برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
اگر کارت گرافیک AMD Radeon دارید، محکم آن را بغل کنید و به انویدیا نه بگویید! DirectX 12 معجزه می‎کند
نوشته شده توسط خبات کریمی
از همان ابتدای شروع توسعه رابط برنامه نویسی DirectX 12،اAMD وعده جهش کارایی عظیمی را به دارندگان کارت های گرافیک خود داد که البته تردیدهای زیادی نسبت به آنها وجود داشت. امروز این کمپانی خود تشریح کرد دارندگان کارت های گرافیک Radeon با DirectX 12 چه چیزی دریافت می کنند. AMD با هدف بهره گیری حداکثری از رابط برنامه نویسی نو ظهور DirectX 12، با سازندگان بازی ها و توسعه دهندگان موتورهای بازی، دست به همکاری های بزرگی زده است.

nvidia_vs_radeon.jpg


آقای روی تیلور، نایب رئیس AMD در این باره گفته: انتظار می رود DirectX 12 دنیای گیمینگ PC را متحول کند و پردازنده های گرافیکی Radeon کانون تجربه توسعه و لذت بردن از محتواهای عالی هستند. وی همچنین اشاره داشته که همکاری های این کمپانی با شرکای مهم و تاثیر گذار در صنعت بازی، تجربه عالی از گیمینگ با DirectX 12 را به دارندگان کارت های گرافیک Radeon ارائه می کند. در گذشته مایکروسافت تاکید داشته بود AMD از همکاران کلیدی و تاثیر گذار این کمپانی در توسعه DirectX 12 است و معماری ریزپردازنده گرافیکی GCN، نیروی شگرفی برای برای بهره گیری حداکثری از پتانسیل DirectX 12 دارد.

عناوین و موتورهای بازی بهینه سازی شده برای پردازنده های گرافیکی AMD Radeon:

  • Ashes of the Singularity
  • Total War: WARHAMMER
  • واقعیت مجازی Battlezone
  • Deus Ex: Mankind Divided
  • موتور بازی Nitrous Engine
افزون بر عناوین بازی و موتورهای بازی بر پایه DirectX 12 بهینه سازی شده برای پردازنده های گرافیکی AMD، این کمپانی وعده دیگری را به دارندگان پردازنده های گرافیکی خود می دهد. به گفته این کمپانی، جلوه های بصری مهم در بازی ها نظیر سایه زنی، نوردهی، هوش مصنوعی، فیزیک و جلوه های لنز پیش از آنکه بر روی مانیتور نمایش داده شوند، باید چندین مرحله محاسبات و پردازش را طی کنند. در گذشته این مراحل به صورت ترتیبی و پشت سر هم انجام می شد، پردازنده گرافیکی از ابتدا تا پایان رندر اشیاء ، از از روال تعیین شده توسط رابط برنامه نویس پیروی می کرد، بنابراین بروز هرگونه تاخیر در مراحل اولیه، تاخیر ناخواسته های را به مراحل بعدی منتقل می کرد. این تاخیر ها که از آنها به عنوان "حباب" نام برده می شود، باعث می شوند پردازنده گرافیکی برای دریافت فرامین، مدتی را معطل بماند.

آنچه که پردازنده های گرافیکی Radeon را از رقبا متمایز می کند، توانایی معماری GCN در پر کردن این خلاء ها با کارهای مفید برای حذف هرگونه تاخیری است. برای نمونه اگر حین رندرینگ تاخیری رخ دهد، پردازنده های گرافیکی Radeon می توانند این خلاء را با پردازش امور دیگری نظیر هوش مصنوعی بازی، پر کنند. پردازنده های گرافیکی Radeon دیگر همانند گذشته و یا محصولات رقبا به طی کردن مرحله به مرحله روال تعیین شده توسط رابط برنامه نویسی مقید نیستند و می توانند کارها به صورت هم زمان و یا در خلال هم برای حذف هرگونه تاخیر انجام دهند که باعث افزایش بهره وری از پردازنده گرافیکی، کاهش تاخیر ورودی، بهبود کارایی و بهره وری می شود. به ادعای AMD در حال حاضر تنها پردازنده های گرافیکی Radeon توانایی استفاده از این قابلیت DirectX 12 را دارا هستند.

DirectX 11 و دیگر رابط های برنامه نویسی پیشین (به جز Mantel) مشکل یا محدودیت مشترکی دارند و به دلیل پیچیدگی های بالا نمی توان کل قدرت پردازنده گرافیکی را بصورت multi-threading به خدمت گرفت. اگر بکوشیم با DX11 پردازش ها را با تعداد بالایی از واحد های سایه زنی پردازش کنیم؛ بطور نامطلوبی پیچیدگی اجرایی و افزونگی (OverHead) رخ می دهد و عملاً کاهش کارایی را شاهد خواهیم بود. از این رو بخش قابل توجهی از منابع پردازنده گرافیکی به دلیل ناتوانی در تفهیم فرامین، بلا استفاده می ماند و یا به عبارتی؛ پردازنده گرافیکی هیچ گاه به صورت 100% قابل بکارگیری نیست. DirectX12 با استفاده از Async Compute به این مشکل پایان می دهد.

AMD به شدت روی برتری پردازنده های گرافیکی خود در بهره گیری از DirectX 12 تاکید دارد و آن را مدیون موتور محاسباتی غیرهمگام یا Asynchronous Compute Engine می خواند. s یا سایه زن های غیر همگام که به عنوان Asynchronous Shading یا سایه زنی غیرهمگام نیز شناخته می شود؛ قابلیت جدیدی در رابط های برنامه نویسی DirectX12، Mantle و Vulkan است که در DirectX11 و OpenGL وجود ندارد. این قابلیت امکان اجرای پردازش ها توسط واحد های سایه زنی پردازنده گرافیکی (CUDA در پردازنده های گرافیکی انویدیا و Stream Processors در پردازنده های گرافیکی AMD) را به صورت هم زمان و غیر همزمان در حالت multi-thread ممکن می کند.

طبق آنچه که تاکنون می دانیم، پردازنده های گرافیکی انویدیا توانایی بهره گیری از قابلیت Asynchronous Shading رابط برنامه نویسی DirectX12 را در سطح سخت افزار ندارند و این می تواند برگ برنده مهمی در دست AMD باشد.

منبع: شهرسخت افزار
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
پردازنده های Broadwell-EP اینتل هفته آینده معرفی می شود



اینتل بر اساس Roadmap سالانه خود باید تا هفته آینده معماری ریز پردازنده جدید خود بر پایه فناوری ساخت ۱۴ نانومتری را معرفی کند. معماری جدید که با نام Broadwell-EP شناخته می شود نسبت به نسل گذشته ۲۰ درصد هسته پردازشی بیشتر در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین حجم حافظه نهان به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. پردازنده های Broadwell-EP شامل انواع مختلفی از خانواده Xeon می شود که در ارزان ترین مدل به ۱۰ هسته پردازشی مجهز خواهد بود. نکته اصلی در پردازنده های جدید اینتل، کاهش قیمت نسبت به نسل گذشته است.



پردازنده های ۱۴ نانومتری با معماری ریز پردازنده Broadwell-EP با ۱۰ هسته پردازشی،‌قیمتی مشابه با انواع هشت هسته ای در نسل گذشته دارد. این رویه برای پردازنده های ۸ هسته ای نیز صادق بوده و قیمت آنها در سطح پردازنده های شش هسته ای Haswell-EP تعیین می شود. قدرت پردازشی Broadwell-EP در مقایسه با نسل گذشته Haswell-EP به طور متوسط در حدود ۱۸ درصد افزایش می یابد که این ادعای اینتل باید مورد بررسی قرار گیرد.



82a.jpg




با توجه به ادعای اینتل، یک پردازنده شش هسته ای Broadwell-EP قدرتی در سطح پردازنده هشت هسته ای Haswell-EP ارائه خواهد کرد. نسل جدید پردازنده های اینتل در حالت پایه از حافظه های رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کنند که این مقدار در نسل گذشته برابر با ۲۱۳۳ مگاهرتز بود. تناسب میان قیمت و کارایی در محصولات جدید اینتل می تواند بخش اندکی از فشار انتقادات نسبت به قیمت گذاری پردازنده های این شرکت را کاهش دهد.

منبع : سخت افزارمگزین
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
فصل عاشقی در هشت نفرت انگیز



شاهکار هشت نفرت انگیز کوئینتین تارانتینو با بازی ساموئل ال جکسون و کرت راسل در سه بخش اسکار نامزد دریافت جایزه بود که تنها در بخش موسیقی متن به عنوان بهترین دست یافت. با وجود کارگردانی و نویسندگی تارانتینو و بازیگران حرفه ای، فیلم هشت نفرت انگیز در مراسم اسکار آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت. شاید بتوان گفت دوران فیلم های وسترن با وجود تزریق رویکرد تارانتینو،‌باز هم نمی تواند تماشاگران را جذب کند و به طور کلی باید ساختار این ژانر دچار تغییر اساسی شود. چنین روندی برای کامپیوتر های گیمینگ نیز وجود دارد، با وجود سخت افزار قدرتمند و عملکرد قابل توجه، ممکن است به دلیل عدم توجه به ظاهر کیس مورد توجه کاربران قرار نگیرد.



