در اختیار کاربر یا گیمر قرار داده و از زمان پاسخ دهی بسیار کمتری نیز برخوردار می باشد، این موضوع از لگ یا تاخیر های ناگهانی بازی ها جلوگیری می کند. اما این پایان ماجرا نیست، کمپانی اسوس برای این محصول دو پورت شبکه در نظر گرفته است که پورت دوم نیز از تراشه Intel® I211-AT منشعب می گردد. گیمرها علاوه بر اینکه می توانند از پورت دوم برای امور عادی مانند وب گردی استفاده کنند بلطف نرم افزار Turbo Lan که همراه با مادربرد عرضه می گردد قادر به ترکیب (Teaming Technology) دو پورت شبکه نیز بوده که در این حالت علاوه بر افزایش پهنای باند میزان لگ یا تاخیر در بازی نیز 1.4 برابر کاهش می یابد. ضمن آنکه نرم افزار مذکور قابلیت اولویت بندی و مدیریت پهنای باند نرم افزار ها را نیز دارا می باشد.



ASUS-X99-Deluxe-%2815%29.jpg




در دنیای امروزی که بسیاری از ابزارها و Device ها قابلیت انتقال اطلاعات از راه دور را دارند تنها راه ارتباطی مادربرد X99-Deluxe نیز به پورت های Lan محدود نشده و کمپانی اسوس برای این محصول یک کیت آنتن Bluetooth V4.0 و Wi-Fi با عنوان 3X3 در نظر گرفته است. این آنتن منحصربفرد که در واقع از 3 آنتن مجتمع تشکیل شده است، ضمن پشتیبانی از جدید ترین استاندارد بی سیم 802.11ac از دو باند 2.4GHz/5GHz برای تبادل اطلاعات بهره می برد از این قابلیت دست یابی به سرعت خیره کننده 1300 مگابیت در ثانیه را دارا می باشد! در این بخش نیز با استفاده از نرم افزار Wi-Fi GO و البته سرویس های ابری (Cloud) امکانات بسیاری برای ارتباط سیستم شخصی شما و دیگر Device ها در دسترس می باشد.



ASUS-X99-Deluxe-%2836%29.jpg




در بخش ذخیره سازی همان طور که اطلاع دارید چیپست X99 اینتل 10 پورت SATA 6Gb/s برای اتصال ابزارهای ذخیره سازی و اپتیکال درایور ها در اختیار قرار می دهد که کمپانی Asus در این محصول ترجیح داده است 8 پورت بصورت متداول SATA 6Gb/s و یک پورت نیز بصورت SATA Express ارائه کند. یک پورت SATA Express دیگر نیز توسط چیپست کمکی ساخت کمپانی ASMedia® مهیا شده است. اما بد نیست اشاره کوتاهی به SATA Express بعنوان نسل جدید ساتا داشته باشیم، SATA Express برای ارتباط همچون پورت های M.2 از دو لنز PCI-E 2.0 بهره می برد که قابلیت دست یابی به سرعت انتقال اطلاعات 10Gb/s را فراهم می کند. شاید در مقطع زمانی فعلی با توجه به عدم عمومیت ابزارهای سازگار، پورت SATA Express چندان مورد استفاده قرار نگیرد ولی آینده نگری کمپانی اسوس قابل تحسین می باشد.



ASUS-X99-Deluxe-%2816%29.jpg




باید اشاره کنیم هر پورت SATA Express قابلیت استفاده به صورت دو پورت SATA 6Gb/s را نیز دارا می باشد. همچنین پورت های SATA 6Gb/s که با رنگ مشکی مشخص شده اند (SATA6G_78 الی SATA6G_910) از قابلیت Raid پشتیبانی نمی کنند!



ASUS-X99-Deluxe-%2825%29.jpg




پورت M.2 نیز بدلیل بهره گیری از اینتر فیسPCI-E برای تبادل اطلاعات، از سرعت تبادل اطلاعات بسیار بالایی برخوردار بوده و رفته رفته جای خود را بین کاربران حرفه ای پیدا کرده است! اما کمپانی Asus در این مورد نیز پا را فراتر گذاشته است و بجای بهره گیری از دو لنز PCI-E 2.0 از چهار لنز PCI-E 3.0 بهره برده که باعث افزایش چشم گیر سرعت تبادل اطلاعات از 10Gb/s به 32Gb/s شده است! قابل ذکر است این پورت به دو صورت قابل استفاده می باشد:

  • قابل نصبت بصورت عمودی همانند M Key که پایه فلزی آن قابلیت پشتیبانی از حافظه های SSD تا طول 80 میلیمتر را دارا بوده و محل قرار گیری آن کنار پورت های SATA 6Gb/s است.
  • قابل نصب بروی براکت Hyper M.2 X4 که همراه پکیج مادربرد عرضه شده است.


ASUS-X99-Deluxe-%2828%29.jpg





نگاه نزدیک: درگاه های ارتباطی، سایر امکانات


آخرین بخش از بررسی به پورت ها و درگاه های I/O اختصاص دارد، در این بخش رنج وسیعی از پورت های پرکاربرد و ضروری مشاهده می شود که از آن جمله می توان به تعداد بالای پورت های پر سرعت USB 3.0 اشاره کرد. دکمه مربوط به Bios Flash Back تکنولوژی ساده و راحتی که با اتصال یک حافظه USB حاوی فایل بایوس و فشار آن براحتی می توانید بایوس مادربرد خود را بروزرسانی کنید. قابل ذکر است برای این منظور حتی نیازی به نصب پردازنده و حافظه ها نیست تنها اتصال منبع تغذیه کافی خواهد بود!



ASUS-X99-Deluxe-%2834%29.jpg




بطور دقیق تر در این بخش دو پورت شبکه RJ45، دو پورت USB 2.0، ده پورت پر سرعت USB 3.0، سه کانکتور آنتن Wi-Fi همراه با شش جک Audio که یکی از آنها به خروجی S/PDIF اختصاص دارد در این بخش توسط کمپانی اسوس لحاظ شده است. نکته قابل توجه استفاده از روکش طلا در پوشش جک های Audio می باشد که ضمن افزایش کیفیت و تماس بهتر، استهلاک این جک ها را بشدت کاهش می دهد.



ASUS-X99-Deluxe-%289%29.jpg




علاوه بر پورت های مذکور دو کانکتور USB 2.0 در مجموع چهار پورت، دو کانکتور USB 3.0 در مجموع چهار پورت، یک کانکتور TPM، یک کانکتور S/PDIF out، یک کانکتور Thunderbolt، یک کانکتورAAFP و یک کانکتور DRCT نیز بروی مادربرد تعبیه شده است.



ASUS-X99-Deluxe-%288%29.jpg




مادربرد X99-Deluxe بلحاظ امکانات اورکلاکینگ و User Friendly نیز بسیار خوب ظاهر شده و انتظارات را بخوبی برآورده می سازد. اولین موردی که کاربران محصولات اسوس با آن آشنایی کامل دارند دکمه MemOK! می باشد، بلطف آن در هنگام اورکلاکینگ حافظه ها چنانچه بوت سیستم با مشکل مواجه گردد مناسب ترین و سازگار ترین تنظیمات ممکن برای حافظه ها لحاظ می گردد. این دکمه در بخش بالای مادربرد و نزدیک کانکتور برق 24 پین قرار دارد.