کامپیوتر گیمینگ 8Pack Asteroid SFF برای تغییر ساختار دسکتاپ های گیمینگ وارد میدان رقابت شده و با توجه به ظاهر متفاوت و حرفه ای می تواند موفقیت خود را تضمین کند. ظاهر کیس نشان می دهد که با یک کامپیوتر ماد شده حرفه ای روبرو هستید و با مشاهده سخت افزار به کار رفته در Asteroid SFF به باطن حرفه ای آن نیز پی خواهید برد. در نسخه پایه این کامپیوتر گیمینگ با پردازنده چهار هسته ای اینتل Core i7-6700K و هشت گیگابایت حافظه رم DDR4 از برند Team Group روبرو می شوید. پردازنده اینتل به چهار هسته و هشت رشته پردازشی مجهز است که با فرکانس پایه ۴ گیگاهرتز فعالیت می کنند. در صورت فعالسازی فناوری توربو بوست، فرکانس پردازنده به ۴.۲ گیگاهرتز افزایش خواهد یافت، اما 8Pack با در نظر گرفتن خنک کننده مایع حرفه ای قابلیت اورکلاک پردازنده به ۴.۷ گیگاهرتز را فراهم آورده است.



Mini-ITX-5.jpg




هشت گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۳۸۶۶ مگاهرتز به عنوان گزینه پایه در نظر گرفته شده که در صورت نیاز به ظرفیت حافظه بیشتر می توانید حجم ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۳۷۳۳ مگاهرتز را انتخاب کنید. ذخیره سازی اطلاعات بر عهده درایو های سالید سامسونگ 850 Evo قرار دارد که درایو ۵۱۲ گیگابایتی برای نصب سیستم عامل و درایو ۱ ترابایتی برای نصب بازی ها وجود دارد. پردازش گرافیکی نسخه پایه کامپیوتر گیمینگ 8Pack Asteroid SFF بر عهده کارت گرافیک NVIDIA GTX 980 Ti قرار دارد که به صورت اورکلاک شده ارائه می شود. در صورت نیاز به قدرت پردازشی بیشتر می توانید کارت گرافیک را با GTX Titan X تعویض کنید و از ۳۰۷۲ هسته پردازشی CUDA و ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 بهره مند شوید.



Mini-ITX-6-620x412.jpg




توان مورد نیاز قطعات سیستم توسط پاور SuperFlower 1000W تامین می شود. سیستم خنک کننده به کار رفته توسط 8Pack طراحی شده تا علاوه بر کارایی قابل توجه در خنک سازی قطعات مختلف،‌ظاهر زیبا و متفاوتی به کامپیوتر گیمینگ اعطا کند. در صورتی که به این کامپیوتر گیمینگ علاقمند شده و عیدی خود را به خوبی پس انداز کردید، باید چند بار برای دریافت عیدی به منزل اقوام مراجعه کنید. دلیل این امر قیمت ۳۹۸۹.۹۹ پوندی دسکتاپ گیمینگ 8Pack Asteroid SFF است!


منبع : سخت افزارمگزین

 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
برخی اطلاعات از کارت گرافیک های ستاره قطبی منتشر شد



پس از پایان یافتن جنگ حواشی در رابطه با کارت گرافیک Radeon Pro Duo،هم اکنون کمپانی AMD در حال سرگرم کردن کاربران با "ستاره قطبی" (Polaris) است.این معماری را می توان آخرین طراحی از خانواده GCN ها دانست که به زودی در چنگال کارت گرافیک های جدید روانه بازار خواهد شد اما خبری از برخی امکانات مورد انتظار حداقل در مدل های اولیه وجود ندارد.



از جمله این امکانات می توان به استفاده تراشه های حافظه نه چندان جدید و مدرن اشاره کرد.در اولین نوبت،اطلاعات یک کارت گرافیک با شناسه (ID) رسمی 67DF به بیرون درز کرد.کمی پس از آن اطلاعات دو تراشه دیگر نیز به آن اضافه شده و هم اکنون اطلاعات سطحی اما مهم و درز کرده از AMD مقداری سوال بر انگیز است.دلیل سوال برانگیز بودن آنها بیشتر به پردازنده های جریانی معطوف گشته است.

این اطلاعات فرآیند تولید 14 نانومتری را برای هر سه مدل تائید می کند.موردی که پیش از این نیز بارها بر روی آن تاکید شده بود.این 3 محصول با نام های Polaris 10 (نام فنی نامشخص)،Polaris 10/67DF و Polaris 11/67FF شناخته می شوند.البته این نامگذاری تنها برای شناسایی و بر اساس اطلاعات لو رفته اولیه بوده و می تواند در آینده تغییر نماید.مدل اول به همراه 40 واحد محاسباتی،2560 پردازنده جریانی،توانایی پردازش برابر با 4.0 ترافلاپ،رابط حافظه 256 بیتی،پهنای باند 192 گیگابایت بر ثانیه و 8 گیگابایت حافظه GDDR5 روانه بازار خواهد شد.این در حالی است که کلاک هسته 1000 مگاهرتز بوده و حداکثر فرکانس حافظه نیز 6 گیگاهرتز یعنی چیزی در حدود کارت گرافیک های GTX9XX انویدیا است.

AMD-Computing.jpg


مدل 67DF نیز دارای امکاناتی به مشابه برادر خود است.تنها تفاوت های آنها در واحد محاسبات (36)،2304 پردازنده جریانی،توان محاسباتی 3.7 ترافلاپ و کلاک حافظه 800 مگاهرتزی است.اما اطلاعات مرتبط با کارت گرافیک Polaris 11/67FF مقداری جای بحث دارد.از نظر تکنیکال این اطلاعات مقداری ناهماهنگ است.لازم به ذکر است که اطلاعات فنی این محصول چندان زیاد نبوده و تنها به چند مورد محدود می گردد.کلاک هسته در این مدل به 1000 مگاهرتز رسیده است و رابط حافظه 128 بیتی،پهنای باندی برابر با 112 گیگابایت بر ثانیه،4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 و فرکانس حافظه 7 گیگاهرتز تنها اطلاعات موجود از این کارت گرافیک است.
منبع : سخت افزارمگزین
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نشانه هایی از پرچمدار آتی AMD؛ حافظه HBM2 با 4096 پردازنده جریانی
اطلاعات جالبی از یک پردازنده گرافیکی بر پایه Graphic IP v9.0 و به احتمال زیاد، معماری Vega منتشر شده است. طبق آنچه در پروفایل منتصب به آقای Zheng LikenIn، مدیر تحقیق و توسعه AMD آمده، این کمپانی مشغول کار بر روی پرچمدار جدیدی است که در حال حاضر با کُد Greenland یا Vega 10 شناخته می شود.



AMD-Vega-10-Greenland-4096-Cores-900x254.png


این پروفایل فاش ساخته Greenland یک پردازنده گرافیکی پرچمدار بسیار قدرتمند برای بازنشسته کردن Fiji است که در حال حاضر در پردازنده های گرافیکی سری Fury مورد استفاده قرار می گیرد. به احتمال زیاد، graphic IP level 9.0 به معماری پردازنده گرافیکی Vega اشاره دارد، با این معماری AMD تراشه های حافظه HBM2 را به خدمت خواهد گرفت. طبق آنچه که در پروفایل مذکور آمده، Greenland می تواند دارای تعداد 4096 پردازنده جریانی باشد که اگر درست باشد، ما با همان پردازنده گرافیکی Fiji فعلی اما با بهره گیری از فناوری ساخت پیشرفته تر و بهینه تر 14 نانومتری بر پایه ترانزیستورهای FinFET روبرو هستیم، با اینکه استفاده از این فناوری ساخت می تواند بهره وری از انرژی را بهبود بخشد، اما مستقیماً نمی تواند با افزایش کارایی همراه باشد. از این رو می توان به استفاده از Graphics Core Next 4.0، آن هم با بهودهای چشمگیر امیدوار بود.

طبق اسلاید های رسمی منتشر شده از سوی AMD، این کمپانی وعده بهبود چشمگیر بهره وری سایه زن ها را با هسته های پردازشی Graphics Core Next 4.0 داده است. در نظر داشته باشید که پردازنده جریانی یا همان واحد های سایه زنی، تنها اجزای مهم و تاثیر گذار موجود در یک پردازنده گرافیکی نیستند و انتظار می رود AMD تعداد واحدهای ROP را به 128 واحد برساند.
منبع شهر سخت افزار
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
با چرخه تیک تاک اینتل خداحافظی کنید!



کمپانی "اینتل" را همه ی ما به عنوان غول پردازش جهان می شناسیم.اینتل برای نزدیک به یک دهه از یک برنامه کاری با نام "تیک تاک" بهره می برد.اینتل در هر تاک (Tock) یک معماری جدید را معرفی می کرد و هر تیک نیز نشان از کوچک تر شدن لیتوگرافی معماری آن نسل بود.به عبارت بهتر در هر تیک تاک،نسل جدیدی از پردازنده،معماری و چیپست های اینتل معرفی می شدند.

اینک کمپانی اینتل در شگفتی کامل اعلام کرده است که چرخه ای به نام تیک متوقف خواهد شد.به عبارت بهتر اینتل آرایش برنامه ی کاری خود را تغییر داده و چرخه ی تیک تاک از لیست خارج شده است.همانطور که می دانید در حال حاضر دو نسل از پردازنده های این برند (نسل 5 و 6) تحت عناوین برادول و اسکای لیک از لیتوگرافی 14 نانومتری برخودار هستند.تا پیش از معماری 14 نانومتری،این چرخه به خوبی و طبق برنامه پیش می رفت اما اینک شاهد تغییراتی در نسل های حال و آینده اینتل هستیم.

Capture.PNG


KabyLake نسل هفتم پردازنده های اینتل خواهد بود که مجددا در لیتوگرافی 14 نانومتری تولید خواهد شد و در به وضوح مشخص است که با این وجود سیاستی به نام تیک تاک بی معنی است.از سوی دیگر پس از رسیدن به معماری 7 نانومتری،بسیار بعید است که به سرعت وارد حوزه معماری های کوچکتر شویم چرا که همین حالا نیز اینتل درگیر مشکلات فنی در تراشه های پردازشی 7 نانومتری است.این در حالی است که به دلیل فاصله زمانی کوتاه،برای اولین به طور رسمی شاهد وجود 4 نسل از پردازنده های اینتل درون بازار (پایان 2016) خواهیم بود.هر چه که باشد،با چرخه تیک تاک خداحافظی کنید!
منبع : سخت افزارمگزین


 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد نیم وجبی Z170M OC Formula ازراک برای جابجا کردن رکوردهای جهانی آمده است

به نقل از شهر سخت افزار : در دنیای اورکلاکینگ، ازراک با مادربردهای سری OC Formula خود رکوردهای زیادی بر جای گذاشته و با هر نسل از چیپ ست‌های اینتل، همه چیز را یک گام به جلو پیش می‌برد. در تازه‌ترین آن‌ها این کمپانی گونه micro-ATX از مادربرد قدرتمند و حرفه‌ای Z170 OC Formula را برای علاقمندان معرفی کرده است. با توجه به اینکه این گونه نسبت به مدل اصلی کوچک‌تر و تنها 244 میلی متر مربع فضا را اشغال می کند، ازراک با فدا کردن دو شکاف حافظه رم، اجزا و طراحی قدرتمند مدار الکتریکی را حفظ کرده است.

5c600.jpg


این برد توان خود را از ترکیب یک کانکتور 24 پینی ATX با یک کانکتور 8 پینی EPS می‌گیرد و از مدار تغذیه‌ای با 14 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده و 2 فاز رگولاتور ولتاژ برای دو شکاف حافظه رم بهره می‌برد. ازراک در مادربردهای حرفه‌ای خود از برد PCB (مدار چاپی) 10 لایه استفاده می‌کند تا تداخل الکتریکی به حداقل برسد. بر روی برد دکمه‌ها و ناد‌های اندازه گیری مستقیم ولتاژ، کنترل‌های اورکلاک خودکار DirectKey،اLEDهای متعدد برای عیب یابی و سویچ‌های دستی برای سویچ میان دو بایوس مستقل، برای اورکلاکرها تعبیه شده است.

5b.jpg


در کنار تمامی کشمکش‌ها با اینتل، ازراک قابلیت اورکلاکینگ پردازنده‌های Skylake از طریق BCLK را حفظ کرده است. این قابلیت که به عنوان HyperBClk شناخته می‌شود، از مولد پالس ساعت خارجی برای کنترل دقیق‌تر و انعطاف بیشتر فرکانس BCLK بهره می‌گیرد.
شکاف‌های توسعه مشکل از دو PCI-Express 3.0 x16 (پهنای گذرگاه مشترک x16) و یک PCIe 3.0 x16 سوم (به طور فیزیکی x4) می‌باشد. شکاف حافظه سوم از چیپ ست اصلی منشعب می‌شود و به طور مستقیم با پردازنده در ارتباط نیست. درگاه‌های مخصوص وسایل ذخیره سازی این مادربرد متشکل از یک شکاف M.2 با پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه و هشت درگاه SATA III با پهنای باند 6 گیگابیت بر ثانیه است. همچنین می‌توان از 4 عدد این درگاه‌ها برای تامین دو درگاه SATA-Express با پهنای باند 16 گیگابایت برثانیه بهره گرفت. دو درگاه USB 3. 1 (یکی نوع C و دیگری نوع B) و هشت USB 3.0، درگاه‌های ارتباطی این مادربرد را تشکیل می‌دهند.

505a.jpg

سیستم صوتی بسیار باکیفیت Purity Audio 3 و درگاه شبکه گیگابیتی پرسرعت مبتنی بر کنترلر ساخت اینتل نیز در این مادربرد پابرجاست.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
G.SKILL معرفی کرد: کیت حافظه DDR4 با فرکانس 3600 مگاهرتز و تایمینگ فوق العاده CL15-15-15-35

به نقل از شهر سخت افزار : G.SKILL، از تولیدکنندگان پیشگام ماژول های حافظه حرفه ای، یک کیت حافظه DDR4 جدید را با فرکانس 3600 مگاهرتز و تایمینگ خارق العاده CL15-15-15-35، آن هم با ولتاژ 1.35 ولت را تحت سری پرچمدار خود، Trident Z، معرفی کرد. این کیت حافظه در پیکربندی 16 گیگابایتی متشکل از دو ماژول 8 گیگابایتی عرضه می شود.

GSkill_Trident_Z_DDR4_001600.jpg


با بکارگیری اجزای با عملکرد بالا، G.SKILL یکبار دیگر موفق شده تا مشخصات استاندارد حافظه DDR4 را برای دست یابی به تاخیر CL15 در فرکانس 3600 مگاهرتز، فرکانسی که در حالت معمول با تاخیر کمتر از CL16 قابل دست یابی نیست، بهبود بخشد. این ماژول ها نیز با استاندارد پیکربندی XMP 2.0 اینتل سازگاری دارند، بنابراین کاربر نهایی برای استفاده از آنها به انجام هیچ گونه تنظیمات پیچیده ای نیاز نخواهد داشت. در تصویر زیر می توانید پشت سر گزاشتن موفقیت آمیز استرس شدید بر روی مادربرد ASUS Z170-DELUX را با بکارگیری پردازنده Core i5 6600K اینتل مشاهده کنید:



کیت حافظه جدید G.SKILL از اواخر ماه میلادی جاری روانه بازار می شود.
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
3 کارت گرافیک انویدیا در راه هستند (به همراه یک صحبت خودمانی)



این روزها مدام شاهد اخبار دو معماری جدید انویدیا و AMD هستیم.اما شاید برخی از آنها به طور رسمی از سوی انویدیا تائید نشود و یا تائید آنها مستلزم زمان بیشتری باشد.اما اینبار انویدیا اطلاعات جدیدی را منتشر کرده است که می تواند برای کسانی که در انتظار کارت گرافیک های جدید هستند،بسیار مفید است.



در همین ابتدا عرض کنیم که اطلاعات تراشه GP104 که در روز گذشته منتشر شد،ضمن تائید باید گفت که در کارت گرافیک های میان رده با یک بالانس استفاده خواهد شد.یعنی هم در کارت گرافیک هایی در حد GTX980 و هم در کارت گرافیک هایی در حد و اندازه GTX970.همانطور که می دانید یک تراشه تنها مختص به یک کارت گرافیک نیست و عموما در 2 الی 4 کارت گرافیک مورد مصرف واقع می گردد.اطلاعات آنها به طور عمومی اعلام می شود؛یعنی حداکثر توان آنها.اما این تراشه ها می توانند دستخوش یک تغییر باشند.به عنوان مثال می توان به تراشه GP100 اشاره کرد که درون کامپیوتر P100 مورد استفاده قرار گرفت اما به همراه تغییراتی.