در ابتدای بررسی اشاره گردید مادربرد X99-Deluxe از سیستم مدیریت توان دیجیتالی اختصاصی کمپانی اسوس تحت عنوان DIGI+ بهره می برد، بلطف این تکنولوژی و تراشه های دیجیتالی مرتبط با آن که با عناوین EPU و TPU شناخته می شوند طیف وسیعی از قابلیت های کاهش مصرف انرژی یا (Energy Saving) و در صورت نیاز افزایش پرفورنس و کارایی سیستم در اختیار کاربران و گیمرها قرار می گیرد. هر آنچه که خلاصه وار اشاره شد تحت عنوان مدیریت هوشمند یا 5Way Optimizition که کمپانی سازنده تاکید ویژه ای بر آن داشت مطرح می گردد. از این رو DIP سوئیچ های مربوط به موارد مطرح شده همراه سوئیچ EZ XMP جهت انتخاب سریع پروفایل XMP کنار هیت سینک چیپست X99 لحاظ شده اند. قابل ذکر است برای سوئیچ TPU یا افزایش پرفورنس سیستم دو حالت I و II در نظر گرفته شده و کاربران از طریق نرم افزار AI Siute3 همراه مادربرد نیز نسبت به فعال سازی موارد فوق اقدام نمایند.



ASUS-X99-Deluxe-%2831%29.jpg




مادربرد X99-Deluxe از یک چیپ بایوس Winbond با حجم 128 مگابایت بهره می برد که قابلیت Un-Plug داشته و در صورت بروز مشکل کاربر می تواند نسبت به بازسازی اطلاعات آن یا جایگزینی آن اقدام نماید!



ASUS-X99-Deluxe-%2837%29.jpg




دیباگر یا نمایشگر وضعیت سیستم، کلید های Power، Reset و Clear_CMOS نیز در موقعیت مناسبی نزدیک بهم قرار داشته و در سیستم های Open Air کاربرد بسیاری دارند.



ASUS-X99-Deluxe-%2830%29.jpg




سیستم هایی که از واترکولینگ یا خنک کننده مایع استفاده می کنند نیاز به اتصال تعداد زیادی فن به مادربرد داشته و علاوه بر آن امکان مدیریت آنها نیز حائز اهمیت می باشد. کمپانی اسوس برای این منظور یک هاب جهت اتصال تعداد فن های بیشتر در پکیج مادربرد قرار داده است که ضمن افزایش تعداد فن قابل اتصال به مادربرد به تعداد 9 عدد، می تواند از فن های پر مصرف تا 12 وات نیز پشتیبانی نماید.



ASUS-X99-Deluxe-%285%29.jpg





  • سیستم تست


    سيستم تست بر مبناي پردازنده Intel Core i7 5960X از سوکت LGA 2011-v3 می باشد که فرکانس این پردازنده 3000 مگاهرتز بوده و در حالت توربو به 3500 مگاهرتز افزایش می یابد. براي حافظه اصلي (رم) از چهار ماژول هشت گيگابايتي Crucial 2133 مگاهرتزی استفاده شده است که بر اساس پروفايل XMP فرکانس 2133 مگاهرتز با ولتاژ 1.2 ولت و زمان تاخير (تايمينگ) 36-15-15-15 قابل دسترس می باشد. منبع تغذیه قدرتمند Thermaltake ToughPower 875W وظيفه برق رساني به اين سيستم را بر عهده دارد و به خوبي جوابگوي کارتهاي گرافیکی High-End است. هارد ديسک 250 گيگابايتي Hitachi و کولر پردازنده قدرتمند Noctua NH-U12S (منتظر بررسی این ایر کولینگ قدرتمند باشید!) نیز ديگر قطعات تشکیل دهنده سيستم تست مي باشند.



    سيستم عامل Microsoft Windows 7 Ultimate 64bit SP1 بوده و درايور ForceWare 344.75 برای کارت گرافیک Asus GTX980 Strix در نظر گرفته شده است.



    Asus-X99-Delux-Testbed.jpg




    مشخصات کامل سیستم تست به شرح زیر می باشد:


    Intel Core i7 5960X Processor
    Asus X99-Deluxe Motherboard
    4X8GB Crucial DDR4 2133mhz Memory
    Asus GTX980 Strix Graphic Card
    Thermaltake Toughpower 875w Power Supply
    250GB HDD Storage
    Noctua NH-U12S Cooling
    MSI Big Bang Bench table Test Bed
    Windows 7 Ultimate 64bit SP1 Operating System
    ForceWare 344.75 Driver


    جزئیات و نسخه دقیق نرم افزارهای مورد استفاده نیز به شرح زیر می باشد:

    Wprime 1.55
    SuperPi 1.5
    3DMark 11 v1.01
    3DMark Vantage 1.01
    3DMark 13 Advanced Edition 1.0
    AIDA 64 Extreme 4.70.3200
    Cinebench R11.5 x64
    Cinebench R15 x64


    همانطور که ملاحضه می کنید در این بخش از هشت بنچمارک مختلف برای بررسی کارایی کلی سیستم استفاده خواهیم کرد. در این بین از سه بنچمارک گرافیکی کمپانی Futuremark برای سنجش Cpu Score بهره خواهیم برد و دیگر بنچمارک ها محاسباتی و مختص سنجش قدرت پردازنده و حافظه ها می باشند.



    مشخصات پردازنده:



    CPUID-X99-Deluxe.png






 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
ادامه

بایوس مادربورد


رابط گرافیکی جدید کمپانی اسوس با ظاهری جدید امکانات و تنظیمات متعددی را برای اورکلاک و Optimize سیستم در اختیار کاربران قرار می دهد. محیط بایوس مادربرد X99-Deluxe در دو حالت EZ و Advanced قابل دسترسی می باشد که در حالت اول تنظیمات بسیار ساده و پرکاربردی انتخاب پروفایل XMP حافظه ها، انتخاب وضعیت سیستم یا Tuning آن که می توان حالت های ساکت، پرفورمنس و ذخیره انرژی را انتخاب کرد. در حالت Advanced یا پیشرفته نیز طیف وسیعی از تنظیمات جهت اورکلاکینگ در دسترس قرار می گیرد. تصاویری از محیط بایوس:



Asus-X99-Deluxe-Bios-%282%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%283%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%284%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%285%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%286%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%287%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%288%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%289%29.jpg




Asus-X99-Deluxe-Bios-%281%29.jpg





AIDA64 تست پردازنده


AIDA64.jpg




AIDA64، پیشتر Everest، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین نرم افزار های سیستمی می باشد. این نرم افزار دارای قسمت های مختلفی برای نمایش کامل مشخصات سیستم (سخت افزاری و نرم افزاری) و مونیتور آنها می باشد. AIDA64 دارای تست های مختلفی برای محک زدن کارایی پردازنده و حافظه می باشد که شاید مطرح ترین آنها Cache and Memory Benchmark باشد. از میان این تست های گوناگون، تست های زیر انتخاب گردید:



CPU Queen

تست ساده ایی که توانایی میزان پیش بینی و عدم پیش بینی را در پردازنده های مرکزی اندازه گیری می کند. این تست مشکلات کلاسیک مربوط به Queens را بر روی یک صفحه ی شطرنجی 10 در 10 پیدا می کند.

در برخی از کلاک ها، به صورت تئوری، پردازنده هایی که Pipeline های کمتر و دقت پیش بینی کمتری دارند امتیاز بیشتری را در تست دریافت می کنند، به عنوان مثال هنگامی که قابلیت HyperThreading غیر فعال است.



CPU PhotoWorxx

این تست کارهایی مختلفی را که هنگام پردازش عکس های دیجیتال انجام می شوند را بر روی پردازنده پیاده سازی می کند:

- پر کردن تصویر با پیکس های رنگی به صورت تصادفی

- چرخاندن تصویر به زاویه 90 درجه

- چرخاندن تصویر به زاویه 180 درجه

- Difference

- Color Space Conversion که هنگام تبدیل تصاویر به فرمت JPEG انجام می شود.

این تست همچنین واحد های محاسبه ی اعداد حسابی (SIMD) پردازنده و حافظه های Subsystem را نیز تحت فشار قرار می دهد و از دستور العمل های x87, MMX, MMX+, 3DNow!, 3DNow!+, SSE, SSE2, SSSE3, SSE4.1, SSE4A, AVX, AVX2 و XOP استفاده می کند.



CPU AES

این بنچمارک میزان کارایی پردازنده ی مرکزی را توسط تست Advanced Encryption Standard یا به اختصار AES محاسبه می کند. AES یک استاندارد رمزنگاری symmetric-key است.

AES امروزه در ابزار های فشرده سازی مختلفی به کار رفته است. ابزار هایی نظیر 7zip، Win RAR ، Winzip و همچنین ابزار های رمزگذاری بر روی دیسک ها و درایو ها مانند Bitlocker ، FileVault و TrueCrypt از این دسته اند. CPU AES از دستور العمل های x86, MMX و SSE4.1 استفاده می کند و همچنین توانایی شناسایی چندین پردازنده ی مرکزی، چندین هسته و HyperThreading را نیز دارد.



CPU ZLib

این تست میزان کارایی پردازنده و حافظه ی Subsystem را در حالت فشرده سازی معروف ZLib محاسبه می کند. CPU Zlib تنها از دستور العمل x86 استفاده می کند و قابلیت شناسایی چندین پردازنده، چندین هسته و HyperThreading را نیز دارد.



Asus-X99-Deluxe-AIDA64-Cpu.png





  • AIDA64 تست حافظه


    AIDA64.jpg




    AIDA64، پیشتر Everest، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین نرم افزار های سیستمی می باشد. این نرم افزار دارای قسمت های مختلفی برای نمایش کامل مشخصات سیستم (سخت افزاری و نرم افزاری) و مونیتور آنها می باشد. AIDA 64 دارای تست های مختلفی برای محک زدن کارایی پردازنده و حافظه می باشد که شاید مطرح ترین آنها Cache and Memory Benchmark باشد!



    Cache and Memory Benchmark

    تست های پهنای باند حافظه ( سرعت خواندن ، سرعت نوشتن ، سرعت کپی ) حداکثر پهنای باند حافظه را هنگام انتقال داده ها اندازه گیری می کنند. کدهای مربوط به این داده ها در Assembly نوشته شده اند و به صورت گسترده ایی برای پردازنده های مرکزی AMD و Intel و انواع دیگر پردازنده هایی که هسته های آنها قابلیت محاسبه ی دستوالعمل های x86/X64 ، MMX ، +MMX ، 3DNow ، SSE ، SSE2 ، SSE4.1 ، AVX و AVX2 را دارند، بهینه سازی شده اند. تست های تاخیر زمان حافظه، مدت زمان تاخیر پردازنده ی مرکزی هنگامی که اطلاعات را از حافظه ی سیستم می خواند را اندازه گیری می کنند. تاخیر زمان حافظه به معنای مدت زمانی است که پردازنده دستور خواندن اطلاعات را به حافظه ارسال می کند و سپس حافظه پس از دریافت دستور اطلاعات را برای پردازنده ارسال می کند.



    Asus-X99-Deluxe-AIDA64-Memory.png





 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
3DMark Vantage


3DVANTAGE.jpg




3DMark Vantage، یکی از نسخه های نرم افزار محبوب 3DMark، ساخت شرکت Futuremark می باشد. این نرم افزار که در زمان Microsoft Windows Vista و در سال 2008 میلادی عرضه شد، دارای تست هایی مبتنی بر Microsoft DX10 بوده که می توانست ملاک مناسبی برای اندازه گیری توانایی کارت های گرافیکی زمان خود باشد. با وجود گذشت سال ها، این نرم افزار کماکان یکی از مهم ترین تست های مبتنی بر Direct X10 محسوب می شود. برای محاسبه Graphics Score، این نرم افزار دارای دو تست نسبتا طولانی Jane Nash و Calisto است که نور پردازی و سایه زنی فوق العاده زیبایی دارند. تست های پردازنده این نرم افزار شامل AI Test و Physics Test می باشد. این تست ها بخوبی هسته ها و رشته های پردازنده استفاده کرده و دارا بودن قابلیت Hyper Threading مزیت بزرگی برای آن به شمار می رود. تست Physics این نرم افزار تحت تاثیر فناوری Physx کمپانی Nvidia امتیاز بالاتری کسب می کند. به دلیل یکسان بوده شرایط، فناوری Physx را در صورت محیا بودن، غیر فعال می نماییم. با توجه به تاثیر 25 درصدی امتیاز پردازنده در امتیاز نهایی و تاثیر فرکانس پردازنده بر Graphics Score این نرم افزار علی الخصوص برای کارت های گرافیکی High-End، امتیاز های Graphics Score و CPU Score را بصورت مجزا قرار می دهیم. کلیه تست ها در حالت Performance انجام شده اند.



Asus-X99-Deluxe-3dmark-vantage.png
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
ادامه...

Super Pi


SUPERPI.jpg




شاید 3.14 برای محاسبات ریاضی ساده تخمین مناسبی از عدد پی باشد ولی ریاضی دانان همواره به دنبال محسابه دقیق تر این عدد خاص بوده اند. Super PI برای نخستین بار در سال 1995 توسط Yasumasa Kanada در دانشگاه توکیو نوشته شد و توانایی محاسبه 232 رقم عدد پی با استفاده از الگوریتم گاوس-لژاندر را داشت. این نرم افزار تنها می تواند از یک رشته پردازشی استفاده نموده و ملاک مناسبی برای مقایسه پردازنده هایی با تعداد هسته های نابرابر نیست. با این وجود کماکان از این نرم افزار قدیمی برای مقایسه کارایی پردازنده ها استفاده می شود. این نرم افزار به دلیل شرایط خاص خود وابسته به سیستم حافظه بوده و می تواند بیانگر تفاوت کارایی پردازنده ها، حافظه ها و مادربوردها باشد. ما در تست های خود از نسخه 1.5 XS این نرم افزار استفاده می کنیم.



Asus-X99-Deluxe-superpi32.png




WPrime


WPRIME.jpg




WPrime نرم افزار بسیار کوچکی برای محاسبه اعداد اول با استفاده از الگوریتم نیوتن می باشد. این نرم افزار قابلیت استفاده از تمامی رشته های پردازشی سیستم را داشته و می تواند بخوبی از نهایت توانایی پردازنده استفاده نماید. این رم افزار دارای دو تست مختلف می باشد. تست 32M الگوریتم محاسبه را تا رسیدن به 32 میلیون ادامه می دهد و ملاک مناسبی برای مقایسه سرعت در کمترین زمان می باشد. تست 1024M نیز این کار را تا عدد 1024 میلیون انجام داده و بیشتر ملاکی از پایداری سیستم می باشد. در تست های خود از نسخه 1.55 این نرم افزار استفاده خواهیم نمود که توسط وب سایت HWbot.org نیز مورد استفاده قرار می گیرد.



Asus-X99-Deluxe-wprime32.png


Cinebench R15


CINEBENCHR15.jpg




نرم افزار Cinebench یکی از مطرح ترین نرم افزار های تست کارایی به حساب می آید. این نرم افزار می تواند با انجام تست های خود امتیاز هایی از کارایی پردازنده و یا کارت گرافیکی را نسبت دهد، با این وجود اغلب از این نرم افزار برای محاسبه کارایی پردازنده استفاده می شود. این تست بر پایه نرم افزار Cinema 4D شرکت Maxon می باشد که از آن در تهیه فیلم هایی نظیر Iron Man 3 استفاده شده است. تست پردازنده این نرم افزار در دو حالت تک هسته ای و چند هسته ای قابل اجرا می باشد و نهایتا 256 هسته پردازشی را پشتیبانی می کند. صحنه مورد رندر در این تست از حدود 2000 عنصر مختلف تشکیل شده است که شامل بیش از 300000 چند ضلعی می باشد. جلوه هایی همچون نور محیط، انعکاس، سایه و تکنیک Antialiasing توسط این نرم افزار استفاده می شوند. در این بخش از نسخه های R15 این نرم افزار استفاده می کنیم. نتایج حاصله امتیاز های این نرم افزار بوده و امتیاز بالاتر بیانگر کارایی بالاتر می باشد.