ظاهرا شرکای انویدیا نیز تولید کارت گرافیک های مبتنی بر خانواده GTX900 را متوقف کرده اند.منظور از توقف تولید کارت گرافیک های GTX970،GTX980 و GTX980TI است.SKU های جدید که همگی از مجموعه GP104 هستند،با نام های GP104-400 برای کارت گرافیکی مشابه با GTX980TI،سیلیکون GP104-200 که برای کارت گرافیک هایی در حد و اندازه GTX980 است و در نهایت تراشه GP104-150 که برای کارت گرافیک هایی مشابه با GTX970 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.نام دو عدد از این کارت گرافیک ها به طور حتم GTX1070 و GTX1080 است چرا که انویدیا در بین اطلاعات خود از آنها نام برده است.

NVIDIA-VR-Ready-Program-Quadro-Workstation_2.jpg


احتمال کاهش شدید تولید سیلیکون های GTX900 یعنی تراشه های مکسول دور از انتظار نیست.و اما در مورد تاریخ عرضه نیز باید گفت:کارت گرافیک های مبتنی بر این تراشه ها در اوایل الی اواسط ماه ژوئن در دسترس خواهند بود.یعنی عزیزانی که قصد خرید کارت گرافیک را برای ماه تابستان دارند،دست نگه داشته و صبر کنید که پاسکال های 16 نانومتری در راه اند.

توضیحی برای شما عزیزان که در خرید سر در گم هستید
اگر از دارندگان کارت گرافیک های سری 900 هستید و یا قصد خرید آنها را دارید،بد نیست به یک راهنمایی ساده از سوی ما توجه نمایید.با توجه به اینکه استفاده از تراشه های حافظه GDDR5 برای حداقل یک کارت گرافیک میان رده از سه مدلی که در راه هستند تائید شده است،می توانید همچنان چشم امید خود را به سری 900 نگاه دارید.استفاده از تراشه های GDDR5 یک معنی واضح دارد و آن هم محدوده توان عملیاتی و توان پردازش شناور است.با توجه به تعداد هسته های CUDA و دیگر Detail هایی که در این مدت انتشار یافته است،می توان با اطمینان عرض کرد که از حداقل 3 کارت گرافیک مجهز به GP104 و GP106 انتظار معجزه نداشته باشید!

اما تفاوت اصلی مکسول های ورژن 2.0 با بر و بچه های پاسکال (حداقل در مدل های رده متوسط) در چیست؟
به هیچ وجه نمیتوان منکر توانایی های GP100 شد.استفاده از 16 گیگابایت حافظه HBM2،رابط حافظه 4096 بیتی،3840 هسته CUDA که در معماری پاسکال دسترسی به شاخه های آن عوض گشته است،فرکانس عملیاتی 1328~1480 مگاهرتز،بیش از 15 میلیون ترانزیستور،4 مگابایت حافظه نهان از نوع L2،قدرت پردازشی برابر با 5.3 ترافلاپ در پردازش هایی به طول 64 بیت،240 واحد بافت و...به خوبی برجستگی های این معماری را به نسبت گذشته به رخ می کشد.اما باز هم تفاوت های دیگری وجود دارد که علاوه بر پرفورمنس،هدف اصلی انویدیا بوده است.دوستان فراموش نکنید که معماری پاسکال و ستاره قطبی برای پاسخ به نیاز واقعیت مجازی (VR) روانه بازار شده است!

NVIDIA-Pascal-GP104-GPu.jpg


این برای اولین بار است که دو برند انویدیا و AMD تنها بر پرفورمنس تمرکز نکرده و نسل جدید را برای یک هدف تجاری/تفریحی جدید مسلح کرده اند.پردازش های مجازی به حدی رسیده اند که حتی کارت گرافیک های GTX970 تضمینی برای پردازش بدون لگ آنها ندارد!در نتیجه نیاز جهان تنها از طریق یک دگرگونی در معماری صورت می گرفت.اتفاقی که انویدیا و AMD به شدت آن را دنبال می کردند.پس یادتان باشد که یکی از مهمترین تفاوت های مکسول و پاسکال "حداقل در سطح میانی" معماری هدفمند آنها در اجرای واقعیت مجازی است.
sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
X99 SLI گیگابایت اولین مادربرد مسلح به Thunderbolt 3 در جهان



"گیگابایت" مادربردی است که X99 های آن نه فقط در بازار ایران،بلکه در تمامی نقاط جهان به کیفیت و امکانات مناسب شهره هستند.استفاده از این مادربردها به دست اورکلاکرهای حرفه ای جهان،بهترین سند این سخن است.اما از تمام اینها که بگذریم،اگر قصد خرید یک مادربرد X99 را دارید توصیه میکنیم که دست نگاه دارید،یک گیگابایت حرفه ای در راه است!



همانطور که می دانید این روزها بحث مادربردهای X99 بسیار داغ است.دلیل آن نیز عرضه پردازنده های Broadwell-E/EP است.پردازنده هایی که جان تازه ای به پلتفرم زئون و چیپست های X99 می دهد.گیگابایت نیز پس از ارائه بروزرسانی بایوس مادربردهای X99 خود،هم اکنون مادربرد جدیدی را معرفی کرده است که محدودیت های سنتی را در پلتفرم های مبتنی بر زئون و X99 به شدت کاهش می دهد.

همانطور که می دانید سال 2015 را می توان نقطه عطف پورت های Plug & Play نامید."اینتل" قهرمان که به دلیل ابداع پورت USB همچنان مورد تحسین جهان است،نسخه جدید پورت Thunderbolt را معرفی کرد.کمی پس از آن لپ تاپ ها به عنوان اولین استفاده کنندگان از آن پا به میدان گذاردند.در همان نیز اعلام شده بود که اولین استفاده کنندگان رسمی (بدون آداپتور) این استاندارد در اوایل سال 2016 روانه بازار خواهند شد.از توضیحات "رعد و برق" همین بس که می تواند به سرعت انتقال باورنکردنی 40 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده و تا 6 سخت افزار را به صورت یکسان آدرس دهی و پذیرش نماید.

اما اینبار نیز نام گیگابایت به عنوان اولین کمپانی تولید کننده دیده می شود.گیگابایت موفق به تولید اولین مادربرد جهان به همراه Thunderbolt 3 شده است. GA-X99P-SLI اولین مادربرد جهان در زمینه استفاده کامل از درگاه است.به دلیل عدم استفاده از گرافیک مجتمع در پردازنده های زئون،کاربران این مادربردها با مشکلاتی روبرو بودند.از سوی دیگر کمبود یک پورت HI-END برای مادربردهای X99 به وضوح مشخص بود.بسیاری از مشخصات فنی این مادربرد به مانند دیگر نمونه مشابه همین برند با نام X99 SLI است.و اما سری بزنیم به ویژگی های این پورت.استفاده از ذخیره سازهای مدرن که به صورت اکسترنال و یا در حالت Caddyدر دسترس هستند،توانایی اتصال و پیکربندی چند سخت افزار متصل،توانایی اتصال آمپلی فایر های گرافیکی،ارتباط با مک بوک و لپ تاپ های مجهز به این رابط و تغذیه سیگنال های ویدویی از جمله کاربردهای Thunderbolt 3 است.به طور حتم عدم وجود گرافیک مجتمع،تولید کنندگان مادربرد را از نصب پورت های خروجی تصویر بی نیاز کرده است اما گیگابایت از یک رابط DisplayPort در قسمت درگاه های I/O بهره گرفته است.

5230.png


به وسیله یک پورت DisplayPort می توان خروجی تصویر کارت گرافیک (به مانند تصویر) را به مادربرد انتقال داد.عدم پردازش مجدد کنترلر می تواند اولین مزیت این عمل باشد.پس از آن به دلیل توانایی پورت های USB-C در انتقال تصاویر،می توان به طور کلی 6 دستگاه دیگر را تغذیه کرد.بدین ترتیب پیکر بندی نمایشگرهای متعدد نیز بسیار آسان خواهد شد.لازم به ذکر است که موارد اعلام شده در بالا تنها بخشی از کاربردهای پورت Thunderbolt 3 هستند.ترکیب پورت Thunderbolt 3 در کنار چیپست X99 می تواند انعطاف بالایی را برای مادربرد به ارمغان بیاورد.
sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
بلاخره نوبت به میان قیمت های اینتل هم رسید (سری جدید SSD ها)



"اینتل" از جمله برندهایی است که در حوزه تولید درایو های سالید (SDD) فعالیت مستمر دارد اما به طور معمول بسیاری از تولیدات آن بسیار گران قیمت هستند.اگر فکر میکنید که موجودی مدل های این برند در بازار چندان زیاد نیست،بد نیست بدانید که از جمله بزرگترین حوزه های فعالیت سالید های اینتل،کامپیوتر و سخت افزار های سرور و ایستگاه کاری است.