Asus-X99-Deluxe-cinebench15.png
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Intel به کدام سو می رود؟ آیا Broadwell-K را خواهیم دید؟

تا کنون خبرهای زیادی را پیرامون پردازنده های نسل جدید اینتل یعنی Broadwell برایتان پوشش داده ایم! آخرین خبرها از این سری و مخصوصاً سری Broadwell-K حاکی از آن بوده اند که این سری را باید در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد حضور آنها باشیم، اما ...

00-00-bb.jpg


به نظر می رسد که تأخیرهای زیاد اینتل و عرضه نشدن نسل Broadwell که نسبت به نسل قبل از خود یعنی Haswell تنها چند درصد بهبود کارایی را دارا هستند و تنها تفاوت اصلی آنها را می توان در فناوری ساخت 14 نانومتری Broadwell جستجو کرد، سبب شده است تا به زمان عرضه نسل بعدی یعنی Skylake بیش از پیش نزدیک شویم و این موضوع یکی از اصلی ترین دلایلی می تواند باشد که Intel دیگر نخواهد Broadwell-K را که برای سیستم های دسک تاپ سطح بالا در نظر گرفته شده بود، عرضه نماید.

اگرچه مواردی مانند وجود مشکل در خصوص دما و همچنین مصرف این پردازنده ها نیز برای از رده خارج شدن عرضه آنها ذکر شده است. بر طبق شواهد Broadwell-k از 65 تا 95 W مصرف را به خود دیده است اما اینکه چرا اینتل نتوانسته است معماری را بهینه سازد تا مشکلات مربوط به TDP را حل نماید خود جای سوال دارد! از طرف دیگر می دانیم که هرچه دما بالاتر باشد به واسطه فرسایش ایجاد شده برای گیت های داخل پردازنده عمر مفید آن نیز کمتر می شود.

در این شرایط تنها باید منتظر ماند و دید که آیا خبرهایی که تا کنون در این رابطه منتشر شده اند صحیح است یا خیر؟! و آیا اینتل در بازاری که رقیبی برای خودش نمی بیند دست به عرضه پردازنده هایی خواهد زد که بتوانند نسبت به گذشته عملکرد قابل قبولی را ارائه دهند؟
منبع شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
پردازنده با 18 هسته واقعی!



اینتل به علت توان مالی بالا و همچنین تیم تحقیق و توسعه قدرتمندی که دارد در بازار نیمه هادی جز یکی از قوی ترین و بهترین شرکت ها است. این موضوع را می توان از محصولات و سهم بازار این شرکت فهمید. این شرکت به تازگی و در حرکتی سری جدید پردازنده های سرور خود را معرفی کرد تا حسابی همه را ذوق زده کند. این سری از پردازنده ها که براساس معماری Haswell ارائه می شوند و به نام Haswell-EX معروف هستند.

این پردازنده ها که براساس فناوری 22 نانومتری ساخته می شوند دارای مدل های مختلفی هستند. قوی ترین عضو این خانواده Xeon E7-8890 است که مجهز به 18 هسته فیزیکی و 36 هسته منطقی با استفاده از فناوری Hyper Threading است. اینتل در بالاترین مدل این سری از پردازنده ها از 45 مگابایت حافظه L3 استفاده کرده است که این مقدار در پایین ترین مدل به 20 مگابایت می رسد. پایین ترین مدل این سری دارای هشت هسته فیزیکی است و میزان TDP ان 115 وات است. در بالاترین مدل میزان TDP به 165 وات میرسد که برای یک پردازنده 18 هسته ای میزان منطقی است. در کل اینتل این نوع پردازنده سرور را در دو سری E7-4000 و E7-8000 به بازار ارائه کرده است. در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این پردازنده را مشاهده کنید.

Intel.jpg
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بهبود عملکرد 3 تا 13 درصدی کارت های گرافیک با درایور جدید انویدیا 347.52WHQL
Nvidia به تازگی نسخه جدیدی از درایورهای GeForce Game Ready با ورژن 347.52WHQL را منتشر کرده است. این درایور جدید علاوه بر بهینه سازی ها متعدد، پروفایل های جدید SLI و Tweak (تنظیمات کوچک) دیگری هم برای افزایش کارایی همه کارت گرافیک ها به خصوص کارت گرافیک های جدید سری GeForce GTX تدارک دیده است.
Nvidia%20GeForce%20347.522.jpg

این درایور بهینه سازی ویژه ای را هم برای ارتقاء عملکرد کارت های گرافیک در اجرای بازی Evolve، بازی 4vs.1 ای که از سوی سازندگان بازی Left 4 Dead طراحی شده را در اختیار کاربران قرار می دهد. Evolve داستان 4 شخصیت جالب است که به مصاف یک هیولای قدرتمند می روند. این بازی با استفاده از موتور بازی سازی CryEngine تولید شده است و از ویژگی هایی همچون DirectX 11 Tessellation و جزییات محیطی بسیار عالی بهره می برد.

این درایور همچنین باعث بهبود عملکرد کارت های گرافیک در اجرای بازی های محبوبی همچون Alien: Isolation، Assassin’s Creed: Unity، Dragon Age: Inquisition، Far Cry 4 و GRID: Autosport and WarTunder هم می شود. انویدیا همچنین عنوان کرده است که کاربرانی که از کارت گرافیک های GeForce GTX 960، 970 و 980 استفاده می کنند با این درایور می توانند بهبود عملکردی در حدود 3 تا 13 درصد را تجربه کنند.

پروفایل های SLI معرفی شده در این درایور از این قرارند:

  • Alone in the Dark: Illumination - Added SLI profile
  • Black Desert - Updated SLI profile
  • Dying Light - Updated SLI profile
  • Evolve - Added SLI profile
  • H1Z1 - Added SLI profile
  • Heroes of the Storm - Updated SLI profile
  • Saint's Row - Gat out of Hell - Added SLI profile
  • Total War: Attila - Added SLI profile
  • Triad Wars - Added SLI profile
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
با مادربرد X99-UD4 شوالیه سیاه گیگابایت بیشتر آشنا شوید!


df61c280cccd78ae56a1c3f0d1cf6db0_L.jpg



گیگابایت شرکتی است که در سال 1986 پایه‌گذاری شد و از آن زمان تا به حال پیشرفت چشمگیری داشته است، به‌گونه‌ای که اکنون بیش از هفت هزار کارمند در سراسر دنیا دارد. اگر چه گیگابایت در حال حاضر گستره‌ی محصولات خود را وسیع‌تر کرده است، اما همچنان مادربردهای این شرکت مهم‌ترین محصول آن به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا با یکی از جدیدترین مادربردهای این کمپانی (X99-UD4) کمی بیشتر آشنا شویم. مادربرد GIGABYTE X99-UD4 مبتنی بر چیپ ست Intel X99 Express است و از سوکت LGA2011-v3 پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر پردازنده‌های Core i7 5xxx و Xeon E5 1xxx-v3 و E5 2xxx-v3 بر مبنای این سوکت عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های کلیدی این مادربرد می‌توان به مدار تغذیه با 8 فاز دیجیتال (مبتنی بر ICهای PowIRstage) و کنترلرهای PWM دیجیتال از کمپانی معتبرInternational Rectifier اشاره کرد.



3.jpg


سایر المان‌های این مادربرد نیز از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات انتخاب شده‌اند. چوک‌های Cooper Bussmann و خازن‌های مشکی Solid با طول عمر 10000 ساعت از جمله این قطعات هستند. این مادربرد به لطف کنترلر بهبودیافته PCI-Express موجود در پردازنده‌های Core i7 Haswell-E از نظر خطوط ارتباطی گرافیکی نیز بهبود پیدا کرده است و می‌تواند از آرایش‌های کارت گرافیک به صورت 4Way SLI/CrossFireX پشتیبانی کند.

این محصول نیز به مانند سایر مادربردهای سری X99 گیگابایت، از نظر درگاه‌های ارتباطی چیزی کم ندارد. وجود درگاه M.2 دوگانه (که یکی برای SSD و دیگری برای ماژول WiFi می‌تواند استفاده شود)، درگاه SATA Express با سرعت 10Gbps، پشتیبانی از Thunderbolt، وجود پورت‌های USB 3.0 و SATA III وTA IIIت‌های اده شودنند سایر مادربردهای سری رده است و می‌تواند از آرایش‌های کارت گرافیک به صورت جیتال (مبتنی بر ترود. قصد داریم و ... گواه این مدعاست.

2.jpg


از ویژگی‌های مهم دیگر X99-UD4 می‌توان به استفاده از روکش طلایی با ضخامت 30 میکرون (5 تا 6 برابر بیشتر از استانداردهای معمول) برای سوکت پردازنده، شکاف‌های PCIe و هر هشت شکاف رم اشاره کرد. قابل ذکر است که این مدل، با داشتن هشت شکاف برای حافظه‌های DDR4، تا 64 گیگابایت رم را در فرکانس 2133 مگاهرتز (در حالت عادی) و 2800 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) پشتیبانی می‌کند.این مادربرد با نمای زیبا و مشکی‌رنگ خود می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای و سخت‌پسند باشد و نیازهای متفاوت آنان را با امکانات گسترده خود، پوشش دهد.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بررسی اجمالی پاور +GREEN GP1050B-OC : پاوری برای حرفه ای ها
اگر شما نیز از زمره کاربران حرفه‌ای، اورکلاکر و یا گیمر کامپیوترهای شخصی (Desktop) باشید به‌احتمال فراوان به این موضوع واقف هستید که یکی از مهم‌ترین ارکان یک سیستم کاملاً پایدار، با عمر بالا و حتی کم سر و صدا برخورداری از یک پاور قدرتمند، مدرن، باکیفیت، کم سر و صدا و از همه مهم‌تر با بازدهی انرژی بالاست. در حال حاضر پاورهایی که دارای ویژگی‌ها نام برده باشند دارای استانداردها، قابلیت‌ها و امکاناتی نظیر:

  • پشتیبانی از استاندارد ATX12V v2.3x یا جدیدترین نسخه ATX12V v2.4 برای مشخصات پیکربندی مادربرد (توسعه داده شده توسط کمپانی اینتل از سال 1995)
  • دارای گواهینامه‌های 80PLUS برای تعیین بازدهی انرژی بیش از 80 درصد و ضریب قدرت (Power factor) بیش از 0.95 در Load 100%
  • پشتیبانی از استاندارد SSI EPS 12V (مجموعه استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه در بخش‌های مختلف اعم از محدوده ولتاژ و ریپل ریل‌های خروجی، تعبیه پروتکشن های حیاتی نظیر OCP، OVP، OTP و ...، حرارت کیس پاور، حداکثر نویز و سر و صدای فن پاور و ...)
  • ErP Lot-6 2013 برای کاهش مصرفی انرژی سیستم به کمتر از 0.5W در حالت Standby
  • پشتیبانی از مدارات هوشمند تصحیح ضریب قدرت (Power Factor) از نوع Active PFC با قابلیت تصحیح این پارامتر بیش از 0.95
  • استفاده از متریال بسیار باکیفیت و ممتاز نظیر خازن‌های ژاپنی ساخت کمپانی‌های خوش‌نام در مدارات اولیه و ثانویه مدار سوئیچینگ، استفاده از خازن‌های جامد در بخش رگولاتور DC-DC، استفاده از فیلترهای CLC برای کاهش ریپل ریل‌های خروجی و استفاده از PCB های چند لایه دارای Wire های مسی با ضخامت و خلوص بیشتر از مقادیر استاندارد
  • پشتیبانی از فن‌های مدرن و کم صدا و کنترلرهای فن هوشمند برای کاهش سرعت چرخش فن یا حتی توقف آن در Load های پایین
  • پشتیبانی از قابلیت Cable Management برای مدیریت فضا و کاهش پیچیدگی‌های موجود در حین اسمبل سیستم
  • پشتیبانی از توپولوژی‌های مدرن طراحی برای کاهش ریل‌های 12v+ به کمتر از 2 شاخه جهت توزیع و تعمیم بهتر جریان این شاخه مهم برای پردازنده مرکزی (CPU) و مجموعه GPU های موجود در پیکربندی‌های چندگانه Multi GPU نظیر nVIDIA SLI و AMD CrossFireX
1.png


از طرفی همان‌طور که می‌دانید کمپانی سیاره سبز (GREEN) از جمله باسابقه‌ترین، خوش‌نام‌ترین و در عین حال حرفه‌ای‌ترین کمپانی‌های وارد کننده و پشتیبان محصولات مرتبط با کامپیوترهای شخصی نظیر کیس، پاور، سیستم‌های خنک کننده، سیستم‌های نیمه آماده و لوازم جانبی مانند کیبورد ماوس و تستر و نمایشگر پاور محسوب می‌شود. از مهم‌ترین عواملی که باعث محبوبیت این کمپانی در بین اکثریت کاربران، فروشندگان و کارشناسان سخت افزار داخل کشور شده واردات قطعات درجه یک و ممتاز به داخل کشور به همراه پشتیبانی و تضمین خدمات بسیار باکیفیت و منصفانه این کمپانی در طی نزدیک به 2 دهه فعالیت در این بخش می‌باشد.

طی آخرین همکاری‌های این کمپانی با شرکای خارجی، شرکت سیاره سبز با کمپانی بسیار خوش‌نام و معروف تایوانی High Power Electronic در صنعت طراحی و ساخت پاورهای سوئیچینگ شاهد ورود بسیاری از پاورهای رده متوسط و بالا سری EU، ZS، HP و برخی مدل‌های OC ساخت این کمپانی به داخل کشور بودیم. پاورهایی که روی هم رفته کیفیت قابل قبولی داشتند و با استقبال خوبی نیز از طرف خریداران مواجه شدند.

2.jpg


در این مقاله قصد داریم جدیدترین سری محصولات تولید کمپانی High Power Electronic که تحت عنوان +OC توسط کمپانی GREEN طی یکی دو هفته آینده به‌صورت عمده وارد بازار خواهد شد را به شما معرفی کنیم. این سری محصولات که بدون شک در حال حاضر جزو مدرن‌ترین، باکیفیت‌ترین، کارآمدترین از نظر بازدهی انرژی و در عین حال خوش قیمت‌ترین پاورهای رده بالا و حرفه‌ای موجود در داخل کشور محسوب می‌شوند آماده‌اند تا تمامی انتظارات اورکلاکرها، گیمرها و حرفه‌ای‌های کامپیوترهای شخصی را به‌صورت کامل برآورده کنند.