اما این شرکت سری جدید SSD های میان قیمت خود را معرفی کرده است.خانواده جدید که 540s نام گذاری شده اند،در دسته سری 5 قرار می گیرند.این محصولات در دو استاندارد M.2 و مدل های 2.5 اینچی در دسترس هستند.اینترفیس ارتباطی SATAIII برای هر دو مدل در نظر گرفته شده است.اینتل اعلام کرده است که سالید های 2.5 اینچی تنها 7 میلی متر ضخامت دارند از همین رو می توان آنها را در الترا بوک و همچنین لپ تاپ هیبریدی جدید و باریک نیز به خدمت گرفت.

مدل های M.2 در ابعاد 80 میلی متر خواهند بود و به طور کلی سری 5 در حجم های 180 گیگابایت الی 1 ترابایت روانه بازار می شوند.اینتل از تراشه های TLC NAND در تولید این خانواده استفاده کرده است.سری 5 اینتل تنها میان قیمتی نیست که از تراشه های TLC NAND برخوردار است،اما ضمانت 5 ساله آنها موردی نیست که در نمونه های دیگر نیز مشاهده گردد.محدوده سرعت سری 540 برای خواند ترتیبی 560 و برای نوشتن در وضعیتی مشابه برابر با 480 مگابایت بر ثانیه ذکر شده است.

sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
مینی کامپیوترهای جدید GIGABYTE بدون کم و کسری



گیگابایت مینی کامپیوترهای جدید خود را معرفی کرد.مینی کامپیوتر (Mini-PC) ها محصولاتی هستند که به تازگی و به طور خاص از ابتدای سال 2015 تا کنون بسیار جدی گرفته شدند.این محصولات در حال جایگزینی با کیس های بزرگ و کامپیوترهای گران قیمت هستند.فضای اشغال شده بسیار کم و توانایی بالای سخت افزارهای در انجام بسیاری از امور کامپیوتری،این محصولات را به یک انتخاب ایده آل مبدل ساخته است.



گیگابایت نسخه های جدید سری 6 (Series 6) را معرفی کرد که از یک ویژگیِ بسیار جالب توجه بهره می برند.این خانواده دارای پورت دوست داشتنی Thunderbolt 3 هستند.این خانواده که در 4 مدل عرضه می گردد،دارای یک پرچمدار با نام GB-BSi7T-6500 است.این کامپیوتر از پردازنده اسکای لیک i7-6500U برخوردار است که فرکانس 2.5~3.1 گیگاهرتز را ارائه می دهد.دو اسلات SO-DIMM برای حافظه های رم DDR4 در همه مدل ها موجود است که می تواند از حداکثر 32 گیگابایت حافظه پشتیبانی کند.

gigabyte-gb-bsi7t-6500-002.jpg


پردازنده اینتل i219V نیز پردازش های شبکه را بر عهده دارد.خروجی تصویر UHD/4K نیز در آنها امکان پذیر است.تراشه AC 3165 نیز برای WI-FI است.طیف عظیم پورت های USB و I/O،یک اسلات PCI از کلاس لپ تاپ،یک رابط حافظه مجزا برای M.2،پورت جدید HDMI 2.0 و مصرف انرژی 19 ولت در ورودی از جمله دیگر ویژگی های آن است.پورت Thunderbolt 3 می تواند تا 6 دستگاه را به یکدیگر متصل کرده و کریر سیگنال های ویدئویی باشد.علاوه بر آن سرعت بسیاری بالای پورت USB 3.1 یعنی 32 گیگابیت بر ثانیه نیز برای آنها فراهم شده است.در نهایت همه این مدل ها دارای توانایی VESA برای اتصال هستند.
sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
با ماوس گیمینگ ROG Spatha ایسوس، حریف را در نبردهای آنلاین تار و مار کنید!
جمهوری خلق گیمرهای ایسوس (ROG) یک ماوس گیمینگ جدید با دقت 8200 نقطه بر اینچ (DPI) و 12 دکمه قابل برنامه ریزی برای بازی خورها معرفی کرد. Spatha یک ماوس بیسیم با قابلیت استفاده به صورت سیمی است و به طور ویژه ای برای بازی های MMO بهینه سازی شده است.

file-bfbd52f4e8466dc12a.jpg


بدنه ROG Spatha از آلیاژ منیزیومی ساخته شده و نسل ارتقا یافته قابلیت انحصاری تعویض آسان سوکت دکمه‌ها این امکان را به گیمر‌ها می‌بخشد تا فشار لازم برای فشردن دکمه‌ها را بر طبق نیاز خود تغییر دهند. این ماوس همچنین دارای نورپردازی RGB LED قابل شخصی سازی است.

bd3e0c12-51af-4822-b95d-cd3685384229.jpg


در هنگام استفاده سیمی، ROG Spatha با سرعت واکنش 2000 هرتز کار می کند تا گیمرها از حرکت بدون تاخیر مکان نما ماوس برای افزایش سرعت واکنش خود بهره بگیرند. طراحی این ماوس جایزه معتبر 2016 Red Dot Product Design را از آن خود کرده است. با داشتن در مجموع 12 کلید قابل برنامه ریزی، از جمله شش کلید درست در محل قرار گیری انگشت شست، ROG Spatha تمامی فرامین ضروری را زیر انگشتان گیمر قرار می مدهد. این شش دکمه دارای سویچ های Alps و بازخورد حسی هستند اما چیدمان آنها به گونه است که شکل نمادین چشم ROG را ایجاد می کند. این ماوس دارای یک دکمه فیزیکی برای سویچ سریع میان دو شدت حساسیت متفاوت و نشان دهنده وضعیت می باشد.

8418b509-5935-4a39-bbe5-4d3f3fa8c568.jpg


بسته نرم افزاری ایسوس به گیمر‌ها امکان شخصی سازی کارکرد دکمه‌ها، تنظیمات و جلوه نور پردازی را می‌بخشد.
shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
قوی تر و بهتر از کارت گرافیک GTX 980 Ti آن هم با قیمت 300 دلار!

AMD در نظر دارد تا در ماه ژوئن دو کارت گرافیک بر پایه تراشه هایی با کُد Polaris 10 و Polaris 11 معرفی کند. Polaris 10 یک کُد داخلی برای کارت گرافیک Radeon R9 490(X) بر پایه یک تراشه 14 نانومتری به نام Ellesmere است و شاید بزرگ ترین تراشه ساخت AMD بر پایه معماری Polaris باشد. البته این تراشه خیلی هم بزرگ نخواهد بود و تراشه Fiji کماکان پرچمدار AMD باقی خواهد ماند. این افتخار در اوایل سال 2017 از آن معماری Vega خواهد شد.

88a600.jpg


طبق شایعات، تراشه Ellesmere به رقابت با تراشه GP104 انویدیا خواهد کرد که در قالب کارت های GTX 1080 و GTX 1070 عرضه میب شود. گفته می شود کارت گرافیک R9 490(X) با قیمت نزدیک به 300 دلار بر پایه این تراشه، از کارت GeForce GTX 980 Ti انویدیا قوی تر خواهد بود. تراشه Ellesmere دارای 2,560 پردازنده جریانی بر پایه نسل چهارم از معماری GCN و به احتمال زیاد رابط حافظه 256 بیتی GDDR5X است، به لطف بکارگیری فناوری ساخت 14 نانومتری، توان حرارتی این تراشه می تواند زیر 200 وات و کمتر از GTX 980 Ti باشد.

در نظر داشته باشید آنچه که گفته شد، در حال حاضر شایعه ای بیش نیست.

منبع: shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
کیس گیمینگ MSI Aegis، اژدها‌ زاده دوست داشتنی!

تنها با گذشت چند روز از معرفی کیس نیمه آماده مخصوص گیمینگ ROG GT51CA از سوی ایسوس که بسیاری‌ها را مجذوب خود کرد، کمپانی MSI نیز یک محصول جدید رو کرد. MSI اخیراً از یک کیس مخصوص گیمینگ نیمه آماده با طراحی خیره کننده و البته عجیب و پیچیده با سخت افزارهای قدرتمند رونمایی کرده است. MSI Aegis طراحی بسیار خاصی دارد و می‌تواند ماشین گیمینگ بسیاری از گیمر‌ها باشد.

74a.jpg


در حقیقت Aegis یک کیس جمع و جور است اما به ادعای MSI، در اوج کوچک بودن، قدرت بالایی دارد. به لطف دستگیره تعبیه شده، گیر‌ها می‌توانند به آسانی ریگ گیمینگ خود را همراه با خود به هرجایی ببرند. با اینکه Aegis طراحی فشرده‌ای دارد، اما از کارت‌های گرافیک full sizeا MSI پشتیبانی می‌کنند و گیمر‌ها حداکثر می‌توانند یک کارت GTX 980 Ti را به خدمت بگیرند.