مدل‌هایی که توسط کمپانی High Power Electronic برای سری +OC پاورهای کمپانی GREEN فراهم شده است در 4 رنج Wattage 750، 850، 1050 و 1200 وات وارد بازار خواهند شد که در این بررسی مدل نمونه 1050W برای لابراتوار ما فرستاده شده و در آینده نزدیک و با ورود نسل جدید سخت افزارها به لابراتوار شهر سخت افزار مدل 850W این سری جایگزین پاور کنونی لابراتوار (GREEN GP-885B EPS) خواهد شد.
لینک ادامه مطلب
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
البته نشان 80Plus این مارک کاملا من درآوردی و قلابی هستش و با عرض پوزش خدمت جناب AMD.Power باید عرض کنم که این مارک حتی ارزش بررسی هم نداره. چه خواسته برای حرفه ایها.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
Seagate از استاندارد ThunderBolt پشتیبانی نخواهد کرد



در صورتی که در مورد ThunderBolt چیز زیادی نمی‌دانید، جای نگرانی وجود ندارد چرا که بعد از چند سال، این درگاه اتصال هنوز به طور گسترده در دستگاه‌های مختلف قرار نگرفته است. ThunderBolt در واقع یک درگاه اتصال سخت افزارها محسوب می‌شود که توسط اپل و اینتل به عنوان یک جایگزین سریع‌تر نسبت به استاندارد USB معرفی شد. استاندارد ThunderBolt در واقع بیشتر در iMac و محصولات اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندان مورد توجه سازندگان و تولیدکنندگان دیگر محصولات قرار نگرفته است.
حالا Seagate با اعلام قطع پشتیبانی خود از این استاندارد، ضربه محکم دیگری را به پیکره آن وارد کرد. در واقع Seagate قصد دارد از این به بعد نگاه خود را به سمت USB 3.0 و استاندارد بعدی آن یعنی USB 3.1 معطوف کند. با وجود این اتفاق،‌ تمامی امیدها نسبت به این درگاه قطع نشده است، چرا که شرکت زیر مجموعه Seagate، یعنی LaCie که به تولید هارددرایوهای اکسترنال مناسب محصولات اپل مشهور است، پشتیبانی از این درگاه را ادامه خواهد داد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
GeForce GTX 960 Mini: فرزند کوچک ایسوس از راه رسید
این روزها اغلب کاربران به دنبال خرید نمونه ای از کارت گرافیک جدید انویدیا یعنی GTX 960 هستند، چرا که این محصول در مقابل قیمت مناسبی که دارد، کارایی نسبتا بالایی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد؛ از این رو ایسوس بار دیگر دست به کار شده است و نمونه ای از این محصول نوین انویدیا را به بازار فرستاده است اما ایسوس، این بار کیس های کوچک و با فضای محدود را هدف گرفته است!

asus-mini-960-1.jpg


این کارت جدید که GeForce GTX 960 Mini نامیده شده است، با عنوان GTX960-MOC-2GD نیز شناخته می شود و دقیقا شبیه به دیگر محصولات کوچک و دوست داشتنی ایسوس یعنی GTX 670 Mini و GTX 760 Mini طراحی شده است.

PCB درنظر گرفته شده برای این محصول تنها 17 سانتی متر طول دارد که برروی آن، لوله های انتقال حرارت و همچنین هیت سینکی آلومینومی با پره های متراکم برای دفع حرارت تولیدی از سوی چیپ گرافیکی این کارت در نظر گرفته شده است؛ در انتها این حرارت و گرما، توسط یک فن کوچک با طراحی متفاوت دفع می شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراحی پره های این فن، با اغلب نمونه های موجود در بازار متفاوت است که ایسوس دلیل آن را افزایش حجم هوای انتقال یافته از طریق این فن کوچک و در نهایت کاهش موثر دمای چیپ گرافیکی و افزایش کارایی آن اعلام کرده است.

asus-mini-960-2.jpg


GTX 960 Mini که با فرکانسی معادل 1190 مگاهرتز به پردازش داده ها خواهد پرداخت، همانطور که مشخص است، با اندکی افزایش فرکانس نسبت به نمونه مرجع با فرکانس پایه 1126 مگاهرتز، به بازار راه خواهد یافت؛ اما این میزان فرکانس اعلام شده در حالت BOOST و در فشار کاری بالا به 1253 مگاهرتز نیز افزایش خواهد یافت و موجب افزایش سرعت و قدرت این محصول در پردازش داده های گرافیکی خواهد شد.

این کارت که نیروی خود را از تک کانکتور 6 پین PCIe دریافت می کند، دارای صفحه ای پشتی از جنس آلومینیوم صیقل خورده برای استحکام بیشتر بورد و کاهش جزئی دما نیز می باشد و به وسیله انواع خروج های تصویری DVI (Dual link) ،HDMI 2.0 و سه پورت (DP (Display Port داده های گرافیکی را به خروجی فرستاده و به نمایش در می آورد.

در حال حاضر ایسوس، زمان عرضه و قیمت این محصول را اعلام نکرده است.
منبع وب سایت شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
انویدیا به زودی تراشه های گرافیکی GTX 960M ، GTX 950M و GT 940M را برای محصولات موبایل عرضه می کند


شرکت انویدیا قرار است طی ماه های آتی خبرهای جدیدی را در مورد محصولات نسل بعدی خود در زمینه موبایل و دسکتاپ اعلام کند. این شرکت در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسمی در تاریخ سوم مارس ( 12 اسفند ماه ) همزمان با کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC 2015) در سانفرانسیسکو می باشد که مربوط به موضوع گیمینگ و باز تعریف آینده بازی ها است و طبق شایعات رسیده انویدیا می خواهد محصولات همراه مبتنی بر تراشه Tegra X1 مثل تبلت Shield را در این مراسم معرفی کند. از طرفی گفته می شود این شرکت می خواهد طی مراسم کنفرانس فناوری گرافیک (GTC 2015 ) که هفدهم مارس ( 26 اسفند ماه ) برگزار خواهد شد، یک کارت گرافیک جدید دسکتاپ را هم معرفی کند. همچنین انویدیا طبق برنامه زمانی خود و تا چند هفته آتی قصد دارد سه تراشه موبایل از سری 900 خود شامل GTX 960M ، GTX 950M و GT 940M ، را معرفی و عرضه کند. طبق ادعای انویدیا ، با عرضه این مدل های جدید می توان کیفیت بازی در سیستم های دسکتاپ را بر روی محصولات همراه به خوبی و بهتر از قبل تجربه کرد.

طبق اطلاعات موجود باید گفت در هیچ یک از این سه محصول از تراشه GM206 استفاده نشده است و مدل GTX 965M که به تازگی معرفی و عرضه شده و از لحاظ مشخصات فنی بسیار شبیه به مدل دسکتاپ GTX 960 می باشد، آخرین عضو سری 900 موبایل انویدیا است که از تراشه گرافیکی GM206 بهره برده است. شایعات موجود از این حکایت دارند که دو مدل GTX 960M و GTX 950M مبتنی بر تراشه GM107 خواهند بود و این در حالیست که مدل ضعیفتر GT 940M و احتمالا GT 930M به تراشه GM108 مجهز می شوند. دو مدل مبتنی بر تراشه GM107 به احتمال خیلی زیاد از 640 هسته کودا ، مقدار 2 گیگابایت حافظه رم GDDR5 و 128 بیت رابط حافظه بهره می برند ولی هنوز هیچ اطلاعاتی از پهنای باند تبادل داده ، فرکانس هسته و مصرف انرژی آنها در دسترس نیست. همچنین تراشه GM108‌ استفاده شده در مدل GT 940M قرار است به 384 هسته کودا ، مقدار 4 گیگابایت حافظه رم DDR3 و 64 بیت رابط حافظه مجهز شود. انویدیا در سری موبایل محصولات خود برای حفظ سهم بازار و بالا بردن آن تقریبا انتقال به معماری مکسول را تکمیل کرده است اما AMD تحرک خوبی را در این زمینه از خود نشان نداده و چندین سال است که از همان معماری قدیمی خود در محصولات موبایل استفاده می کند که این امر باعث از دست دادن سهم بازار قابل توجهی خواهد شد.


 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اتحاد استراتژیک Micron و Seagate برای کسب سهم بیشتری از بازار آینده
شرکت فناوری میکرون و شرکت سیگیت قراردادی استراتژیک امضا کردند تا از فناوری ها و نو آوری های یکدیگر در محصولات آینده خود استفاده کنند. چارچوب این قرارداد مشتریان هر دو شرکت را قادر می سازد تا از یک رویکرد متمرکز برای ارائه راه حل های پیشروی صنعت ذخیره سازی بهره مند شوند و همچنین کمک می کند تا سریع تر و موثر تر دست به ابداع بزنند. در حالی که در ابتدای کار تمرکز تنها بر نسل بعدی SAS SSD و عرضه استراتژیک حافظه های NAND است، شرکت میکرون و شرکت سیگیت پیش بینی می کنند که این توافق چند ساله به گسترش همکاری های آینده برای ارائه ی راه حل های ذخیره سازی شرکت های حافظه فلش NAND میکرون می انجامد.
97e01ec200ffa55bfa3bc0ba309a83fa_L.jpg

مایک کرواک، رئیس عملیاتی محصول جهانی برای شرکت EMC می گوید: "به عنوان دو تن از شرکای اصلی ما، نگاهی امیدوارانه نسبت به مزایای این همکاری بین شرکت میکرون و سیگیت در فن آوری های ذخیره سازی مبتنی بر فلش NAND در آینده داریم." این قرارداد شرکت فناوری سیگیت را قادر می سازد تا عرضه ی استراتژیک حافظه فلش NAND را تضمین کند و همچنین همکاری بیشتر برای تولید محصولات و فن آوری های جدید در آینده را عملی سازد. این همکاری هدف هر دو شرکت سیگیت و شرکت میکرون را در جهت رشد بازار شرکت های فلش با ارائه ی صنعتی پیشرو در تمامی محصولات دو شرکت، عملی می کند. این ارتباط دسترسی میکرون به جامعه ی فناوری دیسک و سیستم عامل را امکان پذیر می سازد و مجموعه را گسترش می دهد و نیروی تازه ای به بخش سرمایه گذاری بازار وارد می کند.
منبع مجله سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
همکاری دو کمپانی IBM و NVIDIA برای ساخت دو سوپر کامپیوتر

دو شرکت IBM و NVIDIA تصمیم دارند تا سال 2018-2017 دو سوپر کامپیوتر عظیم طراحی کنند که سرعت محاسباتی آن ها چندین برابر قویترین سوپر کامپیوتر های امروزی خواهد بود. دپارتمان انرژی آمریکا برای این منظور 425 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی برای این دو شرکت در نظر گرفته است!

ibm-data-center-cover.jpg



در ساخت این دو سوپر کامپیوتر از پردازنده های Power8 شرکت IBM و پردازنده های گرافیکی Volta از شرکت NVIDIA استفاده خواهد شد. یکی از این دو سوپر کامپیوتر به نام Summit در لابراتوار تحقیقاتی Oak Ridge و دیگری به نام Sierra در موسسه ملی Lawrence Livermore ساخته و نگهداری خواهد شد.

سرعت محاسباتی این دو سوپر کامپیوتر به 150 پتافلاپس خواهد رسید در حالیکه قویترین سوپر کامپیوتر های فعلی ایالات متحده به نام های Titan و Sequoia که در دو موسسه ذکر شده قرار دارند که قادر به انجام محاسبات با سرعت 17 پتافلاپس هستند.

این دو به ترتیب مقام های دومین و سومین سوپر کامپیوتر های فعلی دنیا را به خود اختصاص داده اند.

ibm-power8-die-shot.jpg


هنوز اطلاعات دقیقی از خصوصیات سخت افزاری این دو سوپرکامپیوتر پرقدرت منتشر نشده است اما به طور یقین هزاران پردازنده Power8 و هزاران پردازنده گرافیکی Volta بر روی آنها نصب خواهد شد. برای ارتباط این پردازنده ها از رابط جدیدی به نام CAPI استفاده خواهد شد.

حافظه های رم مورد استفاده از نوع Stacked DRAM خواهند بود که بر روی پردازنده های گرافیکی نصب خواهند شد. این رم ها پهنای باندی برابر با 1 ترابایت در ثانیه را در دسترس پردازنده ها قرار خواهند داد و وقفه بسیار پایینی خواهند داشت.

IMG_0974-seb-ibm-watson-server-room-1500px.jpg


برای مقایسه هم که شده بد نیست بدانید سوپرکامپیوتر چینی Tianhe-2 که مقام اول را در جهان دارد در حال حاضر میتواند با سرعت 34 پتافلاپس داده ها را پردازش کند.

super%20computer%20Comparison2.jpg


اما بد نیست راجع به انرژی مصرف شده توسط این سوپر کامپیوتر ها هم یکی دو نکته را یاد آوری کنیم.

سوپرکامپیوتر شماره 1 جهان Tianhe-2 که در اختیار چین است وقتی در حال انجام محاسبات در حداکثر سرعت خود باشد 17 مگاوات برق مصرف میکند.

tianhe-2-purple-lights.jpg


این در حالی است که سوپرکامپیوتر شماره 2 جهان یعنی Titan در حداکثر سرعت خود یعنی 17.5 پتافلاپس تنها 8.2 مگاوات انرژی مصرف میکند.

پیش بینی میشود اگر آمریکا در سال 2018 سوپرکامپیوتر های جدیدش را جایگزین دو نمونه قدیمی نکند و هر چهار سوپرکامپیوتر خود را با حداکثر توان آنها بکار بگیرد نیاز به انتقال چیزی نزدیک به 50 مگاوات برق برای راه اندازی و بهره گیری از تمام قابلیت های آنها خواهد داشت.

Power-Efficiency2.jpg


البته چین هم تا سال 2018 بیکار نخواهد نشست و مطمئناً برای حفظ مقام اول جهان، حداکثر تلاش خود را برای ساخت یک سوپرکامپیوتر قویتر از Tianhe-2 انجام خواهد داد.

ناگفته نماند دو سوپرکامپیوتر جدید Summit و Sierra با توجه به معماری بسیار پیشرفته در پردازنده های آنها از مصرف برق بسیار پایین تری نسبت به Titan و Sequoia برخوردارند به طوریکه در سرعت 150 پتافلاپس هر کدام به ترتیب 11.4 مگاوات و 13.1 مگاوات انرژی مصرف خواهند کرد.

Exascaling.jpg


با پیشرفت هایی که در مصرف بهینه انرژی در سوپرکامپیوتر ها در حال روی دادن است دانشمندان پیش بینی میکنند بتوان تا سال 2020 سوپرکامپیوتر هایی ساخت که سرعتی محاسباتی برابر 1000 پتافلاپس و مصرف بهینه انرژی در حد 20 تا 30 مگاوات داشته باشند.

human%20brain.jpg


کلام آخر یک مقایسه سطحی بین مغر انسان و سوپر کامپیوتر های سال 2020 است. سرعت محاسباتی سریعترین سوپرکامپیوتر های سال 2020 در بهترین شرایط برابر با یک دهم سرعت مغز انسان (یک تا ده اگزافلاپس) خواهد بود. این در حالیست که مغز انسان در بالاترین سطح پردازشی تنها 20 وات انرژی مصرف میکند!
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
عرضه پردارنده های 14 نانومتری Skylake اینتل به تعویق افتاد!

روز گذشته شایعاتی در وب سایت های مختلف پیچیده شد مبنی بر اینکه اینتل عرضه پردازنده های 14 نانومتری دسکتاپ Skylake و چیپ ست های سری 100 خود را که طبق برنامه ریزی ها و اطلاعات قبلی قرار بود در پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی صورت گیرد، تا آخر ماه آگوست ( شهریور ماه سال آینده ) به تعویق انداخته است. البته توجه به این نکته ضروری است که هیچ کدام از این اطلاعات به صورت رسمی از طرف شرکت اینتل اعلام نشده و فقط به صورت حدس و گمان بر اساس یکسری مطالب درز کرده به بیرون می باشد. اوایل این ماه بود که یک منبع معتبر از عرضه پردازنده های نسل ششم اینتل یعنی Skylake-U ( سری موبایل ) و Skylake-S ( سری دسکتاپ ) تا پایان سه ماهه دوم 2015 خبر داده بود.