74b.jpg


طبق معمول هنگامی که به کیس‌های کوچک و فشرده می‌رسیم، خنک سازی به یک نگرانی جدی تبدیل می‌شود، با حال MSI وعده خنک سازی بی‌نقص آن هم در اوج سکوت را داده است. این کیس به راهکار خنک سازی انحصاری Silent Storm Cooling 2 مجهز هست و اجزای مهم سیستم شامل پردازنده، کارت گرافیک و منبع تغذیه را خنک نگه می‌دارد. هرچند نوع این راهکار مشخص نیست، اما احتمالاً برای پردازنده از خنک کننده مایع استفاده شده است. MSI Aegis یک کیس نیمه آماده با قابلیت ارتقا پذیری است و گیمر‌ها خود می‌تواننده به آسانی پردازنده، کارت گرافیک و یا رسانه ذخیره سازی را ارتقا دهند.

74c.jpg


پنل جلویی این کیس به جلوه نور‌پردازی RGB LED اختصاصی MSI به نام Mystic مجهز است و هر گیمری می‌تواند کیس انحصاری خود را داشته باشد. Mystic می‌تواند جلوه‌های زنده‌ای چون تنفس، گیمینگ و یا موزیک داشته باشد. همانطور که انتظار می‌رود، در دل این کیس یک مادربرد مخصوص گیمینگ MSI قرار می گیرد. هرچند مدل آن اعلام نشده و به احتمال زیاد از سوی گیمر قابل انتخاب باشد، اما می دانیم به سیستم صوتی پیشرفته و با کیفیت Audio Boost 3 با فناوری نرم افزاری Nahimic Sound مجهز است.
مشخصات کامل و قیمت MSI Aegis تاکنون اعلام نشده است.

منبع: shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
داغ داغ:بلاخره نتایج بنچمارکهای AMD Radeon Pro Duo آمد! (غول AMD در برابر Nvidia) مطلب ویژه



دوستان و رفقای سخت افزاری ما،به مناسبت ورود کارت گرافیک AMD Radeon Pro Duo،تصمیم به ارائه یک مطلب کامل در مورد این محصول گرفته ایم.علاوه بر آن در این مطلب می توانید شاهد بنچمارکهای این کارت گرافیک باشید.برای سفر به دنیای AMD Radeon Pro Duo و مشاهده توانایی های آن،با ما همراه باشید.

علاقه AMD به تولید کارت گرافیک های دو هسته ای (Dual GPU) بر هیچ کس پوشیده نیست.از جمله دستاورد های این کمپانی در این راه کارت گرافیک R9 295 X2 بود.پس از آن بود که این کمپانی به فکر یک کارت گرافیک دو هسته ای،با معماری جدید بود.معماری های پیشین این کمپانی مانند Hawaii XT توازن دما را بر هم ریخته بود.کارت گرافیکی مانند R9 295 X2 که در پشت پرده پروژه مخفی Hydra طراحی شده بودند،تمرکز بسیاری را بر روی دما و اتلاف انرژی معطوف کرده بودند.توان پردازشی 11.5 ترافلاپ،توان حرارتی 500 وات،5632 پردازنده جریانی،8 گیگابایت حافظه اختصاصی و فرکانس 1.02 گیگاهرتزی آن در کنار یک خنک کننده هیبریدی،برای به چالش کشیدن GTX Titan تازه وارد و گران قیمت کافی بود.(هر چند که کارت گرافیک های دو هسته ای AMD نیز در زمینه قیمت دست کمی از رقیب سبز رنگ ندارند.)

Radeon_Pro_Duo_13.jpg


به دلیل توان حرارتی بالا (500 وات)،این کمپانی علاوه بر خنک کننده مایع (Water Cooler) از یک فن اضافی در وسط کابینت بهره می برد.در آن زمان معماری GCN همچنان در حال توسعه بود اما برای یک کارت گرافیک با دو تراشه 28 نانومتری،نتایج بدی به دست نیامده بود.پس از این کارت گرافیک،AMD تجربه ای به این کیفیت در عرضه کارت گرافیک های دو هسته ای پیدا نکرد.

پس از آن...
پس از آنکه AMD در VRLA برای اولین بار با شیطنت یک کارت گرافیک قدرتمند Dual Fiji را معرفی کرد،اطلاعات چندانی از آن در دست نبود.یک کیس فالکون به همراه بخشی کوچک از درب شیشه ای کیس که می شد از طریق همان بخش کوچک،تصویر یک کارت رفرنس AMD را تشخیص داد."روی تیلور" هم با دیگر مهمانان و بر و بچه های "فالکون" مشغول بگو بخند بودند.اما کمی پس از آن AMD تاکید خود بر روی یک کارت دو هسته ای را آغاز کرد.این کارت گرافیک در توییت های روی تیلور (Radeon Fury X2) یا (Dual Fiji) نامیده می شد.همگی خوشحال بودیم از آنکه یک کارت گرافیک دو هسته ای می تواند جایگزین R9 295 X2 گردد.آن هم با توان بالای عملیاتی و مصرف کمتر.

تصاویر ارائه شده از این محصول بسیار نامفهوم بود و تنها اطلاعات موجود از نقل قول از Falcon Northwest بود و بس.اطلاعات موجود از تراشه های فیجی خصوصا آنها که در Fury مورد استفاده قرار گرفته بودند،از همان ابتدا مشخص بود.اطلاعاتی که در ادامه عرض می شود،مواردی است که پس از روزها و به صورت قطره ای در اختیار ما قرار گرفت.8 گیگابایت حافظه HBM1،توان پردازشی بیش از 16 ترافلاپ،8192 پردازنده جریانی،512 واحد TMUs،تعداد 128 واحد ROPs و توان حرارتی 350 وات،مهمترین اطلاعات فنی این کارت گرافیک را تشکیل می دهند.در بهمن سال گذشته AMD به طور غیر رسمی نشان داده بود که توان حرارتی این کارت گرافیک 300 الی 320 وات است.حتی در یکی از منابع شاهد عدد 311 وات بودیم که ظاهرا خیلی دقیق اطلاع داشت!

قطع امید از کیس FALCON
در روزهای بعد اتفاق جالب توجهی افتاد.AMD دیگر سخنی از کنسول فالکون به میان نیاورد.دیگر تصاوی از کیس فالکون وجود نداشت.هر چند که AMD همچنان اعلام می کرد:این کارت گرافیک قدرتمندترین کارت گرافیک دو هسته و همچنین VR رندر در جهان است.اما دیگر نه از توییت های روی تیلور خبری بود و نه از سخنی از کارت گرافیک مورد استفاده درون آن.گروهی از متخصصان مطرح در زمینه کارت گرافیک پیگیر ماجرا بودند.در نهایت یک مسئله به خوبی روشن بود.هر کاربر حرفه ای می دانست که چنین کارت گرافیکی به همراه یک خنک کننده بادی رفرنس غیر ممکن است که درون کیس کوچک فالکون آرام گیرد.پس کارت گرافیکی که در تمام این روزها به عنوان قلب پردازشی کیس فالکون مشاهده میشد،یک اشتباه محض بود.چنین کارت گرافیکی به طور حتم نیازمند یک خنک کننده مایع و یا حداقل 3 عدد فن 9 میلی متری به همراه یک سینک مطمئن است.در همان زمان نیز خبر فوق را با شما عزیزان در میان گذاشتیم که به طور حتم غیر ممکن است که چنین کارت گرافیکی با این مشخصات درون فالکون جای گیرد.و دیگر هیچ کس کیس فالکون را ندید و فراموش شد...

نام جدید...
اینک وقت آن بود که کارت گرافیک دو هسته ای فیجی،لباسی رسمی تر به تن کند.AMD نام Radeon Pro Duo را برای آن برگزید.اطلاعات مورد تائید رسمی AMD قرار گرفت،این کمپانی اعلام کرد که کارت گرافیک مورد نظر در تست ها بسیار عالی ظاهر شده است.1.5 برابر قدرتمند تر از GTX Titan و 1.3 برابر قدرتمند تر از R9 295X2 به همراه بنچمارکهایی که تنها AMD در دست داشت.در مورد قدرت این کارت گرافیک نمی شد شک کرد.R9 295X2 نشان داده بود که ترکیب دو تراشه از AMD می توان مخوف و توانمند باشد.اینبار اما با توان حرارتی کمتر،معماری مدرن GCN و فیجی و در نهایت ترکیب حافظه های HBM1 که پهنای باندی برابر با 1024 گیگابایت را برای این کارت گرافیک به ارمغان می آورد.رابط حافظه 8192 بیتی نیز دست پردازنده را برای هر گونه انعطاف،استفاده از الگوریتم و کتابخانه باز گذارد.از سوی دیگر AMD با معرفی کتابخانه VULKAN،سر ریزهای پردازشی را به حداقل رسانده و ترانزیستورها بیشتر توان خود را معطوف پردازش کردند. Vulkan یک GPU را به منظور ارائه خروجی بهتر در برابر درخواست ارائه شده یاری می دهد و بدین ترتیب حذف مشکلات سنتی مانند گلوگاه های سخت افزاری را به همراه خواهد داشت.به عبارت ساده،یک کارت گرافیک قادر به اجرای بهتر بازی ها خواهد بود بدون آنکه در پی ضعف های نرم افزاری،از حداکثر توان سخت افزار استفاده ننماید.استفاده از حداکثر توان سخت افزاری،عاملی بسیار مهم در مهندسی برنامه نویسی است.