براساس مطالب منتشر شده در وب سایت Digitimes و منابع دیگری که مرتبط با صنعت ساخت مادربورد می باشند، ظاهرا اینتل به سازندگان مادربورد درمورد این تاخیر در عرضه خبر داده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد احتمالا سازندگان قطعات سخت افزاری PC ها در برنامه ریزی تولید و عرضه محصولات مبتنی بر پردازنده های Haswell Refresh و سری Broadwell-U با مشکلاتی مواجه شوند. همچنین این تولید کنندگان نمی توانند از محصولات جدید خود که به پردازنده های Skylake مجهز شده اند در نمایشگاه Computex 2015 که قرار است در ماه ژوئن در تایپه برگزار شود، رونمایی کنند. از طرفی برخی معتقدند این تاخیر در عرضه از سوی اینتل احتمالا به منظور جلوگیری از تداخل فروش با پلتفرم های قبلی صورت گرفته است.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
پشتیبانی مانیتور 27 اینچ گیمینگ MG279Q ایسوس، از قابلیت نرخ به روز رسانی تصویر متغیر
f2d330db2c1d302715223f7cd15cd5fa_XL.jpg


کمپانی ایسوس اوایل ماه فوریه از مانیتور 27 اینچی گیمینگ خود با اسم MG279Q رونمایی کرد. امروز اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می دهد این مانیتور ظاهرا از قابلیت همگام سازی تطبیقی و نرخ به روز رسانی تصویر متغیر ( VRR ) به منظور کاهش حداکثری پرش و تاخیر تصویر پشتیبانی خواهد نمود. برای بهره مندی از قابلیت VRR در این مانیتور از کانکتور DisplayPort 1.2a plus استفاده می شود که بر اساس این اطلاعات هیچ گونه هماهنگی و وابستگی با دیگر برندهای مجهز به نرخ به روز رسانی تصویر متغیر ندارد. به گفته ایسوس این صفحه نمایش به حداقل نرخ به روز رسانی 40 هرتز تا حداکثر مقدار 120 هرتز مجهز شده است. این مانیتور جدید که دارای صفحه نمایشی با ابعاد 27 اینچ می باشد از پنل IPS و دقت تصویر 2560 در 1440 پیکسل بهره مند شده است.

از دیگر مشخصات این مانیتور می توان به زمان پاسخگویی G2G 5 میلی ثانیه ای ، روشنایی 350 شمع در متر مربع ، نسبت کنتراست یک به 1000 و زاویه دید وسیع 178 درجه ای افقی و عمودی اشاره نمود. قاب باریک دور صفحه نمایش یکی از موارد خوب طراحی در این محصول به حساب می آید که در کنار آن تنظیمات ارگونومیک و کامل پایه نگه دارنده برای کاربران بسیار ایده آل خواهد بود. از اتصال های تعبیه شده در این مانیتور می توان به یک عدد DisplayPort ، یک عدد Mini DisplayPort ، دو عدد HDMI ، یک عدد MHL و همچنین 2 پورت USB 3.0 با قابلیت شارژ همزمان اشاره کرد. علاوه بر این موارد مانیتور MG279Q دارای قابلیت حرکت و جابه جایی آسان بر روی صفحه نمایش و منوهای نمایش داده شده بوسیله جوی استیک 5 جهته می باشد. ایسوس سه ماهه اول 2015 میلادی را برای عرضه این مانیتور تعیین کرده و قیمت 599 دلار را برای فروش آن در نظر گرفته است.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
انویدیا مجبور به عقب گرد شد؛ کارت گرافیک های موبایل سری 900 بار دیگر اورکلاک خواهند شد!
همانطور که مطلع هستید، مدتی پیش کمپانی انویدیا با عرضه آپدیتی مخصوص کارت گرافیک های موبایل سری 900، قابلیت اورکلاک این دسته از محصولات را که در بدنه لپ تاپ های گیمینگ جا خوش کره اند را، غیر فعال کرد اما حالا پس از اعتراضات صورت گرفته از سوی کاربران در انجمن های اختصاصی GeForce، انویدیا مجبور به عقب گرد شد و از برنامه های خود صرف نظر کرد!



به نقل از انویدیا، آپدیت جدیدی که این مشکل را برطرف خواهد کرد، در ماه مارس عرضه خواهد شد اما کاربران حرفه ای که در حال حاضر قصد اورکلاک سیستم قابل حمل خود را دارند، در صورت تمایل می توانند، به نسخه قدیمی تری از درایورهای اختصاصی به عنوان مثال 344.75 کوچ کرده و با خیال راحت به اورکلاک سیستم خود بپردازند.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
مانیتور جدید ایسر با تکنولوژی FreeSync معرفی شد

M6F6WHB4mgRR.878x0.Z-Z96KYq.jpg


نمایشگر ۲۷ اینچی جدید ایسر با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (WQHD) و نرخ سریع رفرش ۱۴۴ هرتز قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوست‌داران بازی خواهد بود.


ایسر در طراحی این نمایشگر کناره‌های صفحه نمایش را بسیار باریک ساخته و شیوه اتصال به چند مانیتور دیگر را در آن ساده کرده است. این محصول از زمان پاسخگویی تصویر ۱ میلی ثانیه و تکنولوژی EyeProtect نیز بهره برده است.



در بخش ارتباطات و دیگر مشخصات، این مانیتور به DVI دوگانه، HDMI 2.0، دیسپلی‌پورت 1.2 و اسپیکر‌های جفت 2w مجهز شده است. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این محصول در دست نیست، اما این دستگاه نیز احتمالا قیمتی همچون باقی نمایشگر‌های پرچم‌دار ایسر که هم‌اکنون در بازار حضور دارند، خواهد داشت.

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جشنواره X گیگابایت: هدایای نقدی برای خریداران
مادربرد و کارت گرافیک گیگابایت همیشه بالاترین بهره وری را برای شما به همراه خواهند داشت، مادربردهای گیگابایت با بهره بری از تکنولوژی Ultra Durable و در سه دسته Gaming ،UltraDurable ،Overclocking و همچنین کارت های گرافیک گیگابایت در دو نسخه غیر مرجع در دو مدل G1 Gaming و Windforce قرار می گیرند که به همراه سه سال گارانتی آواژنگ در بازار های کشور عرضه می شوند. حال با خرید مدل‌هایی از این دو نوع محصول، می‌توان برنده جایزه شد.

Pic%203.jpg


حال شرکت آواژنگ برای تمامی خریداران کارت گرافیک سری 900 گیگابایت (GTX 980 , GTX 970 , GTX 960) که به همراه آن، مادربردهای سری 9 شامل Z97 , X99 را نیز تهیه کنند جایزه ویژه در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر کافی است به وب سایت XP.AVAJANG.COM مراجعه کنید.

pic%202.jpg


برای اینکه از جایزه خود مطلع شوید به راحتی با انتخاب مادربرد مورد نظر خود و انتخاب کارت گرافیک مورد نظر در جدول سایت، به یک محل تقاطع می رسید و جایزه خودتان را پیدا می کنید. شما می تونید با ثبت سریال در وبسایت منتظر تایید و ارسال کارت هدیه در پایان طرح از طرف آواژنگ باشید. البته لازم به ذکر است که تنها افرادی که مادربرد گیگابایت را با کارت گرافیک گیگابایت به همراه گارانتی آواژنگ تهیه می کنند می توانند در این قرعه کشی شرکت کنند.

پس برای ثبت کافیست سریال قطعات خریداری شده را در سایت xp.avajang.com ثبت کنید و منتظر ارسال کارت هدیه از سمت شرکت آواژنگ باشید.
 
بالا