خنک خواهد شد...
خوب شاید همه ما در اسفند ماه فراموش کرده بودیم که در نهایت سیستم خنک کننده این کارت گرافیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟از آنجایی که AMD ید طولانی در استفاده از خنک کننده های هیبریدی و مایع داشت،این کارت گرافیک را (مطابق پیشبینی) به یک سیستم خنک کننده مایع مجهز کرد.واتر کولر مورد نظر در تصاویر اولیه نشان داده شد.نشان Cooler Master بر روی آن مشهود بود.علاوه بر آن طراحی بسیار ساده اما کارآمد بود.هدف اصلی سینک ها،پوشش GPU ها بودند.در نتیجه AMD به کاربران خود اطمینان داد که خنک کننده مورد نظر از پس دفع حرارت بر خواهد آمد.

نسخه XFX
در روزهای گذشته آخرین اخباری که کاربران را شگفت زده کرد،معرفی نسخه XFX از Radeon Pro Duo بود.مشخصات فنی این نسخه نیز دقیقا به مشابه کارت گرافیک Radeon Pro Duo AMD بود.طراحی این کارت گرافیک به گونه ای بوده است که خبر چندانی از اورکلاک (OC) درون آن وجود ندارد!تغییر در مقادیر مرجع کاملا افراطی بوده و نیازی به آن نیست.ضمن آنکه از نظر فنی شاهد فرکانس های ثابت با بالانس بسیار پایین هستیم.به عنوان مثال کارت گرافیک های انویدیا در این زمینه نسبتا مناسب عمل کرده و دست کمپانی ها را برای اورکلاک و تغییر در مقادیر مرجع باز گذاشته است.به همین علت کمپانی های قادر هستند تا تفاوت هایی هر چند کم،در کلاک ها و...ایجاد نمایند.البته نمیتوان این مورد را یک نقطه ضعف کامل دانست.این کارت گرافیک دارای توانی است که نیاز به اورکلاک را از کاربران سلب می کند.

چرا فرکانس حافظه پایین است؟
برای بسیاری از شما عزیزان یک سوال وجود دارد.دلیل فرکانس پایین حافظه،چیست؟این کارت گرافیک دارای فرکانس حافظه 500 مگاهرتز است و این در حالی است که یک کارت گرافیک مانند GTX980TI از فرکانس حافظه 7010 مگاهرتزی برخوردار است.برای آنکه عمل هماهنگی مابین GPU و تراشه های حافظه Sync گردد،توجه به برخی عوامل مهم است.بع عبارت ساده تر:تراشه های حافظه باید توانایی پاسخ به درخواست های سریع GPU را داشته باشند.در غیر صورت عدم هماهنگی به وجود آمده و مشکلاتی مانند کاهش فریم،لگ و...اتفاق خواهد افتاد.

در نتیجه برای تراشه های حافظه یک رابط حافطه (Memory Bus) و فرکانس تعریف می گردد.رابط حافظه با واحد بیت (Bit) نمایش داده می شود.رابط حافظه را می توان به مانند یک گذرگاه حساب کرد.هر قدر که عرض این گذرگاه بیشتر باشد،سرویس بهتری به تراشه گرافیکی داده می شود.البته توجه به نوع GPU نیز بسیار مهم است.به عنوان مثال در صورتی که توان پردازش پردازنده گرافیکی محدود باشد،نیازی به استفاده از رابط حافظه 512 بیتی وجود ندارد.

فرکانس (Frequency) همان بسامد گردش 0-1 است.تعداد سیکل هایی که در هر ثانیه به GPU منتقل (رد و بدل) می گردد،با واحد فرکانس اندازه گیری می گردد.اما فرکانس حافظه نیز بسته به پهنای باند و توان GPU و حتی نوع تراشه حافظه دارد.حال اگر هنوز هم متوجه نشده اید که چرا فرکانس Radeon Pro Duo پایین است،به طور واضح تری توضیح خواهیم داد.وقتی که تراشه های HBM1 در این کارت گرافیک رابطی برابر با 8192 بیت را در اختیار تراشه قرار می دهند،نیازی فرکانس بالا برای فشار به حرکت Data وجود ندارد.رابط حافظه به حدی بالا است که عدم نیاز به فرکانس بالا را پوشش می دهد.

نکته:فرکانس حافظه گاها با توجه به معماری و PCB انتخاب،کنترل و یا اورکلاک می گردد.

و اما قیمت!
این کارت گرافیک با قیمت 1500 دلار عرضه می گردد.این در حالی است که هم اکنون R9 Fury X با قیمت 650 دلار،کارت گرافیک R9 NANO با قیمت 650 دلار و در نهایت R9 Fury نیز با قیمت 550 دلار در بازار خرید و فروش می شوند.اینک وقت آن رسیده است که پاسخ یک پرسش مهم را دریابیم.توان پردازشی این کارت گرافیک چقدر است؟این شما و این هم بنچمارکهای این غول قرمز رنگ...

1-4k.png


2-1080.png


3-980.png


4-1080gtx.png


AMD-Radeon-Pro-Duo-Benchmarks-Results_Power-Consumption.png


AMD-Radeon-Pro-Duo-Benchmarks-Results_Temps.png


AMD-Radeon-Pro-Duo-Review-3.jpg


AMD-Radeon-Pro-Duo-Review-4.jpg


AMD-Radeon-Pro-Duo-Review-5.jpg



منبع: sakhtafzarmag

 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
مادربرد گیمینگ Colorful iGame Z170 Ymir-X، زیبا و دوست داشتنی
با اینکه محصولات Colorful در بسیاری از بازارها یافت نمی شوند، اما کارت های گرافیک و مادربردهای بسیار زیبا و گیمر پسند تولید می کند. در تازه ترین آنها این کمپانی چینی یک مادربرد رده بالا مخصوص گیمینگ به نام iGame Z170 Ymir-X را برای پردازنده های Skylake معرفی کرده است. به عنوان عضوی از سری مادربردهای مخصوص گیمینگ سری iGame، این مادربرد دارای به قابلیت های ویژه ای برای گیمینگ مجهز است.

84b.jpg


این مادربرد دارای مدار تغذیه ای با 14 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده است و در ساخت آن از خازن های جامد با طول عمر تضمینی حداقل 10000 ساعت در کنار خازن های بسیار پرظرفیت تانالیومی ساخت شرکت SANYO استفاده شده است. از دیگر قابلیت های کلیدی این مادربرد می توان کنترلر شبکه مخصوص گیمینگ Killer E2205 با قابلیت اولویت دهی به بسته های داده مربوط به بازی ها، سیستم صوتی Gamer Voice با بهره گیری از تراشه صوتی قدرتمند Reaktek ALC 1150 و تقویت کننده هدفون، درگاه USB مخصوص DAC های حرفه ای، درگاه مخصوص ماوس و کیبرد گیمینگ، دکمه های فیزیکی بر روی برد و بایوس دو قلو را بر شمرد.

10670_6_colorful-introduces-igame-z170-ymir-gaming-motherboard.jpg


جدیدترین مادربرد Colorful از پیکربندی چندگانه کارت گرافیک حداکثر تحت پیکربندی way SLIا2 یا way CrossfireXا3 پشتیبانی می کند. افزون بر قابلیت های معمولی که در مادربردهای گیمینگ دیگر سازندگان یافت می شود، این مادربرد دارای نورپردازی LED قابل شخصی سازی است.

10670_12_colorful-introduces-igame-z170-ymir-gaming-motherboard.jpg


منبع: shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
لپ تاپ های گیمینگ جدید HP در راه رقابت



کمپانی VOODOO یکی از تولید کنندگان کامپیوتر سطح بالا و لوکس بود که در سال 1991 تاسیس و در سال 2006 اعلام ورشکستگی کرد.کمی پس از آن شرکت HP امتیاز آن را خریداری کرد.از آن زمان به بعد این شرکت در خدمت محصولات HP بود تا در اواخر سال 2014 این شرکت اولین لپ‌تاپ مخصوص بازی را با نام OMEN به دنیا معرفی کرد که یک گام بزرگ در تاریخ شرکت HP محسوب می‌شود.نتیجه این همکاری را می توان در لپ تاپ های Omen مشاهده کرد.



به واقع خط تولید Omen تماما شامل لپ تاپ های گیمینگ است.اما متاسفانه قیمت تمام شده آنها گاها مقداری بیشتر از برخی از مدل های مشابه در بازار است.به همین علت HP قصد تولید دو مدل میان قیمت از Omen ها را دارد.همچنان یک نمایشگر 15.6 یا 17 اینچی با دقت FHD نیز برای آن در نظر گرفته شده است.ظاهر نسخه جدید،بی شباهت با مدل پیشین نیست.

DSC08484.jpg


در پیکربندی های جدید،پردازنده های i5-6300HQ و i7-6700HQ مورد استفاده قرار خواهند گرفت.علاوه بر آن پردازش های گرافیکی بر عهده تراشه های ، GTX965Mو GTX960M است.اما این میان قیمت ها همچنان با هزینه 1200 الی 1300 در پردازنده i7-6700HQ و 900 دلار برای مدل های i5-6300HQ روانه بازار خواهند شد.و این بدان معنی است که همچنان این قیمت ها برای رقابت در این سطح بالا است.از سوی دیگر ضخامت پایین بدنه،موجب شک و تردید در مورد تهویه مناسب و دقیق است.لپ تاپ های Omen را بی شباهت با الترابوک ها ندانید.بدنه باریک در کنار وزن کنترل شده.در حال حاضر برترین لپ تاپ های گیمینگ و قدرتمند با قیمت های میانی را MSI،ایسر و لنوو تولید می کنند.قضاوت در مورد کیفیت آنها با شما!

در نهایت امید آن می رود که این لپ تاپ ها به زودی روانه بازار گردد.
منبع: sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
با سخت افزارهای PC ایسوس، با خیال آسوده از هدست های واقعیت مجازی استفاده کنید

با در دسترس قرار گرفتن هدست های واقعیت مجازی، بسیاری از کاربران ممکن است نسبت به سازگاری و مناسب بودن سیستم خود برای استفاده از این فناوری جدید مطمئن نباشند، ایسوس با هدف ساده تر کردن انتخاب برای کاربران، برنامه ای به نام Beyond VR Ready را معرفی کرده که لیست سخت افزارهای سازگار این کمپانی برای واقعیت مجازی را لیست می کند.

hero00.jpg


ایسوس اعلام داشته لیست بلندی از محصولات این کمپانی از نظر سازگاری با واقعیت مجازی، در آزمایشگاه بررسی شده اند و نتیجه آن در برنامه Beyond VR Ready بازتاب یافته است. در حقیقت ایسوس این تضمین را به کاربران می بخشد که سخت افزارها و یا کامپیوترهایی که تهیه می کنند، با هدست های واقعیت مجازی سازگاری دارد. در حال حاضر تنها تو کامپیوتر آماده ایسوس به نام های G11CD و ROG G20CB در برنامه Beyond VR Ready قرار گرفته اند اما لیست بلندی از مادربردها و کارت های گرافیک این کمپانی در دسترس است.

wall.jpg


با بررسی لیست مذکور، متوجه می شوید تعداد زیادی از مادربردهای بر پایه چیپ ست B150 ،H170 ،Z170 و X99 با برنامه Beyond VR Ready ایسوس همخوانی دارند و می توانند برای مصارف واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گیرند. کارت های گرافیک تضمین شده نیز شامل Radeon 390/R9 Nano و GeForce GTX 970 و مدل های بهتر از آنها می شود. ایسوس همگام با عرضه محصولات جدید، لیست Beyond VR Ready را بروزرسانی خواهد کرد.

منبع: shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
دو غول سر به زیر از MSI معرفی شد



همانطور که می دانید،پردازنده های جدید Xeon به تازگی به بازار آمده اند،تولید کنندگان مادربرد را به صرافت انداخته و شاهد مادربردهای جدید در بازار هستیم.پس از معرفی رسمی گیگابایت در روزهای گذشته،هم اکنون شما را به دیدن دو مادربرد جدید MSI دعوت می کنیم.با ما همراه باشید.



MSI دو مادربرد جدید خود تحت عناوین E3 KRAIT GAMING V5 و E3M WORKSTATION V5 را معرفی کرد.همانطور که از نام هر دو محصول نیز پیدا است،آنها از خانواده KRAIT خواهند بود.هر دو مادربرد از چیپست توانمند C232 برخوردار هستند.چیپستی که اینتل برای پر کردن خلاء نسل ششم طراحی کرد.این مادربردها از پردازنده های اینتل E3-1200 V5 پشتیبانی می کنند.همانطور که می دانید،با کمی جستجو می توانید پردازنده های میان قیمت و مناسبی را در این کلاس پیدا کنید.

MSI مادربردهایی را تولید کرده است که به آسانی می توان از واژه "حرفه ای" برای آنها استفاده کرد.در چنین مادربردهایی شاهد پشتیبانی از حافظه های DDR4 ECC هستیم.

E3 KRAIT GAMING V5
برای علاقمندان به بازی و کاربران نرم افزارهای تخصصی،که خواهان استفاده از پردازنده های زئون میان قیمت هستند، E3 KRAIT GAMING V5 از بهترین گزینه ها خواهد بود.MSI در این مادربرد علاوه بر استفاده از قطعات الکترونیکی بسیار دقیق و PCB سفارشی خصوصا در بخش صوتی،امکانات منحصر به فردی را برای بخش مورد نظر تهیه کرده است.علاوه بر نرم افزار MSI،عملکرد سخت افزاری در بخش صدا بسیار عالی است.MSI هدف از این کار را شناخت دقیق موقعیت دشمنان بر اساس صدا عنوان کرده،و پروفایل هایی برای این منظور در نظر گرفته شده است.MSI از کمپانی "کینگستون" در تحقیقات خود کمک گرفته و نتیجه این همکاری،تولید مادربردی است که حداکثر هماهنگی را با حافظه های DDR4 دارد.MSI در توضیحات این مادربرد اضافه کرده است که:رساندن به حداکثر فرکانس،ثبات،عملکرد مطلوب و هماهنگی بالا با تولید کنندگان حافظه در جهان،نتیجه تحقیقات ما بوده است.

دو اسلات M.2 بر روی این مادربرد به چشم می خورد.هر دو اسلات می توانند پهنای باندی برابر با 32 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار حافظه قرار دهند.یکی از اسلات های M.2 می تواند پذیرای ماژول های ارتقاء مانند WIFI باشد.پورت های مدرن USB مانند USB-C نیز با حداکثر توان و اعداد عملیات واقعی،برای نقل و انتقال های تخصصی و همچنین ارتباط مانیتورنیگ در نظر گرفته شده است.دو عدد اسلات توسعه PCIe 3.0 X16 نیز آرایشی به شکل Multi GPU را بر روی PCB به نمایش گذاشته اند.

msi-e3-krait-gaming-v5-001.jpg


E3M WORKSTATION V5
برای اسمبل یک سیستم ایستگاه کاری،انتخاب قطعات بسیار کار دشواری است.به عبارت بهتر سیستم های ایستگاه کاری و رندرینگ را می توان سخت ترین بخش انتخاب قطعات دانست.مادربرد E3M WORKSTATION V5 برای ایجاد سرور های کوچک و ایستگاه کاری طراحی شده است.MSI از قطعات الکترونیکی صنعتی با طول عمر بالا،تحمل شرایط سخت و حرارت بالا استفاده کرده است.چیپست C232 را می توان بهترین چیپست اینتل در نسل ششم دانست.توانایی های بالای این چیپست موجبات بالا رفتن قیمت را فراهم نکرده و مادربردهایی که توسط C232 کنترل می گردند،از قیمت های مناسبی برخوردار هستند.یک پورت COM برای ارتباط با ماشین آلات صنعتی و کاربردهای خاص وجود دارد.عملکرد این چیپست در RAID، Intel Smart Response، Rapid Start و Smart Connect Technologies بسیار برجسته است.

MSI اعلام کرده است که این مادربرد به منظور استفاده از کارت گرافیک های Nvidia Quadro و AMD FirePro بهینه گشته و تقویت اسلات های PCI نیز استفاده از پیکربندی Multi GPU را بسیار مطمئن و ایمن کرده است.دو ماژول حافظه رم DDR4 نیز بر روی E3M WORKSTATION V5 به چشم می خورد.

قیمت این مادربردها همچنان نامشخص است.چیپست C232 به دلیل اتعطاف بالای خود پوشش امکانات،می تواند همانند X99 در مادربردهای سرور،ایستگاه کاری و گیمینگ مورد استفاده قرار گیرد.خوشبختانه قیمت مناسب مادربردهای مبتنی C232،آنها را سر به زیر و مهربان کرده است.

msi-e3m-workstation-v5-001.jpg


منبع: sakhtafzarmag
 
بالا